Vrij downloaden: de top 25

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
bart2740
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ach, bij men moeder thuis gaan ze op 28/08 over... Van Base naar EDPNet VDSL + de Telenet digitaal blijft...


Er bestaan meer providers dan Dommel he...:bang: EDPnet...


Gr.Bart
timmeyh
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2010, 11:47

Tsss, blijkbaar heeft telenet niet zo een groot downloaders publiek...

Rechtstreekse verbindingen met Belnet FTW! :)
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

iceke schreef:Die Hollanders hebben geen kabeldekking van 99.99999999% zoals hier in Belgie ;-)
België is het tweede-dichtst bekabelde land ter wereld.
Na Nederland.

En nu gij weer.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Stormtraxx
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 aug 2010, 19:00
Bedankt: 1 keer

Dommel kan misschien goed zijn, maar het moet in je stad beschikbaar zijn + de afstand van de centrale speelt een grote rol. Ook heb ik al ondervonden dat de helpdesk bij dergelijke ISP's beneden alle pijl is. Bij Scarlet zeiden ze mij bijvoorbeeld dat ik moest verhuizen om een stabiele lijn te krijgen. :?

Na al dat gezever met de belgacomlijn, en na de bekendmaking van "Vrij downloaden" ben ik overgestapt naar Telenet. Ik vind de kwaliteit van het internet en de helpdesk echt top en daar betaal je natuurlijk voor, maar zo is dat in het leven. Je kan rijden met een geit of met een Ferrari, de prijs en kwaliteit is wel verschillend :-).

Greetz.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

ik snap die zever over de helpdesk niet goed.
Hoe dikwijls heb je dat nu echt nodig die helpdesk ?

1x per jaar of zelfs niet

beste helpdesk die ik al gehad heb was van edpnet
de slechtste telenet voor digitale tv
al de rest (en ik ben al bij veel providers geweest) was normaal

echt weer zo'n drogreden om je eigen te dure abbonement goed te praten
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Stormtraxx schreef: Na al dat gezever met de belgacomlijn, en na de bekendmaking van "Vrij downloaden" ben ik overgestapt naar Telenet. Ik vind de kwaliteit van het internet en de helpdesk echt top en daar betaal je natuurlijk voor, maar zo is dat in het leven. Je kan rijden met een geit of met een Ferrari, de prijs en kwaliteit is wel verschillend :-).
.
Het is niet omdat je met een ferrari rijdt, dat je een goeie garagist hebt ... :roll:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

duizend schreef:
Stormtraxx schreef: Na al dat gezever met de belgacomlijn, en na de bekendmaking van "Vrij downloaden" ben ik overgestapt naar Telenet. Ik vind de kwaliteit van het internet en de helpdesk echt top en daar betaal je natuurlijk voor, maar zo is dat in het leven. Je kan rijden met een geit of met een Ferrari, de prijs en kwaliteit is wel verschillend :-).
.
Het is niet omdat je met een ferrari rijdt, dat je een goeie garagist hebt ... :roll:
Ne ferrari met afstandsbediening om de snelheid te regelen zeker.
ipv ne snelheidsmeter sta er een telemeter in :banana:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

duizend schreef:
Stormtraxx schreef: Na al dat gezever met de belgacomlijn, en na de bekendmaking van "Vrij downloaden" ben ik overgestapt naar Telenet. Ik vind de kwaliteit van het internet en de helpdesk echt top en daar betaal je natuurlijk voor, maar zo is dat in het leven. Je kan rijden met een geit of met een Ferrari, de prijs en kwaliteit is wel verschillend :-).
.
Het is niet omdat je met een ferrari rijdt, dat je een goeie garagist hebt ... :roll:
Dan zijt ge wel slecht bezig. :lol:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
rijst
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2010, 10:36

fyi: 25GB/dag overdag, vertrekkend van groen, zorgt voor een volledig uitgeslagen meter.
Zelfs al download je 's nachts nadat je een waarschuwing hebt gehad (wat gewoon de raad opvolgen is van de FUP), dan word je nog steeds op smallband gezet gedurende hun drukkere periodes. ... hoewel je gedurende de drukkere periodes niet meer downloadverbruik hebt als anderen.
"Unlimited Download" zoals telenet het omschrijft is gewoon een zieke grap.
Ik neem aan dat de topdownloaders hier toch ook allemaal meerdere aanmaningen hebben gekregen en op smallband zijn gezet gedurende de 'drukkere periodes'?
Men noemt het geen smallband meer, maar 521kb/s is het wel imo.
bart2740
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De beste helpdesk die ik gehoord heb.. Is uiteraard: EDPnet. Je maakt een ticket aan en ie wordt beantwwoord binnen een paar uur. Opvolging, enzo is perfect.

offtopic maarjah.

Gr.Bart
localhost schreef:
iceke schreef:Die Hollanders hebben geen kabeldekking van 99.99999999% zoals hier in Belgie ;-)
België is het tweede-dichtst bekabelde land ter wereld.
Na Nederland.

En nu gij weer.

:worship:
Laatst gewijzigd door bart2740 11 aug 2010, 11:03, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

even terug on topic . :nono:

Waarom publiceren jullie deze lijst eigenlijk zo snel ? Jullie kunnen toch maar pas een goed beeld geven als iedereen die in de lijst verschijnt en hele aanrekeningsperiode van de FUP heeft kunnen gebruik maken. Charlotte of Jeroen. Kunnen we er antwoorden op krijgen AUB ?
Kwestie van jullie belofte na te komen en wat meer openlijke communicatie te voeren.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

rijst schreef:fyi: 25GB/dag overdag, vertrekkend van groen, zorgt voor een volledig uitgeslagen meter.
Zelfs al download je 's nachts nadat je een waarschuwing hebt gehad (wat gewoon de raad opvolgen is van de FUP), dan word je nog steeds op smallband gezet gedurende hun drukkere periodes. ... hoewel je gedurende de drukkere periodes niet meer downloadverbruik hebt als anderen.
"Unlimited Download" zoals telenet het omschrijft is gewoon een zieke grap.
Ik neem aan dat de topdownloaders hier toch ook allemaal meerdere aanmaningen hebben gekregen en op smallband zijn gezet gedurende de 'drukkere periodes'?
Men noemt het geen smallband meer, maar 521kb/s is het wel imo.

????? Ik heb vorige periode 200gb verbruikt en niet naar de periodes gekeken, geen aanmaning gekregen en geen smallband. Mijn meter stond op 5,volgens mij is het dus geen grap.
En ja, die topdownloaders zijn op smallband gezet, dat zie je toch ook in de grafiek die TN vrijgeven heeft. (de meesten stonden na 300 @ 500GB op smallband)

Al een geluk, want sommigen zijn al aan het klagen dat sinds de FUP hun snelheid duidelijk naar omlaag gaat...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Stormtraxx schreef:Ik vind de kwaliteit van [...] de helpdesk echt top en daar betaal je natuurlijk voor, maar zo is dat in het leven.
:eek: :eek: :eek:

You're joking, right? RIGHT??
ooh. shiny.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

iceke schreef:Al een geluk, want sommigen zijn al aan het klagen dat sinds de FUP hun snelheid duidelijk naar omlaag gaat...
Je gaat me toch niet vertellen dat een bedrijf als Telenet 'last' heeft van die enkelingen die meer dan één TB/maand verbruiken hé :roll:

Fijn van Telenet om deze top te publiceren, maar het toont volgens mij toch vooral aan dat de grootverbruikers inderdaad op één (of vijf) handen te tellen zijn op zovele tien/honderdduizenden klanten. Dan moeten ze (of jij) mij ook niet komen vertellen dat anderen hun snelheid hierdoor 'aangetast' wordt. Dat is complete onzin!!!

Als dat wel het geval is dan stel ik mij toch wel vragen bij de infrastructuur (hardware) die Telenet heeft uitgebouwd.
We betalen royaal veel voor hetgeen ze ons aanbieden. Met dat geld hadden ze dan hun netwerk in de voorbije jaren moeten upgraden, zodat ze op momenten als deze niet tekort schieten.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Vraag me af of we nog wat gaan vernemen van ons "Charlotte"...
bart2740
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

KaiZas schreef:Vraag me af of we nog wat gaan vernemen van ons "Charlotte"...
Trek je dat in twijfel?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

rijst schreef:fyi: 25GB/dag overdag, vertrekkend van groen, zorgt voor een volledig uitgeslagen meter.
Zelfs al download je 's nachts nadat je een waarschuwing hebt gehad (wat gewoon de raad opvolgen is van de FUP), dan word je nog steeds op smallband gezet gedurende hun drukkere periodes. ... hoewel je gedurende de drukkere periodes niet meer downloadverbruik hebt als anderen.
"Unlimited Download" zoals telenet het omschrijft is gewoon een zieke grap.
Ik neem aan dat de topdownloaders hier toch ook allemaal meerdere aanmaningen hebben gekregen en op smallband zijn gezet gedurende de 'drukkere periodes'?
Men noemt het geen smallband meer, maar 521kb/s is het wel imo.
In het youtube tijdperk is 512kbps een nachtmerrie. De ervaring leert dat je toch minstens over 1 mbit moet beschikken wil je de filmpjes in de laagste 360p kwaliteit nog kunnen kijken, terwijl deze haperen en stoppen met de huidige 512kbps restricties van Telenet.

Verder is er geen enkele manier om te controleren of Telenet de eindgebruiker al dan niet bedriegt:
(1) De term "Vrij downloaden" betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen.

Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct.
Met de huidige meter (die eigenlijk geen meetinstrument is) is dit onmogelijk om objectief vast te stellen dat "minstens het dubbele" van toepassing is. Verder weigert Telenet deze cijfers aan de gebruikers mede te delen: zelfs op een aangetekend schrijven wordt hierrond niet gecommuniceerd !
Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint.
En inderdaad: zonder het te bewijs te leveren wordt je snelheid gereduceerd naar de oertijd van het breedband internet: dit is trager dan de allereerste ADSL lijn ergens eind jaren 90 ! Als de eindgebruiker zijn vebruikscijfers wil opvragen zodat hij kan controleren of deze ridicule snelheid contractueel gerechtvaardigd is, wordt er gewoon NIET gereageerd.

Moeten we Telenet eerst voor de rechtbank trekken en een precedent scheppen zodat de gebruikers voortaan kunnen controleren of Telenet zich wel aan de voorwaarden houdt ? Het mes snijdt langs twee kanten.

Ik adviseer iedereen om geen maanden daarop te wachten en over te schakelen op een ISP met een echte fair use policy, waarbij je geen slaaf wordt van een vage meter die je elke dag moet controleren om nog een beetje snelheid tijdens de normale uren over te houden.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

mailracer schreef:even terug on topic . :nono:

Waarom publiceren jullie deze lijst eigenlijk zo snel ? Jullie kunnen toch maar pas een goed beeld geven als iedereen die in de lijst verschijnt en hele aanrekeningsperiode van de FUP heeft kunnen gebruik maken. Charlotte of Jeroen. Kunnen we er antwoorden op krijgen AUB ?
Kwestie van jullie belofte na te komen en wat meer openlijke communicatie te voeren.
Het vrij downloaden werd, in tegenstelling tot wat je in een eerder bericht vermeldde, begin juli gelanceerd. Een maand later leek het ons nuttig om al eens te evalueren wat dit betekende qua verbruik. We hebben dan besloten om de lijst van de grootste verbruikers openbaar te maken om hopelijk wat meer inzicht te geven in wat er mogelijk is met het Vrij Downloaden.

Het klopt dat de start van de aanrekeningsperiode voor veel van deze mensen verschillend was. Dat betekent ook dat, toen we de momentopname maakten, de ene persoon meer tijd heeft gehad dan de andere om de weergegeven data te verbruiken. In principe maakt dit niet veel uit: je verbruik spreiden over meerdere dagen heeft geen nut zo lang je geen rekening houdt met de kalender van rustige (groene) en drukkere (rode) momenten.

Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

KaiZas schreef:Vraag me af of we nog wat gaan vernemen van ons "Charlotte"...
In deze thread weinig waarschijnlijk; een zinnige uitleg over dit nieuwe systeem kan toch niet gegeven worden. Ik denk dat ook de helpdeskers van Telenet ondertussen horendul worden van de vele -terechte- klachten die ze momenteel binnenkrijgen. Wat een klucht toch, alweer.

edit : :wink: oeps even voorbarig
Laatst gewijzigd door Chinaski 11 aug 2010, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Alléé, iedereen voor het slapen gaan 100 tabs met youtube filmpjes openen die je wil zien de volgende dag, anders vliegt ge op smallband :roll:

Je moet zeker een dag op voorhand weten welke film je van het net wil plukken (al dan niet legaal), klinkt ook verdacht interessant voor hun eigen VoD
Stel je voor dat je een DivX op één minuut kan downloaden om 's avonds te bekijken :roll:

@Charlotte:
Ooit al overwogen om een tevredenheidsenquete/poll te maken voor het vrij downloaden?
Ik hoop dat userbase niet representatief is voor alle klanten die vrij downloaden hebben...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
alphalpha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.

Tja, we leven dan ook als normale mensen tijdens de daguren en niet tijdens de nachturen.
Telenet zou beter wat geld die wij teveel moeten betalen voor wat we krijgen, uitgeven om hun systeem te upgraden.
Misschien kunnen hun klanten dan ook tijdens de daguren genieten van dat zogenoemde Vrij Downloaden!
Ik ga nog wachten tot het einde van dit jaar, en als er ondertussen geen verandering in komt, zeg ik Bye,bye Telenet.

Prettige dag verder.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Charlotte schreef:
mailracer schreef:even terug on topic . :nono:

Het klopt dat de start van de aanrekeningsperiode voor veel van deze mensen verschillend was. Dat betekent ook dat, toen we de momentopname maakten, de ene persoon meer tijd heeft gehad dan de andere om de weergegeven data te verbruiken. In principe maakt dit niet veel uit: je verbruik spreiden over meerdere dagen heeft geen nut zo lang je geen rekening houdt met de kalender van rustige (groene) en drukkere (rode) momenten.

Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
Waarmee je dus wil zeggen dat iedereen omstreeks 2 uur vannacht tot omstreeks 10 uur mag doen en laten wat ze willen zonder dat die meter ook maar wat gaat bewegen ?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Het ziet ernaar uit dat er een "vrije" bovengrens bestaat.
Of is arbitrair meer van toepassing?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Zonder dagelijks vast minimumvolume of voldoende minimumsnelheid, is dit systeem compleet unfair voor de gebruiker. Bij dure abonnementen met 'vrij downloaden' iemand op 512kbps zetten volgens regels en limieten die enkel Telenet kent, zijn geen eerlijke handelspraktijken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

mailracer schreef: Waarmee je dus wil zeggen dat iedereen omstreeks 2 uur vannacht tot omstreeks 10 uur mag doen en laten wat ze willen zonder dat die meter ook maar wat gaat bewegen ?
ik download tss 00:00 en 05:30 en ik sta nu al op stand 9, reset was de 4e

ik zal dus naar de helpdesk mailen hoeveel mijn verbruik is, en het gemiddeld verbruik opvragen, om te kunnen inschatten hoeveel ik nog kan downloaden

want dat is onmogelijk met die vage meter in te schatten
Ryõsuke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2010, 17:06

Charlotte schreef: Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ryõsuke schreef:
Charlotte schreef: Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.
ALs iedereen in de groene zone's de lijn opentrekt, dan zal dit gauw een rode zone worden, Vandaar dat de meter ook zal stijgen. Je kan onmogelijk inschatten hoe verzadigd het netwerk is. De kalender zou eigenlijk elke week moeten aangepast worden. Dus is die kalender geen sikkepit waard.
Ryõsuke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2010, 17:06

mailracer schreef:
Ryõsuke schreef:
Charlotte schreef: Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.
ALs iedereen in de groene zone's de lijn opentrekt, dan zal dit gauw een rode zone worden, Vandaar dat de meter ook zal stijgen. Je kan onmogelijk inschatten hoe verzadigd het netwerk is. De kalender zou eigenlijk elke week moeten aangepast worden. Dus is die kalender geen sikkepit waard.
Eigenlijk wel ja.. Al kan het dan al helemaal niet meer "Vrij Downloaden" genoemd worden. Die term valt nu zelfs amper te gebruiken. Alleen het feit dat bij mij de meter soms stijgt, daalt en weer stijgt zonder iets te doen (200MB op 24u ofzo) is al helemaal niet te verklaren :P
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Pure misleidende reclame voor hun vrij download abonnementen, zoals een user hier op de forum reeds gezegd heeft, klacht indienen bij de ombudsman van telecom want deze praktijken zijn schandalig, de afpersers
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Het is puur bedrog,wat ze ons tonen met die stomme meter.Leven we hier terug in het stenen tijdperk?
Telenet moet eens uitleggen waarom je voor 1 Juli zaterdag en zondagmorgen tussen 07 en 10 uur kon downloaden ,terwijl het volume maar voor de helft werd aangerekend.Vanaf 1 Juli is dit ineens RODE periode.Hoe legt Telenet dit uit.
Charlotte kan jij eens vragen,hoe Telenet hier een antwoord op kan geven.We zijn benieuwd.
sheeva
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:26

Ryõsuke schreef:
Charlotte schreef: Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.
hier ook niet, erger nog,

ik sta halfweg na 184.07 GB uitsluitend tussen 01.00 en 0.700 uur te downloaden...... met een fn 100 ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

sheeva schreef:
Ryõsuke schreef:
Charlotte schreef: Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.
hier ook niet, erger nog,

ik sta halfweg na 184.07 GB uitsluitend tussen 01.00 en 0.700 uur te downloaden...... met een fn 100 ...
En ? :bang:

Oranje

* Je verbruikt meer dan het gemiddelde
* Als je minder gaat downloaden, zal de Telemeter weer groen kleuren
* Als je evenveel blijft downloaden, zal de Telemeter oranje blijven
* Als je meer gaat downloaden, zal de Telemeter rood worden

Doe zo voort zou ik zeggen, ik zie het probleem niet
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

sheeva schreef:ik sta halfweg na 184.07 GB uitsluitend tussen 01.00 en 0.700 uur te downloaden...... met een fn 100 ...
Mijns inziens nog maar eens een bewijs dat de Telemeter niet werkt zoals het zou moeten en al zeker niet conform de uitleg van bijvoorbeeld Charlotte.

Telenet geeft de indruk dat je in de groene uren (bijna?) kan doen wat je wilt.
M.a.w. de traffiek in de groene uren zou gewoon niet verrekend mogen worden in de meter, of slechts heel miniem.
De traffiek die je dan in de gele en rode uren genereert zou dan weerspiegeld worden in de stand van de Telemeter en dan heb je er ook iets aan: als je dan de melding krijgt dat je traffiek boven het gemiddelde ligt dan weet je dat je iets moet doen.
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb deze maand een Intense abo en een Turbonet in opzeg. Na +/- hetzelfde volume op Turbonet als vorige maand (200GB) nu terug op smalband. Sommigen dachten dat het gebruik van vorige maand (voor het eerst "vrij") het gemiddelde en dus de limiet zou optillen, voorlopig lijkt me dit toch ijdele hoop.
Het gebrek aan transparantie van Telenet over de volumes zegt genoeg.
Ryõsuke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2010, 17:06

iceke schreef: En ? :bang:

Oranje

* Je verbruikt meer dan het gemiddelde
* Als je minder gaat downloaden, zal de Telemeter weer groen kleuren
* Als je evenveel blijft downloaden, zal de Telemeter oranje blijven
* Als je meer gaat downloaden, zal de Telemeter rood worden

Doe zo voort zou ik zeggen, ik zie het probleem niet
Ik zie toch wel degelijk een probleem. De Telemeter werkt niet zoals hij zou moeten werken. Ze komen hier vertellen dat het verbruik in de groene periodes niet (of slechts heel miniem) meetelt. Toch gaan veel mensen van stand 1 naar stand 7-9 na een nachtje downloaden in die groene periodes. Dus als je in het oranje staat en je blijft downloaden (ookal is het in de groene periodes) dan sta je voor zover ik hier al heb gelezen de dag daarna toch nog op smallband. Bij mij gaat hij soms gewoon een stand hoger ookal verbruik ik praktisch niks, de dag daarna zakt hij dan weer 1 stand ofzo. Zo blijf je natuurlijk int oranje staan hé :P Op de website van Telenet staat ook dat zelfs als je in de rode periodes download je aanzienlijk meer kan verbruiken dan vroeger met de vaste limieten. Ik vraag mij dus nog altijd af of die Telemeter zo erg streekgebonden is? Tis niet dat ik hier in de big city ofzo woon :lol:
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

Ryõsuke schreef:Ik vraag mij dus nog altijd af of die Telemeter zo erg streekgebonden is? Tis niet dat ik hier in de big city ofzo woon :lol:
Is al vaak bevestigd ondertussen dat woonplaats er niets mee te maken heeft.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Charlotte schreef:Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
Sinds 12/08:
- Download tijdens de gele/rode uren: +- 2GB
- Upload tijdens de gele/rode uren: +- 4 GB

- Download tijdens de groene uren: 193,5 GB
- Upload tijdens de groene uren: +- 4GB

Meter VOLLEDIG in het ROOD ... JPG 9

Dus de verklaring dat je in de groene uren doet wat je wil is van de pot gerukt en manifest onwaar.
Ofwel is een verbruik van 6 GB op grosso modo 36 uren aanleiding om de meter uiterst rood te laten uitslaan. :bang:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Disme schreef:
Charlotte schreef:Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
Sinds 12/08:
- Download tijdens de gele/rode uren: +- 2GB
- Upload tijdens de gele/rode uren: +- 4 GB

- Download tijdens de groene uren: 193,5 GB
- Upload tijdens de groene uren: +- 4GB

Meter VOLLEDIG in het ROOD ... JPG 9

Dus de verklaring dat je in de groene uren doet wat je wil is van de pot gerukt en manifest onwaar.
Ofwel is een verbruik van 6 GB op grosso modo 36 uren aanleiding om de meter uiterst rood te laten uitslaan. :bang:
klacht neerleggen bij ombudsdienst wegens gebrek aan transparantie van de fup abonnementen en de onmogelijkheid voor de gebruikers om hun meetbare en objectieve statistieken op te vragen die telenet over jouw product bijhoudt

best wel eerst even schriftelijk de helpdesk vragen volgende cijfers mede te deel:

- jouw verbruik sinds begin aanrekeningsperiode
- gemiddeld verbruik andere users zelfde product sinds begin aanrekeningsperiode

en vermelden dat je wil nagaan of telenet zich aan de voorwaarden houdt, en dat je geen standaard mail met de uitleg over FUP wil ontvangen, maar de cijfers

aangezien Telenet deze cijfers gebruikt om je al dan niet op smallband/verlaagde snelheid te zetten, heb je hier contractueel recht op
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Voor klachten IVM Telenet

Vlaamse ombudsman



Gratis nummer 0800 240 50

http://www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/index.html

Hoe meer klachten zij ontvangen,hoe sneller er een oplossing komt.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Man man,

ik ben bij dommel maar indien ik bij telenet zou zitten zou ik me om die hun meter niet druk maken ...

of die nu groen, oranje of rood is ...

Jullie betalen al genoeg
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”