Nieuwe modem Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als ik kijk in "mijn telenet" staat er bij mij helemaal niets van een modem bij algemeen :???:
maar de technologie configuratie die telenet dus nu gebruikt is 1.1
iemand die over gaat over op Docsis 3.0 met fibernet zou dan vermoedelijk moeten zien staan Docsis 3 ipv 1.1
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Toen ze fibernet 100 in november plaatsten hebben ze nieuwe nui geplaatst dus zal wel een laatste nieuwe zijn zeker
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Witte8
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2010, 00:03

Wij hebben bij onze verhuis een SBV6120E docsis 3.0 modem geïnstalleerd gekregen voor een diamondshake. Ik wil misschien wel overstappen naar FN40, maar van mijn modem blijven ze af. 8)

Blijkbaar is het toch wel mogelijk om deze uitgeleverd te krijgen, maar dan ga je er wel moeten achteraan gaan. Op Tik al enkele posts van forumleden die hiervoor geïnformeerd hebben en het gedaan hebben gekregen.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Yep .. terwijl het perfect mogelijk is op MAC ID te filteren op die Nieuwe wifi modem... ( maar dat doen ze blijkbaar nog steeds niet voor internet wel voor hun Digicorders )

Want hoe zou de Digicorder anders een intern adres krijgen van Telenet Interactief ....die gaat zeker geen nat van die router in de modem ..

Of gewoon in mijn.telenet.be een optie voorzien Bridged ( die de wifi /routing functie uitzet )

Hoeft er ook geen extra switchke bij voor een Router + Interfactieve TV bij .. ( zoal het geval is bij de modems met 1 Ethernet Poort )
Witte8
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2010, 00:03

Merci Kit,

ik zal dit weekend mijn opstelling hier is finaliseren. Kan ik eindelijk mijn mediaspeler volpompen met files.

:-D
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

is het nu mogelijk met deze nieuwe modem/router je eigen router aan te sluiten zonder dubbele NAT?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Je kan blijkbaar vragen achter een model 'modem only' dus zonder de Routing functies, al of niet met telefonie.
Everything that has a beginning has an end.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

beele schreef:is het nu mogelijk met deze nieuwe modem/router je eigen router aan te sluiten zonder dubbele NAT?
Voor de zoveelste keer: neen. Bij de all-in-ones kun je de modem/router alleen configureren via Mijn Telenet en dat is redelijk beperkt.
Dus enige alternatief is van proberen een pure modem vast te krijgen.
Nu, als ze effectief gaan standardizeren op die all-in-ones zie ik de druk alleen maar toenemen om via Telenet het mogelijk te maken om die als pure bridge te laten opereren.
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Jelly schreef:Je kan blijkbaar vragen achter een model 'modem only' dus zonder de Routing functies, al of niet met telefonie.
Handig! dit ga ik dan zeker vragen, want ik heb geen zin in een dubbele NAT een nutteloze wireless router die in de kelder staat! Zo kan ik lekker mijn eigen router en switch gebruiken :-D
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Ook erg handig dat als er onderhoud bij 'Mijn Telenet' , zoals nu, is je dus geen enkele portforward of dergelijke kan doorvoeren :x

Laten we hopen er zoals hierboven gezegd modems komen die nog enkel modem zijn en niets meer...
Witte8
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2010, 00:03

@jorgo

Die zijn er hoor. Moet ik een foto nemen van de mijne en online plaatsten met het modelnummer goed zichtbaar? Dan kan iedereen die wil overstappen al bijna gerust gaan slapen deze avond. Nu nog gedaan krijgen van Telenet dat ze die willen uitleveren. Blijkbaar is aandringen de boodschap.
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

kheb een tooltje gemaakt
te downloaden vanaf deze site:
verwijderd

Community beheerder notitie: te gebruiken op eigen risico!
Laatst gewijzigd door teddyso 18 jan 2011, 17:43, in totaal 2 gewijzigd.
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:37

En wat doet dit tooltje precies ?
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

zorgt ervoor dat je toch aan de config van de modem.router geraakt zonder mijn telenet.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ik ben eens curieus...

zit hier met een turbonet xl op btw nr die ik vooral voor werk gebruik.
Ik wil met alle plezier overstappe naar een fibernet60 omwv de upstream die meer dan verdubbeld, maar ze gaan toch ècht moeten zorgen voor een *modem* die externe ip's uitgeeft, want ik ben nie van plan om mijn pfsense failover op te geven omdat telenet koppig wil doen.

En ik ben lang niet de enige ict'er die in zo een situatie zit, dus telenet mag wel een beke moeite doen om hun users tegemoet te komen op dat vlak lijkt me zo.

Maar veel nuttigs kunnen ze hierover niet vertellen,zelfs de antwoorden van charlotte op twitter spreken elkaar tegen 8)
Kev
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2011, 15:39

Ik ben zonet overgestapt op FiberNet 40 met mijn bestaande modem (SBV6120E). In mijn.telenet.be zag ik dat deze bleef staan op EuroDocsis 1.1. Na telefoontje naar klantendienst zei de persoon mij dat dit voor FiberNet 40 niet nodig is om om te zetten naar 3.0 & dat dit pas gebeurt vanaf FiberNet 50...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Dan is men op de klantendienst momenteel nog niet goed op de hoogte als ik hun uitleg zo lees :-)
Everything that has a beginning has an end.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

[quote="FlashBlue"]En ik ben lang niet de enige ict'er die in zo een situatie zit, dus telenet mag wel een beke moeite doen om hun users tegemoet te komen op dat vlak lijkt me zo.
[quote]
Gewoon met pfsense 2.0 DHCP aanzetten voor de telenet lijn. Neem zelf een ip uit de 10.x.y.z range en klaar? Uiteraard, de publieklijke ip's meteen krijgen zou leuker zijn, maar wat ik zeg werkt ook perfect...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Eigenlijk zou het plaatsen van een router achter de nieuwe modem wel moeten lukken volgens hun eigen support pagina's. Op de volgende pagina staat namelijk dat een van de functies van de nieuwe modem ook een switch is: http://onlinesupport.telenet.be/content ... -voordelen

Ofwel gaan ze weer belachelijk doen en zeggen dat dat enkel voor de digibox/-corder is ... I can guess which one it's going to be :cry:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

krisken schreef: Gewoon met pfsense 2.0 DHCP aanzetten voor de telenet lijn. Neem zelf een ip uit de 10.x.y.z range en klaar? Uiteraard, de publieklijke ip's meteen krijgen zou leuker zijn, maar wat ik zeg werkt ook perfect...
Wil ik niet :-)
1) ik draai geen beta software
2) ik wil geen nat opgedwongen krijgen door een isp van likmevestje
3) ze moeten maar eens doen wat de klant wil
4) ze kunnen misschien eens beginnen met ipv6 in plaats van te blijve steken bij ipv4 maar de klanten tot NAT te dwingen.
siamsquare
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2011, 12:41

Yo,

Ben zopas die nieuwe router gaan halen en je kan nog steeds je oude router gebruiken door die teletet in bridge mode te plaatsen!
Stond letterlijk in de handleiding!
Model: SVG6540E

gr33tz
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

handleiding != effectief in te stellen bij Telenet!

In de handleiding van de Motorola SVG-1501 staan ook enorm veel functies die je niet kan gebruiken doordat Telenet die niet beschikbaar stelt via mijn Telenet... :roll:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Verbaast me sowieso al dat de handleiding er bij zat, aangezien je er niets mee bent (behalve om de kabels aan te sluiten) omdat je toch via Mijn Telenet moet gaan. Destijds had ik in elk geval geen manual bij mijn Docsis 1.1 router.
siamsquare
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2011, 12:41

Yo,

In ieder geval zat die handleiding van telenet er hier wel bij en op pag.11 stond dat je de router in bridge-mode kan plaatsen om die te gebruiken met je oude router!
Zal wel iets laten weten als de mijne geactiveerd is want ben aan het wachten aangezien alles plat lag
Keep you posted!

gr33tz
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

siamsquare schreef:In ieder geval zat die handleiding van telenet er hier wel bij en op pag.11 stond dat je de router in bridge-mode kan plaatsen om die te gebruiken met je oude router!
Zal wel iets laten weten als de mijne geactiveerd is want ben aan het wachten aangezien alles plat lag
Keep you posted!
This is sounding very good !!!!!
Als het in de Telenet manual zelf staat, dan lijkt het ontegensprekelijk zo dat het dus gesupporteerd wordt.
Hoe moet dit juist gebeuren, aangezien ze geen access geven tot de modem config GUI ? Via Mijn Telenet ?
Pensacola.be
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2008, 13:01

Ik heb een SBV6120E en zou graag overstappen van een GoldShake+ op een Fibernet40 abo, maar online is dit niet gratis te doen want dan moet een monteur langskomen om de modem te vervangen.
Zijn hier omwegen rond?
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Ja, bellen naar de klantendienst.

Tomby en siamsquare: lees mijn bericht hierboven eens voordat jullie (mogelijk) ontgoocheld worden.
Laatst gewijzigd door jorgo 17 jan 2011, 13:25, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Jorgo: in zijn laatste post heeft hij het over het feit dat die Bridge mode gedocumenteerd staat in de TELENET handleiding. Dan lijkt er mij nog weinig ontgoocheling mogelijk, aangezien Telenet het zelf documenteert.
BuBbA_007
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2011, 13:05

Hoe complex is die installatie eigenlijk?

Is dat een kwestie van kabels uit de oude modem te trekken en in de nieuwe modem te steken of moet je echt nieuwe aansluitingen gaan maken enzo?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

BuBbA_007 schreef:Is dat een kwestie van kabels uit de oude modem te trekken en in de nieuwe modem te steken of moet je echt nieuwe aansluitingen gaan maken enzo?
Als je nu al een modem hebt, waar dus de coax binnenkomt en er een of meerdere UTP kabels uit vertrekken (naar Digibox, PC,...) dan is het idd gewoon een kwestie van vervangen en inpluggen.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Tomby schreef:Jorgo: in zijn laatste post heeft hij het over het feit dat die Bridge mode gedocumenteerd staat in de TELENET handleiding. Dan lijkt er mij nog weinig ontgoocheling mogelijk, aangezien Telenet het zelf documenteert.
Ahja, even overheen gelezen. Ik blijf toch sceptisch, Telenet kennende, tot ik het effectief werkend bij iemand anders zie ;)
Niettegenstaande dat het een ferme verbetering zou zijn!

BuBbA_007: Geen idee waarom je 'nieuwe aansluitingen' zou moeten maken? Coax blijft coax, utp blijft utp en wifi blijft wifi.
BuBbA_007
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2011, 13:05

En hoe zit het met de switch van Telenet voor digitale tv? Kan die behouden blijven of niet?

Nu is het namelijk zo dat ik van de plaats waar de modem enzo staat een kabel heb lopen naar een totaal andere plaats waar de switch staat en vanwaar onder andere een kabel vertrekt voor digitale tv en een kabel voor mijn huidige wireless internet router. Als ik die switch niet meer kan gebruiken zou dat willen zeggen dat ik bijna gans mijn kabelnetwerk moet gaan herplaatsen, wat bijna onbegonnen werk is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Die switch blijf je gewoon gebruiken. Er moet niets veranderen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Die switch is niet meer noodzakelijk, maar je kan die behouden, als dit in jouw netwerk set-up en bekabeling beter past.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

Buiten het hetzelfde qua bekabeling,zijn er eventueel instellingen die je moet veranderen als je van een oude modem naar de nieuwe 3.0's gaat?Of is het gewoon kabels erin pluggen en gaan met die banaan?
kccoyote
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:05
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@siamsquare: aangezien sommige mensen de handleiding er blijkbaar niet bijkrijgen, zou je misschien even kunnen zeggen wat er op die p11 staat over hoe je die modem in bridge moet zetten?

Is de handleiding trouwens specifiek van Telenet (in het NL) of van de modemfabrikant?

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Futzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2011, 15:17

Akuma schreef:Buiten het hetzelfde qua bekabeling,zijn er eventueel instellingen die je moet veranderen als je van een oude modem naar de nieuwe 3.0's gaat?Of is het gewoon kabels erin pluggen en gaan met die banaan?
het is echt heel simpel, kabels inpluggen en stappen volgen!! easy!
siamsquare
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2011, 12:41

Laatst gewijzigd door siamsquare 17 jan 2011, 14:19, in totaal 1 gewijzigd.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

in theorie wel
in de praktijk gaat 90% kans zijn dat de provision blijft vasthangen en dat ze en case moeten maken waardoor ge tot 14dagen zonder internet zit

moest dit gebeuren schijf alle nr's van de modem op, bel naar klantendienst en zeg dat ze terwijl ge wacht naar boss moeten bellen en de nr's doorgeven, dan gaat het op 60min opgelost zijn
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Die wireless modem-router blijft eigendom van Telenet, je krijgt hem in bruikleen. Het gebruik is dus onderworpen aan http://www.telenet.be/algemenevoorwaarden
Bovendien gebeurt de configuratie door Telenet zelf. Weinig kans dat je die wireless modem-router kan instellen naar uw eigen wensen. Laat staan dat de performance van die router kan tippen aan de topmodellen van Linksys of D-Link.

Een eigen router is de slimste oplossing. Ik behoud graag de totale controle over mijn eigen thuisnetwerk. Telenet moet zich daar niet mee bemoeien.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”