![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Deze waarde kan ik dan aflezen in de router:
![Afbeelding](http://users.skynet.be/sb171129/userbase/Vreemde-Waarde.jpg)
Nope, Overdag werkt het wel gewoon super goedJoris84 schreef:Hangt er toevallig een alarmcentrale op de telefoonlijn (met meldkamer)?
Heb ik ook wel eens voor hoor. Ikzelf zit op 4,x km van de centrale en had in het begin ('s winters) ook wel eens last van negatieve margins en een licht onstabiele lijn (nooit dramatisch). Echter hier was dat dan wel maximaal (of minimaal?) -3 ofzo. Tegen de -20 aanlopen lijkt me nefast voor de stabiliteit van je lijn ja.Uzzi schreef:Een negatieve downstream noise margin![]()
dan zou ik het je aanraden om belgacom NU te contacteren anders ga je het moeilijk krijgen via dommel belgacom contacteren etcdendemen2004 schreef:We gaan binnenkort over op HomeConnect dus dan kan ik is proberen met die router, als het dan nog zo is zal ik misschien de bekabeling is moeten vervangen (deze zijn al redelijk oud)
afgaande op je lijnwaardes zit je ver van de centrale en is je noise margin slecht. met zo'n waardes moet je eigenlijk DC's verwachten. als je overstapt naar homeconnect kan je ook onderbrekingen krijgen tijdens het bellen, zeer vervelend. een lager profiel moet je volgens mij gaan overwegen, tenzij het daar ergens in je bekabeling zit, maar kheb m'n twijfels gezien je hoge attenuation. weet je hoe ver je van centrale zit?dendemen2004 schreef:We gaan binnenkort over op HomeConnect dus dan kan ik is proberen met die router, als het dan nog zo is zal ik misschien de bekabeling is moeten vervangen (deze zijn al redelijk oud)
BGC zet je zobizo op een lager lijnprofiel uit gemakzucht, dat zou de laatste optie moeten zijn.liger schreef:dan zou ik het je aanraden om belgacom NU te contacteren anders ga je het moeilijk krijgen via dommel belgacom contacteren etcdendemen2004 schreef:We gaan binnenkort over op HomeConnect dus dan kan ik is proberen met die router, als het dan nog zo is zal ik misschien de bekabeling is moeten vervangen (deze zijn al redelijk oud)
Is het normaal dat attenuation van down zeer veel verschilt van up? Duidt het niet op binnenbekabeling probleem?
probeer eens met een wag200g(vind je makkelijk voor 40€ tweedehands), anders kan een speedtouch ook goed overweg met long linesdendemen2004 schreef:4.1 KM heb ik ooit is doorgekregen