VDSL2 Snelheid

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
jefdecuypere
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2010, 18:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo

In klein vraagje in verband met mijn snelheid. Ik heb reeds 2 weken vsl2 bij edpnet en had tot nu toe de volledige snelheid. Maar sinds gisteren is mijn downloadsnelheid gezakt tot 15.5 mbit. Het rare is dat mijn uploadsnelheid identiek is gebleven (zie grafiek speedtest.net). In bijlage vind je ook nog de gegevens van mijn modem. Weet iemand wat dit betekent, of wat ik eraan kan doen?

Jef
Afbeelding
Bijlagen
VDLS2.png
(9.16 KiB) 29 keer gedownload
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Als ik me niet vergis, wijst de 16536kpbs downstream line rate erop dat je op een repair profiel zit. Best even contact opnemen met Edpnet.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Eens bellen naar je ISP. Ze zullen je waarschijnlijk op een repair profiel gezet hebben. Vraag eens naar de reden.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Kun je de "noise margin" en "line attenuation" ook posten ?

Kan zijn dat je op een lager profiel staat omdat je lijn het niet aankan. Ik weet niet of het bij edpnet ook gaa, maar bel anders eens naar 0800 22 424
en volg de instructies dan kunnen ze je profiel terug hoger zetten. Dit is normaal wel voor Belgacom.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

quistnix schreef:Eens bellen naar je ISP. Ze zullen je waarschijnlijk op een repair profiel gezet hebben. Vraag eens naar de reden.
Ik dacht dat een repair profiel 9 Mbit was.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Repair is 16,5, maar het kan goed zijn dat 9 nog een lager profiel is :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

16,5 is een gewoon provisioning profiel, 9 en 14,5 zijn repair profielen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:16,5 is een gewoon provisioning profiel, 9 en 14,5 zijn repair profielen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bij Belgacom, maar geldt dit ook bij EDPNET (ik weet wel dat ze via Scarlet nu onder Belgacom vallen) ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik ga er van uit dat ze voor een olo even streng zijn als voor hun eigen klanten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

vdsl2 is vdsl2. De repair profielen zijn zeker NIET provider afhankelijk.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dat hangt er vanaf. Volgens hetgeen te lezen valt uit een document van het bipt, mag een olo zelf profielen maken/voorstellen als het technisch mogelijk is EN ALS ze er zelf voor betalen. Maar geen enkele olo heeft dat geld of wil dat er in steken en is 'tevreden' (lees: heeft geen keuze) met de profielen die belgacom kiest.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Trojan schreef:Dat hangt er vanaf. Volgens hetgeen te lezen valt uit een document van het bipt, mag een olo zelf profielen maken/voorstellen als het technisch mogelijk is EN ALS ze er zelf voor betalen. Maar geen enkele olo heeft dat geld of wil dat er in steken en is 'tevreden' (lees: heeft geen keuze) met de profielen die belgacom kiest.
Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.
Misschien als de olo kiest voor een nog lager repair profiel? Ma ja , wie doet dat?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

redman schreef:Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.
Misschien als de olo kiest voor een nog lager repair profiel? Ma ja , wie doet dat?
Ik bevestig dit. OLOs mogen tot 8 lijnprofielen kiezen (de zogenoemde negociated LPs) waarmee ze hun klanten provisioneren. Maar de repair profielen zijn voor iedereen gelijk.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

quistnix schreef:
redman schreef:Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.
Misschien als de olo kiest voor een nog lager repair profiel? Ma ja , wie doet dat?
Ik bevestig dit. OLOs mogen tot 8 lijnprofielen kiezen (de zogenoemde negociated LPs) waarmee ze hun klanten provisioneren. Maar de repair profielen zijn voor iedereen gelijk.
Wat is eigleijk het verschil tussen een provisioning profiel en een repairprofiel? Ik weet dat je op een repairprofiel komt als er iets mis is met uw lijn. Maar waarom worden repairprofielen eigelijk niet gebruikt voor mensen die nu geen VDSL2 kunnen krijgen door te lange afstand? Die mensen zouden mss probleemloos op een repairprofiel kunnen syncen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

tomw schreef:
quistnix schreef:
redman schreef:Juist, maar dit geldt zeker NIET voor repair profielen.
Misschien als de olo kiest voor een nog lager repair profiel? Ma ja , wie doet dat?
Ik bevestig dit. OLOs mogen tot 8 lijnprofielen kiezen (de zogenoemde negociated LPs) waarmee ze hun klanten provisioneren. Maar de repair profielen zijn voor iedereen gelijk.
Wat is eigleijk het verschil tussen een provisioning profiel en een repairprofiel? Ik weet dat je op een repairprofiel komt als er iets mis is met uw lijn. Maar waarom worden repairprofielen eigelijk niet gebruikt voor mensen die nu geen VDSL2 kunnen krijgen door te lange afstand? Die mensen zouden mss probleemloos op een repairprofiel kunnen syncen.
Omdat er dan ineens iedereen in aanmerking komt voor vdsl2 terwijl er maar een beperkte capaciteit is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Trojan schreef:Omdat er dan ineens iedereen in aanmerking komt voor vdsl2 terwijl er maar een beperkte capaciteit is.
Beperkte capaciteit op de backbone dan, of eerder qua aantal vdsl poorten in de rop?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dat laatste.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Trojan schreef:Dat laatste.
Toch wel vreemd dat ze in zo'n grote kasten toch nog plaats tekort hebben voor een deel extra poortjes.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Er hebben hier eens foto's gestaan van zo'n open kast, daar zou je zien dat het overgrote deel al stampvol steekt, zeker in grote steden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Maar, don't worry, er worden nog elke dag ettelijke hosten geïnstalleerd waarop tot 12 ROPs kunnen geïnstalleerd worden met elk 48 klantenpoorten en dit is een "never ending story", t.t.z. voor de eerstvolgende jaren, tot minstens 2014. Om nog niet te spreken van kleinere VDSL2 hosten die in een LDC zijn gehuisvest.
bart2740
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Trojan schreef:Er hebben hier eens foto's gestaan van zo'n open kast, daar zou je zien dat het overgrote deel al stampvol steekt, zeker in grote steden.
Hier dus: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=301202#p301202
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Hmmm, ik dacht dat het andere foto's waren. :(
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”