10/05/2008:
Bestelling geplaatst bij Loveno voor het Homeconnect pakket (Gigapack Siemens SX762) + Gratis maand internet.
12/05/2008:
Bevesteging aangekregen van Loveno en diezelfde dag nog betaald.
19/05/2008:
Pakketje aangekomen. Ik open het direct en begin aan de instalatie.
Deze gaat vlot. En ik kom op het punt dat de wizard mij vraagt het contract te ondertekenen en op te sturen.
Dus ik print het af...
10/06/2008:
Ons moeder ondertekend het contract, scant het in en stuurt het op langs email.
02/07/2008:
Ik ontvang een aanmaning om een openstaande rekening te betalen bij Dommel. Ik heb geen idee waar dit over gaat.
En besluit zonder morren te betalen.
06/07/2008:
Toen kreeg ik een bevestegingsemail.
Code: Selecteer alles
Geachte,
We hebben uw betaling voor proforma invoice ****** ontvangen. Dank U!
Alle diensten die werden opgenomen in deze proforma faktuur zullen binnen 3 werkdagen worden geactiveerd of verlengd.
Hou er wel rekening mee dat de activatie van een internetaansluiting tot 10 werkdagen in beslag kan nemen.
Een print-vriendelijke versie van deze definitieve faktuur vindt u hier. (vereist acrobat reader)
U kan deze faktuur afdrukken en aan uw boekhouding toevoegen.
Dit is de enige communicatie die u mbt deze faktuur zal ontvangen.
Bedankt voor uw vertrouwen in onze firma en produkten!
schedom nv/sa - order department
[email protected]
sint lambertusstraat 87
3401 landen
belgium
t + f = +32 70 224 305
Na al verscheidene keren de activatiecode uit het Homeconnect pakket (er zat wel degelijk een code bij) te hebben geprobeerd,
begon ik toch al een beetje ongerust te worden. Dus ik bel de klantedienst...
Nee... Ik denk dat ik ze wel 5 keer heb moete bellen. En elke keer 40 minuten in wacht met hetzelfde muziekje "over and over again".
Dan uiteindelijk krijg ik dan toch een vriendelijke meneer aan de telefoon.
Gevraagd hoe het nu zat met de aanvraag en of dat we nog iets mochten verwachten.
De man zei: Uw lijn is nog niet actief. U kan uw product pas binnen een week activeren.
Ik zei dat het nu toch al een aantal weken duurde en ik vroeg me dus ook af waarom.
Problemen met de blablablabla... zei hij. Ik ben een geduldig persoon dus ik lekker een weekje gewacht.
1 week later...
De telefoon heeft ook de geest gegoven. Komt geen geluid meer uit. Telenet en mijn "ISP in wording" hebben de overschakeling voltooid zo te zien.
Mijn lot rust nu volledig in Dommels handen. Telenet ineternet blijven we betalen omdat we anders zonder zitten.
Dommel-Internet werkt nog altijd niet... Factuur nummer 2 komt binnen. Betaal deze maar op aanraden van de klantendienst om afsluiting van mijn internet op het dommelnetwerk te voorkomen...
3 maanden later...
3 bijhorende facturen, ontelbare telefoontjes en wachtrijen (speciaal altijd bij men tante moeten gaan bellen) verder nog steeds geen internet. Facturen bij Dommel, facturen bij Telenet en dreigementen van Dommel (om internet af te sluiten dat er nog niet eens is) blijven maar komen. Ik betaal deze rekeningen met spijt in het hart. Waarom ben ik in godsnaam overgeschakeld?
Klantendienst: Er zijn problemen met de infrastructuur en ze doen hun best om zo snel mogelijk alles in orde te krijgen, in tussentijd word ik wel aangeraden om de facturen te blijve betalen.
2 weken later...
Er komt schot in de zaak. Heb een brief gehad met de JUISTE activatiecode. Deze blijkt dan ook te werken en de internetlijn is actief.
De telefoonlijn werkt nog niet, deze moet volgens de brief nog geactiveerd worden.
Nu nog de juiste instellingen op de modem ingeven en we kunnen verder. Natuurlijk zijn deze ook nergens iets te vinden.
Klantendienst gebelt... (en nog een beetje gewacht natuurlijk) en daar kunde ze mij dan toch de juiste info geven.
Door een domme fout van mij, de modem s'avonds moete resette... en de instellingen niet genoteerd.
1 dag later...
Klantendienst terug gebelt, de instellingen terug ingegoven en alles werkte weer.
Nu stelde ik mij toch de vraag hoe het nu zat met al die maanden die ik al te veel betaald had en natuurlijk ook mijn gratis maand.
Daar kon hij niet met zekerheid op antwoorden maar hij zei dat dit normaal geen enkel probleem was en dat ze het allemaal eens gingen bekijken als men account helemaal in orde was.
Na een week of 2 werkte de telefoonlijn ook en kwam ik op het idee om een aangetekende brief te schijve naar Dommel om mijn situatie aan hen uit te leggen. Omdat ze op mijn emails geen gehoor gaven.
Na een paar dagen/week krijg ik een bericht terug waarin staat dat het hun ten zeerste spijt dat dit gebeurd is maar dat ze het zich niet kunnen veroorloven mij 5 maanden terug te betalen of gratis internet te geven. Dat ze dit zeer onaangenaam vinden en dit proberen te vermijden in de toekomst. Ik kookte bijna over... 5 maanden Telenet betaald, 5 maanden Dommel, dat is samen meer dan 500 euro aan internet.
DAT GAAT MIJ TOCH TE VER!
Mijn vraag is nu:
Kan ik hier iets aan doen ?
Mod break door gr4vity: rood is enkel bedoeld voor moderatie. Daarom heb ik jou tekst blauw gemaakt.
Thx for the help
Bram