In klein vraagje in verband met mijn snelheid. Ik heb reeds 2 weken vsl2 bij edpnet en had tot nu toe de volledige snelheid. Maar sinds gisteren is mijn downloadsnelheid gezakt tot 15.5 mbit. Het rare is dat mijn uploadsnelheid identiek is gebleven (zie grafiek speedtest.net). In bijlage vind je ook nog de gegevens van mijn modem. Weet iemand wat dit betekent, of wat ik eraan kan doen?
Kun je de "noise margin" en "line attenuation" ook posten ?
Kan zijn dat je op een lager profiel staat omdat je lijn het niet aankan. Ik weet niet of het bij edpnet ook gaa, maar bel anders eens naar 0800 22 424
en volg de instructies dan kunnen ze je profiel terug hoger zetten. Dit is normaal wel voor Belgacom.
Dat hangt er vanaf. Volgens hetgeen te lezen valt uit een document van het bipt, mag een olo zelf profielen maken/voorstellen als het technisch mogelijk is EN ALS ze er zelf voor betalen. Maar geen enkele olo heeft dat geld of wil dat er in steken en is 'tevreden' (lees: heeft geen keuze) met de profielen die belgacom kiest.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Trojan schreef:Dat hangt er vanaf. Volgens hetgeen te lezen valt uit een document van het bipt, mag een olo zelf profielen maken/voorstellen als het technisch mogelijk is EN ALS ze er zelf voor betalen. Maar geen enkele olo heeft dat geld of wil dat er in steken en is 'tevreden' (lees: heeft geen keuze) met de profielen die belgacom kiest.
Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.
Misschien als de olo kiest voor een nog lager repair profiel? Ma ja , wie doet dat?
redman schreef:Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.
Misschien als de olo kiest voor een nog lager repair profiel? Ma ja , wie doet dat?
Ik bevestig dit. OLOs mogen tot 8 lijnprofielen kiezen (de zogenoemde negociated LPs) waarmee ze hun klanten provisioneren. Maar de repair profielen zijn voor iedereen gelijk.
redman schreef:Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.
Misschien als de olo kiest voor een nog lager repair profiel? Ma ja , wie doet dat?
Ik bevestig dit. OLOs mogen tot 8 lijnprofielen kiezen (de zogenoemde negociated LPs) waarmee ze hun klanten provisioneren. Maar de repair profielen zijn voor iedereen gelijk.
Wat is eigleijk het verschil tussen een provisioning profiel en een repairprofiel? Ik weet dat je op een repairprofiel komt als er iets mis is met uw lijn. Maar waarom worden repairprofielen eigelijk niet gebruikt voor mensen die nu geen VDSL2 kunnen krijgen door te lange afstand? Die mensen zouden mss probleemloos op een repairprofiel kunnen syncen.
redman schreef:Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.
Misschien als de olo kiest voor een nog lager repair profiel? Ma ja , wie doet dat?
Ik bevestig dit. OLOs mogen tot 8 lijnprofielen kiezen (de zogenoemde negociated LPs) waarmee ze hun klanten provisioneren. Maar de repair profielen zijn voor iedereen gelijk.
Wat is eigleijk het verschil tussen een provisioning profiel en een repairprofiel? Ik weet dat je op een repairprofiel komt als er iets mis is met uw lijn. Maar waarom worden repairprofielen eigelijk niet gebruikt voor mensen die nu geen VDSL2 kunnen krijgen door te lange afstand? Die mensen zouden mss probleemloos op een repairprofiel kunnen syncen.
Omdat er dan ineens iedereen in aanmerking komt voor vdsl2 terwijl er maar een beperkte capaciteit is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Maar, don't worry, er worden nog elke dag ettelijke hosten geïnstalleerd waarop tot 12 ROPs kunnen geïnstalleerd worden met elk 48 klantenpoorten en dit is een "never ending story", t.t.z. voor de eerstvolgende jaren, tot minstens 2014. Om nog niet te spreken van kleinere VDSL2 hosten die in een LDC zijn gehuisvest.
Trojan schreef:Er hebben hier eens foto's gestaan van zo'n open kast, daar zou je zien dat het overgrote deel al stampvol steekt, zeker in grote steden.