Belgacom VDSL2 héél traag 's avonds [UPDATE: Opgelost!]
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Hallo iedereen,
ik heb sinds een maand Belgacom Favorite. Toe alles geactiveerd was keek ik snel even op speedtest.net en kwam ik op een 18Mbps uit, lekker snel, dacht ik...
Sinds een week merk ik dat de snelheid soms zeer laag is (0,5Mbps, 2Mbps en soms 6Mbps), heel af en toe heb ik 18Mbps. Ik weet wel dat op de "piekuren" de snelheid wat kan verminderen, maar zovéél? Enfin, ik wilde dit eerst hier eens vragen vooraleer ik naar BGC zelf bel (voorgaande ervaringen waren meestal "Ja meneer, bij ons is alles goed, het zal aan jouw kant liggen" terwijl dit nooit het geval was.)
Voor zover ik heb gechecked zit ik niet op een repair profiel. Ook heb ik getest met wifi en met kabel, zelfde resultaten. Andere laptop met Linux ook zelfde resultaten zowel met wifi en kabel. Restart BBox2 helpt niet.
Hier een overzicht van VDSL2 tool, alles lijkt goed...
************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************
download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 72596 kbps
max payload: 59340 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 26.0 dB
loop length: 201 m
near end: 565 m
far end: 194 m
avg. length: 320 m
snr margin: 24.8 dB
attenuation: 7.6 dB
avg. margin: 25.4 dB
avg. snr: 43.8 dB
forecast max line: 117000 kbps
forecast max payload: 94900 kbps
Een speedtest met ongeveer steeds dezelfde resultaten die ik al vanaf 15h heb (is nu al iets beter, maar toch nog te traag volgens mij):
Is dit nu effectief omdat er druk verkeer is 's avonds (BTW vandaag was een vrije dag).
PS: ik woon in Brussel, heeft dit er misschien iets mee te maken?
ik heb sinds een maand Belgacom Favorite. Toe alles geactiveerd was keek ik snel even op speedtest.net en kwam ik op een 18Mbps uit, lekker snel, dacht ik...
Sinds een week merk ik dat de snelheid soms zeer laag is (0,5Mbps, 2Mbps en soms 6Mbps), heel af en toe heb ik 18Mbps. Ik weet wel dat op de "piekuren" de snelheid wat kan verminderen, maar zovéél? Enfin, ik wilde dit eerst hier eens vragen vooraleer ik naar BGC zelf bel (voorgaande ervaringen waren meestal "Ja meneer, bij ons is alles goed, het zal aan jouw kant liggen" terwijl dit nooit het geval was.)
Voor zover ik heb gechecked zit ik niet op een repair profiel. Ook heb ik getest met wifi en met kabel, zelfde resultaten. Andere laptop met Linux ook zelfde resultaten zowel met wifi en kabel. Restart BBox2 helpt niet.
Hier een overzicht van VDSL2 tool, alles lijkt goed...
************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************
download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 72596 kbps
max payload: 59340 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 26.0 dB
loop length: 201 m
near end: 565 m
far end: 194 m
avg. length: 320 m
snr margin: 24.8 dB
attenuation: 7.6 dB
avg. margin: 25.4 dB
avg. snr: 43.8 dB
forecast max line: 117000 kbps
forecast max payload: 94900 kbps
Een speedtest met ongeveer steeds dezelfde resultaten die ik al vanaf 15h heb (is nu al iets beter, maar toch nog te traag volgens mij):
Is dit nu effectief omdat er druk verkeer is 's avonds (BTW vandaag was een vrije dag).
PS: ik woon in Brussel, heeft dit er misschien iets mee te maken?
Laatst gewijzigd door brechtb 17 nov 2010, 20:43, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kijk je soms op één of meerdere plaatsen in je huis TV met Belgacom TV? Indien ja : kijk je TV met High Definition (HD)?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik keek op de momenten van de tests geen tv, maar ik heb wel BGC tv.
Nu heb ik nog eens getest met netwerkkabel ipv wifi en met de decoder aan en heb hetzelfde resultaat;
Edit, ik woon in een herenhuis dat veranderd is naar 3 appartementen, zou het kunnen dat we hier met meerdere telefoonnummers op 1 lijn zitten of kan dit gewoon niet. Bij de installatie is een BGC technieker langsgeweest en alles uitgemeten en aangesloten. On the sidenote, zéér vriendelijke en behulpzame man!
Nu heb ik nog eens getest met netwerkkabel ipv wifi en met de decoder aan en heb hetzelfde resultaat;
Edit, ik woon in een herenhuis dat veranderd is naar 3 appartementen, zou het kunnen dat we hier met meerdere telefoonnummers op 1 lijn zitten of kan dit gewoon niet. Bij de installatie is een BGC technieker langsgeweest en alles uitgemeten en aangesloten. On the sidenote, zéér vriendelijke en behulpzame man!
Laatst gewijzigd door brechtb 11 nov 2010, 23:07, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je kan niet meerdere telefoonnummers aansluiten op één lijn. Dit is echt niet mogelijk.brechtb schreef:Edit, ik woon in een herenhuis dat veranderd is naar 3 appartementen, zou het kunnen dat we hier met meerdere telefoonnummers op 1 lijn zitten of kan dit gewoon niet. Bij de installatie is een BGC technieker langsgeweest en alles uitgemeten en aangesloten. On the sidenote, zéér vriendelijke en behulpzame man!
Als je zo traag werkt, trek eens de stekker uit van alle decoders in huis en doen dan de lijntest eens opnieuw?
Andere vraag : werk jij via wifi? Indien ja : is deze beveiligd? Indien neen : staat deze uit op je bbox2?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
redman schreef:Je kijkt geen tv maar stond je decoder aan?
Als je met aan op standby bedoelt, dan ja. Ik denk dat ik weet waarop je doelt, er waren geen opnames gepland en van updates denk ik ook niet. Ik merkte wel van sinds ik BGC heb, dat op de bbox2 het lampje van de poort waarop de decoder aangesloten i, bijna constant knippert, maar trager dan bv tijdens het kijken naar de tv.
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
krisken schreef:Je kan niet meerdere telefoonnummers aansluiten op één lijn. Dit is echt niet mogelijk.brechtb schreef:Edit, ik woon in een herenhuis dat veranderd is naar 3 appartementen, zou het kunnen dat we hier met meerdere telefoonnummers op 1 lijn zitten of kan dit gewoon niet. Bij de installatie is een BGC technieker langsgeweest en alles uitgemeten en aangesloten. On the sidenote, zéér vriendelijke en behulpzame man!
Als je zo traag werkt, trek eens de stekker uit van alle decoders in huis en doen dan de lijntest eens opnieuw?
Andere vraag : werk jij via wifi? Indien ja : is deze beveiligd? Indien neen : staat deze uit op je bbox2?
Ik werk via wifi, maar zoals ik reeds zei, dit is zowel met netwerkkabel als met wifi zo traag.
*edit, ja is beveiligd met WPA, geen wpa2 daar waren ook problemen mee, maar dat is een ander verhaal (waarschijnlijk een laptop probleem daar het op andere routers ook niet werkt)
Ik heb nu eens mijn (enige) decoder uitgezet en het is een héél klein beetje beter:
BTW, zo'n 2 u geleden heb ik ook gebeld naar 080022424 voor de automatische lijntest, maar er is geen verbetering. Dit was te verwachten aangezien ik niet op een repair profiel zit. Ik heb het toch maar eens geprobeerd "in geval van".
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kan je mij per PM even je nummer geven waar je de lijn van gebruikt? Zal eens kijken of ik er iets speciaals aan zie.
Overigens : kan je ook de wifi eens uitzetten en testen via de kabel? Je weet nooit dat iemand het geduld heeft gehad om jouw wachtwoord te zoeken...
Overigens : kan je ook de wifi eens uitzetten en testen via de kabel? Je weet nooit dat iemand het geduld heeft gehad om jouw wachtwoord te zoeken...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
krisken schreef:Kan je mij per PM even je nummer geven waar je de lijn van gebruikt? Zal eens kijken of ik er iets speciaals aan zie.
Overigens : kan je ook de wifi eens uitzetten en testen via de kabel? Je weet nooit dat iemand het geduld heeft gehad om jouw wachtwoord te zoeken...
Wifi is deactivated, result:
PM on the way
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Update:
nog maar eens getest zowel op speedtest.telenet.be als speedtest.net hetzelfde resultaat:
Mijn vermoeden is waarschijnlijk juist, naarmate het later wordt en minder verkeer is, stijgt de snelheid opnieuw.
Ik vindt dit zéér ontgoochelend, je betaalt dan voor een 25Mbps lijn, je krijgt maar 20Mbps en in realiteit is het meestal maar rond de 3Mbps. Zéér bizar, in mijn vorige woonst had ik gewoon BGC adsl (4.4Mbps) en daar was de snelheid altijd hetzelfde...
nog maar eens getest zowel op speedtest.telenet.be als speedtest.net hetzelfde resultaat:
Mijn vermoeden is waarschijnlijk juist, naarmate het later wordt en minder verkeer is, stijgt de snelheid opnieuw.
Ik vindt dit zéér ontgoochelend, je betaalt dan voor een 25Mbps lijn, je krijgt maar 20Mbps en in realiteit is het meestal maar rond de 3Mbps. Zéér bizar, in mijn vorige woonst had ik gewoon BGC adsl (4.4Mbps) en daar was de snelheid altijd hetzelfde...
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dit is in ieder geval niet normaal. Heb je je gegevens al gepost naar Krisken ? Ik zou zijn resultaat even afwachten. Indien je wil kan je me je gegevens ook eens doorsturen per PB. Soms zien we met twee méér als alleen, en ook, we werken op een andere dienst en hebben ieder onze eigen tools en we zijn voor een groot stuk complementair. It's up to you
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
We zijn nog niet verder ingegaan op deze terechte opmerking van redman.redman schreef:Je kijkt geen tv maar stond je decoder aan?brechtb schreef:Ik keek op de momenten van de tests geen tv, maar ik heb wel BGC tv.
Als je decoder "AAN" staat, op een bepaalde zender, dan ontvangt hij continu de stream van deze zender, zelfs als je TV toestel uit staat.
Misschien jouw testen eens herhalen met de decoder op "standby" in plaats van "aan" ?
Maar zoals de vorige posters al opmerkten: er is niet normaal (want zelfs met 1 TV stream mag je snelheid niet zo zakken).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
@philippe_d => ik denk dat de ts dit al poste?
Als je met aan op standby bedoelt, dan ja. Ik denk dat ik weet waarop je doelt, er waren geen opnames gepland en van updates denk ik ook niet. Ik merkte wel van sinds ik BGC heb, dat op de bbox2 het lampje van de poort waarop de decoder aangesloten i, bijna constant knippert, maar trager dan bv tijdens het kijken naar de tv.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Op pro-codac zie ik wel een PAK counters op zijn lijn. Heb de lijn zelf in monitoring genomen (elk kwartier) gedurende 15 dagen. Op die manier kan jij als je het nummer ook verkrijgt deze uitlezen. Vermoedelijk een slechte ROP poort, daar de relatieve capaciteit zowel downstream als upstream geen 50% bedraagt.quistnix schreef:Dit is in ieder geval niet normaal. Heb je je gegevens al gepost naar Krisken ? Ik zou zijn resultaat even afwachten. Indien je wil kan je me je gegevens ook eens doorsturen per PB. Soms zien we met twee méér als alleen, en ook, we werken op een andere dienst en hebben ieder onze eigen tools en we zijn voor een groot stuk complementair. It's up to you
BIQ test gedaan om 13u22, maar deze is OOS? Dus geen syncro???
PS : kan jij ook eens kijken naar de carrier data? Die ziet er ook nogal "raar" uit, zeker bij uploadgedeelte.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat is nogal vrij drastisch. Als er een draadje loshangt ergens op een stopcontact, dan is dat direct te zien in de metingen en vooral in de upload.bulleke schreef:technieker ter plaatse laten komen. Kan een los draadje zijn in de ntp . de stijgleiding nakijken want het is een oud herenhuis. En één belangrijke tool word hier wel over het hoofd gezien NIS 123 toepassen of niet soms
Krisken, speel me zijn nummer eens door en ik zal ook eens zien.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
@Krisken: ik heb eens gekeken en ik zie niets abnormaal aan zijn lijn, zijn counters zijn imho zelfs heel laag, zijn cv en es zijn gemiddeld 20 per dag, en fecc moet je niet meetellen. Zijn synchro is ok, alsook zijn max attainable. Zijn 4tel meting is ook ok, dus het koperpaar zelf is ook in orde.
Het zal dan ook eerder een probleem van de modem of de poort zijn. En no offence naar Brechtb, maar het kan ook pebkac zijn.
Ik zou eerst een andere pc of laptop zoeken, rechstreeks aansluiten op de modem en daar mee testen. Als dat niet helpt, eerst testen met eigen modem en dan poort vervangen.
Het zal dan ook eerder een probleem van de modem of de poort zijn. En no offence naar Brechtb, maar het kan ook pebkac zijn.
Ik zou eerst een andere pc of laptop zoeken, rechstreeks aansluiten op de modem en daar mee testen. Als dat niet helpt, eerst testen met eigen modem en dan poort vervangen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Sync is idd ok, net als de max attainable, maar zijn counters waren een waar kleurboek van oranje cijfertjes. Iets wat wij moeten bekijken als "op het randje". maar jij als netwerkspecialist zal dat wel beter weten.Trojan schreef:@Krisken: ik heb eens gekeken en ik zie niets abnormaal aan zijn lijn, zijn counters zijn imho zelfs heel laag, zijn cv en es zijn gemiddeld 20 per dag, en fecc moet je niet meetellen. Zijn synchro is ok, alsook zijn max attainable. Zijn 4tel meting is ook ok, dus het koperpaar zelf is ook in orde.
Het zal dan ook eerder een probleem van de modem of de poort zijn. En no offence naar Brechtb, maar het kan ook pebkac zijn.
Ik zou eerst een andere pc of laptop zoeken, rechstreeks aansluiten op de modem en daar mee testen. Als dat niet helpt, eerst testen met eigen modem en dan poort vervangen.
4tel idd ok.
Vraagje aan brechtb : heb je zelf alles aangesloten of heeft een technieker dit gedaan?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik ben heus geen netwerkspecialist, maar op basis van de gegevens van zijn lijn die ik zie zou ik op het eerste zicht zeggen dat alles normaal is.
Het enige oranje dat ik zie zijn de reinits.
Het enige oranje dat ik zie zijn de reinits.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zal dit morgen nog eens herbekijken dan. Herinnerde mij toch een pak oranje waarden. I'll let you know!Trojan schreef:Ik ben heus geen netwerkspecialist, maar op basis van de gegevens van zijn lijn die ik zie zou ik op het eerste zicht zeggen dat alles normaal is.
Het enige oranje dat ik zie zijn de reinits.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik denk ook aan een "defecte" poort in de ROP. Helemaal defect is die uiteraard niet, maar die daling is absoluut niet normaal. Ik heb de gegevens van Procodac ook eens nagekeken en buiten de FECC (Far End Correctable Errors) entries in beide richtingen (die zoals de naam aangeeft allemaal gecorrigeerd worden) zijn er maar een paar Code Violations en Error Seconds maar dan enkel in upstream. Ook een paar resyncs maar dan vooral de eerste 2 dagen na activatie. Ten slotte is deze klant nog maar in dienst sinds 26/10. De lijn is voor mij dus dik in orde.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Nu de diagnose zowat gedaan is: kunnen jullie de klant ook aanraden welke actie concreet te ondernemen? Dan is hij ook werkelijk geholpen .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bellen naar 0800 22 700 en een technieker vragen. Meer kunnen wij vanuit thuis niet doen denk ik...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
In het NOC moeten ze toch wel zien dat er een capaciteitsprobleem is?
Overboeken ze nu echt? Of is er ene in geslaagd de gigabit lijn vol te trekken op een of andere manier? xD
Overboeken ze nu echt? Of is er ene in geslaagd de gigabit lijn vol te trekken op een of andere manier? xD
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
ELKE provider doet aan overboeking hoor Als je ziet dat Belgacom 1000000 miljoen klanten *BIJNA* heeft (ik neem juist dit getal om makkelijk te kunnen rekenen), dan kan ik je met 100% zekerheid zeggen dat Belgacom geen 20000000mbit naar buiten heeft hoor (gerekend aan 1000000 klanten die een 20mbit profiel hebben. En ja, ik weet dat er ook zijn met een adsl2+ verbinding van max 12mbit en er ook op 16.5mbit zitten, maar er zijn er minimum evenveel die op 20, 25 of 30mbit zitten!)Ken schreef:In het NOC moeten ze toch wel zien dat er een capaciteitsprobleem is?
Overboeken ze nu echt? Of is er ene in geslaagd de gigabit lijn vol te trekken op een of andere manier? xD
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken schreef:ELKE provider doet aan overboeking hoor Als je ziet dat Belgacom 1000000 miljoen klanten *BIJNA* heeft (ik neem juist dit getal om makkelijk te kunnen rekenen), dan kan ik je met 100% zekerheid zeggen dat Belgacom geen 20000000mbit naar buiten heeft hoor (gerekend aan 1000000 klanten die een 20mbit profiel hebben. En ja, ik weet dat er ook zijn met een adsl2+ verbinding van max 12mbit en er ook op 16.5mbit zitten, maar er zijn er minimum evenveel die op 20, 25 of 30mbit zitten!)Ken schreef:In het NOC moeten ze toch wel zien dat er een capaciteitsprobleem is?
Overboeken ze nu echt? Of is er ene in geslaagd de gigabit lijn vol te trekken op een of andere manier? xD
Maar betalen wel voor het geen ze niet krijgen,ook niet netjes ofwel
Als het netwerk dit niet aan kan,waarom wordt dit verzwegen in de gegio's.
Laatst gewijzigd door Moustache 13 nov 2010, 12:12, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
In welke regio woon je?
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Trojan schreef:@Krisken: ik heb eens gekeken en ik zie niets abnormaal aan zijn lijn, zijn counters zijn imho zelfs heel laag, zijn cv en es zijn gemiddeld 20 per dag, en fecc moet je niet meetellen. Zijn synchro is ok, alsook zijn max attainable. Zijn 4tel meting is ook ok, dus het koperpaar zelf is ook in orde.
Het zal dan ook eerder een probleem van de modem of de poort zijn. En no offence naar Brechtb, maar het kan ook pebkac zijn.
Ik zou eerst een andere pc of laptop zoeken, rechstreeks aansluiten op de modem en daar mee testen. Als dat niet helpt, eerst testen met eigen modem en dan poort vervangen.
Ik ben er zeker van dat het geen pebkac is, ik werk al 5 jaar in IT. En als je de post volledig had doorgelezen had je gezien dat ik al een andere laptop heb gebruikt, no offence.
@Krisken: Ik heb niets zelf aangesloten, de technieker is langesgekomen, een nieuwe splitter geïnstalleerd, dan iets uitgemeten in de gang, wat telnummers gedraaid en dan was ie weg.
@digital 007: Brussel
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Indien je in Brussel woont zou ik even geduld hebben tot 17/11 en daarna opnieuw testen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Digital_007 schreef:Indien je in Brussel woont zou ik even geduld hebben tot 17/11 en daarna opnieuw testen.
Waarom? Zijn ze iets aan het doen in hun centrales mss? Dit was eerlijk gezegd mijn eerste idee (ze zullen wel weer wat aan het doen zijn). Maar het duurde al een week, dus dat vond ik al verdacht.
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Welke kant van Brussel woon je? Toevallig kant Woluwe?
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik woon in de Europese wijk, dus noord oost (niet ver van Woluwe dat in het oosten ligt dus).Digital_007 schreef:Welke kant van Brussel woon je? Toevallig kant Woluwe?
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik heb ook gelezen dat je de test deed via wifi en met de decoders aan. Daarom dat ik mijn (blijkbaar voorbarige) conclusie van pebkac trok.brechtb schreef:Ik ben er zeker van dat het geen pebkac is, ik werk al 5 jaar in IT. En als je de post volledig had doorgelezen had je gezien dat ik al een andere laptop heb gebruikt, no offence.Trojan schreef:@Krisken: ik heb eens gekeken en ik zie niets abnormaal aan zijn lijn, zijn counters zijn imho zelfs heel laag, zijn cv en es zijn gemiddeld 20 per dag, en fecc moet je niet meetellen. Zijn synchro is ok, alsook zijn max attainable. Zijn 4tel meting is ook ok, dus het koperpaar zelf is ook in orde.
Het zal dan ook eerder een probleem van de modem of de poort zijn. En no offence naar Brechtb, maar het kan ook pebkac zijn.
Ik zou eerst een andere pc of laptop zoeken, rechstreeks aansluiten op de modem en daar mee testen. Als dat niet helpt, eerst testen met eigen modem en dan poort vervangen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.