Ik zit momenteel bij Dommel en ga overstappen naar een andere ISP. Mijn ogen zijn momenteel gericht op dxADSL en heb hier een paar vraagjes over. Ik kan ze natuurlijk ook stellen bij dxADSL maar ik ga ervan uit dat een verkoper nooit 100% objectieve informatie geeft.
Als je e-mails krijgt van dxADSL over facturatie, paswoordresets of andere, worden paswoorden dan clear-text in de e-mail gezet? (Bij Dommel is dit namelijk wel zo wat al een goed idee geeft over hoe veilig hun netwerk wel niet is. Overigens kan je bijvoorbeeld makkelijk iedereen zijn factuur downloaden aangezien dit onbeveiligd is en gewoon een moeilijk te raden bestandsnaam heeft, het principe van security by obscurity dus.)
Hoe zit het met de klantvriendelijkheid van de helpdeskmedewerkers? Zijn deze ook zeer wispelturig of eerder normaal, vriendelijk, onvriendelijk.... ?
Kunnen er e-mails verstuurd worden langs de SMTP server met non propretairy e-mail clients zoals daar zijnde Mozilla Thunderbird? Bij Dommel gaat dit immers niet meer sinds vrijdagavond 17 oktober, enkel Microsoft Outlook mag nog.
Maakt dxADSL overal gebruik van het Belgacom netwerk en zo niet welk netwerk dan wel?
Welke poorten zijn allemaal geblokkeerd?
Wat is de snelheid als je op smallband zit als je normaal 6 MBit hebt?
Gaat dat goed bittorent, emule, kazaa, limeware, ....?
Zijn er ergens verdoken kosten waar je eerder niet op gerekend had?
Heeft iemand weet van dxADSL solvabiliteit? Ik wil namelijk niet hetzelfde voor hebben als de E-Leven gebruikers
Last but not lease, zijn jullie content van dxADSL?
Vragenlijst over dxADSL
Facturatie mails zijn er niet, je kan deze bekijken op de site. Paswoord wordt per brief toegestuurd
Helpdeskmedewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam, ze zijn telefonisch goed bereikbaar en antwoorden meestal ook vlot op mails (responstijd < 1 dag soms < 1 uur)
Ik heb geen weet van beperking van e-mail clients, ik gebruik zelf Windows mail
dxADSL maakt doorgaans gebruik van het Scarlet netwerk, sinds de openstelling van het BGC adsl2+ netwerk wordt er eveneens (beperkt) ADSL2+ aangeboden met 12/9 Mbit profielen
Er zijn geen poorten geblokkeerd er wordt niks gecapped.
Poort 25 uitgaand is eveneens open.
Geen idee ik weet niet of er ooit al iemand op smalband gezeten heeft, Ze hebben een FUP regeling maar je mag niet overdrijven natuurlijk
P2P, en usenet servers werk goed: ze hebben geen eigen usenet (binaries) server
Het is een klein bedrijf, dus weinig personeel en groeien sterk.
Ik heb nog nergens gehoord dat het slecht gaat.
De enige verdoken kost kan een discoverylijn zijn of een raw copper aan €7. Modem moet zelf gekocht worden (kan ook bij hen maar vind ik te duur)
Ik ben tevreden, ik had aanvankelijk snelheidsdrops maar die werden opgelost na een capaciteitsverhoging. Het is prijs/kwaliteit één van de beste aanbiedingen maar er kunnen dus al eens saturatieproblemen optreden op het Scarlet netwerk. Indien je aansluitbaar bent op het BGC netwerk ga je zeker geen problemen hebben.
Helpdeskmedewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam, ze zijn telefonisch goed bereikbaar en antwoorden meestal ook vlot op mails (responstijd < 1 dag soms < 1 uur)
Ik heb geen weet van beperking van e-mail clients, ik gebruik zelf Windows mail
dxADSL maakt doorgaans gebruik van het Scarlet netwerk, sinds de openstelling van het BGC adsl2+ netwerk wordt er eveneens (beperkt) ADSL2+ aangeboden met 12/9 Mbit profielen
Er zijn geen poorten geblokkeerd er wordt niks gecapped.
Poort 25 uitgaand is eveneens open.
Geen idee ik weet niet of er ooit al iemand op smalband gezeten heeft, Ze hebben een FUP regeling maar je mag niet overdrijven natuurlijk
P2P, en usenet servers werk goed: ze hebben geen eigen usenet (binaries) server
Het is een klein bedrijf, dus weinig personeel en groeien sterk.
Ik heb nog nergens gehoord dat het slecht gaat.
De enige verdoken kost kan een discoverylijn zijn of een raw copper aan €7. Modem moet zelf gekocht worden (kan ook bij hen maar vind ik te duur)
Ik ben tevreden, ik had aanvankelijk snelheidsdrops maar die werden opgelost na een capaciteitsverhoging. Het is prijs/kwaliteit één van de beste aanbiedingen maar er kunnen dus al eens saturatieproblemen optreden op het Scarlet netwerk. Indien je aansluitbaar bent op het BGC netwerk ga je zeker geen problemen hebben.
Laatst gewijzigd door Special_K 18 okt 2008, 17:09, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
nog geen password resets of dergelijk gebeurt hier maar uw initiele password krijg je via briefMarauder schreef:Ik zit momenteel bij Dommel en ga overstappen naar een andere ISP. Mijn ogen zijn momenteel gericht op dxADSL en heb hier een paar vraagjes over. Ik kan ze natuurlijk ook stellen bij dxADSL maar ik ga ervan uit dat een verkoper nooit 100% objectieve informatie geeft.
Als je e-mails krijgt van dxADSL over facturatie, paswoordresets of andere, worden paswoorden dan clear-text in de e-mail gezet?
ENORM vriendelijk Zijn ook bereid terug te bellen (mss nu niet meer? dunno)
Hoe zit het met de klantvriendelijkheid van de helpdeskmedewerkers? Zijn deze ook zeer wispelturig of eerder normaal, vriendelijk, onvriendelijk.... ?
Zeer behulpzaam, geen tralala van "zet uw antivirus uit" of "het ligt aan uw spyware"
outlook, thunderbird, live mail werken
Kunnen er e-mails verstuurd worden langs de SMTP server met non propretairy e-mail clients zoals daar zijnde Mozilla Thunderbird? Bij Dommel gaat dit immers niet meer sinds vrijdagavond 17 oktober, enkel Microsoft Outlook mag nog.
scarletMaakt dxADSL overal gebruik van het Belgacom netwerk en zo niet welk netwerk dan wel?
geenWelke poorten zijn allemaal geblokkeerd?
ik denk ni dat er al mensen zijn die op smallband zijn geweest, ze zijn niet strikt met limieten (zeggen zelf ook wel). Ben 2 keer over mijn limiet geweest (paar +10%) heb niks gemerktWat is de snelheid als je op smallband zit als je normaal 6 MBit hebt?
ja (tenminste als je geen vista hebt, maar dat is isp onafhankelijk)Gaat dat goed bittorent, emule, kazaa, limeware, ....?
nopeZijn er ergens verdoken kosten waar je eerder niet op gerekend had?
geen ideeHeeft iemand weet van dxADSL solvabiliteit? Ik wil namelijk niet hetzelfde voor hebben als de E-Leven gebruikers
[/quote]Last but not lease, zijn jullie content van dxADSL?
Ja
PS: wel opletten met overbevolkte DSLAM's. Zelfde verhal als bij edpnet//scarlet. Lijken wel alles te doen wat ze kunnen om upgrades te doorvoeren
Laatst gewijzigd door liger 18 okt 2008, 17:09, in totaal 1 gewijzigd.
- Asuske
- Member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 12:14
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ben toch ook wel benieuwd naar het antwoord op bepaalde vragen,daar ik toch ook wel (onder voorbehoud ) op zoek ben naar een andere provider met iets meer snelheid,dan 4 megabit
Ohja heb zelf nog een klein vraagske, de upload bij dxadsl word die meegeteld of telt alleen de download?
Ohja heb zelf nog een klein vraagske, de upload bij dxadsl word die meegeteld of telt alleen de download?
Laatst gewijzigd door Asuske 18 okt 2008, 17:34, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
- Locatie: Kapelle op den Bos
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Asuske schreef:Ik ben toch ook wel benieuwd naar het antwoord op bepaalde vragen,daar ik toch ook wel (onder voorbehoud :-D ) op zoek ben naar een andere provider met iets meer snelheid,dan 4 megabit
:wink:
Met alle respect voor dit eenmans bedrijf, maar deze bedrijven zijn nu eenmaal veel kwetsbaarder.
Ik wacht af hoe het breedband landschap in België er zal uitzien binnen een 3 weken, als er duidelijk is rond de scarlet overname door belgacom.
Er moet wat bewegen, het huidige aanbod van telenet breedband + telefonie is voor 95% van de breedbandgebruikers veel aantrekkelijker en bedrijfszekerder dan adsl.
Ik ben supercontent van edpnet ( al 3 jaar klant ! ) maar veel te duur vgl met telenet !
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik ben zelf ook bij DxAdsl en alleen maar positieve punten.
Gisteren waren ze een kleine dag offline (zoals je in een ander topic kunt lezen) en ik heb toen gebeld naar de helpdesk en het heeft 15 seconden geduurd voordat ik binnengeraakte.
En tijdens mijn bestelling moest ik ook eens bellen en dat duurde een kleine minuut.
Dus ik ben best tevreden. (Zijn trouwens tot 20u beschikbaar)
Over welke poort er geblokkeerd wordt, weet ik niet. Ik had het een jaar geleden gevraagd en dan zeiden ze enkel poort 25, maar ondertussen weet ik het niet. Ik gebruik die poort niet (maar 465).
Ben zelf nog nooit op smallband geraakt, maar ook nog nooit boven mijn limiet geraakt. Maar ik heb het hen eens gevraagd en ze zeggen dat ze normaal niemand direct op smallband zetten, tenzij ze overdrijven. Over 10 Gb te veel (als uw limiet 40 Gb is) doen ze niet moeilijk.
(Maar dit geeft natuurlijk geen garantie)
Gisteren waren ze een kleine dag offline (zoals je in een ander topic kunt lezen) en ik heb toen gebeld naar de helpdesk en het heeft 15 seconden geduurd voordat ik binnengeraakte.
En tijdens mijn bestelling moest ik ook eens bellen en dat duurde een kleine minuut.
Dus ik ben best tevreden. (Zijn trouwens tot 20u beschikbaar)
Over welke poort er geblokkeerd wordt, weet ik niet. Ik had het een jaar geleden gevraagd en dan zeiden ze enkel poort 25, maar ondertussen weet ik het niet. Ik gebruik die poort niet (maar 465).
Ben zelf nog nooit op smallband geraakt, maar ook nog nooit boven mijn limiet geraakt. Maar ik heb het hen eens gevraagd en ze zeggen dat ze normaal niemand direct op smallband zetten, tenzij ze overdrijven. Over 10 Gb te veel (als uw limiet 40 Gb is) doen ze niet moeilijk.
(Maar dit geeft natuurlijk geen garantie)
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Van die downtime vrijdag heb ik geen last gehad , wel deze morgen een uur of 3 downtime hierdriesve schreef: Gisteren waren ze een kleine dag offline (zoals je in een ander topic kunt lezen)
Over welke poort er geblokkeerd wordt, weet ik niet. Ik had het een jaar geleden gevraagd en dan zeiden ze enkel poort 25, maar ondertussen weet ik het niet. Ik gebruik die poort niet (maar 465).
Bij aansluiting een drietal weken geleden , werd mij verzekerd dat ze geen poorten blokkeerden bij dxadsl
Bedankt voor de reacties!
Die downtime is wel vervelend. Toen ik nog bij Latribu zat werd het op een gegeven ogenblik overgenomen door EDPNet. Zij hebben de Latribu'ers vervolgens op het toendertijd overbevolkte Scarlet netwerk gezet met alle miserie vandien (wekenlang snelheid gecapt tot 20KB/s, dagen geen internet, internet dat om de zoveel tijd uitviel ) Dat was de directe aanleiding voor mijn overstap naar Dommel die gebruik ma(a)k(t)en van het Belgcom netwerk. Ik wist toen al dat hun support op geen kl**e trok maar dat nam ik er maar bij.
Misschien toch nog even wachten en hopen dat Belgacom Scarlet overneemt. Slecht voor de concurrentie en de prijzen maar hopelijk beter voor de kwaliteit.
Die downtime is wel vervelend. Toen ik nog bij Latribu zat werd het op een gegeven ogenblik overgenomen door EDPNet. Zij hebben de Latribu'ers vervolgens op het toendertijd overbevolkte Scarlet netwerk gezet met alle miserie vandien (wekenlang snelheid gecapt tot 20KB/s, dagen geen internet, internet dat om de zoveel tijd uitviel ) Dat was de directe aanleiding voor mijn overstap naar Dommel die gebruik ma(a)k(t)en van het Belgcom netwerk. Ik wist toen al dat hun support op geen kl**e trok maar dat nam ik er maar bij.
Misschien toch nog even wachten en hopen dat Belgacom Scarlet overneemt. Slecht voor de concurrentie en de prijzen maar hopelijk beter voor de kwaliteit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Dit kwam eigenlijk wel door EDPNET. EDPNET is plots al die klanten gaan migreren zonder eerst te overleggen voor een capaciteitsverhoging. Gevolg: plots een overbevolkt netwerkMarauder schreef:Toen ik nog bij Latribu zat werd het op een gegeven ogenblik overgenomen door EDPNet. Zij hebben de Latribu'ers vervolgens op het toendertijd overbevolkte Scarlet netwerk gezet met alle miserie vandien (wekenlang snelheid gecapt tot 20KB/s, dagen geen internet, internet dat om de zoveel tijd uitviel
@Kenneth: als je met outlook kan sturen, lukt thunderbird ook.
-
- Premium Member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
@ lithion : awel, dat is het nu. Als het met het ene lukt, moet het met het andere ook lukken.
Maar heb net iets in een ander topic gelezen dat men iets veranderd heeft aan authorisatie van smtp server bij Dommel. En blijkbaar moet je dat afzetten in thunderbird
Maar heb net iets in een ander topic gelezen dat men iets veranderd heeft aan authorisatie van smtp server bij Dommel. En blijkbaar moet je dat afzetten in thunderbird
sinds vorige week ben ik ook van Dommel naar DXadsl overgestapt. Voorlopig niets dan positieve zaken. Helpdesk is heel vriendelijk, vlot bereikbaar en als je even moet wachten verontschuldigen ze zich al. Ook altijd vlot helpen. BGC had me op een 9mbit profiel gezet en ik mocht van dxadsl zelf kiezen of ik naar 12mbit wou of op 9mbit blijven. Ik heb het 12mbit gevraagd en als er teveel disconnects zijn moet ik gewoon een seintje geven en zetten ze me terug op het 9mbit profiel.
Downloads gaan lekker snel. Het enige voordeel wat dommel had waren de newsgroups maar met een home abo en een andere newsserver kom je nog maar aan evenveel en je krijgt er wel veel meer service voor. Vergelijk het dommel deel van het forum met dit deel en je weet direct wat te kiezen.
Downloads gaan lekker snel. Het enige voordeel wat dommel had waren de newsgroups maar met een home abo en een andere newsserver kom je nog maar aan evenveel en je krijgt er wel veel meer service voor. Vergelijk het dommel deel van het forum met dit deel en je weet direct wat te kiezen.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
- metal
- Elite Poster
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
- Locatie: mol
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Kheb mijn aanvraag voor een verhuis van dommel meer als een week geleden aangevraagd en nog niks terug gekregen. Da was toch ook de laatste druppel van die mensen zenne. Net nen mail naar de mensen van dxadsl gestuurd en als de periode voor mij aan te sluiten nie te lang is vliegt dieje dommel hier ook zenne.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Hou er rekening mee dat bij ADSL providers je snelheid niet afhangt van wat de provider je geeft, maar wat technisch mogelijk is. Als je nu een edpnet lijn, zal je dxadsl lijn in se dezelfde zijn. (beide scarlet resellers)Asuske schreef:Ik ben toch ook wel benieuwd naar het antwoord op bepaalde vragen,daar ik toch ook wel (onder voorbehoud ) op zoek ben naar een andere provider met iets meer snelheid,dan 4 megabit
Ohja heb zelf nog een klein vraagske, de upload bij dxadsl word die meegeteld of telt alleen de download?
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
- Locatie: Brecht
- Bedankt: 1 keer
Ik ben eigenlijk best wel tevreden met DxADSL,ondanks enige problemen.
Ze zijner zeer soepel,dat heb ik al ondervonden.
Ik had een "home" abo afgesloten voor 24.95 en twee weken later komen ze
met een nieuw abo:de "home" is nu 26.95 maar heeft 75Gb limiet en de
"small home" voor 24.95 met 40Gb limiet.
Hebben ze dus gratis mijn abo ge-upgrade,normaal kost dat 25 euro aansluit-
kosten.
Bij klachten over frequente reconnects hebben ze mijn lijn op ADSL2+ gezet.
(was eigenlijk zinloos want ik zit 5km van de centrale) ,maar gewoon om te
zien of het beter zou zijn.Een week later krijg ik een mailtje om te vragen
of de situatie al verbeterd is!Die lijn is van Belgacom ,kunnen zij eigenlijk niks
aan doen,maar ze helpen je wel,in de mate van het mogelijke.
Ik was vroeger klant bij Telenet,maar ik vond ze te duur worden,en die
belachelijke limieten!Iedere keer werd ik als een klein kind op smalband gezet!
Technisch was alles OK en 100% betrouwbaar,maar ik vond toch dat ik werd afgezet
door Telenet.
Als enige verschil in het dagelijks gebruik merk ik wel dat de afwezigheid van
een proxi server bij dxADSL een gemis is.de DNS lookup gaat traag maar de rest
is prima.
Ze zijner zeer soepel,dat heb ik al ondervonden.
Ik had een "home" abo afgesloten voor 24.95 en twee weken later komen ze
met een nieuw abo:de "home" is nu 26.95 maar heeft 75Gb limiet en de
"small home" voor 24.95 met 40Gb limiet.
Hebben ze dus gratis mijn abo ge-upgrade,normaal kost dat 25 euro aansluit-
kosten.
Bij klachten over frequente reconnects hebben ze mijn lijn op ADSL2+ gezet.
(was eigenlijk zinloos want ik zit 5km van de centrale) ,maar gewoon om te
zien of het beter zou zijn.Een week later krijg ik een mailtje om te vragen
of de situatie al verbeterd is!Die lijn is van Belgacom ,kunnen zij eigenlijk niks
aan doen,maar ze helpen je wel,in de mate van het mogelijke.
Ik was vroeger klant bij Telenet,maar ik vond ze te duur worden,en die
belachelijke limieten!Iedere keer werd ik als een klein kind op smalband gezet!
Technisch was alles OK en 100% betrouwbaar,maar ik vond toch dat ik werd afgezet
door Telenet.
Als enige verschil in het dagelijks gebruik merk ik wel dat de afwezigheid van
een proxi server bij dxADSL een gemis is.de DNS lookup gaat traag maar de rest
is prima.
-
- Premium Member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37
daarvoor kan je opendns gebruiken. Die is iets sneller dan de standaard ISP dns servers (vaak toch, bvb dommel)cowboy_film_fan schreef:Ik ben eigenlijk best wel tevreden met DxADSL,ondanks enige problemen.
Ze zijner zeer soepel,dat heb ik al ondervonden.
Ik had een "home" abo afgesloten voor 24.95 en twee weken later komen ze
met een nieuw abo:de "home" is nu 26.95 maar heeft 75Gb limiet en de
"small home" voor 24.95 met 40Gb limiet.
Hebben ze dus gratis mijn abo ge-upgrade,normaal kost dat 25 euro aansluit-
kosten.
Bij klachten over frequente reconnects hebben ze mijn lijn op ADSL2+ gezet.
(was eigenlijk zinloos want ik zit 5km van de centrale) ,maar gewoon om te
zien of het beter zou zijn.Een week later krijg ik een mailtje om te vragen
of de situatie al verbeterd is!Die lijn is van Belgacom ,kunnen zij eigenlijk niks
aan doen,maar ze helpen je wel,in de mate van het mogelijke.
Ik was vroeger klant bij Telenet,maar ik vond ze te duur worden,en die
belachelijke limieten!Iedere keer werd ik als een klein kind op smalband gezet!
Technisch was alles OK en 100% betrouwbaar,maar ik vond toch dat ik werd afgezet
door Telenet.
Als enige verschil in het dagelijks gebruik merk ik wel dat de afwezigheid van
een proxi server bij dxADSL een gemis is.de DNS lookup gaat traag maar de rest
is prima.
- Asuske
- Member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 12:14
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
Devilzown schreef:Hou er rekening mee dat bij ADSL providers je snelheid niet afhangt van wat de provider je geeft, maar wat technisch mogelijk is. Als je nu een edpnet lijn, zal je dxadsl lijn in se dezelfde zijn. (beide scarlet resellers)Asuske schreef:Ik ben toch ook wel benieuwd naar het antwoord op bepaalde vragen,daar ik toch ook wel (onder voorbehoud ) op zoek ben naar een andere provider met iets meer snelheid,dan 4 megabit
Ohja heb zelf nog een klein vraagske, de upload bij dxadsl word die meegeteld of telt alleen de download?
Okay thx voor the reply
Dus tzal bij Dommel blijven worden,zoveel is alvast duidelijk want had navraag gedaan bij Dx-adsl en daar zeiden ze me van als ik een 6mbit profiel zou aanvragen,dat ik werkelijk maar 3mbit zou krijgen.Tzal wachten worden op ADSL2+(voor zover dat er ooit komt hier), ofwel terug naar telenet