En dan, laat die Walen dan m.a.w. 'dom' blijven?! Niet slecht bedoeld éh... Vroeger was het omgekeerd. De Franstaligen die de Vlamingen deden werken in grove omstandigheden tot op de oorlogen toe.gm123 schreef:Misschien off topic, maar ik vind dat wij als vlaming al genoeg moeite doen om andere talen te leren (ik toch)
Ik vind dat het eens de beurt is aan de franstaligen om een andere taal te leren. Als ik in wallonië ben praat ik altijd keurig frans (voor zover mijn kennis daartoe rijkt) , maar als een walloniër hier komt o wee als hij ook maar 1 woord nederlands of engels moet spreken. Het moet van 2 kanten komen vind ik , een twee talig land is allemaal goed en wel, maar dan moet het niet enkel 1 kant zijn die inspanning doet. Misschien veralgemeen ik, maar dit is mijn ervaring.
GLS : na slechte service, ook nog beledigd worden !!!
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Maar dan wel enkel als het een Franstalige was.CueBoy schreef:Voila, discussion closed !Astralon schreef:GLS is net een pakje komen afleveren en geen probleem, aangesproken in het Nederlands.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hier om de 2 dagen wel, maar dan niet in het Nederlands maar in het plat OostendsAstralon schreef:GLS is net een pakje komen afleveren en geen probleem, aangesproken in het Nederlands.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Wat een gedoe om de taal... En te zeggen dat ze bij mij op het werk Engels praten (in Vlaanderen!). Kzou hier een "wist je dat" serie opstarten als ik dacht dat het zin had Maar ik ben niet zo naïef
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Engels is doodnormaal in bedrijven, frans is dat echter niet, en zeker niet allèèn frans of mensen dwingen om frans te sprekenGoendi schreef:Wat een gedoe om de taal... En te zeggen dat ze bij mij op het werk Engels praten (in Vlaanderen!). Kzou hier een "wist je dat" serie opstarten als ik dacht dat het zin had Maar ik ben niet zo naïef
Wat franstalig is, vals is
(schild en vriend was een goed concept - waar zitte hier die leliaards opt forum ? )
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Een West-Vlaming of een Limburger ga ik als Oost-Vlaming ook maar half begrijpen als ze in hun dialect beginnen, dus dat Frans zoveel irritatie opwekt ligt niet aan het gebrek aan professionalisme dat hier vermeld werd.
Trouwens, als ik Nederlands spreek en de franstalige spreekt Frans, maar we begrijpen elkaars taal, dan hoeven we beiden geen andere taal te spreken, maar verstaan we elkaar toch perfect. Ik kan me best inbeelden dat veel Walen het jammer vinden dat ze niet beter Vlaams kennen, net als ik ook liever met een grotere Franse en Duitse woordenschat uit het onderwijs was gekomen.
Trouwens, als ik Nederlands spreek en de franstalige spreekt Frans, maar we begrijpen elkaars taal, dan hoeven we beiden geen andere taal te spreken, maar verstaan we elkaar toch perfect. Ik kan me best inbeelden dat veel Walen het jammer vinden dat ze niet beter Vlaams kennen, net als ik ook liever met een grotere Franse en Duitse woordenschat uit het onderwijs was gekomen.
- Kwabber
- Pro Member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
- Locatie: Izegem
- Bedankt: 3 keer
GLS heeft dan recentelijk ook het vroegere ABX overgenomen en voor zover ik mij herinner heb ik daarbij (ABX) nooit anderstaligen gezien.Astralon schreef:GLS is net een pakje komen afleveren en geen probleem, aangesproken in het Nederlands.
blabla
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Men moet ook ABN praten tegen personen die men niet persoonlijk kent, lijkt me vrij logisch. Dat zijn dialecten...cptKangaroo schreef:Een West-Vlaming of een Limburger ga ik als Oost-Vlaming ook maar half begrijpen als ze in hun dialect beginnen, dus dat Frans zoveel irritatie opwekt ligt niet aan het gebrek aan professionalisme dat hier vermeld werd.
Het hele onderwerp (of toch 90%) gaat erover dat men de taalgrens niet moet vergeten en zijn of haar moedertaal gebruikt zonder enige moeite te doen lokaal (in Vlaanderen: Nederlands) of internationaal (Engels) te spreken.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
nee, onderwerp was de slechte service van GLS en een transporteur die mss voor de eerste keer in zijn leven iets moest leveren in Vlanderen maar Is heel goed verdraait door somige hierPhuncz schreef:Men moet ook ABN praten tegen personen die men niet persoonlijk kent, lijkt me vrij logisch. Dat zijn dialecten...cptKangaroo schreef:Een West-Vlaming of een Limburger ga ik als Oost-Vlaming ook maar half begrijpen als ze in hun dialect beginnen, dus dat Frans zoveel irritatie opwekt ligt niet aan het gebrek aan professionalisme dat hier vermeld werd.
Het hele onderwerp (of toch 90%) gaat erover dat men de taalgrens niet moet vergeten en zijn of haar moedertaal gebruikt zonder enige moeite te doen lokaal (in Vlaanderen: Nederlands) of internationaal (Engels) te spreken.
Over de lokaale taal grens, dat de allochtonen in Vlanderen de taal niet machtig zijn is de mentaliteit die geld voor de eerste generatie allochtonen (die van 20-30 jaar geleden). Ik ben nog maar 5-6 jaar in Belgie en hebt de taal geleerd(niet 100%) dankzij mensen die denken als Ken. Mensen die altijd bereid zijn om te helpen ipv de deur toe doen met die "je ne comprend pas"
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
En gisteren is GLS aan de deur geweest, was niet thuis en er stak een kaartje in de bus, eentalig Frans.
Dat is geen toeval meer !
Ik bestel niet meer bij firma's die met GLS werken.
Als ik GLS erover aanschrijf antwoorden ze me : doch probeert deze persoon u toch ver te helpen en zijn job dan ook naar behoren te doen. Ik geloof dan ook zelf dat deze persoon tenminste zijn brood op een eerlijke manier verdiend en dat is dan ook alleen maar aan te moedigen. Ik hoop dat u hier dan ook bericht (sic) voor op kan brengen.
Dus ik mag al blij zijn dat hij pakjes komt leveren ipv in te breken
Dat is geen toeval meer !
Ik bestel niet meer bij firma's die met GLS werken.
Als ik GLS erover aanschrijf antwoorden ze me : doch probeert deze persoon u toch ver te helpen en zijn job dan ook naar behoren te doen. Ik geloof dan ook zelf dat deze persoon tenminste zijn brood op een eerlijke manier verdiend en dat is dan ook alleen maar aan te moedigen. Ik hoop dat u hier dan ook bericht (sic) voor op kan brengen.
Dus ik mag al blij zijn dat hij pakjes komt leveren ipv in te breken
GLS zijn de grootste oplichters die ik ken!!!
Ik woon zelf rond het grensgebied en bestel daardoor zo nu en wat in Nederland, ik heb nu (helaas) verschillende keren een pakje laten bezorgen (keer of 5) door GLS en ELKE KEER is het pakketje kwijt of heb ik een hoop gezever om het voor elkaar te krijgen...
Wat dan nog het strafste is, is dat ik in ALLE gevallen getekend heb voor ontvangst, terwijl ik geen bal heb gekregen! Ik heb in al die gevallen een kopie opgevraagd bij GLS van het ontvangstdocument en daar was duidelijk in te zien dat de handtekening vervalst was... Spreek je GLS hierop aan, dan vinden ze dit de normaalste zaak van de wereld..... Ik heb GLS verschillende keren gebeld (en gemaild) en echt hun huid verrot gescholden, want GLS belgium is niet in staat om zijn CORE business goed te kunnen uitvoeren... Ook is er totaal geen samenwerking tussen de verschillende landen en werkt iedereen als onafhankelijke partij. Ik weet een ding zeker, met GLS raak ik mijn pakketje GEGARANDEERD kwijt!!! Geen zin om het gehele verhaal hier te tikken, maar het grootste probleem is dat ik voor de verschillende pakjes getekend heb terwijl ik ze niet ontvangen had, ze zelf verkeerde adressen gebruiken terwijl de leverancier het juiste adres gecommuniceerd heeft en GLS er maar iets van gemaakt had, Het pakket in de regen op straat had gezet, het pakket over de schutting hebben geflikkerd en ga zo maar door... Die mannen voeren echt WANPRAKTIJKEN uit !!
In alle gevallen zijn de leveranciers, waar ik de spullen had gekocht, bereid geweest om mij een vervangend exemplaar op te sturen (toen ik een handtekening had en verklaard had dat het niet mijn handtekening was), dus gelukkig aan die kant niets meer dan lof.. maar het bellen/mailen kost allemaal veel te veel tijd.. Bij sommige leveranciers had ik dan ook het geluk om het pakketje te versturen via DHL of UPS wat wel goede ondernemingen zijn (De post is zelfs stukken beter) ! Dus voor mij NOOIT MEER GLS... Vanaf het laatste incident vraag ik aan de leverancier of ze van plan zijn het pakje via GLS versturen, indien ze dat doen, dan vraag ik vriendelijk, maar toch dringend dat ze voor mij een andere koerier willen gebruiken aangezien ik mijn pakje niet wil kwijt raken.....
GLS s****!!!
Ik woon zelf rond het grensgebied en bestel daardoor zo nu en wat in Nederland, ik heb nu (helaas) verschillende keren een pakje laten bezorgen (keer of 5) door GLS en ELKE KEER is het pakketje kwijt of heb ik een hoop gezever om het voor elkaar te krijgen...
Wat dan nog het strafste is, is dat ik in ALLE gevallen getekend heb voor ontvangst, terwijl ik geen bal heb gekregen! Ik heb in al die gevallen een kopie opgevraagd bij GLS van het ontvangstdocument en daar was duidelijk in te zien dat de handtekening vervalst was... Spreek je GLS hierop aan, dan vinden ze dit de normaalste zaak van de wereld..... Ik heb GLS verschillende keren gebeld (en gemaild) en echt hun huid verrot gescholden, want GLS belgium is niet in staat om zijn CORE business goed te kunnen uitvoeren... Ook is er totaal geen samenwerking tussen de verschillende landen en werkt iedereen als onafhankelijke partij. Ik weet een ding zeker, met GLS raak ik mijn pakketje GEGARANDEERD kwijt!!! Geen zin om het gehele verhaal hier te tikken, maar het grootste probleem is dat ik voor de verschillende pakjes getekend heb terwijl ik ze niet ontvangen had, ze zelf verkeerde adressen gebruiken terwijl de leverancier het juiste adres gecommuniceerd heeft en GLS er maar iets van gemaakt had, Het pakket in de regen op straat had gezet, het pakket over de schutting hebben geflikkerd en ga zo maar door... Die mannen voeren echt WANPRAKTIJKEN uit !!
In alle gevallen zijn de leveranciers, waar ik de spullen had gekocht, bereid geweest om mij een vervangend exemplaar op te sturen (toen ik een handtekening had en verklaard had dat het niet mijn handtekening was), dus gelukkig aan die kant niets meer dan lof.. maar het bellen/mailen kost allemaal veel te veel tijd.. Bij sommige leveranciers had ik dan ook het geluk om het pakketje te versturen via DHL of UPS wat wel goede ondernemingen zijn (De post is zelfs stukken beter) ! Dus voor mij NOOIT MEER GLS... Vanaf het laatste incident vraag ik aan de leverancier of ze van plan zijn het pakje via GLS versturen, indien ze dat doen, dan vraag ik vriendelijk, maar toch dringend dat ze voor mij een andere koerier willen gebruiken aangezien ik mijn pakje niet wil kwijt raken.....
GLS s****!!!
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Dit volledig naast het feit dat ze dagelijks duizenden pakketten afleveren en 98% van hun klanten tevreden is. Jammer dat het niet overal goed looptCronoS schreef:GLS zijn de grootste oplichters die ik ken!!!
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Tegenwoordig en eigenlijk al heel lang is niet niet meer ABN maar ANPhuncz schreef:Men moet ook ABN praten tegen personen die men niet persoonlijk kent, lijkt me vrij logisch. Dat zijn dialecten...cptKangaroo schreef:Een West-Vlaming of een Limburger ga ik als Oost-Vlaming ook maar half begrijpen als ze in hun dialect beginnen, dus dat Frans zoveel irritatie opwekt ligt niet aan het gebrek aan professionalisme dat hier vermeld werd.
Het hele onderwerp (of toch 90%) gaat erover dat men de taalgrens niet moet vergeten en zijn of haar moedertaal gebruikt zonder enige moeite te doen lokaal (in Vlaanderen: Nederlands) of internationaal (Engels) te spreken.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Sorry, maar: hahahhahahaha !!dietervanb schreef:Als ik GLS erover aanschrijf antwoorden ze me : doch probeert deze persoon u toch ver te helpen en zijn job dan ook naar behoren te doen. Ik geloof dan ook zelf dat deze persoon tenminste zijn brood op een eerlijke manier verdiend en dat is dan ook alleen maar aan te moedigen. Ik hoop dat u hier dan ook bericht (sic) voor op kan brengen.
ooh. shiny.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik heb al enkele pakjes met GLS ontvangen, steeds vriendelijk enzo.
Het enige nadeel is dat ze de straat waarin in woon niet kennen (deze is nl na 1945 aangelegd).
En dat ik dan telkens moet bellen om te zeggen dat deze straat echt is, waar ik precies woon en dat ze die duitse stafkaarten echt wel eens mogen vervangen door moderne gps'en, ze lachen er eens mee en de dag erna heb ik mijn stuff geleverd.. dus persoonlijk in feite geen klachten (behalve dat ze eens eens hun kaarten mogen updaten)
Het enige nadeel is dat ze de straat waarin in woon niet kennen (deze is nl na 1945 aangelegd).
En dat ik dan telkens moet bellen om te zeggen dat deze straat echt is, waar ik precies woon en dat ze die duitse stafkaarten echt wel eens mogen vervangen door moderne gps'en, ze lachen er eens mee en de dag erna heb ik mijn stuff geleverd.. dus persoonlijk in feite geen klachten (behalve dat ze eens eens hun kaarten mogen updaten)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Vrij naar Cloink : Sorry, maar: hahahhahahaha !!Heronic schreef:Het enige nadeel is dat ze de straat waarin in woon niet kennen (deze is nl na 1945 aangelegd).
If you can't beat them, confuse them.
-
- Pro Member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10
Waw, zo'n "wij & zij"-discussies had ik hier nu ook niet meteen verwacht. Over een pakjesdienst dan nog...
Ooit al eens bij stil gestaan dat een van de redenen waarom je goedkoper af bent bij die webshop waar je je bestelling hebt geplaatst net is omdat er op vanalles bespaard wordt? Tweetalige chauffeurs, of chauffeurs enkel laten rondrijden in het landsdeel waar hun moedertaal het meest wordt gesproken, kost handenvol geld.
Die verongelijkte reacties hier zijn angstaanjagend. Als Vlaanderen met zo'n ingesteldheid topregio in Europa wil worden...
Ooit al eens bij stil gestaan dat een van de redenen waarom je goedkoper af bent bij die webshop waar je je bestelling hebt geplaatst net is omdat er op vanalles bespaard wordt? Tweetalige chauffeurs, of chauffeurs enkel laten rondrijden in het landsdeel waar hun moedertaal het meest wordt gesproken, kost handenvol geld.
Die verongelijkte reacties hier zijn angstaanjagend. Als Vlaanderen met zo'n ingesteldheid topregio in Europa wil worden...
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Vandaag weer pakje gekregen van GLS, kon geen woord Nederlands. (je kan echt niet kiezen wie komt leveren)
Wij Vlamingen moeten meertalig zijn als we onze diensten aan anderen willen slijten, maar als klant moeten we er op staan in onze eigen taal bediend te worden.
Wij Vlamingen moeten meertalig zijn als we onze diensten aan anderen willen slijten, maar als klant moeten we er op staan in onze eigen taal bediend te worden.
-
- Plus Member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
- Contacteer:
Je moet ook heel die problematiek daar rond bekijken.
Toen ik begonnen was in 1990 werkte ik uitsluitend met vlamingen. Met de economische hoogconjunctuur en het ploegenwerk was het voor mijn werkgever (zo werd het meegedeeld) niet zo evident om nederlandstalige werknemers meer te vinden, waardoor hij begon met het aanwerven van franstaligen. Ook meer en meer allochtonen werden in dienst genomen.
De franstaligen kregen een cursus " nederlands op de werkvloer" maar een taal leer je niet met een paar lesjes.
Ik denk dat meerdere firma's (waaronder GLS misschien) dit probleem gekend hebben.
Toen ik begonnen was in 1990 werkte ik uitsluitend met vlamingen. Met de economische hoogconjunctuur en het ploegenwerk was het voor mijn werkgever (zo werd het meegedeeld) niet zo evident om nederlandstalige werknemers meer te vinden, waardoor hij begon met het aanwerven van franstaligen. Ook meer en meer allochtonen werden in dienst genomen.
De franstaligen kregen een cursus " nederlands op de werkvloer" maar een taal leer je niet met een paar lesjes.
Ik denk dat meerdere firma's (waaronder GLS misschien) dit probleem gekend hebben.