cloink schreef: Op zich akkoord, maar het ging hier o.a. over de uploadsnelheid. Da's toch echt iets waar je draadloos ook de verbeteringen zou moeten merken? Ik kan me niet inbeelden dat uw thuisnetwerk, dat geen asynchroon profiel gebruikt zoals uw xDSL, geen 3,5Mbps aankan?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Je hebt 100% gelijk wat betreft upload.
Maar zijn beklag was dat de overschakeling naar het 30mbps profiel geen noemenswaardige download verhoging meebracht: hij kreeg amper 20.5 Mbps (wireless). Rechtstreeks kreeg hij dan toch plots 24 Mpbs !
Regulus schreef:Pardon? ... met een "speed test" www bestemming die buiten je LAN ligt? KOM NOU! Waar slaat dat nu op!
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
(mijn intern netwerk is 100Mbps en toch meet ik "maar" 19Mbps doorvoer, slecht netwerk he!
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
)
OK, ik heb me enigszins verkeerd uitgedrukt.
Ik bedoelde natuurlijk niet dat je met een speedtest de (absolute) snelheid van je LAN kan meten. Wat ik wel bedoelde, is dat objectieve metingen moeten gebeuren op een
rechtstreeks aangesloten PC. Anders meet je ook de
beperkingen van je lokaal netwerk mee.
En hiermee bedoel ik niet alleen dat je geen wireless mag gebruiken. Maar ook geen routers.
Sommige (oudere) routers hebben wel 100Mbps op de LAN poorten, maar de WAN poort is beperkt (vb 10 Mbps).
Vroeger, met internet snelheden van 1-4 Mpbs speelde deze beperking natuurlijk geen rol.
Maar nu we internet snelheden zien van 30-50 Mbps kunnen de beperkingen van je lokale netwerk wel meetbare bottlenecks worden. Vandaar dat je alleen objectief kan meten, als je al deze beperkingen uitsluit.
Sorry voor het misverstand.
PS - Je intern netwerk is 100Mbps ... maar heb je al eens getest hoeveel er werkelijk doorgaat ? Dat zal een behooorlijk stukje onder de 100Mbps liggen !
Philippe.