Aanpassing downloadsnelheid door BGC

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Muziekbos schreef:
fryelectro schreef:
ketter schreef:Beloven kunnen ze bij Belgacom als de beste,tot dat het zover is.


/me voelt weer een flamewar aankomen :eek:


Soms kan de waarheid wel eens hard aankomen


Ja vooral bij diegenen die werkelijk van toeten noch blazen weten en wiens bijdragen gelimiteerd worden tot oeverloos kankeren, niet te veel geremd door enige kennis van zaken :twisted: .. en "ja", ik heb ervaring met Telenut .. :roll:
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ketter schreef:@dirki112 : Beloven kunnen ze bij Belgacom als de beste,tot dat het zover is.
Ze hebben altijd wel ne uitleg om je toch maar niet op een hoger profiel te moeten zetten.
Blijkbaar zitten we maar met 2 man hier op vdsl2,en een hogere snelheid willen ze mijn niet geven omdat ze dan bang waren dat de andere persoon zijne tv niet meer goed zou werken. :bang:
Dit is me tot 2x toe zo bevestigd.
Maar ik blijf ze aan de telefoon lastig vallen.


Prachtig! .. schoolvoorbeeld van GGD! :roll:
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Goztow schreef:
ketter schreef:@dirki112 : Beloven kunnen ze bij Belgacom als de beste,tot dat het zover is.
Ze hebben altijd wel ne uitleg om je toch maar niet op een hoger profiel te moeten zetten.
Blijkbaar zitten we maar met 2 man hier op vdsl2,en een hogere snelheid willen ze mijn niet geven omdat ze dan bang waren dat de andere persoon zijne tv niet meer goed zou werken. :bang:
Dit is me tot 2x toe zo bevestigd.
Maar ik blijf ze aan de telefoon lastig vallen.

Dit noemt men overspraak. Dat is geen smoesje of zo, maar een technische beperking. Ik neem aan dat je op 16,5 Mbps zit? Op zich al een redelijke snelheid, volgens mijn persoonlijke mening.


Aan de muggezifters die blijkbaar nooit tevereden zijn met een stabiele maar steeds hoogste snelheid willen wel als Belgacom u niet meer bevalt ga dan gewoon naar Telenet
Zoals ik hier op forum al schreef een stabiele lijn is eigelijk belangrijker dan steeds maar de hoogste snelheid en zelf weet ik nie waarom ze da willen
Snelheid van het downloaden hangt nie alleen af van uw snelheid tot uw provider maar ook van de toegelaten snelheid van de aanbieder
Wat heb je dan aan 30Mbit als de aanbieder soms maar 150kbit toelaat ?
Ik zelf heb door vermoedelijk overspraak ook nu maar 16,5Mbit en kijk TV en neem terzelfdertijd ook program op en surf nog steeds aan ongeveer 11Mbit volgens speedtest
Had vroeger een intense abo maar ben sinds een paar maand overschakeld naar comfort met optie onbeperkt downloaden en behoudens soms het gemis van hoger upload snelheid voor plaatsen van foto's op mijn site toch heel tevreden
Liever een goeie stabiel lijn dan super snelle die regelmatig kuren heeft en nu betaal ik voor wat Belgacom mij praktisch kan aanbieden
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Iemand een idee wanneer Groot-Grimbergen op de planning staat? :roll:
Volgens de tool van EDPNET zou ik niet aansluitbaar zijn op het 30/6 profiel, maar ik haal nu ook al pieken van 30 mbit wanneer ik de nieuwsgroepen gebruik. Ik haal nu al gemakkelijk een constante van 2,2 Mbit.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ketter schreef:@dirki112 : Beloven kunnen ze bij Belgacom als de beste,tot dat het zover is.
Ze hebben altijd wel ne uitleg om je toch maar niet op een hoger profiel te moeten zetten.
Blijkbaar zitten we maar met 2 man hier op vdsl2,en een hogere snelheid willen ze mijn niet geven omdat ze dan bang waren dat de andere persoon zijne tv niet meer goed zou werken. :bang:
Dit is me tot 2x toe zo bevestigd.
Maar ik blijf ze aan de telefoon lastig vallen.


Sounds like bullshit to me! Op de KVD waar ik ben op aangesloten zitten we met een paar tientallen te surfen en te kijken. Ikzelf heb reeds 7 mensen aangesloten op deze KVD met HD kwaliteit zelfs! En dat zonder dat de andere mensen ook maar één probleem hadden. Reden is even simpel als logisch : van jou thuis tot aan de KVD ligt een dedicated telefoonlijn. Die is niet gedeeld met anderen, die is enkel van/voor jezelf! En vanaf de KVD is het via fiber. Dus ga ergens anders zeveren...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

krisken als er hier 1ne zeveraar is dan ben jij het wel.
Denk je mischien dat ik dit zomaar vertel ???
Zal ik je de gegevens geven van de technieker die hier thuis geweest is.
Dan kan je het hem zelf vragen of ze dit zo aan de telefoon gezegd hebben of niet.
Als ik u berichten hier lees dan krijg ik soms kippenvel gelijk je uit de hoogte doet omdat je voor Belgacom werkt. :roll:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

ketter schreef:krisken als er hier 1ne zeveraar is dan ben jij het wel.
Denk je mischien dat ik dit zomaar vertel ???
Zal ik je de gegevens geven van de technieker die hier thuis geweest is.
Dan kan je het hem zelf vragen of ze dit zo aan de telefoon gezegd hebben of niet.
Als ik u berichten hier lees dan krijg ik soms kippenvel gelijk je uit de hoogte doet omdat je voor Belgacom werkt. :roll:


Forum is onderhand overgenomen door Belgacom/Scarlet. Wist je dat nog niet?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Ach ja muziekbos !!
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

De profielen worden door het systeem vastgelegd, volgens parameters die zoveel mogelijk storing voor anderen zullen proberen vermijden. Zelfs indien er momenteel niemand door gestoord wordt, dan wordt het risico niet genomen dat dit op een later tijdstip wel zou gebeuren. Het netwerk is immers een constant veranderend iets.

Dus ik vermoed dat het gene bullshit is krisken :P

Aan de andere kant is het een keuze die Belgacom maakt ketter. Stabiliteit > absolute snelheid.
En daar zal je mee moeten leren leven. Of verkassen naar de kabel.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ketter schreef:krisken als er hier 1ne zeveraar is dan ben jij het wel.
Denk je mischien dat ik dit zomaar vertel ???
Zal ik je de gegevens geven van de technieker die hier thuis geweest is.
Dan kan je het hem zelf vragen of ze dit zo aan de telefoon gezegd hebben of niet.
Als ik u berichten hier lees dan krijg ik soms kippenvel gelijk je uit de hoogte doet omdat je voor Belgacom werkt. :roll:

Bon...geef die gegevens eens per PM, als ook uw telefoonnummer of circuit ID van je vdsl lijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Devilzown bij Belgacom is het soms ook een probleem dat de verschillende diensten niet altijd op gelijke hoogte werken.

Dit krijg ik bvb via een pm van Eva van Belgacom
"Best neemt u contact met onze technische dienst op het gratis nummer 0800 22 700, zodat uw lijnsnelheid kan nagemeten worden. Met uw huidige profiel kunt u aan een hogere snelheid surfen.
Met vriendelijke groeten,

Eva"

Dan bel je naar dat Nr en daar bevestigen ze idd dat we op een ander profiel zouden moeten staan.
Ze sturen dan een technieker wat helemaal niet nodig was,die technieker komt dan hier kijkt is rond en zegt dat hier alles ok is.
Hij neemt contact op voor verandering van profiel en daar word dan die uitleg gegeven wat volgens onze lieve vriend Krisken bullshit is.
Dan laat de technieker mij zelf aan de telefoon komen en dan zeggen ze dit nogmaals zo tegen mij.
Dus ofwel maken ze ons maar iets wijs ofwel verteld onze lieve vriend krisken bullshit.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Laat ons zeker niet wachten op het resultaat van die pm. Dat ziet er mij zever in pakskes uit, om het op zijn antwerps te zeggen.
Zouden ze hem niet gewoon verteld hebben wat er hier al weken verteld wordt omtrent overspraak en hij dit gewoon verkeerd interpreteert?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

ketter schreef:Devilzown bij Belgacom is het soms ook een probleem dat de verschillende diensten niet altijd op gelijke hoogte werken.

Dit krijg ik bvb via een pm van Eva van Belgacom
"Best neemt u contact met onze technische dienst op het gratis nummer 0800 22 700, zodat uw lijnsnelheid kan nagemeten worden. Met uw huidige profiel kunt u aan een hogere snelheid surfen.
Met vriendelijke groeten,

Eva"

Dan bel je naar dat Nr en daar bevestigen ze idd dat we op een ander profiel zouden moeten staan.
Ze sturen dan een technieker wat helemaal niet nodig was,die technieker komt dan hier kijkt is rond en zegt dat hier alles ok is.
Hij neemt contact op voor verandering van profiel en daar word dan die uitleg gegeven wat volgens onze lieve vriend Krisken bullshit is.
Dan laat de technieker mij zelf aan de telefoon komen en dan zeggen ze dit nogmaals zo tegen mij.
Dus ofwel maken ze ons maar iets wijs ofwel verteld onze lieve vriend krisken bullshit.


Kan je alleen maar gelijk geven.
Je lijn kan inderdaad meer aankunnen, maar toch zal het systeem dit niet toelaten.
Er zijn mensen die dit kunnen aanpassen, maar dit is dan tegen company policy en eigelijk niet toegelaten..

Dit komt echter door gebrekkige communicatie naar werknemers toe, zeker niet door slechte wil van deze mensen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Devilzown schreef:Dit komt echter door gebrekkige communicatie naar werknemers toe, zeker niet door slechte wil van deze mensen.

Hier moet ik je _helaas_ gelijk in geven. En eveneens is er ook een verschil tussen de verkooppraat en de technische praat. Echter dat hij "geen 30Mbit kan krijgen omdat hij de tv van iemand anders zou storen" en dat terwijl er maar 1 andere persoon buiten hijzelf op de KVD zit (op een VDSL2 poort) is pure bullshit. Ook al zou dat willen zeggen dat die ene andere persoon op een VDSL2 verbinding zijn gebuur is, en dus op dezelfde lus zit als hij, dan is het zeer simpel voor BGC om dit te voorkomen : namelijk een lasser sturen en ervoor zorgen dat één van beiden een ander paar uit de bundel (liefst een ander kwadrant trouwens) toegewezen krijgt.
Hoe dan ook, t zou mij straf lijken. In oude gebouwen te Gent kan telenet niet genomen worden wegens de aanwezigheid van een reignet. Dat zijn dus allemaal Belgacom tv's daar (of analoog). En dan spreken we over appartementsblokken met 50+kamers hé. En jawel : werkt perfect...Terwijl zowat ELKE kabel van deze mensen naast elkaar loopt tot aan de invoer.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

krisken schreef:
Devilzown schreef:Dit komt echter door gebrekkige communicatie naar werknemers toe, zeker niet door slechte wil van deze mensen.

Hier moet ik je _helaas_ gelijk in geven. En eveneens is er ook een verschil tussen de verkooppraat en de technische praat. Echter dat hij "geen 30Mbit kan krijgen omdat hij de tv van iemand anders zou storen" en dat terwijl er maar 1 andere persoon buiten hijzelf op de KVD zit (op een VDSL2 poort) is pure bullshit. Ook al zou dat willen zeggen dat die ene andere persoon op een VDSL2 verbinding zijn gebuur is, en dus op dezelfde lus zit als hij, dan is het zeer simpel voor BGC om dit te voorkomen : namelijk een lasser sturen en ervoor zorgen dat één van beiden een ander paar uit de bundel (liefst een ander kwadrant trouwens) toegewezen krijgt.
Hoe dan ook, t zou mij straf lijken. In oude gebouwen te Gent kan telenet niet genomen worden wegens de aanwezigheid van een reignet. Dat zijn dus allemaal Belgacom tv's daar (of analoog). En dan spreken we over appartementsblokken met 50+kamers hé. En jawel : werkt perfect...Terwijl zowat ELKE kabel van deze mensen naast elkaar loopt tot aan de invoer.


Het zijn de mensen die verderop in de lus zitten die eventueel storing kunnen ondervinden.
De mensen in eenzelfde gebouw zullen hier inderdaad weinig of geen hinder van hebben.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik wacht wel op de PM met de gegevens. Ben benieuwd...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
slownetter
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 sep 2010, 22:02
Bedankt: 1 keer

Hoi,

Ik ben al vrij lang aan het melezen op dit forum en heb nu toch maar besloten om even iets te posten/vragen.
Ik heb met de vdsl modem tool (1.6) mijn lijnwaardes eens getest.
Mijn resultaten:
Belgacom Internet "intense" met tv
Current Line rate: 21628kbps - 2860 kbps Upl
Current Line payload: 16536 kbps - 2056 kbps Upl
attainable line rate: 68280 kbps
attainable line payload 55816 kbps
Tm : 28.0dB
Profile 8D
Loop length :602m
near end 550m
estimated far end 597m
calc distance 583 m

Forecast : 30mbps possible - yes
126000 rate
102200 payl.

Speedtesten gaven mij een downl van ong 1.8MB/s. Lijkt me normaal.

Dit lijken mij toch wel hele mooie waarden? Ik ben al van september aan het uitkijken naar die 30mbps upgrade ,en het begint toch stilaan lang te duren.
Kan iemand even checken , bekijken, voorspellen, whatever :p , of ik ooit zal kunnen surfen aan 30mbps?

En als dat niet kan , waarom zit ik dan lekker op het 16.5 profiel? Ik ben in deze straat de enige met VDSL2 (nee dit is geen gok of zo , ik ben hier heel zeker van omdat ik het onderzocht heb en nagevraagd :d). 20mbps is zou toch wel fijn zijn.

(Ohja ik kan niet zo bellen naar een testnummer , omdat het enkel Internet met Tv bedraagt en een mobiel gsm abonemment. Onze vastelijn is enkel telefoonabo.)



ps: Mijn gebruikersnaam dateert nog van voordat ik aangesloten was op VDSL2
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Voor zover ik kan zien zit je te ver voor 30 mbps, 20 zou nog moeten kunnen. (tot 400 meter is 30, tot 700 is 20, als de kabel goed is)

Het testnummer kan je altijd bellen, ook met gsm, er wordt gevraagd naar de lijn indentificatie nummer. Alle opmerkingen over de TV decoder kan je negeren. Maar bellen zal waarschijnlijk geen zin hebben, je staat niet op een repair profiel
sh1ngo
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:24

Blijkbaar ben ik vandaag overgezet op het nieuwe profiel:
Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps

Mijn snelheid voor:
Afbeelding
Mijn snelheid na:
Afbeelding

Ik heb Internet Favorite dus zou theoretisch 25Mbps (23Mbps praktijk?) moeten halen ipv 20Mbps (19 Mbps praktijk?) voordien.
Kan iemand me vertellen waarom mn downloadsnelheid amper is gestegen (niet dat ik niet tevreden ben uiteraard, maar het is gewoon raar)?
De tests zijn uitgevoerd over meerdere servers met draad (firewall, AV, digitale tv, ... = OFF).

Mijn lijnwaarden met vdsl tool 1.6:
download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 155792 kbps
max payload: 128464 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 32.9 dB
loop length: 45 m
near end: 443 m
far end: 75 m
avg. length: 188 m
snr margin: 25.2 dB
attenuation: 3.3 dB
avg. margin: 29.2 dB
avg. snr: 43.6 dB
Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Probeer eens de servers 'Brussel' en 'Mechelen' via speedtest. Hoe verder de servers hoe meer kans dat je niet de volle snelheid haalt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
sh1ngo
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:24

VOiD schreef:Probeer eens de servers 'Brussel' en 'Mechelen' via speedtest. Hoe verder de servers hoe meer kans dat je niet de volle snelheid haalt.

Zoals ik al zei, heb ik meerdere servers (meermaals) getest, waaronder die van Brussel en Mechelen, maar deze gaven geen verandering. (die van Mechelen gaf zelfs een verkeerde uploadsnelheid)
Afbeelding
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

speedtest.net?

whoeeaaaa hahahahahaha


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Bij mij werkt speedtest altijd zonder problemen.

Uit hun FAQ:
Why are my test results outrageously fast?

This is usually the result of something installed on your computer that is intercepting traffic between your web browser and the server. Examples of this would be security software from ZoneAlarm, McAfee or Symantec. Try momentarily disabling the software to see if it is the source of the problem. Make sure you don't leave it disabled! Any software firewall should work with Speedtest.net if configured properly.


Mischien liggen de verkeerde resultaten hieraan ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
sh1ngo
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:24

Regulus schreef:speedtest.net?
whoeeaaaa hahahahahaha
...

Ja i know, nu effe zonder AV :lol:
Maar m'n downsnelheid piekt ook nog steeds bij het downen van bv. een linux distro (2,3 MB/s ofzo).
Het is niet erg, maar het is gewoon raar dat bij een verhoging van 5Mbit er geen verschil merkbaar is...
En dat terwijl de upload in orde is, strange, m'n waarden lijken nochtans één van de beste die ik tegenkom op dit forum...


*EDIT: had erover gelezen, maar blijkbaar zijn er nog anderen waarbij de downloadsnelheid nog moet verhoogd worden (ik wacht rustig verder :-D )
Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

sh1ngo schreef:Ik heb Internet Favorite dus zou theoretisch 25Mbps (23Mbps praktijk?) moeten halen ipv 20Mbps (19 Mbps praktijk?) voordien.
Kan iemand me vertellen waarom mn downloadsnelheid amper is gestegen (niet dat ik niet tevreden ben uiteraard, maar het is gewoon raar)?
De tests zijn uitgevoerd over meerdere servers met draad (firewall, AV, digitale tv, ... = OFF).

Geef me eens je gegevens, waarschijnlijk is het dezelfde bug die al eerder is voorgekomen, nl. parameter 20 down i.p.v. 25 down.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

VOiD schreef:Bij mij werkt speedtest altijd zonder problemen.

Uit hun FAQ:
Why are my test results outrageously fast?

This is usually the result of something installed on your computer that is intercepting traffic between your web browser and the server. Examples of this would be security software from ZoneAlarm, McAfee or Symantec. Try momentarily disabling the software to see if it is the source of the problem. Make sure you don't leave it disabled! Any software firewall should work with Speedtest.net if configured properly.


Mischien liggen de verkeerde resultaten hieraan ?


Sorry hoor maar ik geloof van die FAQ geen reet .. :lol:

Een internet security systeem heeft de opdracht om binnenkomende "spul" te checken op "malicious content" dwz zeggen dat er een serieuze systeem overhead bij komt om die binnenkomende paketten te screenen en die dus die de ganse boel gigantisch zou moeten vertragen ipv versnellen. Ik zie dus absoluut niet in hoe een AV-FW cmbinatie een internet link zou kunnen versnellen .. een lokale brower cache is een leuk idee maar zelf al process je de data op topspeed, je kan ze niet sneller screenen dan dat ze binnen komen he ...

trouwens ..
met mijn AV & FW uitgeschakeld .. (en proxy servers heb ik al evenmin) .. men zal iets beters moeten verzinnen, ik heb geen flauw idee wat er anders de lijn zo versnelt!! 8)

oh & BTW .. vroeger had ik snelheden die nog 2 tot 3x hoger gingen .. ik geloof dat ik als max. ooit eens 162Mbps "doorgekregen" heb :lol: :lol: 8)

Afbeelding
Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Of het nu een antivirus is of niet, die speedtests zijn zo fout als maar kan zijn. Geloof je nu echt dat je die snelheden haalt, of ben je er nu mee aan het lachen?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Inderdaad, die speedtesten kloppen in zijn geval van geen kanten.
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

Regulus schreef:Sorry hoor maar ik geloof van die FAQ geen reet .. :lol:


mag ik vragen welke antivirus/internet security en welke browser?
ben benieuwd
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

gm123 schreef:Of het nu een antivirus is of niet, die speedtests zijn zo fout als maar kan zijn. Geloof je nu echt dat je die snelheden haalt, of ben je er nu mee aan het lachen?


Ik probeer de community al maaanden aan het verstand te brengen dat die speedtest.net kompleet knudde is !! denk ge misschien dat ik zo onnozel ben om die waarden ook maar een infinitesimaal gedeelte van een seconde te geloven? :roll:
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ogy schreef:
Regulus schreef:Sorry hoor maar ik geloof van die FAQ geen reet .. :lol:


mag ik vragen welke antivirus/internet security en welke browser?
ben benieuwd


F-secure of Microsoft essentials met Avast of Zonealarm met Microsoft Ess en Avast ... ge kunt kiezen, ge moogt er nog de Windows FW bijgooien ook als je wil :roll:

Browsers? IE8, FF, Chrome .. allemaal 't zelfde lood voor 't zelfde oud ijzer met speedtest.net .. :roll:
(.. en gemeten op 3 verschillende PC's om het echt leuk te maken ...)
Ge kunt wel denken dat als iemand in dit forum speedtest.net "kaderkes" post, dat ik daar los over kijk .. ik steek nog eerder een natte vinger in de lucht :lol:
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

Regulus schreef:F-secure of Microsoft essentials met Avast of Zonealarm met Microsoft Ess en Avast ... ge kunt kiezen, ge moogt er nog de Windows FW bijgooien ook als je wil :roll:


sorry, ik wil me niet moeien maar 3 antivirusen tegelijk gebruiken doet meer kwaad dan goed!
Dat de test niet klopt is waar maar dat men 60-70mbps haalt is puur te weiten
aan de antivirus software of een browser met prefetching!
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Afbeelding


Speedtest.net heeft dan ook alleen in indicatie, samen met je gezond verstand kan je dan wel een paar dingen uit afleiden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Regulus schreef:F-secure of Microsoft essentials met Avast of Zonealarm met Microsoft Ess en Avast ... ge kunt kiezen, ge moogt er nog de Windows FW bijgooien ook als je wil :roll:

Browsers? IE8, FF, Chrome .. allemaal 't zelfde lood voor 't zelfde oud ijzer met speedtest.net .. :roll:
(.. en gemeten op 3 verschillende PC's om het echt leuk te maken ...)

Zou je eens een meting willen posten zonder AV en zonder FW ? Jij bent blijkbaar de enige die zo'n hoge, onrealistische waarden bekomt op speedtest.net.
Let wel, voor mij is het ook eerder een mengeling van de uitslag en gezond verstand, maar de waarden die ik bekom, zoals zoveel anderen, benaderen toch zéér goed de theoretische waarden.In mijn geval, de waarden van mijn Intense lijn zijn +/- 28 down, 4.2 up.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ogy schreef:
Regulus schreef:F-secure of Microsoft essentials met Avast of Zonealarm met Microsoft Ess en Avast ... ge kunt kiezen, ge moogt er nog de Windows FW bijgooien ook als je wil :roll:


sorry, ik wil me niet moeien maar 3 antivirusen tegelijk gebruiken doet meer kwaad dan goed!
Dat de test niet klopt is waar maar dat men 60-70mbps haalt is puur te weiten
aan de antivirus software of een browser met prefetching!


zucht .. waar lees je dat die tegelijk gebruikt worden? dat is trouwens kompleet irrelevant voor wat betreft de lijnsnelheid, moest het trouwens meespelen dan zou je 3x systeem overhead hebben voor de analyse van wat binnen komt. dan zou je lijnsnelheid met x% moeten ZAKKEN ipv 300-400% te versnellen ... :roll:

.. en prefetchen? kom nou zeg, gaat ge mij nu doen geloven dat een browser cache de bepalende factor is voor de lijnsnelheid? met een klein beetje wiskunde kom je er achter dat de snelheid van de lijn de bottleneck is, zoals ik al zei, je kan niet sneller meten dan dat data binnen komt, als dat zo was dan kon je elke lijn boosten tot snelheid oneindig! :roll: .. en sinds wanner is een AV veranderd in een download manager? trouwens in de laatste metingen waren al die services disabled ..
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

_KAN_ het zijn dat bvb een proxyserver (telenet?) nog aanstaat bij die persoon?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

quistnix schreef:
Regulus schreef:F-secure of Microsoft essentials met Avast of Zonealarm met Microsoft Ess en Avast ... ge kunt kiezen, ge moogt er nog de Windows FW bijgooien ook als je wil :roll:

Browsers? IE8, FF, Chrome .. allemaal 't zelfde lood voor 't zelfde oud ijzer met speedtest.net .. :roll:
(.. en gemeten op 3 verschillende PC's om het echt leuk te maken ...)

Zou je eens een meting willen posten zonder AV en zonder FW ? Jij bent blijkbaar de enige die zo'n hoge, onrealistische waarden bekomt op speedtest.net.
Let wel, voor mij is het ook eerder een mengeling van de uitslag en gezond verstand, maar de waarden die ik bekom, zoals zoveel anderen, benaderen toch zéér goed de theoretische waarden.In mijn geval, de waarden van mijn Intense lijn zijn +/- 28 down, 4.2 up.


Quistnix, de laatste 2 waarden die ik gepost heb waren zonder AV & FW .. ik krijg op mijn systeem(en) gewoon geen werkbare waarden met speedtest.net en 't heeft nooit gewerkt .. voor ik Bcom TV had sloegen de wijzertjes van dat spul regelmatig door tot tegen de 150Mbps, meestal zat ik ergens tussen de 90 en de 120Mbps :eek: ... misschien is mijn PC "absolutely fine tuned" :lol:
Misschien moeten ze mij bij Bcom maar direct op een "echte" 50Mbps zetten LOVL!!!! kunnen ze dat niet een keer testen? :lol: :lol: :lol:
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

krisken schreef:_KAN_ het zijn dat bvb een proxyserver (telenet?) nog aanstaat bij die persoon?


bedoel je bij mij? neen .. als ik de Bcom proxy server aanzet(te) krijg ik direct een absolute time out in bvb Firefox .. en met de proxy aan zakt de snelheid een beetje maar niet veel ... ik heb deze discussie trouwens nogal gevoerd en dezelfde argumenten gekregen maar zonder enige plausibele verklaring en ik ben nu toch niet van gisteren bezig met netwerken (zelfs niet van eergisteren) :wink:

Wat ik wel heb en dat heeft waarschijnlijk met de lijnsnelheid te maken en de respons van de browser, dat is dat al mijn browsers en vooral Chrome (de snelste) vrijwel altijd in time-out gaan als ik ze opstart via een command line ikoon naar een specifieke web site, ik moet dan steeds een "reload" actie ondernemen ...
Bcom zou mij moeten ddecoreren, ik ben het levende voorbeeld van archi-snel Internet :lol: :lol:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan je anders eens testen via http://speedtest.telenet.be of http://www.speed.io?
Heb je daar dezelfde ervaringen?

Wou je overigens niet beledigen met de vraag ivm de proxy server : was gewoon mijn eerste gedacht. Das alles...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Regulus schreef:Quistnix, de laatste 2 waarden die ik gepost heb waren zonder AV & FW .. ik krijg op mijn systeem(en) gewoon geen werkbare waarden met speedtest.net en 't heeft nooit gewerkt .. voor ik Bcom TV had sloegen de wijzertjes van dat spul regelmatig door tot tegen de 150Mbps, meestal zat ik ergens tussen de 90 en de 120Mbps :eek: ... misschien is mijn PC "absolutely fine tuned" :lol:

OK, thanx, ik geloof je 100 %, daar moet je niet aan twijfelen. Maar je bent dan blijkbaar een HEEL speciaal geval :wink: :angel: :!: :!:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”