belgian telecom Bebox ALL-IN-ONE voor 45 € (+veel voordelen)

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

iemand ervaringen? lijkt mij interessantste van de all-in one operatoren.
nummerportering wel duur en activatiekost :-(

http://www.belgian-telecom.be/

Belgian Telecom biedt u de BeBox, de ultieme 3-in-1 formule:

Bellen zonder Belgacom abonnement, wij nemen uw telefoonlijn over!
Gratis bellen naar 20 landen dag en nacht 7 dagen op 7.
Supersnel ADSL (6 Mbps)
Gratis mobiel abonnement (optie).
En dit alles amper voor 45 EURO/maand (incl. btw ) !
Eenmalige activatiekost van 40 EURO
(29 EURO extra indien u uw telnr. wenst te behouden)
.
Modem gratis voor eerste 500 klanten, een besparing van 110 EURO!
*****************************
Transparante tarieven: 15 eurocent naar alle Belgische netwerken/operatoren (uitgezonderd speciale, korte, dienst- en internetnummers) 24/24 u. en 7 op 7.
Supervoordelig internationaal bellen en roamen. Klik hier voor onze internationale tarieven en hier voor onze roaming tarieven.
Maandelijks een gedetailleerde factuur
behoud GRATIS uw huidige mobiel nummer
u ontvangt uw nieuwe SIM-kaart gratis bij u thuis
VLOTTE ACTIVATIE: tijdens de activatie wordt uw GSM-gebruik niet onderbroken.
SMS ontvangen in buitenland: GRATIS.
SMS sturen naar het buitenland: 15 eurocent per sms.
Maandelijks gratis 60 SMS'en of 30 minuten beltijd naar vaste lijnen in België en naar vaste lijnen in 40 landen: Andorra, Argentinië, Australië, Oostenrijk, Brazilië, Bulgarije, Chili, China, Croatië, Cyprus (Noord en Zuid), Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hong Kong, Hongarije, Ijsland, Ierland, Israël, Italië, Japan, Zuid-Korea, Luxemburg, Maleisië, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Panama, Polen, Portugal, Rusland, Singapore, Spanje, Zweden, Zwitserland, Taiwan, Verenigd Koninkrijk, Venezuela.

De BeBox modem is een veelzijdige en kwalitatieve modem. Zo kan u uw pc met een netwerkkabel aansluiten, of gewoon via de draadloze functie surfen. De modem is voorgeconfigureerd, zodat u meteen kan surfen en bellen.
**********************
1 gebruikerservaring:

ik ben bij Belgian Telecom, http://www.belgian-telecom.be/ BEBOX, 45 E p. md inkl. gratis telefoneren naar een 20tal landen + naar fixe lijnen inkl. Telenet in Belgie dag en nacht . Geen Belgacom-abo meer nodig, ADSL, gratis GSM-abo - indien men dat wil + inkl. half uur p.md gratis GSM-telefoneren naar FIXE lijnen in Belgie. Je moet je voor een jaar vastleggen bij hun. En ik heb goede ervaring met de klantendienst (met "kinderziektes" meot je evtl. wel eens rekenen, dus dat het in het allerbegin wel eens niet zo 100% loopt met de info of vragen, maar ik ben content). Testaankoop-abonnenten krijgen gratis de activatie van 40E. Hun modem van 110 E is nog steeds gratis.
Als je nog een lijn had bij Belgacom is het veranderen heel eenvoudig. Als je Telenet-klant bent, moet Belgian Telecom dat heel goed op het hart gedrukt worden - want dan hebben ze technisch blijkbaar meer te doen (ik had een kennis die wat problemen gehad heeft toen ze veranderde van Telenet naar Belg. telecom - maar het had vermoedelijk meer met Telenet te doen).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

nog vraagje: welk dsl netwerk gebruikt belgian telecom (ADSL2?) + hun mobiel netwerk?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik gok via Mobistar. Plus de limieten zijn ongewijzigd, 20 GB + 1,21 EUR / 1 GB. Alle alternatieven zijn beter ^^

En laat ons eerlijk zijn, hoeveel keer belt de gemiddelde belg naar het buitenland?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:Ik gok via Mobistar. Plus de limieten zijn ongewijzigd, 20 GB + 1,21 EUR / 1 GB. Alle alternatieven zijn beter ^^

En laat ons eerlijk zijn, hoeveel keer belt de gemiddelde belg naar het buitenland?

oei, 20 GB is aan de lage kant....en hoge prijs/extra GB

=> Maandelijks gratis 60 SMS'en of 30 minuten beltijd naar vaste lijnen in België
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Als 6Mbit geen must is, dan is Tele2 All-In Plus een veel betere keuze qua prijs en voorwaarden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

nogChoco schreef:Als 6Mbit geen must is, dan is Tele2 All-In Plus een veel betere keuze qua prijs en voorwaarden.

is wel geen gratis bellen 24/24 u. inclusief! normale tarief T2 is 40 €/maand.
gsm abbo + tarieven is ook niet zo goedkoop als belgian telecom en simyo

enige minpuntje bij BT is de downloadlimiet, al de rest zeer interessant
voor mij is de gsm simkaart met maandelijks 30 min. gratis bellen fix en 60 SMS'jes interessant.

zou die router ook door eigen fritzbox wlan router voip kunnen vervangen worden?

tele2 heeft ook niet zo'n goede naam, agressieve reclamecampagnes, u zonder contract een CPS aansmeren (zo vertelde een collega toch)

mocht BT hogere downloadlimieten hebben....(25 à 30), zou ik asap intekenen.

De vraag is wel, ga ik bedrijfszekerder kunnen bellen? nu bijna 2 jaar via voip...(voipbuster en wmc telecom) en kwaliteit toch bedenkelijk soms, soms wegval, m.a.w. balen (mijn vrouw is het kotsbeu)

Zal dit via BT en co beter zijn? Die gebruiken toch ook voip?

denk de meest bedrijfszekere is telenet pack, iets duurder. (55 €) ook iets sneller :-D ook 20 GB :-(

ik ben er zeker nog niet uit....als dit van mobistar afhangt....amai....dan doe ik het zeker niet.....eenmaal je aangesloten bent, maar constant problemen krijgt, dan sta je te roepen in de woestijn.
en 't is altijd belgacom zijn schuld.
Geen zin om dagenlang zonder internet/telefoon te zitten.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Mja, voipbuster is hier de laatste dagen ook maar zo-zo..
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Dfrog schreef:Mja, voipbuster is hier de laatste dagen ook maar zo-zo..

maar iedereen doet hier zo licht over....
maar ik moet toch kotsen als ik naar dokter of bedrijf bel (waar ja al lang in het callcenter wacht), en de lijn valt weg, of je hoort andere kant in stukken of andere kant hoort U ook met serieuze vertraging.
Eigenlijk bij elk gesprek moet ik balen....voipbuster is spotgoedkoop, maar het is er ook naar.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

satsurfer schreef:
Dfrog schreef:Mja, voipbuster is hier de laatste dagen ook maar zo-zo..

maar iedereen doet hier zo licht over....
maar ik moet toch kotsen als ik naar dokter of bedrijf bel (waar ja al lang in het callcenter wacht), en de lijn valt weg, of je hoort andere kant in stukken of andere kant hoort U ook met serieuze vertraging.
Eigenlijk bij elk gesprek moet ik balen....voipbuster is spotgoedkoop, maar het is er ook naar.


Wij doen er niet echt licht over. Het is maar, vroeger hebben we er zelden problemen mee gehad, ook toen anderen problemen hadden. Ze hebben toen een klein beetje krediet opgebouwd (cfr. Dommelhype :twisted:)

Het is ook een reden geweest waarom ik naar T2 zal overschakelen om toch nog voordelig te bellen (zonder BGC-classic-line). Hopelijk gaat het daar probleemloos.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

nogChoco schreef:Als 6Mbit geen must is, dan is Tele2 All-In Plus een veel betere keuze qua prijs en voorwaarden.


kijk eens wat je leest van hen....
http://www.vergelijking.be/forum/viewtopic.php?f=14&t=10725&sid=57b9fdb3732a62b8d19d8bc987da2704
"Op 20 december is belgacom alles komen aansluiten en alles werkt eindelijk perfect in vergelijking met Tele2 all in waar niks werkte"

http://www.vergelijking.be/forum/viewtopic.php?f=14&t=10233
Ik wil nu zo snel mogelijk weg bij dit oneerlijke bedrijf, en onderschreef alvast weer de duurdere Telenet diensten. Duurder, maar je krijgt tenminste de surfsnelheid waarvoor je betaald, en hun diensten doen het.
Dus een goede raad aan iedereen: Tele2: begin er niet aan!

Zeer slechte telefoonverbinding(als die er als is)
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19630
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

satsurfer schreef:
nogChoco schreef:Als 6Mbit geen must is, dan is Tele2 All-In Plus een veel betere keuze qua prijs en voorwaarden.


kijk eens wat je leest van hen....
http://www.vergelijking.be/forum/viewtopic.php?f=14&t=10725&sid=57b9fdb3732a62b8d19d8bc987da2704
"Op 20 december is belgacom alles komen aansluiten en alles werkt eindelijk perfect in vergelijking met Tele2 all in waar niks werkte"

http://www.vergelijking.be/forum/viewtopic.php?f=14&t=10233
Ik wil nu zo snel mogelijk weg bij dit oneerlijke bedrijf, en onderschreef alvast weer de duurdere Telenet diensten. Duurder, maar je krijgt tenminste de surfsnelheid waarvoor je betaald, en hun diensten doen het.
Dus een goede raad aan iedereen: Tele2: begin er niet aan!

Zeer slechte telefoonverbinding(als die er als is)
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19630


Ja op vergelijking.be moet ge zeker verdergaan , daar zit het vol met beroepskankeraars....
Afbeelding
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

satsurfer schreef:
nogChoco schreef:Als 6Mbit geen must is, dan is Tele2 All-In Plus een veel betere keuze qua prijs en voorwaarden.


kijk eens wat je leest van hen....
http://www.vergelijking.be/forum/viewtopic.php?f=14&t=10725&sid=57b9fdb3732a62b8d19d8bc987da2704
"Op 20 december is belgacom alles komen aansluiten en alles werkt eindelijk perfect in vergelijking met Tele2 all in waar niks werkte"

http://www.vergelijking.be/forum/viewtopic.php?f=14&t=10233
Ik wil nu zo snel mogelijk weg bij dit oneerlijke bedrijf, en onderschreef alvast weer de duurdere Telenet diensten. Duurder, maar je krijgt tenminste de surfsnelheid waarvoor je betaald, en hun diensten doen het.
Dus een goede raad aan iedereen: Tele2: begin er niet aan!

Zeer slechte telefoonverbinding(als die er als is)
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19630

Dat laatste is wel het geval, valt zeer vaak weg!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

40 EUR activatiekost voor de be-box, maximaal 60 uur per maand (dat is dan ongelimiteerd bellen ;) ), verplichte bebox van 110 EUR.
http://users.telenet.be/lordseth/vergel ... fonie.html
Zoals te lezen helemaal onderaan, ondertussen moeten ze die 400 klanten toch al voorbij zijn, of het moet zijn dat het product niet aanslaat he :)

De enige bedrijfszekere zijn die met een speciale helpdesk voor bedrijven. En bij Telenet is dat dus niet het telenet standaard pack ;)

Als je problemen hebt met je internet, dan mag je daar ook in de wachtrij staan, naast alle andere particulieren.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

nee, ik ben GEEN verkoper van BT!

Belgian Telecom profileert zich sinds 2002 als meest competente aanbieder van goedkope en kwalitatief hoogstaande telefoongesprekken aan multinationals, kmo’s, zelfstandige en particuliere gebruikers.

De klant kwaliteit garanderen met een transparante service en lage factuur staan centraal. Door een verregaande automatisering van de interne organisatie behoudt Belgian Telecom een lage kostenstructuur en verhoogt Belgian Telecom aanzienlijk zijn efficiëntie ten voordele van de klant. Belgian Telecom kent jaar op jaar een sterke groei en is quasi schulden vrij.

Sinds 2005 biedt Belgian Telecom tevens hoogwaardige ADSL en SDSL producten aan een laag tarief.

In 2007 startte de BeBox, 3 in 1: Telefonie – ADSL – Mobiel. Telefonie zonder vaste lijn van Belgacom.
2009 wordt het jaar waarin Belgian Telecom ook TV zal aanbieden.

Belgian Telecom ontwikkelt telecommunicatie met één doel: U kwaliteit en transparantie garanderen aan de laagste tarieven.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

satsurfer schreef:
nogChoco schreef:Als 6Mbit geen must is, dan is Tele2 All-In Plus een veel betere keuze qua prijs en voorwaarden.


kijk eens wat je leest van hen....
http://www.vergelijking.be/forum/viewtopic.php?f=14&t=10725&sid=57b9fdb3732a62b8d19d8bc987da2704
"Op 20 december is belgacom alles komen aansluiten en alles werkt eindelijk perfect in vergelijking met Tele2 all in waar niks werkte"

http://www.vergelijking.be/forum/viewtopic.php?f=14&t=10233
Ik wil nu zo snel mogelijk weg bij dit oneerlijke bedrijf, en onderschreef alvast weer de duurdere Telenet diensten. Duurder, maar je krijgt tenminste de surfsnelheid waarvoor je betaald, en hun diensten doen het.
Dus een goede raad aan iedereen: Tele2: begin er niet aan!

Zeer slechte telefoonverbinding(als die er als is)
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19630


Dat zegt net zo veel als er haren op mijn reet zitten.
Hoeveel klaten heeft tele2?
En hoeveel heeft Belgian Telecom?

dan klanchten verzamelen en dan een meting nar ratio doen dan heb je iets betere cijfers.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ah, alee, ze gaan televisie aanbieden. 'k Heb dat nog ergens gehoord :lol:
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Lijkt me wel interessant voor 'gewone' internet gebruikers die niet al te veel downloaden. Want 20GB is niet echt veel. Had ik tot voor kort bij Edpnet ook, maar voor de prijs dat Edpnet per GB extra vroeg, keek ik er zelfs niet naar of ik over mijn limiet ging gaan of niet. dat zou bij dit abbo wel het geval zijn aan €1,21 per GB. Al kom ik niet meer zoveel aan de 20GB tegenwoordig.

Voor de rest vind ik het wel een goed alternatief voor Dommel Homeconnect.

Binnen 2 maandjes ga ik toch eens een keuze moeten maken want dan gaat het verhuizen stilaan op gang komen.
Ik hoop wel nog steeds op een alternatief van Edpnet.

Momenteel is het dus VOIP via Voipstunt, al zijn er blijkbaar zelfs nu ik een fritzbox heb nog problemen met de telefonie. Mensen die aan andere kant van de lijn maar de helft horen van wat je zegt enzo :?

Ik denk dus wel dat dit abbo voor veel mensen geschikt is
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Braindamage schreef:Lijkt me wel interessant voor 'gewone' internet gebruikers die niet al te veel downloaden. Want 20GB is niet echt veel. Had ik tot voor kort bij Edpnet ook, maar voor de prijs dat Edpnet per GB extra vroeg, keek ik er zelfs niet naar of ik over mijn limiet ging gaan of niet. dat zou bij dit abbo wel het geval zijn aan €1,21 per GB. Al kom ik niet meer zoveel aan de 20GB tegenwoordig

+ edpnet heeft nog nachtsurfen ;-)

Braindamage schreef:Voor de rest vind ik het wel een goed alternatief voor Dommel Homeconnect.

beter aanbod dan Homeconnect, met extra gratis gsm abbo + maandelijks gratis 60 SMS'en met voordelige tarieven. helpdesk kan toch niet slechter zijn dan bij dommel. :-o (cfr posts rond hun product)

Braindamage schreef:Momenteel is het dus VOIP via Voipstunt, al zijn er blijkbaar zelfs nu ik een fritzbox heb nog problemen met de telefonie. Mensen die aan andere kant van de lijn maar de helft horen van wat je zegt enzo :?

toch nog iemand die durft negatieve feedback over gebruik van voip/voipbuster te geven! Je moet wel positief zijn, want ja....we hebben dure voip router gekocht, en we stoefen dat we gratis kunnen bellen en geen pstn (wel disco line) meer nodig hebben. Zeggen dat het maar half werkt is voor de meeste 'afgang'. :-o

Braindamage schreef:Ik denk dus wel dat dit abbo voor veel mensen geschikt is

de downloadlimiet schrikt mij nog beetje af + had liever 12 GB DL gezien.
hoor hier dat het scarlet reseller is.
110 € voor hun bebox wil ik ook niet geven.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Lord Utopia schreef:Ah, alee, ze gaan televisie aanbieden. 'k Heb dat nog ergens gehoord :lol:


Serieus, wie dan?

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een nieuwe provider als BT plots wel de middelen en connecties heeft om op korte termijn digitv aan te bieden.

dbr: bweuk wat een harenopmerking
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dfrog schreef:
Lord Utopia schreef:Ah, alee, ze gaan televisie aanbieden. 'k Heb dat nog ergens gehoord :lol:


Serieus, wie dan?

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een nieuwe provider als BT plots wel de middelen en connecties heeft om op korte termijn digitv aan te bieden.

dbr: bweuk wat een harenopmerking
E-leven :P

En inderdaad, ik zie een kleine provider geen televisie aanbieden. De enige die ik het nog zag doen was Scarlet. Maar dat zie ik ze ook niet meer doen hoor :p

Tele2 durft ook nog wel, maar das meer omdat KPN erachter zit.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

satsurfer schreef:hoor hier dat het scarlet reseller is.

sph1nx op http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=44850 schreef:!! Ceci n'est PAS un produit sur réseau Scarlet, NI Turboline mais bien sur le réseau Mobistar, bien que la box n'aie pas de rapport avec la livebox, c'est un speedtouch 708wl ou 710wl il me semble
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

mobistar is op zijn beurt al reseller van scarlet....
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Braindamage schreef:Ik denk dus wel dat dit abbo voor veel mensen geschikt is
de downloadlimiet schrikt mij nog beetje af + had liever 12 GB DL gezien.
hoor hier dat het scarlet reseller is.
110 € voor hun bebox wil ik ook niet geven.


update:

Modem gratis voor eerste 500 klanten, een besparing van 110 EURO!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Radix schreef:
update:

Modem gratis voor eerste 500 klanten, een besparing van 110 EURO!

Moeten die 500 klanten niet al bereikt zijn na meer dan een half jaar?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Lord Utopia schreef:
Radix schreef:
update:

Modem gratis voor eerste 500 klanten, een besparing van 110 EURO!

Moeten die 500 klanten niet al bereikt zijn na meer dan een half jaar?

Misschien moeten ze eerst eens iets doen aan die activatiekost van 69 euro. Wie wil dat nu betalen bij een nieuwe provider met een nieuw (onge-reviewd) product?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Praetorian schreef:mobistar is op zijn beurt al reseller van scarlet....

Sinds wanneer da?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

satsurfer schreef:De BeBox modem is een veelzijdige en kwalitatieve modem.


Net naar helpdesk gebeld....

downloadlimiet zou op 40 GB liggen ipv 20 GB! viel uit de lucht dat dit niet op de site aangepast was.
Zouden binnenkort ook ADSL2 aanbieden! (moet wel daar ze in 2009 digitale televisie wensen aan te bieden)
ik woon op 2,3 km. van de centrale, volgens hen op 1,8 km. van de centrale ;-)
als Test-Aankoop lid moet je de activatiekost niet betalen!
voorlopig nog gratis thomson speedtouch wifi modem (ook al meer dan 500 klanten)
mobistar reseller
voip is via hun eigen netwerk, weinig of geen problemen zei hij (althans verkoperspraatjes)
10 dagen activatietijd (zal wel theorie zijn)

ik denk dat ik de sprong in het duister waag. Dommel Homeconnect is ook niet zo'n goed alternatief, Iedereen loopt er van weg. Great Bang for the buck :-D
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

satsurfer schreef:
satsurfer schreef:De BeBox modem is een veelzijdige en kwalitatieve modem.


Net naar helpdesk gebeld....

downloadlimiet zou op 40 GB liggen ipv 20 GB! viel uit de lucht dat dit niet op de site aangepast was.
Zouden binnenkort ook ADSL2 aanbieden! (moet wel daar ze in 2009 digitale televisie wensen aan te bieden)
ik woon op 2,3 km. van de centrale, volgens hen op 1,8 km. van de centrale ;-)
als Test-Aankoop lid moet je de activatiekost niet betalen!
voorlopig nog gratis thomson speedtouch wifi modem (ook al meer dan 500 klanten)
mobistar reseller
voip is via hun eigen netwerk, weinig of geen problemen zei hij (althans verkoperspraatjes)
10 dagen activatietijd (zal wel theorie zijn)

ik denk dat ik de sprong in het duister waag. Dommel Homeconnect is ook niet zo'n goed alternatief, Iedereen loopt er van weg. Great Bang for the buck :-D

Neem uw telefonie toch zelf onder handen, als er problemen zijn kun je alles oplossen en je kan makkelijk van leverancier veranderen.Het is echt niet duur(der), eerder goedkoper (je kunt bvb netconnect start nemen 17€+10€ discovery+10€/4-6maand VOIP).
Het instellen is echt zeer eenvoudig.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

silencer schreef:Neem uw telefonie toch zelf onder handen, als er problemen zijn kun je alles oplossen en je kan makkelijk van leverancier veranderen.Het is echt niet duur(der), eerder goedkoper (je kunt bvb netconnect start nemen 17€+10€ discovery+10€/4-6maand VOIP).
Het instellen is echt zeer eenvoudig.

Het instellen is geen probleem, stabiliteit van de Betamaxklonen wel. Die is triestig de laatste weken. Of hij kan misschien een andere VOIPprovider zoeken.

edit: satsurfer heeft blijkbaar zijn keuze gemaakt. De eerste userbaser die openlijk overschakelt naar Belgian Telecom (BT=? afkorting Britisch Telecom). Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

silencer schreef:Neem uw telefonie toch zelf onder handen, als er problemen zijn kun je alles oplossen en je kan makkelijk van leverancier veranderen.Het is echt niet duur(der), eerder goedkoper (je kunt bvb netconnect start nemen 17€+10€ discovery+10€/4-6maand VOIP).
Het instellen is echt zeer eenvoudig.

makkelijk: ja
eenvoudig: ja
beter: nee! verbindingen die wegvallen, echo, serieuze delay/vertraging, familie die constant moet terugbellen.
't is dan spotgoedkoop, maar je hebt er geen fluit aan! ben dat kotsbeu als dat wegvalt, of beschamend als je juist naar firma belt waar je al 10 min. in de wachtrij stond en net geholpen wordt!

waar ga je met problemen naar toe? mailen naar voipbuster? :-o

oké, er zijn betere voip providers: vb. 3starsnet.
heb je hun tarieven naar telenet eens goed bekeken! Ik word groen als ik daar aan denk! geef mij dan maar een forfait waar ALLES in zit!

en onthoudt: BT geeft ook GSM abbo met 60 SMS'en gratis/maand!
= 6 X 0.10 € = 6 €/maand GRATIS abbo
0,15 €/min. naar gsm.
Ik combineer dat met simyo voor gsm->fix (0.05 €/min incl connnectiekkost)

Caller-Id, 40 landen gratis bellen, 2de oproep, etc....

had edpnet 30 (betaalde 27 €) + 10 € disco = 37 €
7,5 € extra voor happy time + 10 € no limit tele2 = 54,5 € ZONDER caller-Id, enkel belgië, GEEN gratis GSM abbo met leuke tarieven....
Nee, mijn keuze staat vast....

Tele 2 ALL-IN: No way, Dommel homeUNconnect: geen haar op mijn hoofd, scarlet: ook veel problemen met die scarlet-box en strooien zand in de ogen.
pas op: edpnet blijft in mijn ogen de beste ISP. goede no-nonsense tarieven, zeer goede helpdesk.

Sorry dat ik de kudde niet volg, maar er moet toch 1 onnozelaar in het koude water durven springen :eek:
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

satsurfer schreef:Sorry dat ik de kudde niet volg, maar er moet toch 1 onnozelaar in het koude water durven springen :eek:


Ik hoop dat je je ervaringen met deze provider zal delen hier :-)

Ik vind Edpnet ook de beste provider tot nu toe, maar het is spijtig dat ze geen totaal paketten aanbieden. Al komt dat er misschien nog aan ...

En de Betamaxclonen zijn inderdaad niet wat het moet zijn, zoals ik al eerder hier gezegd had. Ik dacht dat het aan mijn goedkopere voip adapter lag (van E-tech) maar is nu zelfde probleem met Fritzbox ... niet dus ... al is algemeen geluidskwaliteit van Fritzbox wel beter, maar als rest van problemen er nog zijn dan ben je niet veel verder.

3stars is inderdaad een alternatief, maar vind prijzen ook niet redelijk.

Ik heb nog een paar maandjes tot de verhuis, dus kan ik het nog even afwachten en kijken wat ik dan in huis ga halen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

knip

Wat ik nergens terugvind:

- zijn jullie reseller van mobistar/scarlet/edpnet (vermoed het eerste)
Wij gebruiken gedeeltelijk M* voor internet. Maar internet toegang is door ons eigen netwerk en servers voorzien. Voor mobiel is dit hat Base netwerk.

- heb in 2004 euphony (mobistar netwerk) adsl aangevraagd, en 3 maand zonder internet gezeten. Op het einde zeiden ze me beter voor een andere aanbieder uit te kijken. Dit wil ik geen 2de keer meer meemaken.

Ze zeiden dat ze mij nooit een goede snelheid zouden kunnen garanderen, ik te ver van centrale woonde! Dan bij versatel aangevraagd en 3 weken later had ik aansluiting!

Ik zit nu bij edpnet op maximum profiel (6,6 Mbit DL/512 upload) zonder problemen op 2,3 km. van centrale.


- Doen jullie een line check vóór de installatie? Zodat jullie de klant kunnen garanderen dat ze steeds een goede verbinding zullen hebben.

050/67 ** ** Ja, voor ons op 1,8 km van de Centreale 6,6 Mbit

- Bieden jullie de mogelijkheid om in de toekomst ADSL2 verbindingen aan te bieden?
JA, vanaf oktober. Voor uw regio hebben we nog geen data.

- Geeft de bebox een bedrijfszekere oplossing qua telefonie, dus geen delay, echo, niet kunnen bellen. Dit wat ik regelmatig met voip in combinatie met fritzbox fon wlan 7140 voip heb (voipbuster & wmc telecom) We hebben zeer goede kwaliteit daar we QOS gebruiken en de DATA enkel over ons netwerk gaat.

- gebruiken jullie voip of voice over dsl?
VOIP over DSL maar enkel over eigen netwerk.

- is de bebox nog gratis? Modem gratis voor eerste 500 klanten, een besparing van 110 EURO! Nu voor eerste 2000 klanten

- wordt de downloadlimiet op korte termijn niet verhoogd zoals alle andere operatoren?
GEEN ANTWOORD gekregen. Aan de helpdesk heeft de persoon op 2 verschillende dagen gezegd dat het 40 GB is! was verwonderd dat het nog niet op de site stond!

- Moet ik de bebox gebruiken, kan de AVM fritzbox fon wlan voip ook voldoen? U dient onze Box te gebruiken.

- Wat zijn de voordelen voor Test-Aankoop leden? Gratis inschrijving
(= 40 euro activatiekosten die wegvallen)

- Zal de Bebox compatibel zijn voor televisie die jullie gaan aanbieden in 2009? Nee, er zal een extra box of nieuwe box voorzien worden.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Braindamage schreef:
satsurfer schreef:Sorry dat ik de kudde niet volg, maar er moet toch 1 onnozelaar in het koude water durven springen :eek:


Ik hoop dat je je ervaringen met deze provider zal delen hier :-)

Ik vind Edpnet ook de beste provider tot nu toe, maar het is spijtig dat ze geen totaal paketten aanbieden. Al komt dat er misschien nog aan ...

En de Betamaxclonen zijn inderdaad niet wat het moet zijn, zoals ik al eerder hier gezegd had. Ik dacht dat het aan mijn goedkopere voip adapter lag (van E-tech) maar is nu zelfde probleem met Fritzbox ... niet dus ... al is algemeen geluidskwaliteit van Fritzbox wel beter, maar als rest van problemen er nog zijn dan ben je niet veel verder.

3stars is inderdaad een alternatief, maar vind prijzen ook niet redelijk.

Ik heb nog een paar maandjes tot de verhuis, dus kan ik het nog even afwachten en kijken wat ik dan in huis ga halen

gebruik je de stun server? hier zijn er nog geen problemen geweest.
staat de poort open? codec priority? Qos?
Anders hebben ze ook grey-silver lines e.d. wel iets duurder.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

silencer schreef:hier zijn er nog geen problemen geweest.

Use Internet number aangevinkt
dan bij internet nr. '0'
Provider is NAT-aware: NIET aangevinkt
Use Internet number for registration: NIET aangevinkt
DTMF transmission: Automatic

silencer schreef:gebruik je de stun server?

registrar: sip.voip-central.net
proxy server: idem

WMC telecom
sip.voip-central.net

silencer schreef:codec priority?

always use voice coding in fixed-line network quality aangevinkt (G711u)
FRITZ!Box always uses lossless voice coding as in the fixed-line network.
Perform ENUM requests: NIET aangevinkt
Use Voice Activation Detection (VAD): NIET aangevinkt

silencer schreef:staat de poort open?

?
silencer schreef:Qos?

nergens te vinden bij fritzbox, bij Thomson SpeedTouch 780WL(i) (B-T) wel naar het schijnt.

silencer schreef:Anders hebben ze ook grey-silver lines e.d. wel iets duurder.

tja, laat mij activeren op 29/09/08, dus ga niet meer bijladen...ga het nu al niet opkrijgen, mijn saldo.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

silencer schreef:gebruik je de stun server? hier zijn er nog geen problemen geweest.
staat de poort open? codec priority? Qos?
Anders hebben ze ook grey-silver lines e.d. wel iets duurder.


Vind geen optie om de Stun server in te geven bij de Fritzbox 7470.
Voice coding staat op automatisch, gebruikt altijd G.711
Qos zal bij de fritzbox sowieso wel voorrang geven op de voip telefonie, daar het een voip router is veronderstel ik.

Heb geen poort open staan, maar is toch 1 toestel, dus is het wel nodig?
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Anders hebben ze ook grey-silver lines e.d. wel iets duurder.


:???:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

satsurfer schreef:tja, laat mij activeren op 29/09/08, dus ga niet meer bijladen...ga het nu al niet opkrijgen, mijn saldo.

activeren Bij Belgian Telecom
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Braindamage schreef:
silencer schreef:gebruik je de stun server? hier zijn er nog geen problemen geweest.
staat de poort open? codec priority? Qos?
Anders hebben ze ook grey-silver lines e.d. wel iets duurder.


Vind geen optie om de Stun server in te geven bij de Fritzbox 7470.
Voice coding staat op automatisch, gebruikt altijd G.711
Qos zal bij de fritzbox sowieso wel voorrang geven op de voip telefonie, daar het een voip router is veronderstel ik.

Heb geen poort open staan, maar is toch 1 toestel, dus is het wel nodig?

STUN WERKT BLIJKBAAR ENKEL(gelezen!) als je het als ata gebruikt???
Die verschillende lijnen zijn voor de pro gebruikers.
De poort zet je best open: routerip:5060
QOS / Traffic Shaping toch maar nakijken?
Delay e.d. kun je toch ook instellen of niet? Die instellingen kunnen echt een immens verschil geven.

http://whirlpool.net.au/wiki/?tag=VOIP_Quality
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

silencer schreef:STUN WERKT BLIJKBAAR ENKEL(gelezen!) als je het als ata gebruikt???
Die verschillende lijnen zijn voor de pro gebruikers.
De poort zet je best open: routerip:5060
QOS / Traffic Shaping toch maar nakijken?
Delay e.d. kun je toch ook instellen of niet? Die instellingen kunnen echt een immens verschil geven.

http://whirlpool.net.au/wiki/?tag=VOIP_Quality


Als ik een portforwarding het IP adres van de router opgeef, dan krijg ik de error : "ERROR: Entry conflicts with an internal rule"

Qos en Traffic Shapping opties vind ik niet

Delay kan ik blijkbaar ook niet instellen. Vind het toch nergens

Is vandaag blijkbaar nog gebeurd dat men ma iemand belde, geen beltoon te horen kreeg, maar dat aan de andere kant de telefoon wel ging en ze elkaar niet te horen kregen.

Geluidskwaliteit is prima, alleen dus bovenstaand probleem af en toe en dat geluid voor persoon die we bellen regelmatig weg valt en ze dus niet alles horen wat we zeggen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

satsurfer schreef:Wat ik nergens terugvind:

- wordt de downloadlimiet op korte termijn niet verhoogd zoals alle andere operatoren?
GEEN ANTWOORD gekregen. Aan de helpdesk heeft de persoon op 2 verschillende dagen gezegd dat het 40 GB is! was verwonderd dat het nog niet op de site stond!

ondertussen is het aangepast op de site!
http://www.belgian-telecom.be/SiteV3/20071218/nederlands/Bebox_particulier_ADSL.aspx

Had gisteren mijn aanvraag gedaan, maar een clausule geplaatst dat het onder voorwaarde van de 40 GB moest zijn!
stel je voor 20 X 1,21 € = 24,2 € extra
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”