Aanpassing downloadsnelheid door BGC

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Beste allemaal,

Na mijn problemen met BGC TV (zie top "schokkend beeld") - en vanuit verschillende hoeken is bevestigd dat BGC dat op zijn zachtst gezegd een steekje laten vallen heeft - stel ik vast dat mijn downloadsnelheid gezakt is van 18,8 à 19 Mb/sec naar ongeveer 15 Mb/sec en lager.

In het bbox menu zie ik nog altijd mijn 20 Mb/sec profiel maar bij download train marge of ziets staat 16,5 Mb/sec.

Ik heb omwille van de TV problemen MAAR 1 van DE 2 TV decoders ingeleverd en gevraagd mijn "pack" (tel., internet favorite, TV met 1 ipv 2 decoders dus) niet te wijzigen. Dus ondanks de moeilijkheden blijf ik een "normale" klant.

Maar als ze nu na de lijdensweg met TV mij ook nog eens gaan beperken in mijn internetsnelheid terwijl ik hetzelfde maandelijks bedrag mag blijven betalen en wetende dat in de buurt als verschillende VDSL 2 gebruikers op een 30 Mbit profiel zitten, dan zou het wel eens kunnen dat ik ook mijn Bbox en de enige resterende HD decoder erbij inlever en gewoon voor alles naar TN ga ...
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Wat wil je met dit topic juist bereiken? Ik begrijp het niet helemaal.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Misschien proberen ze hem zo wel vooruit te helpen.
Achja...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Is overstappen nu zo moeilijk? 1 aangetekend schrijven naar Brussel en 1 webformulier invullen uit Mechelen.
Dat kost u 5€ en een half uur tijd, hoeveel tijd en geld heb je er nu al ingestoken ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat is een repair profiel. Normaal kan je dat ook weer laten terugzetten op 20 Mbit door naar een speciaal nummer te bellen, maar ik weet niet precies het welke.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Goztow schreef:Dat is een repair profiel. Normaal kan je dat ook weer laten terugzetten op 20 Mbit door naar een speciaal nummer te bellen, maar ik weet niet precies het welke.

Als ik mij goed herinner heeft Trojan ooit gezegd dat 16Mbit GEEN repair profiel is.
Het nummer wat je trouwens moeten bellen is dacht ik: 080022700
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Goztow schreef:Dat is een repair profiel. Normaal kan je dat ook weer laten terugzetten op 20 Mbit door naar een speciaal nummer te bellen, maar ik weet niet precies het welke.

0800 22424
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koenraaddeconinck schreef:Na mijn problemen met BGC TV (zie top "schokkend beeld") - en vanuit verschillende hoeken is bevestigd dat BGC dat op zijn zachtst gezegd een steekje laten vallen heeft - stel ik vast dat mijn downloadsnelheid gezakt is van 18,8 à 19 Mb/sec naar ongeveer 15 Mb/sec en lager...

Je kaart een nieuw probleem aan, en je opent hiervoor een nieuwe topic.
Laat ons nu proberen een oorzaak cq oplossing te vinden voor dit probleem, zonder deze topic terug te gaan bevuilen met een hele scheldreeks tegen Belgacom.
OK, Belgacom heeft een steek laten vallen i.v.m jouw Belgacom TV, maar daar is nu al genoeg over geschreven in de betreffende topic. Laat het ons hier houden over je downloadsnelheid, OK ?

Hoe heb je de snelheid gemeten ? Is je PC rechtstreeks verbonden met de BBox2 of via wireless ?
Als je eerst die vragen beantwoordt kunnen we proberen jou verder te helpen.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het is toch al lang duidelijk dat Koenraad problemen heeft men zijn lijn, ofwel bijft hij heel geduldig en laat hij nog een paar keer een technieker langskomen ofwel stapt hij over naar een andere provider.
Hij heeft nog altijd problemen met zijn BGCTV alleen gebruikt hij die niet meer.

quistnix schreef:Uit je relaas is duidelijk dat er enkel techniekers zijn geweest, de ene met wat meer expertise dan de andere, die bij de klanten reparaties doen en eventueel in de KVD kunnen. Maar ik lees nergens dat er iemand van IMR (Installation, Maintenance & Repair) is langs geweest om in de ROP het nodige te doen. En dit zou de 3de interventie moeten geweest zijn !

Die IMR technieker kan een aanvraag doen bij het IAC om de klant op een andere poort te laten zetten, ook kan hij in een later stadium de volledige lijnkaart in de ROP vervangen, indien nodig de controller kaart. Zulke techniekers nemen ook contact op met het ADSL Expert Team en soms ook met het iDTV Expert Team. Ik denk dat dit allemaal niet is gebeurd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Tel deze namiddag naar storingdienst: gaan me opnieuw op 20 Mb profiel zetten (op mijn vraag over repair profiel of andere reden van aanpassing kreeg ik zeer onduidelijk antwoord en die aanpassing moet toch gebeurd zijn want waarom moeten ze me anders opnieuw op 20 Mb profiel zetten ...).
Wel melding dat indien probleem blijft aanhouden ... ja, dan zou er een probleem met de lijn kunnen zijn aldus de operator bij BC storingsdienst.

Uitleggen wie kan ... mijn lijn is al 'k weet niet hoeveel uitgemeten de laatste 6 weken en nu plots ...

't Is echt niet dat ik anti-BGC ben omwille van TV probleem (weet dat digitiale TV zeer, zeer complex is) maar ik vraag me af of het één inderdaad niet met het ander kan te maken hebben ?

Houd jullie gewoon op de hoogte.

PS - PC's zijn wireless verbonden met Bbox 2 via netgear usb adapters aangekocht in de BGC winkel.
- Wat ik wil bereiken vroeg iemand hier: niets, alleen maar voorkomen dat ik binnenkort op ADSL- snelheid zou terugvallen of nog minder ...
- En ja, tijdens contact met klantendienst vorige week die schriftelijk meegedeeld had dat mijn tel. tarief aangepast was zonder dat ik iets gevraagd
had, te horen gekregen bij navraag omtrent opzegmodaliteiten dat mijn contact loopt tot eind juni 2011 en dat de verbrekingsvergoeding gelijk is
aan het aantal maanden dat vroeger opgezegd wodt X de kostprijs van het pack.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Na contact met storingsdienst is probleem opgelost; geraak terug aan tussen 18.8 en 19.2 Mb/sec.
Ook brief ontvangen dat men mijn aanpassing van tel.tarief terug naar het oude aangepast heeft.

Hoop dat verder alles nu blijft zoals het is ...

PS



Gebruikte site voor test: speedtest.net zoals hier ook gebruikt door BGC technici.

Groeten aan allemaal
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 25112 kbps 3104 kbps
payload: 20064 kbps 2040 kbps
max line: 52284 kbps
max payload: 41780 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 16.6 dB
loop length: 230 m
near end: 623 m
far end: 214 m
avg. length: 356 m
snr margin: 15.6 dB
attenuation: 8.7 dB
avg. margin: 16.1 dB
avg. snr: 34.5 dB
forecast max line: 74700 kbps
forecast max payload: 60590 kbps

Zou ik met deze waarden naar 30 Mb profiel kunnen?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ja, je kunt het 30 Mbps profiel krijgen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koenraaddeconinck schreef:- En ja, tijdens contact met klantendienst vorige week die schriftelijk meegedeeld had dat mijn tel. tarief aangepast was zonder dat ik iets gevraagd had, te horen gekregen bij navraag omtrent opzegmodaliteiten dat mijn contact loopt tot eind juni 2011 en dat de verbrekingsvergoeding gelijk is aan het aantal maanden dat vroeger opgezegd wodt X de kostprijs van het pack.

Zoals uitgelegd in de topic Belgacom internet &TV; kan ik opzeggen ? kan je eventueel van de gelegenheid gebruik maken om je Contract te verbreken zonder verbrekingsvergoeding (tot en met 3009/2010).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Astralon schreef:
Goztow schreef:Dat is een repair profiel. Normaal kan je dat ook weer laten terugzetten op 20 Mbit door naar een speciaal nummer te bellen, maar ik weet niet precies het welke.

Als ik mij goed herinner heeft Trojan ooit gezegd dat 16Mbit GEEN repair profiel is.
Het nummer wat je trouwens moeten bellen is dacht ik: 080022700

Toch iemand die min of meer opgelet heeft.

16,5 Mbit is een 'normaal' profiel voor klanten tussen 700m en 1000m van de rop EN een verzwakking van 0,7db tot 1db hebben.

Het telefoonnummer dat je geeft daarintegen is gewoon van de helpdesk. Zoals Abusimbal al zegt: 0800 22 424.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik lees zowat elke post die hier geplaatst wordt, waardoor ik soms enkele dingen verwar. Dank voor de correctie.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
furre69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jun 2010, 11:21

net uit betrouwbare bron dit vernomen.


BGC de betrouwbare oplossing

Samenvatting van de nieuwigheden (vanaf 1 september)
• Uploadsnelheden:
• Internet Start: van 256 kbps naar 400 Kbps
• Internet Comfort: van 1 Mbps naar 1,5 Mbps
• Internet Favorite: van 1,5 Mbps naar 3,5 Mbps
• Internet Intense: van 2 Mbps naar 4,5 Mbps
• Downloadsnelheden:
• Internet Favorite: van 20 Mbps naar 25 Mbps
• Internet Intense: van 20 Mbps naar 30 Mbps
Voor Internet Start & Comfort gaat de wijziging onmiddellijk in op 1 september. Voor Internet Favorite en Intense zal de migratie tussen september en december plaatsvinden.

Alle informatie op intranet 'Producten en Diensten' > Internet & Data > ADSL > Belgacom boost internet nog meer : samenvatting van de nieuwigheden, nuttige documenten (training kit) - klik hier

Goed om te weten
De huidige promotie (5 maanden voor € 15 of € 20 voor onbeperkt) blijft geldig voor alle nieuwe klanten
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer


Nieuws! De moeite waard voor de frontpage?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Nice! :D
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Yes !!!

Ook de specificaties van de proc compact zijn aangepast naar 30/5 en 30/6 :banana:

http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... _advantage
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

En eigenlijk zijn de laatste posts gewoon heel erg off-topic 8)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

VOiD schreef:Yes !!!

Ook de specificaties van de proc compact zijn aangepast naar 30/5 en 30/6 :banana:

http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... _advantage

Waarom staat daar bij CPE nog altijd 'thomson'? Als ik mij niet vergis geven ze daar toch ook een bbox2 als modem?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

Komt er ook een aanpassing voor de ADSL I-Lines?

Of blijven die voor eeuwig op 4.6Mbit /512kbit staan?
Het product loopt nu wel erg achter kwa snelheid tegenover Telenet Connect access voor scholen en ziekenhuizen.....

Groetjes,

S.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Trojan schreef:
VOiD schreef:Yes !!!

Ook de specificaties van de proc compact zijn aangepast naar 30/5 en 30/6 :banana:

http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... _advantage

Waarom staat daar bij CPE nog altijd 'thomson'? Als ik mij niet vergis geven ze daar toch ook een bbox2 als modem?


er wordt zowel een thomson als een b-box2 geinstalleerd. dus de info klopt
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

vasonline schreef:Komt er ook een aanpassing voor de ADSL I-Lines?

Of blijven die voor eeuwig op 4.6Mbit /512kbit staan?
Het product loopt nu wel erg achter kwa snelheid tegenover Telenet Connect access voor scholen en ziekenhuizen.....

Groetjes,

S.


ik vrees dat er hier geen wijzingen komen, anders had men deze al lang doorgevoerd
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Zamba schreef:
Trojan schreef:Waarom staat daar bij CPE nog altijd 'thomson'? Als ik mij niet vergis geven ze daar toch ook een bbox2 als modem?


er wordt zowel een thomson als een b-box2 geinstalleerd. dus de info klopt

Wat voor iets van thomson is dat dan en waarom?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:
Zamba schreef:
Trojan schreef:Waarom staat daar bij CPE nog altijd 'thomson'? Als ik mij niet vergis geven ze daar toch ook een bbox2 als modem?


er wordt zowel een thomson als een b-box2 geinstalleerd. dus de info klopt

Wat voor iets van thomson is dat dan en waarom?

De Thomson is een router, de BBOX-2 wordt enkel als modem gebruikt. Meer details zal iemand anders moeten geven.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Zover was ik al.

Alleen wel spijtig dat ze zo 'aantonen' dat ze zelf geen vertrouwen hebben in de router/firewall functionaliteit van de bbox2 zelf.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Zit natuurlijk wel groot verschil tussen (gewone) gebruiker en wat bedrijf nodig heeft aan routing opties
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

qless schreef:Zit natuurlijk wel groot verschil tussen (gewone) gebruiker en wat bedrijf nodig heeft aan routing opties


Kan goed zijn maar mij stoort vooral het feit dat deThomson verplicht is en ik geen extern IP krijg op MIJN router en dus onnodig NAT moet doen waardoor m'n IPSEC niet werkt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Trojan schreef:
Astralon schreef:
Goztow schreef:Dat is een repair profiel. Normaal kan je dat ook weer laten terugzetten op 20 Mbit door naar een speciaal nummer te bellen, maar ik weet niet precies het welke.

Als ik mij goed herinner heeft Trojan ooit gezegd dat 16Mbit GEEN repair profiel is.
Het nummer wat je trouwens moeten bellen is dacht ik: 080022700

Toch iemand die min of meer opgelet heeft.

16,5 Mbit is een 'normaal' profiel voor klanten tussen 700m en 1000m van de rop EN een verzwakking van 0,7db tot 1db hebben.

Het telefoonnummer dat je geeft daarintegen is gewoon van de helpdesk. Zoals Abusimbal al zegt: 0800 22 424.


Dit zijn mijn waarden, tenzij ik het verkeerd interpreteer zit ik op minder dan 700m (476). Die verzwakking zou ik dan weer niet weten hoe ik doe moet interpreteren. Is het normaal dat ik op een 16,5mbit zit met deze waarden? En ga ik 30mbit kunnen halen ? (attainable payload is alleszinds 67,5mbit)

Ik heb ooit eens naar die nummer gebeld, maakte geen verschil uit.

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 81852 kbps
max payload: 67500 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 32.8 dB
loop length: 353 m
near end: 727 m
far end: 348 m
avg. length: 476 m
snr margin: 32.0 dB
attenuation: 12.1 dB
avg. margin: 32.6 dB
avg. snr: 46.6 dB
forecast max line: 147600 kbps
forecast max payload: 119720 kbps
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

plotseling is belgacom weer intressanter dan telenet vind ik zo qua upload snelheid.

Hopelijk zal telenet reageren met upload voor fibernet100 naar 10mbit te brengen.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

powaq schreef:Dit zijn mijn waarden, tenzij ik het verkeerd interpreteer zit ik op minder dan 700m (476). Die verzwakking zou ik dan weer niet weten hoe ik doe moet interpreteren. Is het normaal dat ik op een 16,5mbit zit met deze waarden? En ga ik 30mbit kunnen halen ? (attainable payload is alleszinds 67,5mbit)

Ik heb ooit eens naar die nummer gebeld, maakte geen verschil uit.

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 81852 kbps
max payload: 67500 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 32.8 dB
loop length: 353 m
near end: 727 m
far end: 348 m
avg. length: 476 m
snr margin: 32.0 dB
attenuation: 12.1 dB
avg. margin: 32.6 dB
avg. snr: 46.6 dB
forecast max line: 147600 kbps
forecast max payload: 119720 kbps

IMHO zou je op 20 Mbps moeten staan
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

imho zou iedereen glasvezel moeten krijgen.

Het enige waar ik mij op zou baseren zijn de waardes die onze eigen tools geven en hetgeen de technische check geeft als technologie en maximale snelheid.

Die waardes in de modem komen niet overeen met eigen tools en ik zou niet direct weten welke waardes uit de modem te linken aan die uit onze tools. Daarom dat ik die vdsl tool compleet negeer.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

VOiD schreef:
qless schreef:Zit natuurlijk wel groot verschil tussen (gewone) gebruiker en wat bedrijf nodig heeft aan routing opties


Kan goed zijn maar mij stoort vooral het feit dat deThomson verplicht is en ik geen extern IP krijg op MIJN router en dus onnodig NAT moet doen waardoor m'n IPSEC niet werkt.

Ik neem aan dat je dan internet comfort hebt?
Als je favourite of intense hebt dan kan je WEL een IP krijgen op UW router.
...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

BBB schreef:
VOiD schreef:
qless schreef:Zit natuurlijk wel groot verschil tussen (gewone) gebruiker en wat bedrijf nodig heeft aan routing opties


Kan goed zijn maar mij stoort vooral het feit dat deThomson verplicht is en ik geen extern IP krijg op MIJN router en dus onnodig NAT moet doen waardoor m'n IPSEC niet werkt.

Ik neem aan dat je dan internet comfort hebt?
Als je favourite of intense hebt dan kan je WEL een IP krijgen op UW router.

Neen, hij heeft het over een professioneel abonnement zoals een Pro Compact
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

quistnix schreef:Neen, hij heeft het over een professioneel abonnement zoals een Pro Compact

En is het aantal pppoe sessies bij professionele abonnementen beperkt tot 1 ?
...
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

VOiD schreef:
qless schreef:Zit natuurlijk wel groot verschil tussen (gewone) gebruiker en wat bedrijf nodig heeft aan routing opties


Kan goed zijn maar mij stoort vooral het feit dat deThomson verplicht is en ik geen extern IP krijg op MIJN router en dus onnodig NAT moet doen waardoor m'n IPSEC niet werkt.


effe offtopic, maar IPSEC over NAT kan wel op Windows, gewoon parameters in the registry aanpassen. Maar, vermoed dat je dit al weet en je wel je redenen hebt dat je dit niet wil doen. Maar het kan best, en vs security zijn er wel oplossingen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Wou nog even reageren op "Iceke" ivm. opzegtermijnen BGC: toen ik mijn Bbox 2 ging afhalen met decoder in de BGC winkel, gaf men mij een maand gratis internet ter compensatie van de 50 euro activatiekosten.

Aldus de klantendienst, stem je dan in met een jaar verlenging van je BGC contract maar dat hebben ze er bij BGC niet bijgezegd toen natuurlijk.

Ga gewoon afwachten wat het nu wordt met de aanpassing van m'n favorite zijn down- en uploadspeed en dan - van zodra mogelijk - het speciaal team nog eens vragen dat men ging sturen ...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”