belgian telecom Bebox ALL-IN-ONE voor 45 € (+veel voordelen)

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

Ik zou graag deze discussie weer terug willen brengen naar datgeen waar het uiteindelijk om draait.
Hoe bevalt BT? Ik vindt hun formule zeer interessant, daar ze voor een goede prijs een prima Internet snelheid + onbeperkte telefonie leveren. Dataverkeer limiet die ze leveren is ruim voldoende voor mij.

Ik wil alleen weten, hoe is de kwaliteit van de telefonie? Ik heb geprobeerd met de voipbuster klonen te werken en de helft van de tijd is de kwaliteit daar om te huilen. Ik wil er zeker van zijn dat ik 24/7 een goede telefoonverbinding heb. (en natuurlijk een goede ADSL verbinding :))
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2008, 17:52

Ik heb reeds een tijdje bij BT en ben niet tevreden over de telefonie. Ik kan niet behoorlijk telefoneren en downloaden er zit altijd onderbrekingen in het gesprek. Soms is het noodzakelijk dan ik terugbel of dat de andere persoon terugbelt. Ik mag absoluut niet downloaden terwijl ik telefoneer zelfs geen één blaadje.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Xanion schreef:Ik vindt hun formule zeer interessant, daar ze voor een goede prijs een prima Internet snelheid + onbeperkte telefonie leveren. Dataverkeer limiet die ze leveren is ruim voldoende voor mij.

vond ik ook! (vergeet de gratis Caller-Id, antwoordapparaat, oproep 2de nummer,....te vermelden)

Xanion schreef:Ik heb geprobeerd met de voipbuster klonen te werken en de helft van de tijd is de kwaliteit daar om te huilen. Ik wil er zeker van zijn dat ik 24/7 een goede telefoonverbinding heb. (en natuurlijk een goede ADSL verbinding :))

hetzelfde hier....kwaliteit voipbuster en consoorten en WMC telecom (belgisch) bedroevend.....
veel délay, verbinding die in 70% van de gevallen uitviel, de mensen die U niet verstonden aan de andere kant van de lijn. (mijn vrouw werd er gek van, ik ook trouwens)
zowel TN als Belgacom klanten verstaan mij goed, ik ook trouwens....bijna geen verschil als met pstn
3starsnet vond ik véél te duur, kan je evengoed happy time nemen met 1636(vartec) CPS voor overdag.

ik zit sinds 01/11/08 bij BT.
Heeft een week of 2-3 geduurd vooraleer alles op punt stond (CLIP en CLIR), telenet kon mij niet bereiken (maar dat lag aan TN, die hun crdc database niet regelmatig updated)

Mijn vrouw is tevreden, wegval hebben we nog niet gehad! een verademing met de gratis voip-clients

heb nu 2de gsm voor de 60 gratis SMS'en (30 min. naar fix kan je ook kiezen, maar daar ik simyo aan 0.05 € bel zie ik het nut niet in)

Ik krijg nog 2 € korting als TN klant (op de 45 €)
als je dan rekent.....45 -6 € SMS (0.10 €/sms gerekend)= 39 € - 2,5 € CLIP = 36,5 € + de extra gratis diensten
overzichtelijke factuur, intranet (waar je alles kan checken, nog voor kleine verbetering vatbaar)

tja, iedere operator is er wel iets mee.....heb wel geen onderbreking gehad van internet! ook tijdig mijn aanvraag bij BT gedaan, en tijdig bij edpnet....
vragen op mails, worden binnen de 24-48 u. beantwoord.

mocht je interesse hebben...zou ik dit jaar intekenen, daar je 2 maand gratis krijgt :lol:
de voip router is sinds kort betalend :cry:

@lordutopia....ben ik nu terug -in uw ogen- een reseller als ik mensen adviseer? :wink:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

drareg schreef:Ik kan niet behoorlijk telefoneren en downloaden er zit altijd onderbrekingen in het gesprek. Soms is het noodzakelijk dan ik terugbel of dat de andere persoon terugbelt. Ik mag absoluut niet downloaden terwijl ik telefoneer zelfs geen één blaadje.

ik kan hier niet over meespreken....
@lordutopia....drareg mag bij mij thuis komen de proef op de som nemen! geen 'verkoper'praatjes (als gewone klant)

heb wel hun thomson speedtouch niet, maar een -zelf betaalde- avm fritzbox 7140

hoe ver zit jij van de centrale? ik op 2,3 km. volgens edpnet....1,6 km. volgens BT (alhoewel ik eerder edpnet geloof, daar SN receive identiek zijn)
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2008, 17:52

Hoe kan ik weten hoever ik van de centrale zit? Ik woon in st.andries en denk dat er een tussencentrale van belgacom staat in de jan breydellaan in st.andries en dat is voor mij ongeveer een twee kilometer ver.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

drareg schreef:Hoe kan ik weten hoever ik van de centrale zit? Ik woon in st.andries en denk dat er een tussencentrale van belgacom staat in de jan breydellaan in st.andries en dat is voor mij ongeveer een twee kilometer ver.

dat moet je vragen aan Belgian Telecom (line check).
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:heb wel hun thomson speedtouch niet, maar een -zelf betaalde- avm fritzbox 7140

Is dat mogelijk ja? Heb hier nl. een prachtige Draytek V2700 VG staan. Die zou ik gewoon kunnen gebruiken?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Xanion schreef:
satsurfer schreef:heb wel hun thomson speedtouch niet, maar een -zelf betaalde- avm fritzbox 7140

Is dat mogelijk ja? Heb hier nl. een prachtige Draytek V2700 VG staan. Die zou ik gewoon kunnen gebruiken?


Is dat een VOIP router (dus waar je sip instellingen kunt invoeren)?

in theorie staan ze dit niet toe.....maar vragen staat vrij...ik heb een precedent geschapen :-D
ge kunt die account ook door iemand anders laten gebruiken....veronderstel dat hun thomsoms preconfigured zijn, en dat je de instellingen niet te zien krijgt....

was nog in de tijd dat de Bebox'en Soloboxen gratis waren....

Natuurlijk voor support moet je dan bij hen niet zijn (technische instellingen e.d.)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@ Xanion: check even pm 8)
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:@ Xanion: check even pm 8)

Ik zie dat je een tevreden gebruiker bent, echter ben je ook de enige die reageert. Ik heb nog altijd geleerd dat 1 zwaluw geen zomer maakt, oftewel; een tevreden gebruiker maakt nog geen goed product.
Ik zou ook graag meer gebruikersmeningen willen zien. Zeker omdat hun telefonie helemaal op voip is gebaseerd en ik slechte ervaringen heb met Voipbuster en de verschillende klonen.
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2008, 17:52

Ik ben reeds zes maand gebruiker van belgian telecom maar ben niet tevreden over voip. Telkens als ik bel of gebeld wordt terwijl ik aan het down-op uploaden ben krijg ik storingen op mijn telefoon. Wanneer ik stop met dowloaden is mijn gesprek normaal. BT beweert dat een virus op mijn computer zit maar ik heb nog niets kunnen ontdekken. Spijtig dat ik vastzit voor één jaar anders was ik al lang vertrokken.
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

drareg schreef:Ik ben reeds zes maand gebruiker van belgian telecom maar ben niet tevreden over voip. Telkens als ik bel of gebeld wordt terwijl ik aan het down-op uploaden ben krijg ik storingen op mijn telefoon. Wanneer ik stop met dowloaden is mijn gesprek normaal. BT beweert dat een virus op mijn computer zit maar ik heb nog niets kunnen ontdekken. Spijtig dat ik vastzit voor één jaar anders was ik al lang vertrokken.

Heeft niets met een virus te maken, dit klinkt gewoon als een QOS die niet goed ingericht is op de router.
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2008, 17:52

QOS wat betekent dat a.u.b.?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Bepaald verkeer voorrang geven (dus in dit geval VOIP-verkeer)

Meer info via google/wikipedia (waarschijnlijk)
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

drareg schreef:QOS wat betekent dat a.u.b.?

Quality of Service.
Zoals Driesve al zegt, hiermee bepaal je welke bandbreedte applicaties ten allen tijde mogen gebruiken.
Voor VOIP dient er gewoon een vaste bandbreedte van 64Kb/s gereserveerd te worden zodat deze nooit opgebruikt kan worden door andere applicaties. Is deze reservering er niet dan gaat inderdaad je telefoongesprek stotteren.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Xanion schreef:
satsurfer schreef:@ Xanion: check even pm 8)

Ik zie dat je een tevreden gebruiker bent, echter ben je ook de enige die reageert. Ik heb nog altijd geleerd dat 1 zwaluw geen zomer maakt, oftewel; een tevreden gebruiker maakt nog geen goed product.
Ik zou ook graag meer gebruikersmeningen willen zien. Zeker omdat hun telefonie helemaal op voip is gebaseerd en ik slechte ervaringen heb met Voipbuster en de verschillende klonen.


Ik heb een Bebox abbo aangevraagd, maar zal nog een paar weken duren eer ik je mijn eerste ervaringen kan delen hier.

Overmorgen komt BGC mijn disovery lijn aansluiten en dan kan BT mijn lijn overnemen. Ik weet niet hoe lang dit duurt, maar zal wel langer dan een week zijn denk ik.

En dan mijn boete aan BGC betalen
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2008, 17:52

Ik heb sedert dat ik aangesloten ben bij belgian telecom nog nooit de snelheid van 6Mb gehad die zij normaal promoten. Ik blijf steeds onder de 1MB.(zie speedtest) Ik lig nochthans maar 2km van de centrale.
Daardoor dat mijn telefoon voip ook niet behoorlijk werkt. Ik ben het zagen beu bij btc.
Mijn vraag kan je het contract verbreken omdat je nooit de aangeboden snelheid krijgt?
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

drareg schreef:Ik heb sedert dat ik aangesloten ben bij belgian telecom nog nooit de snelheid van 6Mb gehad die zij normaal promoten. Ik blijf steeds onder de 1MB.(zie speedtest) Ik lig nochthans maar 2km van de centrale.
Daardoor dat mijn telefoon voip ook niet behoorlijk werkt. Ik ben het zagen beu bij btc.
Mijn vraag kan je het contract verbreken omdat je nooit de aangeboden snelheid krijgt?
Afbeelding


Ik zit ook bij BT sinds 1/11/08, afstand 2,3 km. (alhoewel zij beweerden 1,6 km)
geen voip problemen, wat ik met voipbuster/WMC telecom constant had.

Kan begrijpen dat je ontgoocheld bent, maar ik vind dit raar, daar je slechts 2 km. van centrale woont...
Is uw binnenbekabeling ok? hoeveel S/R heb je bij receive/send (kan ik via mijn fritzbox zien)
heb 12 dB receive/27 dB send
heeft BT al line-check gedaan? evt. uw profiel verlagen naar een 4 Mbit-lijn?

volgens mij kan je met 1 mbit ook goed voip'en (neemt toch niet veel bandbreedte in beslag)

Ik zou ze in gebreke stellen, als je constant voip-problemen hebt. en als ze bij aanvang U een 6 Mbitlijn beloofd hebben.

Ben je test-aankoop klant? mijn resultaat: Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

"kan je verbreken omdat je niet de geadverteerde snelheid krijgt ?"

Nee. Helaas niet. ADSL-ISP's bieden voor de normale abo's nooit snelheidsgaranties. Sterker nog, alles rond de 1.1mpbs wordt door een geschillencommisie meestal aanvaard als "breedband", dus van die richting gaat het niet lukken.

Wat WEL een reden kan zijn voor verbreking is bij herhaaldelijke/constante problemen met je telefoon (wegvallen, totaal onbereikbaar zijn, onbruikbaar worden); da's dan namelijk een dienst die ze wel degelijk moeten kunnen garanderen, en indien dat niet lukt voor één of andere reden, zelfs als de oorzaak buiten hun controle ligt en _niet_ aan jouw installatie gebonden is is dat een falen van dienstverlening : dit kan wel resulteren in een in-gebreke stelling en voortijdig en kostenloze verbreking van het contract. Zeker bij wegvallen van telefoniedienst is dit haalbaar : de provider in kwestie heeft namelijk normaal de wettelijke verplichting om minstens de constante bereikbaarheid van noodnummers te kunnen garanderen, wat bij onbruikbare telefoon dus niet het geval is.

Bij T2 bijvoorbeeld kan je een T2 contract verbreken indien :
1) de telefoon totaal onbetrouwbaar blijft na alle technische middelen te hebben uitgeput
2) de lijn onstabiel blijft, zelfs na 1.1mbps profiel. Is bij BGC trouwens ook zo in mijn persoonlijke ervaring.

Het helpt als je je case documenteren kan met herhaaldelijke, controleerbare metingen, en deze dan op een grondige edoch vriendelijke manier aan de helpdesk van de specifieke provider voorlegt (per mail en via telefoon). Iedere helpdesk die naam waardig zal -wanneer duidelijk zou zijn dat het probleem niet aan jouw installatie ligt en ook niet meer door hun kan worden opgelost- ZELF een kostenloze verbreking voorstellen. Ruzie heb ik nog nooit gehad in dat soort siuaties : een redelijke persoon met redelijke eisen wordt door een correcte firma ook correct behandeld (gebasseerd op mijn persoonlijke ervaringen met BGC, Telenet en Tele2). Enkel Scarlet bleek nogal stroef te doen bij problemen, en daar zijn wat meer drastische argumenten en acties bij te pas gekomen.
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2008, 17:52

Bedankt iedereen om jullie reactie.
Ik bel iedere week tweemaal, ze hebben reeds een lijncheck gedaan maar zeggen dat alles normaal is. Ze stellen nu voor om mijn bebox op te sturen en zij zouden hem dan nazien en terug sturen maar dan zit ik minstens voor drie à vier dagen zonder telefoon en internet. Ik stelde voor om de bebox af te koppelen en persoonlijk te dragen om hem dan direct na te zien zodat ik dan maar een paar uren zonder telefoon en internet zit maar ze weigeren dat om reden dat ze teveel werk hebben. Nieuwe zaterdagavond.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Allemaal bullshit: ze weten maar al te best wat het probleem is, volgens mij. Gebrek aan capaciteit in de centrale.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2008, 17:52

Na regelmatig een printscreen van de speedtest resultaten doorgestuurd te hebben naar belgian-telecom krijg ik nu twee reacties.


Eerste reactie:
Bedankt voor uw updates. We hebben de oorzaak gevonden van de trage synchronisatiesnelheid en werken er momenteel aan om dit zo snel mogelijk recht te zetten.
Onze oprechte excuses voor het ongemak.


Tweede reactie:
We hebben een snelheidsverhoging aangevraagd op uw lijn. Hiervoor dient Belgacom aan aanpassing te maken in de Centrale in uw buurt.
Deze aanpassing kan tot 10 werkdagen in beslag nemen

Mijn reactie : ik ben reeds zes maand bij BTC en bel wekelijks om onder andere mijn problemen met mijn telefoon aan te kaarten en nu komt er eindelijk een reactie maar heb toch zes maand lang de volle prijs moeten betalen. Ze konden toch onmiddellijk een snelheidsverhoging aangevraagd hebben. Waarom niet? Dit is vraag die ik aan BTC ga stellen.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ben je er iets mee waarom ze het niet vroeger hebben gedaan?

Als ze dan toch aan uw centrale gaan werken dan kunnen ze u misschien ineens op 16Mb/s zetten :-)
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2008, 17:52

Ik heb sedert vrijdag ll. een snelheid gekregen van 3,5 Mb. Niettemin stond in de reclamefolder dat zij 6 Mb aanboden terwijl zij slechts een verhoging hebben aangevraagd van 4Mb. Hun reactie is dat ik te ver van de centrale zit (2,2km). Moest ik eventueel morgen besluiten van belgacom tv te nemen dat kan belgacom dat onmiddellijk wel verhogen anders zou hun digitale televisie niet werken. Is dat nu onwil van btc?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

drareg schreef:Ik heb sedert vrijdag ll. een snelheid gekregen van 3,5 Mb. Niettemin stond in de reclamefolder dat zij 6 Mb aanboden terwijl zij slechts een verhoging hebben aangevraagd van 4Mb. Hun reactie is dat ik te ver van de centrale zit (2,2km). Moest ik eventueel morgen besluiten van belgacom tv te nemen dat kan belgacom dat onmiddellijk wel verhogen anders zou hun digitale televisie niet werken. Is dat nu onwil van btc?

2.2 km is te ver voor een 6 Mb signaal? Lijkt me raar, op die afstand is dat zeker nog mogelijk. Ofwel zijn je lijnwaarden beetje crap ofwel is het idd onwil om u op 6 Mb te zetten.

Dat van digitale tv hangt ervan af. Heeft Belgacom VDSL2 beschikbaar in uw buurt, dan ga je meer dan waarschijnlijk wel de volle internetsnelheid krijgen, mede omdat zij ROP's gebruiken (kleine centrales enkel voor VDSL(2)). Die centrales hebben de alternatieve providers tot nu toe niet tot beschikking.

Dat gaat wat geven als BT digitale TV gaan lanceren.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Vandaag is mijn BeBox modem aangekomen, een Thomson TG782. Nu morgen mijn verbinding hopelijk ook.

Spijtig vind ik dat de gebruikersinterface blijkbaar door BT paswoord beschermt is zodat je niks zelf in kunt stellen. Daar ik toch wel graag portforwarding enzo zou willen doen (voor dreambox e.d.) is dit wel jammer. Toch eens kijken of ik het paswoord kan vastkrijgen ...

Het is een ferm toestel, maar door de vaste antenne is het ook niet mogelijk (zonder het open te vijzen) om er een betere antenne op te zetten. Want ik vrees dat je met dat kleintje niet ver geraakt ... En daar de telefoonaansluiting aan de straatkant is, zou er toch een antenne op moeten die ervoor zorgt dat we ook in de tuin op het net kunnen.

Mja is zoeken of het misschien toch het standaard wachtwoord nog is, vind het momenteel niet want de originele handleiding zit er niet bij. Heb de handleiding online afgehaald, maar vind het momenteel niet.

Op het blad dat ik van BT kreeg staat over de installatie datum :
op deze datum komt een Belgacom Technieker langs onder de naam : "Mobistar" om de vaste lijn voor de BeBox aan te sluiten.


Maar is de overschakeling van een Discovery-lijn naar een rax-copper lijn niet gewoon een kwestie van iets te veranderen in de centrale? Of dient het tweede koperpaar er voor aangesloten te worden?
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Vanaf afgelopen vrijdag heb ik eindelijk internet in het huisje :-D

Veel kan ik er nog niet van zeggen, want ben alleen vrijdag even daar geweest.
De speedtest rond 13u kwam uit op zo'n 389KB/sec, wat weinig is voor een 6Mbps lijn, maar omdat ik nog maar 1 test gedaan heb weet ik niet of dit mijn maximum haalbare snelheid zal zijn.
Daar de Bebox een modem is waar je zelf niets aan kan wijzigen (gebruikersinterface paswoord beschermt) kan ik ook geen lijnwaardes enzo bekijken. Maar ik denk dat ik mijn andere ADSL modem er eens aan ga hangen en eens zien wat die zegt.
Ik zal de Bebox wel moeten gebruiken, want die is ingesteld voor het VOIP-gebeuren en de voip gegevens hebben ze niet gegeven, enkel de login-naam en paswoord voor de verbinding zelf.

Men vriendin heeft me vandaag ook al eens gebeld via de Bebox, naar de gewone vaste lijn hier en het gaf gewoon geluid, dus zal ook wel in orde zijn.

Of de lijn stabiel is, dat zal ik pas kunnen zeggen wanneer ik er zelf ook woon, binnen zo'n maandje.
En moest ik blijven steken op die 389KB/sec max, dan zal ik er wel mee kunnen leven, het is althans beter dan wat de andere providers me konden beloven.

Vriendelijke mens op de helpdesk van BT en ook zeker behulpzaam. Maar op mijn mailtje of ik eventueel het paswoord van de box zou kunnen krijgen omdat ik graag aan 'portforwarding' wil doen voor mijn sat-decoder enzo, krijg ik toch geen antwoord.
Als ik het niet geflikt krijg via de box en ze gaan geen paswoord geven ofzo, dan ga ik toch de voipinstellingen proberen vast te krijgen zodat ik een andere voip-modem kan gebruiken. Want ik ben geen internet gebruiker die het houd bij surfen en mailtjes lezen. Ik zet ook andere toestellen op het net ...
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Blijkbaar krijgen Telenet abonnees te horen dat ons nieuw telefoonnummer niet bereikbaar is.
Ik meen hier nog al eens iets over gelezen te hebben, maar kan er niet direct iets over terugvinden, want ik krijg bij de zoekfunctie van het forum steeds dat er niet gezocht kan worden omdat de 'woorden' teveel voorkomen :?

Ik dacht dat het in een Dommel topic stond, maar eens door de dommel en telenet topics bladeren levert ook niets op.

Was het probleem niet dat Telenet hun telefoonnummer database niet constant update?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat klopt, braindamage.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Eerlijk gezegd vind ik voor 16mbit aanbod de upload snelheid van 384kbit upload enorm mager !
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ofloo schreef:Eerlijk gezegd vind ik voor 16mbit aanbod de upload snelheid van 384kbit upload enorm mager !


Ja, maar is het lijnprofiel waar ze zelf niet veel over te zeggen hebben zeker?

Goztow schreef:Dat klopt, braindamage.


Thx, nu weet ik dat de mensen met Telenet wat geduld moeten hebben :-)
Zijn trouwens de ouders van mijn vriendin, dus zo'n haast heeft het nu ook weer niet :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het klassieke schoonouder(s) verhaal? :P

Ze hangen daarvoor af van Mobistar, dus inderdaad, Mobistar die dat beschikbaar stelt, beetje een zielige uploadwaarde.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Braindamage schreef:Blijkbaar krijgen Telenet abonnees te horen dat ons nieuw telefoonnummer niet bereikbaar is.
Ik meen hier nog al eens iets over gelezen te hebben, maar kan er niet direct iets over terugvinden, want ik krijg bij de zoekfunctie van het forum steeds dat er niet gezocht kan worden omdat de 'woorden' teveel voorkomen :?

Ik dacht dat het in een Dommel topic stond, maar eens door de dommel en telenet topics bladeren levert ook niets op.

Was het probleem niet dat Telenet hun telefoonnummer database niet constant update?

mijn zus zit bij telenet....zij kon mij ook niet bereiken....een mailtje naar helpdesk telenet gaf geen soelaas.

Ik heb toen eens een vrijdagavond om 20.30 u. gebeld naar telenet (als niet klant)....en de dag nadien was het in orde...

ze updaten hun crdc database niet regelmatig genoeg blijkbaar....

dit moet je blijkbaar zelf doen, BTC doet dit niet...(naar telenet bellen)
zeg gewoon dat je niet meer bij belgacom zit, en dat ze hun database moeten aanpassen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.belgian-telecom.be/ al sinds gisteravond down.

Safari kan de pagina 'http://www.belgian-telecom.be/' niet openen. Fout: 'onbekende fout' (CFURLErrorDomain:302) Kies 'Rapporteer bugs aan Apple' uit het Help-menu, geef het foutnummer op en geef een beschrijving van wat u deed toen dit bericht werd weergegeven.

IE 7

De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen

Meer informatie

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:

De internetverbinding is verbroken.
De website is tijdelijk niet beschikbaar.
De DNS-server is niet bereikbaar.
De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Of je gebruikt gewoon Firefox? Ik heb hier geen problemen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:Of je gebruikt gewoon Firefox? Ik heb hier geen problemen.

apple safari en IE 7

ge geeft misschien gewoon weer wat in uw cache zit?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

satsurfer schreef:
Lord Utopia schreef:Of je gebruikt gewoon Firefox? Ik heb hier geen problemen.

apple safari en IE 7

ge geeft misschien gewoon weer wat in uw cache zit?

Wat moet er in mijn cache zitten? Gij krijgt uw website niet geopend, ik wel. Met IE7 werkt het hier ook :)
en 'k Zit zelfs op smalband en al ;)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:Gij krijgt uw website niet geopend, ik wel. Met IE7 werkt het hier ook :)


heb eens mijn fritzbox softwarematig geresetted, en nu lukt het ook terug :smash2:

snap wel niet waarom hij dit blokkeerde....

bedankt Lord Utopia, lag dus ergens bij mij
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Nu mijn verbinding actief is, zijn ze blijkbaar niet meer zo erg geneigd om op mijn mails te antwoorden :?

Had dus al een mailtje gestuurd ivm de modem, dat ik graag aan port-forwarding zou willen doen, maar dat ik niet in de gebruikersinterface geraak omdat ze die met een paswoord beschermd hebben. Heb toen geen antwoord gekregen.

Had nu gisteren weer een mailtje gestuurd, ook met de melding dat mijn disicovery lijn blijkaar nog actief is, en dat ze dus bij BGC enkel het adsl signaal geactiveerd hebben en men lijn niet hebben omgezet naar Raw Copper ... Ook geen reactie op gekregen. Terwijl ze normaal altijd de dag nadien al antwoord geven, of zelfs dezelfde dag nog ...
Als het zo blijft moet ik toch is gaan bellen
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

satsurfer schreef:mijn zus zit bij telenet....zij kon mij ook niet bereiken....een mailtje naar helpdesk telenet gaf geen soelaas.

Ik heb toen eens een vrijdagavond om 20.30 u. gebeld naar telenet (als niet klant)....en de dag nadien was het in orde...

ze updaten hun crdc database niet regelmatig genoeg blijkbaar....

dit moet je blijkbaar zelf doen, BTC doet dit niet...(naar telenet bellen)
zeg gewoon dat je niet meer bij belgacom zit, en dat ze hun database moeten aanpassen...


Juist eens naar Telenet gebeld, ze willen mij daar dus niet helpen. Als hun klanten mij niet kunnen bereiken dan ligt dat aan mijn provider, niet aan hen ...
Heb hen met hand en tand proberen uit te leggen dat iedereen ons kan bellen behalve hun klanten, en heb ook gezegd dat ik gelezen heb dat het blijkbaar er aan ligt dat hun database niet up-to-date is, maar die madam aan de lijn bleef dus maar zeggen dat ze mij niet kon helpen omdat ik geen klant bij hun ben.
Na een hele discussie zei ze dat ik maar met mijn provider moet contact opnemen en dat die dan maar bij hun contact moeten opnemen ...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”