Vragenlijst over dxADSL

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Ik zit momenteel bij Dommel en ga overstappen naar een andere ISP. Mijn ogen zijn momenteel gericht op dxADSL en heb hier een paar vraagjes over. Ik kan ze natuurlijk ook stellen bij dxADSL maar ik ga ervan uit dat een verkoper nooit 100% objectieve informatie geeft.


Als je e-mails krijgt van dxADSL over facturatie, paswoordresets of andere, worden paswoorden dan clear-text in de e-mail gezet? (Bij Dommel is dit namelijk wel zo wat al een goed idee geeft over hoe veilig hun netwerk wel niet is. Overigens kan je bijvoorbeeld makkelijk iedereen zijn factuur downloaden aangezien dit onbeveiligd is en gewoon een moeilijk te raden bestandsnaam heeft, het principe van security by obscurity dus.)

Hoe zit het met de klantvriendelijkheid van de helpdeskmedewerkers? Zijn deze ook zeer wispelturig of eerder normaal, vriendelijk, onvriendelijk.... ?

Kunnen er e-mails verstuurd worden langs de SMTP server met non propretairy e-mail clients zoals daar zijnde Mozilla Thunderbird? Bij Dommel gaat dit immers niet meer sinds vrijdagavond 17 oktober, enkel Microsoft Outlook mag nog.

Maakt dxADSL overal gebruik van het Belgacom netwerk en zo niet welk netwerk dan wel?

Welke poorten zijn allemaal geblokkeerd?

Wat is de snelheid als je op smallband zit als je normaal 6 MBit hebt?

Gaat dat goed bittorent, emule, kazaa, limeware, ....? :-D

Zijn er ergens verdoken kosten waar je eerder niet op gerekend had?

Heeft iemand weet van dxADSL solvabiliteit? Ik wil namelijk niet hetzelfde voor hebben als de E-Leven gebruikers :wink:

Last but not lease, zijn jullie content van dxADSL?
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Facturatie mails zijn er niet, je kan deze bekijken op de site. Paswoord wordt per brief toegestuurd

Helpdeskmedewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam, ze zijn telefonisch goed bereikbaar en antwoorden meestal ook vlot op mails (responstijd < 1 dag soms < 1 uur)

Ik heb geen weet van beperking van e-mail clients, ik gebruik zelf Windows mail

dxADSL maakt doorgaans gebruik van het Scarlet netwerk, sinds de openstelling van het BGC adsl2+ netwerk wordt er eveneens (beperkt) ADSL2+ aangeboden met 12/9 Mbit profielen

Er zijn geen poorten geblokkeerd er wordt niks gecapped.
Poort 25 uitgaand is eveneens open.

Geen idee ik weet niet of er ooit al iemand op smalband gezeten heeft, Ze hebben een FUP regeling maar je mag niet overdrijven natuurlijk

P2P, en usenet servers werk goed: ze hebben geen eigen usenet (binaries) server

Het is een klein bedrijf, dus weinig personeel en groeien sterk.
Ik heb nog nergens gehoord dat het slecht gaat.

De enige verdoken kost kan een discoverylijn zijn of een raw copper aan €7. Modem moet zelf gekocht worden (kan ook bij hen maar vind ik te duur)

Ik ben tevreden, ik had aanvankelijk snelheidsdrops maar die werden opgelost na een capaciteitsverhoging. Het is prijs/kwaliteit één van de beste aanbiedingen maar er kunnen dus al eens saturatieproblemen optreden op het Scarlet netwerk. Indien je aansluitbaar bent op het BGC netwerk ga je zeker geen problemen hebben.
Laatst gewijzigd door Special_K 18 okt 2008, 17:09, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Marauder schreef:Ik zit momenteel bij Dommel en ga overstappen naar een andere ISP. Mijn ogen zijn momenteel gericht op dxADSL en heb hier een paar vraagjes over. Ik kan ze natuurlijk ook stellen bij dxADSL maar ik ga ervan uit dat een verkoper nooit 100% objectieve informatie geeft.


Als je e-mails krijgt van dxADSL over facturatie, paswoordresets of andere, worden paswoorden dan clear-text in de e-mail gezet?

nog geen password resets of dergelijk gebeurt hier maar uw initiele password krijg je via brief

Hoe zit het met de klantvriendelijkheid van de helpdeskmedewerkers? Zijn deze ook zeer wispelturig of eerder normaal, vriendelijk, onvriendelijk.... ?

ENORM vriendelijk :D Zijn ook bereid terug te bellen (mss nu niet meer? dunno)
Zeer behulpzaam, geen tralala van "zet uw antivirus uit" of "het ligt aan uw spyware"

Kunnen er e-mails verstuurd worden langs de SMTP server met non propretairy e-mail clients zoals daar zijnde Mozilla Thunderbird? Bij Dommel gaat dit immers niet meer sinds vrijdagavond 17 oktober, enkel Microsoft Outlook mag nog.

outlook, thunderbird, live mail werken
Maakt dxADSL overal gebruik van het Belgacom netwerk en zo niet welk netwerk dan wel?

scarlet

Welke poorten zijn allemaal geblokkeerd?

geen
Wat is de snelheid als je op smallband zit als je normaal 6 MBit hebt?

ik denk ni dat er al mensen zijn die op smallband zijn geweest, ze zijn niet strikt met limieten (zeggen zelf ook wel). Ben 2 keer over mijn limiet geweest (paar +10%) heb niks gemerkt

Gaat dat goed bittorent, emule, kazaa, limeware, ....? :-D

ja (tenminste als je geen vista hebt, maar dat is isp onafhankelijk)

Zijn er ergens verdoken kosten waar je eerder niet op gerekend had?


nope
Heeft iemand weet van dxADSL solvabiliteit? Ik wil namelijk niet hetzelfde voor hebben als de E-Leven gebruikers :wink:

geen idee
Last but not lease, zijn jullie content van dxADSL?

[/quote]
Ja

PS: wel opletten met overbevolkte DSLAM's. Zelfde verhal als bij edpnet//scarlet. Lijken wel alles te doen wat ze kunnen om upgrades te doorvoeren
Laatst gewijzigd door liger 18 okt 2008, 17:09, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Asuske
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 dec 2007, 12:14
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben toch ook wel benieuwd naar het antwoord op bepaalde vragen,daar ik toch ook wel (onder voorbehoud :-D ) op zoek ben naar een andere provider met iets meer snelheid,dan 4 megabit
:wink:

Ohja heb zelf nog een klein vraagske, de upload bij dxadsl word die meegeteld of telt alleen de download?
Laatst gewijzigd door Asuske 18 okt 2008, 17:34, in totaal 2 gewijzigd.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Asuske schreef:Ik ben toch ook wel benieuwd naar het antwoord op bepaalde vragen,daar ik toch ook wel (onder voorbehoud :-D ) op zoek ben naar een andere provider met iets meer snelheid,dan 4 megabit
:wink:



Met alle respect voor dit eenmans bedrijf, maar deze bedrijven zijn nu eenmaal veel kwetsbaarder.
Ik wacht af hoe het breedband landschap in België er zal uitzien binnen een 3 weken, als er duidelijk is rond de scarlet overname door belgacom.
Er moet wat bewegen, het huidige aanbod van telenet breedband + telefonie is voor 95% van de breedbandgebruikers veel aantrekkelijker en bedrijfszekerder dan adsl.
Ik ben supercontent van edpnet ( al 3 jaar klant ! ) maar veel te duur vgl met telenet !
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik ben zelf ook bij DxAdsl en alleen maar positieve punten.

Gisteren waren ze een kleine dag offline (zoals je in een ander topic kunt lezen) en ik heb toen gebeld naar de helpdesk en het heeft 15 seconden geduurd voordat ik binnengeraakte.
En tijdens mijn bestelling moest ik ook eens bellen en dat duurde een kleine minuut.

Dus ik ben best tevreden. (Zijn trouwens tot 20u beschikbaar)

Over welke poort er geblokkeerd wordt, weet ik niet. Ik had het een jaar geleden gevraagd en dan zeiden ze enkel poort 25, maar ondertussen weet ik het niet. Ik gebruik die poort niet (maar 465).

Ben zelf nog nooit op smallband geraakt, maar ook nog nooit boven mijn limiet geraakt. Maar ik heb het hen eens gevraagd en ze zeggen dat ze normaal niemand direct op smallband zetten, tenzij ze overdrijven. Over 10 Gb te veel (als uw limiet 40 Gb is) doen ze niet moeilijk.
(Maar dit geeft natuurlijk geen garantie)
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

driesve schreef:Gisteren waren ze een kleine dag offline (zoals je in een ander topic kunt lezen)

Over welke poort er geblokkeerd wordt, weet ik niet. Ik had het een jaar geleden gevraagd en dan zeiden ze enkel poort 25, maar ondertussen weet ik het niet. Ik gebruik die poort niet (maar 465).


Van die downtime vrijdag heb ik geen last gehad , wel deze morgen een uur of 3 downtime hier :-(

Bij aansluiting een drietal weken geleden , werd mij verzekerd dat ze geen poorten blokkeerden bij dxadsl :wink:
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Bedankt voor de reacties!

Die downtime is wel vervelend. Toen ik nog bij Latribu zat werd het op een gegeven ogenblik overgenomen door EDPNet. Zij hebben de Latribu'ers vervolgens op het toendertijd overbevolkte Scarlet netwerk gezet met alle miserie vandien (wekenlang snelheid gecapt tot 20KB/s, dagen geen internet, internet dat om de zoveel tijd uitviel :-() Dat was de directe aanleiding voor mijn overstap naar Dommel die gebruik ma(a)k(t)en van het Belgcom netwerk. Ik wist toen al dat hun support op geen kl**e trok maar dat nam ik er maar bij.

Misschien toch nog even wachten en hopen dat Belgacom Scarlet overneemt. Slecht voor de concurrentie en de prijzen maar hopelijk beter voor de kwaliteit.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Niet echt voor dit topic maar is eerste dak hoor da je geen mails kan versturen met Thunderbird maar wel met Outlook :?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Marauder schreef:Toen ik nog bij Latribu zat werd het op een gegeven ogenblik overgenomen door EDPNet. Zij hebben de Latribu'ers vervolgens op het toendertijd overbevolkte Scarlet netwerk gezet met alle miserie vandien (wekenlang snelheid gecapt tot 20KB/s, dagen geen internet, internet dat om de zoveel tijd uitviel

Dit kwam eigenlijk wel door EDPNET. EDPNET is plots al die klanten gaan migreren zonder eerst te overleggen voor een capaciteitsverhoging. Gevolg: plots een overbevolkt netwerk ;)

@Kenneth: als je met outlook kan sturen, lukt thunderbird ook.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

@ lithion : awel, dat is het nu. Als het met het ene lukt, moet het met het andere ook lukken.

Maar heb net iets in een ander topic gelezen dat men iets veranderd heeft aan authorisatie van smtp server bij Dommel. En blijkbaar moet je dat afzetten in thunderbird
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

sinds vorige week ben ik ook van Dommel naar DXadsl overgestapt. Voorlopig niets dan positieve zaken. Helpdesk is heel vriendelijk, vlot bereikbaar en als je even moet wachten verontschuldigen ze zich al. Ook altijd vlot helpen. BGC had me op een 9mbit profiel gezet en ik mocht van dxadsl zelf kiezen of ik naar 12mbit wou of op 9mbit blijven. Ik heb het 12mbit gevraagd en als er teveel disconnects zijn moet ik gewoon een seintje geven en zetten ze me terug op het 9mbit profiel.

Downloads gaan lekker snel. Het enige voordeel wat dommel had waren de newsgroups maar met een home abo en een andere newsserver kom je nog maar aan evenveel en je krijgt er wel veel meer service voor. Vergelijk het dommel deel van het forum met dit deel en je weet direct wat te kiezen.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Kheb mijn aanvraag voor een verhuis van dommel meer als een week geleden aangevraagd en nog niks terug gekregen. Da was toch ook de laatste druppel van die mensen zenne. Net nen mail naar de mensen van dxadsl gestuurd en als de periode voor mij aan te sluiten nie te lang is vliegt dieje dommel hier ook zenne.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Asuske schreef:Ik ben toch ook wel benieuwd naar het antwoord op bepaalde vragen,daar ik toch ook wel (onder voorbehoud :-D ) op zoek ben naar een andere provider met iets meer snelheid,dan 4 megabit
:wink:

Ohja heb zelf nog een klein vraagske, de upload bij dxadsl word die meegeteld of telt alleen de download?


Hou er rekening mee dat bij ADSL providers je snelheid niet afhangt van wat de provider je geeft, maar wat technisch mogelijk is. Als je nu een edpnet lijn, zal je dxadsl lijn in se dezelfde zijn. (beide scarlet resellers)
cowboy_film_fan
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Brecht
Bedankt: 1 keer

Ik ben eigenlijk best wel tevreden met DxADSL,ondanks enige problemen.
Ze zijner zeer soepel,dat heb ik al ondervonden.
Ik had een "home" abo afgesloten voor 24.95 en twee weken later komen ze
met een nieuw abo:de "home" is nu 26.95 maar heeft 75Gb limiet en de
"small home" voor 24.95 met 40Gb limiet.
Hebben ze dus gratis mijn abo ge-upgrade,normaal kost dat 25 euro aansluit-
kosten.

Bij klachten over frequente reconnects hebben ze mijn lijn op ADSL2+ gezet.
(was eigenlijk zinloos want ik zit 5km van de centrale) ,maar gewoon om te
zien of het beter zou zijn.Een week later krijg ik een mailtje om te vragen
of de situatie al verbeterd is!Die lijn is van Belgacom ,kunnen zij eigenlijk niks
aan doen,maar ze helpen je wel,in de mate van het mogelijke.

Ik was vroeger klant bij Telenet,maar ik vond ze te duur worden,en die
belachelijke limieten!Iedere keer werd ik als een klein kind op smalband gezet!
Technisch was alles OK en 100% betrouwbaar,maar ik vond toch dat ik werd afgezet
door Telenet.

Als enige verschil in het dagelijks gebruik merk ik wel dat de afwezigheid van
een proxi server bij dxADSL een gemis is.de DNS lookup gaat traag maar de rest
is prima.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

cowboy_film_fan schreef:Ik ben eigenlijk best wel tevreden met DxADSL,ondanks enige problemen.
Ze zijner zeer soepel,dat heb ik al ondervonden.
Ik had een "home" abo afgesloten voor 24.95 en twee weken later komen ze
met een nieuw abo:de "home" is nu 26.95 maar heeft 75Gb limiet en de
"small home" voor 24.95 met 40Gb limiet.
Hebben ze dus gratis mijn abo ge-upgrade,normaal kost dat 25 euro aansluit-
kosten.

Bij klachten over frequente reconnects hebben ze mijn lijn op ADSL2+ gezet.
(was eigenlijk zinloos want ik zit 5km van de centrale) ,maar gewoon om te
zien of het beter zou zijn.Een week later krijg ik een mailtje om te vragen
of de situatie al verbeterd is!Die lijn is van Belgacom ,kunnen zij eigenlijk niks
aan doen,maar ze helpen je wel,in de mate van het mogelijke.

Ik was vroeger klant bij Telenet,maar ik vond ze te duur worden,en die
belachelijke limieten!Iedere keer werd ik als een klein kind op smalband gezet!
Technisch was alles OK en 100% betrouwbaar,maar ik vond toch dat ik werd afgezet
door Telenet.

Als enige verschil in het dagelijks gebruik merk ik wel dat de afwezigheid van
een proxi server bij dxADSL een gemis is.de DNS lookup gaat traag maar de rest
is prima.


daarvoor kan je opendns gebruiken. Die is iets sneller dan de standaard ISP dns servers (vaak toch, bvb dommel)
Gebruikersavatar
Asuske
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 dec 2007, 12:14
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Devilzown schreef:
Asuske schreef:Ik ben toch ook wel benieuwd naar het antwoord op bepaalde vragen,daar ik toch ook wel (onder voorbehoud :-D ) op zoek ben naar een andere provider met iets meer snelheid,dan 4 megabit
:wink:

Ohja heb zelf nog een klein vraagske, de upload bij dxadsl word die meegeteld of telt alleen de download?


Hou er rekening mee dat bij ADSL providers je snelheid niet afhangt van wat de provider je geeft, maar wat technisch mogelijk is. Als je nu een edpnet lijn, zal je dxadsl lijn in se dezelfde zijn. (beide scarlet resellers)


Okay thx voor the reply :-D

Dus tzal bij Dommel blijven worden,zoveel is alvast duidelijk want had navraag gedaan bij Dx-adsl en daar zeiden ze me van als ik een 6mbit profiel zou aanvragen,dat ik werkelijk maar 3mbit zou krijgen.Tzal wachten worden op ADSL2+(voor zover dat er ooit komt hier), ofwel terug naar telenet :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”