WebVisie's antwoord op de problemen
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Na al de speculaties en onduidelijkheden op dit forum kon een antwoord van WebVisie, het bedrijf achter het product ADSL2Fit niet uitblijven. Daarom is een delegatie van Userbase naar de Oudaan afgezakt om antwoorden voor jullie te verzamelen.
ADSL2Fit is dus geen 'provider', maar een merk van de ISP WebVisie. Als je het dus over A2F hebt, heb je het over een product. Als je het over het bedrijf hebt, spreek je over WebVisie.
WebVisie heeft de problemen aangekaart bij Scarlet, de leverancier van zowel de bandbreedte als het netwerk. Scarlet erkent dat de oorzaak van de problemen op hun netwerk ligt. De problemen situeren zich op meerdere niveau's, en eentje daarvan is op lokaal of regionaal gebied.
Wat heeft Scarlet er mee te maken?
<blockquote>Verschillende Belgacom LEX'en (telefooncentrales) zijn blijkbaar ondergedimensioneerd. Dit betekent dus dat de VP (Virtual Path, de verbinding tussen LEX'en) ontoereikend is voor de hoeveelheid gebruikers dat deze moet bedienen. Dit uit zich het beste in een variant van het 'Telenet-syndroom': first come, first serve. Indien bijvoorbeeld iemand een snelle download start slibt de volledig beschikbare bandbreedte dicht aan deze éne gebruiker. Alle gebruikers die daarna data aanvragen krijgen bijgevolg bijna geen gegevensoverdracht meer.
Scarlet gaat er van uit dat dit allemaal veroorzaakt wordt door de 'zware gebruikers'. Scarlet ziet daarom geen toekoms meer in limietloos Internet. Dit is dan ook de voornaamste reden waarom zij de door WebVisie aangevraagde capaciteitsupgrade van 500 Mbit/s heeft geweigerd. Scarlet wilt dit enkel opleveren indien WebVisie stopt met het aanbieden van limietloze abonnementen. Let wel: dit gaat over toekomstige abonnementen. De reeds lopende contracten blijven onder de huidige voorwaarden verder lopen.
WebVisie verzet zich echter met alle middelen tegen dit ultimatum en onderzoekt mogelijke oplossingen en andere pistes.
Scarlet zal wel de komende dagen verscheidene tests uitvoeren om te kijken of de performantie niet op een andere manier opgeschroefd kan worden. Deze tests gaan van het volledig lamleggen van een lokale LEX tot het starten van tests die voor zeer veel datatraffic zorgen.
Userbase.be en WebVisie houden jullie bijgevolg op de hoogte van gemelde mogelijke outages. Welke aanpassingen Scarlet juist gaat doorvoeren om de flessenhalzen op te lossen zijn momenteel nog niet gekend.</blockquote>
Waarom de verschillen tussen Scarlet en Adsl2Fit-gebruikers?
<blockquote>Dit klopt; er zijn verschillen, ook al zijn het in principe dezelfde lijnen. De nodige capaciteit wordt gerekend aan 60 kbit/s per opgeleverde gebruiker. Dit is dus niet per actieve gebruiker!
Aangezien Scarlet ongeveer 55000 klanten heeft en WebVisie slechts een fractie hiervan krijgt deze ook maar een fractie van de totale bandbreedte toegewezen. Deze verschillen zijn dus puur een gevolg van het toepassen van de Broba II-voorschriften.</blockquote>
Braaf zijn op het netwerk
<blockquote>WebVisie wilt naast bovenstaande problematiek de gebruikers nogmaals op wijzen dat het illegaal gebruiken van het Internet niet kan. Hun slagzin is dan ook "Unlimited JA, Illegaal, NEEN". WebVisie wilt op deze manier duidelijk maken dat ze nog strenger zullen optreden tegen het illegaal downloaden (het zgn. 'leechen'), maar nog meer en vooral tegen het aanbieden van illegale downloads via hun netwerk. Indien klachten ontvangen worden van betrokken instanties (BAF, ...) worden de abonnees zeker afgesloten. WebVisie gaat vanaf nu dus enkel nog stipter optreden en eigenlijk gewoon de gebruiksvoorwaarden naleven. In feite verandert er dus niets op dit gebied. Laat dit dus een extra waarschuwing zijn voor de A2F-gebruikers die zich hierbij aangesproken voelen: WebVisie zal niet op dezelfde lakse manier als Telenet en Skynet reageren in verband met illegale downloads. Dit beperkt zich overigens niet tot peer-2-peer netwerken als Kazaa, Gnutella, eDonkey, BitTorrent, ... maar voor elke mogelijke vorm van aanbieden waarbij aangetoond kan worden welke gebruiker verantwoordelijk is. Dus ook FTP, SFTP, HTTP e.a. vallen onder deze regeling. Indien er dus een klacht met de nodige logs voor bewijskracht binnen komt kan dit leiden to een schorsing of afsluiting.</blockquote>
Meer hulp
<blockquote>Verder hebben we kunnen vaststellen dat er ondertussen de helpdesk beter bemand is geworden, dit na de verschillende meldingen die WebVisie bereikte over de onvoldoende bereikbaarheid van de helpdesk. Verder is de administratie stipter. Met name de facturatie lijkt nu correct te verlopen: facturen worden daags na versturen ontvangen en komen dus op tijd toe. </blockquote>
In het kort
<blockquote>Scarlet bekent schuld en zal hier gevolg aan geven door mogelijke oplossingen te onderzoeken. De problemen zijn vooral te wijten aan het ondergedimensioneer de Scarlet-netwerk en de mensen achter ADSL2Fit zullen in het vervolg nog strenger optreden tegen onwettelijke toestanden.</blockquote>
ADSL2Fit is dus geen 'provider', maar een merk van de ISP WebVisie. Als je het dus over A2F hebt, heb je het over een product. Als je het over het bedrijf hebt, spreek je over WebVisie.
WebVisie heeft de problemen aangekaart bij Scarlet, de leverancier van zowel de bandbreedte als het netwerk. Scarlet erkent dat de oorzaak van de problemen op hun netwerk ligt. De problemen situeren zich op meerdere niveau's, en eentje daarvan is op lokaal of regionaal gebied.
Wat heeft Scarlet er mee te maken?
<blockquote>Verschillende Belgacom LEX'en (telefooncentrales) zijn blijkbaar ondergedimensioneerd. Dit betekent dus dat de VP (Virtual Path, de verbinding tussen LEX'en) ontoereikend is voor de hoeveelheid gebruikers dat deze moet bedienen. Dit uit zich het beste in een variant van het 'Telenet-syndroom': first come, first serve. Indien bijvoorbeeld iemand een snelle download start slibt de volledig beschikbare bandbreedte dicht aan deze éne gebruiker. Alle gebruikers die daarna data aanvragen krijgen bijgevolg bijna geen gegevensoverdracht meer.
Scarlet gaat er van uit dat dit allemaal veroorzaakt wordt door de 'zware gebruikers'. Scarlet ziet daarom geen toekoms meer in limietloos Internet. Dit is dan ook de voornaamste reden waarom zij de door WebVisie aangevraagde capaciteitsupgrade van 500 Mbit/s heeft geweigerd. Scarlet wilt dit enkel opleveren indien WebVisie stopt met het aanbieden van limietloze abonnementen. Let wel: dit gaat over toekomstige abonnementen. De reeds lopende contracten blijven onder de huidige voorwaarden verder lopen.
WebVisie verzet zich echter met alle middelen tegen dit ultimatum en onderzoekt mogelijke oplossingen en andere pistes.
Scarlet zal wel de komende dagen verscheidene tests uitvoeren om te kijken of de performantie niet op een andere manier opgeschroefd kan worden. Deze tests gaan van het volledig lamleggen van een lokale LEX tot het starten van tests die voor zeer veel datatraffic zorgen.
Userbase.be en WebVisie houden jullie bijgevolg op de hoogte van gemelde mogelijke outages. Welke aanpassingen Scarlet juist gaat doorvoeren om de flessenhalzen op te lossen zijn momenteel nog niet gekend.</blockquote>
Waarom de verschillen tussen Scarlet en Adsl2Fit-gebruikers?
<blockquote>Dit klopt; er zijn verschillen, ook al zijn het in principe dezelfde lijnen. De nodige capaciteit wordt gerekend aan 60 kbit/s per opgeleverde gebruiker. Dit is dus niet per actieve gebruiker!
Aangezien Scarlet ongeveer 55000 klanten heeft en WebVisie slechts een fractie hiervan krijgt deze ook maar een fractie van de totale bandbreedte toegewezen. Deze verschillen zijn dus puur een gevolg van het toepassen van de Broba II-voorschriften.</blockquote>
Braaf zijn op het netwerk
<blockquote>WebVisie wilt naast bovenstaande problematiek de gebruikers nogmaals op wijzen dat het illegaal gebruiken van het Internet niet kan. Hun slagzin is dan ook "Unlimited JA, Illegaal, NEEN". WebVisie wilt op deze manier duidelijk maken dat ze nog strenger zullen optreden tegen het illegaal downloaden (het zgn. 'leechen'), maar nog meer en vooral tegen het aanbieden van illegale downloads via hun netwerk. Indien klachten ontvangen worden van betrokken instanties (BAF, ...) worden de abonnees zeker afgesloten. WebVisie gaat vanaf nu dus enkel nog stipter optreden en eigenlijk gewoon de gebruiksvoorwaarden naleven. In feite verandert er dus niets op dit gebied. Laat dit dus een extra waarschuwing zijn voor de A2F-gebruikers die zich hierbij aangesproken voelen: WebVisie zal niet op dezelfde lakse manier als Telenet en Skynet reageren in verband met illegale downloads. Dit beperkt zich overigens niet tot peer-2-peer netwerken als Kazaa, Gnutella, eDonkey, BitTorrent, ... maar voor elke mogelijke vorm van aanbieden waarbij aangetoond kan worden welke gebruiker verantwoordelijk is. Dus ook FTP, SFTP, HTTP e.a. vallen onder deze regeling. Indien er dus een klacht met de nodige logs voor bewijskracht binnen komt kan dit leiden to een schorsing of afsluiting.</blockquote>
Meer hulp
<blockquote>Verder hebben we kunnen vaststellen dat er ondertussen de helpdesk beter bemand is geworden, dit na de verschillende meldingen die WebVisie bereikte over de onvoldoende bereikbaarheid van de helpdesk. Verder is de administratie stipter. Met name de facturatie lijkt nu correct te verlopen: facturen worden daags na versturen ontvangen en komen dus op tijd toe. </blockquote>
In het kort
<blockquote>Scarlet bekent schuld en zal hier gevolg aan geven door mogelijke oplossingen te onderzoeken. De problemen zijn vooral te wijten aan het ondergedimensioneer de Scarlet-netwerk en de mensen achter ADSL2Fit zullen in het vervolg nog strenger optreden tegen onwettelijke toestanden.</blockquote>
Laatst gewijzigd door meon 13 maa 2004, 00:09, in totaal 1 gewijzigd.
hmmm ,
beetje rare situatie :
ne leverancier die niet meer wilt voldoen aan zn eigen leveringscondities...
Hoop dat dit snel goed wordt opgelost...
In ieder geval zijn ze al aan het werken aan een fairdere snelheid voor iedereen om te beginnen. Dat is al iets.
Helpdesk beter bemannen, dat is al 1 punt wat erg psoitief is, laten we hopen dat ze binnenkort de uren nog een beetje aanpassen .
Sandman die hoopt dat ze om te beginnen de verbindingen binnekort toch weer allemaal enigszins stabiel krijgen...
beetje rare situatie :
ne leverancier die niet meer wilt voldoen aan zn eigen leveringscondities...
Hoop dat dit snel goed wordt opgelost...
In ieder geval zijn ze al aan het werken aan een fairdere snelheid voor iedereen om te beginnen. Dat is al iets.
Helpdesk beter bemannen, dat is al 1 punt wat erg psoitief is, laten we hopen dat ze binnenkort de uren nog een beetje aanpassen .
Sandman die hoopt dat ze om te beginnen de verbindingen binnekort toch weer allemaal enigszins stabiel krijgen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1591
- Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
- Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
- Contacteer:
Interessant, Meon. Bedankt voor de duiding. Eindelijk kunnen we ons ter zake komen en spijkers met koppen slaan bij de juiste mensen. Verder dient toch ook gezegd dat wat ik las over dit product niet vrij fraai te noemen valt. Waar rook is is er vuur maar laten we elkaar toch niet gaan opjutten. Dat is nergens goed voor. Ik ben zeker dat Webvisie niets liever wil om met de users rond tafel te gaan zitten en deze problemen eens uit te klaren...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik vind het meer van hetzelfde (we hebben het allemaal al gelezen - vroeger, en het blijft de schuld van een ander)... vind het al bij al een mager beestje voor de klanten. Want, ik lees hier alweer geen timing, maar wel weer het opgestoken vingertje...
Kom, vind het al bij al spijtig dat de mods daar hun vrije tijd hebben moeten insteken.
PS. en of het nu WebVisie of A2F is, zal velen worst wezen - ik weet trouwens ook niet of het Skynet, Belgacom of Belgacom Skynet is
De juiste naamgeving lijkt mij trouwens ook niet het belangrijkste probleem te zijn, of het moest zijn in de zin "Het product A2F van de firma WebVisie voldoet niet aan de voorwaarden waarmee het geafficheerd wordt".
Kom, vind het al bij al spijtig dat de mods daar hun vrije tijd hebben moeten insteken.
PS. en of het nu WebVisie of A2F is, zal velen worst wezen - ik weet trouwens ook niet of het Skynet, Belgacom of Belgacom Skynet is
De juiste naamgeving lijkt mij trouwens ook niet het belangrijkste probleem te zijn, of het moest zijn in de zin "Het product A2F van de firma WebVisie voldoet niet aan de voorwaarden waarmee het geafficheerd wordt".
If you can't beat them, confuse them.
Het is dus duidelijk dat "Webvisie" (wow... op die rechtzetting zaten we nu echt te wachten) een produkt verkoopt dat hun eigen leverancier (Scarlet) niet ondersteunt. (en ook niet wil ondersteunen... of dacht Webvisie nu echt dat Scarlet gaat opdraaien voor de financiele gevolgen van dergelijke belasting).
Waar hier de fout zit van Scarlet zie ik absoluut niet zitten... blijkbaar voldoen zijn maar al te duidelijk aan de 60 kbit/s per mogelijke gebruiker. Dat Webvisie binnen zijn voorwaarde zich laat misbruiken door unlimited aan te bieden is dus niet de schuld van Scarlet !
Dit is puur bedrog... Webvisie verkoopt je hier een auto die 500 km/u kan rijden terwijl de fabrikant duidelijk maakt dat het absoluut niet kan.
Maar ja, mits wat geduld en boterhammen gaat het allemaal in orde komen zeker
Waar hier de fout zit van Scarlet zie ik absoluut niet zitten... blijkbaar voldoen zijn maar al te duidelijk aan de 60 kbit/s per mogelijke gebruiker. Dat Webvisie binnen zijn voorwaarde zich laat misbruiken door unlimited aan te bieden is dus niet de schuld van Scarlet !
Dit is puur bedrog... Webvisie verkoopt je hier een auto die 500 km/u kan rijden terwijl de fabrikant duidelijk maakt dat het absoluut niet kan.
Maar ja, mits wat geduld en boterhammen gaat het allemaal in orde komen zeker
Tja en wanneer gaan ze nu de snelheden verbeteren weer een paar maanden liggen wachten.
Als die limieten er door komen dan heb ik het wel gezien met Webvisie daar ben ik zker van en dan nog eens strenger gaan optreden
Dan zullen ze veel klanten overhouden als zij daar hun eigen met gaan bezig houden wat denken die dan dat wij allemaal aan het doen zijn, braaf achter onze computer zitten
In ieder geval als ze maar snel iets gaan doen met hun snelheden naar boven te schroeven anders is Webvisie verleden tijd.
In ieder geval wil ik de moderators die daar aanwezig zijn nog eens hartelijk bedanken voor de inspanning dat zij geleverd hebben wat normaal Webvisie had moeten doen ipv een halve dienst te verkopen.
Als die limieten er door komen dan heb ik het wel gezien met Webvisie daar ben ik zker van en dan nog eens strenger gaan optreden
Dan zullen ze veel klanten overhouden als zij daar hun eigen met gaan bezig houden wat denken die dan dat wij allemaal aan het doen zijn, braaf achter onze computer zitten
In ieder geval als ze maar snel iets gaan doen met hun snelheden naar boven te schroeven anders is Webvisie verleden tijd.
In ieder geval wil ik de moderators die daar aanwezig zijn nog eens hartelijk bedanken voor de inspanning dat zij geleverd hebben wat normaal Webvisie had moeten doen ipv een halve dienst te verkopen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Alle naievelingen schreef:In ieder geval als ze maar snel iets gaan doen met hun snelheden naar boven te schroeven anders is Webvisie verleden tijd.
Sorry, maar zijn jullie nu echt zo naief, of doen jullie maar alsof ?
A2F geeft hierboven duidelijk toe dat Scarlet geen upgrade zal doen van het netwerk zolang A2F dit laat misbruiken door leechers. Denk toch dat dat nederlands is hé ?
-
- Plus Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Wat ik niet begrijp is wat van deze hele uitleg niet uit te leggen was via de telefoon, chat of email ? Maar goed ... zolang dat jullie (mods) het niet erg vinden ben ik blij dat jullie dit willen doen. Nog eens bedankt!
We weten nu dat Scarlet de betaalde diensten niet kan leveren. En we weten dat Scarlet A2F probeert te dwingen/overtuigen om op alles een limiet te plaatsen. Ook al zal A2F zich verzetten, uiteindelijk is het ook maar een klein visje in vergelijking met Scarlet.
Het was fijn zo lang het duurde ...
Strife
We weten nu dat Scarlet de betaalde diensten niet kan leveren. En we weten dat Scarlet A2F probeert te dwingen/overtuigen om op alles een limiet te plaatsen. Ook al zal A2F zich verzetten, uiteindelijk is het ook maar een klein visje in vergelijking met Scarlet.
Het was fijn zo lang het duurde ...
Strife
Oke limieten maar dan wel zoiets van een -25GB daar kan ik zker met leven en dan is het probleem van leeching en wat weet ik nog allemaal opgelost en kunnen we surfen en downloaden tegen goeie snelheden en iedereen is tevreden
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
strife schreef:Wat ik niet begrijp is wat van deze hele uitleg niet uit te leggen was via de telefoon, chat of email ? Maar goed ... zolang dat jullie (mods) het niet erg vinden ben ik blij dat jullie dit willen doen. Nog eens bedankt!
Je bent niet de enige met die bedenking hoor ...
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Wel de vergadering is verlopen zoals ik al vreesde.
In ieder geval een hartelijke dank naar de mods van UB toe. Bedankt om jullie vrij te maken en naar A2F toe te gaan.
Aan A2F, was deze informatie nu zo ongeloofelijk gevaarlijk dat deze pas vandaag kon worden vrijgegeven. Ik heb jullie altijd verdedigd en gehoopt dat er verbetering kwa communicatie op komst was.
Het tegendeel wordt jammer genoeg weer bewezen.
Ik blijf de situatie nog even afwachten en hoop op beterschap (ijdele hoop, I know).
In ieder geval een hartelijke dank naar de mods van UB toe. Bedankt om jullie vrij te maken en naar A2F toe te gaan.
Aan A2F, was deze informatie nu zo ongeloofelijk gevaarlijk dat deze pas vandaag kon worden vrijgegeven. Ik heb jullie altijd verdedigd en gehoopt dat er verbetering kwa communicatie op komst was.
Het tegendeel wordt jammer genoeg weer bewezen.
Ik blijf de situatie nog even afwachten en hoop op beterschap (ijdele hoop, I know).
-
- Plus Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Scarlet geen upgrade zal doen van het netwerk zolang A2F dit laat misbruiken door leechers.
r2504, Ik wil u niet aanvallen of zo ... maar ik denk dat dit dus dikke zever is.
A2F heeft eerder al aangegeven dat ze meer dan genoeg bandbreedte aankocht bij Scarlet. En dat ze nooit 100 % belasting haalden. Het was geloof ik zelfs een heel lage belasting.
Als de schuld echt bij de zwaar zuigers lag dan was de netwerk belasting eerder in de buurt van de 100%.
Stel A2F koopt een lijntje van 1 Gigabit bij Scarlet en er is maar een belasting van 50 %. Dan mogen er veel zware leechers tussen zitten, maar dat betekend nog altijd dat er 512 Megabit overblijft.
In ons geval is het zo dat A2F 1 Gigabit koopt bij Scarlet en maar 512 Megabit gebruikt. Maar Scarlet kan zelfs die 512 Megabit niet leveren. Dus daalt die snelheid.
Maar dan nog ... in dat geval zou de snelheid langzaam (denk aan weken) aan dalen. Maar hier zijn we opeens van 250-300 KiloByte per seconde terug gevallen op 10 KiloByte per seconden. (en dan nog niet eens allemaal). Dus er moet iets meer zijn. Ik denk aan een defect of nog eerder dat Scarlet de connectie naar A2F gecapped heeft. Met andere woorden een hele ISP op smallband heeft gezet.
Och ja ... we kunnen zo veel veronderstellen en fantaseren als we willen. Zo lang dat A2F geheimzinnig blijft doen komen nooit het hele verhaal te weten.
Strife
Ikzelf denk ook in die richting. Als ik de nieuwe informatie combineer met de oude informatie en geruchten ( ja, ja, ik weet dat je die niet zonder slag of stoot mag geloven , dan kom ik tot een gelijkaardige conclusie als Strife ( laatste deel van zijn posting in ieder geval . Het is wel heel plots gegaan die snelheidsverlaging. Langs de ene kant heeft Scarlet heeft aan klanten verteld dat alles OK was, en nu geven ze toe dat er problemen zijn, goh als je maar genoeg mensen raadpleegt kun je alle antwoorden krijgen dat je maar wilt zeker?
Neen, met de scenario dat ze de bandbreedte van A2F een tijdje geleden zijn gaan afknijpen kan je al de symptomen verklaren die we de afgelopen dagen de revue hebben zien passeren verklaren.
- plotse snelheidterugval ( op het moment dat ze de A2F bandbreedte hebben afgeknepen )
- verschil in snelheden bij de gebruikers ( als je geluk hebt ben je 1 van de weingen waarmee je de bandbreedte voor de centrale moet delen )
- disconnecties bij gebruikers met lage snelheid ( telkens de bandbreedte overschreden wordt panikeert de Scarlet begrenzer en kilt een verbinding. Vermits de bandbreedte op is zitten alle gebruikers voortdurend de afgebroken verbindingen weer op te zetten, waardoor de teruggewonnen bandbreedte door de disconnect onmiddelijk weer weg is met weer een disconnect tot gevolg )
Hoe dan ook, als A2F moet terugkrabbelen wat betreft unlimited, dan zijn we een fantastisch aanbod kwijt. Belgacom zal wel blij zijn, Telenet ook, * en uiteraard nog anderen zoals Scarlet ) die willen uiteraard hun bandbreedte zo duur mogelijk verkopen. Waarschijnlijk krijgen ze nog natte dromen als ze denken aan de tijd van analoge internet : kassa kassa.
Ondertussen hou ik mijn vingers gekruisd
Neen, met de scenario dat ze de bandbreedte van A2F een tijdje geleden zijn gaan afknijpen kan je al de symptomen verklaren die we de afgelopen dagen de revue hebben zien passeren verklaren.
- plotse snelheidterugval ( op het moment dat ze de A2F bandbreedte hebben afgeknepen )
- verschil in snelheden bij de gebruikers ( als je geluk hebt ben je 1 van de weingen waarmee je de bandbreedte voor de centrale moet delen )
- disconnecties bij gebruikers met lage snelheid ( telkens de bandbreedte overschreden wordt panikeert de Scarlet begrenzer en kilt een verbinding. Vermits de bandbreedte op is zitten alle gebruikers voortdurend de afgebroken verbindingen weer op te zetten, waardoor de teruggewonnen bandbreedte door de disconnect onmiddelijk weer weg is met weer een disconnect tot gevolg )
Hoe dan ook, als A2F moet terugkrabbelen wat betreft unlimited, dan zijn we een fantastisch aanbod kwijt. Belgacom zal wel blij zijn, Telenet ook, * en uiteraard nog anderen zoals Scarlet ) die willen uiteraard hun bandbreedte zo duur mogelijk verkopen. Waarschijnlijk krijgen ze nog natte dromen als ze denken aan de tijd van analoge internet : kassa kassa.
Ondertussen hou ik mijn vingers gekruisd
Tja en hierbij is het probleem nog niet opgelost het blijft maar een kat en muis spel tussen Webvisie en Scarlet (Belgacom ook).
Ik vraag me af wanneer er een eind aan komt nu weten we nog niets echt tja in de toekomst maar wanneer dan ???
Hoe het gaat eindigen dat weet niemand (allee toch niet allemaal zegt lol).
Ik vraag me af wanneer er een eind aan komt nu weten we nog niets echt tja in de toekomst maar wanneer dan ???
Hoe het gaat eindigen dat weet niemand (allee toch niet allemaal zegt lol).
Er staat in dat huidige contracten onder dezelfde voorwaarden blijven
verderlopen.
Maar is dit dan gewoon tot volgend jaar? of daarna nog steeds aan die voorwaarden.
stel dat ze limieten invoeren voor nieuw users van a2f,
moeten de huidige contracten, na de duur van 1 jaar dan omgezet
worden naar deze voorwaarden??
wel nogal belangrijke info vind ik..
wie zeker is, laat maar weten;)
greetz
verderlopen.
Maar is dit dan gewoon tot volgend jaar? of daarna nog steeds aan die voorwaarden.
stel dat ze limieten invoeren voor nieuw users van a2f,
moeten de huidige contracten, na de duur van 1 jaar dan omgezet
worden naar deze voorwaarden??
wel nogal belangrijke info vind ik..
wie zeker is, laat maar weten;)
greetz
Laatst gewijzigd door canabeez 13 maa 2004, 05:14, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Tjah, ik ben altijd rustig gebleven maar dit is regelrechte "bs".
We weten nu iets meer over de oorzaak van de probs en ja dat is al...
Oplossing???? Wanneer???? Hoe??? ze weten het zelf waarschijnlijk niet.
Ohlalala ze gaan strenger optreden tegen het illegale gedoe om de grote gebruikers tegen te gaan, zijn we vet mee, ze gaan toch allleen maar klachten krijgen over uploaders dus degene die 100gig in de maand leechen gaan rustig door.
Voor de rest.... weten we nog iets meer?????? Ach...
Goed van jullie dat jullie de moeite voor de mensen hier doen om zo'n meeting te doen en al maar wat een lachertje, hier is niemand mee geholpen, ja ze gaan kijken voor een oplossing, zijn we weer 6 maand mee zoet zeker?
Dat het maar vlug september is, loopt mn contract af, kan ik weer fatsoenlijk op interner ipv dit amateuristisch gedoe.
De volgende keer als ze jullie laten komen, bespaar jullie de moeite, ze geven toch niks nuttig qua info voor de eindgebruikers.
Dit is nu geen kritiek op jullie, maar eerlijk gezegd, wat hebben ze nu nuttig van info gegeven? Noppes
Ik keek echt uit naar dit verslag, wat een ontgoocheling......
*edit* nogmaals, ik waardeer de tijd en moeite dat jullie erin steken maar ik had meer van A2F/Scarlet verwacht.
We weten nu iets meer over de oorzaak van de probs en ja dat is al...
Oplossing???? Wanneer???? Hoe??? ze weten het zelf waarschijnlijk niet.
Ohlalala ze gaan strenger optreden tegen het illegale gedoe om de grote gebruikers tegen te gaan, zijn we vet mee, ze gaan toch allleen maar klachten krijgen over uploaders dus degene die 100gig in de maand leechen gaan rustig door.
Voor de rest.... weten we nog iets meer?????? Ach...
Goed van jullie dat jullie de moeite voor de mensen hier doen om zo'n meeting te doen en al maar wat een lachertje, hier is niemand mee geholpen, ja ze gaan kijken voor een oplossing, zijn we weer 6 maand mee zoet zeker?
Dat het maar vlug september is, loopt mn contract af, kan ik weer fatsoenlijk op interner ipv dit amateuristisch gedoe.
De volgende keer als ze jullie laten komen, bespaar jullie de moeite, ze geven toch niks nuttig qua info voor de eindgebruikers.
Dit is nu geen kritiek op jullie, maar eerlijk gezegd, wat hebben ze nu nuttig van info gegeven? Noppes
Ik keek echt uit naar dit verslag, wat een ontgoocheling......
*edit* nogmaals, ik waardeer de tijd en moeite dat jullie erin steken maar ik had meer van A2F/Scarlet verwacht.
Laatst gewijzigd door Blino 13 maa 2004, 13:38, in totaal 1 gewijzigd.
Eerst en vooral dank aan de UB-crew om hun tijd, energie en (transport)kosten hier in te steken!
Mijn opinie :
Ik zou inter niet zijn moest ik niet een paar bemerkingen hebben.
Ondertussen is er door Webvisie al zoveel verklaard dat hun geloofwaardigheid alleen maar deuken gekregen heeft. (ik denk niet dat ik hier nog hoef voorbeelden voor aan te halen)
1) Iets anders als dit had ik dus niet verwacht. Het is zelfs gewoon lachwekkend als je al de geheimzinnigheid erond bekijkt. Moet voor deze zogenaamde "uitleg" iemand speciaal naar Antwerpen gaan? Moet er daarom bijna een week gewacht worden om info te verschaffen? Op de "laster en eerroof-thread" kon een snelle officiële reactie blijkbaar wel. Waarom moet de ub-crew nu zelf hun tekst schrijven? (ja, ze mogen de primeur hebben maar ik had het toch liever gezien moest een van de verantwoordelijken zelf de uitleg gegeven hebben!)
2) Webvisie zegt :"Scarlet erkent dat de oorzaak van de problemen op hun netwerk ligt. De problemen situeren zich op meerdere niveau's, en eentje daarvan is op lokaal of regionaal gebied."
Berust dit op feiten? Is daar enig bewijs van?
Ondergetekende heeft een mail naar Scarlet gestuurd refererend naar deze thread met de vraag deze "schuldbekentenis" officieel te bevestigen.
Hopelijk krijgen we een antwoord.
3) "Verder is de administratie stipter. Met name de facturatie lijkt nu correct te verlopen: facturen worden daags na versturen ontvangen en komen dus op tijd toe. "
Als er nu nog iemand kon bijkomen om de fax op tijd te voorzien van papier en de inkomende faxen te lezen EN te beantwoorden ...
Ofwel werkt die fax daar niet ofwel is men gewoon arrogant tov de klanten! Ik ben niet de enige die meerdere faxen gestuurd heeft met een klacht. Antwoord tot op heden : niets. Alle coördinaten waren vermeld hoe ze mij konden bereiken. En neen, ik ga niet telefoneren want dat kost me teveel, en neen, ik vul geen TT in of stuur een mail want deze hebben geen geldige bewijskracht van ondernomen acties.
In de algemene voorwaarden staat :
"Artikel 9: aansprakelijkheid
WebVisie bvba verbindt er zich toe alle middelen waarover het beschikt in werking te stellen om de
abonnees toegang te verlenen tot de ADSL2FITdienstverlening en de goede werking ervan te verzekeren."
Door het niet reageren op aangetekende schrijvens of faxen die betrekking hebben op de goede werking van de dienstverlening gaat men bij Webvisie toch wel de mist in ...
4) "Hun slagzin is dan ook "Unlimited JA, Illegaal, NEEN". WebVisie wilt op deze manier duidelijk maken dat ze nog strenger zullen optreden tegen het illegaal downloaden (het zgn. 'leechen')"
Hoe kan nog strenger opgetreden worden als ik de verhalen hoor?
5) Wat me vooral tegen de borst stuit is dat Webvisie blijkbaar meer belang hecht aan de bezoekers van userbase dan aan zijn eigen (betalende) klanten! Nergens is (naar mijn weten) tot op dit tijdstip van schrijven ook maar enige vermelding of verwijzing op de site van Webvisie naar userbase alhoewel het hun "officiële spreekbuis" is. Klanten die dus geen weet hebben van userbase hoeven dus geen "uitleg" waarom ze problemen (gehad) hebben?
6)"Scarlet ziet daarom geen toekomst meer in limietloos Internet. Dit is dan ook de voornaamste reden waarom zij de door WebVisie aangevraagde capaciteitsupgrade van 500 Mbit/s heeft geweigerd. Scarlet wilt dit enkel opleveren indien WebVisie stopt met het aanbieden van limietloze abonnementen. Let wel: dit gaat over toekomstige abonnementen. De reeds lopende contracten blijven onder de huidige voorwaarden verder lopen."
Wat bij een verlenging na bv 1 jaar? Ineens limiet of geen limiet?
Ben en blijf ik een tevreden klant?
Ja, zolang ik een voldoende snelle (minimum 200 kbyte/s), stabiele, ongelimiteerde verbinding heb en er DRINGEND iets gebeurt naar de communicatie met de klanten toe.
Inter
Mijn opinie :
Ik zou inter niet zijn moest ik niet een paar bemerkingen hebben.
Ondertussen is er door Webvisie al zoveel verklaard dat hun geloofwaardigheid alleen maar deuken gekregen heeft. (ik denk niet dat ik hier nog hoef voorbeelden voor aan te halen)
1) Iets anders als dit had ik dus niet verwacht. Het is zelfs gewoon lachwekkend als je al de geheimzinnigheid erond bekijkt. Moet voor deze zogenaamde "uitleg" iemand speciaal naar Antwerpen gaan? Moet er daarom bijna een week gewacht worden om info te verschaffen? Op de "laster en eerroof-thread" kon een snelle officiële reactie blijkbaar wel. Waarom moet de ub-crew nu zelf hun tekst schrijven? (ja, ze mogen de primeur hebben maar ik had het toch liever gezien moest een van de verantwoordelijken zelf de uitleg gegeven hebben!)
2) Webvisie zegt :"Scarlet erkent dat de oorzaak van de problemen op hun netwerk ligt. De problemen situeren zich op meerdere niveau's, en eentje daarvan is op lokaal of regionaal gebied."
Berust dit op feiten? Is daar enig bewijs van?
Ondergetekende heeft een mail naar Scarlet gestuurd refererend naar deze thread met de vraag deze "schuldbekentenis" officieel te bevestigen.
Hopelijk krijgen we een antwoord.
3) "Verder is de administratie stipter. Met name de facturatie lijkt nu correct te verlopen: facturen worden daags na versturen ontvangen en komen dus op tijd toe. "
Als er nu nog iemand kon bijkomen om de fax op tijd te voorzien van papier en de inkomende faxen te lezen EN te beantwoorden ...
Ofwel werkt die fax daar niet ofwel is men gewoon arrogant tov de klanten! Ik ben niet de enige die meerdere faxen gestuurd heeft met een klacht. Antwoord tot op heden : niets. Alle coördinaten waren vermeld hoe ze mij konden bereiken. En neen, ik ga niet telefoneren want dat kost me teveel, en neen, ik vul geen TT in of stuur een mail want deze hebben geen geldige bewijskracht van ondernomen acties.
In de algemene voorwaarden staat :
"Artikel 9: aansprakelijkheid
WebVisie bvba verbindt er zich toe alle middelen waarover het beschikt in werking te stellen om de
abonnees toegang te verlenen tot de ADSL2FITdienstverlening en de goede werking ervan te verzekeren."
Door het niet reageren op aangetekende schrijvens of faxen die betrekking hebben op de goede werking van de dienstverlening gaat men bij Webvisie toch wel de mist in ...
4) "Hun slagzin is dan ook "Unlimited JA, Illegaal, NEEN". WebVisie wilt op deze manier duidelijk maken dat ze nog strenger zullen optreden tegen het illegaal downloaden (het zgn. 'leechen')"
Hoe kan nog strenger opgetreden worden als ik de verhalen hoor?
5) Wat me vooral tegen de borst stuit is dat Webvisie blijkbaar meer belang hecht aan de bezoekers van userbase dan aan zijn eigen (betalende) klanten! Nergens is (naar mijn weten) tot op dit tijdstip van schrijven ook maar enige vermelding of verwijzing op de site van Webvisie naar userbase alhoewel het hun "officiële spreekbuis" is. Klanten die dus geen weet hebben van userbase hoeven dus geen "uitleg" waarom ze problemen (gehad) hebben?
6)"Scarlet ziet daarom geen toekomst meer in limietloos Internet. Dit is dan ook de voornaamste reden waarom zij de door WebVisie aangevraagde capaciteitsupgrade van 500 Mbit/s heeft geweigerd. Scarlet wilt dit enkel opleveren indien WebVisie stopt met het aanbieden van limietloze abonnementen. Let wel: dit gaat over toekomstige abonnementen. De reeds lopende contracten blijven onder de huidige voorwaarden verder lopen."
Wat bij een verlenging na bv 1 jaar? Ineens limiet of geen limiet?
Ben en blijf ik een tevreden klant?
Ja, zolang ik een voldoende snelle (minimum 200 kbyte/s), stabiele, ongelimiteerde verbinding heb en er DRINGEND iets gebeurt naar de communicatie met de klanten toe.
Inter
meon schreef:Wat heeft Scarlet er mee te maken?
Waarom de verschillen tussen Scarlet en Adsl2Fit-gebruikers?
Meer hulp
<blockquote>Verder hebben we kunnen vaststellen dat er ondertussen de helpdesk beter bemand is geworden</blockquote>
In het kort
<blockquote>Scarlet bekent schuld</blockquote>
Ik wil eventjes graag mijn eigen visie kwijt aangezien ikzelf contact heb gehad met scarlet zelf om wat wijzer te worden uit al deze problemen bij adsl2fit.
De grote lijnen volgens a2f zou dus zijn dat scarlet schuld bekent, waarom dan wanneer ik met de scarlet helpdesk voor bedrijven bel ze van niets weten. En dat ze wanneer ze op de particuliere helpdesk na mijn lijn na te checken als enige MOGELIJKE antwoord kunnen vinden op de extreem trage snelheden die plots zijn begonnen dat a2f een datalimiet zou hebben opgelegt? Ok er is een verschil tussen de een planet internet account en a2f maar kan dit veroorzaken dat mijn a2f account van de 1ne dag op de andere van 270kb/s naar 2kb/s gaat en dat dit zo blijft?? Hier kloppen toch een deel dingen niet wat a2f beweert tegen ub...
Hun helpdesk beter bemand Vrijdagavond werd er al geen telefoon meer beantwoord vanaf 16u en vanaf 16u20 was de helpdesk al gewoon gesloten terwijl ge fijn het bandje krijgt te horen dat ze tot 17u open zijn, is dat hun wijze van zeggen dat de helpdesk beter bemand is en beter functioneert?
Mja mijn conclusie is dus dat ik met deze hele rataklam van a2f nog steeds geen antwoord heb op waardoor de problemen komen...
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Eerst DANK U WEL Userbase Crew !!!
Nog goed dat er mensen zijn die hun willen ontfermen over anderen.
De schuld zal wel bij Scarlet liggen daar ben ik van overtuigd en zo gemakkelijk zal Scarlet niet van A2F afgeraken want ze hebben een contract afgesloten. Scarlet zal dat wel niet voorzien hebben en ik denk dat als ze A2F echt weg willen dan zal er wel een proces komen.
Laat ons hopen dat dat niet gebeurt
Nog goed dat er mensen zijn die hun willen ontfermen over anderen.
De schuld zal wel bij Scarlet liggen daar ben ik van overtuigd en zo gemakkelijk zal Scarlet niet van A2F afgeraken want ze hebben een contract afgesloten. Scarlet zal dat wel niet voorzien hebben en ik denk dat als ze A2F echt weg willen dan zal er wel een proces komen.
Laat ons hopen dat dat niet gebeurt
Goh als A2F abonnee voel je je toch goed als je weet dat ze nu met deze officiele uitleg afkomen en op je eigen mails en telefoontjes totale bullshit antwoorden geven.
Vooraleer ze een deftig antwoord geven beginnen ze ons al te waarschuwen dat ze strenger gaan optreden.
Goed geen oplossing in zicht, het ziet er mooi uit.
Heeft er iemand eigelijk ooit reactie gehad na het opsturen van die vergoedings brief na vorige problemen?
Vooraleer ze een deftig antwoord geven beginnen ze ons al te waarschuwen dat ze strenger gaan optreden.
Goed geen oplossing in zicht, het ziet er mooi uit.
Heeft er iemand eigelijk ooit reactie gehad na het opsturen van die vergoedings brief na vorige problemen?
Ik ga ook veranderen en dit is makkelijker dan men denkt dankzij de uitleg van Webvisie die we nu gekregen hebben. Alles wijst erop dat ze hun contract niet kunnen naleven en kan de klant dit abonnement dus direkt opzeggen.
Ik had nog minstens 5 geïnteresseerden die zeker niet boven de 10GB per maand zouden komen maar heb ze ondertussen op de hoogte gebracht van de situatie en hun naar een andere provider doorverwezen.
Trouwens ze hebben daar wel lef bij Webvisie. Ondertussen faktuur sturen zonder eerst een fatsoenlijke dienst te leveren, zou ik nooit durven. Is al meer dan 2 weken dat ik geen internet meer heb.
Ik had nog minstens 5 geïnteresseerden die zeker niet boven de 10GB per maand zouden komen maar heb ze ondertussen op de hoogte gebracht van de situatie en hun naar een andere provider doorverwezen.
Trouwens ze hebben daar wel lef bij Webvisie. Ondertussen faktuur sturen zonder eerst een fatsoenlijke dienst te leveren, zou ik nooit durven. Is al meer dan 2 weken dat ik geen internet meer heb.
Vorige keer inderdaad "vergoedingske" gekregen door een domainname te laten registreren via hun. Maar deze keer moeten ze daar niet mee afkomen. Mailboxen en webspace heb ik zelf op een "betrouwbaardere plaats" dan bij ADSL2FIT. Ik zou er niet aan moeten denken dat dit gedurende meer dan 2weken om de 4 maanden niet beschikbaar zou zijn.
Enkele jaren geleden bij Skynet hadden ook zij hun dienst geduren 4dagen maar !!!! niet kunnen verlenen en hebben mij daarom de volgende 2 maanden gratis internet aangeboden. Als ADSL2FIT zelfde regel zou toepassen zouden enkel mij al 4maand niet mogen faktureren.
Geld is het enigste wat zo'n bedrijven interesseren...
Gewoon fakturen die ze nu sturen nog niet betalen. Vorige keer in oktober ook niet gedaan totdat vergoeding officiëel door hun was aanvaard, dan pas de vorige fakturen laten vereffenen. wat kan men anders doen als consument? Als je braaf bent en niets vraagt krijg je ook niets hé.
Enkele jaren geleden bij Skynet hadden ook zij hun dienst geduren 4dagen maar !!!! niet kunnen verlenen en hebben mij daarom de volgende 2 maanden gratis internet aangeboden. Als ADSL2FIT zelfde regel zou toepassen zouden enkel mij al 4maand niet mogen faktureren.
Geld is het enigste wat zo'n bedrijven interesseren...
Gewoon fakturen die ze nu sturen nog niet betalen. Vorige keer in oktober ook niet gedaan totdat vergoeding officiëel door hun was aanvaard, dan pas de vorige fakturen laten vereffenen. wat kan men anders doen als consument? Als je braaf bent en niets vraagt krijg je ook niets hé.
Ter attentie van het management van webvisie (adsl2fit):
"La Cour de cassation française a maintenu la condamnation du fournisseur d'accès à internet AOL, pour publicité trompeuse, à la suite de son offre de connexion illimitée, à la fin de l'année 2000, qu'AOL n'avait pas pu assumer.
AOL avait proposé une formule d'accès illimité liée à un engagement de deux ans avec prélèvement automatique mais, dans l'incapacité de fournir ce qui était proposé, AOL avait mis en place des dispositifs d'interruption des connexions qui étaient par ailleurs très difficiles à établir compte tenu de l'encombrement. L'UFC-Que Choisir avait alors assigné AOL en référé afin de faire constater l'existence d'une publicité trompeuse.
La cour d'appel de Versailles, le 14 mars 2001, avait condamné AOL à payer 15.244 euros de provision à l'UFC en réparation du préjudice causé à l'ensemble des souscripteurs, et avait ordonné la publication de sa décision dans la presse. La cour constatait que la publicité était trompeuse et créait donc un trouble manifestement illicite en induisant les consommateurs en erreur.
La Cour de cassation, saisie par AOL, a confirmé cette appréciation en déclarant que l'arrêt rendu à Versailles n'encourait aucune critique car il avait «parfaitement caractérisé l'aspect trompeur de la publicité. (d'après AFP)"
Een advies voor webvisie: een advocaat voor de vertaling in het Nederlands zou nuttig kunnen zijn. Vergeet niet dat een Franse rechtspraak eveneens toepassing in België kan vinden...
"La Cour de cassation française a maintenu la condamnation du fournisseur d'accès à internet AOL, pour publicité trompeuse, à la suite de son offre de connexion illimitée, à la fin de l'année 2000, qu'AOL n'avait pas pu assumer.
AOL avait proposé une formule d'accès illimité liée à un engagement de deux ans avec prélèvement automatique mais, dans l'incapacité de fournir ce qui était proposé, AOL avait mis en place des dispositifs d'interruption des connexions qui étaient par ailleurs très difficiles à établir compte tenu de l'encombrement. L'UFC-Que Choisir avait alors assigné AOL en référé afin de faire constater l'existence d'une publicité trompeuse.
La cour d'appel de Versailles, le 14 mars 2001, avait condamné AOL à payer 15.244 euros de provision à l'UFC en réparation du préjudice causé à l'ensemble des souscripteurs, et avait ordonné la publication de sa décision dans la presse. La cour constatait que la publicité était trompeuse et créait donc un trouble manifestement illicite en induisant les consommateurs en erreur.
La Cour de cassation, saisie par AOL, a confirmé cette appréciation en déclarant que l'arrêt rendu à Versailles n'encourait aucune critique car il avait «parfaitement caractérisé l'aspect trompeur de la publicité. (d'après AFP)"
Een advies voor webvisie: een advocaat voor de vertaling in het Nederlands zou nuttig kunnen zijn. Vergeet niet dat een Franse rechtspraak eveneens toepassing in België kan vinden...
-
- Premium Member
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 19 sep 2003, 21:39
- Locatie: Gentbrugge
Eerst was men neef, niet voor A2F paar dagen geleden plots wel.
En ik was er in het begin voor maar na paar maanden nadat het veel gebruikt werd was ik er tegen en nu al helemaal.
Iedereen zijn eigen mening zou ik zeggen, ik hoop echter wel dat er oplossing komt en A2F kan realizeren wat ze beloven
MAAR
Ik geloof er echter niet meer in dat dit nog zal gebeuren
En ik was er in het begin voor maar na paar maanden nadat het veel gebruikt werd was ik er tegen en nu al helemaal.
Iedereen zijn eigen mening zou ik zeggen, ik hoop echter wel dat er oplossing komt en A2F kan realizeren wat ze beloven
MAAR
Ik geloof er echter niet meer in dat dit nog zal gebeuren
Even een klein doch hard zinnetje;
A2F gaat, vrees ik, een stille dood tegemoet.
Wat is er belangrijker?
Snelheid of bandbreedte?
Eerlijkheid of .........(censuur want wil niet afgesloten worden)?
Communicatie of 'laat maar waaien'?
Kortom; Verkoop wat je schrijft of is het -in A2F/Webvisie geval- schrijf wat je graag wil verkopen?
Denk dat de ganse site van A2F onder een noemer valt die iets met reclame en iets in de aard van oneerlijke praktijken te maken heeft.
In ieder geval, ben eens curieus wat de ombudsman met mijn klacht gaat doen. Heb er gisteren eens even met gesproken en het lijkt erop dat er meer aan de hand is dan hetgeen A2F tot nu toe geeft prijs gegeven.
En inderdaad, A2F is een "SUB-ISP" die dus eigenlijk afhangt van enorm veel factoren en minder slagkracht heeft.
Wat betreft compensatie voor geleden schade:
Ik zou het enorm apprecieren dat ze me 2 of 3 maanden gratis inet zouden geven of 2 of 3 maanden 8Mb abo aanbieden aan de prijs van een 4Mb abo.
Ik weet het niet hé, dit zijn enkele ideetjes die zo meteen bij me opkomen.
A2F gaat, vrees ik, een stille dood tegemoet.
Wat is er belangrijker?
Snelheid of bandbreedte?
Eerlijkheid of .........(censuur want wil niet afgesloten worden)?
Communicatie of 'laat maar waaien'?
Kortom; Verkoop wat je schrijft of is het -in A2F/Webvisie geval- schrijf wat je graag wil verkopen?
Denk dat de ganse site van A2F onder een noemer valt die iets met reclame en iets in de aard van oneerlijke praktijken te maken heeft.
In ieder geval, ben eens curieus wat de ombudsman met mijn klacht gaat doen. Heb er gisteren eens even met gesproken en het lijkt erop dat er meer aan de hand is dan hetgeen A2F tot nu toe geeft prijs gegeven.
En inderdaad, A2F is een "SUB-ISP" die dus eigenlijk afhangt van enorm veel factoren en minder slagkracht heeft.
Wat betreft compensatie voor geleden schade:
Ik zou het enorm apprecieren dat ze me 2 of 3 maanden gratis inet zouden geven of 2 of 3 maanden 8Mb abo aanbieden aan de prijs van een 4Mb abo.
Ik weet het niet hé, dit zijn enkele ideetjes die zo meteen bij me opkomen.
-
- Pro Member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
dus :
* weer het typische blame scarlet
* strenger optreden tegen klanten
terleurstellend antwoord ..en waarom moet dit via UB ?
nja het is meer een moment voor "geen woorden maar daden" jmmr genoeg is de realiteit weer anders
* weer het typische blame scarlet
* strenger optreden tegen klanten
terleurstellend antwoord ..en waarom moet dit via UB ?
nja het is meer een moment voor "geen woorden maar daden" jmmr genoeg is de realiteit weer anders
Zijn jullie nu echt allemaal zo'n kleine kinderen dat jullie iets niet kunnen apprecieren in de geest waarin het aangeboden wordt? De informatie die WebVisie aan UB aangeboden heeft, hebben ze zelf pas maandag ontvangen. En is heel andere informatie als diegene die in november aangeboden werd. Maar ja, het is altijd interessanter van te kunnen schieten.... reclameren kan iedereen. Een oplossing aanbieden? Ah neen, zo werkt het niet hé, zoek die maar zelf. Bah, als het forum deze weg opgaat, zijn ze een lezer kwijt. Mag ik de o zo vol-van-kennis-zijnde-bezoekers van dit forum eens vragen, waarom die vuile leechers (die hier trouwens wreed de plak zwaaien) eens niet doen alsof hun neus bloedt, en hun praktijken stoppen, dan zou er voor ons andere gebruikers MEER DAN VOLDOENDE bandbreedte zijn, maar neen, liever zagen. Pfft gemakkelijk zenne en goedkoop. Bah, ik laat het hierbij.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Simpeltje schreef: Mag ik de o zo vol-van-kennis-zijnde-bezoekers van dit forum eens vragen, waarom die vuile leechers (die hier trouwens wreed de plak zwaaien) eens niet doen alsof hun neus bloedt, en hun praktijken stoppen, dan zou er voor ons andere gebruikers MEER DAN VOLDOENDE bandbreedte zijn, maar neen, liever zagen.
Zij, die zonder zonden zijn, werpe de eerste steen !
If you can't beat them, confuse them.
-
- Plus Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Simpeltje,
Ik denk dat er een aantal grote bedrijven blij zijn dat er zoveel goedgelovige mensen zijn zoals jij.
Leechers zijn schuld van alle bandbreedte problemen net zoals piraterij de schuld is van het ondergang van de muziekindustrie.
Een bedrijf roept iets uit en iedereen knikt mee ... geen wonder dat wordt gezegd dat de grote massa zo stom is als slachtvee.
Strife
Ik denk dat er een aantal grote bedrijven blij zijn dat er zoveel goedgelovige mensen zijn zoals jij.
Leechers zijn schuld van alle bandbreedte problemen net zoals piraterij de schuld is van het ondergang van de muziekindustrie.
Een bedrijf roept iets uit en iedereen knikt mee ... geen wonder dat wordt gezegd dat de grote massa zo stom is als slachtvee.
Strife
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Ik weet dat ik zodra mijn jaar verlopen misschien mijn lijn ga opzeggen.
Simpeltje schreef: Mag ik de o zo vol-van-kennis-zijnde-bezoekers van dit forum eens vragen, waarom die vuile leechers (die hier trouwens wreed de plak zwaaien) eens niet doen alsof hun neus bloedt, en hun praktijken stoppen, dan zou er voor ons andere gebruikers MEER DAN VOLDOENDE bandbreedte zijn, maar neen, liever zagen. Pfft gemakkelijk zenne en goedkoop. Bah, ik laat het hierbij.
Kijk zoiets begrijp ik niet ...
Waarom zijn zij die een grote volume downloaden vuile leechers die de bandbreedte van de anderen afpakken? Da's weer zo'n afgezaagde zin die door sommigen zonder nadenken worden uitgesproken.
A2F biedt een abonnement zonder trafiek limiet, en ik lees hier al een paar keer dat "anderen" hun trafiek maar moeten limiteren, fair use, enz ...
Tja zo wil ik ook wel een autosnelweg aanleggen met 1 rijstrook ( voor de 2 richtingen uiteraard ) en dan gaan de automobilisten zeker zeggen dat het aan de automobilisten ligt dat er files zijn op die autosnelweg? ... BAH
>>>> Als ik een abonnement neem zonder trafiek limiet, dan wil ik niet van de andere gebruikers horen dat ik mijn trafiek moet limiteren! Logisch toch?????? <<<<
Als ik bij een ISP zou zitten met een limiet en ik zou die overschrijden, dan mag men mij daarop aanspreken, maar nu NIET.
Als A2F beslist een limiet te gaan stellen op hun abonnement, dan zullen ze ergens anders een compensatie moeten geven ( prijs, snelheid, enz ... )
Dat moest ik even kwijt.
Simpeltje schreef:Zijn jullie nu echt allemaal zo'n kleine kinderen dat jullie iets niet kunnen apprecieren in de geest waarin het aangeboden wordt? De informatie die WebVisie aan UB aangeboden heeft, hebben ze zelf pas maandag ontvangen. En is heel andere informatie als diegene die in november aangeboden werd. Maar ja, het is altijd interessanter van te kunnen schieten.... reclameren kan iedereen. Een oplossing aanbieden? Ah neen, zo werkt het niet hé, zoek die maar zelf. Bah, als het forum deze weg opgaat, zijn ze een lezer kwijt. Mag ik de o zo vol-van-kennis-zijnde-bezoekers van dit forum eens vragen, waarom die vuile leechers (die hier trouwens wreed de plak zwaaien) eens niet doen alsof hun neus bloedt, en hun praktijken stoppen, dan zou er voor ons andere gebruikers MEER DAN VOLDOENDE bandbreedte zijn, maar neen, liever zagen. Pfft gemakkelijk zenne en goedkoop. Bah, ik laat het hierbij.
Simpeltje, of mag ik A2F zeggen? ('k zal wel weer oliedom zijn zeker?)
1) "heel andere informatie" was het in november dan toch de fout niet van Scarlet? Wat was trouwens de officiële uitleg van Webvisie?
2) "Een oplossing aanbieden? Ah neen, zo werkt het niet hé, zoek die maar zelf." Bedoel je dat wij als klant moeten een oplossing zoeken?
3) ivm die "vuile leechers" ... Webvisie zou er toch geen problemen mogen mee hebben dat iemand neemt waar hij recht op heeft? Al haalt iemand 1 terrabyte aan data binnen per maand, hij betaalt ervoor en mag dat ook contractueel!
OPROEP AAN A2F !!!
Sluit eens voor 24 uur al die leechers af, dan weet iedereen het ineens, waar het probleem zit.
En ik goedgelovig, jong, ge hebt er geen idee van waarover ge spreekt.
Sluit eens voor 24 uur al die leechers af, dan weet iedereen het ineens, waar het probleem zit.
En ik goedgelovig, jong, ge hebt er geen idee van waarover ge spreekt.
Simpeltje schreef:Zijn jullie nu echt allemaal zo'n kleine kinderen dat jullie iets niet kunnen apprecieren in de geest waarin het aangeboden wordt? De informatie die WebVisie aan UB aangeboden heeft, hebben ze zelf pas maandag ontvangen. En is heel andere informatie als diegene die in november aangeboden werd. Maar ja, het is altijd interessanter van te kunnen schieten.... reclameren kan iedereen. Een oplossing aanbieden? Ah neen, zo werkt het niet hé, zoek die maar zelf. Bah, als het forum deze weg opgaat, zijn ze een lezer kwijt. Mag ik de o zo vol-van-kennis-zijnde-bezoekers van dit forum eens vragen, waarom die vuile leechers (die hier trouwens wreed de plak zwaaien) eens niet doen alsof hun neus bloedt, en hun praktijken stoppen, dan zou er voor ons andere gebruikers MEER DAN VOLDOENDE bandbreedte zijn, maar neen, liever zagen. Pfft gemakkelijk zenne en goedkoop. Bah, ik laat het hierbij.
jij bent wel heel makkelijk,
1. de vraag die ik me stel= wat weet jij van al die dingen?
weet jij wat 't is om ruim 2 weken geen enkele mail te kunnen versturen, op ub praktisch niet te kunnen inloggen, sommige websites gewoon niet kunnen bekijken. En dan nog 't mooiste van alles, er wordt gewoonweg geen gehoor aan gegeven, zelfs niet na verstuurde fax en een paar troubletickets EN telefoons (wacht maar tot maandag is 't antwoord). Wel beste simpeltje, misschien zou je anders piepen moest je 't zelfde voor gehad hebben. Ik klaag enkel als ik reden heb om te klagen en daar heb ik als klant recht op. Ik betaal nl geen 35€ om 't zelfde (zelfs nog trager) dan een 56k modem te verkrijgen.
2. denk toch wel dat dit forum er is om bepaalde zaken van een kritische kant te bekijken, en als ik als klant geen recht krijg waar ik tenslotte voor betaal, tja wat houdt me dan nog tegen?
3. Vuile leechers? ---> Mag ik de o zo vol-van-kennis-zijnde-bezoekers van dit forum eens vragen, waarom die vuile leechers (die hier trouwens wreed de plak zwaaien) eens niet doen alsof hun neus bloedt, en hun praktijken stoppen --> hoe kan jij weten wie hier zwaar leecht en niet, dus interpreteeer er dan niet op los aub tenzij .....
4. De informatie die WebVisie aan UB aangeboden heeft, hebben ze zelf pas maandag ontvangen. --> hoe weet jij die dingen allemaal ???, want ik kan dat hier op 't forum nergens terugvinden tenzij je .....
5. verder kan ik alleen maar de mening van inter bijstaan, het is niet aan een klant om met bepaalde oplossingen over de brug te komendus geef me eens in godsnaam een reden om NIET te klagen!!!
greetz
Laatst gewijzigd door KL 13 maa 2004, 14:21, in totaal 3 gewijzigd.
- Styno
- Elite Poster
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
- Locatie: Somewhere over the rainbow....
Eerst en vooral, sorry Meon dat je voor deze antwoorden je vrije dag hebt moeten opofferen....
En Simpeltje, limietloos internet en niet mogen leechen, vertel me eens hoe dat samengaat.
Styno
En Simpeltje, limietloos internet en niet mogen leechen, vertel me eens hoe dat samengaat.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Ik geloof wat a2f zegt, dat er bottlenecks zitten op het Scarlet netwerk, blij dat ze dit ook erkennen.
En voor die ambetanterikken die ier komen zeggen van: "Ik heb de vorige
geruchten is vergeleken met de deze en er klopt toch iets niet ze, ze zeiden int begin da er genoeg bandbreedte is en dat deze verre van op is"
Denk ff na oke:
- Backbone van A2F = genoeg bandbreedte
- Verbinding tss LEX'en = niet genoeg bandbreedte
(Ik durf zelfs wedden dat A2F niet kan zien of er genoeg bandbreedte is tss LEX'en)
Eerst leren lezen voor dache ier stomme statements komt plaatsen.
mvg yorrick
En voor die ambetanterikken die ier komen zeggen van: "Ik heb de vorige
geruchten is vergeleken met de deze en er klopt toch iets niet ze, ze zeiden int begin da er genoeg bandbreedte is en dat deze verre van op is"
Denk ff na oke:
- Backbone van A2F = genoeg bandbreedte
- Verbinding tss LEX'en = niet genoeg bandbreedte
(Ik durf zelfs wedden dat A2F niet kan zien of er genoeg bandbreedte is tss LEX'en)
Eerst leren lezen voor dache ier stomme statements komt plaatsen.
mvg yorrick
Ik dank zoals al zovelen de UB crew voor het werk dat ze hierin steken en voor hun inspanningen om ons van informatie te voorzien. Het wordt wel degelijk geapprecieerd.
MAAR
1/Vind iedereeen het nu normaal dat klanten achter informatie moeten gaan smeken???
2/Als ik wil leechen (en ik doe het niet, want ik ben geen zware gebruiker), dan is dat mijn volste recht. Ik betaal namelijk voor een dienst die dit mogelijk maakt volgens het contract. Webvisie moet gewoon zien dat de infrastructuur, van wie die ook moet komen, het ondersteunt. Zij moesten maar niet met A2F begonnen zijn wanneer ze geen 100% zeker waren dat er geen problemen gingen zijn.
3/Het zijn idd de simpele gebruikers, diegene die goedgelovig zijn, die bedrogen kunnen worden. Webvisie is qua Bedrijf2Klant communicatie al 2 jaar zo SLECHT bezig. Ik heb al 2 jaar een abonnement van Webvisie (Net4All). Ik ben begonnen bij het goedkope Blast Abonnement, dat hebben ze ook moeten afschaffen, omdat ze dit toen al niet konden bolwerken.
4/Wat hebben we nu eigenlijk bijgeleerd? We zijn nog geen stap verder, ze leggen de schuld weer bij Scarlet Ze gaan de klanten op hun PLICHTEN wijzen wanneer het FILESHARING betreft, terwijl ze zelf hun plichten niet na kunnen komen. Dit is wel het laatste dat ik wou horen en is daarbij compleet OFFTOPIC, dat ze eerst hun eigen problemen oplossen om dan andere mensen te zeggen wat te doen of laten.
MAAR
1/Vind iedereeen het nu normaal dat klanten achter informatie moeten gaan smeken???
2/Als ik wil leechen (en ik doe het niet, want ik ben geen zware gebruiker), dan is dat mijn volste recht. Ik betaal namelijk voor een dienst die dit mogelijk maakt volgens het contract. Webvisie moet gewoon zien dat de infrastructuur, van wie die ook moet komen, het ondersteunt. Zij moesten maar niet met A2F begonnen zijn wanneer ze geen 100% zeker waren dat er geen problemen gingen zijn.
3/Het zijn idd de simpele gebruikers, diegene die goedgelovig zijn, die bedrogen kunnen worden. Webvisie is qua Bedrijf2Klant communicatie al 2 jaar zo SLECHT bezig. Ik heb al 2 jaar een abonnement van Webvisie (Net4All). Ik ben begonnen bij het goedkope Blast Abonnement, dat hebben ze ook moeten afschaffen, omdat ze dit toen al niet konden bolwerken.
4/Wat hebben we nu eigenlijk bijgeleerd? We zijn nog geen stap verder, ze leggen de schuld weer bij Scarlet Ze gaan de klanten op hun PLICHTEN wijzen wanneer het FILESHARING betreft, terwijl ze zelf hun plichten niet na kunnen komen. Dit is wel het laatste dat ik wou horen en is daarbij compleet OFFTOPIC, dat ze eerst hun eigen problemen oplossen om dan andere mensen te zeggen wat te doen of laten.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."