Sterk dalende waardes gedurende nacht en avond
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik heb al voor een zeer lange tijd problemen met de sync op mijn adsl lijn.
Het is zo dat gedurende de dag mijn sync waardes meer dan genoeg zijn om mijn lijn stabiel te houden. Mijn SN down margin hangt dan rond de 12,5dB. De speedtouch modem synct dan op 9MBit.
Vanaf 18u-19- 's avonds beginnen deze waardes te dalen, richting 7-6dB, waardoor de modem zijn sync regelmatig kwijt is.
Ik dacht dat dit aan overspraak kon liggen...maar deze waardes worden nog slechter gedurende de ganse nacht (5-4dB) tot rond 7u-8u in de morgen waarna ze weer een pak beter worden.
Ik kan me niet voorstellen dat er 's nachts nog zoveel overspraak kan zijn? Kan hier een andere reden achter zitten en wat kan ik hier aan doen?
Voor de rest heb ik de modem ook al een keer aangesloten waar de Belgacom kabel binnenkomt op zolder, de waardes gedurende avond/nacht waren evenslecht. Op dat moment was er geen enkele telefoon aangesloten.
Het contactdoosje op zolder zag er nog prima uit, geen roest ofzo (+/-20j oud).
Het zou mooi zijn moest iemand een oplossing voor dit probleem kennen.
Voor Belgacom/Dommel is dit waarschijnlijk snel opgelost door mij een lager profiel te geven maar ik zou graag deze snelheid behouden.
Verder staat de verdeelkast een 200m-300m verder in de straat, de werkelijke afstand tot de centrale zit rond de 2,5 km.
Naast deze verdeelkast staat ook een rop voor vdsl. Ik zou ook een upgrade kunnen overwegen naar vdsl maar wie weet heb ik dan evenslechte waardes en de kosten zijn me nog wat te hoog om te beginnen met gokken of het stabiel gaat zijn of niet...
In bijlage ook een screenshot van de waardes uit de modem gedurende de dag.
Uploaded with ImageShack.us
Het is zo dat gedurende de dag mijn sync waardes meer dan genoeg zijn om mijn lijn stabiel te houden. Mijn SN down margin hangt dan rond de 12,5dB. De speedtouch modem synct dan op 9MBit.
Vanaf 18u-19- 's avonds beginnen deze waardes te dalen, richting 7-6dB, waardoor de modem zijn sync regelmatig kwijt is.
Ik dacht dat dit aan overspraak kon liggen...maar deze waardes worden nog slechter gedurende de ganse nacht (5-4dB) tot rond 7u-8u in de morgen waarna ze weer een pak beter worden.
Ik kan me niet voorstellen dat er 's nachts nog zoveel overspraak kan zijn? Kan hier een andere reden achter zitten en wat kan ik hier aan doen?
Voor de rest heb ik de modem ook al een keer aangesloten waar de Belgacom kabel binnenkomt op zolder, de waardes gedurende avond/nacht waren evenslecht. Op dat moment was er geen enkele telefoon aangesloten.
Het contactdoosje op zolder zag er nog prima uit, geen roest ofzo (+/-20j oud).
Het zou mooi zijn moest iemand een oplossing voor dit probleem kennen.
Voor Belgacom/Dommel is dit waarschijnlijk snel opgelost door mij een lager profiel te geven maar ik zou graag deze snelheid behouden.
Verder staat de verdeelkast een 200m-300m verder in de straat, de werkelijke afstand tot de centrale zit rond de 2,5 km.
Naast deze verdeelkast staat ook een rop voor vdsl. Ik zou ook een upgrade kunnen overwegen naar vdsl maar wie weet heb ik dan evenslechte waardes en de kosten zijn me nog wat te hoog om te beginnen met gokken of het stabiel gaat zijn of niet...
In bijlage ook een screenshot van de waardes uit de modem gedurende de dag.
Uploaded with ImageShack.us
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Overspraak door IPTV gebruikers 's avonds en 's nachts ?
Ik weet niet hoeveel een upgrade naar VDSL jou zou kosten, maar als ik jou was zou ik dat toch serieus overwegen.
Indien je aansluitbaar bent, dan:
- krijg je - met een beetje geluk - een stabiele sync van 30/6.
- maar in het allerslechste geval toch nog een sync van 16.5/2
In beide gevallen een serieuze verbetering in vergelijking met de problemen die je nu hebt (= onstabiele 9/0.6) ?
Philippe.
Ik weet niet hoeveel een upgrade naar VDSL jou zou kosten, maar als ik jou was zou ik dat toch serieus overwegen.
Indien je aansluitbaar bent, dan:
- krijg je - met een beetje geluk - een stabiele sync van 30/6.
- maar in het allerslechste geval toch nog een sync van 16.5/2
In beide gevallen een serieuze verbetering in vergelijking met de problemen die je nu hebt (= onstabiele 9/0.6) ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Het zou overspraak kunnen zijn, maar dan stel ik mij de vraag waarom de slechte verbinding doorloopt de ganse nacht?
Ook al doe ik een restart of een resync van de modem 's nachts, de slechte waarde blijft.
De kans dat er overdag overspraak zou zijn door IPTV gebruikers lijkt me groter dan 's nachts, maar overdag is de verbinding juist goed.
De waarde in mijn eerste post was rond 13:00u. Nu rond 16:30u is alles hetzelfde gebleven behalve mijn SN down margin is gezakt van 12,5dB na 9,0dB.
Momenteel staat de modem ingesteld op ADSL2+ en synct daardoor op 9Mbit in het beste geval.
Wanneer ik hem op ADSL forseer synct hij op 6Mbit maar de schommelingen en disconnects in waardes blijven.
Ook al doe ik een restart of een resync van de modem 's nachts, de slechte waarde blijft.
De kans dat er overdag overspraak zou zijn door IPTV gebruikers lijkt me groter dan 's nachts, maar overdag is de verbinding juist goed.
De waarde in mijn eerste post was rond 13:00u. Nu rond 16:30u is alles hetzelfde gebleven behalve mijn SN down margin is gezakt van 12,5dB na 9,0dB.
Momenteel staat de modem ingesteld op ADSL2+ en synct daardoor op 9Mbit in het beste geval.
Wanneer ik hem op ADSL forseer synct hij op 6Mbit maar de schommelingen en disconnects in waardes blijven.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
De weersomstandigheden spelen inderdaad een rol. Heb dat vroeger gezien toen ik nog ADSL(1) had en op 4,5 km. van de centrale. Maar dat was wel met de seizoenen. In de winter duidelijk andere waarden dan in de zomer bvb.
Maar sn margin dat van 's avonds tot 's morgens slecht is en dan overdag een stuk beter ? Nog nooit meegemaakt.
@TS: even slechte waarden met VDSL2 ? Neen, onmogelijk (in de praktijk toch).
Maar sn margin dat van 's avonds tot 's morgens slecht is en dan overdag een stuk beter ? Nog nooit meegemaakt.
@TS: even slechte waarden met VDSL2 ? Neen, onmogelijk (in de praktijk toch).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ik heb dit probleem ook enkele jaren gehad toen ik op ADSL zat (+-3.5 km van de centrale). Vanaf een bepaald uur om de x minuten disconnect en overdag geen enkel probleem. Opgelost sinds de overstap naar VDSL...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Pro Member
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 47 keer
Ik heb precies hetzelfde probleem, al meer dan een jaar lang (sinds de installatie op nieuw adres na verhuis). SNR schommelt zo om de 12 uur van 13-14 naar 6-7.
Isp: DXAdsl (Scarlet)
Plaats: Baal (Tremelo)
Ettelijke telefoontjes naar support, ettelijke mails met MRTG statistieken waar je duidelijk kan zien dat de schommeling bijna steevast op hetzelde uur is, maar nog steeds geen oplossing.
Enige antwoord dat ik krijg: uw lijn is stabiel op ADSL, dus we sluiten de case af. Dit is uiteraard waar, maar een hogere synch dan de 6/640 die ik nu heb is mogelijk (ADSL2+).
Ik sta op het punt het op te geven.
Overspraak of een defecte kaart in de DSLAM werd al geopperd.
Greetz,
P.
Isp: DXAdsl (Scarlet)
Plaats: Baal (Tremelo)
Ettelijke telefoontjes naar support, ettelijke mails met MRTG statistieken waar je duidelijk kan zien dat de schommeling bijna steevast op hetzelde uur is, maar nog steeds geen oplossing.
Enige antwoord dat ik krijg: uw lijn is stabiel op ADSL, dus we sluiten de case af. Dit is uiteraard waar, maar een hogere synch dan de 6/640 die ik nu heb is mogelijk (ADSL2+).
Ik sta op het punt het op te geven.
Overspraak of een defecte kaart in de DSLAM werd al geopperd.
Greetz,
P.
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Weersomstandigheden ok maar mijn waardes zijn bijna de helft minder. Het beste wat ik ooit gehad was 12-13dB overdag tijdens zomerdagen maar zoals altijd zakt dit inelkaar als een pudding tijdens de avond en gedurende de nacht.quistnix schreef:De weersomstandigheden spelen inderdaad een rol. Heb dat vroeger gezien toen ik nog ADSL(1) had en op 4,5 km. van de centrale. Maar dat was wel met de seizoenen. In de winter duidelijk andere waarden dan in de zomer bvb.
Maar sn margin dat van 's avonds tot 's morgens slecht is en dan overdag een stuk beter ? Nog nooit meegemaakt.
@TS: even slechte waarden met VDSL2 ? Neen, onmogelijk (in de praktijk toch).
Waarom wordt enkel de SN margin Down instabiel en niet de SN margin Up?
VDSL2, ik weet het niet hoor. Als er een probleem zit tussen de rop en de aansluiting in huis ben ik aan VDSL2 ook niet veel veronderstel ik.
Mijn ouders hebben wel ooit gezegd dat men ooit een kabel overgetrokken heeft tijdens graafwerken, maar of dit er iets mee te maken heeft is moeilijk te zeggen, dit is ook al 10 jaar geleden en zij weten de details er ook niet meer van enkel dat de telefoon nietmeer ging.
Huidige waardes:
Uploaded with ImageShack.us
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ja sie, blijf dan sukkelen met je ADSL2+ lijn, mij niet gelaten.joriz schreef:VDSL2, ik weet het niet hoor. Als er een probleem zit tussen de rop en de aansluiting in huis ben ik aan VDSL2 ook niet veel veronderstel ik.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Omdat upstream veel minder geveoelig is voor overspraak en storingen.joriz schreef:Waarom wordt enkel de SN margin Down instabiel en niet de SN margin Up?
Het probleem zit em waarschijnlijk bij een buur met een slechte verbinding.
2 weken geleden heb ik een klant gehad wiens verbinding constant weg viel, slecht beeld bij bgc tv enz. Na een beetje speurwerk bleek dat een andere adsl klant in het begin van de straat de boosdoener was. Die andere klant stond op 6Mbit terwijl hij nog niet eens aan 3.3Mbit geraakte, met een slechte synchro vandoen en veel overspraak voor alle buren met xdsl. Ik heb deze knaap terug op 3.3Mbit gezet en mijn klant was tevreden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ook al gehad. Of kwarten die omgekeerd zitten en dus de buur verstoren! Of VDSL's die (ook al mag het niet, i know) op het retourpaar zitten. Allemaal zaken die ermee te maken hebben! Daar je zegt dat het enkel s avonds in elkaar zakt, hoe gedraagt je lijn zich in het weekend overdag?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik zou denken dat op die moment iemand thuis komt en zijn modem aanschakelt, al dan niet met een timer.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Inderdaad, het zou kunnen dat er iemand (vdsl) op het retourpaar aangesloten is. (Het kan zijn dat een tech zo iemand op dat retourpaar heeft gezet zonder dat hij wist dat het een retour was. (verkeerd gelast) En dat hij niet gemeten heeft hoe lang de lus is.) PM uw CID nr eens dan kijk ik morgen eens naar uw lijn.krisken schreef:Ook al gehad. Of kwarten die omgekeerd zitten en dus de buur verstoren! Of VDSL's die (ook al mag het niet, i know) op het retourpaar zitten. Allemaal zaken die ermee te maken hebben! Daar je zegt dat het enkel s avonds in elkaar zakt, hoe gedraagt je lijn zich in het weekend overdag?
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
- Bedankt: 4 keer
Mag dat zomaar, zo iemand terugzetten?Trojan schreef: 2 weken geleden heb ik een klant gehad wiens verbinding constant weg viel, slecht beeld bij bgc tv enz. Na een beetje speurwerk bleek dat een andere adsl klant in het begin van de straat de boosdoener was. Die andere klant stond op 6Mbit terwijl hij nog niet eens aan 3.3Mbit geraakte, met een slechte synchro vandoen en veel overspraak voor alle buren met xdsl. Ik heb deze knaap terug op 3.3Mbit gezet en mijn klant was tevreden.
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
- Bedankt: 4 keer
Liever krijgen waar je voor betaalt, of een korting. Dit is gewoon oplichterij.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
inderdaad ik was juist hetzelfde aan het denken. voornamelijk omdat het 's nachts kouder wordt.Astralon schreef:De weersomstandigheden (vocht en temperatuur) zouden ook wel eens een rol kunnen spelen.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ken jij veel gevallen in België waar het 's nachts warmer wordt ?Ofloo schreef:inderdaad ik was juist hetzelfde aan het denken. voornamelijk omdat het 's nachts kouder wordt.
Man toch, ik wordt moe van die zever. Lees het contract eens na. Of kijk online op de Belgacom site (of op eender welke DSL provider in de ganse wereld): snelheden zijn niet gegarandeerd. Er staat letterlijk:giallorossi90 schreef:Liever krijgen waar je voor betaalt, of een korting. Dit is gewoon oplichterij.
Je betaald niet voor een snelheid. En als je dit oplichterij vindt dan kan je naar de concurrentie gaan op de kabel. Lees vooral eens de saga van r2504 die bij TN zitDe up- en downloadsnelheid zijn afhankelijk van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, van de computerinstallatie, van de binnenbekabeling en van de technologie beschikbaar bij de klant.
Laatst gewijzigd door quistnix 10 dec 2010, 01:43, in totaal 2 gewijzigd.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat is te tijdrovend. Ge gaat er van uit dat de lassers hun werk goed hebben gedaan en dat de TSI die ze u geven correct is. Een klant moet al een lange lus hebben om het verschil te kunnen meten.technieker schreef:Inderdaad, het zou kunnen dat er iemand (vdsl) op het retourpaar aangesloten is. (Het kan zijn dat een tech zo iemand op dat retourpaar heeft gezet zonder dat hij wist dat het een retour was. (verkeerd gelast) En dat hij niet gemeten heeft hoe lang de lus is.) PM uw CID nr eens dan kijk ik morgen eens naar uw lijn.
Eigenlijk niet. Maar als ze willen dat ik storingen licht moeten ze mij maar de vrijheid geven die ik nodig acht om de storing gelicht te krijgen.giallorossi90 schreef: Mag dat zomaar, zo iemand terugzetten?
Die slechte klant zal er niks van merken. Voordien geraakte hij niet aan 3.3Mbit en nu min of meer wel. Het enige dat die gaat merken, als hij het al door heeft, is dat zijn lijn niet meer (of minder) verbreekt.simon1205 schreef:Liever een goeie lijn die op 3.3Mbits staat dan voortdurend disconnects met een lijn van 6Mbits
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat mag wel degelijk. Een klant die een andere klant stoort (zonder diens weten uiteraard) mag zeer zeker op een lagere snelheid gezet worden. Het is gewoonweg inherent aan DSL.Trojan schreef:Eigenlijk niet. Maar als ze willen dat ik storingen licht moeten ze mij maar de vrijheid geven die ik nodig acht om de storing gelicht te krijgen.giallorossi90 schreef: Mag dat zomaar, zo iemand terugzetten?
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
je bevestigd enkel wat ik zeg of vermoed wijsneusquistnix schreef:Ken jij veel gevallen in België waar het 's nachts warmer wordt ?Ofloo schreef:inderdaad ik was juist hetzelfde aan het denken. voornamelijk omdat het 's nachts kouder wordt.
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Bedankt voor alle reacties, enkele vragen:krisken schreef:Ook al gehad. Of kwarten die omgekeerd zitten en dus de buur verstoren! Of VDSL's die (ook al mag het niet, i know) op het retourpaar zitten. Allemaal zaken die ermee te maken hebben! Daar je zegt dat het enkel s avonds in elkaar zakt, hoe gedraagt je lijn zich in het weekend overdag?
- Wat zijn kwarten?
- Hoe kan ik te weten komen of iemand mijn retourpaar gebruikt?technieker schreef:Inderdaad, het zou kunnen dat er iemand (vdsl) op het retourpaar aangesloten is. (Het kan zijn dat een tech zo iemand op dat retourpaar heeft gezet zonder dat hij wist dat het een retour was. (verkeerd gelast) En dat hij niet gemeten heeft hoe lang de lus is.) PM uw CID nr eens dan kijk ik morgen eens naar uw lijn.krisken schreef:Ook al gehad. Of kwarten die omgekeerd zitten en dus de buur verstoren! Of VDSL's die (ook al mag het niet, i know) op het retourpaar zitten. Allemaal zaken die ermee te maken hebben! Daar je zegt dat het enkel s avonds in elkaar zakt, hoe gedraagt je lijn zich in het weekend overdag?
Hier onder ook een log van mijn waardes gedurende nacht en dag.
De rode spikes zijn sync loss. Je kan er op klikken voor een uitvergroting
Uploaded with ImageShack.us
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Niemand kan gebruik maken van uw retourpaar. Technieker heeft het over iemand anders die op zijn eigen retourpaar zit en zo een storing veroorzaakt bij andere mensen.joriz schreef:- Hoe kan ik te weten komen of iemand mijn retourpaar gebruikt?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Starter
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 17:10
Ik heb non stop disconnects gehad since gistern tot 30 min geleden.
since Gisteren
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 2784 kbps (downstream) / 372 kbps (upstream) ---> 8/12/2010 .... 8284 kbps down en 1032 kbps Up
Ruismarge: 2.9 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Lijndemping: 43.9 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
snelheid was eerts Rond de 5,5Mbps nu 2,4 Mbps ???
Begrijp het niet goed wat er verkeerd is gegaan
Hopelijk gaat dit beter gaan , anders ben ik van plan om over te stappen. Heb tot gisteren geen problemen gehad, maar dit gaat een beetje de verkeerde kant op.
since Gisteren
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 2784 kbps (downstream) / 372 kbps (upstream) ---> 8/12/2010 .... 8284 kbps down en 1032 kbps Up
Ruismarge: 2.9 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Lijndemping: 43.9 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
snelheid was eerts Rond de 5,5Mbps nu 2,4 Mbps ???
Begrijp het niet goed wat er verkeerd is gegaan
Hopelijk gaat dit beter gaan , anders ben ik van plan om over te stappen. Heb tot gisteren geen problemen gehad, maar dit gaat een beetje de verkeerde kant op.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Sorry voor de offtopic, maar tijdens de winter kan het 's nachts toch warmer zijn dan tijdens de dag?Ofloo schreef:je bevestigd enkel wat ik zeg of vermoed wijsneusquistnix schreef:Ken jij veel gevallen in België waar het 's nachts warmer wordt ?Ofloo schreef:inderdaad ik was juist hetzelfde aan het denken. voornamelijk omdat het 's nachts kouder wordt.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Bizar dat je Demping zo groot is, ik zou eens raad vragen aan de techniekers hier
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 17:10
het gaat van erg naar erger
- mijn lijndemping is van 43 ----> 62 gegaan
- download is van 2,4Mbps naar 0,95Mps gegaan.
Disconnect's een 100 tal Om de 15min valt ze uit ... error line loopback
van --> --> --> --> --> -->
- mijn lijndemping is van 43 ----> 62 gegaan
- download is van 2,4Mbps naar 0,95Mps gegaan.
Disconnect's een 100 tal Om de 15min valt ze uit ... error line loopback
van --> --> --> --> --> -->
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Simon, via het programma Routerstats kan je log files genereren, je kan deze achteraf importeren naar bijvoorbeeld excel om er een grafiek van te maken.simon1205 schreef:Heb hier zelfde probleem overdag 14db en 's avonds en 's nachts 6db
@joriz, hoe heb jij die lijnwaarden in die grafiek opgenomen??
Routerstats kan je downloaden van: http://www.vwlowen.co.uk/internet/files.htm
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Sinds gisteren aan het testen op 6Mbit sync. De waardes zijn beter, wat logisch is.
Enkel is er gedurende de dag en nacht nogaltijd een groot verschil (7dB), ik blijf het bizar vinden.
Min: 10,5dB - Max: 17,5dB
Enkel is er gedurende de dag en nacht nogaltijd een groot verschil (7dB), ik blijf het bizar vinden.
Min: 10,5dB - Max: 17,5dB
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er bestaan geen idiote vragen (alleen domme antwoorden ) ....
En wat betreft storingen die VDSL2 beïnvloeden: vraag het maar aan onze techniekers: je kan het niet dom genoeg bedenken, of het kan al een oorzaak zijn van een storing: voorbijrijdende treins, zelfs met een diesel loco ... enz
Philippe.
En wat betreft storingen die VDSL2 beïnvloeden: vraag het maar aan onze techniekers: je kan het niet dom genoeg bedenken, of het kan al een oorzaak zijn van een storing: voorbijrijdende treins, zelfs met een diesel loco ... enz
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Electrisch of diesel, ze daveren beiden over de sporen, en als er daar dan een kabel onderloopt ...philippe_d schreef:voorbijrijdende treins, zelfs met een diesel loco ... enz
Philippe.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dieseltreinen worden zelfs elektrisch aangedreven
Wie weet, zijn het misschien wel niet de trillingen, maar de elektromagnetische storingen...
Maar dat even ter zijde
Wie weet, zijn het misschien wel niet de trillingen, maar de elektromagnetische storingen...
Maar dat even ter zijde
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Dan moet het toch wel ettelijke dagen per jaar geen probleem zijn gezien het aantal stakingen & pannes bij de NMBS
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Allemaal mis
Maar wel een straatverlichtingspaal op de scheidingslijn met de buren
Ik zou eens moeten checken wanneer die aan en uit gaan... dat zou wel eens goed kunnen overéénkomen met de grafiek.
Maar wel een straatverlichtingspaal op de scheidingslijn met de buren
Ik zou eens moeten checken wanneer die aan en uit gaan... dat zou wel eens goed kunnen overéénkomen met de grafiek.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Nu reeds 2 weken VDSL2 via scarlet.
Aangezien ik vroeger met ADSL slechte waardes had, welke vooral 's nachts regelmatig onder de 6dB gingen, heb ik direct de waardes die ik met VDSL2 haalde gecheckt.
Wat bleek dat ik toch maar 14dB haalde wat zeer weinig is, de ROP staat 2 huizen verder.
Dus ben ik gaan klagen. Vandaag is Belgacom komen graven en wat blijkt dat er in de kabel over een lengte van 1meter gewoon water in stond!
Na de werken van Belgacom geeft de modem 25.9dB aan, wat er al iets meer op trekt
Laat u dus niet te rap afschepen met slechte binnenbekabeling of het verlagen van syncspeed.
Aangezien ik vroeger met ADSL slechte waardes had, welke vooral 's nachts regelmatig onder de 6dB gingen, heb ik direct de waardes die ik met VDSL2 haalde gecheckt.
Wat bleek dat ik toch maar 14dB haalde wat zeer weinig is, de ROP staat 2 huizen verder.
Dus ben ik gaan klagen. Vandaag is Belgacom komen graven en wat blijkt dat er in de kabel over een lengte van 1meter gewoon water in stond!
Na de werken van Belgacom geeft de modem 25.9dB aan, wat er al iets meer op trekt
Laat u dus niet te rap afschepen met slechte binnenbekabeling of het verlagen van syncspeed.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490