downloaden aan max100 Kib/s. HD houdt me 3 weken an tlijntje

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Chrischros
Member
Member
Provider

hallo iedereen;

ik ben overal te rade gegaan maar nergens lijkt men mij te kunnen helpen.

Reeds 2 jaar klant bij scarlet (scarlet one). Ik slaagde er altijd in bijv een file van 700 MiB (een film) op ongeveer 40 min te downloaden.
Op 4 november vraag ik een uitbreiding aan op niet alleen dus internet en telefonie, maar ook belgacom tv te hebben. NA heel wat geklooi uiteindelijk een technicien over de vleor gekregen de de nieuwe modem sagem kwam installeren en wat blijkt. Mijn internet is maar liefst 10 keer a 20 keer trager geworden.
Ik deed de scarlet speedtest, zoals de helpdesk me vroeg, een voor een file van 10 Mib (2 mp3-liedjes) doe ik meer dan 100 sec.
Een film duurt al gauw 3 uur.
Ik heb de helpdesk al 6 emails gestuurd, zonder resultaat. Dan beginnen bellen. Iedere keer zegt men: "we gaan een ticketje aanmaken, de collega's zullen dit dan oplossen. Het probleem zal binnen 2 a 3 dagen opgelost zijn."
En iedere 4 a 5 dagen moet ik dan opnieuw bellen omdat het niks heeft uitgehaald.
De snelheid blijft dag en nacht, elke dag van de week, maximum 120 Kiv/sec.

Weet er iemand wat ik kan doen op dit op te lossen. Dienen jullie meer info te hebben om me raad te kunnen geven?
AUB, I beg of you, please help me want scarlet is me nu al 3 maand aan het lijntje aan het houden. Uiteindelijk dacht ik dat alles goed was gekomen, 10 bef maar sindsdien kan ik zelf geen clipje op youtube meer bekijken.
De scarletmedewerker, de derde keer dat ik terugbelde, zei me: "ah ik vind het vreemd dat mijn collega's dit niet gechekt hebben, ze hebben je een .....??? profiel gegeven of op een ??? profiel gezet" (zoiets in die aard). Ik zal een ticket aanmaken en donderdag zou dat dan ten laatste in orde moeten zijn. Nog steeds geen beterschap.

ziehier een screenshot van mijn profiel toen ik naar 192...... in mijn modeminstellingne ging kijken.

Afbeelding
Chrischros
Member
Member
Provider

Afbeelding
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

je moet eens proberen tussen 9 - 16u tijdens de week proberen zal stukken beter gaan
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Chrischros
Member
Member
Provider

Afbeelding

het is zelf gezakt naar 80 kib/sec

Het wordt steeds erger.
Chrischros
Member
Member
Provider

proximusboyke schreef:je moet eens proberen tussen 9 - 16u tijdens de week proberen zal stukken beter gaan
dag en nacht, om het even welke dag, altijd hetzelfde. Altijd max 110 kib/sec.
Als ik bittorrent gebruik zie ik de snelheid stijgen, en dan botst hij plots op een plafond. En dat is bij alles zo. Bij iedere speedtest, iedere file download, en ook bij p2p-programma's.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Vreemd,

gebruik je draadloos, je hoort wel vaker dat dat draadloos niet deugt bij de scarlet (en dus ook de BC) box

ook je upload lijkt me wel normaal
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Chrischros
Member
Member
Provider

Neen, ik gebruik geen draadloos.
Chrischros
Member
Member
Provider

Afbeelding
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

dat ik het maar zeer raar vind hoor, heb je al eens geprobeerd je modem te resetten?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Chrischros
Member
Member
Provider

er is zo'n knopje onderaan mijn modem. Ik heb dat eens uitgedaan. 1 minuut later terug aangestoken. Dus dan startte de modem, internet en digiitv terug op maar de snelhied was niet veranderd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik ben geen kenner van die sagems maar is het niet zo, als je reset dat je terug je login moet ingeven?
Chrischros
Member
Member
Provider

ik heb zonet de modem opnieuw eens volledig uitgedaan. Dus dat drukknopje.
Na drie minuten terug opgestart en pc ook.
Nieuwe speedtest, geen verandering.
Ik heb de login niet opnieuw moeten invoeren.
Chrischros
Member
Member
Provider

http://img28.imageshack.us/i/profielk.jpg/

20048 kbps, dat klopt ook al niet he want dat is maar 2,5 MBps en ze beloven 12 (en volgens de hd medewerker van sscarlet zou ik minstens 6 moetne hebben met vdsl2
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Chrischros schreef:http://img28.imageshack.us/i/profielk.jpg/

20048 kbps, dat klopt ook al niet he want dat is maar 2,5 MBps en ze beloven 12 (en volgens de hd medewerker van sscarlet zou ik minstens 6 moetne hebben met vdsl2
hoeveel gram zit er in een KILOgram :p daar staat 20 mbit
voor der rest weet ik het echt niet hoor, je kan misschien beter een brief naar de onbuds schrijve
Chrischros
Member
Member
Provider

honda4life schreef:
Chrischros schreef:http://img28.imageshack.us/i/profielk.jpg/

hoeveel gram zit er in een KILOgram :p daar staat 20 mbit
voor der rest weet ik het echt niet hoor, je kan misschien beter een brief naar de onbuds schrijve
http://www.numion.com/calculators/units.html
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ze beloven 20 MegaBit
20 MegaBit is 20.000 KiloBit
van bit naar byte is nog eens delen door 8, wat overeen komt net 2,5 MegaByte per seconde, dus ik denk dat hij mis bent
(speedtest is ook in bit hoor)
@TS: sorry hoor om van het onderwerp af te wijken
Chrischros
Member
Member
Provider

je slaat de bal compleet mis. Bezoek de link die ik gaf. Tevens, toen ik mijn aanvrag deed, was er nog sprake van 12 Mbps.
Chrischros
Member
Member
Provider

Afbeelding

Mijn internet downloadsnelheid is dus 200 keer trager dan wordt beloofd/
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Errr ... HAAALLLOOOO ... :)

12Mbps = 12 MegaBIT, wat overeenkomt met +/- 1,5 Megabyte per seconde. Jou profiel duid echter ~ 20MegaBIT aan, waarmee je dus maximaal een kleine 2,5 Megabyte moet kunnen halen. Echter, de scarlet profielen zijn meestal rond de 12Mbit, dus jouw snelheid is zo'n 15,36 keer lager dan wat het zou kunnen zijn.

OK, om even terug op je vraag te komen, ik stel voor dat je Scarlet opbelt en zegt dat als ze het niet oplossen dat je een andere ISP zoekt wegens het niet kunnen oplossen van een door hen erkend probleem (klinkt beter dan gewoon te klagen).

PS: Al eens geprobeerd met Wireless ? Gewoon puur om de alles uit te schakelen, het kan ook gewoon een modem probleem zijn. Vraag anders eens om een nieuwe modem.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Uw profiel spreekt van een 20 Mbps Download, dus zou je ongeveer deze snelheid moeten halen die ik hier haal met mijn 20 Mbps abo (zie speedtest)
of 12 Mbps, dan moet je zeker nog 11 a 12 halen, nu haal je maar slechts 1.
mss een modem probleem of iets in de centrale.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Patje 28 feb 2010, 22:12, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Chrischros
Member
Member
Provider

Sasuke schreef:Errr ... HAAALLLOOOO ... :)

12Mbps = 12 MegaBIT, wat overeenkomt met +/- 1,5 Megabyte per seconde. Jou profiel duid echter ~ 20MegaBIT aan, waarmee je dus maximaal een kleine 2,5 Megabyte moet kunnen halen. Echter, de scarlet profielen zijn meestal rond de 12Mbit, dus jouw snelheid is zo'n 15,36 keer lager dan wat het zou kunnen zijn.

OK, om even terug op je vraag te komen, ik stel voor dat je Scarlet opbelt en zegt dat als ze het niet oplossen dat je een andere ISP zoekt wegens het niet kunnen oplossen van een door hen erkend probleem (klinkt beter dan gewoon te klagen).

PS: Al eens geprobeerd met Wireless ? Gewoon puur om de alles uit te schakelen, het kan ook gewoon een modem probleem zijn. Vraag anders eens om een nieuwe modem.

Grtz,
Sasuke
wireless is uitgeschakeld.

Ik zou zelf niet weten wat ik zou moeten doen als ik dit zzou inschakelen.
Chrischros
Member
Member
Provider

Patje schreef:
Uw profiel spreekt van een 20 Mbps Download, dus zou je ongeveer deze snelheid moeten halen die ik hier haal met mijn 20 Mbps abo (zie speedtest)

Afbeelding

I wish

I zou al blij zijn moest er 6 ipv 1,05 staan.
Chrischros
Member
Member
Provider

ik heb op dit moment de hd van scarlet aan de lijn.
Hij zegt: inderdaad, je hebt gelijk, het klopt wat mijn collega zei, ze hebben u op een verkeerd profiel gezet, een adsl-profiel. Ik zie dat het vandaag wordt behandeld of behandeld is door onze interne diensten. Een klein ogenblikje, ik ga ze nu eens contacteren. En ik luister nu naar een mooi liedje.

hij komt terug en zegt: ja maar uw internet was vroeger ook maar even snel. Nu hebt u ook 2,2 Mbps.

Ik antwoordde : heel kort en cru: ,neenneen, ik downloadde toen twee a drie films op 100 min tijd en 1 film op 40 min en nu kan ik zelf niet meer op yioutube. Er is trouwens een verschil tussen je theoretische cijfertjes en de praktijk.

Toen had hij door dat hij me niet zou kunnen afwimpelen.

Ok, zegt hij, ik zie dat de interne dienst er mee bezig is en dat zou dan hopelijk zo snel mogelijk in orde moeten komen.

Ik zeg hem: wat u zegt zei uw collega me ook 7 dagen geleden;

Hij zegt: ja maar ik zie dat hij het eerst naar de ticketline had gestuurd maar dat was verkeerd en nu is de aanvraag in behandeling bij de juiste dienst. Dus nu zou het hopelijk snel moeten verdwijnen, dat verkeerd profiel (de rem).

Ik bedankte hem en dat was het. Hij kon er geen termijn op plakken. Dus wanneer bel ik terug?
Chrischros
Member
Member
Provider

Nog steeds geen beterschap.
Chrischros
Member
Member
Provider

En het wordt nog slechter!!!!!!!!!!!!!!!
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Chrischros schreef: hij komt terug en zegt: ja maar uw internet was vroeger ook maar even snel. Nu hebt u ook 2,2 Mbps.

Ik antwoordde : heel kort en cru: ,neenneen, ik downloadde toen twee a drie films op 100 min tijd en 1 film op 40 min en nu kan ik zelf niet meer op yioutube. Er is trouwens een verschil tussen je theoretische cijfertjes en de praktijk.

Sorry, maar toen ik dit las moest ik toch echt wel eens lachen ... jij gaat aan de helpdesk van Scarlet uitleggen dat jouw filmen niet snel genoeg binnen komen ... ? Ik stel voor dat je eens terugbelt en andere argumenten gebruikt zoals dat je VOIP niet werkt, of dat je de "mijn scarlet" pagina zelfs niet kunt raadplegen. Trouwens, wat voor een argument is dat nu, dat je films vroeger op 40 minuten binnen waren, en nu niet meer. Kan goed zijn dat je "vroeger" een divx van 700mb wou downloaden en nu een .mkv van 5Gb ofzo ...

Anyway, ze moeten je geven waar je voor betaald, maar ik zou het toch iets properder aankleden als ik jou was.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

daar zeg je wel iets ja, gewoon klagen dat je problemen hebt met je VPN connectie naar het werk toe als je met grote bestanden werkt, en dan klagen over je speedtest :lol:

dat is zoals ze tegen tegen mij vertelden: "meneer u heeft wel erg veel disconnects de laatste tijd"
ik: Tja dynamish IP heeft zo z'n voordelen hé ^^ maar da is het probleem ni
Chrischros
Member
Member
Provider

Sasuke schreef:
Chrischros schreef: hij komt terug en zegt: ja maar uw internet was vroeger ook maar even snel. Nu hebt u ook 2,2 Mbps.

Sorry, maar toen ik dit las moest ik toch echt wel eens lachen ... jij gaat aan de helpdesk van Scarlet uitleggen dat jouw filmen niet snel genoeg binnen komen ... ? Ik stel voor dat je eens terugbelt en andere argumenten gebruikt zoals dat je VOIP niet werkt, of dat je de "mijn scarlet" pagina zelfs niet kunt raadplegen. Trouwens, wat voor een argument is dat nu, dat je films vroeger op 40 minuten binnen waren, en nu niet meer. Kan goed zijn dat je "vroeger" een divx van 700mb wou downloaden en nu een .mkv van 5Gb ofzo ...

Anyway, ze moeten je geven waar je voor betaald, maar ik zou het toch iets properder aankleden als ik jou was.

Grtz,
Sasuke

Mijn gebruikte argument was wel degelijk een goed argument. de HD zegt dat mijn downloadsnelheid dezelfde is. Ik zeg hem dat dat niet zo is. Hij zegt: toch wel; 2,2 Mbps/

Toen zei iik hem dat ik voor de installatie van de nieuwe modem drie films van 700 mb kon dl op 100 min tijd en nu slechts 1 van die drie films op meer dan drie uur. het is dus wel degelijk een indicatie.
Toch bedankt voor je tip. Inderdaad, ik moet waar voor mijn geld krijgen. Ze geven toe dat ze me op een adsl profiel hebben geet en dat dat verkeerd was en dat dat binnen de drie dagen ging opgelost zijn en het is nu al weken.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je kan ze ook wat lastig vallen met hun online contactformulier hé,

elke dag dezelfde tekst versturen ofzo, dat kost geen geld om te bellen :angel:
Maar daar duurt het soms ook lang hoor voor ze je terug contacteren :lol:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Chrischros schreef:Mijn gebruikte argument was wel degelijk een goed argument. de HD zegt dat mijn downloadsnelheid dezelfde is. Ik zeg hem dat dat niet zo is. Hij zegt: toch wel; 2,2 Mbps/

Toen zei iik hem dat ik voor de installatie van de nieuwe modem drie films van 700 mb kon dl op 100 min tijd en nu slechts 1 van die drie films op meer dan drie uur. het is dus wel degelijk een indicatie.
Toch bedankt voor je tip. Inderdaad, ik moet waar voor mijn geld krijgen. Ze geven toe dat ze me op een adsl profiel hebben geet en dat dat verkeerd was en dat dat binnen de drie dagen ging opgelost zijn en het is nu al weken.
Volgens mij besef je niet eens dat het downloaden van films illegaal is. Dat als argument gebruiken om te klagen over je downloadsnemheid is dus geen goed idee.
Chrischros
Member
Member
Provider

KK schreef:
Chrischros schreef:Mijn gebruikte argument was wel degelijk een goed argument. de HD zegt dat mijn downloadsnelheid dezelfde is. Ik zeg hem dat dat niet zo is. Hij zegt: toch wel; 2,2 Mbps/

Volgens mij besef je niet eens dat het downloaden van films illegaal is. Dat als argument gebruiken om te klagen over je downloadsnemheid is dus geen goed idee.

er zijn genoeg films die legaal te downloaden zijn. Ik sprak geen titels uit. Ik ben niet zo dom als je denkt.
Chrischros
Member
Member
Provider

KK schreef:

ten tweede, als je naar de online promotie gaat spreekt scarlet zelf over het supersnel downloaden van films!!
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Er bestaat ook zoiets als een edit knop, anyhow: De aanhouder wint altijd, bel gewoon en los u probleem op.
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer
Provider

Gij hebt gewoon een hogere upload dan download snelheid. Cool man! 8)
Chrischros
Member
Member
Provider

FunkStar schreef:Er bestaat ook zoiets als een edit knop, anyhow: De aanhouder wint altijd, bel gewoon en los u probleem op.
Bel gewoon??? Is dat uw raad??
Ik bel al 3 maanden, 2 a 5 keer per week, en heb al 10 mails gestuurd en een aangetekenede brief.
Bij scarlet haalt dat niks uit!

ScarletBelgium heeft me zelf een PM gestuurd met de vraag hem een gedetailleerde beschrijving te mailen met mijn probleem en dat hij dit dan ging behandelen. Maar ik wacht nog steeds. Alhoewel ik meer vertrouwen heb ik hem dan in de helpdesk aan de telefoon.
Chrischros
Member
Member
Provider

TomG schreef:Gij hebt gewoon een hogere upload dan download snelheid. Cool man! 8)
ja belacheljk gewoon.
Is die uploadsnelheid wat scarlet in zijn reclame beloofd?
Chrischros
Member
Member
Provider

Afbeelding

Nog steeds geen verbetering en geen reactie van scarlet op mijn aangetekende brief, 7 emails, en 10 telefoontjes. Echt een aaanrader scarlet!!
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

1 zin voor jou:

gebruik de EDIT-knop!
Chrischros
Member
Member
Provider

Hier gaan we dan, we gaan nog eens bellen.
12u25 : de telefoon gaat over, ik krijg de verscillende keuzes en kom uiteindelijk bij het muziekje terecht.

12u36: ik kijg jan, aan de lijn, die ik vorige keer ook aan de lijn had. hij zegt me: kunt u het probleem nog eens uitleggen?
Ik vraag hem waarom men niet reageert op mijn 7 emails en waarom mijn probleem nog stteds niet opgelost. Ik kirjg geen antwoord . Hij zegt dat hij ging overlegggen met zijn overste. Hij heeft me het wachtliedje gegeven.

ook dat heeft men mij al drie keer aan de telefoon gezegd;

NA 5 minuiten komt JAn terug aan de lijn. "Ik heb goed nieuws, het probleem zal binnen de 24 uur opgelost zijn, dat heeft mijn overste me plechtig beloofd. De dienst die zich bezioghoudt met onze aanvragen zit in een gebouw hiernaast en we kunnen hen niet bellen of zo. Het enige wat we kunnen doen is hen emailen en de problemen doorsturen. Mijn overste gaat nu persoonlijk naar daar om het profiel te wijzigen. U kan er van op aan. Uw probleem zal opgelost zijn binnen de 24 uur. Dat beloof ik u persoonlijk."

ALs dit klopt is het de eerste keer dat ik een scarletmedewerker aan de lijn heb waaarvan ik het gevoel krijg dat hij echt probeert te helpen.

I'll keep you posted.
Chrischros
Member
Member
Provider

honda4life schreef:1 zin voor jou:

gebruik de EDIT-knop!
1 woord voor jou:: waarom??
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”