Aanpassing downloadsnelheid door BGC
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste allemaal,
Na mijn problemen met BGC TV (zie top "schokkend beeld") - en vanuit verschillende hoeken is bevestigd dat BGC dat op zijn zachtst gezegd een steekje laten vallen heeft - stel ik vast dat mijn downloadsnelheid gezakt is van 18,8 à 19 Mb/sec naar ongeveer 15 Mb/sec en lager.
In het bbox menu zie ik nog altijd mijn 20 Mb/sec profiel maar bij download train marge of ziets staat 16,5 Mb/sec.
Ik heb omwille van de TV problemen MAAR 1 van DE 2 TV decoders ingeleverd en gevraagd mijn "pack" (tel., internet favorite, TV met 1 ipv 2 decoders dus) niet te wijzigen. Dus ondanks de moeilijkheden blijf ik een "normale" klant.
Maar als ze nu na de lijdensweg met TV mij ook nog eens gaan beperken in mijn internetsnelheid terwijl ik hetzelfde maandelijks bedrag mag blijven betalen en wetende dat in de buurt als verschillende VDSL 2 gebruikers op een 30 Mbit profiel zitten, dan zou het wel eens kunnen dat ik ook mijn Bbox en de enige resterende HD decoder erbij inlever en gewoon voor alles naar TN ga ...
Na mijn problemen met BGC TV (zie top "schokkend beeld") - en vanuit verschillende hoeken is bevestigd dat BGC dat op zijn zachtst gezegd een steekje laten vallen heeft - stel ik vast dat mijn downloadsnelheid gezakt is van 18,8 à 19 Mb/sec naar ongeveer 15 Mb/sec en lager.
In het bbox menu zie ik nog altijd mijn 20 Mb/sec profiel maar bij download train marge of ziets staat 16,5 Mb/sec.
Ik heb omwille van de TV problemen MAAR 1 van DE 2 TV decoders ingeleverd en gevraagd mijn "pack" (tel., internet favorite, TV met 1 ipv 2 decoders dus) niet te wijzigen. Dus ondanks de moeilijkheden blijf ik een "normale" klant.
Maar als ze nu na de lijdensweg met TV mij ook nog eens gaan beperken in mijn internetsnelheid terwijl ik hetzelfde maandelijks bedrag mag blijven betalen en wetende dat in de buurt als verschillende VDSL 2 gebruikers op een 30 Mbit profiel zitten, dan zou het wel eens kunnen dat ik ook mijn Bbox en de enige resterende HD decoder erbij inlever en gewoon voor alles naar TN ga ...
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Misschien proberen ze hem zo wel vooruit te helpen.
Achja...
Achja...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Is overstappen nu zo moeilijk? 1 aangetekend schrijven naar Brussel en 1 webformulier invullen uit Mechelen.
Dat kost u 5€ en een half uur tijd, hoeveel tijd en geld heb je er nu al ingestoken ?
Dat kost u 5€ en een half uur tijd, hoeveel tijd en geld heb je er nu al ingestoken ?
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dat is een repair profiel. Normaal kan je dat ook weer laten terugzetten op 20 Mbit door naar een speciaal nummer te bellen, maar ik weet niet precies het welke.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Als ik mij goed herinner heeft Trojan ooit gezegd dat 16Mbit GEEN repair profiel is.Goztow schreef:Dat is een repair profiel. Normaal kan je dat ook weer laten terugzetten op 20 Mbit door naar een speciaal nummer te bellen, maar ik weet niet precies het welke.
Het nummer wat je trouwens moeten bellen is dacht ik: 080022700
-
- Elite Poster
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
0800 22424Goztow schreef:Dat is een repair profiel. Normaal kan je dat ook weer laten terugzetten op 20 Mbit door naar een speciaal nummer te bellen, maar ik weet niet precies het welke.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je kaart een nieuw probleem aan, en je opent hiervoor een nieuwe topic.koenraaddeconinck schreef:Na mijn problemen met BGC TV (zie top "schokkend beeld") - en vanuit verschillende hoeken is bevestigd dat BGC dat op zijn zachtst gezegd een steekje laten vallen heeft - stel ik vast dat mijn downloadsnelheid gezakt is van 18,8 à 19 Mb/sec naar ongeveer 15 Mb/sec en lager...
Laat ons nu proberen een oorzaak cq oplossing te vinden voor dit probleem, zonder deze topic terug te gaan bevuilen met een hele scheldreeks tegen Belgacom.
OK, Belgacom heeft een steek laten vallen i.v.m jouw Belgacom TV, maar daar is nu al genoeg over geschreven in de betreffende topic. Laat het ons hier houden over je downloadsnelheid, OK ?
Hoe heb je de snelheid gemeten ? Is je PC rechtstreeks verbonden met de BBox2 of via wireless ?
Als je eerst die vragen beantwoordt kunnen we proberen jou verder te helpen.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Het is toch al lang duidelijk dat Koenraad problemen heeft men zijn lijn, ofwel bijft hij heel geduldig en laat hij nog een paar keer een technieker langskomen ofwel stapt hij over naar een andere provider.
Hij heeft nog altijd problemen met zijn BGCTV alleen gebruikt hij die niet meer.
Hij heeft nog altijd problemen met zijn BGCTV alleen gebruikt hij die niet meer.
quistnix schreef: Uit je relaas is duidelijk dat er enkel techniekers zijn geweest, de ene met wat meer expertise dan de andere, die bij de klanten reparaties doen en eventueel in de KVD kunnen. Maar ik lees nergens dat er iemand van IMR (Installation, Maintenance & Repair) is langs geweest om in de ROP het nodige te doen. En dit zou de 3de interventie moeten geweest zijn !
Die IMR technieker kan een aanvraag doen bij het IAC om de klant op een andere poort te laten zetten, ook kan hij in een later stadium de volledige lijnkaart in de ROP vervangen, indien nodig de controller kaart. Zulke techniekers nemen ook contact op met het ADSL Expert Team en soms ook met het iDTV Expert Team. Ik denk dat dit allemaal niet is gebeurd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Tel deze namiddag naar storingdienst: gaan me opnieuw op 20 Mb profiel zetten (op mijn vraag over repair profiel of andere reden van aanpassing kreeg ik zeer onduidelijk antwoord en die aanpassing moet toch gebeurd zijn want waarom moeten ze me anders opnieuw op 20 Mb profiel zetten ...).
Wel melding dat indien probleem blijft aanhouden ... ja, dan zou er een probleem met de lijn kunnen zijn aldus de operator bij BC storingsdienst.
Uitleggen wie kan ... mijn lijn is al 'k weet niet hoeveel uitgemeten de laatste 6 weken en nu plots ...
't Is echt niet dat ik anti-BGC ben omwille van TV probleem (weet dat digitiale TV zeer, zeer complex is) maar ik vraag me af of het één inderdaad niet met het ander kan te maken hebben ?
Houd jullie gewoon op de hoogte.
PS - PC's zijn wireless verbonden met Bbox 2 via netgear usb adapters aangekocht in de BGC winkel.
- Wat ik wil bereiken vroeg iemand hier: niets, alleen maar voorkomen dat ik binnenkort op ADSL- snelheid zou terugvallen of nog minder ...
- En ja, tijdens contact met klantendienst vorige week die schriftelijk meegedeeld had dat mijn tel. tarief aangepast was zonder dat ik iets gevraagd
had, te horen gekregen bij navraag omtrent opzegmodaliteiten dat mijn contact loopt tot eind juni 2011 en dat de verbrekingsvergoeding gelijk is
aan het aantal maanden dat vroeger opgezegd wodt X de kostprijs van het pack.
Wel melding dat indien probleem blijft aanhouden ... ja, dan zou er een probleem met de lijn kunnen zijn aldus de operator bij BC storingsdienst.
Uitleggen wie kan ... mijn lijn is al 'k weet niet hoeveel uitgemeten de laatste 6 weken en nu plots ...
't Is echt niet dat ik anti-BGC ben omwille van TV probleem (weet dat digitiale TV zeer, zeer complex is) maar ik vraag me af of het één inderdaad niet met het ander kan te maken hebben ?
Houd jullie gewoon op de hoogte.
PS - PC's zijn wireless verbonden met Bbox 2 via netgear usb adapters aangekocht in de BGC winkel.
- Wat ik wil bereiken vroeg iemand hier: niets, alleen maar voorkomen dat ik binnenkort op ADSL- snelheid zou terugvallen of nog minder ...
- En ja, tijdens contact met klantendienst vorige week die schriftelijk meegedeeld had dat mijn tel. tarief aangepast was zonder dat ik iets gevraagd
had, te horen gekregen bij navraag omtrent opzegmodaliteiten dat mijn contact loopt tot eind juni 2011 en dat de verbrekingsvergoeding gelijk is
aan het aantal maanden dat vroeger opgezegd wodt X de kostprijs van het pack.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Na contact met storingsdienst is probleem opgelost; geraak terug aan tussen 18.8 en 19.2 Mb/sec.
Ook brief ontvangen dat men mijn aanpassing van tel.tarief terug naar het oude aangepast heeft.
Hoop dat verder alles nu blijft zoals het is ...
PS
Gebruikte site voor test: speedtest.net zoals hier ook gebruikt door BGC technici.
Groeten aan allemaal
Ook brief ontvangen dat men mijn aanpassing van tel.tarief terug naar het oude aangepast heeft.
Hoop dat verder alles nu blijft zoals het is ...
PS
Gebruikte site voor test: speedtest.net zoals hier ook gebruikt door BGC technici.
Groeten aan allemaal
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************
download upload
line: 25112 kbps 3104 kbps
payload: 20064 kbps 2040 kbps
max line: 52284 kbps
max payload: 41780 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 16.6 dB
loop length: 230 m
near end: 623 m
far end: 214 m
avg. length: 356 m
snr margin: 15.6 dB
attenuation: 8.7 dB
avg. margin: 16.1 dB
avg. snr: 34.5 dB
forecast max line: 74700 kbps
forecast max payload: 60590 kbps
Zou ik met deze waarden naar 30 Mb profiel kunnen?
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************
download upload
line: 25112 kbps 3104 kbps
payload: 20064 kbps 2040 kbps
max line: 52284 kbps
max payload: 41780 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 16.6 dB
loop length: 230 m
near end: 623 m
far end: 214 m
avg. length: 356 m
snr margin: 15.6 dB
attenuation: 8.7 dB
avg. margin: 16.1 dB
avg. snr: 34.5 dB
forecast max line: 74700 kbps
forecast max payload: 60590 kbps
Zou ik met deze waarden naar 30 Mb profiel kunnen?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zoals uitgelegd in de topic Belgacom internet &TV; kan ik opzeggen ? kan je eventueel van de gelegenheid gebruik maken om je Contract te verbreken zonder verbrekingsvergoeding (tot en met 3009/2010).koenraaddeconinck schreef:- En ja, tijdens contact met klantendienst vorige week die schriftelijk meegedeeld had dat mijn tel. tarief aangepast was zonder dat ik iets gevraagd had, te horen gekregen bij navraag omtrent opzegmodaliteiten dat mijn contact loopt tot eind juni 2011 en dat de verbrekingsvergoeding gelijk is aan het aantal maanden dat vroeger opgezegd wodt X de kostprijs van het pack.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Toch iemand die min of meer opgelet heeft.Astralon schreef:Als ik mij goed herinner heeft Trojan ooit gezegd dat 16Mbit GEEN repair profiel is.Goztow schreef:Dat is een repair profiel. Normaal kan je dat ook weer laten terugzetten op 20 Mbit door naar een speciaal nummer te bellen, maar ik weet niet precies het welke.
Het nummer wat je trouwens moeten bellen is dacht ik: 080022700
16,5 Mbit is een 'normaal' profiel voor klanten tussen 700m en 1000m van de rop EN een verzwakking van 0,7db tot 1db hebben.
Het telefoonnummer dat je geeft daarintegen is gewoon van de helpdesk. Zoals Abusimbal al zegt: 0800 22 424.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik lees zowat elke post die hier geplaatst wordt, waardoor ik soms enkele dingen verwar. Dank voor de correctie.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
net uit betrouwbare bron dit vernomen.
BGC de betrouwbare oplossing
Samenvatting van de nieuwigheden (vanaf 1 september)
• Uploadsnelheden:
• Internet Start: van 256 kbps naar 400 Kbps
• Internet Comfort: van 1 Mbps naar 1,5 Mbps
• Internet Favorite: van 1,5 Mbps naar 3,5 Mbps
• Internet Intense: van 2 Mbps naar 4,5 Mbps
• Downloadsnelheden:
• Internet Favorite: van 20 Mbps naar 25 Mbps
• Internet Intense: van 20 Mbps naar 30 Mbps
Voor Internet Start & Comfort gaat de wijziging onmiddellijk in op 1 september. Voor Internet Favorite en Intense zal de migratie tussen september en december plaatsvinden.
Alle informatie op intranet 'Producten en Diensten' > Internet & Data > ADSL > Belgacom boost internet nog meer : samenvatting van de nieuwigheden, nuttige documenten (training kit) - klik hier
Goed om te weten
De huidige promotie (5 maanden voor € 15 of € 20 voor onbeperkt) blijft geldig voor alle nieuwe klanten
BGC de betrouwbare oplossing
Samenvatting van de nieuwigheden (vanaf 1 september)
• Uploadsnelheden:
• Internet Start: van 256 kbps naar 400 Kbps
• Internet Comfort: van 1 Mbps naar 1,5 Mbps
• Internet Favorite: van 1,5 Mbps naar 3,5 Mbps
• Internet Intense: van 2 Mbps naar 4,5 Mbps
• Downloadsnelheden:
• Internet Favorite: van 20 Mbps naar 25 Mbps
• Internet Intense: van 20 Mbps naar 30 Mbps
Voor Internet Start & Comfort gaat de wijziging onmiddellijk in op 1 september. Voor Internet Favorite en Intense zal de migratie tussen september en december plaatsvinden.
Alle informatie op intranet 'Producten en Diensten' > Internet & Data > ADSL > Belgacom boost internet nog meer : samenvatting van de nieuwigheden, nuttige documenten (training kit) - klik hier
Goed om te weten
De huidige promotie (5 maanden voor € 15 of € 20 voor onbeperkt) blijft geldig voor alle nieuwe klanten
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Yes !!!
Ook de specificaties van de proc compact zijn aangepast naar 30/5 en 30/6
http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... _advantage
Ook de specificaties van de proc compact zijn aangepast naar 30/5 en 30/6
http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... _advantage
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Waarom staat daar bij CPE nog altijd 'thomson'? Als ik mij niet vergis geven ze daar toch ook een bbox2 als modem?VOiD schreef:Yes !!!
Ook de specificaties van de proc compact zijn aangepast naar 30/5 en 30/6
http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... _advantage
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Pro Member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Komt er ook een aanpassing voor de ADSL I-Lines?
Of blijven die voor eeuwig op 4.6Mbit /512kbit staan?
Het product loopt nu wel erg achter kwa snelheid tegenover Telenet Connect access voor scholen en ziekenhuizen.....
Groetjes,
S.
Of blijven die voor eeuwig op 4.6Mbit /512kbit staan?
Het product loopt nu wel erg achter kwa snelheid tegenover Telenet Connect access voor scholen en ziekenhuizen.....
Groetjes,
S.
-
- Pro Member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
er wordt zowel een thomson als een b-box2 geinstalleerd. dus de info kloptTrojan schreef:Waarom staat daar bij CPE nog altijd 'thomson'? Als ik mij niet vergis geven ze daar toch ook een bbox2 als modem?VOiD schreef:Yes !!!
Ook de specificaties van de proc compact zijn aangepast naar 30/5 en 30/6
http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... _advantage
-
- Pro Member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
ik vrees dat er hier geen wijzingen komen, anders had men deze al lang doorgevoerdvasonline schreef:Komt er ook een aanpassing voor de ADSL I-Lines?
Of blijven die voor eeuwig op 4.6Mbit /512kbit staan?
Het product loopt nu wel erg achter kwa snelheid tegenover Telenet Connect access voor scholen en ziekenhuizen.....
Groetjes,
S.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Wat voor iets van thomson is dat dan en waarom?Zamba schreef:er wordt zowel een thomson als een b-box2 geinstalleerd. dus de info kloptTrojan schreef: Waarom staat daar bij CPE nog altijd 'thomson'? Als ik mij niet vergis geven ze daar toch ook een bbox2 als modem?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
De Thomson is een router, de BBOX-2 wordt enkel als modem gebruikt. Meer details zal iemand anders moeten geven.Trojan schreef:Wat voor iets van thomson is dat dan en waarom?Zamba schreef:er wordt zowel een thomson als een b-box2 geinstalleerd. dus de info kloptTrojan schreef: Waarom staat daar bij CPE nog altijd 'thomson'? Als ik mij niet vergis geven ze daar toch ook een bbox2 als modem?
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Zover was ik al.
Alleen wel spijtig dat ze zo 'aantonen' dat ze zelf geen vertrouwen hebben in de router/firewall functionaliteit van de bbox2 zelf.
Alleen wel spijtig dat ze zo 'aantonen' dat ze zelf geen vertrouwen hebben in de router/firewall functionaliteit van de bbox2 zelf.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Kan goed zijn maar mij stoort vooral het feit dat deThomson verplicht is en ik geen extern IP krijg op MIJN router en dus onnodig NAT moet doen waardoor m'n IPSEC niet werkt.qless schreef:Zit natuurlijk wel groot verschil tussen (gewone) gebruiker en wat bedrijf nodig heeft aan routing opties
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Dit zijn mijn waarden, tenzij ik het verkeerd interpreteer zit ik op minder dan 700m (476). Die verzwakking zou ik dan weer niet weten hoe ik doe moet interpreteren. Is het normaal dat ik op een 16,5mbit zit met deze waarden? En ga ik 30mbit kunnen halen ? (attainable payload is alleszinds 67,5mbit)Trojan schreef:Toch iemand die min of meer opgelet heeft.Astralon schreef:Als ik mij goed herinner heeft Trojan ooit gezegd dat 16Mbit GEEN repair profiel is.Goztow schreef:Dat is een repair profiel. Normaal kan je dat ook weer laten terugzetten op 20 Mbit door naar een speciaal nummer te bellen, maar ik weet niet precies het welke.
Het nummer wat je trouwens moeten bellen is dacht ik: 080022700
16,5 Mbit is een 'normaal' profiel voor klanten tussen 700m en 1000m van de rop EN een verzwakking van 0,7db tot 1db hebben.
Het telefoonnummer dat je geeft daarintegen is gewoon van de helpdesk. Zoals Abusimbal al zegt: 0800 22 424.
Ik heb ooit eens naar die nummer gebeld, maakte geen verschil uit.
************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************
download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 81852 kbps
max payload: 67500 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 32.8 dB
loop length: 353 m
near end: 727 m
far end: 348 m
avg. length: 476 m
snr margin: 32.0 dB
attenuation: 12.1 dB
avg. margin: 32.6 dB
avg. snr: 46.6 dB
forecast max line: 147600 kbps
forecast max payload: 119720 kbps
-
- Elite Poster
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
- Locatie: Hoboken
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
plotseling is belgacom weer intressanter dan telenet vind ik zo qua upload snelheid.
Hopelijk zal telenet reageren met upload voor fibernet100 naar 10mbit te brengen.
Hopelijk zal telenet reageren met upload voor fibernet100 naar 10mbit te brengen.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
IMHO zou je op 20 Mbps moeten staanpowaq schreef:Dit zijn mijn waarden, tenzij ik het verkeerd interpreteer zit ik op minder dan 700m (476). Die verzwakking zou ik dan weer niet weten hoe ik doe moet interpreteren. Is het normaal dat ik op een 16,5mbit zit met deze waarden? En ga ik 30mbit kunnen halen ? (attainable payload is alleszinds 67,5mbit)
Ik heb ooit eens naar die nummer gebeld, maakte geen verschil uit.
************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************
download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 81852 kbps
max payload: 67500 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 32.8 dB
loop length: 353 m
near end: 727 m
far end: 348 m
avg. length: 476 m
snr margin: 32.0 dB
attenuation: 12.1 dB
avg. margin: 32.6 dB
avg. snr: 46.6 dB
forecast max line: 147600 kbps
forecast max payload: 119720 kbps
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
imho zou iedereen glasvezel moeten krijgen.
Het enige waar ik mij op zou baseren zijn de waardes die onze eigen tools geven en hetgeen de technische check geeft als technologie en maximale snelheid.
Die waardes in de modem komen niet overeen met eigen tools en ik zou niet direct weten welke waardes uit de modem te linken aan die uit onze tools. Daarom dat ik die vdsl tool compleet negeer.
Het enige waar ik mij op zou baseren zijn de waardes die onze eigen tools geven en hetgeen de technische check geeft als technologie en maximale snelheid.
Die waardes in de modem komen niet overeen met eigen tools en ik zou niet direct weten welke waardes uit de modem te linken aan die uit onze tools. Daarom dat ik die vdsl tool compleet negeer.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Ik neem aan dat je dan internet comfort hebt?VOiD schreef:Kan goed zijn maar mij stoort vooral het feit dat deThomson verplicht is en ik geen extern IP krijg op MIJN router en dus onnodig NAT moet doen waardoor m'n IPSEC niet werkt.qless schreef:Zit natuurlijk wel groot verschil tussen (gewone) gebruiker en wat bedrijf nodig heeft aan routing opties
Als je favourite of intense hebt dan kan je WEL een IP krijgen op UW router.
...
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Neen, hij heeft het over een professioneel abonnement zoals een Pro CompactBBB schreef:Ik neem aan dat je dan internet comfort hebt?VOiD schreef:Kan goed zijn maar mij stoort vooral het feit dat deThomson verplicht is en ik geen extern IP krijg op MIJN router en dus onnodig NAT moet doen waardoor m'n IPSEC niet werkt.qless schreef:Zit natuurlijk wel groot verschil tussen (gewone) gebruiker en wat bedrijf nodig heeft aan routing opties
Als je favourite of intense hebt dan kan je WEL een IP krijgen op UW router.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
effe offtopic, maar IPSEC over NAT kan wel op Windows, gewoon parameters in the registry aanpassen. Maar, vermoed dat je dit al weet en je wel je redenen hebt dat je dit niet wil doen. Maar het kan best, en vs security zijn er wel oplossingen.VOiD schreef:Kan goed zijn maar mij stoort vooral het feit dat deThomson verplicht is en ik geen extern IP krijg op MIJN router en dus onnodig NAT moet doen waardoor m'n IPSEC niet werkt.qless schreef:Zit natuurlijk wel groot verschil tussen (gewone) gebruiker en wat bedrijf nodig heeft aan routing opties
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Wou nog even reageren op "Iceke" ivm. opzegtermijnen BGC: toen ik mijn Bbox 2 ging afhalen met decoder in de BGC winkel, gaf men mij een maand gratis internet ter compensatie van de 50 euro activatiekosten.
Aldus de klantendienst, stem je dan in met een jaar verlenging van je BGC contract maar dat hebben ze er bij BGC niet bijgezegd toen natuurlijk.
Ga gewoon afwachten wat het nu wordt met de aanpassing van m'n favorite zijn down- en uploadspeed en dan - van zodra mogelijk - het speciaal team nog eens vragen dat men ging sturen ...
Aldus de klantendienst, stem je dan in met een jaar verlenging van je BGC contract maar dat hebben ze er bij BGC niet bijgezegd toen natuurlijk.
Ga gewoon afwachten wat het nu wordt met de aanpassing van m'n favorite zijn down- en uploadspeed en dan - van zodra mogelijk - het speciaal team nog eens vragen dat men ging sturen ...