Telenet kondige dat al langer aansilencer schreef:
als je kijkt wat ze aankondigden dan is dat wel het geval.Honderd megabit met VDSL2+ in 2008:
http://www.zdnet.be/news/68083/honderd- ... 2-in-2008/
maar dan met de kabel natuurlijk.
Telenet kondige dat al langer aansilencer schreef:
als je kijkt wat ze aankondigden dan is dat wel het geval.Honderd megabit met VDSL2+ in 2008:
En in mijn antwoordmail van Dommel staat er dat ze nog geen datum kunnen zeggen wanneer het beschikbaar zal zijn voor bestaande klanten .kaise1 schreef:Heb ondertussen al een mail terug had ivb de mogelijkheid om te bestellen voor bestaande klanten...
Code: Selecteer alles
Geachte, Bedankt voor uw mail. De richtdatum hiervan is 1 juni. Tegen die tijd zal hiervoor een tooltje beschikbaar zijn via het crm systeem ivm de omschakeling naar speedconnect. Alvast bedankt
Met VDSL2 haal je gegarandeerd die snelheid, de afstand tot de ROP (mini DSLAM) is gemiddeld 500 meter waardoor 18 Mbps makkelijk haalbaar is.rpr schreef:grof is dat ze totaal niet op voorrand kunnen zeggen wat de snelheid +- zal zijn.
Mocht ik met de plus slechts 10Mb halen dan zou ik nog overschakelen maar nu is er teveel twijfel
Downstream-snelheid: 19410 kbps
Upstream-snelheid: 1313 kbps
Ze beloofden niets, ze zeiden enkel dat dat mogelijk was.gm123 schreef:Ben eens benieuwd of we ooit de beloofde snelheid van 50 mbit te zien gaan krijgen op het vdsl2 netwerk. Voor particulier dan. Ik meen mij te herinneren dat dit enkele jaren geleden belooft werd met mooie woorden van belgacom.
wtf echt ? en weet je misschien toevallig iets over de overzetting van de huidige scarlet klanten naar het vdsl2 netwerk ?Lord Utopia schreef:Morgen biedt Scarlet VDSL2 aan voor 20 EURgm123 schreef:Ben eens benieuwd of we ooit de beloofde snelheid van 50 mbit te zien gaan krijgen op het vdsl2 netwerk. Voor particulier dan. Ik meen mij te herinneren dat dit enkele jaren geleden belooft werd met mooie woorden van belgacom.
Idd, dit aanbod is enkel interessant voor grootverbruikers, mensen die een hogere snelheid wensen en waarvoor geen ADSL2+ alternatief beschikbaar is en die bovendien iets tegen de kabelboer hebben.Sasuke schreef:Ligt het nu aan mij ? Ik vind dit aanbod eigenlijk zeer mager, ok, het is VDSL2, maar qua specs ben je niet beter af dan pakweg Scarlet NoLimit, dan dan de helft kost van dit abbo bij Dommel.
Lolz, 't was puur hypotetischDoubleD schreef:
wtf echt ? en weet je misschien toevallig iets over de overzetting van de huidige scarlet klanten naar het vdsl2 netwerk ?
Zijn we eigenlijk verplicht om die modem bij dommel aan te kopen?silencer schreef:Mss kunnen we zo'n bbox2 dan toch gebruiken? (enkel de firmware is toch gepersonaliseerd(logo in firmwaree.d.) bij die bbox2?)TomG schreef:Die Sagem's zijn qua firemware dezelfde als die b-box2. Enkel de casing is anders voor zover ik weet.
140€+100€ activatie:zoveel heb ik ooit betaald voor mn adsl aansluiting.
Groepsaankoop?
Dommel's netwerkcapaciteit op de drukste pieken is nooit boven de 60% geraakt, dacht ik te herinneren. Dus ze hebben nog overschot volgens mij.TomG schreef:De beschikbaarheids test op de Dommel website klopt in mijn geval: 4,6 Mbit voor alles van ADSL producten en 12/18 voor VDSL2.
Aangezien Dommel integraal het Belgacom netwerk hiervoor gebruik, vraag ik me af of Belgacom en andere Dommel klanten hier geen snelheids hinder van ondervinden? Zeker met die hoge en onbeperkte download limieten nu bij Dommel...
Dacht ook idd dat t zo iets was.Lord Utopia schreef:Dommel's netwerkcapaciteit op de drukste pieken is nooit boven de 60% geraakt, dacht ik te herinneren. Dus ze hebben nog overschot volgens mij.TomG schreef:De beschikbaarheids test op de Dommel website klopt in mijn geval: 4,6 Mbit voor alles van ADSL producten en 12/18 voor VDSL2.
Aangezien Dommel integraal het Belgacom netwerk hiervoor gebruik, vraag ik me af of Belgacom en andere Dommel klanten hier geen snelheids hinder van ondervinden? Zeker met die hoge en onbeperkte download limieten nu bij Dommel...
wel gek dat ik op mijn adres geen cityconnect kan krijgen.....Lord Utopia schreef:Telenet kondige dat al langer aansilencer schreef:
Omdat ze ADSL2+ waarschijnlijk niet meer verder uitrollen (en al zeker niet buiten stadskernen), terwijl VDSL2+ algemeen beschikbaar wordt, zelfs in kleine gemeentes.ben2660 schreef:wel gek dat ik op mijn adres geen cityconnect kan krijgen.....Lord Utopia schreef:Telenet kondige dat al langer aansilencer schreef:
terwijl ik nu wel al van belgacom vdsl2 had....
ik kan enkel bij dommel de netconnect producten krijgen ...
of anders de speedconnect?
hoe komt dit?
Klopt:TomG schreef: Omdat ze ADSL2+ waarschijnlijk niet meer verder uitrollen (en al zeker niet buiten stadskernen), terwijl VDSL2+ algemeen beschikbaar wordt, zelfs in kleine gemeentes.
Als je nu VDSL2 bij Belgacom hebt, dan kan je normaal ook wel Dommel Speedconnect krijgen. Doe even de test op de Dommel site.
Familie van mij heeft gebeld naar scarlet voor overstap van scarlet one van 3.3Mbit naar scarlet no limit aan 20 Mbit(19.90euro). Hij had gevraagd of dit vdsl2 of adsl2+ technologie was, omdat hij vrij ver van de centrale zit. Dit blijkt in deze gemeente over vdsl2 protocol te gaan, en werd achteraf bevestigd door Belgacom.DoubleD schreef:
wtf echt ? en weet je misschien toevallig iets over de overzetting van de huidige scarlet klanten naar het vdsl2 netwerk ?
20Mbit/s VDSL2 abonnement voor 19,90€ ... da's pas interessant. Wanneer worden zij overgeschakeld ? Zij zullen dan een nieuwe modem moeten kopen ?Block schreef:Familie van mij heeft gebeld naar scarlet voor overstap van scarlet one van 3.3Mbit naar scarlet no limit aan 20 Mbit(19.90euro). Hij had gevraagd of dit vdsl2 of adsl2+ technologie was, omdat hij vrij ver van de centrale zit. Dit blijkt in deze gemeente over vdsl2 protocol te gaan, en werd achteraf bevestigd door Belgacom.
Probleem is dat dat een keuze is die je niet zelf maakt... officieel is het een ADSL2+ abbonement, echter BGC (doen het normaal ook enkel voor zichzelf, en nu dus blijkbaar ook voor Scarlet) kan kiezen dit over VDSL2 te doen als de situatie anders niet haalbaar is, maar je kan dus niet zelf eisen dat dit via VDSL2 gaat... en voor hetzelfde geld heb je met die NoLimit 20 dan ook maar 5 Mbps !Uzzi schreef:20Mbit/s VDSL2 abonnement voor 19,90€ ... da's pas interessant. Wanneer worden zij overgeschakeld ? Zij zullen dan een nieuwe modem moeten kopen ?
Openheid en eerlijkheid naar de klanten toe is nu ook niet de beste troef van Belgacom.r2504 schreef:Probleem is dat dat een keuze is die je niet zelf maakt... officieel is het een ADSL2+ abbonement, echter BGC (doen het normaal ook enkel voor zichzelf, en nu dus blijkbaar ook voor Scarlet) kan kiezen dit over VDSL2 te doen als de situatie anders niet haalbaar is, maar je kan dus niet zelf eisen dat dit via VDSL2 gaat... en voor hetzelfde geld heb je met die NoLimit 20 dan ook maar 5 Mbps !Uzzi schreef:20Mbit/s VDSL2 abonnement voor 19,90€ ... da's pas interessant. Wanneer worden zij overgeschakeld ? Zij zullen dan een nieuwe modem moeten kopen ?
Om de reden die ik hierboven schreef gaan ze dat volgens mij nooit doen.Uzzi schreef:.Wil wel eens weten of ik voor VDSL2 in aanmerking kan komen. Ik wil wel overschakelen naar Scarlet, maar dan moeten ze me VDSL2 op papier garanderen.
Iemand enig idee waar ik gratis aan zo'n bbox2 kan geraken dan . Wil wel Speedconnect, maar vind 240€ activatie wat te veel van het goedesilencer schreef:Zijn we eigenlijk verplicht om die modem bij dommel aan te kopen?
Die bbox2 krijgt men aan de straatstenen niet kwijt (bgc geeft ze gratis).
Tekenen bij belgacom en als je tijd uit is komen ze hem toch niet meer terughalen hoordummy schreef: Iemand enig idee waar ik gratis aan zo'n bbox2 kan geraken dan .
een dochteronderneming van BGC, ik dacht het nietUzzi schreef:Tja, proberen gaat mee hé. ADSL2+ is voor mij zinloos omwille van de te grote afstand ... misschien is dat voor hen reden genoeg om te accepteren. Een nee heeft men, een ja kan men krijgen.
Update : en het is een nee gebleven. De man viel een beetje uit de lucht dat Dommel VDSL2 ging aanbieden. Hij raadde me aan om toch maar te wachten tot Dommel ook werkelijk zal opleveren (wat, gezien de historiek van Dommel ik ook zeker ga doen). Hij herhaalde meermaals dat, aangezien ze een dochteronderneming van BGC zijn, dat zij in principe bij de eersten zullen zijn om nieuwe technologieën te gaan aanbieden.
Telefoon kan gerust over fiber gaan (via een conversie of zo)joriz schreef:Ik vraag mij af hoe het werkt als je VDSL2 hebt en de lijn ook nog gebruikt voor analoge telefonie.
Stel je hebt nu ADSL in combinatie met analoge telefonie. De verbinding tussen je modem en dslam gaat enkel via koper over een afstand van bv. 2km.
Als je dan upgrade naar VDSL2 word de afstand tussen dslam en modem veel korter omdat deze meestal in je eigen straat staat, vandaar uit gaat het via fiber naar de hoofdcentrale...
Gaat de telefonie dan ook via fiber of word spraak en data in de kast opgesplits? bv. telefonie nog over de oude koperlijn en vdsl data over fiber...
Yups. Ik heb die checktool gedaan, VDSL2 en ADSL2+ zijn niet beschikbaar. Kan ook niet, voor VDSL2 zit ik te ver van de wijkkast en voor aDSL2+ tot 12 Mbps te ver van de centrale.misterjo schreef:echte 'analoge' telefonie bestaat dan ook al jaren niet meer .
Zou die dommel checktool eigenlijk up2date zijn?
Wat ik heb daar geen mogelijkheid tot vdsl2 nogtans dat hier sinds een half jaar ROPkes staan.
Heeft er nog niemand gebeld hiervoor naar Dommel? Hoe kunnen ze die modem nu verplichten als je ze daar niet hoeft te kopen (dommel/centrale kan dat toch niet controleren?)?Lord Utopia schreef:Volgens een technieker kun je de B-Box2 kopen in de winkel (pc-winkel, teleboetiek, phone-house, carrefour) voor 99 EUR.misterjo schreef: