downloaden aan max100 Kib/s. HD houdt me 3 weken an tlijntje

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Nog niet aan gedacht om hier een blog over te beginnen?
Aja tis juist, het internet is te traag daarvoor, oesje vergeten. :twisted:
Chrischros schreef:
honda4life schreef:1 zin voor jou:

gebruik de EDIT-knop!
1 woord voor jou:: waarom??
1. Omdat je je gedraagt als een idioot
2. Om het aantal rows in de database te beperken (toch zeker die van u). Het gaat hier met momenten al traag genoeg, zèlfs met een internetverbinding die wel goed/snel werkt.
3... euh... omdat je je idioot gedraagt?
Chrischros
Member
Member

TomG schreef:Nog niet aan gedacht om hier een blog over te beginnen?
Chrischros schreef:

gebruik de EDIT-knop!
2. Om het aantal rows in de database te beperken (toch zeker die van u). Het gaat hier met momenten al traag genoeg, zèlfs met een internetverbinding die wel goed/snel werkt.

Men kon mij dit ook zeggen zonder me te beledigen. Ik zou tevens niet weten waarom ik mijn eigen post moet editen als de info nieuw is en op een andere dag wordt gepost.

Wist u trouwens dat u door anderen te beledigen de regels overtreedt??

En kunnen we nu terug on topic??? Of gaan jullie mijn topic blijven vervuilen?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Chrischros schreef:

gebruik de EDIT-knop!
omdat al uw aparte berichten kan samen zetten in 1 bericht
je hebt soms 3 berichten na elkaar staan, dan neem je de bovenste en copy uw onderste berichten in uw 1ste bericht via de wijzig knop = EDIT dan staan al uw berichten samen in één bericht.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
j0lle
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

plus, als iemand wil reageren, quote die persoon stukken uit een tekst (citeer-knopje)...
antwoorden op 3 verschillende posts wordt dan een pain in the ass...
maak het voor de mensen die je willen helpen ook eens een beetje makkelijker..

edit
doe je zelf :)

soit;.. 't is te hopen dat de jan zijnen baas het kan oplossen e :)
Afbeelding
Chrischros
Member
Member

Patje schreef:
Chrischros schreef:

gebruik de EDIT-knop!
omdat al uw aparte berichten kan samen zetten in 1 bericht
je hebt soms 3 berichten na elkaar staan, dan neem je de bovenste en copy uw onderste berichten in uw 1ste bericht via de wijzig knop = EDIT dan staan al uw berichten samen in één bericht.
Dat trucje kende ik niet. Tja, ik ben ook niet van de jongste he. Bedankt.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Nadat jezelf iets gepost hebt (en er heeft niemand geantwoord) edit je gewoon je laatste post, zo hoort het gewoon, ik ben niet de eerste die dat zegt tegen jouw!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Chrischros
Member
Member

honda4life schreef:Nadat jezelf iets gepost hebt (en er heeft niemand geantwoord) edit je gewoon je laatste post, zo hoort het gewoon, ik ben niet de eerste die dat zegt tegen jouw!
nee, wat jij zegt is weer iets anders en ook anders verwoord. En ja, nog een verschil, nu is er geen belediging bij.

Wat ik trouwens nog altijd niet weet hoe ik dit moet doen is het volgende.
Stel, er zijn drie reacties van lid A, B en C
Hoe kan ik hun post alledrie beantwoorden in 1 post? ALs ik op citeer klik van 1 van de leden, dan neem ik toch slechts zijn reactie mee, en niet die van B en C ?
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Chrischros schreef:
TomG schreef:Nog niet aan gedacht om hier een blog over te beginnen?

...

Men kon mij dit ook zeggen zonder me te beledigen. Ik zou tevens niet weten waarom ik mijn eigen post moet editen als de info nieuw is en op een andere dag wordt gepost.

Wist u trouwens dat u door anderen te beledigen de regels overtreedt??

Sinds wanneer neem jij dan wel regels nauw? Was jij het ook niet die te pas en te onpas kwam je ongenoegen uiten in diverse topics?
Je weet wel, dat van de pot en de ketel...

Punt is en blijft dat je hardhorig blijft en je geen correcties (van geen enkele forum member) wilt accepteren.
Chrischros schreef:
honda4life schreef:Nadat jezelf iets gepost hebt (en er heeft niemand geantwoord) edit je gewoon je laatste post, zo hoort het gewoon, ik ben niet de eerste die dat zegt tegen jouw!
nee, wat jij zegt is weer iets anders en ook anders verwoord. En ja, nog een verschil, nu is er geen belediging bij.

Wat ik trouwens nog altijd niet weet hoe ik dit moet doen is het volgende.
Stel, er zijn drie reacties van lid A, B en C
Hoe kan ik hun post alledrie beantwoorden in 1 post? ALs ik op citeer klik van 1 van de leden, dan neem ik toch slechts zijn reactie mee, en niet die van B en C ?
Het makkelijkste wat ik doe: quote de 3 posts (openen in 3 verschilellende tabbladen). En plak de quotes van de 2de en de 3de onder de eerste gepostte quote.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ok mensen, genoeg is nu wel genoeg. Er is nu al bijna een pagina aan artikels enkel gewijd aan het feit of chrischros nu moet de "wijzig"-knop gebruiken of niet. Chrischros: hierbij vraag ik je beleefd de "wijzig"-knop te willen gebruiken indien het gaat om een snelle update. Indien er enige tijd tussen zit (neem nu meer dan 2 uren), dan begrijp ik de nieuwe post wel.

Aan alle anderen: beledigingen brengen echt niks bij. gebruik liever de "rapporteer" knop. Dan zal er een mod naar komen kijken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Chrischros
Member
Member

Ok,
ik zal de tips en terechtwijzigingen van iedereen, ter harte nemen, en beter opletten.

Nu weet ik trouwens ook hoe ik op meerdere reacties in één post reageer.

PS: nog steeds geen beterschap in mijn snelheid.
Chrischros
Member
Member

Ik krijg PM's van mensen op dit forum die dezelfde problemen met scarlet hebben. Ook zij ervaren dat ze op een te laag profiel waren gezet en iedere dag belden ze de HD, en iedere dag kregen ze een ander antwoord:

1)"dat gaat niet meneer"
2) "we weten het niet meneer"
3) het zal binnen drie dagen opgelost zijn"

Ik denk er aan een samenkomst te organiseren. Ik zal er een aparte topic voor openen als de tijd rijp is.
Een samenkomst waar we dan met bijv 100 "slachtoffers aan de deur van scarlet gaan kloppen. Belgicastraat 5
1930 Zaventem. We kunnen dan al op voorhand de lokale zenders verwittigen. En genoeg lawaai maken aan de deuren tot we een aanvaardbaar antwoord krijgen. Het wordt tijd dat we ons organiseren.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Waarom verander je in feite gewoon niet van provider?

Scarlet is en blijft een low-budget provider van mijn kl***n. Voor iets meer abonnementsgeld mag je tenminste op een iets meer fatsoenlijke service rekenen, op zijn minst.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

TomG schreef:Waarom verander je in feite gewoon niet van provider?

Scarlet is en blijft een low-budget provider van mijn kl***n. Voor iets meer abonnementsgeld mag je tenminste op een iets meer fatsoenlijke service rekenen, op zijn minst.
Een hopelijk fatsoenlijke service... en een lage datalimiet
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Tja... goede service, hoge limiet, lage prijs...

Als je één heel belangrijk vindt, ga je in Belgie toch moeten inboeten op minstens één van de twee andere.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Een Internet Generation kan je maar moeilijk verwijten van een lage download limiet te hebben. En is zowat het goedkoopste/degelijke product dat je momenteel kan vinden.
Aangezien er bij de TS geen problemen zijn met de sync snelheden van z'n moden, is er dus duidelijk een probleem op het Scarlet netwerk. Zoiets is dus makkelijk oplosbaar, in tegenstelling tot tever van centrale (of ROP voor VDSL2) wonen of slechte bekabeling hebben.
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Waarom verander je in feite gewoon niet van provider?

Vooraleer die vraag te stellen, al gedacht aan het meest pertinente antwoord?
Als je net nieuwe klant wordt en verwacht dat Scarlet je levert wat ze beloofd hebben en moet vaststellen dat
dit niet het geval is, maar je uiteindelijk toch voor een jaar vastzit. Ik voeg er voor de duidelijkheid nog
aan toe dat de beloften ook perfect technisch mogelijk waren: in mijn geval kwam ik van een 12Mbps ADSL2+
verbinding bij dxADSL (ook op hetzelfde netwerk als Scarlet) en werd bij Scarlet op 6Mbps ADSL1 aangesloten.

Betreffende "low-budget" maakt de wetgeving op de consumenten bescherming geen enkel onderscheid over de
inhoud van de verkochte en aansluitend geleverde diensten. Dit MOET ten allen tijde overeenstemmen en dus
moet Scarlet zijn aanbod overeenkomen met wat ze ook zullen leveren.

Dat ze het maximum niet kunnen garanderen blijft duidelijk, maar ze beloven wel het best haalbare te leveren.
En dit laatste doen ze dus duidelijk ook niet, hiervan staan legio voorbeelden op het forum bij alle resellers.

Ik ben overigens geen chronische klager, ik ben jaren tevreden geweest bij zowel achtereenvolgens BGC,EDPnet
en dxADSL. Ik ging er dus van uit dat het bij Scarlet niet minder moest zijn. Wel ik stel alleen maar vast
dat Scarlet momenteel de markt van het alternatieve ADSL aanbod grondig verstoort (sedert zijn overname?).

En om alles erger te maken ze zijn nauwelijks te bereiken. Ze zijn zo ongeveer zelfs de enige provider die
zelfs niet per email te bereiken is (buiten het "stel een vraag" venster, waar ze toch niet op reageren)
Ze hebben ook geen echte technische helpdesk die door hun klanten aanspreekbaar is. Hun helpdesk heeft geen
enkele bevoegdheid om klanten met problemen of klachten te helpen.
Chrischros
Member
Member

TomG schreef:Waarom verander je in feite gewoon niet van provider?

dat is een terechte vraag. Maar ik was reeds 2 jaar klant bij scarlet en altijd teverden tot dhet abbo werd uitgebreid met digitv. Toen zijn de problemen begonnen. Heb toen drioe maand zonder tv gezetn omdat ik telenet al had opgezegd.
Dus na al dat "lijden" opnieuw een andere provider zoeken, waarvan ik tevens weeet dat het bij al de grote spelers steeds hetzelfde is, daar had ik geen zin in.

ik hen deze morgen een email gekregen van ScarletBelgium, op tik vzw:

" Beste Chrischros,

We hebben uw dossier grondig doorgenomen en hebben uw snelheidsprobleem opgelost. Vanaf vandaag om 15:35u. zal u normaliter (terug) aan volle snelheid kunnen down- en uploaden. De basis van het probleem lag bij een fout in onze systemen, waardoor uw profiel niet geleverd kon worden. Dit heeft te maken met de migratie van uw oude Scarlet One (met optie "snelheidsverhoging"). Door die fout zat er een onbedoelde limitering van 1,04 Mbps down (1,04 Mbps = 1024 kbit) op uw verbinding. Dit zal dus vandaag nog opgegeven worden. Het spijt ons enorm dat we u zoveel leed bezorgd hebben, maar hopen desalniettemin dat u vanaf 15:35u. terug met volle teugen van onze services kan genieten.

Nogmaals onze oprechte verontschuldigingen,
Scarlet"

Zit het feit dat ik opgeroepen had tot een samenkomst aan de gebouwen van scarlet er voor iets tussen?
Al bij al ben ik toch terug blij dat ik bij scarlet ben gebleven.
Chrischros
Member
Member

Dit antwoord zal ik in al mijn eigen berichten posten teneinde een soort van closure te geven.

Ik werd zonet gebeld door Nico de Meyer van Scarlet.
Heel vriendelijke man. Hij zei me dat hij de hele historie heeft gelezen, dat ik mijn modem eventjes moest uitdoen en terug aandoen en dan eens de snelheid testen. Hij zei ook dat ik een compensatie van twee maand krijg. Zonder dat ik dit expliciet zelf al had geeist.
Hij zei dat ik de snelheid eens moet testen en hij zal me binnen 10 minuten terugbellen zodat ik het al dan niet kan bevestigen.
Ik heb de snelheid getest:
Afbeelding

Daar ben ik heel tevreden mee. Ik wens iedereen te bedanken die direct of indirect heeft meegeholpen.
groetjes,

Christian
j0lle
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

het heeft lang geduurd maar is wel netjes opgelost van scarlet uiteindelijk, vooral die mail met uitleg erbij..
Afbeelding
Chrischros
Member
Member

Inderdaad. alles is terug in orde. Ik ben heel lang heel tevreden geweest en daarna, sinds de aanvraag voor de uitbreiding van mijn abbo was het een beetje uit de hand gelopen. Maar ik vermoed dat het komt door de enorme toename aan werk door de overname van scarlet door belgacom/
Hopelijk kan ik tevreden blijven de komende maanden en jaren.
Chrischros
Member
Member

Afbeelding

Zelf tijdens de piekuren, en met de decoder aan, mooie snelheid.

Mijn broer is nu sinds enkele dagen (10 of zo) bij belgacom en heeft "maar" 12 Mbps. Is nog steeds mooi.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”