Op dit moment heb ik nog een Express Pack (Expressnet + Telefonie, geen digitale TV). Door het nieuwe internetproduct heb ik waarschijnlijk een nieuwe modem nodig en als ik m'n ouders kan overhalen, kunnen we beter ook ineens digitale TV in huis nemen.
Ik heb wel enkele vragen over de Telenet modem. Op dit moment heb ik de op de modem een router aangesloten. Op deze router zit 1 UTP-poort naar mijn desktop en er verbinden een aantal laptops/smartphone's draadloos hiernaar. Het probleem is dat dit een oude router is die dringend aan vervanging toe is.
Voor alle duidelijkheid: ik heb het over deze nieuwe modem: http://onlinesupport.telenet.be/content ... -voordelen
1) Normaal kan je maar 2 computers aansluiten, maar door een router op je modem aan te sluiten kan je deze limiet omzeilen. Als je nu de wireless van die nieuwe modem gebruikt, kan je dan nog steeds meer dan 2 computers aansluiten? Of moet je alsnog een router gebruiken?
2) Is die wireless van die modem deftig? Met andere woorden, is het bereik goed en kan je wel 40mbit halen? Ondersteunt deze wireless N?
3) Blijkbaar is dat ding niet erg geavanceerd. Ondersteunt dat ding zelfs wel WPA2 (staat niets over op de Telenet-site)? Port forwarding en dergelijke, is dat wel mogelijk?
4) Je kan de modem zelf vervangen of een technieker laten komen (tegen betaling). Wat houdt zo'n aansluiting van de nieuwe modem in? Ik veronderstel dat ze geen €50 vragen om een paar kabeltjes in te steken?
5) Hoeweel UTP-aansluitingen heeft dat ding? Minimum 2 zijn er in principe nodig (mijn huidige modem heeft er slechts 1) aangezien de digitale TV hier bij komt.
Ik kan weinig informatie vinden op de Telenet-site over deze dingen. Vooral puntje 1 en 2 zijn heel belangrijk, anders kan ik beter alsnog een goede router gaan kopen.
Dan heb ik nog even 2 vraagjes over digitale TV:
1) Is het installeren hiervan moeilijk? Of is 't gewoon die digicorder aansluiten en wat instructies volgen?
2) ZIt er standaard een UTP-kabel meegevelerd om de digicorder aan te sluiten op de modem? Zo ja, hoe lang is deze?
Bedankt
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)