'k Heb intussen een telefoon aangesloten, en deze werkt zeer goed. De kwaliteit is in elk geval niet te onderscheiden van andere telefoongesprekken.
philippe.deleye schreef:Mathiasdm schreef:[*] Ik zie een knopje om de Fritz!Box puur als modem te gebruiken. De andere router staat hier nog niet, dus voorlopig zal ik dat nog niet gebruiken.[/list]
- Kan je eens opgeven welke Firmware versie op de FritzBox staat ?
Is dit een officiele AVM Firmware (vb 90.04.82_Annex A), of zou dit een aangepaste Dommel versie zijn ?
'Firmware version 90.04.82' staat er bij mij.
- Kan je buiten de Dommel VOIP account nog nieuwe telephony accounts toevoegen ?
Geeft Dommel je VOIP gegevens vrij ? (username, paswoord, SIP server), zodat je eventueel (a) een andere router kan gebruiken (b) vanop een andere lokatie VOIP kan gebruiken (vb op reis) ?
Ik heb nog niet geprobeerd andere accounts toe te voegen (ik zal dat ook niet proberen, 'k ben blij dat het werkt
).
De gegevens heb ik zelf niet. Die waren al ingevuld op de router (vermoedelijk toch enkele wijzigingen door Dommel zelf).
- Welke snelheden krijg je (profiel, effectieve sync ...) ?
gewoon uit interesse ...
Philippe.
Is dit voldoende qua gegevens? Ik wil gerust meer gegevens doorsturen
Code: Selecteer alles
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kBit/s 16000 3000
Min. DSLAM throughput kBit/s 512 32
Attainable throughput kBit/s 20260 1075
Current throughput kBit/s 15996 1075
Latency fast fast
Bit swap on off
Seamless Rate Adaption off off
Impulse Noise Protection 0.0 0.0
L2 Power mode disabled - -
Signal-to-noise ratio dB 13 6
Line attenuation dB 21 8
Power cutback dB 3
Het profiel staat dus op 16000 en 1000. Met een speedtest (voor zover die betrouwbaar zijn) haal ik ongeveer 13 Mbps down en 0.9 Mbps up.