Dommel lanceert uniek VDSL2-aanbod

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

DSL-provider Dommel lanceert VDSL2, de nieuwe supersnelle DSL variant. Dommel neemt hiermee als eerste alternatieve provider VDSL2 in gebruik. De specificaties doen niet onder aan die van Belgacom, voor een rond bedrag van 40 EUR per maand kun je tot 500 GB down- en uploaden tegen een snelheid van respectievelijk 12 Mbps en 1 Mbps. Nachttarief tussen 1 uur en 13 uur (waarbij traffiek voor de helft meetelt) en een .be-domeinnaam blijven gratis inbegrepen.
Wie 10 EUR per maand bijlegt, kan onbeperkt downloaden tegen een downloadsnelheid van 18 Mbps en een uploadsnelheid van 1.2 Mbps. De downloadlimiet vervalt hierbij. Ook hier krijg je een gratis .be-domein met bijhorende ruimte.
Bij de maandelijkse bijdrage moet wel nog de kost van de vaste lijn bijgerekend worden (een discovery line aan 9.95 EUR per maand is voldoende). Ook de eenmalige activatiekost is hoog, nl. 99 EUR.

Wie van VDSL2 wilt genieten moet voldoen aan twee belangrijke voorwaarden, VDSL2 moet in jouw regio beschikbaar zijn én je hebt een VDSL2-modem nodig. Raar genoeg blijkt dit geen BBox2 te zijn, maar een Sagem3464 wlan router, deze router is verplicht.

Bron:
http://burnthattree.wordpress.com/
Laatst gewijzigd door Lord Utopia op 12 mei 2009, 04:45, 4 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En kijk tegelijkertijd naar hun tijdelijke promoties.

- ADSL2+ wordt tijdelijk gratis geactiveerd voor nieuwe abonnees
- 12 maanden lang lagere ADSL-ADSL2+ prijzen, met als toppers cityconnect lite: 11.95 EUR/maand, cityconnect: 14.95 EUR/maand, cityconnect plus: 17.95 EUR / maand; allemaal 12 maanden lang
- raw copper aan 5 EUR / maand, 12 maanden lang
-
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Die Sagem's zijn qua firemware dezelfde als die b-box2. Enkel de casing is anders voor zover ik weet.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

BGC gaf ook een tijd die sagem's, ik heb er zo één staan. Hij kwam redelijk warm maar BGC heeft me dan eens een andere transfo opgestuurd en sindsdien is het beter. Hij draait hier nu bijna een jaar.

Mooi aanbod, wel een hoge éénmalige kost maar ik vermoed dat die na de beginperiode zal dalen (cf. speedpack).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Dus voor 49,95 Euro per maand kan je surfen tegen 12Mbits. Hmm een beetje veel geld voor minder (47 euro) kan ik ook tegen die snelheid surfen en onbeperkt bellen. En al de rest heb ik niet nodig, wie downl er nu tot 500GB dat zijn toch meestal maar illegale zaken. Tegen 59,95 kan je dat dan onbeperkt doen? ... nog meer illegale toestanden
In geen enkel geval kan je dan nog maar bellen met een vast toestel.

De prijzen doen me een beetje denken aan Belgacom zijn All-in formule die ook stinkende duur is, enkel bedoelt voor de elite die dit maandelijks nog kan ophoesten.

Alles bewijst nogmaals hoe stevig Belgacom de ADSL en de VDSL markt stevig in zijn houdgreep heeft. De aangeboden formule van Dommel kost in het buitenland 29,95 met onbeperkt bellen inbegrepen en in veel gevallen nog digitale tv erin.

Duur, duur duur veel te duur.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Nu nog wachten wat voor aanbod er komt voor HC... Ik zou graag wat meer willen dan de huidige 4 mbps (geen 9/12 hier, 3200 meter van de centrale)
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Het enige wat ik wil als home connect klant is men 12 mbits maar 2,2 km is blijkbaar te ver
vdsl2 is al helemaal geen optie voor mij kwa prijs enzo
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Eindelijk :banana: en aan een redelijke prijs nog wel (met 12Mbit ben ik content) maaar wanneer gaat dit abbo voorhanden zijn voor bestaande klanten ?
Enkel die activatiekost...tsss
styxke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2009, 11:57

Hmm ...

Code: Selecteer alles

het spijt ons, we kunnen momenteel niet verdergaan met dit order aangezien er reeds een bestaand order of dommel aansluiting actief is op dit nummer/adres


Ik moet toch niet eerst netconnect opzeggen om dan speedconnect aan te vragen?
Op CRM kan ik alleen cityconnect migratie aanvragen.
Ofwel ben ik er weer te snel bij ... :-D
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

styxke schreef:Hmm ...

Code: Selecteer alles

het spijt ons, we kunnen momenteel niet verdergaan met dit order aangezien er reeds een bestaand order of dommel aansluiting actief is op dit nummer/adres


Ik moet toch niet eerst netconnect opzeggen om dan speedconnect aan te vragen?
Op CRM kan ik alleen cityconnect migratie aanvragen.
Ofwel ben ik er weer te snel bij ... :-D


Gaat waarschijnlijk te activeren zijn via het crm voor bestaande klanten..enfin heb een mailtje verzonden naar hun helpdesk hierover..
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

met deze specificaties ziet er niet echt itneressant uit
PS: link naar product
http://dommel.be/nl/adsl/adsl3.php?cust=home
Laatst gewijzigd door liger op 12 mei 2009, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Muziekbos schreef:Duur, duur duur veel te duur.

Het gaat hier ook nog maar om een aanbod dat in zijn kinderschoenen staat. Het lijkt me wel logisch dat een VDSL2 aanbod iets duurder is dan hun ADSL(2) aanbod, wat nu al 35 € kost (netconnect). Dus 40 € lijkt me in dat opzicht niet overdreven.

Bij Dommel zitten voornamelijk grote downloaders, die 500 gieg aan een stabiele 12 Mbit zal hen zeker aantrekken. Ook vergelijken met de markt: bij BGC heb je voor dezelfde prijs 25 GB volume. Snelheid is wel hetzelfde.

Dommel is, behalve voor cityconnect, nooit echt een prijsbreker geweest. Ze zijn wel altijd "volumebrekers" geweest.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

er ligt geen VDSL2+ bij ons, en ik kan ook al geen ADSL2+ krijgen... pfff...

& nog eens 140 euro voor de modem, denk niet dat ze dat hier graag gingen horen als ik kon overschakelen :p
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

139€ voor de modem + 99€ activatie

da's dus eigenlijk 240€ activatiekosten
ik denk het niet
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Vind eigenlijk wel meevallen gezien de prijzen die Belgacom hanteert (en die Dommel ergens ook wel zal betalen)

Hier is het beschikbaar dus afwachten wat er voor de HC komt?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

BGC geeft wel de modem er gratis bij. Das wel een voordeel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

_rEuTeL_ schreef:139€ voor de modem + 99€ activatie

da's dus eigenlijk 240€ activatiekosten
ik denk het niet


Is idd enorm veel geld maar na meer dan 3 jaar netconnect @ 2.2Mbit kan het me nu eens niet schelen , ga ook geen maanden meer wachten op hoop van promotie's op activatie kost (trouwens denk niet dat die zo spectaculair gaan dalen voor een vdsl2 aansluiting zoals nu bij adsl2+ cittyconnecy/netconnect althans het eerste jaar niet)
Ben al blij dat ik niet naar die onbetrouwbare telenetgasten terug moet :wink:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Prijs per maand ziet er zeer netjes uit. Met 12/1 en 500GB per maand denk ik dat 99,99% van de internetters wel zal toekomen dus je weet dat het stopt bij 39€ en je bijvoorbeeld geen volumeblokken moet gaan bijkopen. Nieuwsserver zit er ook in, dus das eveneens een pluspunt.

Jammer genoeg zal de prijs van de modem, maar vooral de activatiekost voor veel mensen moeilijk om slikken zijn. Ik vrees echter dat we BGC daarvoor moeten bedanken.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Wow, goed nieuws :)
Hier is jammer genoeg (blijkbaar) nog altijd geen VDSL2 beschikbaar, maar moest dit wel het geval zijn dan was ik al meteen overgeschakelt!
Diegene die het te duur vinden: vergelijk eens met de prijs van het duurste telenet abonnelment? Alleen is hier de upload hoger, het volume ruimer of zelfs onbeperkt!
Heeft iemand misschien nog wat insider informatie wanneer VDSL2 verder ter beschikking komt in kleinere steden of is dit gewoon een kwestie van best effort ofzo?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

VDSL2 is in vele 'boeregaten' (onder andere het mijne ;-))al wel beschikbaar. Gewoon even checken op de website van Dommel of je aansluitbaar bent.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Heb ondertussen al een mail terug had ivb de mogelijkheid om te bestellen voor bestaande klanten...

Code: Selecteer alles

Geachte,
Bedankt voor uw mail.
De richtdatum hiervan is 1 juni.  Tegen die tijd zal hiervoor een tooltje beschikbaar zijn via het crm systeem ivm de omschakeling naar speedconnect.
Alvast bedankt
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Er staat wel nergens iets bij over een vast of dynamisch ip en waar kan je trouwens checken of vdsl2 beschikbaar is? Als je tijdens het bestellen op de dommel site je adres te zien krijgt , is het dan beschikbaar?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Yogi schreef:er ligt geen VDSL2+ bij ons, en ik kan ook al geen ADSL2+ krijgen... pfff...

& nog eens 140 euro voor de modem, denk niet dat ze dat hier graag gingen horen als ik kon overschakelen :p



VDSL2 dat pluske moet eraf VDSL2+ bestaat niet, ..
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ligt het nu aan mij ? Ik vind dit aanbod eigenlijk zeer mager, ok, het is VDSL2, maar qua specs ben je niet beter af dan pakweg Scarlet NoLimit, dan dan de helft kost van dit abbo bij Dommel.

Nee, voor mij is dit zeker geen overstap naar Dommel waard (en eerlijk gezegd, al was het 5€ goedkoper, dan nog niet, maar da's persoonlijk natuurlijk).

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

kaise1 schreef:Heb ondertussen al een mail terug had ivb de mogelijkheid om te bestellen voor bestaande klanten...

Code: Selecteer alles

Geachte,
Bedankt voor uw mail.
De richtdatum hiervan is 1 juni.  Tegen die tijd zal hiervoor een tooltje beschikbaar zijn via het crm systeem ivm de omschakeling naar speedconnect.
Alvast bedankt


Hmm 1 juni? bedoelen ze dan 1 januari 2010? Dommel kennende met hun lanceringen van nieuwe producten :beerchug: die komen altijd later dan dat ze door Dommel beloofd worden. :angel:
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

ik ben blijkbaar aansluitbaar :beerchug:

hopen dat scarslet snel zal volgen !!
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Sasuke schreef:Ligt het nu aan mij ? Ik vind dit aanbod eigenlijk zeer mager, ok, het is VDSL2, maar qua specs ben je niet beter af dan pakweg Scarlet NoLimit, dan dan de helft kost van dit abbo bij Dommel.


Als je deftige snelheden op ADSL2+ haalt, moet je inderdaad op je kop gevallen zijn en blijven botsen om op VDSL2 over te schakelen. Als je, zoals een deel van de gebruikers op dit forum, gebonden bent aan een 2 of 3Mbit/s profiel (of, God behoede ons, op 1,1Mbit/s staat) omdat je bijvoorbeeld te ver van de centrale zit, dan is dit soort abonnementen (op basis van VDSL2) hetgeen waar we al maanden/jaren op aan het wachten zijn.

Ik wacht nog even af of er andere alternatieve ISP's (met name Edpnet) mee op de kar springen. Ik heb maar weinig vertrouwen in Dommel als ISP. Het verleden heeft ook geleerd dat het een tijd duurt vooraleer ze ook werkelijk kunnen leveren wat ze beloven. Ik wil nog wel eens zien of op 1 juni de eerste Speedconnect abonnementen opgeleverd worden.
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Grrr, ik wil wel overschakelen maar hier is geen ADSL2+ en VDSL2 beschikbaar. :-(
Maar volgens belgacom kan ik wel Belgacom TV HD (vdsl) krijgen.

Nog even wachten dan maar.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb eens even aan Edpnet de vraag gesteld of ze, nu dat Dommel Speedconnect heeft gelanceerd, ook met een VDSL2 abonnement zullen komen. Ziehier hun antwoord :

Geachte heer Uzzi

Het aanbieden van VDSL2 wordt zeker in overweging genomen, maar helaas staat dit niet op de planning in de nabije toekomst.

Steeds tot uw dienst.


Weer een droom/illusie armer :cry:
Laatst gewijzigd door Uzzi op 12 mei 2009, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Jammer dat activatie en modem zo duur zijn, anders zou ik direct overschakelen, hopelijk zakt het snel want wil van m'n 4mbit af...
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

Software schreef:Grrr, ik wil wel overschakelen maar hier is geen ADSL2+ en VDSL2 beschikbaar. :-(
Maar volgens belgacom kan ik wel Belgacom TV HD (vdsl) krijgen.

Nog even wachten dan maar.


heb je de aansluitbaarheid test gedaan op de dommel website ?
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Yup, alleen maar adsl tot 4,6 mbit beschikbaar.
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

Software schreef:Yup, alleen maar adsl tot 4,6 mbit beschikbaar.

anders nog eens testen ? Was misschien nog niet aangepast ?
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

DoubleD schreef:
Software schreef:Yup, alleen maar adsl tot 4,6 mbit beschikbaar.

anders nog eens testen ? Was misschien nog niet aangepast ?

Ik heb nu opnieuw een test gedaan maar ik heb nog steeds adsl.

Zal ondertussen ook eens een ticket aanmaken bij dommel
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

misterjo schreef:Er staat wel nergens iets bij over een vast of dynamisch ip en waar kan je trouwens checken of vdsl2 beschikbaar is?


Beide hebben een dynamisch IP adres. Het zijn wholesale producten van respectievelijk Belgacom internet go en Belgacom internet plus. Een wholesale product van Internet pro compact (zoals netconnect plus in feiten is) staat er nog niet bij, en ik vrees dat ze dat ook gaan overslaan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

ben persoonlijk heel blij met deze aankondiging. Onwaarschijnlijk dat ik op korte termijn op deze kar zou springen, maar het is een hele doorbraak qua keuze voor klanten die als ik geen gat zien in het BGC VDSL2 aanbod, die Telenet niet echt een warm hart toedragen en die te ver zitten van een centrale om een acceptabele snelheid via ADSL te krijgen.

Ik wacht rustig af : er zullen er nog wel komen, en dan zien we wel naar welke ISP ik dan verkas. Het idee dat er nu eindelijk tenminste een keuze is buiten BGC en Telenet is me al heel veel waard.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Uzzi schreef:VDSL2 is in vele 'boeregaten' (onder andere het mijne ;-))al wel beschikbaar. Gewoon even checken op de website van Dommel of je aansluitbaar bent.


Dit had ik al gedaan.Zowel op de Dommel website kreeg ik een melding dat het niet beschikbaar is, en we kunnen blijkbaar ook geen Belgacom TV HD ontvangen volgens de BGC site :(
Vandaar ook mijn vraag of iemand wat meer wist / weet...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

TomG schreef:Die Sagem's zijn qua firemware dezelfde als die b-box2. Enkel de casing is anders voor zover ik weet.

Mss kunnen we zo'n bbox2 dan toch gebruiken? (enkel de firmware is toch gepersonaliseerd(logo in firmwaree.d.) bij die bbox2?)
140€+100€ activatie:zoveel heb ik ooit betaald voor mn adsl aansluiting.
Groepsaankoop?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Sasuke schreef:Ligt het nu aan mij ? Ik vind dit aanbod eigenlijk zeer mager, ok, het is VDSL2, maar qua specs ben je niet beter af dan pakweg Scarlet NoLimit, dan dan de helft kost van dit abbo bij Dommel.

Nee, voor mij is dit zeker geen overstap naar Dommel waard (en eerlijk gezegd, al was het 5€ goedkoper, dan nog niet, maar da's persoonlijk natuurlijk).

Grtz,
Sasuke


als je kijkt wat ze aankondigden dan is dat wel het geval.Honderd megabit met VDSL2+ in 2008:
http://www.zdnet.be/news/68083/honderd- ... 2-in-2008/
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@Silencer

Ik zie nergens in dat artikel dat ze 100Mbit/s beloven. Ze zeggen gewoon dat met deze nieuwe techniek (zijnde VDSL2) 100Mbit/s haalbaar is.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”