Nieuwe topic aangemaakt: modem/only versus modem/router.Goztow schreef:Diegene die het maakt, zal als beloning een sticky van zijn post krijgen .
Ik stel voor dat we alle nuttige info / nieuwe vragen over dit onderwerp hier posten.
Philippe.
Nieuwe topic aangemaakt: modem/only versus modem/router.Goztow schreef:Diegene die het maakt, zal als beloning een sticky van zijn post krijgen .
Ik ben al langer aan het nadenken over een oplossing van dit probleem. in deze thread kan je mijn visie hierover terugvinden, wellicht interessant om daar eens te brainstormen over een oplossing?philippe_d schreef:Er is inderdaad al heel veel geschreven hierover, maar het probleem is dat er 3 of 4 topics lopen, in paralel, allemaal over hetzelfde onderwerp ... welkeen moet dan een sticky krijgen ?Tomby schreef:Methinks hebben we een sticky nodig, want het aantal identieke vragen ivm die modem-only vs router begint toch wel een beetje de spuigaten uit te lopen
Misschien moeten gewoon herbeginnen met een nieuwe topic "alles over de nieuwe modems" en hiervan een sticky maken ?
en de andere topics afsluiten ?
Philippe.
Dat is door Telenet niet gesupporteerd, en vereist een truuk om rechtstreeks aan de configuratie GUI van de modem te geraken. Zeker niet aan te bevelen tenzij je weet waar je mee bezig bent.base36 schreef:Ik ben toch in de war omdat in het 'Telenet lanceert morgen (13/01/11) een nieuw internetproduct' topic (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=28491) wordt beweerd dat je alsnog je eigen router een publiek IP-adres kan geven d.m.v. MAC-passthrough...
Wat een zever zeg. Die 65/88 werkt perfect, daar is niks mis mee.xback schreef: Bij NIU 65/88 heb je 75% kans dat het niet zal werken.
Inderdaad, de nieuwe wireless modems hebben standaard NAT (je zal maw. nooit nog een publiek adres krijgen).NDC schreef:Bevat die nieuwe wireless modem dan NAT?
Het Mac adres van de digibox moet in de modem staan .. dan krijgt ie een 10.X van de id-tv dhcp .. anders idd gewoon een 192.X ..van de wif modem dhcp ..mrsimtec schreef:ik heb dus ne kabel van diene wireless naar menne digibox getrokken, en dan aan de digibox ne switch gestoken ( naar digibox, popcorn en xbox ) en de digibox krijgt nen 10.* en de rest krijgt 192.168.0.*
en da werkt dus
ge moet eens bellen naar telenet, mischien is uwe box nog nie overgeschakeld op uwe nieuwe modem
proximusboyke schreef:je hebt wel verschillende niu hz
de NIU 65/88 - GA-01A-BE05 is de goeie
je moet volledig kijken want kan ook NIU 65/88 - 04 -BE05 zijn die zijn minder geschikt
Tja, het is altijd de klant z'n fout... maar ik denk dat we allemaal weten wat de kwaliteit is van de service bij TN.piekietje schreef:al genoeg mails gestuurd en meer dan genoeg standaardantwoorden gekregen. fout ligt volgens hen bij mij.
Een SB5120 is volgens mij geen Eurodocsis 3.0, en gebruikt dus normaal ook geen nieuwe frequenties... in princiepe zouden de originele NIU's dus moeten voldoen. Je kan, maar da's op je eigen risico en verantwoordelijkheid, altijd de coax eens rechtstreeks op je modem aansluiten (heb je ondertussen wel geen TV) en kijken of dat beter gaat.piekietje schreef:terwijl ik zelf denk dat nieuwe versterker niet compatibel is met de huidige modem, Motorola / SBV5120E (DOCSIS)
Meer kan je inderdaad niet testen... maar normaal geeft het een goede indicatie. (Wel speedtest.net met server Mechelen gebruiken !)piekietje schreef:ik kan wel computer aanzetten, laptop aanzetten, speedtest doen maar daar houdt het op, niet?
En stond je wireless dan op identiek dezelfde plaats ? Het probleem is namelijk dat in veel nieuwe huizen de kabels binnen komen in een technische ruimte of garage, en dat vaak alles behalve de ideale plaats is om het wireless gedeelte te plaatsen.razer schreef:ik in mijn kamer via wifi krijg met moeite 10mbps ( terwijl ik voor dit paket en andere modem mijn volle snelheid had van expressnet.
razer schreef:net zo 1 jaar gratis fiber 40 gewonnen.
alles geinstalleerd enal, pc met kabel geeft volle snelheid weer.
ik in mijn kamer via wifi krijg met moeite 10mbps ( terwijl ik voor dit paket en andere modem mijn volle snelheid had van expressnet.
tot op vandaag met de nieuwe modem zijn de wifi problemen begonnen ...
iemand raad ?
*edit*
heb het wifi van die modem uitgezet en mijn oude cisco router als wifi kanaal gebruikt
werkt prima zo
Ook goed op tijd... da's nieuws van maandag (zelfs zaterdag eigenlijk al).piekietje schreef:volgens het Nieuwsblad vandaag
mijn internet deed het prima met mijn wifi kaartje van asus ( had toen mijn beloofde 30 mbps draadloos, totop gisteren , toen zakte dit naar 10 mbps, het signaal was ook zwakker ) daarom dus mijn cisco router als wifi gebruikt en nu werkt alles perfectRally schreef: Met het oog op volle snelheid voort te zetten via WiFi hebben een behoefte zijn, bijvoorbeeld
Wireless-N Dual Band USB-adapter http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WUSB600N
mijn vriendin kreeg telefoon, het wordt niet aangerekendpiekietje schreef:proficiat razer! ik had gisteravond een poging gedaan maar dat trok tig keer op niets. zeker als ge weet dat upload nog altijd rond 0,2 bedraagt.
volgens het Nieuwsblad vandaag, zelfinstallatie van fibernet wordt voor een tijdje geschrapt wegens teveel problemen en comfort installatie (50 euro) wordt dan zolang gratis aangeboden. aangezien het volgende week wordt geplaatst bij mij, heb ik ernaar geïnformeerd of het ook voor mij geldt.
Ik was ook die mening toegedaan en heb ook nogal rap ne grote mond als er "weer eens" iets fout gaat.piekietje gewoon bellen en zeggen zeggen dat u alles wilt opzeggen.
99.9% kans dat je kwaliteitsopvolging krijgt en uw verhaald doen.
Wedden dat je niet zal moeten wachten tot februari en dat ze het grondig zullen nakijken en opvolgen tot het wel ok is.
Die is er al, juist naar vragen en zeggen dat ge een alarmcentrale gaat plaatsenSylvester schreef:Mag ik in dit topic ook even vermelden dat er ook een Eurodocsis 3.0 met batterij komt, ik denk de SBV6220E zonder wifi en zonder router.