Waarom verander je in feite gewoon niet van provider?
Scarlet is en blijft een low-budget provider van mijn kl***n. Voor iets meer abonnementsgeld mag je tenminste op een iets meer fatsoenlijke service rekenen, op zijn minst.
Vooraleer die vraag te stellen, al gedacht aan het meest pertinente antwoord?
Als je net nieuwe klant wordt en verwacht dat Scarlet je levert wat ze beloofd hebben en moet vaststellen dat
dit niet het geval is, maar je uiteindelijk toch voor een jaar vastzit. Ik voeg er voor de duidelijkheid nog
aan toe dat de beloften ook perfect technisch mogelijk waren: in mijn geval kwam ik van een 12Mbps ADSL2+
verbinding bij dxADSL (ook op hetzelfde netwerk als Scarlet) en werd bij Scarlet op 6Mbps ADSL1 aangesloten.
Betreffende "low-budget" maakt de wetgeving op de consumenten bescherming geen enkel onderscheid over de
inhoud van de verkochte en aansluitend geleverde diensten. Dit MOET ten allen tijde overeenstemmen en dus
moet Scarlet zijn aanbod overeenkomen met wat ze ook zullen leveren.
Dat ze het maximum niet kunnen garanderen blijft duidelijk, maar ze beloven wel het best haalbare te leveren.
En dit laatste doen ze dus duidelijk ook niet, hiervan staan legio voorbeelden op het forum bij alle resellers.
Ik ben overigens geen chronische klager, ik ben jaren tevreden geweest bij zowel achtereenvolgens BGC,EDPnet
en dxADSL. Ik ging er dus van uit dat het bij Scarlet niet minder moest zijn. Wel ik stel alleen maar vast
dat Scarlet momenteel de markt van het alternatieve ADSL aanbod grondig verstoort (sedert zijn overname?).
En om alles erger te maken ze zijn nauwelijks te bereiken. Ze zijn zo ongeveer zelfs de enige provider die
zelfs niet per email te bereiken is (buiten het "stel een vraag" venster, waar ze toch niet op reageren)
Ze hebben ook geen echte technische helpdesk die door hun klanten aanspreekbaar is. Hun helpdesk heeft geen
enkele bevoegdheid om klanten met problemen of klachten te helpen.