Nieuwe telenet klant -> zenderpakketten
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik heb sinds een 2tal weken een Telenet goldshake en nu dus ook digitale TV. Nu merk ik dat ik diverse zenders waar je voor moet bijbetalen, oa bvb. Prime, Al Jazeera, Passion Channel ( ) kan ontvangen terwijl ik hier niet om gevraagd heb. Is dit normaal, één of andere test of promotie voor een maand ofzo of moet ik mij zorgen maken om een gepeperde factuur?
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Misschien eens eerst zoeken op het forum... is een klassieker die vraag.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
In principe is het een maand gratis maar moet je zelf opzeggen, anders hang je één jaar vast aan dit peperdure contract! Tenzij dat ondertussen veranderd is. Vroeger nogal wat topics over gehad.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
En jij gelooft dat?meon schreef:Het is 2 weken, niet 1 maand. Geen schrik, ze verdwijnen vanzelf na die 2 weken
in 50% verdwijnen ze na 2 weken, de andere 50% heeft een jaarcontract aan zijn ben en kan pas na veel gebel het contract al dan niet kosteloos opzeggen.
Ik zou sowieso bellen en vragen dat ze het ZEKER stopzetten en uitdrukkelijk zeggen dat je GEEN abbo wenst.
-
- Deel van't meubilair
Het probleem is dat je Telenet gewoonweg niet kan bereiken via mail... enkel via een webformulier (al krijg je daar ook feedback van).Astralon schreef:Zelf geef ik er de voorkeur aan om een email te sturen zodat ik ook een bevestiging dat de paketten inderdaad verwijderd zijn.
In ieder geval, nogmaals...
- PRIME krijg je 1 maand gratis en is eigenlijk een onderdeel van een jaarabonnement (en zeg je dus ook best op op dag 25 of zo) waardoor het ook vaak fout gaat.
- Andere paketten krijg je twee weken gratis en verdwijnen vanzelf.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Net eens gechecked, de extra zenders zijn sinds vandaag, 2 weken na installatie, idd allemaal weg, inclusief prime. Op die "x maanden gratis Prime" ben ik niet ingegaan om misérie met het opzeggen achteraf te vermijden, daarmee dat het mij verwonderde dat ik het nu wel had maar we zijn er dus van verlost.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik weet niet of altijd bellen het beste is. Je belast er onnodig de klantendienst mee. Als er fouten gebeuren, dient het bedrijf dit te corrigeren. Als ze veel fouten maken, zullen ze hun procedures aanpassen.schumike schreef:Altijd bellen,das het beste,er gebeuren nu éénmaal helaas fouten.
Je belt toch ook niet om een toekomstige factuur te controleren?..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Onnodig?Het is hun werk en het is geweten er veel fouten gebeuren ivm met die gratis prime pakketten en ze zegge het gaat allemaal vanzelf,helaas gebeurt dit dikwijls niet en hangen vele mensen voor een jaar vast.Dus bellen is de boodschap,ik laat ze geen seconde gerust,vanaf ik bv vraag om be tv op te zeggen en dat is na een dag nadien nog niet gedeactiveerd dan bel ik opnieuw,zo simpel is dat.Dfrog schreef:Ik weet niet of altijd bellen het beste is. Je belast er onnodig de klantendienst mee. Als er fouten gebeuren, dient het bedrijf dit te corrigeren. Als ze veel fouten maken, zullen ze hun procedures aanpassen.schumike schreef:Altijd bellen,das het beste,er gebeuren nu éénmaal helaas fouten.
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Onnodig?Het is hun werk en het is geweten er veel fouten gebeuren ivm met die gratis prime pakketten en ze zegge het gaat allemaal vanzelf,helaas gebeurt dit dikwijls niet en hangen vele mensen voor een jaar vast.Dus bellen is de boodschap,ik laat ze geen seconde gerust,vanaf ik bv vraag om be tv op te zeggen en dat is na een dag nadien nog niet gedeactiveerd dan bel ik opnieuw,zo simpel is dat.Dfrog schreef:Ik weet niet of altijd bellen het beste is. Je belast er onnodig de klantendienst mee. Als er fouten gebeuren, dient het bedrijf dit te corrigeren. Als ze veel fouten maken, zullen ze hun procedures aanpassen.schumike schreef:Altijd bellen,das het beste,er gebeuren nu éénmaal helaas fouten.
Ge kunt ze kussen
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Neen dit klopt niet!r2504 schreef:
In ieder geval, nogmaals...
- PRIME krijg je 1 maand gratis en is eigenlijk een onderdeel van een jaarabonnement (en zeg je dus ook best op op dag 25 of zo) waardoor het ook vaak fout gaat.
- Andere paketten krijg je twee weken gratis en verdwijnen vanzelf.
Zoals je ziet zijn bij de TS alle extra zenders, dus ook Prime, verdwenen NA 2 weken.
Zo zou het moeten, dit zijn promopacketen.
Echter wanneer Prime na 2 weken NIET weg is, MOET je bellen, anders heb je een jaarcontract een je been, omdat het dan een try en buy packet is (dit komt meestal doordat verdelers hier een percentje op krijgen en dus geen promo activeren, maar try en buy. Als je vergeet te bellen, krijgen zij $$$)
PS.
Het kan zijn dat ik promo en try en buy verwissel, maar dit is gewoon om een onderscheid te maken.
PS2.
Een belletje naar de klantendienst kan wonderen doen. Zij kunnen immers in Café zien als Prime of ander product geregistreerd staat als Promo of try en buy en dus ook weten als je MOET opzeggen of niet.
-
- Deel van't meubilair
Ik ken er nochtans genoeg die PRIME een maand hebben gehad... waarom men het dan soms aanziet als promo of try and buy is me een raadsel maar je opmerking van 2 weken is daar duidelijk niet de bepalende factor.Dafke schreef:Zo zou het moeten, dit zijn promopacketen. Echter wanneer Prime na 2 weken NIET weg is, MOET je bellen, anders heb je een jaarcontract een je been, omdat het dan een try en buy packet is
Enfin... misschien moet Charlotte maar eens duidelijkheid scheppen.
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik ben onlangs bj Eurosys (Telenet Verdeler) geweest om mijn Indi box in te ruilen voor een Telenet exemplaar ...
De klant voor mij ging in op de "Try & Buy" en moest hierdoor een papier tekenen waar duidelijk op staat dat de klant zich bewust is van het feit dat hij het aanbod moet opzeggen voor het eind van de eerste maand.
Ik heb hier niet voor gekozen en heb dus ook geen dergelijk papier moeten ondertekenen ...
Da's ondertussen 1,5 weken geleden dus indien over een paar dagen alle 'gratis' kanalen weg zijn, dan lijkt het mij dat alles vrij correct verloopt.
Ook ik heb in het verleden de verhalen gelezen ivm de problemen hiermee, maar indien men nu deze procedure volgt en consequent de klant laat tekenen indien hij voor "Try & Buy" gaat, zou dit probleem van de baan moeten zijn.
Je moet wel altijd op je hoede blijven, want ik belde onlangs ook de helpdesk en dan proberen ze je dat nog eens aan te praten, als je dan niet oplet, heb je het alsnog aan je been (zonder papieren, want telefonisch) ...
De klant voor mij ging in op de "Try & Buy" en moest hierdoor een papier tekenen waar duidelijk op staat dat de klant zich bewust is van het feit dat hij het aanbod moet opzeggen voor het eind van de eerste maand.
Ik heb hier niet voor gekozen en heb dus ook geen dergelijk papier moeten ondertekenen ...
Da's ondertussen 1,5 weken geleden dus indien over een paar dagen alle 'gratis' kanalen weg zijn, dan lijkt het mij dat alles vrij correct verloopt.
Ook ik heb in het verleden de verhalen gelezen ivm de problemen hiermee, maar indien men nu deze procedure volgt en consequent de klant laat tekenen indien hij voor "Try & Buy" gaat, zou dit probleem van de baan moeten zijn.
Je moet wel altijd op je hoede blijven, want ik belde onlangs ook de helpdesk en dan proberen ze je dat nog eens aan te praten, als je dan niet oplet, heb je het alsnog aan je been (zonder papieren, want telefonisch) ...
-
- ISP Official
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
Het juiste antwoord is al verschillende keren gevallen. Nog even samenvatten:
Try & Buy:
Nieuwe Digital TV-klanten kunnen sowieso 15 dagen lang alle kanalen gratis bekijken, ook al neem je op geen enkel pakket een abonnement. Na 15 dagen verdwijnen automatisch alle pakketten.
Buy & Try
Stel dat je een abonnement neemt op Prime Sport. Dan geniet je van de lopende promotie (bijvoorbeeld 2 maanden gratis Prime Sport). De pakketten waarop je geen abonnement had, verdwijnen automatisch na 15 dagen (Try & Buy). Prime Sport blijft echter actief. Gedurende de promotieperiode (in dit voorbeeld 2 maanden) kun je het nog opzeggen zonder kosten.
Op je aankoopbevestiging en ook op Mijn Telenet vind je terug op welke pakketten je een abonnement genomen hebt. Wil je deze niet behouden, zeg ze dan zeker op binnen de promotieperiode.
Try & Buy:
Nieuwe Digital TV-klanten kunnen sowieso 15 dagen lang alle kanalen gratis bekijken, ook al neem je op geen enkel pakket een abonnement. Na 15 dagen verdwijnen automatisch alle pakketten.
Buy & Try
Stel dat je een abonnement neemt op Prime Sport. Dan geniet je van de lopende promotie (bijvoorbeeld 2 maanden gratis Prime Sport). De pakketten waarop je geen abonnement had, verdwijnen automatisch na 15 dagen (Try & Buy). Prime Sport blijft echter actief. Gedurende de promotieperiode (in dit voorbeeld 2 maanden) kun je het nog opzeggen zonder kosten.
Op je aankoopbevestiging en ook op Mijn Telenet vind je terug op welke pakketten je een abonnement genomen hebt. Wil je deze niet behouden, zeg ze dan zeker op binnen de promotieperiode.