verhoging snelheid internet go en plus
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
alle aanvragen die deze week al gebeurd zijn ivm de omschakeling naar hogere snelheden op vdsl2, zullen worden aangerekend, zowel voor internet go als internet plus klanten. Dus 50,00 €
Vanaf maandag as. kan dit gratis maar op aanvraag van de klant zelf.
voor diegene die dit willen, gelieve hier rekening mee te houden.
Vanaf maandag as. kan dit gratis maar op aanvraag van de klant zelf.
voor diegene die dit willen, gelieve hier rekening mee te houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Great, thanks (dus nog sneller dan de 20/3 die ik te horen heb gekregen).
Wel niet netjes voor diegenen die wél moeten betalen...
Wel niet netjes voor diegenen die wél moeten betalen...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Ah ok, dan zal ik nog een beetje geduld moeten oefenen
Heb net toch eens gebeld, die omschakeling naar 1mbps upload ging in de loop van deze maand gebeuren.
Als dit vlot verloopt ben ik er toch zeer blij mee!
Heb net toch eens gebeld, die omschakeling naar 1mbps upload ging in de loop van deze maand gebeuren.
Als dit vlot verloopt ben ik er toch zeer blij mee!
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
die 50€ die men (deze week nog) moet betalen is dat incl of excl btw?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat zou niet mogen gebeuren. VDSL2 wordt verdeeld via de verdeelkasten.DoubleD schreef:hoeveel snelheid ga je ongeveer hebben als je +/- 3 km van de centrale zit met vdsl2?
Sinds wanneer hebben ze jou overgeschakeld? Heb je enig idee waarom je niet moest betalen? Voorlopig is kost de activatie toch 50 euro?
Heb je een go of plus abonnement? Niet dat het zoveel uitmaakt, maar als je betaalt voor 18 Mbit zou ik daar toch graag ergens in de buurt van zitten...
Ik heb gebeld naar BGC en ik kan aangesloten worden op VDSL2 . Ik heb in het verleden (en zelfs zeer recent) kritiek gehad op BGC die ik nog steeds terecht vind, maar deze gratis omschakeling naar 18 Mbit vind ik toch een zéér knappe prestatie!! Ik zit namelijk al erg lang op +- 3.8 Mbit....
-
- Elite Poster
Ik ben gratis omgeschakeld naar vdsl2 met een 12mbit profiel omdat we hebben ingetekend voor nog een jaarcontract, mijn abonement is GO.
De omschakeling naar 1mbit upload snelheid gebeurt deze vrijdag, 20 maart (ik weet niet of het voor iedereen is of enkel voor diegene die het hebben aangevraagd)
De omschakeling naar 1mbit upload snelheid gebeurt deze vrijdag, 20 maart (ik weet niet of het voor iedereen is of enkel voor diegene die het hebben aangevraagd)
Laatst gewijzigd door gm123 16 maa 2009, 20:32, in totaal 1 gewijzigd.
so what ik wil ook best direct nog voor een jaar intekenen hoor:-) We zijn er ondanks de kritiek steeds bij gebleven en zullen dat nu zeker blijven doen.
Moet iedereen elk jaar steeds expliciet zijn contract vernieuwen?
(ben trouwens net member geworden )
Mvg,
Stijn
(ben trouwens net member geworden )
Mvg,
Stijn
-
- Elite Poster
Je mag zeggen wat je wilt, belgacom is een goede isp. De helpdesk is, vergeleken met andere, uitstekend. Alleen jammer van de lage limieten, maar ik mag niet klagen want ik heb 50gb dankzij een promo pakket. En nu dankzij vdsl2 , gratis 12mbit download, en deze vrijdag 1mbit upload. Voor 30€ per maand vind ik dat redelijk. ( Ja , bij dommel krijg je voor die prijs een pak meer, maar ik neem het risico liever niet )stijn007 schreef:so what ik wil ook best direct nog voor een jaar intekenen hoor:-) We zijn er ondanks de kritiek steeds bij gebleven en zullen dat nu zeker blijven doen.
Mvg,
Stijn
we beginnen precies wat naast elkaar te praten.gm123 schreef:Je mag zeggen wat je wilt, belgacom is een goede isp. De helpdesk is, vergeleken met andere, uitstekend. Alleen jammer van de lage limieten, maar ik mag niet klagen want ik heb 50gb dankzij een promo pakket. En nu dankzij vdsl2 , gratis 12mbit download, en deze vrijdag 1mbit upload. Voor 30€ per maand vind ik dat redelijk. ( Ja , bij dommel krijg je voor die prijs een pak meer, maar ik neem het risico liever niet )stijn007 schreef:so what ik wil ook best direct nog voor een jaar intekenen hoor:-) We zijn er ondanks de kritiek steeds bij gebleven en zullen dat nu zeker blijven doen.
Mvg,
Stijn
Ik had er kritiek op maar ik ben mij steeds bewust gebleven van de voordelen (stabiliteit, veel volume, goeie klantendienst, .....).
Het was wat vreemd om te lezen dat je de omschakeling op VDSL2 nu al gratis hebt gekregen en ik vroeg me af hoe je dat gedaan had.... Ik kan mij niet herinneren dat wij elk jaar ons contract vernieuwen.....
-
- Elite Poster
Ja, die vorige post was niet gericht op jou hoor, maar in het algemeen en op de vele slechte kritiek die belgacom krijgtstijn007 schreef:we beginnen precies wat naast elkaar te praten.gm123 schreef:Je mag zeggen wat je wilt, belgacom is een goede isp. De helpdesk is, vergeleken met andere, uitstekend. Alleen jammer van de lage limieten, maar ik mag niet klagen want ik heb 50gb dankzij een promo pakket. En nu dankzij vdsl2 , gratis 12mbit download, en deze vrijdag 1mbit upload. Voor 30€ per maand vind ik dat redelijk. ( Ja , bij dommel krijg je voor die prijs een pak meer, maar ik neem het risico liever niet )stijn007 schreef:so what ik wil ook best direct nog voor een jaar intekenen hoor:-) We zijn er ondanks de kritiek steeds bij gebleven en zullen dat nu zeker blijven doen.
Mvg,
Stijn
Ik had er kritiek op maar ik ben mij steeds bewust gebleven van de voordelen (stabiliteit, veel volume, goeie klantendienst, .....).
Het was wat vreemd om te lezen dat je de omschakeling op VDSL2 nu al gratis hebt gekregen en ik vroeg me af hoe je dat gedaan had.... Ik kan mij niet herinneren dat wij elk jaar ons contract vernieuwen.....
Je contract wordt elk jaar stilzwijgend vernieuwd, maar als je intekent voor promo's e.d. doe je er vanaf die datum zelf een jaartje bij.
-
- Elite Poster
Gewoon telefoneren en vragen of je overgezet kan worden op vdsl2 en vragen of dit gratis kan indien je voor een jaar intekent ( ze zullen dan wel ja zeggen )stijn007 schreef:oke dan
wat moet je precies doen voor een extra jaartje te nemen? Komt er veel schriftelijke last bij kijken? Want voor een paar dagen sneller overgzet te worden ga ik ook niet hemel en aarde verzetten hoor....
-
- Erelid
Officieel pas vanaf 20 maart, dus als ze nee zeggen moet ge niet raar opkijken!gm123 schreef: Gewoon telefoneren en vragen of je overgezet kan worden op vdsl2 en vragen of dit gratis kan indien je voor een jaar intekent ( ze zullen dan wel ja zeggen )
Ik ben gisteren naar een Belgacom winkel geweest om een verhoging aan te vragen.
Alles was gratis, deze donderdag gaan ze de VDSL2 aansluiten in de "centrale". Heb ook ineens een gratis BBOX2 modem meegekregen.
Heb een gewoon ADSL Plus contract.
Khad het nog gevraagd aan de dame in de belgacom winkel, maar ze verzekerde dat alles gratis is om te verhogen van snelheid..
Ze spreken elkaar wel tegen, want aan de telefoon via de 0800 lijn hadden ze me gezegd dat ik 50 euro moest betalen en zelf een modem kopen.
Dit was dus niet het geval.. Dat is service vind ik toch..
Alles was gratis, deze donderdag gaan ze de VDSL2 aansluiten in de "centrale". Heb ook ineens een gratis BBOX2 modem meegekregen.
Heb een gewoon ADSL Plus contract.
Khad het nog gevraagd aan de dame in de belgacom winkel, maar ze verzekerde dat alles gratis is om te verhogen van snelheid..
Ze spreken elkaar wel tegen, want aan de telefoon via de 0800 lijn hadden ze me gezegd dat ik 50 euro moest betalen en zelf een modem kopen.
Dit was dus niet het geval.. Dat is service vind ik toch..
Wel, heb nog eens gechecked met Belgacom, en ze verzekeren me dat het gratis is..
Zal het dan wel horen van de boekhouding hier op me werk als ze iets aangerekend hebben of niet. Is op rekening van me werk dus.
Ik laat nog een reply achter als ik volgende factuur gezien heb..
Greetings.
Zal het dan wel horen van de boekhouding hier op me werk als ze iets aangerekend hebben of niet. Is op rekening van me werk dus.
Ik laat nog een reply achter als ik volgende factuur gezien heb..
Greetings.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _technical(5) Als u niet bent aangesloten op Belgacom TV moet de Speed optie geactiveerd worden (via het gratis nummer 0800 22 800) om uw surfsnelheid te verhogen van 4 naar 12 Mbps.
Prijs van deze omschakeling : gratis voor Belgacom Internet Plus klanten, gratis voor nieuwe Belgacom Internet Go klanten tot 31/12/2008, 50 € voor bestaande Belgacom Internet Go klanten.
Deze informatie is terug te vinden onder de Belgacom site bij internet en opties.
Nu toch al gratis voor PLUS klanten of betreft dit niet de upload?
De vorige promotie leek op de huidige: snelle omschakeling naar adsl2+ kost 50 euro en nadien was het gratis (maar go abonnementen moesten altijd betalen denk ik). De informatie die je van BGC krijgt is soms tegenstrijdig. Nu ook: wanneer wordt de omschakeling gratis, wat moet je doen voor een gratis omschakeling,... ?? Wat officiële berichten zou af en toe wel handig zijn
Maar we blijven positief want binnenkort surfen we een heel pak sneller
Wat ik mij ook nog afvroeg: ik ga op 20 maart bellen voor de omschakeling. Heeft er iemand enig idee hoe lang het duurt vooraleer deze effectief gebeurt? Dagen? Hopelijk geen weken....
Stijn
Maar we blijven positief want binnenkort surfen we een heel pak sneller
Wat ik mij ook nog afvroeg: ik ga op 20 maart bellen voor de omschakeling. Heeft er iemand enig idee hoe lang het duurt vooraleer deze effectief gebeurt? Dagen? Hopelijk geen weken....
Stijn
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Zamba:
Weet je iets over de ADSL I-Lines? (voor openbare instellingen, scholen en ziekenhuizen)?
Dit is hetzelfde product als ADSL office, en blijft al tijden op 4,6Mbit down & 512kbit up.
Ik heb zelf eens gebeld, maar een tijdje terug wist men daar nog niets van (ook niet v/d adsl office).
Groetjes & alvast bedankt!
Weet je iets over de ADSL I-Lines? (voor openbare instellingen, scholen en ziekenhuizen)?
Dit is hetzelfde product als ADSL office, en blijft al tijden op 4,6Mbit down & 512kbit up.
Ik heb zelf eens gebeld, maar een tijdje terug wist men daar nog niets van (ook niet v/d adsl office).
Groetjes & alvast bedankt!
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Je schrijft het toch al zelf eh de speed optie is de download snelheid van 4 naar 12Mbps.S|N schreef:http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _technical(5) Als u niet bent aangesloten op Belgacom TV moet de Speed optie geactiveerd worden (via het gratis nummer 0800 22 800) om uw surfsnelheid te verhogen van 4 naar 12 Mbps.Prijs van deze omschakeling : gratis voor Belgacom Internet Plus klanten, gratis voor nieuwe Belgacom Internet Go klanten tot 31/12/2008, 50 € voor bestaande Belgacom Internet Go klanten.
Deze informatie is terug te vinden onder de Belgacom site bij internet en opties.
Nu toch al gratis voor PLUS klanten of betreft dit niet de upload?
dit nieuws is nog van in 2008 ...... was toen nog geen sprake van een verhoging vd Upload, er is pas sinds een week sprake dat de Up zou omhoog gaan, voorlopig is die nog altijd 400kbps tot 20 maart.
Greetz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik hoorde vandaag van de Belgacom klantendienst, dat ze mijn niet kunnen omzetten, omdat ik ISDN heb.
Blijkbaar is de BBox niet kompatibel met ISDN (Annex B), maar alleen voor analoog (Annex A)
Ook i-Talk kan je niet krijgen op een ISDN lijn.
Begrijp er niks van: in Duitsland is alles Annex B, en wordt VDSL2 er ook op grote schaal uitgerold.
Blijkbaar heeft dit dus alleen te maken met hun BBoxen die niet ISDN compatibel zijn, en niets te maken met de VDSL technologie.
Wie weet hier het fijne van ?
a) Is het juist dat je geen VDSL2 kan krijgen op eens ISDN lijn ?
b) Als het alleen om de BBox te doen is, kan ik toch een eigen VDSL2 modem gebruiken (vb FritzBox 7270) ?
c) Als je geen VDSL kan krijgen, kunnen ze dan niet gewoon je ADSL2+ profiel verhogen naar 12Mb/1Mb upload ? Mijn lijnwaarden en de afstand tot de centrale laten kunnen theoretisch deze snelheid aan.
Bedankt,
Philippe.
Blijkbaar is de BBox niet kompatibel met ISDN (Annex B), maar alleen voor analoog (Annex A)
Ook i-Talk kan je niet krijgen op een ISDN lijn.
Begrijp er niks van: in Duitsland is alles Annex B, en wordt VDSL2 er ook op grote schaal uitgerold.
Blijkbaar heeft dit dus alleen te maken met hun BBoxen die niet ISDN compatibel zijn, en niets te maken met de VDSL technologie.
Wie weet hier het fijne van ?
b) Als het alleen om de BBox te doen is, kan ik toch een eigen VDSL2 modem gebruiken (vb FritzBox 7270) ?
c) Als je geen VDSL kan krijgen, kunnen ze dan niet gewoon je ADSL2+ profiel verhogen naar 12Mb/1Mb upload ? Mijn lijnwaarden en de afstand tot de centrale laten kunnen theoretisch deze snelheid aan.
Bedankt,
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Erelid
Ik kan b en c alvast beantwoorden, zoals ik eerder zei, Belgacom laat maar één soort VDSL2-modem toe en dat is die van hun eigen.philippe.deleye schreef: Wie weet hier het fijne van ?
Bedankt,
Philippe.
Voor c moet ADSL2+ al beschikbaar zijn plus moet je voor een 12 Mb profiel al dichter dan 1.2 km bij de centrale wonen plus uw modemwaarden moeten zowat perfect zijn.
Ik weet zelfs niet of ISDN beschikbaar is op ADSL2+.
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Ik snap het toch niet goed ....
Net een speedtest gerund, heb vdsl2, adsl+ abonnement, BelgacomTV .... VoiP ... héél de reutemeteut .... moet zien,
Bij start van de download-test piekt hij makkelijk naar de 30+ om daarna in het rood te blijven hangen .... snap het niet goed
Downloaden doe ik al maanden aan 1400KB/s ... en ik heb er nooit moeten achter vragen.
Vanaf het ogenblik dat ik BelgacomTV genomen heb, 2 a 3 jaar geleden ofzo, ... en naar vdsl gebracht ben .... een paar maanden daarna .... om exact te zijn juni 2008, ... ging mijn download plots al naar 900KB/s .... een beetje daarna naar 1250 ..... om dan bij de omschakeling naar vdsl2, ... omdat ik naar HD wou omschakelen, .... hup door te stoten naar 1400KB/s ..... en ik heb er dus NOOIT moeten achter vragen !
Bleek achteraf dat ik in een testzone zat, ... regio Destelbergen/Merelbeke ... lucky me
... maar die speedtest ... iets toch nie juist mee hoor mijn gedacht
edit: zonet nog énen gedaan ... moet zien !
Net een speedtest gerund, heb vdsl2, adsl+ abonnement, BelgacomTV .... VoiP ... héél de reutemeteut .... moet zien,
Bij start van de download-test piekt hij makkelijk naar de 30+ om daarna in het rood te blijven hangen .... snap het niet goed
Downloaden doe ik al maanden aan 1400KB/s ... en ik heb er nooit moeten achter vragen.
Vanaf het ogenblik dat ik BelgacomTV genomen heb, 2 a 3 jaar geleden ofzo, ... en naar vdsl gebracht ben .... een paar maanden daarna .... om exact te zijn juni 2008, ... ging mijn download plots al naar 900KB/s .... een beetje daarna naar 1250 ..... om dan bij de omschakeling naar vdsl2, ... omdat ik naar HD wou omschakelen, .... hup door te stoten naar 1400KB/s ..... en ik heb er dus NOOIT moeten achter vragen !
Bleek achteraf dat ik in een testzone zat, ... regio Destelbergen/Merelbeke ... lucky me
... maar die speedtest ... iets toch nie juist mee hoor mijn gedacht
edit: zonet nog énen gedaan ... moet zien !
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Dienen speedtest flipt gewoon ... absoluut niet betrouwbaar hier.
Mijne maat zei iets van .... dat mijnen PC aan het cachen is .. daarmee raken die snelheidstests onbetrouwbaar.
Mijne maat zei iets van .... dat mijnen PC aan het cachen is .. daarmee raken die snelheidstests onbetrouwbaar.
wat bedoel je precies?
Ik ben nu al wat gekalmeerd aangezien ik me plots realiseerde dat we thuis een gewone telefoonlijn en een IDSN lijn hebben dus.... Ik weet niet of mijn termen correct zijn maar in ieder geval hebben we al erg lang een isdn lijn maar daarnaast ook nog een gewone lijn. Tja de technieker moet het maar oplossen hé De verhoging moet er komen, ik zit op max. 100m van 5 mooie, witte kastjes
Stijn
Ik ben nu al wat gekalmeerd aangezien ik me plots realiseerde dat we thuis een gewone telefoonlijn en een IDSN lijn hebben dus.... Ik weet niet of mijn termen correct zijn maar in ieder geval hebben we al erg lang een isdn lijn maar daarnaast ook nog een gewone lijn. Tja de technieker moet het maar oplossen hé De verhoging moet er komen, ik zit op max. 100m van 5 mooie, witte kastjes
Stijn
-
- Erelid
Ja, nu gaat VDSL2 nog tot 40 Mbps, Belgacom wil het optrekken naar 50 Mbps.Maglor schreef:Hmm, terug een verrassing in de maak?
ADSL only is: ADSL zonder vaste lijn. geen ISDN noch PSTN nodig.
In feite is dit een Raw Copper met een nummer toewijzing, echter zal je deze lijn niet voor telefonie kunnen gebruiken.
De prijs voor een ADSL only is exact hetzelfde als de prijs voor een ADSL op een PSTN of ISDN.
Voorwaarden:
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... nly_nl.pdf
Alle gewone en DSL only mogelijkheden op een rijtje:
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _broadband
Installatie van een DSL only:
http://selfcare.belgacom.net/static/pc/ ... _A4_NL.pdf
In feite is dit een Raw Copper met een nummer toewijzing, echter zal je deze lijn niet voor telefonie kunnen gebruiken.
De prijs voor een ADSL only is exact hetzelfde als de prijs voor een ADSL op een PSTN of ISDN.
Voorwaarden:
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... nly_nl.pdf
Alle gewone en DSL only mogelijkheden op een rijtje:
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _broadband
Installatie van een DSL only:
http://selfcare.belgacom.net/static/pc/ ... _A4_NL.pdf