seppevs schreef:Ik heb op 2 oktober 2008 via mail opgezegd. Kort daarop kreeg ik antwoord dat ik aangetekend moest opzeggen.
Daarop zei ik dat in het contract dat ik heb getekend stond dat het via mail mocht, en dat, aangezien ze op mijn mail antwoorde, blijkt dat ze mijn opzegging goed ontvangen hebben.
3 weken later (dus 1 week voor m'n opzeg) krijg ik opnieuw een mail dat ik aangetekend moet opzeggen. Ik maak hen uiteraard duidelijk dat ik 3 weken daarvoor al had opgezegd via mail, wat in hun contract staat. Ik zeg hen ook nog dat ze mij nooit op de hoogte hebben gebracht van een contractwijziging waarin staat dat er niet meer via mail opgezegd kan worden. En dat dit overeenkomt met contractbreuk en ik dus het recht heb om onmiddelijk op te zeggen ..
Nog een maand later krijg ik plots in m'n mail facturen. Weeral antwoord ik daarop dat ik al lang heb opgezegd en meld ik hen dat ze dringend hun administratie op orde moeten brengen. Alweer krijg ik te horen dat ik aangetekend moet opzeggen.
Voor de laatste keer antwoord ik dat ik al lang heb opgezegd, en dat ik mijn advocaat op de hoogte zal brengen.
Nog 2 weken later krijg ik de volgende mail:Geachte,
uw pakketten staan beëindigd en ik zie ook geen openstaande facturen meer staan.
bij deze lijkt mij uw opzegging dan ook afgewerkt.
met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
Maw: je kan via mail opzeggen, maar ze doen heel heel moeilijk.
Gewoon niet betalen in ieder geval, want vanaf de moment dat ze zeggen dat je enkel aangetekend kan opzeggen plegen ze contractbreuk. Maar als je al deze last niet wil: aangetekend opzeggen.
Ge kunt het niet schoner verwoorden.