verhoging snelheid internet go en plus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Vanaf volgende week wijzigingen bij belgacom betreffende internet go en plus.

Internet Go : Download : 12 Mbps - Upload : 1 Mbps

Internet Plus : Download : 18 Mbps - Upload : 1,2 Mbps

Prijzen blijven ongewijzigd uiteraard!
Je kan dus aangesloten worden op VDSL2 (indien technisch mogelijk) zonder Belgacom TV te moeten nemen.

Ik vind dat Belgacom goed bezig is de laatste tijd. Qua upload is dit een mooi aanbod en zowat het beste op de markt momenteel.

Gewoonweg goed nieuws vind ik.
Laatst gewijzigd door meon op 08 mar 2009, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel duidelijker gemaakt
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat is prachtig nieuws! Die beperkte upload komt me al lang de strot uit! ;)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Is naiz!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Bron?
En wat bij de de praktische snelheden van het Plus abonnement? Want bij VDSl2 synct de modem om 25/3. Van zodra je dus al naar één SD stream kijkt, haal je deze 18 Mbit waarschijnlijk al niet meer (rekening houdend met de overhead van DSL technologie, +- 15%).
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

TomGke, waaom altijd zo ongeloofwaardig doen?
En altijd zo moeilijk doen?
Kan je het niet verkroppen dat Belgacom nu een goed tot zeer goed internet aanbod heeft?
Pasop, het is maar een vraag hé.

Ik weet het van iemand die aan de bron zit. Anders zou ik het hier niet verkondigen hoor.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Zamba schreef:Vanaf volgende week wijzigingen bij belgacom betreffende internet go en plus.

Internet Go : Download : 12 Mbps - Upload : 1 Mbps

Internet Plus : Download : 18 Mbps - Upload : 1,2 Mbps

Wat is het nut nu van die 1 Mbps en 1,2 Mbps verschil tussen Go en Plus (1,2 raar getal zenne)
goeie zaak voor de concurrentie ook, dat die uploadsnelheden wat hoger worden.....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 mar 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

Dat zou goed nieuws zijn! Ik heb nu sinds 1 maart Belgacom ADSL Go met 4640/512 dus zou ik dan ook kunnen genieten van die nieuwe snelheden?
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

chewie, op voorwaarde dat je kan aangesloten worden op vdsl2.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zamba schreef:TomGke, waaom altijd zo ongeloofwaardig doen?
En altijd zo moeilijk doen?
Kan je het niet verkroppen dat Belgacom nu een goed tot zeer goed internet aanbod heeft?
Pasop, het is maar een vraag hé.

Ik weet het van iemand die aan de bron zit. Anders zou ik het hier niet verkondigen hoor.

Ik wil je er nochtans aan herinneren dat ik sinds 4 jaar klant ben (ADSL Go, iTalk en TV, ter info) naast een EDPNet verbinding trouwens.

Zo te zien geen bron vermelding dus? Zo'n dingen worden vaak door de leverancier zelf aangekondigd.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

geloof me maar hoor.
het wordt vanaf maandag gelanceerd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

IP-spiekje toont aan dat Zamba dit plaatst vanaf het Belgacom corporate netwerk ...

Het zou dus waar kunnen zijn eh :)

Toeval of niet, maar gisteren 'retention'-telefoontje gehad of ik niet wilde intekenen op 1 jaar bijkomend bij Belgacom met 1 maand gratis abonnement ...
Niet meteen toegezegd, maar met deze wijzigingen in het achterhoofd wel interessant :)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

meon schreef:IP-spiekje toont aan dat Zamba dit plaatst vanaf het Belgacom corporate netwerk ...

Ah bon lol, misschien de nieuwe Hollebollegijs. :D
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

goed gezien meon,
maar ik werk niet rechtstreeks voor belgacom hoor. :-D
en ja het is waar. vanwaar die ongelovigheid toch.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zamba schreef:chewie, op voorwaarde dat je kan aangesloten worden op vdsl2.

Zamba,
Waarom zou je VDSL nodig hebben voor die nieuwe snelheden van Internet GO ?
ADSL 2+ kan theoretich toch 1.3 Mbps upload aan ?
Met andere woorden: voor een 12 Mbps down / 1Mbps up profiel moet je toch geen VDSL hebben (afhankelijk natuurlijk van je lijnwaarden) ?
Intussen hoop ik dat ze bij Belgacom gauw stoppen met het zinloos cappen van de upload op 400 kbps bij een 510 kbps profiel. Dat zou al een begin kunnen zijn om de upload (iets) te verhogen !

Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

philippe,

uw vraag is naast de kwestie.

BGC biedt dit alleen aan als je op VDSL2 kan aangesloten worden. zo simpel is het.
Of dit ook mogelijk is op een andere techniek of niet, is in dit geval van geen belang.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

philippe.deleye schreef:Intussen hoop ik dat ze bij Belgacom gauw stoppen met het zinloos cappen van de upload op 400 kbps bij een 510 kbps profiel. Dat zou al een begin kunnen zijn om de upload (iets) te verhogen !

Philippe

Dat is niet gecapped hoor, is gewoon het verlies dat je hebt bij adsl. (Die 510 of 512 dat je ziet in profiel van belgacom is niet meer gecapped)
ze willen gewoon dat er zoveel mogelijk mensen overstappen op vdsl2 omdan later het adsl netwerk te schrappen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Jammer dat packs met het Plus abonnement niet te combineren vallen, anders zou ik nog gerust upgraden gezien de opgegeven meerwaardes.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Nu kunnen ze lanceren wat ze willen, ik kan er blijkbaar toch niet van genieten,
bij de helpdesk juist hetzelfde antwoord.
Mijn keuze is gemaakt juni = Telenet
Daarom niet beter maar ik zal toch minstens
een hogere snelheid hebben en minder betalen dan dat ik nu doe.

Greetz
Weetgraag :roll:
"Carpe Diem"
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ola, Dommel internet tegen 18 Mbps download en 1.2 Mbps upload (in analogie met Internet Plus), ziet er schoon uit :p
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

ik heb een half jaar geleden gevraagd of mijn snelheid kon worden verhoogd naar de 12 Mbit; dat ging niet dus dit zal ook wel niets worden zeker; blijf maar op dat 1.1 /254 profiel. Dit is eigenlijk niet meer van deze tijd.

Ben je al jaren klant en van de verbetingen kan je niet genieten tenzij je extra betaald; ik stel mij toch echt vragen bij "trouw wordt beloond"; dit geldt niet voor de telecom.

PS is het waar dat als je elk jaar zelf je abbo vernieuwt, dat je dan korting krijgt?
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik werd altijd zelf gebeld om de vernieuwing van mijn abo
2 maand €10 korting maar wel terug een jaar vast aan je contract.
Ik ben ook al jaen trouw maar ik betaal evenveel als iemand die 3x de snelheid heeft als ik.
greetz
Weetgraag :roll:
"Carpe Diem"
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

defenderII schreef:ik heb een half jaar geleden gevraagd of mijn snelheid kon worden verhoogd naar de 12 Mbit; dat ging niet dus dit zal ook wel niets worden zeker; blijf maar op dat 1.1 /254 profiel. Dit is eigenlijk niet meer van deze tijd.

Ben je al jaren klant en van de verbetingen kan je niet genieten tenzij je extra betaald; ik stel mij toch echt vragen bij "trouw wordt beloond"; dit geldt niet voor de telecom.

PS is het waar dat als je elk jaar zelf je abbo vernieuwt, dat je dan korting krijgt?

internet via VDSL2 is waarschijnlijk voor jou een verlossing. Een half jaar geleden was het niet mogelijk om VDSL2 enkel voor internet te gebruiken!
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dat zou ook betekenen dat VDSL2 in wholesale eindelijk van start gaat, ja.

Om te checken of VDSL2 technisch bij u mogelijk is, test je best of je kan digitale TV met hd streams ontvangen. Indien dit daadwerkelijk het geval is, is VDSL2 in uw buurt beschikbaar.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TomG schreef:Dat zou ook betekenen dat VDSL2 in wholesale eindelijk van start gaat, ja.

Om te checken of VDSL2 technisch bij u mogelijk is, test je best of je kan digitale TV met hd streams ontvangen. Indien dit daadwerkelijk het geval is, is VDSL2 in uw buurt beschikbaar.

Dat is al van start gegaan. Dat wil niet zeggen dat de voorwaarden acceptabel zijn. Tegen dat de alternatieve providers eindelijk van start kunnen gaan met het doorverkopen van VDSL2, zijn we misschien al één of twee maanden verder.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Lord Utopia schreef: Tegen dat de alternatieve providers eindelijk van start kunnen gaan met het doorverkopen van VDSL2, zijn we misschien al één of twee maanden verder.


zou misschien kunnen kloppen enfin in juli dan volgens dat bipt .doc dat ik ergens gelezen heb, allez het wachten waard en hopen op redelijke wholesale prijzen hé :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Patje schreef: Dat is niet gecapped hoor, is gewoon het verlies dat je hebt bij adsl. (Die 510 of 512 dat je ziet in profiel van belgacom is niet meer gecapped).

Misschien beetje off-topic of muggezifterij, waarvoor excuus.
Met een 512 kbps profiel zou je upload tot 435 kbps moeten kunnen gaan. De ADSL overhead is max 15%. De werkelijke snelheid is hier nog nooit boven de 400 kbps uitgekomen, en bij de meeste metingen zelfs rond de 360 kbps. Dit is volgens mij een aanwijzing dat de upload wel degelijk gecapped is.
Mijn download ligt constant rond de 9.900 kbps, wat perfect klopt met een sync van 11.664 kbps
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

philippe.deleye schreef:
Patje schreef: Dat is niet gecapped hoor, is gewoon het verlies dat je hebt bij adsl. (Die 510 of 512 dat je ziet in profiel van belgacom is niet meer gecapped).

Misschien beetje off-topic of muggezifterij, waarvoor excuus.
Met een 512 kbps profiel zou je upload tot 435 kbps moeten kunnen gaan. De ADSL overhead is max 15%. De werkelijke snelheid is hier nog nooit boven de 400 kbps uitgekomen, en bij de meeste metingen zelfs rond de 360 kbps. Dit is volgens mij een aanwijzing dat de upload wel degelijk gecapped is.
Mijn download ligt constant rond de 9.900 kbps, wat perfect klopt met een sync van 11.664 kbps
Philippe.

Mag ik ook eens vragen hoe jij aan een sync komt van 11.664 ? terwijl een 12Mbps toch een sync heeft van 11.998 ... (dit terzijde)
ik had enkele maanden(6) geleden een profiel bij belgacom adsl Go 4,6 / 512
en dees was heel zeker niet gecapped, hier heb ik nog een screenshot van :

greetz
Laatst gewijzigd door Patje op 06 mar 2009, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik heb VDSL2 .... BelgacomTV en een adsl+ abonnement waarmee ik momenteel aan een snelheid van max. 1400KB/sec. kan downloaden zolang er geen HD-stream opstaat want dan zakt de snelheid naar 1200KB/sec.
2 HD-streams op, ééntje kijken en opnemen, en de snelheid dropt nog verder tot zo'n 250KB/sec.

Het zou natuurlijk héél leuk zijn mocht mijn internet download-snelheid op 25Mbit/sec. zou komen te liggen als ik mijn TV uit laat .... dat zou pas super zijn .... zou dit er inzitten :???:

Wat ik ondertussen ook heb vernomen is dat mijn maat sinds een dag of 2 bij Dommel reeds aan 1700KB/sec. kan downen .....
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Patje schreef: Mag ik ook eens vragen hoe jij aan een sync komt van 11.664 ? terwijl een 12Mbps toch een sync heeft van 11.998 ... (dit terzijde)

Ik heb inderdaad - na lang aandringen - een 12Mpbs profiel gekregen, hoewel mijn lijn "borderline" was voor 12Mbps, en ik dus by default maar een 9Mbps profiel mocht hebben.
Mijn modem (FritzBox) onderhandelt met de centrale de maximale snelheid uit die op mijn lijn nog een stabiele verbinding geeft. Vandaar die 11.664 kbps.
En de verbinding blijft heel stabiel (hoewel belgacom mij voorspelde dat ik niet dan problemen zou krijgen)
Philippe
Bijlagen
FritzBox ADSL.jpg
Lijnwaarden
(46.12 KiB) 1010 keer gedownload
FritzBox ADSL2.jpg
Overview
(28.51 KiB) 1013 keer gedownload
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

zou misschien kunnen kloppen enfin in juli dan volgens dat bipt .doc dat ik ergens gelezen heb, allez het wachten waard en hopen op redelijke wholesale prijzen hé :wink:

Déjà vu gevoel met vorig jaar toen de ADSL2+ via wholesale mocht uitgerold worden. Tevergeefs keek ik elke dag naar de speedupgrade van Dommel, tevergeefs (nu zelfs nog). Hopelijk krijgt dit 2008 scenario geen vervolg in 2009 want VDSL2 is bij mij thuis mogelijk :banana:

Wie weet misschien (ooit) zelfs via Dommel :lol:
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

philippe.deleye schreef:En de verbinding blijft heel stabiel (hoewel belgacom mij voorspelde dat ik niet dan problemen zou krijgen)
Philippe


Het probleem is dat je op dit moment mss wel een stabiele verbinding kan hebben,
maar als er op je centrale bvb wat mensen bijkomen, kan het wel is zijn dat je met een instabiele verbinding komt te zitten.
Belgacom kan zoiets natuurlijk niet op voorhand voorspellen, dus zeggen ze heel duidelijk (om hun in te dekken): 'U zal niets dan problemen krijgen'.

Nu, Belgacom kan op voorhand niet voorspellen hoe lang u verbinding stabiel gaat blijven,
maar ik kan al wel voorspellen wat er gaat gebeuren de dag dat ze instabiel is geworden:
- Jij belt naar BGC, en je bent heel kwaad want u verbinding trekt op niets
- BGC gaat dan zeggen: het enige wat we kunnen doen is u profiel naar beneden halen, want ge zit te ver
- Jij gaat dan zeggen: jamaar in het verleden werkte het toch??!! Ik wil mijn snelheid terug!!! Nu direct!!! Belgacom s****!!!

en dan begint het gezever en het Belgacom bashen op dit forum, want je voelt je benadeeld, en de 'toegeving' die ze u nu gedaan hebben (pure goodwill van de persoon die je aan de lijn had), ben je tegen dan al lang vergeten.

Dat is dus de reden waarom ze vrij sceptisch staan tegen verhogen van profiel als iemand net iets te ver van de centrale zit dan de theoretische waardes toelaten: veel gedoe, en achteraf nen berg gezever + 9 van de 10 zijn ze de klant kwijt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Genghis schreef:Nu, Belgacom kan op voorhand niet voorspellen hoe lang u verbinding stabiel gaat blijven,
maar ik kan al wel voorspellen wat er gaat gebeuren de dag dat ze instabiel is geworden:
- Jij belt naar BGC, en je bent heel kwaad want u verbinding trekt op niets
- BGC gaat dan zeggen: het enige wat we kunnen doen is u profiel naar beneden halen, want ge zit te ver
- Jij gaat dan zeggen: jamaar in het verleden werkte het toch??!! Ik wil mijn snelheid terug!!! Nu direct!!! Belgacom s****!!!

en dan begint het gezever en het Belgacom bashen op dit forum, want je voelt je benadeeld, en de 'toegeving' die ze u nu gedaan hebben (pure goodwill van de persoon die je aan de lijn had), ben je tegen dan al lang vergeten.

Mijn modem gaat automatisch op een lagere snelheid syncen, van zodra de verbinding onstabiel wordt.
Bovenop dit automatich onderhandelen van de snelheid met de centrale, kan ik ook nog manueel de snelheid aanpassen (in 5 stappen tussen "maximale snelheid" en "maximale stabilitiet")
Dus geen gevaar dat ik BGC zal lastig vallen of bashen.
En als het niet lukt, dan zal ik gewoon bellen en zelf vragen om mijn profiel naar beneden te halen.
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

philippe.deleye schreef:Waarom zou je VDSL nodig hebben voor die nieuwe snelheden van Internet GO ?
ADSL 2+ kan theoretich toch 1.3 Mbps upload aan ?
Met andere woorden: voor een 12 Mbps down / 1Mbps up profiel moet je toch geen VDSL hebben (afhankelijk natuurlijk van je lijnwaarden) ?
Intussen hoop ik dat ze bij Belgacom gauw stoppen met het zinloos cappen van de upload op 400 kbps bij een 510 kbps profiel. Dat zou al een begin kunnen zijn om de upload (iets) te verhogen !


Ik denk dat vele een vertekend beeld hebben van Belgacom. Belgacom is altijd pioneer geweest op het vlak van DSL technologie. Ze werken namelijk rechtstreeks samen met Alcatel (wat zo goed als de ontwikkelaars van ADSL zijn). In principe is België altijd vrij vooruitstrevend geweest op DSL technologie; Belgacom is volgens mij de eerste geweest die ADSL en SDSL aanbood, IP-TV (via DSL) is praktisch in geen enkel ander land, VDSL2 (en het vervangen van de analoge lijnen in de naloop van het Broadway project) is ook vrij vooruitstrevend etc.

Wat ik wil zeggen, de reden waarom 1.3Mbit (ADSL2+) upload of 1Mbit (max van ADSL) niet worden toegepast zal wel een goede redenen hebben. 1Mbit voor VDSL2 is ook peanuts he. Als je weet dat Belgacom ieder gezin om maximum 500 meter van een ROP wil dan is 1Mbit dus 50x minder als dat het theoretisch kan zijn, gaan we nu ook over die 1Mbit klagen?

In mijn persoonlijke visie is het niet Belgacom maar Telenet die ervoor zorgt dat upload laag blijft in dit land. Het netwerk dat Telenet nu gebruikt (of verder aan het uitrollen is - Euro-DOCSIS 3.0) kan in theorie (wat bijna het zelfde is als praktijk in dit geval) 108Mbit/s upstream aan. Dus dan is het hoogst mogelijke abonnement van Telenet (voor particulieren) zo eventjes 108x zo traag als mogelijk. Waar trek je de lijn?

Nu, we weten dus wat de logische stap gaat worden voor wholesale providers (dommel onderranden), gewoon een upgrade van de huidige abonnementen (tegen betalen volgens mij).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Intussen staat het nieuws al op andere sites

http://digitaletv.wordpress.com/

Belgacom verhoogt snelheden bij Go en Plus
Geplaatst door dtvfan op 6 maart 2009

Belgacom verhoogt vanaf volgende week de uploadsnelheden van Internet Go en Internet Plus. Voor Internet Plus verhoogt ook de downloadsnelheid. Hieronder kan u de snelheden bekijken voor Internet Go en Plus vanaf vogende week:

Internet Go:
Downloadsnelheid : 12 Mbps
Uploadsnelheid: 1 Mbps (voorheen: 400 kbps)

Internet Plus:
Downloadsnelheid: 18 Mbps (voorheen 12 Mbps)
Uploadsnelheid: 1.2 Mbps (voorheen: 400 kbps)

Wie verkiest om op VDSL2 aangesloten te worden, heeft nu geen BelgacomTV meer nodig. Voorheen werden klanten enkel aangesloten op het supersnelle netwerk indien zij ook gebruik maakten van BelgacomTV, die voorwaarde vervalt dus. Prijzen blijven ongewijzigd, de nieuwe voorwaarden gaan in vanaf volgende week.

Bron: Tik.be + eigen berichtgeving
http://www.tik.be/

Denk dat er ook wel een reactie zal volgen van Telenet, zoals gewoonte
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Patje schreef:
Wie verkiest om op VDSL2 aangesloten te worden, heeft nu geen BelgacomTV meer nodig. Voorheen werden klanten enkel aangesloten op het supersnelle netwerk indien zij ook gebruik maakten van BelgacomTV, die voorwaarde vervalt dus.


Eindelijk! Want dit was wel een echte schande!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Centrale moet er dan wel op voorzien zijn hè
ik wacht al 01/08/2008 op mijn snelheidsverhoging maar niks
3,3 km van de centrale BGC tv niet beschikbaar en volle pot betalen voor een derde van de snelheid.
En alles ging in augustus verleden jaar in orde zijn.

Telenet here i come

Greetz
Weetgraag :wink:

PS: ja, het is altijd mijn zelfde gezaag :twisted: :bang:
"Carpe Diem"
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zamba schreef:Vanaf volgende week wijzigingen bij belgacom betreffende internet go en plus.


Zeg uh, kan het iets specifieker? :P

Alee, ik begrijp wel dat vanaf volgende week ook vrijdag in die volgende week kan zijn, maar anderen niet.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Heeft er hier iemand een uitdrukkelijke datum voor? En wordt dit toegepast zonder dat je enige verandering in je router/modem configuratie moet aanbrengen? Ikzelf heb bgc adsl go en ik zit al jaren te wachten op deze upload snelheid!

Zit er hier geen addertje onder het gras? Of telt dit echt voor alle adsl go/plus gebruikers, of enkel indien je aansluitbaar bent op vdsl2 / adsl2+

mvg
Laatst gewijzigd door gm123 op 09 mar 2009, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Patje schreef:
Denk dat er ook wel een reactie zal volgen van Telenet, zoals gewoonte


Ik denk persoonlijk dat er geen reactie gaat volgen vanuit telenet.
Die 0.2mbit dat belgacom hoger gaat met de upload snelheid zal op gelach worden ontvangen in mechelen denk ik.

Hopelijk volgen ze wel natuurlijk en gaat telenet er vlotjes overgaan met minstens 1.5mbit up maar ik denk en weet bijna 100% dat ze dat niet zullen doen in de nabije toekomst.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Opus schreef:Ik denk persoonlijk dat er geen reactie gaat volgen vanuit telenet.
Die 0.2mbit dat belgacom hoger gaat met de upload snelheid zal op gelach worden ontvangen in mechelen denk ik.

Hopelijk volgen ze wel natuurlijk en gaat telenet er vlotjes overgaan met minstens 1.5mbit up maar ik denk en weet bijna 100% dat ze dat niet zullen doen in de nabije toekomst.

Expressnet moet ook naar 1 Mbps gaan, dat zou dan betekenen dat de uploadsnelheid vergelijkbaar is met Turbonet. 'k Denk dat zoiets niet zal gebeuren. Dus een verhoging naar 1.5 of zelfs 2 Mbps is niet onmogelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”