Nieuwe telenet klant -> zenderpakketten

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb sinds een 2tal weken een Telenet goldshake en nu dus ook digitale TV. Nu merk ik dat ik diverse zenders waar je voor moet bijbetalen, oa bvb. Prime, Al Jazeera, Passion Channel ( 8) :-) ) kan ontvangen terwijl ik hier niet om gevraagd heb. Is dit normaal, één of andere test of promotie voor een maand ofzo of moet ik mij zorgen maken om een gepeperde factuur?
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien eens eerst zoeken op het forum... is een klassieker die vraag.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb gezocht, onder welke zoektermen vind je die topics dan?
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13592
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

In principe is het een maand gratis maar moet je zelf opzeggen, anders hang je één jaar vast aan dit peperdure contract! Tenzij dat ondertussen veranderd is. Vroeger nogal wat topics over gehad.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het is 2 weken, niet 1 maand. Geen schrik, ze verdwijnen vanzelf na die 2 weken :(
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

meon schreef:Het is 2 weken, niet 1 maand. Geen schrik, ze verdwijnen vanzelf na die 2 weken :(
En jij gelooft dat?
in 50% verdwijnen ze na 2 weken, de andere 50% heeft een jaarcontract aan zijn ben en kan pas na veel gebel het contract al dan niet kosteloos opzeggen.
Ik zou sowieso bellen en vragen dat ze het ZEKER stopzetten en uitdrukkelijk zeggen dat je GEEN abbo wenst.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Zelf geef ik er de voorkeur aan om een email te sturen zodat ik ook een bevestiging dat de paketten inderdaad verwijderd zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:Zelf geef ik er de voorkeur aan om een email te sturen zodat ik ook een bevestiging dat de paketten inderdaad verwijderd zijn.
Het probleem is dat je Telenet gewoonweg niet kan bereiken via mail... enkel via een webformulier (al krijg je daar ook feedback van).

In ieder geval, nogmaals...
- PRIME krijg je 1 maand gratis en is eigenlijk een onderdeel van een jaarabonnement (en zeg je dus ook best op op dag 25 of zo) waardoor het ook vaak fout gaat.
- Andere paketten krijg je twee weken gratis en verdwijnen vanzelf.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Net eens gechecked, de extra zenders zijn sinds vandaag, 2 weken na installatie, idd allemaal weg, inclusief prime. Op die "x maanden gratis Prime" ben ik niet ingegaan om misérie met het opzeggen achteraf te vermijden, daarmee dat het mij verwonderde dat ik het nu wel had maar we zijn er dus van verlost.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

meon schreef:Het is 2 weken, niet 1 maand. Geen schrik, ze verdwijnen vanzelf na die 2 weken :(
Ik had dezelfde ervaring onlangs.
schumike
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 nov 2007, 17:35

Altijd bellen,das het beste,er gebeuren nu éénmaal helaas fouten.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

schumike schreef:Altijd bellen,das het beste,er gebeuren nu éénmaal helaas fouten.
Ik weet niet of altijd bellen het beste is. Je belast er onnodig de klantendienst mee. Als er fouten gebeuren, dient het bedrijf dit te corrigeren. Als ze veel fouten maken, zullen ze hun procedures aanpassen.

Je belt toch ook niet om een toekomstige factuur te controleren?..
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Dfrog schreef:
schumike schreef:Altijd bellen,das het beste,er gebeuren nu éénmaal helaas fouten.
Ik weet niet of altijd bellen het beste is. Je belast er onnodig de klantendienst mee. Als er fouten gebeuren, dient het bedrijf dit te corrigeren. Als ze veel fouten maken, zullen ze hun procedures aanpassen.

Je belt toch ook niet om een toekomstige factuur te controleren?..
Onnodig?Het is hun werk en het is geweten er veel fouten gebeuren ivm met die gratis prime pakketten en ze zegge het gaat allemaal vanzelf,helaas gebeurt dit dikwijls niet en hangen vele mensen voor een jaar vast.Dus bellen is de boodschap,ik laat ze geen seconde gerust,vanaf ik bv vraag om be tv op te zeggen en dat is na een dag nadien nog niet gedeactiveerd dan bel ik opnieuw,zo simpel is dat.
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Dfrog schreef:
schumike schreef:Altijd bellen,das het beste,er gebeuren nu éénmaal helaas fouten.
Ik weet niet of altijd bellen het beste is. Je belast er onnodig de klantendienst mee. Als er fouten gebeuren, dient het bedrijf dit te corrigeren. Als ze veel fouten maken, zullen ze hun procedures aanpassen.

Je belt toch ook niet om een toekomstige factuur te controleren?..
Onnodig?Het is hun werk en het is geweten er veel fouten gebeuren ivm met die gratis prime pakketten en ze zegge het gaat allemaal vanzelf,helaas gebeurt dit dikwijls niet en hangen vele mensen voor een jaar vast.Dus bellen is de boodschap,ik laat ze geen seconde gerust,vanaf ik bv vraag om be tv op te zeggen en dat is na een dag nadien nog niet gedeactiveerd dan bel ik opnieuw,zo simpel is dat.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
In ieder geval, nogmaals...
- PRIME krijg je 1 maand gratis en is eigenlijk een onderdeel van een jaarabonnement (en zeg je dus ook best op op dag 25 of zo) waardoor het ook vaak fout gaat.
- Andere paketten krijg je twee weken gratis en verdwijnen vanzelf.
Neen dit klopt niet!
Zoals je ziet zijn bij de TS alle extra zenders, dus ook Prime, verdwenen NA 2 weken.
Zo zou het moeten, dit zijn promopacketen.
Echter wanneer Prime na 2 weken NIET weg is, MOET je bellen, anders heb je een jaarcontract een je been, omdat het dan een try en buy packet is (dit komt meestal doordat verdelers hier een percentje op krijgen en dus geen promo activeren, maar try en buy. Als je vergeet te bellen, krijgen zij $$$) :)

PS.
Het kan zijn dat ik promo en try en buy verwissel, maar dit is gewoon om een onderscheid te maken.

PS2.
Een belletje naar de klantendienst kan wonderen doen. Zij kunnen immers in Café zien als Prime of ander product geregistreerd staat als Promo of try en buy en dus ook weten als je MOET opzeggen of niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:Zo zou het moeten, dit zijn promopacketen. Echter wanneer Prime na 2 weken NIET weg is, MOET je bellen, anders heb je een jaarcontract een je been, omdat het dan een try en buy packet is
Ik ken er nochtans genoeg die PRIME een maand hebben gehad... waarom men het dan soms aanziet als promo of try and buy is me een raadsel maar je opmerking van 2 weken is daar duidelijk niet de bepalende factor.

Enfin... misschien moet Charlotte maar eens duidelijkheid scheppen.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben onlangs bj Eurosys (Telenet Verdeler) geweest om mijn Indi box in te ruilen voor een Telenet exemplaar ...

De klant voor mij ging in op de "Try & Buy" en moest hierdoor een papier tekenen waar duidelijk op staat dat de klant zich bewust is van het feit dat hij het aanbod moet opzeggen voor het eind van de eerste maand.

Ik heb hier niet voor gekozen en heb dus ook geen dergelijk papier moeten ondertekenen ...

Da's ondertussen 1,5 weken geleden dus indien over een paar dagen alle 'gratis' kanalen weg zijn, dan lijkt het mij dat alles vrij correct verloopt.

Ook ik heb in het verleden de verhalen gelezen ivm de problemen hiermee, maar indien men nu deze procedure volgt en consequent de klant laat tekenen indien hij voor "Try & Buy" gaat, zou dit probleem van de baan moeten zijn.
Je moet wel altijd op je hoede blijven, want ik belde onlangs ook de helpdesk en dan proberen ze je dat nog eens aan te praten, als je dan niet oplet, heb je het alsnog aan je been (zonder papieren, want telefonisch) ...
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Het juiste antwoord is al verschillende keren gevallen. Nog even samenvatten:

Try & Buy:
Nieuwe Digital TV-klanten kunnen sowieso 15 dagen lang alle kanalen gratis bekijken, ook al neem je op geen enkel pakket een abonnement. Na 15 dagen verdwijnen automatisch alle pakketten.

Buy & Try
Stel dat je een abonnement neemt op Prime Sport. Dan geniet je van de lopende promotie (bijvoorbeeld 2 maanden gratis Prime Sport). De pakketten waarop je geen abonnement had, verdwijnen automatisch na 15 dagen (Try & Buy). Prime Sport blijft echter actief. Gedurende de promotieperiode (in dit voorbeeld 2 maanden) kun je het nog opzeggen zonder kosten.

Op je aankoopbevestiging en ook op Mijn Telenet vind je terug op welke pakketten je een abonnement genomen hebt. Wil je deze niet behouden, zeg ze dan zeker op binnen de promotieperiode.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”