Er bestaan meer providers dan Dommel he...
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Gr.Bart
België is het tweede-dichtst bekabelde land ter wereld.iceke schreef:Die Hollanders hebben geen kabeldekking van 99.99999999% zoals hier in Belgie
Het is niet omdat je met een ferrari rijdt, dat je een goeie garagist hebt ...Stormtraxx schreef: Na al dat gezever met de belgacomlijn, en na de bekendmaking van "Vrij downloaden" ben ik overgestapt naar Telenet. Ik vind de kwaliteit van het internet en de helpdesk echt top en daar betaal je natuurlijk voor, maar zo is dat in het leven. Je kan rijden met een geit of met een Ferrari, de prijs en kwaliteit is wel verschillend.
.
Ne ferrari met afstandsbediening om de snelheid te regelen zeker.duizend schreef:Het is niet omdat je met een ferrari rijdt, dat je een goeie garagist hebt ...Stormtraxx schreef: Na al dat gezever met de belgacomlijn, en na de bekendmaking van "Vrij downloaden" ben ik overgestapt naar Telenet. Ik vind de kwaliteit van het internet en de helpdesk echt top en daar betaal je natuurlijk voor, maar zo is dat in het leven. Je kan rijden met een geit of met een Ferrari, de prijs en kwaliteit is wel verschillend.
.
Dan zijt ge wel slecht bezig.duizend schreef:Het is niet omdat je met een ferrari rijdt, dat je een goeie garagist hebt ...Stormtraxx schreef: Na al dat gezever met de belgacomlijn, en na de bekendmaking van "Vrij downloaden" ben ik overgestapt naar Telenet. Ik vind de kwaliteit van het internet en de helpdesk echt top en daar betaal je natuurlijk voor, maar zo is dat in het leven. Je kan rijden met een geit of met een Ferrari, de prijs en kwaliteit is wel verschillend.
.
localhost schreef:België is het tweede-dichtst bekabelde land ter wereld.iceke schreef:Die Hollanders hebben geen kabeldekking van 99.99999999% zoals hier in Belgie
Na Nederland.
En nu gij weer.
rijst schreef:fyi: 25GB/dag overdag, vertrekkend van groen, zorgt voor een volledig uitgeslagen meter.
Zelfs al download je 's nachts nadat je een waarschuwing hebt gehad (wat gewoon de raad opvolgen is van de FUP), dan word je nog steeds op smallband gezet gedurende hun drukkere periodes. ... hoewel je gedurende de drukkere periodes niet meer downloadverbruik hebt als anderen.
"Unlimited Download" zoals telenet het omschrijft is gewoon een zieke grap.
Ik neem aan dat de topdownloaders hier toch ook allemaal meerdere aanmaningen hebben gekregen en op smallband zijn gezet gedurende de 'drukkere periodes'?
Men noemt het geen smallband meer, maar 521kb/s is het wel imo.
Stormtraxx schreef:Ik vind de kwaliteit van [...] de helpdesk echt top en daar betaal je natuurlijk voor, maar zo is dat in het leven.
Je gaat me toch niet vertellen dat een bedrijf als Telenet 'last' heeft van die enkelingen die meer dan één TB/maand verbruiken héiceke schreef:Al een geluk, want sommigen zijn al aan het klagen dat sinds de FUP hun snelheid duidelijk naar omlaag gaat...
In het youtube tijdperk is 512kbps een nachtmerrie. De ervaring leert dat je toch minstens over 1 mbit moet beschikken wil je de filmpjes in de laagste 360p kwaliteit nog kunnen kijken, terwijl deze haperen en stoppen met de huidige 512kbps restricties van Telenet.rijst schreef:fyi: 25GB/dag overdag, vertrekkend van groen, zorgt voor een volledig uitgeslagen meter.
Zelfs al download je 's nachts nadat je een waarschuwing hebt gehad (wat gewoon de raad opvolgen is van de FUP), dan word je nog steeds op smallband gezet gedurende hun drukkere periodes. ... hoewel je gedurende de drukkere periodes niet meer downloadverbruik hebt als anderen.
"Unlimited Download" zoals telenet het omschrijft is gewoon een zieke grap.
Ik neem aan dat de topdownloaders hier toch ook allemaal meerdere aanmaningen hebben gekregen en op smallband zijn gezet gedurende de 'drukkere periodes'?
Men noemt het geen smallband meer, maar 521kb/s is het wel imo.
Met de huidige meter (die eigenlijk geen meetinstrument is) is dit onmogelijk om objectief vast te stellen dat "minstens het dubbele" van toepassing is. Verder weigert Telenet deze cijfers aan de gebruikers mede te delen: zelfs op een aangetekend schrijven wordt hierrond niet gecommuniceerd !(1) De term "Vrij downloaden" betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen.
Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct.
En inderdaad: zonder het te bewijs te leveren wordt je snelheid gereduceerd naar de oertijd van het breedband internet: dit is trager dan de allereerste ADSL lijn ergens eind jaren 90 ! Als de eindgebruiker zijn vebruikscijfers wil opvragen zodat hij kan controleren of deze ridicule snelheid contractueel gerechtvaardigd is, wordt er gewoon NIET gereageerd.Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint.
Het vrij downloaden werd, in tegenstelling tot wat je in een eerder bericht vermeldde, begin juli gelanceerd. Een maand later leek het ons nuttig om al eens te evalueren wat dit betekende qua verbruik. We hebben dan besloten om de lijst van de grootste verbruikers openbaar te maken om hopelijk wat meer inzicht te geven in wat er mogelijk is met het Vrij Downloaden.mailracer schreef:even terug on topic .![]()
Waarom publiceren jullie deze lijst eigenlijk zo snel ? Jullie kunnen toch maar pas een goed beeld geven als iedereen die in de lijst verschijnt en hele aanrekeningsperiode van de FUP heeft kunnen gebruik maken. Charlotte of Jeroen. Kunnen we er antwoorden op krijgen AUB ?
Kwestie van jullie belofte na te komen en wat meer openlijke communicatie te voeren.
In deze thread weinig waarschijnlijk; een zinnige uitleg over dit nieuwe systeem kan toch niet gegeven worden. Ik denk dat ook de helpdeskers van Telenet ondertussen horendul worden van de vele -terechte- klachten die ze momenteel binnenkrijgen. Wat een klucht toch, alweer.KaiZas schreef:Vraag me af of we nog wat gaan vernemen van ons "Charlotte"...
Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
Waarmee je dus wil zeggen dat iedereen omstreeks 2 uur vannacht tot omstreeks 10 uur mag doen en laten wat ze willen zonder dat die meter ook maar wat gaat bewegen ?Charlotte schreef:mailracer schreef:even terug on topic .![]()
Het klopt dat de start van de aanrekeningsperiode voor veel van deze mensen verschillend was. Dat betekent ook dat, toen we de momentopname maakten, de ene persoon meer tijd heeft gehad dan de andere om de weergegeven data te verbruiken. In principe maakt dit niet veel uit: je verbruik spreiden over meerdere dagen heeft geen nut zo lang je geen rekening houdt met de kalender van rustige (groene) en drukkere (rode) momenten.
Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
ik download tss 00:00 en 05:30 en ik sta nu al op stand 9, reset was de 4emailracer schreef: Waarmee je dus wil zeggen dat iedereen omstreeks 2 uur vannacht tot omstreeks 10 uur mag doen en laten wat ze willen zonder dat die meter ook maar wat gaat bewegen ?
Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.Charlotte schreef: Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
ALs iedereen in de groene zone's de lijn opentrekt, dan zal dit gauw een rode zone worden, Vandaar dat de meter ook zal stijgen. Je kan onmogelijk inschatten hoe verzadigd het netwerk is. De kalender zou eigenlijk elke week moeten aangepast worden. Dus is die kalender geen sikkepit waard.Ryõsuke schreef:Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.Charlotte schreef: Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
Eigenlijk wel ja.. Al kan het dan al helemaal niet meer "Vrij Downloaden" genoemd worden. Die term valt nu zelfs amper te gebruiken. Alleen het feit dat bij mij de meter soms stijgt, daalt en weer stijgt zonder iets te doen (200MB op 24u ofzo) is al helemaal niet te verklarenmailracer schreef:ALs iedereen in de groene zone's de lijn opentrekt, dan zal dit gauw een rode zone worden, Vandaar dat de meter ook zal stijgen. Je kan onmogelijk inschatten hoe verzadigd het netwerk is. De kalender zou eigenlijk elke week moeten aangepast worden. Dus is die kalender geen sikkepit waard.Ryõsuke schreef:Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.Charlotte schreef: Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
hier ook niet, erger nog,Ryõsuke schreef:Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.Charlotte schreef: Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
En ?sheeva schreef:hier ook niet, erger nog,Ryõsuke schreef:Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.Charlotte schreef: Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
ik sta halfweg na 184.07 GB uitsluitend tussen 01.00 en 0.700 uur te downloaden...... met een fn 100 ...
Mijns inziens nog maar eens een bewijs dat de Telemeter niet werkt zoals het zou moeten en al zeker niet conform de uitleg van bijvoorbeeld Charlotte.sheeva schreef:ik sta halfweg na 184.07 GB uitsluitend tussen 01.00 en 0.700 uur te downloaden...... met een fn 100 ...
Ik zie toch wel degelijk een probleem. De Telemeter werkt niet zoals hij zou moeten werken. Ze komen hier vertellen dat het verbruik in de groene periodes niet (of slechts heel miniem) meetelt. Toch gaan veel mensen van stand 1 naar stand 7-9 na een nachtje downloaden in die groene periodes. Dus als je in het oranje staat en je blijft downloaden (ookal is het in de groene periodes) dan sta je voor zover ik hier al heb gelezen de dag daarna toch nog op smallband. Bij mij gaat hij soms gewoon een stand hoger ookal verbruik ik praktisch niks, de dag daarna zakt hij dan weer 1 stand ofzo. Zo blijf je natuurlijk int oranje staan héiceke schreef: En ?![]()
Oranje
* Je verbruikt meer dan het gemiddelde
* Als je minder gaat downloaden, zal de Telemeter weer groen kleuren
* Als je evenveel blijft downloaden, zal de Telemeter oranje blijven
* Als je meer gaat downloaden, zal de Telemeter rood worden
Doe zo voort zou ik zeggen, ik zie het probleem niet
Is al vaak bevestigd ondertussen dat woonplaats er niets mee te maken heeft.Ryõsuke schreef:Ik vraag mij dus nog altijd af of die Telemeter zo erg streekgebonden is? Tis niet dat ik hier in de big city ofzo woon
Sinds 12/08:Charlotte schreef:Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
klacht neerleggen bij ombudsdienst wegens gebrek aan transparantie van de fup abonnementen en de onmogelijkheid voor de gebruikers om hun meetbare en objectieve statistieken op te vragen die telenet over jouw product bijhoudtDisme schreef:Sinds 12/08:Charlotte schreef:Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.
- Download tijdens de gele/rode uren: +- 2GB
- Upload tijdens de gele/rode uren: +- 4 GB
- Download tijdens de groene uren: 193,5 GB
- Upload tijdens de groene uren: +- 4GB
Meter VOLLEDIG in het ROOD ... JPG 9
Dus de verklaring dat je in de groene uren doet wat je wil is van de pot gerukt en manifest onwaar.
Ofwel is een verbruik van 6 GB op grosso modo 36 uren aanleiding om de meter uiterst rood te laten uitslaan.