teveel betaald word overschakelingskost

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

malinwa001 schreef:Als ze ni rond komen dat ze dan hun cityconnect wat duurder maken.
Daar hebben ze ruimte zat om hun marges te vergroten.
Lite kunnen ze niet verhogen, dat is hun paradepaardje
plus gaat ook niet omdat het niet te duur mag worden ook (vergelijken met Scarlet)
standaard is de ideale verbinding voor weinig geld, kan ook niets aan gedaan worden

meer nog, de klanten zouden dit niet slikken ;)
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Perkele schreef:Ik vind het nog steeds niet logisch dat je 30 dagen op voorhand een opzegging dient te doen wanneer je van het ene abonnementstype naar het andere overschakelt (upgrade), ik ken geen enkele andere firma die op zo'n manier werkt.


Dat is inderdaad niet logisch. Dommel is hoogstwaarschijnlijk as we speak bezig met een functie 'schakel over naar homeconnect' in te bouwen in hun CRM applicatie.

Naar mijn ervaring is die CRM van Dommel zodanig inflexibel dat het voor hen momenteel niet mogelijk is om mensen dmv manuele interventie over te schakelen van net/city naar homeconnect, behalve dan door het oude abo te beëindigen en homeconnect te activeren. Maar als ze dat doen zegt hun systeem dat er een maand opzeg is, die ze dan weer niet kunnen ongedaan maken.

Zo moest dat indertijd ook gebeuren voor de overschakeling van net- naar cityconnect. Klein verschil was wel dat de klant toen Dommel niet voor voldongen feiten kon stellen, als klant moest je zelf expliciet je bestaande contract opzeggen en een nieuw afsluiten. Nu is er een probleem, want bestaande klanten kunnen in de winkel evengoed een homeconnect box gaan kopen. Volgens mij heeft Dommel daar niet over nagedacht, en hun huidige reactie hierop is zeer ongelukkig.

BTW, toen het uiteindelijk toch officiëel mogelijk werd om naar cityconnect over te schakelen via de CRM, was er wel degelijk sprake van een migratiekost. Maar die werd wel keurig weergegeven tijdens het uitvoeren van de procedure om te migreren...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:meer nog, de klanten zouden dit niet slikken ;)

Oh puh-lease, waarheen zouden ze trekken misschien? :roll:
ooh. shiny.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

cloink schreef:
Lord Utopia schreef:meer nog, de klanten zouden dit niet slikken ;)

Oh puh-lease, waarheen zouden ze trekken misschien? :roll:
?
ik vind uw seksuele grap niet geslaagd :P
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
malinwa001 schreef:Als ze ni rond komen dat ze dan hun cityconnect wat duurder maken.
Daar hebben ze ruimte zat om hun marges te vergroten.
Lite kunnen ze niet verhogen, dat is hun paradepaardje
plus gaat ook niet omdat het niet te duur mag worden ook (vergelijken met Scarlet)
standaard is de ideale verbinding voor weinig geld, kan ook niets aan gedaan worden

meer nog, de klanten zouden dit niet slikken ;)

helemaal niet mee akkoord
Lite kunnen ze niet verhogen, dat is hun paradepaardje

Dat is geen serieuze redenering. Je moet naar de markt kijken. Lite kunnen ze makkelijk naar 20 euro brengen en nog altijd beste product hebben in die klasse (dus 5 euro duurder)

plus gaat ook niet omdat het niet te duur mag worden ook (vergelijken met Scarlet)

plus kan makkelijk van 35 naar 60 gaan. Unlimited 20mbit internet voor 60 zou nog altijd goedkoop zijn voor belgie.
standaard is de ideale verbinding voor weinig geld, kan ook niets aan gedaan worden


de standaard i beetje moeilijk vind ik. Moestten ze datalimiet optrekken tot 100-150GB zouden ze daar ook +5 euro kunnen vragen. Dit gezien de "standard internet" zowat 40 euro kost in belgie

PS: scarlet heeft nu wel een interessante promo van 25euro voor 60GB
PPS: hmm en ook all-in product van scarlet is niet mis momenteel. 35euro gedurende 6 maanden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

liger schreef:
Dat is geen serieuze redenering. Je moet naar de markt kijken. Lite kunnen ze makkelijk naar 20 euro brengen en nog altijd beste product hebben in die klasse (dus 5 euro duurder)
Nee, ADSL20 aan 20 Mb met 20 GB.

plus kan makkelijk van 35 naar 60 gaan. Unlimited 20mbit internet voor 60 zou nog altijd goedkoop zijn voor belgie.
ik zou het niet slikken moest mijn maandelijkse kost met factor twee zou stijgen hoor. 't Is nog ADSL ook, dus die 20 Mb is ook niet zoveel, het valt altijd lager uit.


PS: scarlet heeft nu wel een interessante promo van 25euro voor 60GB
PPS: hmm en ook all-in product van scarlet is niet mis momenteel. 35euro gedurende 6 maanden.
mja, ik zou niemand Scarlet aanraden.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ahja de adsl20. Ah ja adsl20, niet echt concurrerend maar alle :P
in princiepe moeten ze hun cityconnect dicht bij als niet zelfde prijs vragen als netconnect. En dan als ze het kunnen sluiten ze mensen aan op hun eigen DSLAM. Klant moet er geen weet van hebben.
Zo een kleine aanbieders gaan zich niet positioneren tegen zelfde kleine maar tegen de 3 grote. Vandaar mijn antwoord.

Die prijsverhoging waar ik het over zie ik ook niet gebeuren voor bestaande klanten. Voor nieuwe wel, maar dat gaat hen ook wat media kritiek bezorgen. :)

Wat mij verbaast gewoon is dat ze relatief weinig volume bieden bij hun cityconnect terwijl ze zeer veel geven bij netconnect.

PS: scarlet raad ik momenteel ook niemand aan wegens helpdesk. Maarja dommel is nog erger in dat opzicht.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

liger schreef:
Wat mij verbaast gewoon is dat ze relatief weinig volume bieden bij hun cityconnect terwijl ze zeer veel geven bij netconnect.

PS: scarlet raad ik momenteel ook niemand aan wegens helpdesk. Maarja dommel is nog erger in dat opzicht.
Das toch slim? Mensen die 80 GB verbruiken ofzo, zijn beter af met de plus variant (vanaf 33 GB), alee, zo beetje het geval bij Tele2.

Tele light: +10 EUR voor ongelimiteerd, ookal krijgen ze maar 250 MB. Dus als mensen 1 GB willen verbruiken, dan betalen ze 10 EUR meer, ookal is dat het niet waard... alee, kan het zo moeilijk uitleggen.

Mja, ik heb het niet over de helpdesk, eerder over de snelheidsschommelingen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Er zitten veel te grote sprongen ertussen
Qua prijs EN downloadlimiet.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

liger schreef:Wat mij verbaast gewoon is dat ze relatief weinig volume bieden bij hun cityconnect terwijl ze zeer veel geven bij netconnect.

mij toch niet,
cityconnect : 23,99 euro -> 40 GB
netconnect lite: 29,95 euro -> 15GB

netconnect: 35,95 euro -> 100 GB
cityconnect plus: 34,99 euro -> onbeperkt

Als je prijs met volume bekijkt dan vind ik dat ze cityconnect veel geven, ik zou liever een cityconnect abonnement hebben dan een netconnect (nu maakt het niet uit want ik heb homeconnect)
...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BBB schreef:
liger schreef:Wat mij verbaast gewoon is dat ze relatief weinig volume bieden bij hun cityconnect terwijl ze zeer veel geven bij netconnect.

mij toch niet,
cityconnect : 23,99 euro -> 40 GB
netconnect lite: 29,95 euro -> 15GB

netconnect: 35,95 euro -> 100 GB
cityconnect plus: 34,99 euro -> onbeperkt

Als je prijs met volume bekijkt dan vind ik dat ze cityconnect veel geven, ik zou liever een cityconnect abonnement hebben dan een netconnect (nu maakt het niet uit want ik heb homeconnect)

ja langs deze kant heb je gelijk. HEt is te zeggen als je met hun eigen producten vergelijkt. Echter als je kijkt bv naar nectonnect lite dan zie je dat het niet sterk staat op de markt. 40 euro voor 15GB (10euro telefoon) terwijl telenet 20 biedt voor 43.

PS: wat ik probeer te zeggen is dat ja dommel hun prijzen zijn zeer sterk (city) Maar ze zouden veel meer winst kunnen ophalen moesten ze hun prijzen in het begin adners gezet hebben.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat valt wel goed mee... http://users.telenet.be/lordseth/vergel ... light.html

dx-adsl en ADSL20 zijn de enige die sterker zijn.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Lord Utopia schreef:Dat valt wel goed mee... http://users.telenet.be/lordseth/vergel ... light.html

dx-adsl en ADSL20 zijn de enige die sterker zijn.

als je natuurlijk in een cityconnect gebied zit dan is cityconnect lite wel een goede optie (toen ik netconnect had vond ik het spijtig dat ik geen cityconnect kon nemen)
(we zijn wel een beetje off-topic bezig :P )
...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

liger schreef:plus kan makkelijk van 35 naar 60 gaan. Unlimited 20mbit internet voor 60 zou nog altijd goedkoop zijn voor belgie.
:?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

xenne schreef:
liger schreef:plus kan makkelijk van 35 naar 60 gaan. Unlimited 20mbit internet voor 60 zou nog altijd goedkoop zijn voor belgie.
:?

Ik denk dat niemand dit zou aanmoedigen, maar op zich heeft hij wel gelijk, neen?

Of kan jij me zo direkt een alternatief aanbieden, incluis unlimited traffic én static IP?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nee, dat kan ik niet. maar je mag dan ook niet vergelijken met andere produkten op de belgische markt. bij cityconnect krijg je een eerlijke prijs.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

xenne schreef:maar je mag dan ook niet vergelijken met andere produkten op de belgische markt.

Euhhh? En waarom precies niet? :?
ooh. shiny.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik geloof dat de grafiek die Lord Utopia hier post niet volledig up to date meer is (er veranderd altijd wel wat bij de ADSL providers).
Nu komt Base toch ook met internet,en met de optie 'Raw copper' gratis??voor een 25€?? ( of zie ik het verkeerd??)
De code om naar de Base aanbieding te kijken is FREEDOM.
Het is wel een tijdelijke actie.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

cloink schreef:
xenne schreef:maar je mag dan ook niet vergelijken met andere produkten op de belgische markt.

Euhhh? En waarom precies niet? :?
bij dommel is het hoofddoel niet van klanten uit te buiten. ze zijn blij met een kleine winstmarge. niet vergeten dat ze meer verdienen aan hun cityconnect produkt dan aan hun netconnect produkt. dit gezegd zijnde, wie gaat er een opslag van 50% slikken? dan had het eerlijker geweest het aan een hogere prijs te lanceren.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

terug ontopic:

in de andere posts wordt er gezegd dat we tevreden mogen zijn de L-army ons kan helpen met een blik achter de schermen. Wel dan zou ik daar graag gebruik van maken met enkele vragen:

L-army kan je me antwoorden op volgende vragen:

- weet je wat nu het standpunt is van dommel in heel deze zaak? Blijkbaar krijgen de ene kosten aangerekend en anderen krijgen compensatie maar een duidelijk standpunt is er niet en blijkbaar is niet elke klant gelijk voor hen.

- Waarom kan er geen creditnota gemaakt worden? Dit lijkt me toch een duidelijk probleem want elke firma moet creditnota's kunnen maken. Dus wil men geen maken of heeft men gewoon een crappy systeem die ze niet willen/kunnen aanpassen.

- In de verkoopsovereenkomst staat dat er geen compensaties mogelijk zijn maar blijkbaar kan het voor sommigen wel. Zelf heeft men bij mijn activatie die maanden op zich liet wachten de aanrekening ook verschoven naar een latere datum en bij andere kan het dan niet. Wie beslist dit? Blijkbaar hangt het af van de goodwill van wie je aan de lijn krijgt.

- Waarom komt er zo weinig communicatie van dommel naar de klanten? Beseffen ze niet dat de klanten informeren een belangrijk punt is van klantenservice? Als ze nu eens duidelijkheid zouden scheppen in de tickets en laten weten "sorry we hebben een achterstand maar we werken eraan aan tegen die datum zal de achterstand weggewerkt worden" of "we hebben nieuwe mensen aangenomen en we werken aan de bereikbaarheid". Het zijn kleine dingen maar die heel veel frustratie kunnen wegwerken. Nu komen ze gewoon arrogant over en wie weet zijn ze dit ook. En zeg niet dat ze geen tijd hebben voor een klein berichtje dit klein berichtje zou hen veel tijd besparen.

- waarom behandelen ze hun klanten als onwetenden? Er is nooit iemand die ze kunnen raadplegen, of die zijn net weg of op vakantie. Of ze vertellen je gewoon leugens. Waarom kunnen ze niet gewoon zeggen hoe het is. vb ik mag niet doorverbinden of uw ticket is nog niet behandeld.

alvast bedankt voor het antwoord.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

xenne schreef:
cloink schreef:
xenne schreef:maar je mag dan ook niet vergelijken met andere produkten op de belgische markt.

Euhhh? En waarom precies niet? :?
bij dommel is het hoofddoel niet van klanten uit te buiten. ze zijn blij met een kleine winstmarge.


Ik ken persoonlijk niemand die een eigen bedrijf opstart om een kleine winst te maken (darvoor is het risico en de inzet te groot), maar volgens jou is dat dus bij Schedom anders.

Nu, als je ziet dat ze op 1 jaar tijd van 443.000 EURO schulden zijn gegaan naar 721.000 EURO schulden (+62 %), en dat hun winst voor het volledig jaar 2007 slechts 5.000 EURO is, dan zou het misschien toch aangeraden zijn om iets aan de winstmarges te doen.

xenne schreef:niet vergeten dat ze meer verdienen aan hun cityconnect produkt dan aan hun netconnect produkt.


Hoe kom jij aan die informatie ? Heb je zicht op de kostenstructuur van de Dommelabonnementen ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Jaarrekeningen van bedrijven zijn consulteerbaar via de website van de Nationale Bank (http://www.nbb.be).
Zo zie ik bijvoorbeeld dat eind 2007, Schedom NV 466.242€ aan liquide middelen had. Dat er over alle boekjaren heen een gecumuleerd verlies is van 43.209€ (weliswaar dalend) en dat er 721.678€ schulden waren (waarvan het grootste gedeelte op korte termijn). Op het eind van 2007 had men 2 mensen (2 mannen) ingeschreven in het personeelsregister.
Laatst gewijzigd door Uzzi 24 jul 2008, 13:09, in totaal 1 gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

xenne schreef:
cloink schreef:
xenne schreef:maar je mag dan ook niet vergelijken met andere produkten op de belgische markt.

Euhhh? En waarom precies niet? :?
bij dommel is het hoofddoel niet van klanten uit te buiten. ze zijn blij met een kleine winstmarge. niet vergeten dat ze meer verdienen aan hun cityconnect produkt dan aan hun netconnect produkt. dit gezegd zijnde, wie gaat er een opslag van 50% slikken? dan had het eerlijker geweest het aan een hogere prijs te lanceren.

Sorry maar dat is onzin. Geloof je nu zelf wel dat dommel een soort van halve liefdadigheidsinstelling is?
En moest het zo zijn denk je niet dat een van hun eerste prioriteiten helpdesk zou zijn? Bekijk maar die topic van overschakelingskost.

Nog eens ik sprak niet over prijsverhoging maar dat ze beter van in het begin hogere prijzen hadden moeten hanteren.

Het kan mss zijn dat ze grotere winstmarge halen bij city als je per dag bekijkt. Echter moet je die investering ook financieren en vermoedelijk hebben ze een grote lening moeten aangaan om ineens in zo veel steden beschikbaar te zijn tegen 2009.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Uzzi schreef:Jaarrekeningen van bedrijven zijn consulteerbaar via de website van de Nationale Bank (http://www.nbb.be).
Zo zie ik bijvoorbeeld dat eind 2007, Schedom NV 466.242€ aan liquide middelen had. Dat er over alle boekjaren heen een gecumuleerd verlies is van 43.209€ (weliswaar dalend) en dat er 721.678€ schulden waren (waarvan het grootste gedeelte op korte termijn). Op het eind van 2007 had men 2 mensen (2 mannen) ingeschreven in het personeelsregister.

als ik hun jaarrekening bekijk zie ik bij "WN ingeschreven in het personeelsregister" = 2
Ze hebben officieel 2 mensen die werken bij dommel?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Interim's en outsourcingbedrijven tellen niet mee voor die statistieken ;)

En toen was het nog allemaal goed te noemen zelfs dommel in 2007 :-o
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

liger schreef:
Uzzi schreef:Jaarrekeningen van bedrijven zijn consulteerbaar via de website van de Nationale Bank (http://www.nbb.be).
Zo zie ik bijvoorbeeld dat eind 2007, Schedom NV 466.242€ aan liquide middelen had. Dat er over alle boekjaren heen een gecumuleerd verlies is van 43.209€ (weliswaar dalend) en dat er 721.678€ schulden waren (waarvan het grootste gedeelte op korte termijn). Op het eind van 2007 had men 2 mensen (2 mannen) ingeschreven in het personeelsregister.

als ik hun jaarrekening bekijk zie ik bij "WN ingeschreven in het personeelsregister" = 2
Ze hebben officieel 2 mensen die werken bij dommel?


Inderdaad, en niet voltijds.

Zie ook http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19896&start=20.
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

Vandaag krijg ik de eindafrekening van Belgacom voor mijn Discovery lijn, die door Dommel werd opgezegd omdat ik overschakelde naar Homeconnect. Blijkt dat Belgacom enkel het abonnementsgeld aanrekent tot op de dag dat het nummer werd overgedragen, er is dus geen volledige maand vooropzeg bij hen.

Nu vind ik het nóg straffer dat Dommel wel een maand vooropzeg aanrekent (zelfs 6 weken in mijn geval) en Belgacom niet. Bij Dommel verander ik gewoon van abonnementstype, terwijl het bij Belgacom een opzeg van een abonnement betreft.

Begrijpe wie kan ...

PS. Het ticket is na 8 werkdagen nog steeds niet beantwoord.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

L-army, weet je een antwoord op mijn vragen?

alvast bedankt,
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

Daarjuist nog eens naar Dommel gebeld ivm de aangerekende maand (van 14 juli tot 14 augustus) Netconnect, terwijl ik al Homeconnect had.

Ik kreeg weerom het antwoord dat het onmogelijk was om die maand te vergoeden. Ze beweren dat het een opzeggingsvergoeding betreft. Wanneer ik aanhaal dat ik op 30 juni een bevestiging van hen heb gekregen dat ze mijn contract voor Homeconnect hebben ontvangen en dat de 'zogenaamde' opzegging dus vanaf die datum telt en loopt tot 30 juli ipv 14 augustus en ik dus tenminste 2 weken abonnementsgeld moet terugtrekken, krijg ik het antwoord dat zij zelf "als een geste" voor de opzegging van het abonnement hebben gezorgd en dat ik anders 2 weken zonder internet had gezeten.

Dit zij mi allemaal drogredenen van Dommel om geen vergoeding hoeven te betalen Ik begin zelfs te vermoeden dat Margaas nog gelijk had ook door te zeggen dat het facturatiesysteem van Dommel geen vergoedingen aankan.

Wanneer ik de helpdesker vroeg waarom bestaande klanten slechter worden behandeld dan nieuwe klanten, werd het stil aan de lijn. Op de vraag waarom een ander met hetzelfde probleem wel werd vergoed, kreeg ik evenmin antwoord.

Ik ben deze handelswijze van Dommel beu en ga klacht tegen hen indienen wegens bedrieglijke reclame en wegens het niet vegoeden van teveel geïnde abonnementsgelden.

Nogmaals, de bedoeling van hun produkt is OK, de manier waarop ze het afhandelen heeft menig firma failliet doen gaan.

edit: Ik vroeg ook wanneer het Homeconnect abonnement eindelijk het 12 Mbit profiel ging krijgen en het antwoord was "in juli", ze hebben dus nog 1 dag ....

edt 2: Het is nu augustus en natuurlijk geen spoor van een 12 MBit profiel.

Ik had ze ook aan de telefoon gevraagd om op mijn ticket te antwoorden. Ze bevestigden dat er nog een ticket open stond en beloofden zsm erop te reageren. Ik ben benieuwd wat zsm betekent bij Dommel.
Laatst gewijzigd door kamagurka 01 aug 2008, 13:29, in totaal 2 gewijzigd.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Mijn Homeconnect activatie brief zou in een paar dagen aankomen en ik ben meer en meer geneigd om de pending netconnect proforma niet te betalen.
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 maa 2006, 10:16

hier ook probleem met netconnect factuur :-)

Mijn netconnect loopt nog tot 08/08. homeconnect is al weekje betaald voor 18/08.

de factuur die ik gekregen had voor netconnect voor 08/08 tot 08/09 heb ik nog niet betaald daarvoor heb ik vandaag gebeld en ik zou deze ook nog moeten betalen met reden dat er een maand vooropzeg is.

Wat voor zever is dat daar bij dommel? Je blijft toch bij dezelfde firma.
Voor ik overschakelde heb ik eerst gebeld of het mogelijk was om te veranderen van netconnect naar homeconnect. Kerel aan telefoon was toen hulpzaam en gans de boel uitgelegd dat het in elkaar zou overlopen er werd niet gesproken van nog extra maand te betalen voor netconnect.

Voordeel is dat ik nog niet betaald heb en ben het ook niet van plan ook gezegd aan de telefoon.

Ik heb rond de 16de aangevraagd om over te stappen naar homeconnect dus is het bijna een maand als ze voor bestaande klanten die al jaren klant zijn geen weekje kunnen laten vallen voor de voor opzeg zijn ze goed bezig.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

kamagurka schreef:Daarjuist nog eens naar Dommel gebeld ivm de aangerekende maand (van 14 juli tot 14 augustus) Netconnect, terwijl ik al Homeconnect had.

Ik kreeg weerom het antwoord dat het onmogelijk was om die maand te vergoeden. Ze beweren dat het een opzeggingsvergoeding betreft. Wanneer ik aanhaal dat ik op 30 juni een bevestiging van hen heb gekregen dat ze mijn contract voor Homeconnect hebben ontvangen en dat de 'zogenaamde' opzegging dus vanaf die datum telt en loopt tot 30 juli ipv 14 augustus en ik dus tenminste 2 weken abonnementsgeld moet terugtrekken, krijg ik het antwoord dat zij zelf "als een geste" voor de opzegging van het abonnement hebben gezorgd en dat ik anders 2 weken zonder internet had gezeten.

Dit zij mi allemaal drogredenen van Dommel om geen vergoeding hoeven te betalen Ik begin zelfs te vermoeden dat Margaas nog gelijk had ook door te zeggen dat het facturatiesysteem van Dommel geen vergoedingen aankan.

Wanneer ik de helpdesker vroeg waarom bestaande klanten slechter worden behandeld dan nieuwe klanten, werd het stil aan de lijn. Op de vraag waarom een ander met hetzelfde probleem wel werd vergoed, kreeg ik evenmin antwoord.

Ik ben deze handelswijze van Dommel beu en ga klacht tegen hen indienen wegens bedrieglijke reclame en wegens het niet vegoeden van teveel geïnde abonnementsgelden.

Nogmaals, de bedoeling van hun produkt is OK, de manier waarop ze het afhandelen heeft menig firma failliet doen gaan.

ediy: Ik vroeg ook wanneer het Homeconnect abonnement eindelijk het 12 Mbit profiel ging krijgen en het antwoord was "in juli", ze hebben dus nog 1 dag ....

Ik vind dit allemaal toch wel straf... Je betaalt twee keer voor dezelfde dienst en ze kunnen dat dan zogezegd niet terug storten of aftrekken van een volgende factuur. Ik denk dat de ombudsdienst aan zo'n dingen een kluif vol heeft, wat ervoor zorgt dat de helpdesk bij Dommel nog meer wordt overstelpt natuurlijk. Echt jammer om zo'n dingen te moeten lezen, terwijl het me toch lijkt dat Dommel het met zijn producten wel goed op heeft.

Oh en Hollebollegijs had dit sorrt facturatie- en helpdeskproblemen voorspeld, btw...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Dat ze hun boekhoudsysteem serieus upgraden. Meeste facturatie problemen kunnen letterlijk met 1 knop opgelost worden door een 12 jarige met de juiste software. Gebruiken ze daar mss nog Griekse betaal methodes?

Hoe moeilijk is het om een automatische credit systeem te hebben. Om te zeggen van "zie mensen betaal de factuur en wij zullen alle dagen nadat uw homeconnect actief is omzetten in homeconnect dagen". Iedereen blij en geen problemen.

Ik zit nog met het geval van digitel. Waarvoor je elke eind van de maand de gesprekken moet betalen. Mijn huidige open factuur is voor beide internet als telefonie. Ik ben 100% bereid het telefonie gedeelte te betalen omdat dat mijn verbruik was maar ik ga niet een maand internet betalen als ik er 0s van heb gebruikt.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Goztow schreef:Oh en Hollebollegijs had dit sorrt facturatie- en helpdeskproblemen voorspeld, btw...

Voor de overschakeling van netconnect naar homeconnect? (waar als ik mag vragen, want dit heb ik niet gezien)
...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

BBB schreef:
Goztow schreef:Oh en Hollebollegijs had dit sorrt facturatie- en helpdeskproblemen voorspeld, btw...

Voor de overschakeling van netconnect naar homeconnect? (waar als ik mag vragen, want dit heb ik niet gezien)

Neen, iets in de zin van "wacht tot ze een paar duizend klanten krijgen, dan zal je zien hoe de helpdesk erop achteruit gaat". Toen was van homeconnect nog geen spraken, ik spreek over vele maanden geleden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Ik heb een proforma nota van mijn netconnect abonnement welke per 1 augustus betaald had moeten zijn met gesprekskosten. Is dit nu het abonnementsgeld voor de komende maand? Nu ik op homeconnect ben overgestapt zou ik dit dan in principe niet hoeven te betalen, behalve natuurlijk de gesprekskosten.

Ik probeer dommel al ruim een week telefonisch te bereiken, maar de situatie is hopeloos.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Goztow schreef:Neen, iets in de zin van "wacht tot ze een paar duizend klanten krijgen, dan zal je zien hoe de helpdesk erop achteruit gaat". Toen was van homeconnect nog geen spraken, ik spreek over vele maanden geleden.

Ik had tot nu (met homeconnect) de helpdesk maar één keer nodig gehad en heb dat toen via een support ticket gedaan en dat was toen redelijk snel opgelost zonder problemen.
Nu is het er inderdaad wel op achteruit gegaan.
Ik geef u (en hollebollegijs) gelijk, alhoewel ik er ook moet bij zeggen dat ik nu wel tevreden ben met wat ik heb. (nieuwsgroepen + volume is positief, support + facturatie is een negatief punt)

Op het moment ga ik wel niemand aanraden om homeconnect te nemen, ik zou even afwachten totdat de helpdesk alles aankan.
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

drernie schreef:Ik heb een proforma nota van mijn netconnect abonnement welke per 1 augustus betaald had moeten zijn met gesprekskosten. Is dit nu het abonnementsgeld voor de komende maand? Nu ik op homeconnect ben overgestapt zou ik dit dan in principe niet hoeven te betalen, behalve natuurlijk de gesprekskosten.

Ik probeer dommel al ruim een week telefonisch te bereiken, maar de situatie is hopeloos.

De reactie zal zijn "alle pro forma facturen dienen betaald te worden"
De eerste 6 weken van homeconnect zijn gratis (hebben ze mij verteld aan de telefoon, die worden geteld vanaf het moment van uw aanvraag) maar die weken zullen waarschijnlijk overlappen met uw abonnement van netconnect.
M.a.w. uw gratis maand homeconnect betaal je met uw abonnementsgeld van uw netconnect. (ik heb hiervoor een recuperatie gekregen in aantal dagen "gratis" abonnement van homeconnect, maar voor zover ik weet ben ik een uitzondering op de regel ... want ik heb nog niet gelezen dat iemand een gelijkaardig aanbod heeft gekregen)
...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

BBB, ik stamp natuurlijk een open deur in :P.

Pas op: met alles wat ik lees, denk ik dat Dommel een prachtig product heeft en het ver kan en hopelijk zal brengen. Maar hun overduidelijke mankrahctprobleem is nu toch wel al wat 6 maanden aan de gang? Dat zou moeten voldoende zijn om tenminste iemand aan te werven die de basisproblemen kan oplossen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Oh, ik denk dat ik met hetzelfde probleem ga zitten.

- Ik heb Netconnect en ik wil nu overschakelen naar Homeconnect
- Contracten zijn ondertekend(19juli), nog steeds gn reactie
- Wel een factuur gekregen van 49.95 EUR

Het komt erop neer :

- Ik moet Netconnect nog betalen voor 3-09-2008 tot 3-09-2008
- Ik moet Homeconnect betalen voor 28-08-2008 tot 28-09-2008
+ Ik kocht de router met 1 maand gratis

--> Voor september zal ik 49.95 + 49.95 + 35.95 betaald hebben? EN dit voor waarschijnlijk nog op Netconnect te zitten.

Wat ik al gedaan heb :

- Mail gestuurd , na 6 werkdagen nog geen reactie
- Daarnet zitten bellen , 17u10 tot 18u, NIEMAND PAKT OP.

Wat ik ga doen :

Morgen bellen en als ze even oppakken :
- Dreigen dat ik ze ga aanklagen voor bedrieglijke reclame ( ik kreeg mail met de vermelding 'U kan gerust overstappen van Netconnect naar Homeconnect)
- Dreigen dat ik ze ga aanklagen voor het niet vergoeden van teveel ge-inde abonnementsgeld.
- Driegen dat ze een mooi artikel krijgen in Test-Aankoop
- Zeggen dat de contracten niets van product vermelden, gwn algemene voorwaarden.
- ...

Graag reacties op dit. Hou het beschaafd...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”