Belgacom / scarlet / verhuis / aansluiting

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo allemaal ...

Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen maar omdat het deels over scarlet gaat plaats ik het hier.


Ik heb x aantal tijd geleden een verhuis aangevraagd aan Belgacom voor de verhuis van een telefoonlijn en een verhuis aangevraagd ( telefonisch ) bij scarlet om mijn ADSL te verhuizen naar mijn nieuw adres.

Belgacom is keurig komen aankloppen en heeft de telefoonlijn netjes binnengebracht in huis - ik heb nu telefoonaansluiting.
Ik heb ook gemeld dat ik de telefoon gebruik voor mijn scarlet ADSL aansluiting, persoon die de telefoon kwam aansluiten wist van niks.
Er zijn nu 2 draadjes aangesloten op de belgacom wandbox op de telefoon connector ( niet de ADSL connector in de box )

Scarlet beweerd niks van de verhuis te weten en meld mij dit aan te vragen via een online form , welke enkele dagen geleden gebeurd is en waarvan ik bericht heb gekregen dat alles in orde zou moeten zijn.

Bij deze het berichtje van Scarlet
Geachte XXXXXXXX,

Klantennummer: XXXXXXX
Betreft: Verhuis Scarlet ADSL

We hebben uw aanvraag voor de verhuis van uw ADSL-abonnement goed ontvangen.

Scarlet ADSL maakt gebruik van uw Belgacom telefoonlijn. Om uw telefoonlijn (met eventuele opties) te verhuizen dient u naar een Belgacom Teleboetiek in uw buurt te gaan en de verhuis van uw telefoonlijn aan te vragen. Uw Scarlet ADSL wordt dan automatisch mee verhuisd.

Vergeet niet nadat u verhuisd bent uw adres nog aan te passen via http://mijn.scarlet.be.




Met vriendelijke groeten,

De Scarlet Helpdesk

Raadpleeg http://support.scarlet.be, uw eerste hulp bij al onze producten en diensten!


Nu steek ik mijn modem in de belgacom wandbox maar ik krijg geen ADSL signaal.
wat doe ik verkeerd ? Het is toch maar gewoon inpluggen of niet ? (ik heb zo een ADSL/PHONE splittertje welke altijd al heeft gewerkt )
moeten er nog andere draadjes aangesloten worden om de ADSL te doen werken ?
moet ik de draadjes in de wandbox van belgacom eens verwisselen en inpluggen op de ADSL connector ? ( ga ik dan nog telefoon hebben ? )


alvast bedankt om te reageren.

Vriendelijke groeten
Digger
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Ze hebben uw adsl verbinding niet mee verhuisd met uw telefoonaansluiting.
Contact opnemen met Scarlet en zeggen dat ge geen signaal hebt na uw verhuis.
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

28 Januari gebeld naar scarlet, welke me doorverwezen naar Belgacom.
Diezelfde dag gebeld naar Belgacom, en die verwijzen me dan terug door naar Scarlet.

Persoon bij Scarlet zegt dan 'we gaan het in orde brengen'

... nu 7 dagen ... nog niks .... :bang:

LEUK! :eek:
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Daarjuist nog eens terug gebeld naar Scarlet ...

nu hebben ze mijn verhuis pas binnen gekregen op 08/02/2010 :eek:
en dat het vanaf die datum nog eens 4 weken kan duren eer mijn ADSL signaal terug actief staat op mijn telefoonnummer :?

Dus ...

5 maand geleden aangevraagd om de 18ste januari 2010 de verhuis te activeren.
20'ste januari 2010 nog niks en terug gebeld naar Scarlet.
Verhuis die datum opnieuw aangevraagd.
nu vandaag terug gebeld en zeggen ze me doodleuk dat het vanaf 8/02/1010 nog eens 4 weken kan duren :beerchug:

en ik maar betalen voor iets wat er niet is :nono:
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

Ik lees hier de meest schandalige klachten. Dit is toch echt onaanvaardbaar;
We zouden ons eens moeten verenigen en met een 100 tal slachtoffers bij hen gaan aankloppen.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

U kan reeds terecht met al u klachten i.v.m. telecom bij de ombudsdienst/test aankoop.
Afbeelding
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

FunkStar schreef:U kan reeds terecht met al u klachten i.v.m. telecom bij de ombudsdienst/test aankoop.


ja dat weet iedereen wel; Jammer genoeg duurt dat ook heel lang en hoeft de isp geen rekening te houden met de opinie van de ombudsman; En dat gebeurd steeds meer en meer.
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

en tot heden nog steeds geen active ADSL verbinding ... goe bezig jongens
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

je had je verhuis van je internet en de telefoonlijn waarop deze staat, allemaal bij Scarlet moeten aanvragen.

nu heb je de verhuis van de lijn aangevraagd bij Belgacom. zij houden geen rekening met een andere provider op de lijn en verhuizen de lijn. zij zijn in orde en hebben geen fout gemaakt.

had je de volledige verhuis bij scarlet gevraagd, hadden zij dit aan hun vaste contactpersonen binnen belgacom doorgegeven, en was de lijn samen met het internet verhuisd geweest. dit is de enige procedure die dient gevolgd te worden.

eigenlijk, spijtig dat ik het moet zeggen, maar ben jezelf in fout hier.

voor alle duidelijkheid : heb je een internet bij een alternatieve provider op een telefoonlijn van Belgacom dien je altijd de volledige verhuis (inclusief lijn) bij die alternatieve provider aan te vragen. dan is er ook maar 1 aanvraag bij Belgacom
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

hollebollegijs

sorry maar hier ben je wel serieus verkeerd? Ik snap dat je bij Belgacom werkt maar dit is geen reden om alles goed te klappen.
op de site van scarlet staat er duidelijk te lezen wat je moet doen om een verhuis te regelen. http://www.scarlet.be/nl/verhuizen.php

Ik wil Scarlet Internet verhuizenIndien u uw Scarlet Internet wenst te verhuizen en u hiervoor gebruik maakt van een Belgacom telefoonlijn (abonnement voor telefonie), dient u Belgacom te contacteren op het nummer 0800 22 800 om de verhuis van uw lijn aan te vragen.
Eens uw telefoonlijn verhuisd is, kan ook uw internetlijn verhuisd worden. Het volstaat hiervoor een aanvraag te doen. Dit kan op twee manieren:

U gaat naar http://mijn.scarlet.be, waar u zelf het nodige kan doen om uw verhuis te regelen.
U neemt telefonisch contact met ons op via 02 275 27 27. Vervolgens zal één van onze goed opgeleide operatoren u begeleiden bij de verhuis van uw Scarlet lijn.
Indien u naar een andere telefoonzone verhuist, kan u uw nummer niet mee verhuizen. U krijgt dan een nieuw nummer toegewezen. Van zodra u alle gegevens van uw nieuwe lijn heeft (telefoonnummer en Belgacom klantnummer) kan u uw aanvraag doen. Dit kan op twee manieren:

U gaat naar http://mijn.scarlet.be, waar u zelf het nodige kan doen om uw verhuis te regelen.
U neemt telefonisch contact met ons op via 02 275 27 27. Vervolgens zal één van onze goed opgeleide operatoren u begeleiden bij de verhuis van uw Scarlet lijn.
Indien u uw Scarlet Internet wenst te verhuizen en u hiervoor geen gebruik maakt van een Belgacom telefoonlijn (abonnement voor telefonie) of wanneer u deze niet wenst te verhuizen, gelieve dan het verhuisformulier op http://mijn.scarlet.be in te vullen. Scarlet zorgt dan voor de verhuis van uw internet lijn en voor een internetaansluiting op uw nieuw adres. Om de verhuis vlot te laten verlopen vragen wij u onze diensten minstens 4 weken op voorhand te verwittigen door alle gegevens in te vullen.


Ik heb Scarlet ingelicht en ze hebben me werteld dat "IK" Belgacom moest bellen voor de verhuis van de telefoonlijn.
Dat heb ik gedaan en is ook uitgevoerd door Belgacom, dus hier valt niks over te zeggen.

Ook heb ik Scarlet ingelicht dat ik mijn internet wil mee verhuizen !! Geen probleem alles komt in orde blah blah veel vijven en zessen.

Gisteren hebben ze me verteld dat er iets vanst hing in hun systeem en dat ik daardoor nog geen actieve ADSL lijn heb.
raar ... Dat wisten de vorige 4 heldeskmedewerkers mij niet te melden.

al bij al zij zijn in fout, niet ik

ik heb alles aangevraagd en gemeld zoals het moet, het is gewoon door scarlet niet uitgevoerd

punt andere lijn. daaagg
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Daarjuist nog maar eens gebeld naar Scarlet.
naa een uurtje of 2 heb ik dan toch iemand te horen gekregen.

meneer ... uw lijn is in orde , ik zie dat ADSL geactiveerd is .


tiens .... ik zie hier niks


Meneer ?? er is iets fout hier, ik zie in mijn systeem staan dat het actief is sinds vandaag ( sinds vandaag !!! lol da duurt maar 3 maand ) maar als ik de lijn test is er niks actief


waarom verwonderd mij dit niet ??????


op naar maand 4 zonder Scarlet, maar de facturen zijn wel betaald zenne !!!!
Eens zien of ik achteraf nog een kredietnota kan verwachten van 4 maand
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Even een update

Vorige week vrijdag wilde ik telefoneren en mijn telefoon had geen kiestoon.
Belgacom gebeld en die gingen langskomen.
gisteren hebben ze dan langs geweest en er bleek een ADSL poort in de centrale kapot te zijn.
Als deze gemaakt was hebben we terug de telefoon geprobeerd en die werkte. :beerchug:

Persoon die reparatie kwam doen heeft me gezegd dat Scarlet dit al veel langer had moeten doen ( ADSL poort laten vervangen )

We hebben toen ook de ADSL modem even ingeplugged en die kreeg nu wel een adsl signaal :P

probleem enkel nu is dat de modem om de 60 seconden zijn ADSL signaal kwijt is en een nieuw IP adres krijgt, en zo gaat het verder minuut na minuut.
Ik heb dit gemeld aan Scarlet, welke me wisten te zeggen dat het een probleem is met de modem
Dat zou nu wel heel toevallig zijn , niet ?

Meneer hebt U een andere modem die U er kan aanhangen ?
NEEN ... ik heb hier geen 30 ADSL modems in mijn kast liggen.
Ja dat begrijpt ik ... :banana:

Enfin ... het zou dan toch niet aan de modem liggen en mss is Belgacom testen aan het doen ......
Meneer kan U het een dagje laten rusten mss dat het vanzelf terug in orde komt .... :bang:
Ik zal uw dossier naar onze SPOED dienst sturen. :roll:

lol ... wat een spoed dienst, ik was al heel lang dood geweest dan ...

enfin soit ....

vandaag een dagje verder

nog steeds hetzelfde probleem met de modem.

Scarlet al 3 keer gebeld , en na vééééééle minuten wachten ( al een geluk is het een 0800 nummer geworden ) heb ik 3 keer de receptie aan de lijn gekregen.
Meneer al onze mensen zijn druk bezig, ze gaan U straks terug bellen. :angel:
2 uur nadien .... nog steeds geen telefoon gekregen, ik bel dan maar terug, en terug heb ik de receptie aan de lijn.

Ik heb toen gevraagd .... met hoeveel werken jullie daar ??? met 2 ???
ohh meneer met heel veel hoor ....
amaai dan moet dat daar nogal goed bollen als er niemand gene tijd heeft om mij te helpen met een probleem welke al MAANDEN duurd.


tgggggggggggggggg geeezzzzzzz
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Zopas Terug iemand aan de lijn gekregen .

meneer het ligt aan uw modem, omdat de disconnects op dezelfde tijdstippen zijn.

ik heb dan een nieuwe modem gaan halen en aangesloten


wat denk je ?????

hetzelfde probleem

nu lig ik hier met eene extra modem waar ik niks kan meedoen , tof zenne SCARLET , nun dikke merci !!


ondertussen hang ik terug aan de telefoon te WACHTEN
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

HOMO'S

Daarjuist terug de receptie aan de lijn gehad omdat de technische dienst niet kan antwoorden.
spijt me maar ik was boos.

smijten ze gewoon de telefoon neer, HEEL PROPER IS DAT !!!!


Het spijt me, ik wacht al maanden op een actieve ADSL lijn waarvoor ik al maanden betaal, dan neem ik het niet dat de telefoon neergegooid wordt

En we bellen terug
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Daar gaat je besparing door een wit product te nemen al...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

ik heb ook nog een Telenet Turbo lijn liggen, dus zo gierig ben ik niet
het gaat hem gewoon om het principe
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Stop met er moeite in te stoppen, stel hen in gebreke en eis dat het binnen 1 week is opgelost. Indien niet eis je volledige terugbetaling en je steekt de optelling erbij. Stuur dat ook meteen naar de ombudsman Telecom met je verhaal erbij.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Sinds gisteren is alles OK

wel ok ...

ik heb een Scarlet No Limit 20 abbo en heb nu een prehistorische snelheid van 2.2 Mbit Down
Ik ben hier vlotjes aan het downloaden tegen 120 Kb/sec .... whoohoo ... de vooruitgang staat niet stil.

Telefoontje gedaan naar Scarlet

Waarom deze snelheid ?
Meneer, U hebt een zeer onstabiele lijn en je zit op 4.1 Km van de centrale.
Tiens ... mijn gebuur heeft hetzelde abbo en heeft 16 Mbit Down, da vin ik straf

Als ze van hun NO LIMIT abbo's vanaf wilen, dat ze het dan gewoon zegge ipv deze praktijken uit te voeren.

Heb dan naar Belgacom gebeld en die wisten me te zeggen dat 20 Mbit op mijn lokatie geen enkel probleem mag zijn ...

en we bellen verder naar Scarlet
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

16 mbit, dan zal je buur waarschijnlijk wel VDSL2 hebben ipv adsl2+ en bij mijn weten wordt op de Scarlet internet abonnement nog steeds geen VDSL2 geleverd.. waarschijnlijk daarmee .. :s
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Als ze van hun NO LIMIT abbo's vanaf wilen, dat ze het dan gewoon zegge ipv deze praktijken uit te voeren.

Heb dan naar Belgacom gebeld en die wisten me te zeggen dat 20 Mbit op mijn lokatie geen enkel probleem mag zijn ...


Ze zullen het liefst vaag houden want met hun "Scarlet NO Limit" halen ze heel wat klanten weg die vroeger naar de kleine ISP's overgegaan waren omwille van de Belgacom prijzen en limieten.
Sedert de promotie rond het product is er nog niemand op het forum die melding maakt van een 20Mbps aansluiting.
Meer nog, tot nu toe een zwaar vermoeden dat er zelfs alleen op ADSL1 @ 6Mbps aangesloten word.

Als je er verder op in gaat zul je vaststellen dat ze je VDSL2+ zullen voorstellen voor een 20Mbps aansluiting.
Hoe dan ook op 4km. afstand zal je geen ADSL2+ krijgen en met de oude ADSL hooguit 3,3Mbps.
http://www.internode.on.net/media/image ... dist07.jpg
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

bedankt voor het schemaatje, dat verduidelijkt alles.
en ja ze hebben VDSL :-(

dus downloaden tegen 120 Kb/sec, er zit anders niks op
het lukt maar het is traag
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”