Hallo
In klein vraagje in verband met mijn snelheid. Ik heb reeds 2 weken vsl2 bij edpnet en had tot nu toe de volledige snelheid. Maar sinds gisteren is mijn downloadsnelheid gezakt tot 15.5 mbit. Het rare is dat mijn uploadsnelheid identiek is gebleven (zie grafiek speedtest.net). In bijlage vind je ook nog de gegevens van mijn modem. Weet iemand wat dit betekent, of wat ik eraan kan doen?
Jef
VDSL2 Snelheid
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Kun je de "noise margin" en "line attenuation" ook posten ?
Kan zijn dat je op een lager profiel staat omdat je lijn het niet aankan. Ik weet niet of het bij edpnet ook gaa, maar bel anders eens naar 0800 22 424
en volg de instructies dan kunnen ze je profiel terug hoger zetten. Dit is normaal wel voor Belgacom.
Kan zijn dat je op een lager profiel staat omdat je lijn het niet aankan. Ik weet niet of het bij edpnet ook gaa, maar bel anders eens naar 0800 22 424
en volg de instructies dan kunnen ze je profiel terug hoger zetten. Dit is normaal wel voor Belgacom.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik dacht dat een repair profiel 9 Mbit was.quistnix schreef:Eens bellen naar je ISP. Ze zullen je waarschijnlijk op een repair profiel gezet hebben. Vraag eens naar de reden.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Repair is 16,5, maar het kan goed zijn dat 9 nog een lager profiel is
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
16,5 is een gewoon provisioning profiel, 9 en 14,5 zijn repair profielen.
[ Post made via mobile device ]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Bij Belgacom, maar geldt dit ook bij EDPNET (ik weet wel dat ze via Scarlet nu onder Belgacom vallen) ?Trojan schreef:16,5 is een gewoon provisioning profiel, 9 en 14,5 zijn repair profielen.
- Trojan
- Elite Poster
Ik ga er van uit dat ze voor een olo even streng zijn als voor hun eigen klanten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
Dat hangt er vanaf. Volgens hetgeen te lezen valt uit een document van het bipt, mag een olo zelf profielen maken/voorstellen als het technisch mogelijk is EN ALS ze er zelf voor betalen. Maar geen enkele olo heeft dat geld of wil dat er in steken en is 'tevreden' (lees: heeft geen keuze) met de profielen die belgacom kiest.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.Trojan schreef:Dat hangt er vanaf. Volgens hetgeen te lezen valt uit een document van het bipt, mag een olo zelf profielen maken/voorstellen als het technisch mogelijk is EN ALS ze er zelf voor betalen. Maar geen enkele olo heeft dat geld of wil dat er in steken en is 'tevreden' (lees: heeft geen keuze) met de profielen die belgacom kiest.
Misschien als de olo kiest voor een nog lager repair profiel? Ma ja , wie doet dat?
- quistnix
- Erelid
Ik bevestig dit. OLOs mogen tot 8 lijnprofielen kiezen (de zogenoemde negociated LPs) waarmee ze hun klanten provisioneren. Maar de repair profielen zijn voor iedereen gelijk.redman schreef:Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.
Misschien als de olo kiest voor een nog lager repair profiel? Ma ja , wie doet dat?
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Wat is eigleijk het verschil tussen een provisioning profiel en een repairprofiel? Ik weet dat je op een repairprofiel komt als er iets mis is met uw lijn. Maar waarom worden repairprofielen eigelijk niet gebruikt voor mensen die nu geen VDSL2 kunnen krijgen door te lange afstand? Die mensen zouden mss probleemloos op een repairprofiel kunnen syncen.quistnix schreef:Ik bevestig dit. OLOs mogen tot 8 lijnprofielen kiezen (de zogenoemde negociated LPs) waarmee ze hun klanten provisioneren. Maar de repair profielen zijn voor iedereen gelijk.redman schreef:Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.
- Trojan
- Elite Poster
Omdat er dan ineens iedereen in aanmerking komt voor vdsl2 terwijl er maar een beperkte capaciteit is.tomw schreef:Wat is eigleijk het verschil tussen een provisioning profiel en een repairprofiel? Ik weet dat je op een repairprofiel komt als er iets mis is met uw lijn. Maar waarom worden repairprofielen eigelijk niet gebruikt voor mensen die nu geen VDSL2 kunnen krijgen door te lange afstand? Die mensen zouden mss probleemloos op een repairprofiel kunnen syncen.quistnix schreef:Ik bevestig dit. OLOs mogen tot 8 lijnprofielen kiezen (de zogenoemde negociated LPs) waarmee ze hun klanten provisioneren. Maar de repair profielen zijn voor iedereen gelijk.redman schreef:Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Beperkte capaciteit op de backbone dan, of eerder qua aantal vdsl poorten in de rop?Trojan schreef:Omdat er dan ineens iedereen in aanmerking komt voor vdsl2 terwijl er maar een beperkte capaciteit is.
- Trojan
- Elite Poster
Er hebben hier eens foto's gestaan van zo'n open kast, daar zou je zien dat het overgrote deel al stampvol steekt, zeker in grote steden.
- quistnix
- Erelid
Maar, don't worry, er worden nog elke dag ettelijke hosten geïnstalleerd waarop tot 12 ROPs kunnen geïnstalleerd worden met elk 48 klantenpoorten en dit is een "never ending story", t.t.z. voor de eerstvolgende jaren, tot minstens 2014. Om nog niet te spreken van kleinere VDSL2 hosten die in een LDC zijn gehuisvest.
Hier dus: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=301202#p301202Trojan schreef:Er hebben hier eens foto's gestaan van zo'n open kast, daar zou je zien dat het overgrote deel al stampvol steekt, zeker in grote steden.