Dommel service laat te wensen over.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

on4bam schreef:
saffie schreef:Voor mij lijkt het, als je op zo'n manier moet handelen, dan heb je ofwel het geld echt nodig (slechte beslissingen genomen in het verleden), ofwel ben je gewoon slecht :evil:


Die indruk heb ik ook al langer. Dommel heeft dringend geld nodig. Kleine bedragen worden niet verrekend (creditnotas), gratis maand is niet de eerste maar de 3e maand van een nieuw homeconnect abbo, loon niet volledig betalen, besparen op helpdeskpersoneel (hoewel dit naar het schijnt nu beter is), wachten met aansluiten maar ondertussen toch facturen innen enz... Zo leggen ze wel een buffer aan van inkomsten waarvan ze maar later zelf moeten betalen. Zo ook de 12Mb snelheidsverhoging...
Naar buiten wordt de schijn wel opgehouden maar ergens zit er een luchtje aan, dit is niet de werkwijze van een gezond bedrijf.


Mag ik dan concluderen dat Dommel de richting uitgaat van een faillissement? Tegen eind 2009? Of een overname door ....? Dan wordt het Belgacom (met dochter Scarlet) monopolie op de ADSL markt verder versterkt.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Muziekbos schreef:Mag ik dan concluderen dat Dommel de richting uitgaat van een faillissement? Tegen eind 2009? Of een overname door ....? Dan wordt het Belgacom (met dochter Scarlet) monopolie op de ADSL markt verder versterkt.


Ik zit nu in de hemel (met Dommel). En wens zeker niet in de hel (met Belgacom) te belanden.
Over Belgacom heb ik hier nog geen boekje open gedaan. Dat is verre van fraai te noemen.
Daar lijken de issues van Dommel peanuts tegen...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gent32m schreef:
on4bam, met alle respect, maar dit is pure speculatie langs jouw kant.


Inderdaad, er staat dan ook "ik heb de indruk".

En bij jou werkt alles perfect (dat heb je tot in den treure al herhaald). Ik kreeg last met mijn hosting (server liet het regelmatig afweten), maakte telkens een ticket. reactie Dommel (i.p.v. het op te lossen) "het heeft geen zin om steeds hetzelfde te melden. Tja. Dus hosting buiten, de laatste 2 maanden de korting die ik steeds kreeg niet meer verrekend. Eerst rechtzetting gevraagd (reactie dommel: factuur is correct), gevraagd waarom geen korting meer (reactie dommel: ticket closed and locked).

Mijn netconnect heeft echter van dag 1 tot de laatste perfect gewerkt met slechts 2 of 3 outages die volgens dommel de schuld van bgc waren. Dus daar hoor je mij niet over klagen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

on4bam,

We zijn hier precies beide in herhaling aan het vallen. Zouden we uitgeteld zijn :wink:
Of zitten we vast in een tijdlus ;-)

Voyager... :-)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
iDemmel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:15

Ik wou hiervoor geen nieuwe topic aanmaken, maar toch wel even het vermelden waard:

Ik ben sinds 1 september 2008 overgestapt van Netconnect naar Homeconnect. Ik kreeg mijn laatste factuur van Netconnect voor de periode 27/08/08 -> 27/09/2008. Omdat mijn homeconnect begint op 1 september moest ik die niet betalen volgens de helpdesk. 'Geen probleem, als u niet betaalt sluiten we gewoon dat Netconnect af na 3 weken.' Het was inderdaad zo dat die factuur weg was, en dat ik geen reminders kreeg.

Nu... na 3 maanden, 16 december 2008 krijg ik plots een factuur voor de maand november, random :bang: . Ik stuur een beleefde mail naar de helpdesk en ze antwoorden me dat ze die laatste factuur gaan wegdoen, en zeggen dak wel nog die andere moet betalen van september :lol: . ******** zijn is blijkbaar een vereiste om daar aan de helpdesk te werken. :bang:

Ze hebben echt wel véél chance dat ik gewoon blijf voor de unlimited feature ze, voor mijn domeinnaam mail ik ook al 3 maanden. Ze vragen mij in december welke domeinnaam ik wil en sindsdien geen nieuws meer... :bang:
Laatst gewijzigd door Robbe op 15 jan 2009, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: beleefd blijven is geen optie
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Iedereen is enthousiast als je overschakelt en om eerlijk te zijn, haal je bij deze provider bijna GARANTIE op dit ogenblik, zever, veel zever over u hoofd.

Begrijp het eigenlijk niet, gaat iedereen naar dommel om die goedkope prijzen en FUP's ?
Je krijgt waar je voor betaald mijn inziens, betaal nu meer maar heb nog geen seconde van internet gezeten.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Gent32m schreef:
Muziekbos schreef:Mag ik dan concluderen dat Dommel de richting uitgaat van een faillissement? Tegen eind 2009? Of een overname door ....? Dan wordt het Belgacom (met dochter Scarlet) monopolie op de ADSL markt verder versterkt.


Ik zit nu in de hemel (met Dommel). En wens zeker niet in de hel (met Belgacom) te belanden.
Over Belgacom heb ik hier nog geen boekje open gedaan. Dat is verre van fraai te noemen.
Daar lijken de issues van Dommel peanuts tegen...


5 maand betalen zonder dat je internet hebt lijken me geen peanuts
Bramb0
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2009, 08:44

Veel geduld?

Elke keer de telefoonische belofte gekregen dat "ze het ginge nakijken en mij zo snel mogelijk terug belle, waarschijnlijk morgen of toch zeker deze week". Natuurlijk belt er niemand terug en we wachten nog maar is een week langer. Kon ook enkel bellen op mijn vrije dagen. De nummer die ik gaf om terug te bellen was dan ook men gsm nummer zodat ik zeker kon worden terug gebeld (ook op het werk). Tevens werd ik verplicht om te betalen anders kwam het zeker niet in orde. Uren heb ik aan de telefoon gehangen (om dit nog maar eens te benadrukken), mij rotgeërgerd aan die lange wachttijden om nog maar iemand aan de lijn te krijgen. Uiteindelijk is er iemand van belgacom langsgeweest, om de 2de helft van de omschakeling te doen. En dan maar weer wachten...

En ik heb eens gekeken... Uiteindelijk 249,95 Euro te veel betaald. VOOR NIETS, WEGGESMETEN!!
Is dat dan peanuts?!? Ik kom natuurlijk niks te kort maar al had ik den EuroMillions gewonne. Dan wou ik het nog terug.
Ik betaal nu eenmaal niet graag voor services die mij NIET verleend worden.

Ben toch al blij met de vele reacties en hopelijk krijgen we er nog iets van terug.
Ik ga eerst toch nog maar eens een telefoontje (proberen) te plegen naar mijn lieftallig ISP'tje.
Btw, de onderlijnde/vette delen heb ik er in gezet om het toch nog maar eens te benadrukken dat dit toch zeker geen peanuts zijn, Gent32m.
Hoe iemand dan 3 (of is het 5 ?) maanden zonder internet en verder gevolg (oplossing) kan zitten.
Ik vind dat wat ongeloofwaardig. Maar dit is maar mijn mening.

Ik heb duidelijk gezegd dat we nog een telenetverbinding hadden die we ook betaalde. Samen kostte dit meer dan 100 euro voor internet per maand.
Zoveel heb ik daar niet voor over, maar we moesten nu eenmaal.

Groeten uit de (013) zone.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gent32m schreef:
Muziekbos schreef:Mag ik dan concluderen dat Dommel de richting uitgaat van een faillissement? Tegen eind 2009? Of een overname door ....? Dan wordt het Belgacom (met dochter Scarlet) monopolie op de ADSL markt verder versterkt.


Ik zit nu in de hemel (met Dommel). En wens zeker niet in de hel (met Belgacom) te belanden.
Over Belgacom heb ik hier nog geen boekje open gedaan. Dat is verre van fraai te noemen.
Daar lijken de issues van Dommel peanuts tegen...

een normale klant kan niet half jaar wachten op werkend telefoon (nog altijd niet werkend tussen 2 dommelaars)
een normale klant kan niet apprecieren dat helpdesk leugens//verkeerde info verspreid gedurende het bestaan van de onderneming
een normale klant verwacht dat facturen aanpassen werkt
......... dat gratis maand = gratis maand en liefst tijdens het eerste jaar
......... waarborg van je modem wordt teruggestoort als je modem terugdoet
ik kan blijven doorgaan
Met normale klanten bedoel ik niet gewoon mensen die <30GB gebruiken ofzo, maar mensen die verwachten dat een onderneming normaal functioneert

6 maanden geen telefoon is niet zomaar 10eurox6 (netconnect vs. homeconnect)
enz
brakke
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2008, 12:50

faillissement.. Zou wel eens goed kunnen als ze zo verder gaan..
Ik ben nog nooit iets aangerekend geweest voor mijn telefooncalls naar niet-vaste nummers (oa regelmatige calls naar UK vast en mobiel...)


Maar het mag wel ook.. ik zat in het begin ook geregeld zonder internet en meer dan een maand zonder telefoon terwijl de rekeningen kwamen. Ik zie het dus als "recuperatie".

Ik doe mijn jaar uit en dan ben ik normaalgezien naar Telenet. Ok, grote speler.. maar oa mijn ouders zijn tenminste tevreden klanten bij hen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Bramb0 schreef:Btw, de onderlijnde/vette delen heb ik er in gezet om het toch nog maar eens te benadrukken dat dit toch zeker geen peanuts zijn, Gent32m.


Hi Bramb0, als je verhaal klopt (sorry, als ik in het begin eraan twijfelde) dan valt dit idd niet goed te keuren. In feite had je beter gestopt met betalen na 1 tot 2 maanden. Zolang de dienst niet werd opgeleverd. Maar ik snap je wel, uit goed vertrouwen (en in de hoop dat dit opgelost geraakte) betaalde jij rustig verder. Een compensatie van Dommel nu zou dan een mooie geste zijn. Mits dit mogelijk is. Informeer nog eens bij de helpdesk en trek idd dan je conclusies.

Ik vind het alvast moeilijk om al deze verhalen te geloven hier. Denk dan ook dat het beter is, dat ik niet meer op elk verhaal reageer. Al trekken de meest onwaarschijnlijke soms aan hier. Maar bon :-)

Good luck.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Gent32m schreef:Ik vind het alvast moeilijk om al deze verhalen te geloven hier.

stop eens met mensen te beschuldigen van te liegen :nono: je zou ondertussen toch al beter moeten weten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

Ik heb ook zo'n idiote situatie gehad. Bij mij zei men dat de verbinding actief was omdat Belgacom de lijn had geactiveerd. Echter Belgacom was niet bij mij thuis geweest zodat er wel een actieve verbinding in de kelder was maar niet in mijn appartement. De draden in de kelder die naar mijn appartement liepen, hingen gewoon los.

Natuurlijk wilde Dommel dat ik mijn 2e maandtermijn betaalde voor een actieve verbinding in mijn kelder.

Echter domeel is CONTRACTUEEL verplicht om mij tot 'aan mijn deur' televeren. Wat zoveel inhoudt als tot in mijn appartement. Dat zal niet in hun eigen contract staan maar wel in de EU wet die consumentenrecht en 'koop op afstand' regelt. Want ik heb mijn lijn via internet besteld en heb dus extra bescherming van die EU wet.

Het heeft me een aangetekende brief gekost om hen aan hun verplichting te houden. Natuurlijk wilden ze in eerste instantie dat ik betaalde vanaf het moment dat de verbinding in mijn kelder actief was. Maar na mijn brief en een telefoontje werd alles toch veel en veel te laat geregeld. Nu hangt het kastje met de Belgacom lijnen in de kelder los en ben ik alweer een maand bezig om een monteur te regelen die dat weer vastzet want de vorige monteur heeft alles laten bungelen. Ja natuurlijk een monteur van Belgacom. Maar ik heb een contract met Dommel en dus zijn zij ervoor aansprakelijk te stellen.

Dommel is een slordig bedrijf.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

xenne schreef:
Gent32m schreef:Ik vind het alvast moeilijk om al deze verhalen te geloven hier.

stop eens met mensen te beschuldigen van te liegen :nono: je zou ondertussen toch al beter moeten weten


Bedankt voor je steun aan de onder/ver/weg/ en plat/ge/drukten

Een onderstenboven van boven naar beneden en van links naar rechts gedrukte. :angel:

Gent32m schreef:
Ik vind het alvast moeilijk om al deze verhalen te geloven hier. Denk dan ook dat het beter is, dat ik niet meer op elk verhaal reageer. Al trekken de meest onwaarschijnlijke soms aan hier. Maar bon :-)

Good luck.


Uw fantasie op de juiste manier leren gebruiken,kieskeuriger zijn en wat geduld,kunnen helpen. :troosten:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Bramb0
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2009, 08:44

@ gent32m

http://www.webhostingtalk.nl/providers/ ... ommel.html

Ook ongeveer hetzelfde... Bij mij heeft het gewoon iets langer geduurd door mijn werk.
Nog altijd ongeloofwaardig?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bramb0 schreef:@ gent32m

http://www.webhostingtalk.nl/providers/ ... ommel.html

Ook ongeveer hetzelfde... Bij mij heeft het gewoon iets langer geduurd door mijn werk.
Nog altijd ongeloofwaardig?

tis duidelijk een campagne van telenet//belgacom die reputatie van dommel probeert te schaden. Feit dat dit op andere forums geplaatst is, bevestigt het alleen
:curt:
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Ik hoop eigenlijk dat dommel failliet gaat. Die mensen hebben ons al te veel gekost om niets te leveren.
Waarborg van 150€ voor de fritztalk, 6 maand internet en telefoon betaald zonder er maar iets van te zien.

Elke keer je naar de helpdesk belde krijg je norse antwoorden, vooral van dat "wijf" en zo noem ik ze ook. Ze zijn de naam bedrijf - telecom niet waardig want ze falen het hardst in het geen ze aanbieden. Van telecom is daar geen spraken, als "telecombedrijf" kunnen ze nog niet eens communiceren met de klanten.

Dit is verruit de slechtste provider waar ik bij ben geweest.
p.s: over Belgacom techniekers ook geen goed woord. Hoe slordig kan je een installatie plaatsen. Precies of er was met spaghetti gesmeten.
Heb alles zelf opnieuw moeten aansluiten en heb alles mooi gekableerd.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Tja, wat moet je met die verhalen ? Waar ? Onwaar ? Dommel bashing ?
I don't know...

Ik kan enkel spreken vanuit eigen ervaring. Ik ben noch steeds een tevreden klant van Dommel. De laatste weken werkt de nieuwsserver wel iets minder goed. Heb eventjes Hitnews (gratis trial out) geprobeerd. Maar die leverde ook foute posten op (met een ouderdom < 15 dagen). Dus elders, is zeker niet altijd beter.

Mijn telefoon werkt, het internet ook (en is stabiel).

Mijn vader is verleden week naar HomeConnect omgeschakeld (de installatie gebeurde binnen de maand). Hij heeft hiervoor een brief ontvangen, omschakeling in de centrale is die dag gebeurd. Nummer omschakelin een paar dagen later. Zijn internet werkt perfect (al vanaf de eerste dag). Al is de telefoon nog niet in orde (zijn VOIP lampje brandt nog niet). Hierop nog even wachten dus...

Als je die verhalen hier soms hoort, houd je wel je hart vast. Zo van, wat als dit met mij gebeurt ! :-(
Maar ik weet dus niet of deze verhalen allemaal even waar zijn.

De service van Dommel werkt soms traag (de administratie is er soms een ramp). Maar voor de rest heb ik tot op heden nog altijd niets te klagen. Maar zoals al zo vaak gezegd. De tevreden gebruikers hoor je hier nauwelijks. Dit is een forum voor klagers. Of voor mensen met problemen die wij misschien kunnen helpen. Als we kunnen helpen...

Als de problemen echter zo erg zijn, zoals hier soms beschreven, dan kunnen we niet helpen.
Enkel Dommel kan je hierbij dan helpen.

Enfin, vergeef me mijn scepticisme houding soms, dat komt door mijn filosofische attitude en dito twijfel :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gent32m schreef:Ik kan enkel spreken vanuit eigen ervaring. Ik ben noch steeds een tevreden klant van Dommel.


Dat verklaart veel ;-)

Gent32m schreef:De laatste weken werkt de nieuwsserver wel iets minder goed.
Al is de telefoon nog niet in orde (zijn VOIP lampje brandt nog niet). Hierop nog even wachten dus...
De service van Dommel werkt soms traag (de administratie is er soms een ramp).


En toch tevreden? Oh ja, de beloofde snelheidsverhoging is voor jou ook niet belangrijk...

<Gent32m mode on>
Misschien zijn de tevreden klanten hier wel Dommel medewerkers. :twisted: Waar ? Onwaar?

Je ziet, je kan alle richtingen uit met de postings hier. 1 ding staat vast, niemand gaat hier zijn tijd komen verspillen door lange epistels te schrijven over fictieve problemen. Gelijk welk telecombedrijf of ISP de naam waardig lost problemen op of probeert dat ten minste. Dommel incasseert alleen facturen. De komst (of beter de aankondiging) van Cityconnect is het kantelmoment geweest dat Dommel van "best of the best" naar "worst of the worst" gegaan is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

on4bam schreef:De komst (of beter de aankondiging) van Cityconnect is het kantelmoment geweest dat Dommel van "best of the best" naar "worst of the worst" gegaan is.


Excuseer? Cityconnect is het beste abonnement in België!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

THDBASED schreef:
on4bam schreef:De komst (of beter de aankondiging) van Cityconnect is het kantelmoment geweest dat Dommel van "best of the best" naar "worst of the worst" gegaan is.


Excuseer? Cityconnect is het beste abonnement in België!


Heb jij je ingeschreven op het ogenblik dat het met veel poeha aangekondigd werd? CC is met veel vertraging geintroduceerd, heeft flink wat kinderziektes gekend (software/hardware in de centrales) en dit was ook het begin dat er problemen kwamen met de communicatie met Dommel. Ik schreef niet dat CC een slecht product is maar dat het ogenblik dat CC aangekondigd werd de kwaliteit van Dommel achteruit ging.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”