teveel betaald word overschakelingskost

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Mr. Demmel schreef:Het komt erop neer :

- Ik moet Netconnect nog betalen voor 3-09-2008 tot 3-09-2008
- Ik moet Homeconnect betalen voor 28-08-2008 tot 28-09-2008
+ Ik kocht de router met 1 maand gratis

--> Voor september zal ik 49.95 + 49.95 + 35.95 betaald hebben? EN dit voor waarschijnlijk nog op Netconnect te zitten.

Je zal willen zeggen van 3-08-2008 tot 3-09-2008 (maar ik begrijp wat je wil zeggen)
Mr. Demmel schreef:Wat ik ga doen :

Morgen bellen en als ze even oppakken :
- Dreigen dat ik ze ga aanklagen voor bedrieglijke reclame ( ik kreeg mail met de vermelding 'U kan gerust overstappen van Netconnect naar Homeconnect)

U kan gerust overstappen van netconnect. U had moeten vragen of u kon upgraden of overstappen zonder opzegvergoeding te moeten betalen (die vraag hebben mooi ontweken of heel letterlijk genomen in uw nadeel)

Mr. Demmel schreef:- Dreigen dat ik ze ga aanklagen voor het niet vergoeden van teveel ge-inde abonnementsgeld.

In hun ogen heb je geen abonnementsgeld teveel betaald (voor de overschakeling)
Ze hebben tegen mij zelfs gezegd dat ze "als gunst" u 6 weken gratis geven ipv 1 maand (om een eventueel te late activering op te vangen) als het echt te lang duurt zullen ze uw factuur opschuiven, als je hier voor belt en dat vraagt (niet dreigen, daar ga je niet ver met komen)


Mr. Demmel schreef:- Driegen dat ze een mooi artikel krijgen in Test-Aankoop
- Zeggen dat de contracten niets van product vermelden, gwn algemene voorwaarden.
- ...

Graag reacties op dit. Hou het beschaafd...

We houden het beschaafd, probeer dat zelf ook te doen als je belt (ik had het de 3de keer dat ze me probeerde af te schepen ook heel moeilijk, de 4de keer was het uiteindelijk in orde)
En dreigen zou ik niet direct doen, vragen om uw contract op te schuiven zal gemakkelijker gedaan worden dan ingaan op uw dreigen.
...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mr. Demmel schreef:Morgen bellen en als ze even oppakken :
- Dreigen dat ik ze ga aanklagen voor bedrieglijke reclame ( ik kreeg mail met de vermelding 'U kan gerust overstappen van Netconnect naar Homeconnect)
- Dreigen dat ik ze ga aanklagen voor het niet vergoeden van teveel ge-inde abonnementsgeld.
- Driegen dat ze een mooi artikel krijgen in Test-Aankoop
- Zeggen dat de contracten niets van product vermelden, gwn algemene voorwaarden.
- ...

Graag reacties op dit. Hou het beschaafd...
Beschaafde reacties? Jij begint hier al over dreigen. Met dreigen kom je nergens, zeker niet op dat toontje.
Als je het hard wil spelen, dan gaat Dommel het ook hard spelen :roll:
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Heb hier ook nog geen brief gekregen en heb 25 juli contract verstuurd, maar op crm zie ik totaal geen homeconnect factuur.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

broli schreef:Heb hier ook nog geen brief gekregen en heb 25 juli contract verstuurd, maar op crm zie ik totaal geen homeconnect factuur.


Hier: begin juli contract opgestuurd, nog geen activatiebrief gekregen enkel een factuur voor Netconnect (augustus) en Homeconnect (geen idee voor welke periode).

En ja, mails gestuurd en (nietszeggend) antwoord gekregen.
Binnengeraken is me nog niet gelukt.
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Het feit dat ik hier alles in een paar puntjes, zo kort mogelijk wou houden maakte het bericht agressiever.

Met dreigen bedoel ik dus subtiel over het onderwerp beginnen en dan kijken wat de reactie is(ik hou het diplomatisch). Ik heb al 6 keer zitten bellen de vorige maanden en ik heb al altyd dezelfde idioot aan de lijn gehad. Een klantonvriendelijk iemand die niets weet....

Bedankt voor de reacties, hopelijk komen er nog wat tips bij


EDIT: Gisteren 50minuten zitten bellen, geen antwoord.
Vandaag na 40 minuten wachten antwoord. Dezelfde idoot aan de lijn die altyd alles moet gaan vragen. We zijn wel tot een oplossing gekomen(met dreigen).

- Ik betaal mijn factuur voor Netconnect niet, na 3-4 weken sluiten ze mij af door wanbetaling.
- Ik betaal Homeconnect (september) maar dat verschuiven ze dan naar oktober.(septbember is de gratis maand)

Dat is wat de man beloofde. We zien wel wat er van komt(ik denk wel dat dit in orde is)

Daar zijn jullie waarschijnlijk wel niets mee, wel met het feit dat :

Er maar 1 persoon Homeconnect abonnementen configureerd + die is op vakantie. Daarom krijgen velen geen nieuws , enkel een automatisch gegenereerde factuur.
mounoi
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 nov 2006, 16:48

Ook net overgestapt van Netconnect naar Homeconnect. Na de gewone strubbelingen werkt alles naar behoren.

Ook bij mij is de eerste maand Homeconnect al betaald via domiciliering, en de volgende proforma faktuur staat al klaar.

Gister avond laat mailtje gestuurd en nu al antwoord:

"Normaal zal u zien dat u zeker een gratis maand zal hebben ook al blijkt dit niet de allereerste te zijn.
Dit kan afhangen door overschakeling van netconnect naar cityconnect.

Gelieve ons opnieuw te contacteren mocht dit volgende maand nog niet gebeuren."

Zou dat "overschakeling van netconnect naar cityconnect" een verspreking zijn?

We zien volgende maand wel...
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Ik draai nu sinds een maand op homeconnect. Ik had dus voor mijn netconnect abonnement al de proforma nota betaald voor de volgende maand. Ik dus met dommel gebeld en na langdurig wachten iemand aan de lijn gekregen. Deze vertelde mij doodleuk dat de proforma nota werd beschouwd als één maand opzegtermijn en niet werd teruggestord, hoewel deze het er ook niet mee eens was. Zijn er nu mensen die wel het geld van de proforma nota van netconnect hebben teruggekregen?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

drernie schreef:Ik draai nu sinds een maand op homeconnect. Ik had dus voor mijn netconnect abonnement al de proforma nota betaald voor de volgende maand. Ik dus met dommel gebeld en na langdurig wachten iemand aan de lijn gekregen. Deze vertelde mij doodleuk dat de proforma nota werd beschouwd als één maand opzegtermijn en niet werd teruggestord, hoewel deze het er ook niet mee eens was. Zijn er nu mensen die wel het geld van de proforma nota van netconnect hebben teruggekregen?

Nee (voor zover ik weet)
Ik heb wel een "vergoeding" gekregen in de zin dat mijn homeconnect factuur is uitgesteld tot 21 dagen na mijn gratis maand (omgerekend equivalent van 1 maand netconnect).
Maar sommigen kregen dit niet (misschien ben ik zelfs de enige die deze vergoeding heeft gekregen voor netconnect?)
Ik heb ook gelezen dat er sommigen wel op tijd hun domiciliëring hebben kunnen opzeggen (ik had die ook opgezegd maar de laatste factuur was +/- 1 week vroeger dan normaal en daardoor had ik te laat opgezegd) dus die hebben geen opzeg betaald ...
...
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

Verbeter me als ik fout ben maar homeconnect begint pas te lopen vanaf het moment dat je geactiveerd bent. De maanden homeconnect (proforma facturen) die je voor homeconnect reeds betaald hebt zullen ervoor zorgen dat je facturatie periode opgeschoven wordt.

Als dit zo inderdaad zo is kan ik dan niet beter wachten met het activeren van men homeconnect tot het moment dat mijn netconnect vervalt (of iets ervoor)?

Domicliering van netconnect is ondertussen al opgezegd btw.

Zo heb ik mijn maand gratis en betaal ik geen omschakelkost :?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

lcars8467 schreef:Verbeter me als ik fout ben maar homeconnect begint pas te lopen vanaf het moment dat je geactiveerd bent. De maanden homeconnect (proforma facturen) die je voor homeconnect reeds betaald hebt zullen ervoor zorgen dat je facturatie periode opgeschoven wordt.

Als dit zo inderdaad zo is kan ik dan niet beter wachten met het activeren van men homeconnect tot het moment dat mijn netconnect vervalt (of iets ervoor)?

Domicliering van netconnect is ondertussen al opgezegd btw.

Zo heb ik mijn maand gratis en betaal ik geen omschakelkost :?


Tja bij dommel hangt het allemaal af van bizarre rituelen. Zoals bestellen op een geluksdag enz. Want in theorie zou je strategie werken maar in't echt kan je 5+ weken zitten wachten op die homeconnect activatie brief terwijl je dan weken zonder internet zit. Dus ja. Zie het als gokken.
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

Maja ik ben momenteel aan het wachten op de activatiebrief en heb net netconnect betaald. Maar vanaf ik de code heb en de datum waarop ik mag activeren dan kan ik de activatie uitstellen tot wanneer men netconnect periode afloopt. Allé das het idee.
Nysos
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 nov 2006, 10:38

Heb het ook vlaggen -- heb nog een NetConnect factuur openstaan voor de periode van 15 september tot 15 october maar ik zit al op HomeConnect ondertussen. Bij navraag via support kreeg ik de uitleg dat ik 1 maand opzeg moet betalen voor NetConnect vermits het een nieuw contract is.

Als ik die niet betaal, sluiten ze dan niet gewoon m'n Netconnect abo af? (dat ik toch niet meer actief is)
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

:eek: omg klantenservice? Is het dommel hun doel om echt zo weinig mogelijk tevreden klanten te hebben? Je gaat over naar een zwaarder contract en ze gaan direct je al meer laten betalen voor iets wat je niet meer gebruikt. Ligt het aan mij of is dit niet logisch? :roll:
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

droopy schreef::eek: omg klantenservice? Is het dommel hun doel om echt zo weinig mogelijk tevreden klanten te hebben? Je gaat over naar een zwaarder contract en ze gaan direct je al meer laten betalen voor iets wat je niet meer gebruikt. Ligt het aan mij of is dit niet logisch? :roll:


Tsja, volgens de dommel adminsitratie ga je niet over naar een ander type contract, maar verbreek je een contract (vandaar een kost) en ga je een nieuw contract aan.

"Officieel" overstappen kan pas wanneer (als?) dommel in hun CRM app een knopt toevoegt waarmee je kan overstappen van net/cityconnect naar homeconnect. En misschien gaan ze zelfs dan een activatiekost vragen, dat was toch iig zo bij de overstap van net- naar cityconnect.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

TylerDurden schreef:
droopy schreef::eek: omg klantenservice? Is het dommel hun doel om echt zo weinig mogelijk tevreden klanten te hebben? Je gaat over naar een zwaarder contract en ze gaan direct je al meer laten betalen voor iets wat je niet meer gebruikt. Ligt het aan mij of is dit niet logisch? :roll:


Tsja, volgens de dommel adminsitratie ga je niet over naar een ander type contract, maar verbreek je een contract (vandaar een kost) en ga je een nieuw contract aan.

"Officieel" overstappen kan pas wanneer (als?) dommel in hun CRM app een knopt toevoegt waarmee je kan overstappen van net/cityconnect naar homeconnect. En misschien gaan ze zelfs dan een activatiekost vragen, dat was toch iig zo bij de overstap van net- naar cityconnect.


Daarom is dit bullshit en moeten overstappers hier een front vormen tegen dit wan praktijk. Laten we even logisch redeneren en uitzonderingen opnoemen.

Punt 1: Ik ben meer dan een jaar netconnecter dus contractbreuk is out of the question.

Punt 2: Ik heb 2 weken van men netconnect zien vliegen omdat ik al homeconnect had. Dus waarom in godsnaam moet ik betalen voor een hele nieuwe maand :!: . Dit is pure diefstal. Bij bgc zou ik zelfs men 2 weken terugbetaald zien (en dit is geen speculatie maar een feit!!!). En dit is een uitzondering waarmee ik kan leven. Maar dat ik nog een extra maand wordt aangerekend is FOUT.

Punt 3: Domel is veel te slecht bezig om goodwill initiatieven te verwachten van haar "klanten".

Dus neen ik ga het factuur niet betalen. En ik raad alle overstappers hetzelfde aan. Als ze ons homeconnect durven af te sluiten gaan we een gezamelijke klacht indienen bij de BIPT.
Nysos
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 nov 2006, 10:38

broli schreef:
Punt 1: Ik ben meer dan een jaar netconnecter dus contractbreuk is out of the question.


Same here, ook al langer dan een jaar. Normaal toch geen opzeggingskost dan..? Zal het contract eens terug opzoeken.

Punt 2: Ik heb 2 weken van men netconnect zien vliegen omdat ik al homeconnect had.


Inderdaad.. En daar komt nog eens bij dat normaal de eerste maand HomeConnect gratis is maar dat je daar volgens dit forum wel speciaal naar de helpdesk moet bellen die enkel tijdens kantooruren bereikbaar is (en meestal na meermaals proberen).

Wtf
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Kijk als ze het zien als een ander contract dan is er inderdaad die opzeg van een maand maar elke bedrijf die respect heeft voor zijn klanten neemt het in zo'n gevallen niet zo strikt. Je blijft tenslotte klant en wel voor meer dan je oorspronkelijk had dus ze zouden tevreden moeten zijn ipv de klanten jennen. Ik vrees dat het bipt niet veel kan doen maar als alle klanten een blok zouden vormen en dommel's praktijken aan de kaak zouden stellen dan zit er een kans in maar er zijn er teveel die dit dan een stap tever vinden.

Hoeveel zou een rechtzaak kosten? :twisted:
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

droopy schreef:Hoeveel zou een rechtzaak kosten? :twisted:


Niet veel als iedereen bij legt :twisted:. Gerechtigheid zal geschieden!
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Jullie hebben allen groot gelijk hoor, ik zou ook graag mijn ticket van +2 maanden opgelost zien. (Ticket: vraag tot opzeg (welke ook per fax en brief verstuurd is) van het boostpack).

Toch ga ik niet minder betalen of mijn domiciliëring afsluiten want dan weet ik dat er gewoon (vroeg of laat) een disconnect komt.

Als ik er zo over nadenk, gijzelt Dommel op deze manier haar klanten.
én legt ze ook nog eens het zwijgen op.

BIPT kan niets doen
Klachten worden niet beantwoordt
Indien er klachten zijn dan sluit men u af...

PS: Ben zelf nog zeer tevreden over het product. Maar het imago van Dommel is momenteel serieus "slaag" aan't krijgen.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

wel insom daar sla je de nagel op de kop: ze gijzelen hun klanten. En ik vind ook dat ze een goed product hebben maar als je als klant alles moet slikken en niets mag zeggen omdat ze je anders kunnen afsluiten dan is het niet langer klant is koning dan is het klant is koning in dommel hun keizerrijk.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”