Aanpassing downloadsnelheid door BGC

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

@Regulus: ping waardes boven 30ms zijn tekenen van slechte netwerk verbinding. Ideaal is onder de 30ms.
Waarschijnlijk is de test niet sync verlopen en kreeg je een boost snelheid van enkele sec maar de reeele waarde zal het zeker en vast niet zijn :wink:

Vergeet ook niet dat die web applicatie op je computer draait als er op de achtergrond draaiende programma's je cpu kracht opnemen krijg je ook al verschillende snelheden. Dit geld hetzelfde als snelheid verschillen tussen browser, de ene is meer cpu intensief dan de andere normaal mogen deze verschillen wel niet veel zijn. Maar zulke testen zijn eigenlijk niet 100% betrouwbaar!
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

[quote="Trojan]
Mensen die momenteel op een 16,5Mbit profiel zitten komen niet in aanmerking voor een upgrade naar 30Mbit.[/quote]

Wel dan zullen we als dit de werkelijkheid is even goed nadenken en abo wijziging toepassen naar de waardes die we werkelijk kunnen halen
Stonden vroeger op 20Mbit en zijn op een dag gezakt naar 16,5Mbit
Misschien moet iedereen da zou doen enkel betalen voor abo's die ze werkelijk kunnen waar maken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

lion51 schreef:
Trojan schreef:Mensen die momenteel op een 16,5Mbit profiel zitten komen niet in aanmerking voor een upgrade naar 30Mbit.


Wel dan zullen we als dit de werkelijkheid is even goed nadenken en abo wijziging toepassen naar de waardes die we werkelijk kunnen halen
Stonden vroeger op 20Mbit en zijn op een dag gezakt naar 16,5Mbit
Klanten die vroeger op 20Mbit stonden moeten dat nu ook kunnen halen, als ze om een of andere reden toch op 16,5 staan moeten ze maar wat zoeken op dit forum, ik heb vaak genoeg een tip gepost hoe je dit kan testen. (0800 22 424)

Misschien moet iedereen da zou doen enkel betalen voor abo's die ze werkelijk kunnen waar maken
Ik zou er niets mee inzitten moest belgacom overstappen naar een model zoals dommel waarbij je betaalt voor de technoligie ipv enkel de snelheid. Het zou alvast veel duidelijkheid brengen tov veeleisende gebruikers zoals jullie.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Heb daarjuist eens storingsdienst opgebeld en weet heel wat meer nu
Ben gezakt tot 16,5Mbit door het grote aantal vdsl2 gebruikers in de lokale kabel
De centrale waarop ik ben aangesloten in de regio Gent komt de eerste maanden nog niet in aanmerking voor updates
Mogelijks zelfs niet de komende jaren
Ben steeds tevreden geweest van diensten Belgacom maar hou niet van beloftes en ook niet om aangeslotenen laten betalen voor iets wat gewoon technisch niet mogelijk is
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

lion51 schreef:Heb daarjuist eens storingsdienst opgebeld en weet heel wat meer nu
Ben gezakt tot 16,5Mbit door het grote aantal vdsl2 gebruikers in de lokale kabel
De centrale waarop ik ben aangesloten in de regio Gent komt de eerste maanden nog niet in aanmerking voor updates
Mogelijks zelfs niet de komende jaren
Ben steeds tevreden geweest van diensten Belgacom maar hou niet van beloftes en ook niet om aangeslotenen laten betalen voor iets wat gewoon technisch niet mogelijk is


Op dit forum beweerde men toch bij hoog en bij laag dat je enkel op dit profiel werd geplaatst als je veel te ver van de rop zat. Iets van maximaal 400 meter en dan nog iets van een maximale storing.

Blijkbaar zijn er nog redenen waarom Belgacom/Proximus/Scarlet terug grijpt naar dit profiel. De euforische luchtbel van VDSL2 lijkt uit elkaar te gaan spatten en het oude adsl(2+) verhaaltje komt terug naar boven. Een snelheid adverteren en met moeite de helft kunnen opleveren.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

lion51 schreef:Heb daarjuist eens storingsdienst opgebeld en weet heel wat meer nu
Ben gezakt tot 16,5Mbit door het grote aantal vdsl2 gebruikers in de lokale kabel


Technisch gezien is het inderdaad mogelijk dat andere gebruikers storingen opwekken in de kabel. Bijv. door antennes op de binnenbekabeling, verkeerde splitters, enzovoort...
Ik vind wel dat bgc de moeite zou moeten doen om die veroorzakers op te sporen om zo de snelheid voor de andere klanten correct te houden.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Muziekbos schreef:Blijkbaar zijn er nog redenen waarom Belgacom/Proximus/Scarlet terug grijpt naar dit profiel. De euforische luchtbel van VDSL2 lijkt uit elkaar te gaan spatten en het oude adsl(2+) verhaaltje komt terug naar boven. Een snelheid adverteren en met moeite de helft kunnen opleveren.


Overdrijf anders. Bijna heel België geniet nu van snelheden van 16 of 20 Mbit. Er spat net niets uit elkaar.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

PleXuS schreef:@Regulus: ping waardes boven 30ms zijn tekenen van slechte netwerk verbinding. Ideaal is onder de 30ms.
Waarschijnlijk is de test niet sync verlopen en kreeg je een boost snelheid van enkele sec maar de reeele waarde zal het zeker en vast niet zijn :wink:

Vergeet ook niet dat die web applicatie op je computer draait als er op de achtergrond draaiende programma's je cpu kracht opnemen krijg je ook al verschillende snelheden. Dit geld hetzelfde als snelheid verschillen tussen browser, de ene is meer cpu intensief dan de andere normaal mogen deze verschillen wel niet veel zijn. Maar zulke testen zijn eigenlijk niet 100% betrouwbaar!


Dat is wat ik hier al weken aan een stuk zing ... zonder TV streams haal ik met speetest.net waarden tot 164Mbps ... :twisted: ik kan die speedtest.net lopen tot ik groen zie ... die gaat niet onder de 50Mbps :roll: (.. en ik zal wel gek zijn om een speed test te lopen met een hoop andere programmas actief of zelfs maar iets in background (behalve die van het systeem dan ...))
FYI .. speedtest.net waarden zijn hier zelfs afhankelijk van onder welke browser je loopt :roll: 8)

Mod edit: rood is voor mods!
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

gm123 schreef:
Muziekbos schreef:Blijkbaar zijn er nog redenen waarom Belgacom/Proximus/Scarlet terug grijpt naar dit profiel. De euforische luchtbel van VDSL2 lijkt uit elkaar te gaan spatten en het oude adsl(2+) verhaaltje komt terug naar boven. Een snelheid adverteren en met moeite de helft kunnen opleveren.


Overdrijf anders. Bijna heel België geniet nu van snelheden van 16 of 20 Mbit. Er spat net niets uit elkaar.


ja bij sommigen spatten de dingen nogal snel uit elkaar ... 8) :roll: .. een cursuske "lijnen en feeders" zou misschien helpen om het niet uit elkaar te laten spatten .. :roll:
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Misschien moeten ze maar eens andere politiek starten en klant laten betalen volgens profiel dat echt praktisch haalbaar zijn.
Persoonlijk zou ik dat het eerlijkste vinden en niet van alles beloven op hun site
Mogelijks kan het theoritisch tot er een bereidwillige technieker op storingsdienst eens ernstig metingen doet en de nodige tijd neemt om uitleg te geven waarom het eigelijk niet mogelijk is
Met zo'n degelijke uitleg die ik deze avond kreeg van storingsdienst kan ik leven maar nog blijven betalen voor profiel Intense en maar kunnen gebruik maken zoals een comfort profiel zal leiden tot gesprek met klantendienst en downgraden van abonnement tot comfort plus onbeperkt volume
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Muziekbos schreef:
lion51 schreef:Heb daarjuist eens storingsdienst opgebeld en weet heel wat meer nu
Ben gezakt tot 16,5Mbit door het grote aantal vdsl2 gebruikers in de lokale kabel
De centrale waarop ik ben aangesloten in de regio Gent komt de eerste maanden nog niet in aanmerking voor updates
Mogelijks zelfs niet de komende jaren
Ben steeds tevreden geweest van diensten Belgacom maar hou niet van beloftes en ook niet om aangeslotenen laten betalen voor iets wat gewoon technisch niet mogelijk is
Op dit forum beweerde men toch bij hoog en bij laag dat je enkel op dit profiel werd geplaatst als je veel te ver van de rop zat. Iets van maximaal 400 meter en dan nog iets van een maximale storing.
Tussen de 700m en 1000m en een verzwakking van 0,7db en 1db voor 16,7.

Blijkbaar zijn er nog redenen waarom Belgacom/Proximus/Scarlet terug grijpt naar dit profiel. De euforische luchtbel van VDSL2 lijkt uit elkaar te gaan spatten en het oude adsl(2+) verhaaltje komt terug naar boven. Een snelheid adverteren en met moeite de helft kunnen opleveren.
Geen idee wat proximus hier mee te maken heeft. Maar van uw zogenaamde luchtbel is er geen sprake. Belgacom is ook constant bezig met het upgraden van zijn netwerk en zoekt ook naar andere manieren om toch vdsl2 aan klanten te kunnen leveren die verder (dan 1km) van de rop zitten. Net zoals Rome niet op één dag is gebouwd zal men hier ook geduld voor moeten hebben.

Belgacom zou er wel goed aan doen door beter te communiceren naar zijn klanten toe welke de maximaal haalbare snelheid is die zij kunnen halen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Dit kan ik volledig onderschrijven Trojan maarja wie zijn wij om dit te verlangen van Belgacom
Ik wil hier ook even vermelden dat ook andere providers dit systeem toepassen van mooie beloften hoor en nie steeds het kunnen waarmaken
Is een algemene malaise hoor en we gaan er maar moeten mee leven veel beloven en maar een stukje krijgen
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ook nog niet omgezet blijkbaar :-(

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 71140 kbps
max payload: 58156 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 24.9 dB
loop length: 61 m
near end: 459 m
far end: 69 m
avg. length: 196 m
snr margin: 23.6 dB
attenuation: 3.2 dB
avg. margin: 24.2 dB
avg. snr: 41.2 dB
forecast max line: 112050 kbps
forecast max payload: 90885 kbps
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

fvhbrugge schreef:
lion51 schreef:Heb daarjuist eens storingsdienst opgebeld en weet heel wat meer nu
Ben gezakt tot 16,5Mbit door het grote aantal vdsl2 gebruikers in de lokale kabel


Technisch gezien is het inderdaad mogelijk dat andere gebruikers storingen opwekken in de kabel. Bijv. door antennes op de binnenbekabeling, verkeerde splitters, enzovoort...
Ik vind wel dat bgc de moeite zou moeten doen om die veroorzakers op te sporen om zo de snelheid voor de andere klanten correct te houden.



op zich weet belgacom dit meestal binnen enkele dagen na installatie (bij stubs). probleem is echter dat sommige klanten moeilijk bereikbaar zijn en niet altijd zo maar willen gaan thuis zitten om Belgacom hun probleem tekomen oplossen ivm kosten die zij mss zouden oplopen, geld dat zij verliezen door thuis te zitten, en zo voort. en ik vind dat er veel gedroomt wordt van 30 mbit maar dat is alleen voor mensen die op en loop zitten van max 400m voor heel de loop dit wilt zeggen dat sommige zelfs op 399 meter met en perfecte lijn dit niet gaan krijgen als hun loop 450 meter is.
ceza279
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2010, 17:37
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hey ik ben al een week lang overgeplaatst naar 30 mbit maar er is iets opgevallen


als ik wifi gebruik met mijn laptop en dan doe ik speedtest krijg ik deze resultaat

Afbeelding

en ik sta vlak naast de bbox2

en als ik met kabel steek in mijn laptop (lan) krijg ik dit

Afbeelding

warrom is dit zo ? :eek: :eek: :eek:

alvast bedankt :-) :-) :-)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Omdat wireless nu eenmaal minder betrouwbaar/stabiel is dan de goeie oude koperkabel. Bovendien heeft de wireless van de BBOX geen al te goede reputatie.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
GotG
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:17

is er eigenlijk al iemand omgezet naar 30mbit in regio 052?
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Zelfde vraag voor zone 03 449 of wordt er niet per zone omgezet, maar rop per rop???

Tweede vraagje: hoe bereken ik de afstand die mijn aansluiting van de rop zit die mij bedient?

Groetjes Twen
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Twen schreef:Tweede vraagje: hoe bereken ik de afstand die mijn aansluiting van de rop zit die mij bedient?

Niet.

Ten eerste weet ge nooit 100% zeker op welke rop je zit.
Ten tweede weet je niet hoe de kabels lopen.

Ik moet zelf ook de kabelschema's raadplegen als ik het exact wil weten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Trojan,

ik woon in een flatgebouw. De kabel die in het gebouw binnenkomt loopt rechtstreeks naar de rop die een 20 à 30 meter verder staat. Theoretisch is die daar dus aangesloten. Toen die werd aangesloten waren er wel meer kabels. Enkele heel dikke en enkele dunnere zoals die welke in de kelder naar een verdeelkast loopt waaruit de rode en witte draadjes vertrekken naar de appartementen.
Als ik jou correct begrijp is het dus praktisch mogelijk dat onze kabel dus toch doorgestuurd wordt naar een andere rop.

Bedankt en groetjes, Twen
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

GotG schreef:is er eigenlijk al iemand omgezet naar 30mbit in regio 052?


Ik alvast nog niet, ben wel bij dommel maar maakt niets uit denk ik
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Als ik via belgacomtv.be kijk wat ik kan op mijn telefoon lijn staat er dat ik 2 tv's kan aansluiten maar ik heb geen HD kwaliteit.
Dus dat wil zeggen dat ik Adsl2+ heb?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

-KoeKe- schreef:Als ik via belgacomtv.be kijk wat ik kan op mijn telefoon lijn staat er dat ik 2 tv's kan aansluiten maar ik heb geen HD kwaliteit.
Dus dat wil zeggen dat ik Adsl2+ heb?

Jep, dan is VDSL2 helaas niet beschikbaar voor u.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 37428 kbps    7968 kbps
payload:              29992 kbps    6048 kbps
max line:             110344 kbps
max payload:          89012 kbps
bands used:           3             2
bandplan:             17A
training:             26.0 dB
loop length:          350 m
near end:             705 m
far end:              357 m
avg. length:          471 m
snr margin:           14.1 dB
attenuation:          14.8 dB
avg. margin:          15.2 dB
avg. snr:             33.2 dB


Sweet 8)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Twen schreef:Trojan,

ik woon in een flatgebouw. De kabel die in het gebouw binnenkomt loopt rechtstreeks naar de rop die een 20 à 30 meter verder staat. Theoretisch is die daar dus aangesloten. Toen die werd aangesloten waren er wel meer kabels. Enkele heel dikke en enkele dunnere zoals die welke in de kelder naar een verdeelkast loopt waaruit de rode en witte draadjes vertrekken naar de appartementen.
Als ik jou correct begrijp is het dus praktisch mogelijk dat onze kabel dus toch doorgestuurd wordt naar een andere rop.

Bedankt en groetjes, Twen


Met de VDSL2-tool op http://hierzo.net/ heb in een handomdraai de afstand naar je ROP.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

De afstand die die tool berekent klopt wel niet echt. Hier zit hij er 200 meter naast.
posessor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2004, 17:45

Avenger 2.0 schreef:Sweet 8)


Dude!

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 37460 kbps    7968 kbps
payload:              30064 kbps    6048 kbps
max line:             135856 kbps
max payload:          111052 kbps
bands used:           3             2
bandplan:             17A
training:             28.0 dB
loop length:          160 m
near end:             557 m
far end:              170 m
avg. length:          296 m
snr margin:           26.5 dB
attenuation:          9.4 dB
avg. margin:          27.1 dB
avg. snr:             41.9 dB
Afbeelding
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Deze morgen bericht gekregen van BGC dat mijn internet "geboost" is tot 25 Mb/sec download en 2,5 Mb/sec upload.

Dacht dat het hier ging om de 2° fase van de upgrade van het netwerk na overschakeling op het 30 Mb profiel.

Ik heb vandaag verschillende downloadtests gedaan (speedtest, telenet speedtest, io speedtest, download grotere bestanden - bv. NERO 9 update) en ik krijg telkens als resulaat upload speed 2,7 tot 3 Mb/sec en downloadspeed tot max 20,5 Mb/sec (wat ik al had na implementatie van het 30 Mb- profiel).

Ook na nieuwe start Bbox resultaten in zelfde orde van grootte.

Bij 20 Mb profiel behaalde ik 18,7 tot 19 Mb/sec. Hogervermelde waarden houden m.i. geen echte "versnelling" in in vgl. met vorig profiel.

Heeft het zin hieromtrent BGC klantendienst e contacteren of ...?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik zou eerst eens uw lijn laten nakijken door een aanwezige technieker hier ipv de helpdesk te bellen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

koenraaddeconinck schreef:Deze morgen bericht gekregen van BGC dat mijn internet "geboost" is tot 25 Mb/sec download en 2,5 Mb/sec upload.

Dacht dat het hier ging om de 2° fase van de upgrade van het netwerk na overschakeling op het 30 Mb profiel.

......

Bij 20 Mb profiel behaalde ik 18,7 tot 19 Mb/sec. Hogervermelde waarden houden m.i. geen echte "versnelling" in in vgl. met vorig profiel.

Heeft het zin hieromtrent BGC klantendienst e contacteren of ...?


Tuurlijk heeft dit zin, ze geven minder dan ze beloven, zeker daar ze u zelf hebben gecontacteerd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

TE VLUG GEREAGEERD .... MEA CULPA

Met kabel 23,87 Mb/s down en 3,2 up

Wist niet dat wireless zo een verschil zou maken. Had hier op 20 Mb profiel nochtans geen last van.

Heb nog belkin wireless router. Weet niet of het mogelijk is Bbox 2 hiermee draadloos te verbinden om signaal op de kamers van de kinderen te versterken?
Dus op één of andere manier Bbox 2 in garage draadloos te koppelen aan Belkin N1 op overloop op 1° verdieping waar 2 kamer van de kinderen zich verbinden ...

Dank voor jullie adviezen.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

koenraaddeconinck schreef:Deze morgen bericht gekregen van BGC dat mijn internet "geboost" is tot 25 Mb/sec download en 2,5 Mb/sec upload.

Je upload is dus wel 3,5 Mb/sec.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koenraaddeconinck schreef:Wist niet dat wireless zo een verschil zou maken. Had hier op 20 Mb profiel nochtans geen last van.

Is hier al "honderd" keer gezegd en geschreven dat een speedtest alleen zin heeft met een PC rechtstreeks aangesloten aan de BBox2. Dus geen wireless, maar ook geen router ertussen. Anders meet je niet de snelheid van je ISP, maar de snelheid van je intern netwerk.

koenraaddeconinck schreef:Heb nog belkin wireless router. Weet niet of het mogelijk is Bbox 2 hiermee draadloos te verbinden om signaal op de kamers van de kinderen te versterken?

Dit kan, indien je deze kan instellen als "wireless repeater" of "wireless acces point". Pas op: een repeater halveert de max. wireless snelheid (ieder pakketje moet ontvangen en doorgestuurd worden).
Een beter systeem om je draadloze bedekking uit te breiden is, als je de Belkin met UTP kabel kan verbinden met de BBox2.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Hallo

Kan er is iemand zeggen of ik in aanmerking kom voor een wat hogere snelheid .
Volgens vdsl2 tool zou het ok moeten zijn.

Mvg John

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 72628 kbps
max payload: 59372 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 29.8 dB
loop length: 492 m
near end: 470 m
far end: 475 m
avg. length: 479 m
snr margin: 29.3 dB
attenuation: 17.4 dB
avg. margin: 29.7 dB
avg. snr: 44.5 dB
forecast max line: 134100 kbps
forecast max payload: 108770 kbps
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

ketter schreef:Hallo

Kan er is iemand zeggen of ik in aanmerking kom voor een wat hogere snelheid .
Volgens vdsl2 tool zou het ok moeten zijn.

Mvg John

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 72628 kbps
max payload: 59372 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 29.8 dB
loop length: 492 m
near end: 470 m
far end: 475 m
avg. length: 479 m
snr margin: 29.3 dB
attenuation: 17.4 dB
avg. margin: 29.7 dB
avg. snr: 44.5 dB
forecast max line: 134100 kbps
forecast max payload: 108770 kbps

Neen, je zit reeds op een 16,5Mbit profiel wat wil zeggen dat je afstand en attenuation al te hoog liggen voor 20Mbit en dus zeker niet in aanmerking komt voor 30Mbit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Het is reeds oktober en hier nog geen upgrade te bespeuren. ROP staat hier een paar huizen verder, lijnwaarden zijn uitstekend.
Ik wacht lichtjes ongeduldig af :p
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

philippe.deleye schreef:Is hier al "honderd" keer gezegd en geschreven dat een speedtest alleen zin heeft met een PC rechtstreeks aangesloten aan de BBox2. Dus geen wireless, maar ook geen router ertussen. Anders meet je niet de snelheid van je ISP, maar de snelheid van je intern netwerk.

Op zich akkoord, maar het ging hier o.a. over de uploadsnelheid. Da's toch echt iets waar je draadloos ook de verbeteringen zou moeten merken? Ik kan me niet inbeelden dat uw thuisnetwerk, dat geen asynchroon profiel gebruikt zoals uw xDSL, geen 3,5Mbps aankan? :?
ooh. shiny.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

philippe.deleye schreef:
koenraaddeconinck schreef:Wist niet dat wireless zo een verschil zou maken. Had hier op 20 Mb profiel nochtans geen last van.

Is hier al "honderd" keer gezegd en geschreven dat een speedtest alleen zin heeft met een PC rechtstreeks aangesloten aan de BBox2. Dus geen wireless, maar ook geen router ertussen. Anders meet je niet de snelheid van je ISP, maar de snelheid van je intern netwerk.
.


Pardon? ... met een "speed test" www bestemming die buiten je LAN ligt? KOM NOU! Waar slaat dat nu op! :angel: (mijn intern netwerk is 100Mbps en toch meet ik "maar" 19Mbps doorvoer, slecht netwerk he! :eek: :roll: )

Wat wel juist is, dat is dat je idd een directe verbinding moet hebben omdat een WiFi g protocol een enorme overhead heeft en met een beetje een "slechte" wifi verbinding speelt je wireless connectie idd bottleneck ... kijk er de tech specs maar op na ... met het n protocol heb ik geen ervaring ...
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Philippe doelt op een PPPoE-sessie, om zo veel mogelijk crap van de router te overbruggen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

cloink schreef: Op zich akkoord, maar het ging hier o.a. over de uploadsnelheid. Da's toch echt iets waar je draadloos ook de verbeteringen zou moeten merken? Ik kan me niet inbeelden dat uw thuisnetwerk, dat geen asynchroon profiel gebruikt zoals uw xDSL, geen 3,5Mbps aankan? :?

Je hebt 100% gelijk wat betreft upload.
Maar zijn beklag was dat de overschakeling naar het 30mbps profiel geen noemenswaardige download verhoging meebracht: hij kreeg amper 20.5 Mbps (wireless). Rechtstreeks kreeg hij dan toch plots 24 Mpbs !

Regulus schreef:Pardon? ... met een "speed test" www bestemming die buiten je LAN ligt? KOM NOU! Waar slaat dat nu op! :angel: (mijn intern netwerk is 100Mbps en toch meet ik "maar" 19Mbps doorvoer, slecht netwerk he! :eek: :roll: )

OK, ik heb me enigszins verkeerd uitgedrukt.
Ik bedoelde natuurlijk niet dat je met een speedtest de (absolute) snelheid van je LAN kan meten. Wat ik wel bedoelde, is dat objectieve metingen moeten gebeuren op een rechtstreeks aangesloten PC. Anders meet je ook de beperkingen van je lokaal netwerk mee.

En hiermee bedoel ik niet alleen dat je geen wireless mag gebruiken. Maar ook geen routers.
Sommige (oudere) routers hebben wel 100Mbps op de LAN poorten, maar de WAN poort is beperkt (vb 10 Mbps).
Vroeger, met internet snelheden van 1-4 Mpbs speelde deze beperking natuurlijk geen rol.
Maar nu we internet snelheden zien van 30-50 Mbps kunnen de beperkingen van je lokale netwerk wel meetbare bottlenecks worden. Vandaar dat je alleen objectief kan meten, als je al deze beperkingen uitsluit.
Sorry voor het misverstand.

PS - Je intern netwerk is 100Mbps ... maar heb je al eens getest hoeveel er werkelijk doorgaat ? Dat zal een behooorlijk stukje onder de 100Mbps liggen !

Philippe.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 05 okt 2010, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”