Perkele schreef:Ik vind het nog steeds niet logisch dat je 30 dagen op voorhand een opzegging dient te doen wanneer je van het ene abonnementstype naar het andere overschakelt (upgrade), ik ken geen enkele andere firma die op zo'n manier werkt.
Dat is inderdaad niet logisch. Dommel is hoogstwaarschijnlijk as we speak bezig met een functie 'schakel over naar homeconnect' in te bouwen in hun CRM applicatie.
Naar mijn ervaring is die CRM van Dommel zodanig inflexibel dat het voor hen momenteel niet mogelijk is om mensen dmv manuele interventie over te schakelen van net/city naar homeconnect, behalve dan door het oude abo te beëindigen en homeconnect te activeren. Maar als ze dat doen zegt hun systeem dat er een maand opzeg is, die ze dan weer niet kunnen ongedaan maken.
Zo moest dat indertijd ook gebeuren voor de overschakeling van net- naar cityconnect. Klein verschil was wel dat de klant toen Dommel niet voor voldongen feiten kon stellen, als klant moest je zelf expliciet je bestaande contract opzeggen en een nieuw afsluiten. Nu is er een probleem, want bestaande klanten kunnen in de winkel evengoed een homeconnect box gaan kopen. Volgens mij heeft Dommel daar niet over nagedacht, en hun huidige reactie hierop is zeer ongelukkig.
BTW, toen het uiteindelijk toch officiëel mogelijk werd om naar cityconnect over te schakelen via de CRM, was er wel degelijk sprake van een migratiekost. Maar die werd wel keurig weergegeven tijdens het uitvoeren van de procedure om te migreren...