WebVisie's antwoord op de problemen

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Seal schreef:eens deftig kan kijken naar de topologie van het netwerk en hopelijk laten ze eens goed in hun kaarten kijken zodat we zelf eens kunnen uitrekenen hoe het nu eindelijk zit.


Lol... en jij gelooft dat :???: Webvisie zal dit nooit toelaten omdat dan maar al te duidelijk zal zijn waar het schoentje wringt.
fallen@ngel

r2504 hoe lang ben jij eigenlijk al klant bij a2f en wat zijn "jou" klachten???
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

fallen@ngel schreef:r2504 hoe lang ben jij eigenlijk al klant bij a2f en wat zijn "jou" klachten???

Oeps, lastige vraag :lol:
De vraag is hier moet je klant zijn bij een provider om er een duidelijke visie op te hebben?

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fallen@ngel schreef:r2504 hoe lang ben jij eigenlijk al klant bij a2f en wat zijn "jou" klachten???


Als je dit forum leest dan zal je ergens mijn situatie wel terug vinden. Ik heb absoluut geen zin om tegen iedereen hier te moeten verantwoorden waarom ik een gefundeerde stelling heb van wat er mogelijk aan de hand is met Webvisie.

Trouwens zonder een A2F connectie kan ik perfect dezelfde conclusies trekken, daar hoef je inderdaad geen klant voor te zijn.
vroenkiewoenkie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:41
Locatie: Antwerpen

Styno schreef:
fallen@ngel schreef:r2504 hoe lang ben jij eigenlijk al klant bij a2f en wat zijn "jou" klachten???

Oeps, lastige vraag :lol:
De vraag is hier moet je klant zijn bij een provider om er een duidelijke visie op te hebben?

Styno


De vraag is niet "klant zijn of geen klant" zijn, de vraag is wél: wat heeft iemand die géén klant is eraan de provider "an sich" aan te vallen, en aan te blijven vallen?

Haalt hij/zij hier een voordeel uit (buiten dan misschien voor zichzelf een bepaalde bevrediging)? Wordt er een oplossing aangeboden? voorstellen? Ideeën? ...

antwoord: neen

Wat we nodig hebben is duidelijke uitleg, en geen drukdoenerij. Niemand (buiten dan concurrerende ISP's) heeft iets aan doemdenken(al kan dit wel bevredigend zijn, soms :wink: )

Nee, voor mij lijkt het vrij duidelijk dat sommigen hier er méér voordeel uit halen de ISP constant af te breken dan opbouwend te werken,...

and that's my two cents worth of opinion

Vroenkie
Light in the absence of eyes illuminates nothing
zippy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:41
Locatie: Belgium,leuven

Tja, het is gewoon dat veel users het stillaan serieus op hun heupen beginnen te krijgen. Hoe ondersteunend kun je dan nog blijven.

Als ik alles bij elkaar reken dan heb ik al een volledige maad een connectie gehad waar niet mee te surfen valt (-10 KByte/s), Nu zelfs al aan 1 stuk sinds 29 februari nen mens zou van minder gek worden!
Zeker als ze nog de durf hebben van de factuur voor deze maand op te sturen. En heb ik ooit nog maar enige officiele uitleg gekregen? NEE
Moest ik niet hier op userbase zijn uitgekomen dan wist ik gewoon niets!
Op mijn tickets antwoorden ze nu gewoon al niet meer.

Trouwens iets dat ik mij afvraag, kan WebVisie niet aangeklaagd worden voor oneerlijke concurentie? Nergens op hun site of zelfs op de usersite is er enige melding van de problemen. En ze lokken nog steeds nieuwe klanten met hun 4Mbit die ze nog nooit hebben kunnne halen! Als ze zelfs zeggen dat er een overbelasting is waarom dan al geen stop zetten op het aanvaarden van nieuwe klanten.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Als je van die mening bent mag je zulke soort klachten altijd doorspelen naar de ombudsdienst van telecommunicatie:
<a href="mailto:[email protected]">[email protected]</a>
fallen@ngel

Je zegt het nu zelf r2405 "waarom moet ik hier verantwoorden welke stelling ik heb tegen de "mogelijke " problemen bij webvisie.
Nee hoor ,je moet zeker geen klant zijn,maar concurentie kan je natuurlijk ook wel zijn en dat weet dus niemand hé????En dan hebben al deze mensen niks aan jou gefundeerde stelling!
En je mag me best wel eens verwijzen naar jou situatie dan kan ik je misschien begrijpen??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

vroenkiewoenkie schreef:De vraag is niet "klant zijn of geen klant" zijn, de vraag is wél: wat heeft iemand die géén klant is eraan de provider "an sich" aan te vallen, en aan te blijven vallen?


Pfff... nogmaals, ik heb zelf geen A2F, maar wel twee personen in de familie die door mijn toedoen een aansluiting hebben en zich dit stevig beklagen. Ik kan dus heus wel meespreken over wat er aan de hand is, en heb ook nog enige zin voor verantwoordelijkheid.

vroenkiewoenkie schreef:Haalt hij/zij hier een voordeel uit (buiten dan misschien voor zichzelf een bepaalde bevrediging)? Wordt er een oplossing aangeboden? voorstellen? Ideeën? ... antwoord: neen


Bepaalde bevrediging... nee, maar ik zou het spijtig vinden dat mensen vandaag de dag hetzelfde moeten meemaken dan wat ik met vrienden mee maak. Gezien er op de A2F pagina's nergens, maar dan ook nergens iets terug te vinden is, en hun "produkt" nog dagelijks verkocht wordt zie ik het zelfs als men morele plicht.

vroenkiewoenkie schreef:Wat we nodig hebben is duidelijke uitleg, en geen drukdoenerij. Niemand (buiten dan concurrerende ISP's) heeft iets aan doemdenken(al kan dit wel bevredigend zijn, soms :wink: )


Ik denk dat ik hier een van de weinigen ben die een gefundeerde verklaring heb (of was de uitleg niet duidelijk ?) voor wat er fout gaat. Wat mij betreft is de toegevoegde waarde van jou posting hier nul comma nul.

Misschien kan ik het nog eens simpel uitleggen... ISPs doen aan overbooking (zoals iemand anders ook reeds poste), net zoals de waterleiding. Als iedereen gelijktijdig zijn kraantje moest openzetten dan krijg je ook nog amper water.

vroenkiewoenkie schreef:Nee, voor mij lijkt het vrij duidelijk dat sommigen hier er méér voordeel uit halen de ISP constant af te breken dan opbouwend te werken,...


Mmm... moet dan toch eens dringend op men bankrekening gaan kijken. Zou ik nu echt geld krijgen van TN, Belgacom, Tiscali, ... ? Zijn jullie nu echt zo naief om te denken dat dergelijk grote providers zich hiergaan bezighouden met een forum te bezoeken ?

Nogmaals, ik kan alleen maar hopen dat de A2F formule lukt aangezien dit de enige methode is om andere providers onder druk te zetten gelijkaardige aanbiedingen te lanceren (al was het maar een iets hogere limiet). Ik ben dus helemaal niet anti-A2F zoals sommigen hier willen geloven.
fallen@ngel

Ik ben blij dat ik dat van jou nu eens lees " dat je niet anti bent"want zo leek het wel!!
Misschien is het dan wel eens goed om ook naar daar te gaan " meeting bij webvisie"en eens te polsen hoe het daar zit.
vroenkiewoenkie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:41
Locatie: Antwerpen

"Als ze zelfs zeggen dat er een overbelasting is waarom dan al geen stop zetten op het aanvaarden van nieuwe klanten."


que?

Een groeiende ISP die klanten moet weigeren omdat ze bij de bron niet kunnen leveren,... gemakkelijke manier om je concurrenten uit de weg te duwen,... :twisted:

(ja, ik begrijp 100% dat iemand die al drie weken problemen heeft met z'n internet het nu wel stilaan beu begint te geraken, daar heb ik ook 100% begrip voor,...)

vroenkie
Light in the absence of eyes illuminates nothing
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fallen@ngel schreef:Ik ben blij dat ik dat van jou nu eens lees " dat je niet anti bent"want zo leek het wel!!


Is het omdat ik de vinger op de pols leg dat ik dan anti ben ? Ik val A2F trouwens niet aan, ik heb alleen een mogelijke verklaring (welke goed gefundeerd is, en waar enkel de account wissel niet echt te verklaren is) die tot op heden door niemand (zeker niet A2F) in twijfel wordt getrokken.

fallen@ngel schreef:Misschien is het dan wel eens goed om ook naar daar te gaan "meeting bij webvisie" en eens te polsen hoe het daar zit.


Zoals ik reeds schreef (en andere ook, dus ik ben niet alleen met dat standpunt) weiger ik enig contact met Webvisie (al jeuken men vingers wel), laat staan er een dag verlof voor te nemen.

Het is aan hen om dit publiekelijk (naar al hun klanten) te communiceren. Waarom moet UB hier aan te pas komen... hebben de andere A2F klanten soms geen recht op deze informatie ? Het lijkt mij dat Webvisie geen publiek statement wil doen ! Herman leest dit alles, dat heeft hij bewezen met een andere thread... maar hier blijft het wederom stil.
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

r2504 schreef:
Het is aan hen om dit publiekelijk (naar al hun klanten) te communiceren. Waarom moet UB hier aan te pas komen... hebben de andere A2F klanten soms geen recht op deze informatie ? Het lijkt mij dat Webvisie geen publiek statement wil doen ! Herman leest dit alles, dat heeft hij bewezen met een andere thread... maar hier blijft het wederom stil.


inderdaad en de gesprekken op mirc leveren ook niet veel duidelijkheid op. Hier het gesprek van deze nacht, het is de moeite om het te lezen! Ik wilde er niet in knippen om iedereen de volledige tekst te laten zien. Het kan interessant zijn voor iedereen om te lezen hoe wordt gereageerd op bepaalde vragen en misschien ga je je als klant schuldig gaan voelen omdat je neemt waar je recht op hebt ...

[23:47] A2F (~a@*-*.a2f.dsl.net4all.net) joined #userbase.be.
[23:48] <intercept> daar is em
[23:48] #userbase.be: mode change '+v A2F' by [email protected]
[23:48] <VsComp> Goedenavond/nacht
[23:48] [stephan] (~scapaboy6@*-*-*-*.adsl.skynet.be) left irc: Read error: Connection reset by peer
[23:49] <Sasuke-> amai .. zo laat P. ?
[23:49] <intercept> a2f, er zijn weer veel problemen?
[23:49] <A2F> ben net thuis
[23:49] <Sasuke-> oesje, da's ni goe :p
[23:49] <A2F> er boegeert van alles en nog wa.;;
[23:49] <A2F> :)
[23:49] <A2F> de druk beint te wegen op bepaalde mensen
[23:49] <Sasuke-> mailtje ontvangen van mij ?
[23:49] <A2F> jawel
[23:49] <VsComp> Khoop het want tis erg :p
[23:50] <intercept> neenee, want inter staat op 4 kb
[23:50] <Sasuke-> antwoord ?? of moeilijk op't moment ?
[23:50] <VsComp> Ik ga er helemaal van kapot :p LOL
[23:50] <Sasuke-> Ach, ik ga eens slapen ... ik lees het morgenvroeg wel.
[23:50] <VsComp> van/aan
[23:50] <Sasuke-> bye allemaal
[23:50] <Sasuke-> !slopppel
[23:50] <intercept> slaawpel
[23:50] <S_Zer0> sloppel Sasuke-
[23:51] <VsComp> Goodnight :)
[23:51] <|kula|> haaa A2F is er
[23:51] <intercept> a2f, is er een reden waarom snelheid kan verschillen door account id?
[23:51] <A2F> ja
[23:51] <VsComp> oja weet u nu wnr Belgacom upgrades gaat uitvoeren?
[23:51] <CoSm0> bla
[23:51] <intercept> hoeda?
[23:51] {Kwbbr} ([email protected]) left irc: Ping timeout
[23:51] <A2F> uitleg komt op de briefing
[23:52] <|kula|> uitleg ok maar wanneer wordt er echt iets aan gedaan?
[23:52] <A2F> er wordt meer gedaan dan jullie denken
[23:52] <A2F> maar niet alles kan zomaar gezegd worden
[23:52] <intercept> dat kan zijn maar ik heb nu de indruk dat ik capped ben
[23:53] <intercept> dan moeten er geen lijntesten ofzo gebeuren he
[23:53] <|kula|> dat heb ik al 3 weken bijna
[23:53] <A2F> we doen jeit aan capping
[23:54] <A2F> niet
[23:54] <intercept> doet scarlet het dan?
[23:55] <intercept> a2f, als jij nu bv inlogt met kula zijn account id, welke snelheid zal je halen denk je?
[23:55] <A2F> kijkl
[23:56] <A2F> ik kan alleen maar zeggen
[23:56] <A2F> dat er volop overleg is
[23:56] <A2F> en dat er serieus bewging is momenteel
[23:57] <Meneer> A2F ik zit ook op serieus trage snelheid, moet ik dan nog altijd afwachten of kan je al iets doen?
[23:57] <A2F> stuur ne mail...
[23:57] <Meneer> heb al Trouble ticket aan gemaakt en normaal weet men ervan
[23:57] <A2F> oki
[23:57] <Meneer> maar men zei: hier is alles in orde
[23:58] <Meneer> dus er ging precies niet veel gebeuren
[23:58] <intercept> a2f, hebben jullie test account?
[23:58] <intercept> anders zouden jullie direct bewijs kunnen verzamelen
[23:58] <intercept> dat er effectief begrensd wordt
[23:59] CoSm0 (~addicted@*-*-*-*.adsl.skynet.be) left irc: Read error: Connection reset by peer
[00:01] <intercept> hm, geen reactie
[00:01] <A2F> u bedoelt
[00:02] <A2F> ?
[00:02] <intercept> er zitten mensen op 4-5 kb
[00:02] <A2F> ik begrijp bepaalde mensen ni meer...
[00:02] <A2F> da's alles
[00:02] <intercept> als ze met ander accountid inloggen hebben ze ineens mooie snelheid
[00:02] <intercept> snap je?
[00:03] <ChAmPi0N_> Meneer had eens zijn gegevens gegeven om te testen
[00:03] <A2F> ja en nee
[00:03] <ChAmPi0N_> toen ik inlogde op zijn account had ik ook maar 4k
[00:03] <A2F> alles hangt af van de locatie
[00:03] <A2F> nogmaals
[00:03] <A2F> gedevr
[00:04] <Meneer> das wel raar
[00:04] <Meneer> ik dacht dat het af hing op welke bas ge geconnect zijt
[00:04] <A2F> nee
[00:04] <A2F> er zijn maar 2 bassen
[00:04] <A2F> de lex is oa. van belang!
[00:04] <Meneer> vermits ik de snelheis van champion haalde toen ik om te testen op zijn account in log
[00:05] <Meneer> en nu kan ik zelf niet deftig surfen
[00:05] <Meneer> enkel op irc zitten :)
[00:05] <intercept> alles hangt af van de locatie, is 90-180 km ver genoeg
[00:05] <A2F> nee...
[00:05] <A2F> sommige mensen zijn nooit content
[00:05] <A2F> en daarmee is voor mij de kous af
[00:05] [stephan] (~scapaboy6@*-*-*-*.adsl.skynet.be) joined #userbase.be.
[00:05] #userbase.be: mode change '+v [stephan]' by [email protected]
[00:06] <intercept> met 4 kb kan je toch maar moeilijk tevreden zijn?
[00:06] <|kula|> idd
[00:06] <|kula|> sorry maar dit kan ik echt niet vatten
[00:06] <A2F> als iemand op zijn lijn 40gb kan doen op 14 dagen dan stel ik mij vragen
[00:06] <A2F> waar ligt het prob dan?µ
[00:06] <intercept> al doet hij dat op 2 dagen
[00:07] <|kula|> wat heeft dat te maken met 't snelheidprobleem?
[00:07] <Meneer> kan ook zijn dat de eerste week goed was
[00:07] <A2F> hier gaan we weer
[00:07] <A2F> bullshit
[00:07] <intercept> die andere 12 dagen moet hij op 4 kb?
[00:07] <A2F> da zeg ik ni
[00:07] <A2F> maar al eens nagedacht of het ook geen lokaal pc prob kan zijn
[00:07] <A2F> ach ja
[00:07] <A2F> ik moet oppassan
[00:07] <A2F> oppassen
[00:08] <A2F> heb net een aantal stressy meetings achter de rug
[00:08] <A2F> weerak
[00:08] <A2F> l
[00:08] <intercept> lokaal pc probleem door account id ...
[00:08] <Meneer> de feiten zijn er: op mijn account 4kb/s op champion zijn account goede snelheid (met zelfde pc)
[00:08] <A2F> en dat voor de gebruikers
[00:08] <A2F> maar soit
[00:08] <A2F> dat wordt gewoon weggegeooid
[00:08] <A2F> wij zijn even goed de dupe
[00:08] <A2F> en misschien nog meer
[00:08] <A2F> maar ok...
[00:08] <A2F> da's een keuze zeket
[00:09] <A2F> zeker
[00:09] <A2F> we zijn geodverdomme de enige ISP die zijn nek durft uitsteken
[00:09] <A2F> en dan krijgen we nogmaals de shit over ons
[00:09] <A2F> wel
[00:09] <A2F> als er verandering van komt
[00:09] <|kula|> tja ...
[00:10] <A2F> dan hoop ik uit de grond van mijn hart
[00:10] <A2F> dat de klagers ff gaan nadenken
[00:10] <A2F> en beseffen dat zij er misschien ook wel voor iets tussen zouden kunnen zitten
[00:10] <A2F> ik hoop da'k mij duidelijk heb gemaakt
[00:10] <A2F> and
[00:10] <A2F> I rest my case...
[00:11] <|kula|> iemand klaagt pas als hij gatgene niet krijgt waar hij recht op heeft
[00:11] <intercept> hm, zit ons geld er dan voor iets tussen?
[00:11] <A2F> geld?
[00:11] <intercept> ja, geld
[00:11] <intercept> want ik als klant betaal
[00:11] <A2F> geld interesseert me ni
[00:11] <A2F> want als dat het was, had ik al lang iets anders gaan doen
[00:11] <Meneer> en we hangen vast aan het jaarcontract
[00:11] <A2F> het wordt gewoon tijd dat de mensen eens in eigen boezem gaan kijken
[00:11] <|kula|> A2F stel dat je 35# per maand aan abbonement voor je tv moest betaal en je kreeg geen geluid en slecht beeld, wat zou je doen dan?
[00:12] <VsComp> ***-*******-** "ref" : Geld die me niet interesseert! (lol he ;) -
[00:12] <A2F> betalen, want je hebt geen keus
[00:12] <A2F> ja?
[00:12] <intercept> je zou niet klagen?
[00:12] <A2F> duidelijk
[00:12] <A2F> da helpt ni
[00:12] <Meneer> wat ben je er dan mee
[00:12] <Meneer> betalen voor niets
[00:12] <A2F> pff... mannekes, mannekes
[00:12] <|kula|> zou je dan gewoon blijven betalen of ook eens van je oren maken?
[00:13] <A2F> en dan?
[00:13] <A2F> *zucht¨*
[00:13] <Meneer> ik kan hier zelf gewoon mijn hotmail niet openen door de traagheid
[00:13] <A2F> kijk
[00:13] <A2F> da kan dus ni
[00:13] <intercept> idd Meneer, kheb ook dat probleem
[00:13] <VsComp> Resultaten van http://www.speedtest.nl
[00:13] <|kula|> hier ook
[00:13] <VsComp> (Overgenomen op Wed Mar 17 2004 om 00:13:28 UTC+0100)
[00:13] <VsComp> Download : 96.3 KByte/sec
[00:13] <VsComp> Upload : 0.0 KByte/sec
[00:13] <A2F> da's zever
[00:13] <A2F> en da weet e zelf ook
[00:13] <Meneer> lol
[00:13] <Meneer> het is zo
[00:13] <|kula|> nee das gene zever
[00:14] <intercept> a2f pak mijn account id en probeer het
[00:14] <|kula|> via outlook raak je er zeer traag op
[00:14] <|kula|> via www.hotmail.com
[00:14] <Meneer> outlook geeft errors
[00:14] <|kula|> lukt 't niet
[00:14] <A2F> traag
[00:14] <|kula|> echt niet
[00:14] <A2F> is ni onmogelijkl
[00:14] <intercept> ik raak met moeite op messenger
[00:14] <Meneer> jep
[00:14] <intercept> tis wel mogelijk a2f
[00:14] <VsComp> is dat niet een beetje overdreven?
[00:14] <A2F> kijk
[00:14] <A2F> ik heb mijn punt gemaakt
[00:14] <intercept> neen, is niet overdreven, voor mail krijg ik gewoon timeouts
[00:14] <A2F> ik weet wa'k zeg
[00:14] <VsComp> MSN neemt toch niets in :s
[00:15] <A2F> vxale
[00:15] <A2F> vwala
[00:15] <intercept> msn wil dan zeer moeilijk connecten
[00:15] <intercept> kan ik ook niks aan doen
[00:15] <A2F> er beweegt van alles achter de schermen
[00:15] <A2F> moeilijk is niet onmogelijk!!!
[00:15] <A2F> nogmaals
[00:15] <VsComp> met 56k kan k zelfs makkelijk connecten op MSN :)
[00:15] <Meneer> we zien wel, maar maanden gaat het niet duren
[00:16] <intercept> http://www.adslbox.be speed test results:
[00:16] <intercept> - Download speed : 20 kbit/s or 3 kbyte/s
[00:16] <intercept> - Upload speed : 103 kbit/s or 13 kbyte/s
[00:16] <intercept> Tue Mar 16 2004 at 23:30:39 UTC+0100
[00:16] <A2F> en ik hoop dat de mensen eens in eigen boezem gaan kijken
[00:16] <intercept> dat is geen 56k
[00:16] <A2F> nee?
[00:16] <intercept> neen
[00:16] <VsComp> 56 k inbelmodem
[00:17] <A2F> en gaan beseffen dat ze sommige dingen momenteelk gewoon zelf in de hand werken
[00:17] <A2F> soit
[00:17] <A2F> ik ga maffen
[00:17] <A2F> morgen weer maar eens vechten voor de users
[00:17] <A2F> ook al wordt het niet in dank afgenomen
[00:17] <A2F> en krijgen we weer stank voor dank
[00:18] <intercept> is dat niet jullie plicht?
[00:18] <VsComp> Ik neem het wel in dank af hoor :)
[00:18] <|kula|> amai zeg
[00:18] <VsComp> kben zelfs heel blij dat er iets gebeurt :)
[00:18] <A2F> ja ik ben serieus gepikkeerd
[00:18] <intercept> waarom?
[00:18] <A2F> daarom
[00:18] <intercept> downloaden we teveel?
[00:18] <A2F> no comment
[00:19] <A2F> lees
[00:19] <VsComp> das het slimste ;)
[00:19] <|kula|> tja kan zijn, maar unlimited wil zeggen unlimited
[00:19] <VsComp> pff kzou echt nie graag in jullie plaats zijn
[00:19] <A2F> tsss
[00:19] <|kula|> zet dan in woorwaarden dat er maximum is hé
[00:19] <|kula|> dat mensen weten waar ze zich aan dienen te houden
[00:19] Action: S_Zer0 is going dodo
[00:19] <S_Zer0> slaapwel all
[00:19] <VsComp> Je moet er geen misbruik van maken
[00:19] Nick change: S_Zer0 -> SUb-dodo
[00:19] <VsComp> Slaapwel
[00:19] <A2F> *maffen*
[00:19] <|kula|> ok klopt
[00:19] <ChAmPi0N_> mar scarlet garandeerd toch 60k ofzo
[00:19] <|kula|> maar die mensen zijn er altijd
[00:19] <VsComp> Wees blij dat er een provider is die het aanbied
[00:20] <A2F> morgen om 7.30u meeting
[00:20] <VsComp> :s
[00:20] <VsComp> zo vroeg :p
[00:20] <A2F> ja
[00:20] <A2F> en voor wie?
[00:20] <A2F> juist ja...
[00:20] <VsComp> Klanten
[00:20] <A2F> made my point
[00:20] SUb-dodo ([email protected]) left irc: Read error: Connection reset by peer
[00:20] <|kula|> lol
[00:20] <|kula|> heb er zeker respect voor
[00:20] <intercept> tis jullie job
[00:20] <A2F> en iedereen mag't aan onze gezinnen komen uitleggen
[00:20] <intercept> ik heb ook mijn verantwoordelijkheden om mijn werk
[00:20] <|kula|> maar willen ook beetje vooruitgang zien
[00:21] <VsComp> In theorie kunnen ze evengoed het zo laten... Ik ben zeer blij dat men dit niet doet!
[00:21] <A2F> Sjamayee!
[00:21] A2F (~a@*-*.a2f.dsl.net4all.net) left irc: Quit
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Zo, Inter heeft hiermee een van de weinige communicatie mogelijkheden met A2F doorgesneden.
Echt constructief!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

A2FLimburg schreef:Zo, Inter heeft hiermee een van de weinige communicatie mogelijkheden met A2F doorgesneden.
Echt constructief!


Proficiat A2FLimburg... blijkbaar mag je als klant nu ook al niet meer vragen waarom het fout gaat, en wat men er gaat aan doen. Ik mag dan anti zijn, maar jij duidelijk pro... wat brengt dat op ?

Trouwens, ik wil de chat wel samenvatten... het is allemaal jullie eigen fout want jullie zijn nooit tevreden. Oh, we weten zelfs niet dat er account issues zijn... maar geen probleem, alles wordt wel ooit eens opgelost !
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

@r2504
Ik ben niet anti, ik ben niet pro maar een A2F klant die hoopt dat we uit deze snelheidsellende komen zodat we weer kunnen genieten van onze aansluiting die met z'n in Belgie ongekende voordelen uniek is (voor die prijs), zelfs in een wat afgeslankte vorm.
Als je de chat beter leest dan leer je daar meer van dan uit je samenvatting blijkt.
Laatst gewijzigd door Limburg 17 maa 2004, 12:25, in totaal 1 gewijzigd.
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

Ik hoop het niet. Ze hebben lijk Paul zegt al heel wat shit over hun heen gekregen.

Jullie moeten ook kunenn begrijpen dat je bepaalde zaken niet zomaar kan zeggen omdat je dan nog veel meer commentaar over je heen kan krijgen, waardoor je helemaal niet meer naar eender welke richting kan manoevreren. Persoonlijk denk ik dat A2F een van de openste isp's is die er is.

Tuurlijk klagen gebruikers terecht, maar soms kan informatie niet vrij gemaakt worden omdat ze zeer gevoelig is, of gewoonweg omdat het verboden is door contracten allerhande of zelfs door de wet.

Ik vraag me af wie van jullie een eigen zaak leidt of in de directie staat van een bedrijf? Nu, ik toevallig wel van een kleintje, en zelfs ik heb het me al beklaagds dat ik bepaalde dingen had gezegd tegen mijn vriendin en ouders. Dingen waar ik mee bezig was en wat eventueel wat ging worden.

Daarbij kan ik de frustraties van gebruikers heel goed begrijpen, maar ik kan ook begrijpen dat ne mens lijk A2F gepikeerd raakt, als ie al ne hele dag (en ik heb het niet over 8 uurtjes lijk de meesten kloppen he)

ten eerste: klanten over zich heen krijgt.
ten tweede: keihard bezig is op verschillende vlakken om problemen op te lossen
ten derde: zn gezin er momenteel onder leidt. Geloof me, ook ik heb mn vriendin wel eens minder gezien omdat ik gedurende een periode veel te doen had. Dat weegt enorm zwaar en is niet prettig.
ten vierde: een antwoord geeft en dan nog wordt misbegrepen. bv:

00:14] <A2F> is ni onmogelijkl
[00:14] <intercept> ik raak met moeite op messenger
[00:14] <Meneer> jep
[00:14] <intercept> tis wel mogelijk a2f


Afin, ik hoop met jullie mee dat de mensen die nog steeds grote problemen ondervinden snel een oplossing krijgen. en alhoewel dit niet de taak van ne klant is, is mee helpen denken aan een oplossing constructiever dan blijven zeuren. Kans dat wij op iets komen dat effectief gaat helpen, zal megaklein zijn, maar van 1 ding ben ik 200% zeker: zeuren helpt nog minder... :s. Al begrijp ik de frustraties voor 110% he.

groetjes,
Volgens mij is ni onmogelijk dus wel mogelijk... ;).
vroenkiewoenkie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:41
Locatie: Antwerpen

tsja, aan elke positieve kant zit er een negatieve kant en die wordt overduidelijk vertegenwoordigd door,...
Light in the absence of eyes illuminates nothing
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Sandman: ik ben zelf System Administrator voor 3 bedrijven dus ik weet 't een en't ander van problemen af en over hoe users u serieus het vuur aan de schenen kunnen leggen om alles rap vooruit te laten gaan.

In die zin leef ik dan ook enorm mee met de engineers van Webvisie.

Langs de andere kant weet ik ook dat ik mij niet kan permitteren om problemen zo lang laten aan te slepen zonder open(er) kaart te spelen met de klant over wat er eigenlijk het probleem is.

De klant moet idd niet alles weten, en dikwijls is het zelfs zo dat de klant zelfs best NIET alles weet :) Maar daar zijn (tijds)grenzen aan he ... Ge kunt de klant niet BLIJVEN blaaskes wijsmaken en/of afschepen ...

Inter is idd wat te cru geweest in de chat maar langs de andere kant zie ik ook weinig erkenning van het probleem in die zin van 'moeilijk is niet onmogelijk' ... ik heb het ook meegemaakt onlangs dat ik enkele dagen mijn mail niet binnenkreeg en dat is verschrikkelijk vervelend als ge da nodig hebt. Er zijn WEL DEGELIJK gebruikers die er niet in slagen om mail af te halen/versturen, surfen, msn'en, enz ...

Ik begrijp 100% dat als die engineer van Webvisie 's nachts na een (te) LANGE werkdag online komt dat hij niet veel zin/energie meer heeft om een hele epistel uitleg te schrijven, maar zeg dan gewoon helemaal niets. Nu is er namelijk wrevel bij degenen die op zo'n moment 'afgescheept' worden.

En ja, dan worden er eens dingen op een manier gezegd die aanvallend is waardoor de Webvisie mensen afgebroken worden. Dat werkt dan demotiverend en dan hebde als engineer helemaal geen goesting meer om iets te zeggen, trust me :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
skitzo

Als er mensen met vragen zitten bel dan,
ik heb deze morgend 20minuten met de helpdesk gebeld
(ik kreeg direct antwoord en al mijn vragen werden vriendelijk beantwoord, ook al horen ze daar de ganse dag dezelfde dingen).
Het is jammer dat deze problemen er zijn maar ik ben a2f enorm dankbaar voor hun service, ik heb op een paar maand meer kunnen downloaden dan op een jaar bij TN waar ik meer betaalde (dan bedoel ik niet compleet abnormale hoeveelheden zoals 800GB).
In elk geval zit er niets anders op dan mijn jaarabonnement uit te zitten, aangezien dit niet opgezegd kan worden tenzij een boete betaald wordt (de resterende maanden van het abo).
Dus blijven zagen heeft geen zin, ik wacht gewoon af.
Sjamayee!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

r2504 schreef:die engineer van Webvisie


... moet met zijn pollen overal afblijven en weet juist niets van het netwerk (da's trouwens van Scarlet), behalve wat tooltjes die ze eventueel van Scarlet hebben om een aantal zeer beperkte dingen te doen.

Webvisie is niet meer dan een reseller :!:
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

A2FLimburg schreef:Zo, Inter heeft hiermee een van de weinige communicatie mogelijkheden met A2F doorgesneden.
Echt constructief!


dit moet je me toch echt eens uitleggen hoor! Wat ik hier plaats is een volledig gesprek, wat is daar verkeerd aan?

Wat veel mensen vergeten is dat klant koning is.
Ik betaal voor hun diensten en maak er zoveel mogelijk gebruik van wat mijn volste recht is. Als ik verkeerd ben mag je me het eens uitleggen!

Ik heb totaal geen medelijden met een zelfstandige, het is hun eigen keuze en ze moeten op voorhand beseffen dat je een succesvolle zaak (meestal) niet bereikt met acht uur per dag te werken en dat dat op verschillende gebieden gevolgen zal hebben. Als iemand niet tevreden is met zijn beroep moet hij maar een ander kiezen.

Weet je wat triestig is?
- De klant proberen in de schoenen te schuiven dat hij een mogelijke oorzaak is van alle problemen ...
- Voor A2F op irc komt zijn er meerdere personen aan het klagen, als hij er is durft er bijna niemand zijn mond meer open doen, erger nog, sommigen praten hem dan nog naar de mond ... Als er dan mensen zijn die durven de problemen aan te kaarten is het ook niet goed. Verwachten jullie dan echt dat ik stop met vragen als ik geen antwoorden krijg?
- Ik probeer de denkwijze van A2F te snappen maar het lukt echt niet. Als hij op het einde van de maand kan zien dat er 40 gb datatraffiek is zijn er geen problemen geweest! Wel, 40 gb haal je op twee dagen als je wil. Tot de avond van 15 maart had ik goede snelle verbinding, het totaal verplaatste volume zal ergens in de buurt van 150 gb zijn. Sindsdien zit ik met een snelheid van ongeveer 4 kbyte/s. Mag ik daarover niet klagen? Dat veel mensen zo'n traffiek niet normaal vinden kan ik enigzins begrijpen maar net daarom heb ik dat abo genomen. Moet ik me dan echt schuldig voelen en in eigen boezem kijken omdat ik neem waarvoor ik betaal?
Wim D


[00:07] <A2F> maar al eens nagedacht of het ook geen lokaal pc prob kan zijn
[00:07] <A2F> ach ja
[00:07] <A2F> ik moet oppassan


Wat zou hij hiermee bedoelen??? Moeten we (paranoia-gewijs) meer zoeken achter deze woorden?


<A2F> en ik hoop dat de mensen eens in eigen boezem gaan kijken

<A2F> en gaan beseffen dat ze sommige dingen momenteelk gewoon zelf in de hand werken


Door te veel te downloaden/belasten? Of door een ander "probleem" met pc zoals hij vreemd genoeg aanhaalt?

Ik vroeg mij dit gewoon af?

Verder blijf ik bij mijn standpunt dat we Webvisie moeten steunen ipv ons laten meeslepen en overnegatief doen. Ze hebben immers een uniek produkt.
Gast

Ik heb er al lang spijt van dat ik het contract met A2F niet aangepast heb. Ik had graag het volgende toegevoegd :

"de factuur zal betaald worden conform de betalingsbandbreedte die er op dat ogenblik is, zonder garanties dat de gevraagde betalingsbandbreedte gehaald wordt"

Ik neem aan dat A2F daar geen bezwaar tegen gehad zou hebben, het in tenslotte in hun eigen taal ... :P
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

r2504 schreef:Scarlet zal wel zo slim zijn om op de interconnecties de verschillende providers ook gescheiden te houden. Het zou maar al te gek zijn dat de ene provider de andere nadeel kan berokkenen. In het beste geval sharen ze een gedeelte.


Zover ik weet had ge het over de LEX'en en die zijn van belgacom, niet van scarlet, scarlet heeft enkel dslam kaarten in de LEX'en van belgacom. De interconnecties tussen de LEX'en zijn dus van belgacom. Aangezien skynet, wanadoo, .... geen last hebben van de overbelasting van de connecties is er blijkbaar nog bandbreedte genoeg, maar koop scarlet er niet genoeg af van belgacom.

scarlet zal als ze hun contract met webvisie willen houden wel ergens meer bandbreedte van belgacom moeten aankopen, als da ni lukt, dan zal webvisie zijn contract wel verliezen of aanpassen, en een aantal klanten verliezen of aanpassen.

Als ik maar 10 gig per maand mag downloaden dan kies ik niet voor a2f, ook al heb ik n hogere upload snelheid, dan kies ik voor n isp zoals skynet die zelf peerings hebben op bnix, en dus niet via n andere isp moeten gaan. (lagere pings dus)
Laatst gewijzigd door saxgod 17 maa 2004, 14:09, in totaal 1 gewijzigd.
Network Engineer @ WirelessBelgie
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

r2504 schreef:die engineer van Webvisie

... moet met zijn pollen overal afblijven en weet juist niets van het netwerk (da's trouwens van Scarlet), behalve wat tooltjes die ze eventueel van Scarlet hebben om een aantal zeer beperkte dingen te doen.

Webvisie is niet meer dan een reseller :!:

Daar heb je gelijk in ... maar was jij ook niet diegene die zei dat Webvisie al deze problemen moet/kan oplossen? Als webvisie niet meer dan enkele tooltjes heeft die ze van Scarlet heeft gekregen, hoe moeten ze dat dan doen? En die "engineer" was mede-eigenaar van de zaak ook trouwens.

Enfin, ze zijn wel net iets meer dan een simpele reseller, maar r2504 heeft wel gelijk. Zoals ik reeds in eerdere posts heb uitgelegd hebben zij niet de toegang, noch de mogelijkheid om te zien waar het probleem zit, zij hebben zelf géén topologie van de VP's, géén toegang tot de ATM redback, géén toegang tot de eindrouter ... enfin, geen enkele mogelijkheid om ZELF de bandbreedte problemen te veroorzaken noch op te lossen .. en ja r2504, dit is een gefundeerde verklaring. Dit is mij verteld op de vergadering en ben ik zelf ook te weten gekomen daar een andere niet bij nader genoemde ISP deze toegang ook niet heeft. Ik denk nu ook niet dat A2F zo dom is om recht in mijn (ons) gezicht te liegen wanneer ze ons uitnodigen. Ook ben ik net iets meer op de hoogte van de huidige problemen dankzij andere contacten, maar zoals A2F en anderen reeds hebben gezegd zijn er zaken die je nu eenmaal niet mag/kan zeggen spijtig genoeg.

Enfin, dat neemt niet weg dat a2f nog altijd moet verderwerken aan klantcommunicatie én klanten met iets meer respect/geduld moet verderhelpen, ook al zijn het soms ambetanteriken waar je 100x hetzelfde aan moet uitleggen, iemand met een kluitje in het riet sturen doe je niet.

En aan A2F: Die zaak met de accounts zo ik zo DRINGEND mogelijk voorleggen aan Scarlet ... dit is ECHT een probleem én een rechtsgeldige reden om afsluiting aan te vragen, daar dit tegen de voorwaarden en het contract in is volgens mij ... én het rechtmatig te bewijzen is zonder in te gaan op de algemene voorwaarden.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

saxgod schreef:scarlet zal als ze hun contract met webvisie willen houden wel ergens meer bandbreedte van belgacom moeten aankopen


Waarom blijft iedereen hier volhouden dat Scarlet te weinig bandbreedte heeft, en niet dat Webvisie te weinig bandbreedte heeft gekocht bij Scarlet. Jullie lijken er allemaal heilig van overtuigd dat Webvisie per gebruiker bij Scarlet 4 Mb/s koopt/krijgt ? Nogmaals... lees de thread met betrekking tot de gemiddelde belasting.

Sasuke schreef:maar was jij ook niet diegene die zei dat Webvisie al deze problemen moet/kan oplossen?


Euh, niet dat ik weet... tenzij je me verkeerd begrepen hebt. Vanuit het standpunt van de klant heeft Webvisie een probleem, en moeten zij dit oplossen (wat wil zeggen dat ze met Scarlet moeten praten).

Dit met Scarlet praten wil niet zeggen dat zij fout zijn... maar dat Webvisie ofwel limieten zal moeten invoeren om tot een beter gemiddelde te komen, ofwel dat Webvisie extra bandbreedte moet kopen bij Scarlet om de capaciteit per gebruiker STEVIG op te trekken. Het model dat Webvisie hanteerd laat weinig overbooking toe... en is dus zeer duur !
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik hab geen idee van al de problemen met webvisie bij jullie, even een testje gedraaid met ISP monitor en dat zij mijn Hemiksemse stat's voor dit moment:

ISP Monitor Speedtest (17/03/2004 14:30:03)
Downstream: 811 Kbps (101,39 KB/s)
Upstream: 179 Kbps (22,35 KB/s)

Ik heb deze week een 15tal CD ISO's binnengetrokken van linux en bsd installaties. en moet toegeven dat het handig is geen zorgen te hebben rond downloadquata. Anderzijds heb ik ook wel problemen met de soms rare snelheidsbokkensprongen van het netwerk, het regelmatig wegvallen van 1 van de DNS servers (Ik heb constant Servers Alive van Woodstone draaien (www.woodstone.nu) en zelfs de onbereikbaarheid van de plaatselijke DSL knooppunten. Ik heb a2f nu een 10tal maanden in huis. Ik wel toegeven dat een boel problemen verbeterd zijn als ik dat vergelijk met de eerste 2 maanden. Maar de service (helpdesk) als de het netwerk is nog steeds niet zo performant als mijn 7 jaar nbij Telenet. Wie alternatieven heeft voor a2f mag ze me mailen: alternatieven moeten volgende kunnen:

- Alle poorten open, liefst een vast IP adres, ruime up/downloads, een smtp server als backup en GEEN webruimte, geen pop of andere mailboxen, etc. en niet duurder dan 103€ per maand. Juist ik ben een a2f large gebruiker met gemengde gevoelens over het product.
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

r2504 schreef:Waarom blijft iedereen hier volhouden dat Scarlet te weinig bandbreedte heeft, en niet dat Webvisie te weinig bandbreedte heeft gekocht bij Scarlet. Jullie lijken er allemaal heilig van overtuigd dat Webvisie per gebruiker bij Scarlet 4 Mb/s koopt/krijgt ? Nogmaals... lees de thread met betrekking tot de gemiddelde belasting.


Gij waart degene die zei dat scarlet niet genoeg bandbreedte had tussen de LEX'en, dus begin mss maar eens op te letten wat ge zelf zegt.

Ik zei dus: Webvisie heeft een contract voor een bepaalde bandbreedte op het scarlet netwerk. Volgens webvisie gebruiken ze nog niet de volledige capaciteit van deze bandbreedte. Dit betekend dus dat het netwerk van scarlet niet voldoet om dit contract te kunnen opleveren omdat blijkbaar het netwerk overbelast is. Als scarlet dit contract wilt naleven dan moeten ze hun netwerk maar vernieuwen en zorgen dat er 4mbit per klant aangebied kan worden, hoe duur het ook is, webvisie heeft in princiepe niet met het netwerk van scarlet te maken. Ze wisten op voorhand dat dit niet zou lukken dus hadden ze ook maar niet op het contract moeten ingaan.

Natuurlijk zal dat contract wel niet met die voorwaarden opgesteld zijn en levert scarlet netjes een dienst af, anders had webvisie wss al lang stappen ondernomen. Wanneer een website van een groot bedrijf down gaat en in het contract staat dat er voor een uptime van 99% wordt gezorgd dan doet dit bedrijf ook schadeclaims naar die webhost toe. Ik kan niet controleren wat webvisie aankoopt en wat niet. Gij ook niet.

En als het maar 'normaal' is dat ge maar 10% krijgt van wa ge betaald en da ge u daar maar bij moet neerleggen, dan ga ik me sffs een BTW nummer aanvragen en verkoop ik Unlimited 100Mbit connecties aan al mijn buren. Ze halen dan wel maar 10kb/s, maar ik verkoop dan ook geen gegarandeerde bandbreedte aan mijn klanten. Hoe het komt dat ik maar zo traag gaat ligt aan het netwerk van mijn internetprovider, en ik heb geen tools om te kijken wat daar speelt. Dus ik gooi alle TTs weg die met bandbreedte te maken hebben, aangezien dit niet aan mij ligt.
Network Engineer @ WirelessBelgie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

saxgod schreef:Gij waart degene die zei dat scarlet niet genoeg bandbreedte had tussen de LEX'en, dus begin mss maar eens op te letten wat ge zelf zegt.


Ge moet correct lezen... Webvisie heeft niet genoeg bandbreedte bij Scarlet tussen de LEX'en. Scarlet zelf heeft genoeg bandbreedte tussen de LEX'en, want anders zouden de andere resellers dezelfde problemen moet ondervinden.

saxgod schreef:zorgen dat er 4mbit per klant aangebied kan worden, hoe duur het ook is, webvisie heeft in princiepe niet met het netwerk van scarlet te maken. Ze wisten op voorhand dat dit niet zou lukken dus hadden ze ook maar niet op het contract moeten ingaan.


Keep on dreaming man... Webvisie gaat niet betalen voor 4 MB/s per mogelijke gebruiker, da's gewoon niet betaalbaar. Trouwens voor de honderste keer, Webvisie heeft een contract voor 60 Kb/s per gebruiker (dit is publieklijk te vinden, lees maar in deze thread). Trouwens het is niet de verantwoordelijkheid van Scarlet dat Webvisie beloftes maakt die niet haalbaar zijn.

saxgod schreef:Natuurlijk zal dat contract wel niet met die voorwaarden opgesteld zijn en levert scarlet netjes een dienst af, anders had webvisie wss al lang stappen ondernomen.


Ahhh... nu zijn we er ! Scarlet voldoet inderdaad netjes waaraan het moet voldoen, vandaar dat Webvisie niets kan ondernemen (tenzij het contract herbespreken met alle gevolgen vandien). Nu als Scarlet netjes voldoet aan het contract... wie zijn fout is het dan ?
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

r2504 schreef:Keep on dreaming man... Webvisie gaat niet betalen voor 4 MB/s per mogelijke gebruiker, da's gewoon niet betaalbaar. Trouwens voor de honderste keer, Webvisie heeft een contract voor 60 Kb/s per gebruiker


Welja, dan is webvisie een beetje naief wanneer ze zeggen van: we huren voldoende bandbreedte want deze wordt niet volledig gebruikt..

webvisie zal hier wss de bandbreedte mee bedoelen tussen het adslnet en de internet backbone van scarlet. Dan ist logisch da die ni volledig gebruikt wordt he, als het adslnet het ni getrokken krijgt.

Webvisie zal dan ofwel meer klanten moeten krijgen, die allemaal maar voor 33% actief zijn, zodat er genoeg is voor iedereen.
Ofwel meer per klant moeten aankopen, wat wss zo duur is dat dit geen mogelijke optie is

Voor mij is het probleem eigelijk niet de snelheid, ik haal hier overdag als iedereen op school & zijn werk zit +230kb/s (piekt op max 256kb/s, dit is dus de VP die maar 2mbit is) wanneer ik van meerdere ftp's download. Wat ik een probleem vindt als men natuurlijkerwijze voor de enige uitweg gaat kiezen, en dat zijn limieten. Ik ben net naar deze provider gekomen om de limieten van andere te ontvluchten.

Ik vind het ook maar een beetje laf van A2F om te zeggen van:
"er zijn er die 40 gig op 2 weken doen" (*kijkt naar zijn eigen signature*)

Maar als je uittelt..
41943040 kB / 14 dagen / 24 u / 3600 seconden = 34,7kB/s of 277,4kbit

Verkoop dan een ongelimiteerde 256kbit verbinding he ;) Dan wordt versatel interessanter.
Network Engineer @ WirelessBelgie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

saxgod schreef:webvisie zal hier wss de bandbreedte mee bedoelen tussen het adslnet en de internet backbone van scarlet. Dan ist logisch da die ni volledig gebruikt wordt he, als het adslnet het ni getrokken krijgt.


Inderdaad... het zit hem in de details ! Voor zij die naar Webvisie gaan, zorg dat je goed weet waarover je spreekt... het geeft namelijk een gans andere dimensie aan het verhaal ! Vraag je trouwens al maar af wat er zal gebeuren als het ADSL net het wel getrokken krijgt !

saxgod schreef:Webvisie zal dan ofwel meer klanten moeten krijgen, die allemaal maar voor 33% actief zijn, zodat er genoeg is voor iedereen.
Ofwel meer per klant moeten aankopen, wat wss zo duur is dat dit geen mogelijke optie is


Mooi, iemand die het ook begint te begrijpen.

saxgod schreef:Maar als je uittelt..
41943040 kB / 14 dagen / 24 u / 3600 seconden = 34,7kB/s of 277,4kbit

Verkoop dan een ongelimiteerde 256kbit verbinding he ;) Dan wordt versatel interessanter.


Het is niet voor niets dat Versatel deze maatregel heeft... zoals je ondertussen reeds zelf snapt.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

A2FLimburg schreef:Zo, Inter heeft hiermee een van de weinige communicatie mogelijkheden met A2F doorgesneden.
Echt constructief!

Imho, als je met zo een humeur/ingesteldheid/wat_dan_ook_gevoel_na_een_kutdag connect op een irc kanaal waar verschillende mensen zitten met vragen en klachten dan had 'a2f' beter niet aangelogd en het tot de volgende dag gelaten.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

r2504 schreef:Het is niet voor niets dat Versatel deze maatregel heeft... zoals je ondertussen reeds zelf snapt.


Mijn eerste keuze was dan ook versatel, want ik wist dat A2F nooit niet de maximale snelheid zou kunnen bieden. Maar ik dacht toen, achja, het kan altijd maar leuk zijn om van tijd tot tijd eens een snelheidspiek te hebben. (250kb/s overdag is nog altijd sneller dan 50kb/s altijd), het begint enkel vervelend te worden als je s'avonds nog maar 5kb/s haalt enzoverder.

Ik heb waarschijnlijk geluk dat er niet veel A2F gebruikers op mijn LEX zitten waardoor ik meestal nog n vrij goeie verbinding heb.

Daarom vind ik het ook zo jammer moest A2F 10gb limieten gaan toepassen en mij voor de keuze stellen om het contract te verbreken. Kzou dan praktisch gezien voor versatel moeten kiezen.
Network Engineer @ WirelessBelgie
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Persoonlijk zou ik direct akkoord gaan met een limiet van ergens 30 a 50gig dat ergens eerder in deze thread werd gezegd, als dit zou betekenen dat de snelheid verbeterd en stabiel is.
Met de 10gig van skynet kwam ik niet toe maar met 50gig heb ik meer dan genoeg, ik haal die 30gig soms niet eens.
Pech voor de grote gebruikers maar komaan, die gasten die 100 tot 800gig in een maand doen, die downloaden dan toch echt maar alles, gewoon om te kunnen zeggen dat ze alles hebben. Ik ken er ook zo'n paar die met van die grote mappen met films rondlopen op school om indruk te maken. :roll:
Als zo een limiet er komt, is toch nog altijd beter dan 10gig hé.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Styno schreef:Imho, als je met zo een humeur/ingesteldheid/wat_dan_ook_gevoel_na_een_kutdag connect op een irc kanaal waar verschillende mensen zitten met vragen en klachten dan had 'a2f' beter niet aangelogd en het tot de volgende dag gelaten.

Ok, je hebt wel ergens gelijk. Maar eigenlijk is het IRC-kanaal bedoeld om eens gewoon een babbeltje te slaan met de mensen achter de nick. Niet om ze te "gaan lastig vallen" met een probleem. Er is op voorhand door ons ook gezegd dat we geen support geven op IRC. Als er zo iemand binnen komt kan het zijn dat we die mens helpen, maar we kunnen hem/haar even goed doorsturen naar het forum en daar zijn vraag te posten. Het hangt natuurlijk af van de interpretatie. Ik schiet hier op niemand he, maar ik geef gewoon mijn visie van de feiten.

Cheers
Afbeelding
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Misschien wel, maar dan zou ik ook nooit de nick A2F gebruiken. Als gij op een ander irc kanaal komt gaat ge ook niet de nick Userbase gebruiken.

Ik vind dat zowiezo al .. vervelend, omdat je toch nooit echt weet als het nu wel de echte persoon achter A2F (de nick) is.
Network Engineer @ WirelessBelgie
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Zoals ik al eerder dacht en hier ook naar boven komt heeft webvisie voor de aankoop van bandbreedte voor zijn ongelimiteerde contracten de standaarden overgenomen van andere providers die wel met limieten/capping zitten. (volgens gegevens uit een andere tread dus 60 Kb/s /pp)

Als we dus toch zelf moeten gaan graven (en daar lijkt het op want we krijgen veel te weinig info), dan zou de bezetting van de aangekochte capaciteit bij Scarlet uitsluitsel geven.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Nickserve?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

als je met A2F´ online zou komen zouden ze ook geloven dat je de echte bent he ..
Network Engineer @ WirelessBelgie
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”