Dommel service laat te wensen over.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Bramb0
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2009, 08:44

Ik zal maar beginnen bij het begin. :)

10/05/2008:
Bestelling geplaatst bij Loveno voor het Homeconnect pakket (Gigapack Siemens SX762) + Gratis maand internet.

12/05/2008:
Bevesteging aangekregen van Loveno en diezelfde dag nog betaald.

19/05/2008:
Pakketje aangekomen. Ik open het direct en begin aan de instalatie.
Deze gaat vlot. En ik kom op het punt dat de wizard mij vraagt het contract te ondertekenen en op te sturen.
Dus ik print het af...

10/06/2008:
Ons moeder ondertekend het contract, scant het in en stuurt het op langs email.

02/07/2008:
Ik ontvang een aanmaning om een openstaande rekening te betalen bij Dommel. Ik heb geen idee waar dit over gaat.
En besluit zonder morren te betalen.

06/07/2008:
Toen kreeg ik een bevestegingsemail.

Code: Selecteer alles

Geachte,

We hebben uw betaling voor proforma invoice ****** ontvangen. Dank U!
Alle diensten die werden opgenomen in deze proforma faktuur zullen binnen 3 werkdagen worden geactiveerd of verlengd.
Hou er wel rekening mee dat de activatie van een internetaansluiting tot 10 werkdagen in beslag kan nemen.

Een print-vriendelijke versie van deze definitieve faktuur vindt u hier. (vereist acrobat reader)
U kan deze faktuur afdrukken en aan uw boekhouding toevoegen.
Dit is de enige communicatie die u mbt deze faktuur zal ontvangen.

Bedankt voor uw vertrouwen in onze firma en produkten!

schedom nv/sa - order department
[email protected]
sint lambertusstraat 87
3401 landen
belgium
t + f = +32 70 224 305


Na een week of 2...
Na al verscheidene keren de activatiecode uit het Homeconnect pakket (er zat wel degelijk een code bij) te hebben geprobeerd,
begon ik toch al een beetje ongerust te worden. Dus ik bel de klantedienst...
Nee... Ik denk dat ik ze wel 5 keer heb moete bellen. En elke keer 40 minuten in wacht met hetzelfde muziekje "over and over again".
Dan uiteindelijk krijg ik dan toch een vriendelijke meneer aan de telefoon.
Gevraagd hoe het nu zat met de aanvraag en of dat we nog iets mochten verwachten.
De man zei: Uw lijn is nog niet actief. U kan uw product pas binnen een week activeren.
Ik zei dat het nu toch al een aantal weken duurde en ik vroeg me dus ook af waarom.
Problemen met de blablablabla... zei hij. Ik ben een geduldig persoon dus ik lekker een weekje gewacht.

1 week later...
De telefoon heeft ook de geest gegoven. Komt geen geluid meer uit. Telenet en mijn "ISP in wording" hebben de overschakeling voltooid zo te zien.
Mijn lot rust nu volledig in Dommels handen. Telenet ineternet blijven we betalen omdat we anders zonder zitten.
Dommel-Internet werkt nog altijd niet... Factuur nummer 2 komt binnen. Betaal deze maar op aanraden van de klantendienst om afsluiting van mijn internet op het dommelnetwerk te voorkomen...

3 maanden later...
3 bijhorende facturen, ontelbare telefoontjes en wachtrijen (speciaal altijd bij men tante moeten gaan bellen) verder nog steeds geen internet. Facturen bij Dommel, facturen bij Telenet en dreigementen van Dommel (om internet af te sluiten dat er nog niet eens is) blijven maar komen. Ik betaal deze rekeningen met spijt in het hart. Waarom ben ik in godsnaam overgeschakeld?
Klantendienst: Er zijn problemen met de infrastructuur en ze doen hun best om zo snel mogelijk alles in orde te krijgen, in tussentijd word ik wel aangeraden om de facturen te blijve betalen.

2 weken later...
Er komt schot in de zaak. Heb een brief gehad met de JUISTE activatiecode. Deze blijkt dan ook te werken en de internetlijn is actief.
De telefoonlijn werkt nog niet, deze moet volgens de brief nog geactiveerd worden.
Nu nog de juiste instellingen op de modem ingeven en we kunnen verder. Natuurlijk zijn deze ook nergens iets te vinden.
Klantendienst gebelt... (en nog een beetje gewacht natuurlijk) en daar kunde ze mij dan toch de juiste info geven.
Door een domme fout van mij, de modem s'avonds moete resette... en de instellingen niet genoteerd.

1 dag later...
Klantendienst terug gebelt, de instellingen terug ingegoven en alles werkte weer.
Nu stelde ik mij toch de vraag hoe het nu zat met al die maanden die ik al te veel betaald had en natuurlijk ook mijn gratis maand.
Daar kon hij niet met zekerheid op antwoorden maar hij zei dat dit normaal geen enkel probleem was en dat ze het allemaal eens gingen bekijken als men account helemaal in orde was.

Na een week of 2 werkte de telefoonlijn ook en kwam ik op het idee om een aangetekende brief te schijve naar Dommel om mijn situatie aan hen uit te leggen. Omdat ze op mijn emails geen gehoor gaven.

Na een paar dagen/week krijg ik een bericht terug waarin staat dat het hun ten zeerste spijt dat dit gebeurd is maar dat ze het zich niet kunnen veroorloven mij 5 maanden terug te betalen of gratis internet te geven. Dat ze dit zeer onaangenaam vinden en dit proberen te vermijden in de toekomst. Ik kookte bijna over... 5 maanden Telenet betaald, 5 maanden Dommel, dat is samen meer dan 500 euro aan internet.
DAT GAAT MIJ TOCH TE VER!

Mijn vraag is nu:
Kan ik hier iets aan doen ?

Mod break door gr4vity: rood is enkel bedoeld voor moderatie. Daarom heb ik jou tekst blauw gemaakt.

Thx for the help :)
Bram
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Eis van Dommel dat ze je begindatum opschuiven naar de datum dat je effectief aangesloten werd (5 maanden?) en dat ze de reeds betaalde facturen dan ook vanaf dan laten lopen (je moet dan 6 maanden niets betalen, gratis maand weet je wel). Geef hen een "redelijke termijn" (2 weken) om aan deze eis te voldoen met bevestiging op papier. Doen ze dat niet, ombudsman telecom contacteren (hoewel dommel er zo goed als geen rekening mee houd). Je kan ook raad vragen bij een advocaat, (een eerste contact is gratis).

Ik vrees echter het ergste. De verhalen op dit en andere fora liegen er niet om.
Dommel is een te vermijden ISP (hoewel we de "S" eigenlijk mogen weglaten wegens geen "Service")
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef:Eis van Dommel dat ze je begindatum opschuiven naar de datum dat je effectief aangesloten werd (5 maanden?) en dat ze de reeds betaalde facturen dan ook vanaf dan laten lopen (je moet dan 6 maanden niets betalen, gratis maand weet je wel). Geef hen een "redelijke termijn" (2 weken) om aan deze eis te voldoen met bevestiging op papier. Doen ze dat niet, ombudsman telecom contacteren (hoewel dommel er zo goed als geen rekening mee houd). Je kan ook raad vragen bij een advocaat, (een eerste contact is gratis).

Ik vrees echter het ergste. De verhalen op dit en andere fora liegen er niet om.
Dommel is een te vermijden ISP (hoewel we de "S" eigenlijk mogen weglaten wegens geen "Service")

Ik dacht het niet, sinds de S in ISP staat voor Service en Service Provider staat voor levering van diensten.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Lord Utopia schreef:
on4bam schreef:Dommel is een te vermijden ISP (hoewel we de "S" eigenlijk mogen weglaten wegens geen "Service")

Ik dacht het niet, sinds de S in ISP staat voor Service en Service Provider staat voor levering van diensten.


In het vervolg, speciaal voor LU een :twisted: of :-D zodat er geen verwarring meer ontstaat :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef:In het vervolg, speciaal voor LU een :twisted: of :-D zodat er geen verwarring meer ontstaat :wink:

Lol, ik begreep wel wat en hoe je het bedoelde hoor :p
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:16

Het word toch eens tijd dat dommel es flink op de vingers getikt word de praktijken dat ze doen vind ik toch niet meer kunnen.
Ben ik blij dat ik er al paar maand vanaf ben.

Als ik in uw geval was geweest en al maanden betaald en nog geen internet heb. En dat dommel het niet wilt terugbetalen zou ik toch ook eens langsgaan bij een advocaat hoor.

Versta toch niet dat dommel soms zoveel problemen geeft voor een internet aansluiting dat dit maanden moet duren.
Ook enigste provider waarvan ik weet heb met zo'n probleem (ik kan verkeerd zijn er kunnen er nog zijn :p)

Of ga eens langs bij dommel en geef die arrogante dommel zak eens voor 500 waarde paar kloppen :-D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

zogro schreef:Ook enigste provider waarvan ik weet heb met zo'n probleem (ik kan verkeerd zijn er kunnen er nog zijn :p)

Of ga eens langs bij dommel en geef die arrogante dommel zak eens voor 500 waarde paar kloppen :-D

't Is ofwel Sandra Scheveneels ofwel Bart Dom... Dommel is een merknaam, het bedrijf achter dommel is Schedom. Maar inderdaad, de beste manier om te protesteren bij uw provider is eerst dreigen met opstappen, daarna het effectief doen :)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Lord Utopia schreef:de beste manier om te protesteren bij uw provider is eerst dreigen met opstappen, daarna het effectief doen :)


Hit them where it hurts, in the wallet ;-)

Het probleem bij Dommel is dat je bijna niets kan oplossen omdat de communicatie one-way is. Zo, en niet anders is hun standpunt. Nu voor de TS is het probleem dat hij een jaarcontract moet uitzingen. Het is nogal grof om de tijd dat je nog niet aangesloten bent te doen betalen en dan nog je beloofde gratis maand door de neus te boren.
Het betaalde niet verrekenen tijdens de volgende maanden is niet verdedigbaar en ik denk dat elke advocaat daar een op voorhand gewonnen zaak zal in zien. Het is natuurlijk een grote stap om te zetten en misschien is dat ook waar dommel op rekent.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Sommigen kappen hier op telenet dat ze de slechte service hebben en klant onvriendelijk zijn (wat ik niet vind), amai wat dan te zeggen van dommel, is nog 100 keer slechter! :lol:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

@patje
zou je aub willen ophouden met uw steuk berichten...
en liefst uit heel dommel forum blijven.. aangezien al uw posten negatief, niets toevoegen, enkel opjuttend zijn.


dank u.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Patje schreef:Sommigen kappen hier op telenet dat ze de slechte service hebben en klant onvriendelijk zijn (wat ik niet vind), amai wat dan te zeggen van dommel, is nog 100 keer slechter! :lol:



Als kersvers klant kan jij er al moeilijk over meepraten . Om te verkopen waren ze ook vriendelijk hier en buhulpzaam . Maar eens gevangen , ben je nummer zoveel , en wordt je bij problemen voor een idioot gehouden aan de telefoon (als ze al opnemen of niet doorverwijzen naar 070 ). Mails , die moeite bespaar je je beter al helemaal , die automatische rommel stuurt meestal een reply compleet naast de kwestie. Na 11 jaar is hun helpdesk nog steeds in een alpha fase . Fakturatie begint te lopen , niks te vroeg zou ik zeggen .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Bramb0,

Dit klinkt misschien een beetje cru. Maar ik vind je verhaal nogal ongeloofwaardig.
- Op 19/05/2008 komt je HomeConnect box toe. Je doet de installatie en print het contract af
- Op 10/06/2008 (dit is 3 weken later !!) onderteken jij het contract pas en stuurt het op per email.

Waarom hiermee 3 weken wachten ??

Ik heb dit zelf onmiddellijk gedaan. Lijkt me het meest logisch. Je doet de installatie, drukt het contract af, ondertekend het en stuurt het nog diezelfde dag op via email. Tenslotte wil je toch zelf ook dat het snel vooruit gaat ? Of niet ?

Ik stel me toch vragen bij het "waarheidsgehalte" van sommige posts hier... :-(
Dat is altijd een gevaarlijke uitspraak (I know). Maar toch...

Een tijdje geleden, was hier iemand, die beweerde naar de kantoren van Dommel langs geweest te zijn, etc. Zij belde aan en kreeg signalen terug van de helpdesk van "ga weg (en dergelijke)". Wat later vernam ik (via een ex medewerker van Dommel) dat er die dag geen vrouw is komen aanbellen. Enkel een man stond er even aan het raam. Toch maar raar, zulke berichten op userbase (vind ik dan)

Wat ik de laatste tijd zelfs nog "rarer" vind, is dat die negatieve berichten gelijk vaker opduiken, als er terug positief gepost wordt hier. Eerlijk gezegd, ik snap dit allemaal niet zo goed meer :?

Nou ja... Of iemand hier de waarheid spreekt of niet (dat kun je nooit achterhalen)
Een ander nadeel aan zulke fora's is dat er nogal snel (door) gefantaseerd wordt op bestaande problemen. Waardoor de waarheid nog meer achterhaald (of uitgehold) geraakt...

Veel van deze posts zijn ook nuttelloos (vind ik).

Dit verhaal van Bramb0, hoe kun je hem daar nu bij gaan helpen ?

Ik ben zelf overgeschakeld naar Homeconnect (die aansluiting gebeurde binnen de 6 weken).
Nu ben ik mijn vader aan het omschakelen.

Dit alles verloopt zonder de nodige problemen.
Soms heb je wat extra vragen, of moeten er administratief wat zaken nagekeken / opgevolgd worden.
Maar dit regel je dan toch a.s.a.p met de helpdesk van Dommel ? Niet ?

Die hebben mij altijd al geholpen (soms duurt het wat langer, soms gaat het wat sneller).
Maar een oplossing kwam er voor mij altijd uit de bus...

Dat snap ik dus soms niet aan sommige posts hier...
a) Wat is de meerwaarde (+ waarheidsgehalte ?) ervan ??
b) Hoe kunnen wij daarin helpen ? (als enkel de Dommel helpdesk je kan helpen, staat zo een post hier niet veel te doen). Zo een post is dan puur informatief (waar of niet). En moet je zelf met Dommel proberen oplossen.
c) Dergelijke berichten (waar of niet) zijn tevens ideaal voer om de geruchtenmolen te starten. Er wordt gretig verder gefantaseerd op de "premise" (van de topic starter) en het zooitje gaat al snel een eigen (gefantaseerd) leven lijden...

Bizar Bizar...

Mijn enige zakelijke advies (op comments zoals deze) is:
- Laat alles niet zo lang (in jouw geval 3 maanden) aanslepen. Grijp zelf tijdig in (en neem zo vlug mogelijk contact op met de helpdesk van Dommel). Zij zijn er om je te helpen, maar zullen je niet zelf spontaan opbellen ! Wacht daarmee geen 3 maanden...
- Dit probleem is een probleem tussen Dommel en jou (de klant). Enkel Dommel kan je hiermee helpen (of niet helpen). Probeer tijdig met hen tot een overeenkomst te komen.
- Wij (als forummers) kunnen je niet helpen. Je vraag betreft geen technisch (of één of ander installatie) probleem. Dat common known is, zodat de community je hiermee kan helpen. Het is een specifiek voorval (waar of niet) tussen jou en Dommel.

Greetz.
Laatst gewijzigd door Gent32m op 11 jan 2009, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Waarom zou dit gelogen zijn?
Wie heeft er wat aan om hier wat te komen fantaseren.
Ik kan de situatie best begrijpen.

Kijk eens in de historie, er zijn nog dergelijke gevalen gepasseerd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

malinwa001 schreef:Waarom zou dit gelogen zijn?
Wie heeft er wat aan om hier wat te komen fantaseren.
Ik kan de situatie best begrijpen.

Kijk eens in de historie, er zijn nog dergelijke gevalen gepasseerd.

Wie heeft er wat aan. Genoeg mensen die er niets aan hebben om negatief te spreken, maar je ziet het toch vaak?
Nooit hebben ze bij dommel gezeten, maar toch moeten ze Dommel naar beneden halen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

malinwa001 schreef:Waarom zou dit gelogen zijn?
Wie heeft er wat aan om hier wat te komen fantaseren.
Ik kan de situatie best begrijpen.

Kijk eens in de historie, er zijn nog dergelijke gevalen gepasseerd.


a) Het kan, het kan niet (probleem is, wij als forummers weten dit niet, kunnen dit niet checken)
b) Geen idee. Misschien mensen die Dommel zwart willen maken ? Iemand die voor telenet werkt etc. Daar kun je alleen maar over speculeren (en ook nooit echt weten).
c) Ik vind de situatie best raar. 3 weken (na je installlatie procedure) wachten om je contract ondertekend via mail op te sturen. Ik heb dit zelf 5 minuutjes erna gedaan. Allé, feitelijk 30 minuten. Want ik had in het begin wat problemen die ingescande documenten naar pdf om te zetten :-)
d) En dan nog eens drie maanden wachten om Dommel te bellen. En te vertellen dat je niet aangesloten geraakt. Ik weet niet. 3 maanden, vind ik toch vrii lang. Is dat verhaal niet te wat teveel aangedikt ??
e) Ja, maar misschien komen die paar gevallen, ook wel vanuit dezelfde bron. Who knows. Echter puur speculatie wederom (en dus zinloos).

Dit zo lang laten aanslepen van problemen, vind ik dus vrij ongeloofwaardig.

Ik heb zelf ook eens een dag zonder internet gezeten. De man van Belgacom had mijn wandcontactdoos vervangen en slecht aangesloten. Diezelfde dag nog geraakte ik wat later terug op het net...

Daarvoor heb ik zelf
- Naar een Belgacom shop gestapt. Daarna Belgacom opgebeld (maar die wilden me niet helpen, ik zat bij Dommel, was geen klant)
- Dommel opgebeld, om nieuwe afspraak met Belgacom technieker (via hen) te maken.
- Zelf lijntesten beginnen doen (op de andere kamers), wandcontactdoos opengedaan
- Gevonden dat ik wel signaal had in de doos zelf (in de garage)
- Terug Dommel en Belgacom opgebeld (op zoek naar meer info, hoe die draadjes aan te sluiten)
- Foto's getrokken van die doos (in de garage) en mijn probleem hier op userbase gepost
- Nog geen uur later kon iemand hier me al helpen en had ik wat later terug internet !

Dit alles binnen de 24u.

Hoe iemand dan 3 (of is het 5 ?) maanden zonder internet en verder gevolg (oplossing) kan zitten.
Ik vind dat wat ongeloofwaardig. Maar dit is maar mijn mening.
Laatst gewijzigd door Gent32m op 11 jan 2009, 14:07, 4 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gent32m schreef:Bramb0,
Dit klinkt misschien een beetje cru. Maar ik vind je verhaal nogal ongeloofwaardig.


Ha bon, jij gaat zeggen dat de TS liegt.

Ik stel me toch vragen bij het "waarheidsgehalte" van sommige posts hier... :-(
Dat is altijd een gevaarlijke uitspraak (I know). Maar toch...


Inderdaad, beweren dat mensen liegen zonder dat je ze kent.


Een tijdje geleden, was hier iemand, die beweerde naar de kantoren van Dommel langs geweest te zijn, etc. Zij belde aan en kreeg signalen terug van de helpdesk van "ga weg (en dergelijke)". Wat later vernam ik (via een ex medewerker van Dommel) dat er die dag geen vrouw is komen aanbellen. Enkel een man stond er even aan het raam. Toch maar raar, zulke berichten op userbase (vind ik dan)


1 van de 2 liegt en jij neemt dan direct aan dat de klager liegt.


Wat ik de laatste tijd zelfs nog "rarer" vind, is dat die negatieve berichten gelijk vaker opduiken, als er terug positief gepost wordt hier. Eerlijk gezegd, ik snap dit allemaal niet zo goed meer :?


Klopt. Telkens er iemand problemen uit de doeken doet komt er iemand posten dat "bij hen" alles perfect werkt en alles snel opgelost geraakt "als er dan al eens een kleinigheidje scheelt" Raar.


Veel van deze posts zijn ook nuttelloos (vind ik).


Het kan potentiele klanten helpen bij hun keuze. :twisted: Ik was ook tevreden van Dommel toen ik bij hen hosting nam, de postings hier waren 99.9% positief toen ik netconnect nam (tussen aanvraag en online lag minder dan een uur). De keuze was vlug gemaakt. Tot een goed jaar geleden de postings begonnen op te duiken met problemen en het niet oplossen er van. De posts heben dus meer dan nut.

Dit verhaal van Bramb0, hoe kun je hem daar nu bij gaan helpen ?


DE TS vraagt en wie kan reageert. Misschien weet hij/zij niet van de ombudsman telecom of hoopt iemand te vinden met soortgelijke ervaring die een oplossing weet.

Ik ben zelf overgeschakeld naar Homeconnect (die aansluiting gebeurde binnen de 6 weken).
Nu ben ik mijn vader aan het omschakelen.


Succes, ik hoop dat het zo goed werkt als bij jou, zo niet dan lezen we het hopelijk hier ook. :twisted:

Dat snap ik dus soms niet aan sommige posts hier...
a) Wat is de meerwaarde (+ waarheidsgehalte ?) ervan ??
b) Hoe kunnen wij daarin helpen ? (als enkel de Dommel helpdesk je kan helpen, staat zo een post hier niet veel te doen). Zo een post is dan puur informatief (waar of niet). En moet je zelf met Dommel proberen oplossen.
c) Dergelijke berichten (waar of niet) zijn tevens ideaal voer om de geruchtenmolen te starten. Er wordt gretig verder gefantaseerd op de "premise" (van de topic starter) en het zooitje gaat al snel een eigen (gefantaseerd) leven lijden...


A) zo veel als de jouwe
B) raad van mensen die een soortgelijk probleem hebben/hadden.
C) ?? waar of niet?? Tot bewijs van het tegendeel is het verhaal van de TS waar. Er is geen enkele reden om hier aan te twijfel.

- Dit probleem is een probleem tussen Dommel en jou (de klant). Enkel Dommel kan je hiermee helpen (of niet helpen). Probeer tijdig met hen tot een overeenkomst te komen.


Hopelijk lukt het,....
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

icekiller2k6 schreef:@patje
zou je aub willen ophouden met uw steuk berichten...
en liefst uit heel dommel forum blijven.. aangezien al uw posten negatief, niets toevoegen, enkel opjuttend zijn.

dank u.

Ik zal het niet vragen aan jou hoor, en dan zal het de eerste keer zijn dat ik iets negatiefs zeg? (in jou ogen dan) haha zielig.
ik voeg meer toe dan je denkt hier op het forum (jij zal nog moeten bewijzen hoeveel mensen je al hebt geholpen hier op het forum met uw enkele maanden lidmaatschap, een snotneus die me de les wil spellen? :cop: ), het geklaag komt trouwens van de dommel fans(boys) zelf he en niet van mij! :p .... mensen van dommel komen ook in andere topics, dus waarom ik hier niet dan, omdat jij niet tegen kritiek kan zeker.
als ik hier iets zeg zou ik meteen moeten mijn mond houden omdat de dommelfans er niet tegen kunnen? forget it ! face the truth
dopke schreef:Mails , die moeite bespaar je je beter al helemaal , die automatische rommel stuurt meestal een reply compleet naast de kwestie. Na 11 jaar is hun helpdesk nog steeds in een alpha fase . Fakturatie begint te lopen , niks te vroeg zou ik zeggen .

dus jij beweerd dat het bij dommel dan beter is? no-way ze moeten zelfs nog langer wachten
ik heb slechts één keer een online boodschap verstuurd naar telenet om iets te vragen en had na 2 dagen antwoord.
bij dommel zeggen ze dat het twee maanden wachten is op een antwoord!
en dopke jij bent het trouwens, die al hele tijd zitten te kappen op telenet in andere topics met hun slechte service.
ik zou mijn gedacht niet mogen zeggen omdat ik een kersverse telenet klant ben :-o
Laatst gewijzigd door Patje op 11 jan 2009, 14:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

non4bam,

De ware toedracht weten we niet. Of "kunnen" we nooit zeker weten. In die zin heb jij dus evenveel recht om het waarheidsgehalte van mijn comments (of al de anderen hierà in twijfel te trekken.

Twijfel is eigen aan de mens. Zeker de filosofische :-)

By The Way... Ik heb onlangs een leuke film gezien "The Oxford Murderer" Met de bejaarde maar steengoede John Hurt nog eens in een hoofdrol. Moet je anders maar eens naar kijken. Vrij interessante film. Alsook de naaktscenes erin :-) Maar ik wijk af. Wittgenstein wordt in die film even aangehaald. Die zegt: "Over wat men niet spreken kan, moet men zwijgen". Tja, als ik dat motto hier (of elders) volg, kan ik niets meer zeggen, natuuurlijk. Behalve 1 + 1 = 2. Want enkel dat is nog zeker. De wiskunde :)

Wie heeft er gelijk ? De klager ? Of de beschuldigde ?
Dat weten we niet... Ook ik niet.

Ieder mens creert zijn eigen waarheid. Uit wat hij leest. Uit wat hij observeert. Of te weten komt.

Zo kwam ik enige tijd geleden te weten, dat iemand hier leugens aan het verkondigen was. Die vrouw die zogezegd naar Dommel was gereden, etc. Mijn bron zou natuurlijk ook kunnen liegen, maar dat geloof ik niet. Die heeft zichzelf ondertussen overigens bekend gemaakt hier. En zich wat later teruggetrokken...

Voor hetzelfde geld, is het misschien Dommel zelf, die zulke dingen vertelt. In de hoop daarmee klanten eventjes af te schrikken. Zodat terug wat meer op hun poten kunnen terecht komen (na die drukte)

Who knows ? Nobody...

Je kan enkel speculeren (of fantaseren) daarover...

Overigens, je opmerking ivm dat als iemand hier iets slechts schrijf, ik dan met een positief antwoord kom opdraven, is ook touché :-D Dit kun je ergens gaan raar vinden. Wel fascinerend allemaal eigenlijk hé.. vind je niet ?

Ik vind dat zelf alvast wel.. Het is ook een beetje op deze manier dat ik de laatste tijd soms naar deze comments kijk.
Ze gadesla of lees...

Zoals een ceurrix bv of anderen.. Waarom blijven die altijd negatief ?
Of waarom willen sommige zoals ik bv :) zo graag de bemiddelende ridder spelen. Ahoi, ten stijde Margriet. Op je paard. Ja nu. zeker nu, dat je afgevallen bent..

Enfin, genoeg gebrald voor deze morgen. Tijd om in mijn kleren te kruipen :)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Bramb0
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2009, 08:44

Heel simpel te verklaren waarom ik zo lang gewacht heb :)
Ik woon nog altijd in het huis van men ouders... dus die wouden het contract nog eens nalezen en ze hebben nu eenmaal niet veel tijd.
Ben de comments aant lezen... Tzijn er al zoveel. Klaat zeker nog iets weten :)
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

In zulke situatie zit je als klant natuurlijk in een lastige positie. Blijven wil je na zo'n toeren niet en vertrekken doe je misschien ook beter niet omdat ze dan nog minder voor u zullen doen.
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:16

ik denk als het geval daadwerkelijk de waarheid is dat de TS een sterk punt geeft om eventueel rechtszaak te winnen en nog schadevergoeding zou kunnen eisen ook.
Als ik in zijn plaats was en 5 maand betaald voor internet die ik niet heb en ze willen het niet terugstorten of eventueel toelaten om 5 maanden niet te hoeven betalen zou ik direct toch eens rechtelijk advies nemen.

Men kan soms al schadevergoeding eisen voor minder dan dit.
Ik hoop tenzeerste dat dommel eens zo'n geval meemaakt dat ze eens goed op hun dommelse bek gaan.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Maar een rechtszaak daarover opstarten kost je wel minstens 250 EUR aan gerechtskosten en advokaat. TS is in de fout gegaan door alles veel te lang te laten aanslepen: 3 weken alvorens het contract verzonden wordt, 3 maanden eer hij reageert. Vergeet ook niet dat je zonder een ingebrekestelling juridisch nergens staat: de benadeelde moet steeds de tegenpartij duidelijk en volledig op de hoogte stellen.
Als je even hier rondkijkt dan weet je dat Dommel - of een andere provider - niet terugbetaalt maar wel zonder problemen je facturatiedatum opschuiven. Maar dan moet je dat wel vragen!
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

/me zet zijn pet op en huilt.
ooh. shiny.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Jezus ...

Geen advocaat, maak je lid van Testaankoop, schrijf dit hele verhaal zoals je het hier gedaan hebt goed uit.

Blijf ondertussen verder betalen en vraag hun raad.

Testaankoop heeft zeker wat invloed, je moet wel zelf een beetje aan de kar duwen en opvolgen en dan komt dit zeker goed.

Sommige verhalen komen ook in de tijdschriften te staan, dan zijn meteen alle testaankoop lezers gewaarschuwd voor Dommel.

Slechte service, onderbemand ... dat kan ik nog begrijpen, maar mensen laten betalen voor een periode zonder internet (das puur machtsmisbruik en maffia).

Hoe Dommel zich zo laag kan zetten, ze hebben al zoveel miserie, dan doen ze nog eens zo'n stommiteiten ...

Voor mij lijkt het, als je op zo'n manier moet handelen, dan heb je ofwel het geld echt nodig (slechte beslissingen genomen in het verleden), ofwel ben je gewoon slecht :evil:
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Jah hij betaald misschien idd de opstartkosten, maar is het ondertussen niet zo dat de verliezende partij "Alle" kosten moet betalen van beide partijen??
Ik dacht dat ik dat eens gehoord had, dus als dat zo is en je advocaat is kwasie zeker dat je gaat winnen en ik denk in dit geval van wel, heb je zeker geen kosten -integendeel-.

Als ik verkeerd ben mag je me dit altijd zeggen dan leer ik ook weer wat bij...

En ook het feit dat ik lees, je moet het zelf aan dommel vragen? Het is niet omdat dommel dit wil dat JIJ dat ook effectief zo moet volgen, er zijn nog altijd wetten in Belgie en ver daarbuiten. Bij mijn weten is het nog altijd zo dat als je voor een dienst betaald, je deze ook moet krijgen. Wat hier blijkbaar niet het geval is. De persoon in kwestie heeft contact opgenomen via aangetekend schrijven om alles in orde te krijgen, waar ze hun versie hebben tegenovergesteld dat ze niet willen terugbetalen omdat ze geen geld hebben... wel als je geen geld hebt als firma om uw rekeningen te betalen is dat dan het probleem van de klant?? lijkt me niet... Van zodra 1-schuldeiser een bedrijf aanklaagt wegens het niet betalen of terugbetalen van een faktuur kan je een bedrijf op failissement krijgen. Zo heb ik het ook steeds geleerd denk ik (al ff geleden).
Anyway betalen voor iets wat je niet krijgt is niet volgens de wet en kan zeker aangeklaagd worden en normaal nooit verloren worden. Enige wat je uiteraard kan winnen is je geld terug of een minnelijke schikking. Thats it.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

saffie schreef:Slechte service, onderbemand ... dat kan ik nog begrijpen, maar mensen laten betalen voor een periode zonder internet (das puur machtsmisbruik en maffia).


Akkoord. Maar probeer dit verhaal wel langs beide kanten te blijven zien! Is Dommel in fout, omdat de TS zolang gewacht heeft met zijn contract naar Dommel op te sturen (3 weken). Is Dommel in fout omdat de TS tijdig vergeten melden is dat hij al (3 maanden) zonder internet zit.

De TS draagt hier evenzeer schuld in. Als je zelf laat actie onderneemt, niet op tijd bij je leverancier eens polst van "hoe zit dat nu met mijn bestelling" of "mijn opgeleverde bestelling werkt nog niet", moet je na 5 maanden niet meer afkomen om nog een vergoeding voor die 5 maanden te bekomen. Je stilzwijgende houding was er één van impliciet goedkeuren. Wie niet tevreden is, laat op tijd van zich horen.

In de Mediamarkt kun je je aankoop tot 14 dagen (in de Brico zelfs tot 30 dagen) na aankoop terugdragen. Op voorwaarde dat het in zijn oorspronkelijke verpakking zit. Met de "Wet Koop Op Afstand", kun je een product (dat je bv via een webwinkel gekocht hebt) binnen de 7 dagen (in zijn originele verpakking) naar de leverancier terugsturen (mits je zelf de verzendkosten hiervoor betaald). Je krijg je geld dan teruggestort. Dit zijn mechanismen ingebouwd om de klant te beschermen (of meer aankoopvrijheid te geven). Maar elke vrijheid heeft zijn regels (en grenzen).

In die zin, blijf ik dit verhaal nog altijd heel onwaarschijnlijk vinden. Welk mens (met wat gezond verstand) betaalt er nu 5 maanden (zonder morren) voor een internet, dat nog steeds niet opgeleverd is. Daar stel ik me toch vragen bij...

Dergelijke problemen zouden zo lang niet mogen aanslepen. Ofwel wordt je internet binnen (een voor jouw redelijke termijn) opgeleverd. Ofwel stel je de ISP via een schriftelijk schrijven in gebreke, klopt hiervoor desnoods eens aan bij TestAankoop, en gaat dan op een ander.

De TS heeft miens inziens, hier geen poten om op te staan. Hij heeft zijn leverancier veel te laat ingelicht. Dit is (voor mij) een geval van gebrekkige, laattijdig en mis-communicatie langs zijn kant. Doordat de TS zijn facturen is blijven betalen, is Dommel er stilzwijgend vanuit gegaan dat voor de klant alles ok is. Aangezien zijn installatie verre van ok was (er was een probleem ivm ongeldige activatiecode), had hij dit veel vlugger aan Dommel moeten melden.

Je kan niet zonder morren (of melding aan de helpdesk) je internet blijven betalen, om maanden later te klagen dat je al 3 maanden zonder internet zit (nog steeds niet aangesloten bent) en die 3 maanden terugbetaald wenst te krijgen. Als je dat wou, had je zelf maar vroeger in actie moeten schieten (vind ik).

Hoe dan ook, dit alles blijft heel ongeloofwaardig voor me. Ik zou zelf nooit 3 maanden wachten om mijn contract op te sturen (na de installatie electronisch al uitgevoerd te hebben). Noch zou ik zelf (in geval van dergelijke problemen) zo lang wachten, eens iets van me te laten horen... Ik weet niet...

Dit kan waar zijn. Maar dan draagt de TS evenzeer schuld (vind ik).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Als ik de oorspronkelijke post goed interpreteer, dan heeft de TS geen drie maanden gewacht voor te reclameren, maar ondertussen verschillende keren geïnformeerd naar de status van zijn aansluiting:

3 maanden later...
3 bijhorende facturen, ontelbare telefoontjes en wachtrijen (speciaal altijd bij men tante moeten gaan bellen) verder nog steeds geen internet.


Als Dommel dan telkens zegt dat het binnenkort in orde komt en dat, als hij niet betaalt zijn aansluiting zal opgezegd worden, dan zou ik ook 2x nadenken voor ik stop met betalen. Want in dat geval kan het zijn dat Dommel je telefoonnummer begint te gijzelen en dan heb je opnieuw miserie. Dit keurt natuurlijk niet goed dat ze achteraf die teveel betaalde maanden niet crediteren.

Ik denk dat de TS het beste af is met een brief te sturen naar Test Aankoop en een dossier op te stellen voor de ombudsman telecommunicatie. Zelfs al veegt Dommel zijn voeten hieraan, op lange termijn is dat voor hen ook niet houdbaar en zullen ze hun praktijken moeten aanpassen (of ermee ophouden).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

tw2007 schreef:Ik denk dat de TS het beste af is met een brief te sturen naar Test Aankoop en een dossier op te stellen voor de ombudsman telecommunicatie. Zelfs al veegt Dommel zijn voeten hieraan, op lange termijn is dat voor hen ook niet houdbaar en zullen ze hun praktijken moeten aanpassen.


Mee akkoord. Als dit verhaal klopt. Lijkt me dat het beste wat TS kan doen. (onder voorbehoud dat hij op tijd en voldoende bij de helpdesk van Dommel geinformeerd heeft)

Toch had hij alvast zijn contract wat sneller kunnen opsturen.
Waarom daar 3 weken mee wachten ?
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Gent32M,

Ik heb deze thread gevolgd met grote ogen eigenlijk. Je moet me nu toch eens uitleggen wat het er in godsnaam mee te maken zou kunnen hebben dat de gebruiker 3 weken heeft gewacht met dat contract op te sturen ? Dommel weet toch maar pas dat er een nieuwe klant is van zodra ze dat contract hebben ?
Je mag dus geen Dommel Homeconnect pakket kopen om het pas een maand later te gaan gebruiken dan ? (bijvoorbeeld als kado, of op voorhand kopen voor zeker er een te hebben ...)

Ik weet dat jij geen problemen hebt met dommel, maar zelfs in mijn ogen heb je in deze thread toch echt wel liggen zoeken naar excuses hoor.

Stel nu nog dat de TS overdrijft en het maar de helft van de tijdspanne is, dan nog is dit ronduit schandalig als ISP. Een gebruiker koopt/neemt een product of dienst, en die moet gewoonweg werken. Als deze niet werkt én de leverancier weet dat, dan faktureer je je klant toch niet ? In mijn ogen is dit weer een zoveelste voorbeeld van de Dommel Mafiaclan, de Mafia is ook goed voor een hoop mensen zodat het niet al te hard opvalt hoe erg ze zijn voor de rest van de mensen.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Gent32m schreef:
tw2007 schreef:Ik denk dat de TS het beste af is met een brief te sturen naar Test Aankoop en een dossier op te stellen voor de ombudsman telecommunicatie. Zelfs al veegt Dommel zijn voeten hieraan, op lange termijn is dat voor hen ook niet houdbaar en zullen ze hun praktijken moeten aanpassen.


Mee akkoord. Als dit verhaal klopt. Lijkt me dat het beste wat TS kan doen. (onder voorbehoud dat hij op tijd en voldoende bij de helpdesk van Dommel geinformeerd heeft)

Toch had hij alvast zijn contract wat sneller kunnen opsturen.
Waarom daar 3 weken mee wachten ?


Zoals hij zei moest zijn moeder dat eerst ondertekenen. Ik kan mij inbeelden dat zij niet even enthousiast was al hem om van internet te verwisselen. Als het dan wat druk is en ze wil (wijselijk) eerst het contract volledig lezen dan kan dat wel enige tijd duren voor het er van komt. Voor Dommel zou het trouwens geen verschil mogen maken of het nu 1 dag of 1 maand duurt alvorens het contract toegezonden wordt als dezelfde voorwaarden dan nog steeds van kracht zijn...

Tom
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

- ik dacht dat een contract begint te lopen vanaf de opsteldatum van een contract.
Dan nog getekend door beide partijen.
Bij de aankoop van de modem koop je een modem met de optie om er dommelinternet bij te nemen.
Je contract is dan toch nog niet opgesteld neem ik aan ...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Sasuke schreef:Gent32M,

Ik heb deze thread gevolgd met grote ogen eigenlijk. Je moet me nu toch eens uitleggen wat het er in godsnaam mee te maken zou kunnen hebben dat de gebruiker 3 weken heeft gewacht met dat contract op te sturen ? Dommel weet toch maar pas dat er een nieuwe klant is van zodra ze dat contract hebben ?
Je mag dus geen Dommel Homeconnect pakket kopen om het pas een maand later te gaan gebruiken dan ? (bijvoorbeeld als kado, of op voorhand kopen voor zeker er een te hebben ...)


Sasuke, hier haal je twee dingen door elkaar. Natuurlijk kun je een Homeconnect box kopen (bv als kadoo). En een maand (of langer) wachten om het te activeren. Dit kan perfect.

De TS heeft echter vanaf een bepaald moment zijn homeconnect box geopend, de installatie procedure (via zijn internetconnectie) succesvol doorlopen. Waarop Dommel een signaal krijgt dat er een klant wil aangesloten worden. Waarop de TS dan besluit nog 3 weken te wachten met zijn contract op te sturen ?? Dat is een beetje om problemen vragen (vind ik). Als je snel aangesloten wilt geraken (zonder kans op problemen) wacht je zolang niet om je contract op te sturen. Dat is mijn mening.

Sasuke schreef:Ik weet dat jij geen problemen hebt met dommel, maar zelfs in mijn ogen heb je in deze thread toch echt wel liggen zoeken naar excuses hoor.

Stel nu nog dat de TS overdrijft en het maar de helft van de tijdspanne is, dan nog is dit ronduit schandalig als ISP. Een gebruiker koopt/neemt een product of dienst, en die moet gewoonweg werken. Als deze niet werkt én de leverancier weet dat, dan faktureer je je klant toch niet ? In mijn ogen is dit weer een zoveelste voorbeeld van de Dommel Mafiaclan, de Mafia is ook goed voor een hoop mensen zodat het niet al te hard opvalt hoe erg ze zijn voor de rest van de mensen.


Met die laatste zin overdrijf je nu wel een beetje, vind ik. De Dommel Mafiaclan. Lol. :wink:

Je hebt idd een punt, dat diensten die nog niet werken, niet gefactureerd zouden mogen worden. Klopt. Daarom ook dat ik vind, dat de TS veel eerder tot een overeenkomst met Dommel had moeten proberen komen. Stel bv dat na 2 maanden je internet nog niet werkt, kun je besluiten om voorlopig niet meer verder te betalen, tot je aangesloten geraakt. Dergelijke zaken moet je met de helpdesk van Dommel proberen regelen.

Op voorhand alles blijven betalen (en achteraf je geld terug proberen krijgen) is nooit een goede zet.
Maar dit kun je de TS niet verwijten. Die handelde ter goeder trouw.

Neemt niet weg, dat als Bramb0 zijn verhaal volledig waar is. Hij maar eens contact met TestAankoop moet opnemen. Het lijkt me ergens toch heel straf, dat Dommel hiermee onderuit zou kunnen... ?

Alvast veel good luck.

Edit: Aanvankelijk geloofde ik dit verhaal niet. Maar ik begin nu al bij te draaien :wink: Of dit nu waar is of niet, weet ik niet. Dat weet eigenlijk niemand hier. Laten we (gemakshalve) er dan maar vanuit gaan, dat dit verhaal klopt. Zoniet, moet Dommel maar een proces wegens "smaad en laster" aan de TS lappen...
Laatst gewijzigd door Gent32m op 12 jan 2009, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dan heeft een mens eens veel geduld en is het nóg niet goed? :wink:
Laatst gewijzigd door Maglor op 12 jan 2009, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Je hebt idd een punt, dat diensten die nog niet werken, niet gefactureerd zouden mogen worden. Klopt. Daarom ook dat ik vind, dat de TS veel eerder tot een overeenkomst met Dommel had moeten proberen komen. Stel bv dat na 2 maanden je internet nog niet werkt, kun je besluiten om voorlopig niet meer verder te betalen, tot je aangesloten geraakt. Dergelijke zaken moet je met de helpdesk van Dommel regelen.


Dit heeft de TS ook gedaan en hij kreeg als antwoord dat hij zou worden afgesloten (of beter: niet aangesloten) als hij zijn rekeningen niet betaalt. Wat doe je dan?

Ik denk dat het al meermaals gebleken is dat Dommel niet echt bereid is om tot een compromis te komen en ze zelfs veel van hun beloften niet nakomen (men zou dit zelfs liegen kunnen noemen). Zelf heb ik nooit het teveel betaalde bedrag van mijn eerste maand teruggekregen, nochtans hadden ze mij beloofd (antwoord op een ticket) dat dit bij de eerstvolgende factuur in rekening zou gebracht worden. Ik heb er niet achter gezeten omdat het bedrag niet hoog genoeg was om er veel tijd aan te spenderen, maar 5 maanden internet is toch al rap 150+ euro.

Gent32m: je kan jouw geval moeilijk vergelijken met dat van de TS, want in dit geval is er geen "higher power" waar je naartoe kunt stappen. Dommel negeert vrijwel alle klachten van verschillende instanties en een rechtzaak beginnen is een lang, duur en onzeker proces.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

tw2007 schreef:Gent32m: je kan jouw geval moeilijk vergelijken met dat van de TS, want in dit geval is er geen "higher power" waar je naartoe kunt stappen. Dommel negeert vrijwel alle klachten van verschillende instanties en een rechtzaak beginnen is een lang, duur en onzeker proces.


Klopt. Overigens ik heb mijn "case" (ivm Argenta) daarnet verwijderd uit mijn laatste comment. Ik vond die posts van me te lang worden. En wil het risico niet lopen, ergens gek te worden van mijn eigen gezeur :wink:

Bestaat er voor de ISP's geen higher power ?
Een organisatie als TestAankoop moet daar toch ook druk kunnen op uitoefenen ?

Op je vraag: "hij kreeg als antwoord dat hij zou worden afgesloten (of beter: niet aangesloten) als hij zijn rekeningen niet betaalt. Wat doe je dan?" Zou ik na 2 maanden stoppen met te betalen. Tot men de dienst oplevert.

Ik weet niet of Dommel met twee maten en gewichten meet. Bij mij is alles steeds netjes terugbetaald (lees: de factuurdatum werd voor mijn gratis maand opgeschoven). Bij de omschakeling van netconnect naar homeconnect zit je wel met een omschakelingskost (dit is het resterende bedrag tussen je laatste netconnect factuur en je eerste homeconnect rekening). Dus dat geld krijg je niet terug.

Ik heb daar allemaal geen problemen mee. Dommel bepaalt die regels. Voor mij ok. Zolang deze regels maar op iedereen van toepassing zijn en voldoende transparant. Nu ja, 5 maanden betalen voor iets wat nog niet werkt, is idd wel heel veel.

Ik kan me daar verder echter niet over uitspreken. Die "case" is tussen Dommel en de klant te bekijken. Ik ben maar een buitenstaander in dat verhaal. Weet zelfs niet eens of dit alles klopt (waar is).

Ik kan eigenlijk enkel over mezelf met 100% zekerheid spreken.
En nee, ik ben niet Narcissus :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Gent32m schreef:
Sasuke, hier haal je twee dingen door elkaar. Natuurlijk kun je een Homeconnect box kopen (bv als kadoo). En een maand (of langer) wachten om het te activeren. Dit kan perfect.

De TS heeft echter vanaf een bepaald moment zijn homeconnect box geopend, de installatie procedure (via zijn internetconnectie) succesvol doorlopen. Waarop Dommel een signaal krijgt dat er een klant wil aangesloten worden. Waarop de TS dan besluit nog 3 weken te wachten met zijn contract op te sturen ?? Dat is een beetje om problemen vragen (vind ik). Als je snel aangesloten wilt geraken (zonder kans op problemen) wacht je zolang niet om je contract op te sturen. Dat is mijn mening.

Je hebt idd een punt, dat diensten die nog niet werken, niet gefactureerd zouden mogen worden. Klopt. Daarom ook dat ik vind, dat de TS veel eerder tot een overeenkomst met Dommel had moeten proberen komen. Stel bv dat na 2 maanden je internet nog niet werkt, kun je besluiten om voorlopig niet meer verder te betalen, tot je aangesloten geraakt. Dergelijke zaken moet je met de helpdesk van Dommel proberen regelen.

Op voorhand alles blijven betalen (en achteraf je geld terug proberen krijgen) is nooit een goede zet.
Maar dit kun je de TS niet verwijten. Die handelde ter goeder trouw.


-contract loopt vanaf het getekend is punt uit. Wat dommel ook wil doen geloven of fout loopt in hun systeem dat is hun zorg niet de onze.
-als dommel zelf voorsteld na 2 maand, wat ik al héél lang vind maar kom als je zelf 3 weken wacht is 2 maand niks :) , om toch maar te blijven betalen omdat men anders uit hun systeem raakt en zeker niet wordt aangesloten dan doe je dat toch.
Of betaal deze niet en wees er zeker van dat je niks meer te zeggen hebt. (telenet past ook dit systeem toe dacht ik)
-Vragen achter toch de laatste 3maand vind ik zeker niet meer dan normaal + de 'gratis' maand dan die hij nooit heeft gezien.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Gent32m schreef:Ik weet niet of Dommel met twee maten en gewichten meet. Bij mij is alles steeds netjes terugbetaald (lees: de factuurdatum werd voor mijn gratis maand opgeschoven). Bij de omschakeling van netconnect naar homeconnect zit je wel met een omschakelingskost (dit is het resterende bedrag tussen je laatste netconnect factuur en je eerste homeconnect rekening). Dus dat geld krijg je niet terug.

Als je mij kan zeggen waar dat staat dan krijg je van mij eeeuuhh ... een schouderklopje ;)
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

malinwa001 schreef:
Gent32m schreef:Ik weet niet of Dommel met twee maten en gewichten meet. Bij mij is alles steeds netjes terugbetaald (lees: de factuurdatum werd voor mijn gratis maand opgeschoven). Bij de omschakeling van netconnect naar homeconnect zit je wel met een omschakelingskost (dit is het resterende bedrag tussen je laatste netconnect factuur en je eerste homeconnect rekening). Dus dat geld krijg je niet terug.

Als je mij kan zeggen waar dat staat dan krijg je van mij eeeuuhh ... een schouderklopje ;)


Je moet toch maar gewoon de activatiekost betalen van de homeconnect en eventueel opzegkosten van netconnect (indien jaarcontract niet uit is)? Van een omschakelkost heb ik ook nog nooit gehoord...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

saffie schreef:Voor mij lijkt het, als je op zo'n manier moet handelen, dan heb je ofwel het geld echt nodig (slechte beslissingen genomen in het verleden), ofwel ben je gewoon slecht :evil:


Die indruk heb ik ook al langer. Dommel heeft dringend geld nodig. Kleine bedragen worden niet verrekend (creditnotas), gratis maand is niet de eerste maar de 3e maand van een nieuw homeconnect abbo, loon niet volledig betalen, besparen op helpdeskpersoneel (hoewel dit naar het schijnt nu beter is), wachten met aansluiten maar ondertussen toch facturen innen enz... Zo leggen ze wel een buffer aan van inkomsten waarvan ze maar later zelf moeten betalen. Zo ook de 12Mb snelheidsverhoging...
Naar buiten wordt de schijn wel opgehouden maar ergens zit er een luchtje aan, dit is niet de werkwijze van een gezond bedrijf.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

malinwa001 schreef:Als je mij kan zeggen waar dat staat dan krijg je van mij eeeuuhh ... een schouderklopje ;)


Ik kan niet zeggen waar dat staat (helaas :-( ) Dit is mij mondeling door de helpdesk meegedeeld.
Ik heb die info wel vroeger op userbase hier al eens zien passeren (als comment toen in een topic)

on4bam schreef:Die indruk heb ik ook al langer. Dommel heeft dringend geld nodig. Kleine bedragen worden niet verrekend (creditnotas), gratis maand is niet de eerste maar de 3e maand van een nieuw homeconnect abbo, loon niet volledig betalen, besparen op helpdeskpersoneel (hoewel dit naar het schijnt nu beter is), wachten met aansluiten maar ondertussen toch facturen innen enz... Zo leggen ze wel een buffer aan van inkomsten waarvan ze maar later zelf moeten betalen. Zo ook de 12Mb snelheidsverhoging...
Naar buiten wordt de schijn wel opgehouden maar ergens zit er een luchtje aan, dit is niet de werkwijze van een gezond bedrijf.


on4bam, met alle respect, maar dit is pure speculatie langs jouw kant. Met dergelijke info moet je altijd opletten. Bv Fortis. Dit was eigenlijk een gezond bedrijf, maar toen iedereen (de aandeelhouders en spaarders) begonnen te paniekeren (men allemaal begon weg te vluchten) is die bank bijna ten onder gegaan. Zoiets heet de "self furfilling prophecy". Wat je voorspelt (premise die niet waar is), wordt waar doordat iedereen het gelooft en naar begint te handelen...

Dommel is geen kommer en kwel. Bij mij werkt alles perfect (ik heb geen problemen met de foon meer). Ik ben heel tevreden. Dergelijke positieve uitlatingen worden hier op userbase misschien soms wat te weinig in de verf gezet ? Niet ?

De positieve reacties hoor je niet (of nauwelijks)
En die paar negatieve zijn soms voldoende om een hele keten van protest op gang te brengen.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”