GLS : na slechte service, ook nog beledigd worden !!!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

gm123 schreef:Misschien off topic, maar ik vind dat wij als vlaming al genoeg moeite doen om andere talen te leren (ik toch)
Ik vind dat het eens de beurt is aan de franstaligen om een andere taal te leren. Als ik in wallonië ben praat ik altijd keurig frans (voor zover mijn kennis daartoe rijkt) , maar als een walloniër hier komt o wee als hij ook maar 1 woord nederlands of engels moet spreken. Het moet van 2 kanten komen vind ik , een twee talig land is allemaal goed en wel, maar dan moet het niet enkel 1 kant zijn die inspanning doet. Misschien veralgemeen ik, maar dit is mijn ervaring.
En dan, laat die Walen dan m.a.w. 'dom' blijven?! Niet slecht bedoeld éh... :p Vroeger was het omgekeerd. De Franstaligen die de Vlamingen deden werken in grove omstandigheden tot op de oorlogen toe.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

GLS is net een pakje komen afleveren en geen probleem, aangesproken in het Nederlands.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Astralon schreef:GLS is net een pakje komen afleveren en geen probleem, aangesproken in het Nederlands.
Voila, discussion closed ! :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

CueBoy schreef:
Astralon schreef:GLS is net een pakje komen afleveren en geen probleem, aangesproken in het Nederlands.
Voila, discussion closed ! :wink:
Maar dan wel enkel als het een Franstalige was. :wink:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Astralon schreef:GLS is net een pakje komen afleveren en geen probleem, aangesproken in het Nederlands.
Hier om de 2 dagen wel, maar dan niet in het Nederlands maar in het plat Oostends :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat een gedoe om de taal... En te zeggen dat ze bij mij op het werk Engels praten (in Vlaanderen!). Kzou hier een "wist je dat" serie opstarten als ik dacht dat het zin had ;) Maar ik ben niet zo naïef :p
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Goendi schreef:Wat een gedoe om de taal... En te zeggen dat ze bij mij op het werk Engels praten (in Vlaanderen!). Kzou hier een "wist je dat" serie opstarten als ik dacht dat het zin had ;) Maar ik ben niet zo naïef :p
Engels is doodnormaal in bedrijven, frans is dat echter niet, en zeker niet allèèn frans of mensen dwingen om frans te spreken :)

Wat franstalig is, vals is ;)

(schild en vriend was een goed concept - waar zitte hier die leliaards opt forum ? :twisted: )
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Een West-Vlaming of een Limburger ga ik als Oost-Vlaming ook maar half begrijpen als ze in hun dialect beginnen, dus dat Frans zoveel irritatie opwekt ligt niet aan het gebrek aan professionalisme dat hier vermeld werd.

Trouwens, als ik Nederlands spreek en de franstalige spreekt Frans, maar we begrijpen elkaars taal, dan hoeven we beiden geen andere taal te spreken, maar verstaan we elkaar toch perfect. Ik kan me best inbeelden dat veel Walen het jammer vinden dat ze niet beter Vlaams kennen, net als ik ook liever met een grotere Franse en Duitse woordenschat uit het onderwijs was gekomen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Een taal leren is 40% school en 60% praktijk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Astralon schreef:GLS is net een pakje komen afleveren en geen probleem, aangesproken in het Nederlands.
GLS heeft dan recentelijk ook het vroegere ABX overgenomen en voor zover ik mij herinner heb ik daarbij (ABX) nooit anderstaligen gezien.
blabla
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

cptKangaroo schreef:Een West-Vlaming of een Limburger ga ik als Oost-Vlaming ook maar half begrijpen als ze in hun dialect beginnen, dus dat Frans zoveel irritatie opwekt ligt niet aan het gebrek aan professionalisme dat hier vermeld werd.
Men moet ook ABN praten tegen personen die men niet persoonlijk kent, lijkt me vrij logisch. Dat zijn dialecten...

Het hele onderwerp (of toch 90%) gaat erover dat men de taalgrens niet moet vergeten en zijn of haar moedertaal gebruikt zonder enige moeite te doen lokaal (in Vlaanderen: Nederlands) of internationaal (Engels) te spreken.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

Phuncz schreef:
cptKangaroo schreef:Een West-Vlaming of een Limburger ga ik als Oost-Vlaming ook maar half begrijpen als ze in hun dialect beginnen, dus dat Frans zoveel irritatie opwekt ligt niet aan het gebrek aan professionalisme dat hier vermeld werd.
Men moet ook ABN praten tegen personen die men niet persoonlijk kent, lijkt me vrij logisch. Dat zijn dialecten...

Het hele onderwerp (of toch 90%) gaat erover dat men de taalgrens niet moet vergeten en zijn of haar moedertaal gebruikt zonder enige moeite te doen lokaal (in Vlaanderen: Nederlands) of internationaal (Engels) te spreken.
nee, onderwerp was de slechte service van GLS en een transporteur die mss voor de eerste keer in zijn leven iets moest leveren in Vlanderen maar Is heel goed verdraait door somige hier
Over de lokaale taal grens, dat de allochtonen in Vlanderen de taal niet machtig zijn is de mentaliteit die geld voor de eerste generatie allochtonen (die van 20-30 jaar geleden). Ik ben nog maar 5-6 jaar in Belgie en hebt de taal geleerd(niet 100%) dankzij mensen die denken als Ken. Mensen die altijd bereid zijn om te helpen ipv de deur toe doen met die "je ne comprend pas"
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

En gisteren is GLS aan de deur geweest, was niet thuis en er stak een kaartje in de bus, eentalig Frans.
Dat is geen toeval meer !
Ik bestel niet meer bij firma's die met GLS werken.
Als ik GLS erover aanschrijf antwoorden ze me : doch probeert deze persoon u toch ver te helpen en zijn job dan ook naar behoren te doen. Ik geloof dan ook zelf dat deze persoon tenminste zijn brood op een eerlijke manier verdiend en dat is dan ook alleen maar aan te moedigen. Ik hoop dat u hier dan ook bericht (sic) voor op kan brengen.

Dus ik mag al blij zijn dat hij pakjes komt leveren ipv in te breken :bang:
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

GLS zijn de grootste oplichters die ik ken!!!

Ik woon zelf rond het grensgebied en bestel daardoor zo nu en wat in Nederland, ik heb nu (helaas) verschillende keren een pakje laten bezorgen (keer of 5) door GLS en ELKE KEER is het pakketje kwijt of heb ik een hoop gezever om het voor elkaar te krijgen...

Wat dan nog het strafste is, is dat ik in ALLE gevallen getekend heb voor ontvangst, terwijl ik geen bal heb gekregen! Ik heb in al die gevallen een kopie opgevraagd bij GLS van het ontvangstdocument en daar was duidelijk in te zien dat de handtekening vervalst was... Spreek je GLS hierop aan, dan vinden ze dit de normaalste zaak van de wereld..... Ik heb GLS verschillende keren gebeld (en gemaild) en echt hun huid verrot gescholden, want GLS belgium is niet in staat om zijn CORE business goed te kunnen uitvoeren... Ook is er totaal geen samenwerking tussen de verschillende landen en werkt iedereen als onafhankelijke partij. Ik weet een ding zeker, met GLS raak ik mijn pakketje GEGARANDEERD kwijt!!! Geen zin om het gehele verhaal hier te tikken, maar het grootste probleem is dat ik voor de verschillende pakjes getekend heb terwijl ik ze niet ontvangen had, ze zelf verkeerde adressen gebruiken terwijl de leverancier het juiste adres gecommuniceerd heeft en GLS er maar iets van gemaakt had, Het pakket in de regen op straat had gezet, het pakket over de schutting hebben geflikkerd en ga zo maar door... Die mannen voeren echt WANPRAKTIJKEN uit !!

In alle gevallen zijn de leveranciers, waar ik de spullen had gekocht, bereid geweest om mij een vervangend exemplaar op te sturen (toen ik een handtekening had en verklaard had dat het niet mijn handtekening was), dus gelukkig aan die kant niets meer dan lof.. maar het bellen/mailen kost allemaal veel te veel tijd.. Bij sommige leveranciers had ik dan ook het geluk om het pakketje te versturen via DHL of UPS wat wel goede ondernemingen zijn (De post is zelfs stukken beter) ! Dus voor mij NOOIT MEER GLS... Vanaf het laatste incident vraag ik aan de leverancier of ze van plan zijn het pakje via GLS versturen, indien ze dat doen, dan vraag ik vriendelijk, maar toch dringend dat ze voor mij een andere koerier willen gebruiken aangezien ik mijn pakje niet wil kwijt raken.....

GLS s****!!! :evil:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

CronoS schreef:GLS zijn de grootste oplichters die ik ken!!!
Dit volledig naast het feit dat ze dagelijks duizenden pakketten afleveren en 98% van hun klanten tevreden is. Jammer dat het niet overal goed loopt :P

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Phuncz schreef:
cptKangaroo schreef:Een West-Vlaming of een Limburger ga ik als Oost-Vlaming ook maar half begrijpen als ze in hun dialect beginnen, dus dat Frans zoveel irritatie opwekt ligt niet aan het gebrek aan professionalisme dat hier vermeld werd.
Men moet ook ABN praten tegen personen die men niet persoonlijk kent, lijkt me vrij logisch. Dat zijn dialecten...

Het hele onderwerp (of toch 90%) gaat erover dat men de taalgrens niet moet vergeten en zijn of haar moedertaal gebruikt zonder enige moeite te doen lokaal (in Vlaanderen: Nederlands) of internationaal (Engels) te spreken.
Tegenwoordig en eigenlijk al heel lang is niet niet meer ABN maar AN
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

dietervanb schreef:Als ik GLS erover aanschrijf antwoorden ze me : doch probeert deze persoon u toch ver te helpen en zijn job dan ook naar behoren te doen. Ik geloof dan ook zelf dat deze persoon tenminste zijn brood op een eerlijke manier verdiend en dat is dan ook alleen maar aan te moedigen. Ik hoop dat u hier dan ook bericht (sic) voor op kan brengen.
Sorry, maar: hahahhahahaha !! :lol2:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik heb al enkele pakjes met GLS ontvangen, steeds vriendelijk enzo.
Het enige nadeel is dat ze de straat waarin in woon niet kennen (deze is nl na 1945 aangelegd).
En dat ik dan telkens moet bellen om te zeggen dat deze straat echt is, waar ik precies woon en dat ze die duitse stafkaarten echt wel eens mogen vervangen door moderne gps'en, ze lachen er eens mee en de dag erna heb ik mijn stuff geleverd.. dus persoonlijk in feite geen klachten (behalve dat ze eens eens hun kaarten mogen updaten)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heronic schreef:Het enige nadeel is dat ze de straat waarin in woon niet kennen (deze is nl na 1945 aangelegd).
Vrij naar Cloink : Sorry, maar: hahahhahahaha !! :funny:
If you can't beat them, confuse them.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Waw, zo'n "wij & zij"-discussies had ik hier nu ook niet meteen verwacht. Over een pakjesdienst dan nog...

Ooit al eens bij stil gestaan dat een van de redenen waarom je goedkoper af bent bij die webshop waar je je bestelling hebt geplaatst net is omdat er op vanalles bespaard wordt? Tweetalige chauffeurs, of chauffeurs enkel laten rondrijden in het landsdeel waar hun moedertaal het meest wordt gesproken, kost handenvol geld.

Die verongelijkte reacties hier zijn angstaanjagend. Als Vlaanderen met zo'n ingesteldheid topregio in Europa wil worden...
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Vandaag weer pakje gekregen van GLS, kon geen woord Nederlands. (je kan echt niet kiezen wie komt leveren)

Wij Vlamingen moeten meertalig zijn als we onze diensten aan anderen willen slijten, maar als klant moeten we er op staan in onze eigen taal bediend te worden.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik snap ni waarom in Vlaanderen altijd een olifant uit een mug moet gemaakt worden rond dit onderwerp TT

Het zijn uiteindelijk "maar" chauffeurs en geen PR-mensen.
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

Je moet ook heel die problematiek daar rond bekijken.

Toen ik begonnen was in 1990 werkte ik uitsluitend met vlamingen. Met de economische hoogconjunctuur en het ploegenwerk was het voor mijn werkgever (zo werd het meegedeeld) niet zo evident om nederlandstalige werknemers meer te vinden, waardoor hij begon met het aanwerven van franstaligen. Ook meer en meer allochtonen werden in dienst genomen.

De franstaligen kregen een cursus " nederlands op de werkvloer" maar een taal leer je niet met een paar lesjes.

Ik denk dat meerdere firma's (waaronder GLS misschien) dit probleem gekend hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”