![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
maar de technologie configuratie die telenet dus nu gebruikt is 1.1
iemand die over gaat over op Docsis 3.0 met fibernet zou dan vermoedelijk moeten zien staan Docsis 3 ipv 1.1
Voor de zoveelste keer: neen. Bij de all-in-ones kun je de modem/router alleen configureren via Mijn Telenet en dat is redelijk beperkt.beele schreef:is het nu mogelijk met deze nieuwe modem/router je eigen router aan te sluiten zonder dubbele NAT?
Handig! dit ga ik dan zeker vragen, want ik heb geen zin in een dubbele NAT een nutteloze wireless router die in de kelder staat! Zo kan ik lekker mijn eigen router en switch gebruikenJelly schreef:Je kan blijkbaar vragen achter een model 'modem only' dus zonder de Routing functies, al of niet met telefonie.
Wil ik nietkrisken schreef: Gewoon met pfsense 2.0 DHCP aanzetten voor de telenet lijn. Neem zelf een ip uit de 10.x.y.z range en klaar? Uiteraard, de publieklijke ip's meteen krijgen zou leuker zijn, maar wat ik zeg werkt ook perfect...
This is sounding very good !!!!!siamsquare schreef:In ieder geval zat die handleiding van telenet er hier wel bij en op pag.11 stond dat je de router in bridge-mode kan plaatsen om die te gebruiken met je oude router!
Zal wel iets laten weten als de mijne geactiveerd is want ben aan het wachten aangezien alles plat lag
Keep you posted!
Als je nu al een modem hebt, waar dus de coax binnenkomt en er een of meerdere UTP kabels uit vertrekken (naar Digibox, PC,...) dan is het idd gewoon een kwestie van vervangen en inpluggen.BuBbA_007 schreef:Is dat een kwestie van kabels uit de oude modem te trekken en in de nieuwe modem te steken of moet je echt nieuwe aansluitingen gaan maken enzo?
Ahja, even overheen gelezen. Ik blijf toch sceptisch, Telenet kennende, tot ik het effectief werkend bij iemand anders zieTomby schreef:Jorgo: in zijn laatste post heeft hij het over het feit dat die Bridge mode gedocumenteerd staat in de TELENET handleiding. Dan lijkt er mij nog weinig ontgoocheling mogelijk, aangezien Telenet het zelf documenteert.
het is echt heel simpel, kabels inpluggen en stappen volgen!! easy!Akuma schreef:Buiten het hetzelfde qua bekabeling,zijn er eventueel instellingen die je moet veranderen als je van een oude modem naar de nieuwe 3.0's gaat?Of is het gewoon kabels erin pluggen en gaan met die banaan?