Dommel is over en out hier

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

cloink schreef:Ditto. In dit topic kan je de fanboys er zo uit halen...

Hier gaat Dommel gewoon stevig over de schreef en al helemaal bij de voorgestelde oplossing na al dit, zijnde gewoon betalen of terug afgesloten. :eek:

Mochten ze dat hier flikken, het kot zou te klein zijn en ik zou effectief naar Dommel HQ afzakken, ook al moet ik daar dan meer dan een uur voor in de wagen zitten, enkele rit. :evil:

Ik vind niet dat je de fanboys eruit kan halen. Diegene die jij de fanboys noemt proberen in mijn ogen het vriendelijk op te lossen. Ik snap de frustratie die jullie hebben en snap deze ook. Dommel is hier inderdaad in de fout. Maar lopen roepen en tieren heeft toch geen nut. Als jij een klant moet helpen, help je met plezier de vriendelijke (mss lichtgefrustreerde die aandringt) dan de bullebak
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb ook wel een beetje een Dommel fanboy , maar ik denk dat ze nu beter ff hun dingen op orde brengen ipv uit te breiden.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

L-army schreef:Hou er rekening mee dat praktisch alles bij dommel geautomatiseerd is. Dit kan verklaren waarom je 'suspended' werd.

Daar heb je gelijk in en het is allicht ook de reden waarom het bij Dommel goedkoper kan (cutbacks wat betreft personeel), maar als de OP dan belt en de voorgestelde oplossing datgene is wat hij beweert, dan zou ik in een serieuze Franse collère schieten me dunkt. Het moet toch perfect kunnen om dit - zeker telefonisch - aan te passen in het systeem? Gewoon blijven verder (te veel!) betalen lijkt me een absurde oplossing...
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

silentkiller schreef:Diegene die jij de fanboys noemt proberen in mijn ogen het vriendelijk op te lossen.

Ik ben ook nen héle vriendelijke mens, maar als zo'n probleem een half jaar (!) aansleept, dan zou ik écht - met de beste wil van de wereld - onmogelijk nog zo vriendelijk kunnen blijven. En ik denk dat velen nog serieus feller zouden reageren dan de OP...
ooh. shiny.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

silentkiller schreef:Ik vind niet dat je de fanboys eruit kan halen. Diegene die jij de fanboys noemt proberen in mijn ogen het vriendelijk op te lossen. Ik snap de frustratie die jullie hebben en snap deze ook. Dommel is hier inderdaad in de fout. Maar lopen roepen en tieren heeft toch geen nut. Als jij een klant moet helpen, help je met plezier de vriendelijke (mss lichtgefrustreerde die aandringt) dan de bullebak


silentkiller, geloof me da ik al het voorgaande reeds geprobeerd heb, hb zonet terug gebeld en gemaild om hun eraan te herinneren dat facturen van 63€ hier niet betaald gaan worden. Ze hebben nu trouwens nog altijd niet hun facturen aangepast naar het goedkopere tarief.
Als ik het echt smerig zou willen spelen bereken ik het volgende
6*63€ +20€ overschakeling => 398€
terwijl er maar 6*35 +20 => 230€ moet betaald worden
en dan reken iker nog een maand af want aanvraag was nog een maand eerder... gaan ze echt 168€ terugstorten op mjn rekening ? Betwijfel ik toc ten zeerste, daarmee dat ik de laatste 2 facturen weiger te betalen => 126 € => 62€ resterend.
Kzou begot nog een maand gratis moeten hebben.

Echt in het begin was ik ook enthousiast over dommel, de download limieten etc ...
Maar om eerlijk te zeggen.
vroeger een probleempje gehad mt telefoonlijn van bgc (binnen het uur opgelost)
telenet met verhuis, binnen enkele dagen opgelost + gratis maand.

Hier bij dommel, een mail die me verteld of ik te dom ben de tarieven na te kijken...

Nuja zal wellicht morgen terug offline zitten... tot zolang ze niet alles aanpassen naar hoe het zou moeten denk ik dat deze relatie zal stopgezet worden
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi Rimson,

Het vloeken in je starter-comment vond ik wat onbeleefd en erover. Dit pleit niet voor jou als persoon. Al snap ik best dat jij wat gefrustreerd bent en eens vloeken voor jezelf deugd doet. Echter los je daarmee niets op in onderhandelingen... :wink:

Rimson schreef:In maart is de factuur van de omschakeling 20€ gebeurd maar toch blijven de facturen van netconnect+ komen.


Dit is een fout van Dommel. En dient door Dommel rechtgezet te worden. Gebeurt dit niet, kun je idd de ombudsdienst raadplegen.

Zo heb ik onlangs 1050 euro teruggehad van de bemiddelingsdienst van de banken (ik had een klacht lopen bij Argenta).

Rimson schreef:Ik heb dus de betalingen stopgezet... en zonder enige herinnering of melding hebben ze mij donderdag op suspended gezet.


Dit lijkt me vrij normaal. Hun hele betalingssysteem is geautomatiseerd. Dat heeft voordelen (lage personeelskost), maar ook nadelen. Bij problemen heb je veel kans dat je er zonder pardon uit ligt. Wil je meer support daarin, moet je niet bij Dommel wezen. Maar bij Telenet of Belgacom gaan aankloppen (en dan nog, ook hier zullen soms klachten over de helpdesk en betalingsopvolging zijn). Dommel is alvast een low-budget provider. Je betaalt niet veel en krijgt daar veel voor in de plaats.

De ironie wil nu, dat hij bij jou nu net omgekeerd is. Maar hopelijk wordt die fout snel rechtgezet.

Als de correctie van Dommel te lang blijft aanslepen, zou ik in jouw geval op een andere ISP gaan (en me bij Dommel volledig laten afsluiten). Dan heb je er geen internet meer en dient er ook niets meer betaald te worden. Het terugvorderen van het geld dat je teveel betaald hebt, kun je dan met de ombudsdienst proberen regelen.

Alvast jammer dat het voor jou nu zo uitdraait. Want Dommel is echt wel een op en top provider (technisch en financieel). Je gaat je daarin niet veel kunnen verbeteren, vrees ik.

Zo had ik zelf ook klachten bij Argenta (zie eerder). Maar ben ik toch bij die bank gebleven. Die gratis kaarten (visa, banccontact, proton) en e-bankieren zijn gewoon heel handig. Het kantoor is ook dicht bij mijn nieuwe woonst. Ik ben na de klacht van kantoorhouder veranderd, maar wel bij Argenta als bank gebleven. Ik kan me daarin helaas niet verbeteren. Met deze uitzondering dat ik er nooit meer iets spaar of verzeker !! Ik neem er enkel nog de gratis zichtrekening en kaarten. Dat heb ik wel geleerd uit mijn avontuur.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

dat klopt gent32m

maar wegens ook zakelijke dingen kan ik het mij niet veroorloven van zo een zaken nu en in de toekomst mee te maken.
Daarom dat de beslissing al gevallen is (brieven zijn vandaag reeds verstuurd)om over te stappen op een andere provider.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

gisteren dommel gebeld ivm dat mijn lijn niet werkte.
10 uur technieker hier..

en nu is het opgelost. Belgacom was blijkbaar ergens iets vergeten in te steken.... hebben zelfs de aansluiting etc vernieuwd 'zomaar'
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Fijn, fijn :-D

Ik kijk ook al uit naar mijn Dommel Homeconnect (ik kom van Dommel Netconnect). Ben jij nu aangesloten ? En alles ok (geen last van bugs) ?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Gent32m schreef:Fijn, fijn :-D

Ik kijk ook al uit naar mijn Dommel Homeconnect (ik kom van Dommel Netconnect). Ben jij nu aangesloten ? En alles ok (geen last van bugs) ?


telefonie 'ansich' werkt.. enkel nog mensen van telenet hebben precies probs..
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

icekiller2k6 schreef:gisteren dommel gebeld ivm dat mijn lijn niet werkte.
10 uur technieker hier..

en nu is het opgelost. Belgacom was blijkbaar ergens iets vergeten in te steken.... hebben zelfs de aansluiting etc vernieuwd 'zomaar'


Zelfde hier.
Ook net naar Dommel gebeld en zij konden blijkbaar geen waarden krijgen over mijn telefoonlijn via een lijntest. Er komt dus een technieker van Belgacom langs waarna het waarschijnlijk allemaal wel zal werken.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Rimson schreef:dat klopt gent32m

maar wegens ook zakelijke dingen kan ik het mij niet veroorloven van zo een zaken nu en in de toekomst mee te maken.
Daarom dat de beslissing al gevallen is (brieven zijn vandaag reeds verstuurd)om over te stappen op een andere provider.


Heb me juist een
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=EDPnetHome

met 24 Mbps en NO LIMIT aan 39.95 euro/maand besteld nu nog bellen om te horen of ze de dommel op mijn ander lijn kunnen vervangen.

En zonder 99 euro activatie te betalen voor een 12Mbps abonnementje of een andere modem te moeten kopen en ze sluiten aan zonder eerst te moeten betalen.

Dat is tenminste service
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

margaaas schreef:
met 24 Mbps en NO LIMIT aan 39.95 euro/maand besteld nu nog bellen om te horen of ze de dommel op mijn ander lijn kunnen vervangen.



Max. 24 Mbps download - max. 1024 kbps upload *

Unlimited traffic **

* The maximum speed depends on the distance to the nearest local Belgacom exchange, on your interior cabling and on the quality of the underground line):
Up to 1500 m: 20 Mbps
Up to 2500 m: 15 Mbps
Up to 3000 m: 10 Mbps

** according to FUP: http://en.wiki.edpnet.be/index.php/Fair_Use_Policy

dus verschiet niet als ge de snelheid niet haalt en als ze u aanschrijven dat ge teveel download :P
It ain`t what you say but the way you say it !
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Tot spijt ,van die het benijdt !

:banana: Ik haal de Max. :P

En Edpnet heeft ook uitleg in het nederlands

http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... ek_gemeten
Laatst gewijzigd door margaaas op 01 jul 2008, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

waarom begon ineens iedereen te posten over techniekers van belgacom dat moeten langskomen? (en dan als vervolg daarop edpnet aansluiting etc)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gent32m schreef:


Rimson schreef:Ik heb dus de betalingen stopgezet... en zonder enige herinnering of melding hebben ze mij donderdag op suspended gezet.


Dit lijkt me vrij normaal. Hun hele betalingssysteem is geautomatiseerd. Dat heeft voordelen (lage personeelskost), maar ook nadelen. Bij problemen heb je veel kans dat je er zonder pardon uit ligt. Wil je meer support daarin, moet je niet bij Dommel wezen. Maar bij Telenet of Belgacom gaan aankloppen (en dan nog, ook hier zullen soms klachten over de helpdesk en betalingsopvolging zijn). Dommel is alvast een low-budget provider. Je betaalt niet veel en krijgt daar veel voor in de plaats.

Maar normaal krijg je toch 3 herinneringen?
+
Hij heeft toch dommel gecontacteerd met hun excuses etc dus je zou denken dat ze het in orde gaan brengen.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

liger schreef:+
Hij heeft toch dommel gecontacteerd met hun excuses etc dus je zou denken dat ze het in orde gaan brengen.
Verkeerd gedacht over Dommel en als je leest wat die geduldige mens al gedaan heeft

Rimson schreef:
silentkiller schreef:Ik vind niet dat je de fanboys eruit kan halen. Diegene die jij de fanboys noemt proberen in mijn ogen het vriendelijk op te lossen. Ik snap de frustratie die jullie hebben en snap deze ook. Dommel is hier inderdaad in de fout. Maar lopen roepen en tieren heeft toch geen nut. Als jij een klant moet helpen, help je met plezier de vriendelijke (mss lichtgefrustreerde die aandringt) dan de bullebak


silentkiller, geloof me da ik al het voorgaande reeds geprobeerd heb, hb zonet terug gebeld en gemaild om hun eraan te herinneren dat facturen van 63€ hier niet betaald gaan worden. Ze hebben nu trouwens nog altijd niet hun facturen aangepast naar het goedkopere tarief.
Als ik het echt smerig zou willen spelen bereken ik het volgende
6*63€ +20€ overschakeling => 398€
terwijl er maar 6*35 +20 => 230€ moet betaald worden
en dan reken iker nog een maand af want aanvraag was nog een maand eerder... gaan ze echt 168€ terugstorten op mjn rekening ? Betwijfel ik toc ten zeerste, daarmee dat ik de laatste 2 facturen weiger te betalen => 126 € => 62€ resterend.
Kzou begot nog een maand gratis moeten hebben.

Echt in het begin was ik ook enthousiast over dommel, de download limieten etc ...
Maar om eerlijk te zeggen.
vroeger een probleempje gehad mt telefoonlijn van bgc (binnen het uur opgelost)
telenet met verhuis, binnen enkele dagen opgelost + gratis maand.

Hier bij dommel, een mail die me verteld of ik te dom ben de tarieven na te kijken...

Nuja zal wellicht morgen terug offline zitten... tot zolang ze niet alles aanpassen naar hoe het zou moeten denk ik dat deze relatie zal stopgezet worden
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

*** Off-topic ***

liger schreef:waarom begon ineens iedereen te posten over techniekers van belgacom dat moeten langskomen? (en dan als vervolg daarop edpnet aansluiting etc)


Geen idee. Sommige mensen kunnen alvast niet verdragen dat Dommel succes heeft blijkbaar.

*** Off-topic ***
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

margaaas schreef:
Heb me juist een
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=EDPnetHome

met 24 Mbps en NO LIMIT aan 39.95 euro/maand besteld nu nog bellen om te horen of ze de dommel op mijn ander lijn kunnen vervangen.

En zonder 99 euro activatie te betalen voor een 12Mbps abonnementje of een andere modem te moeten kopen en ze sluiten aan zonder eerst te moeten betalen.

Dat is tenminste service


Ai, ze weten niet wat ze binnen gehaald hebben. :roll:
Ik ben is benieuwd hoeveel dagen het gaat duren dat je daar problemen gaat hebben.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Alsjeblieft he Ceurix/Margaas. Door heel uw gedoe wordt het steeds maar moeilijker om mensen te geloven/empathie met te hebben die echt een probleem met Dommel hebben. En ik ben zeker dat ik niet de enige ben (eigenlijk heeeeeel zeker :D).

Uw probleem kwam voort uit een eigen fout en dan het systeem van Dommel, maar vooral....ja voor het grootste deel uit uw drang om alles zo op te blazen en maar ni willen lossen he, zoals een hond met een kluif (het vlees is al lang weg).

Ik beklaag die mensen van EDPnet nu al.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

liger schreef:Maar normaal krijg je toch 3 herinneringen?
+
Hij heeft toch dommel gecontacteerd met hun excuses etc dus je zou denken dat ze het in orde gaan brengen.


Misschien brengen ze het nog in orde. Echter de klant hoeft daarop niet te wachten. Als Rimson mistevreden is over de service, heeft hij het recht nu al op te stappen. Ipv nog wat langer te wachten.

Ik weet niet of je 3 herinneringen krijgt.
Ben tot nu toe altijd een goede betaler geweest :wink:
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

ik heb zelf 0 herinneringen gekregen,

zelf vandaag pas de laatste waarschuwing ivm die 2 facturen van 63€
maar toch opnieuw suspended ...

nuja ze doen maar
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

*** Off topic ***

Ik denk dat ze bij Dommel blij zullen zijn, dat ze van Ceurix/Margaas af zijn. Wedden, dat er binnenkort een klacht in de bus ligt bij de ombudsdienst over EDPNet :wink:

Iets met een FUP die niet goed nageleefd wordt.
En dan een te betalen factuur van 75 eurocent ofzo ;-)

*** Off topic ***
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Rimson schreef:ik heb zelf 0 herinneringen gekregen,

zelf vandaag pas de laatste waarschuwing ivm die 2 facturen van 63€
maar toch opnieuw suspended ...

nuja ze doen maar


Ja, kan zijn dat dit systeem nog niet helemaal goed op poten staat. De meeste Dommelaars betalen echter maandelijks hun facturen (dus het probleem stelt zich niet echt, behalve bij een specifieke geval zoals dit).

Dommel kan op dit (en andere punten) zeker nog verbeterd worden.
Alvast veel succes bij je nieuwe ISP.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

tis wellicht bij elke provider wel hetzelfde liedje ... al hoop ik dat die vdsl lijn goed ga lopen.
Downloaden doe ik toch nooit of zelden (kreeg nog geen 20 gig vol)

zullen wel zien eh
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Heb al twee keer een eerste en misschien ook is een tweede herinnering gekregen bij mijn maandelijkse factuur van Dommel (twee maanden dat ik nogal wat aan men hoofd had) maar niks last met gehad, niet afgesloten geweest of niks.

En een jaar na dato hebben ze mijn eerste maand zelfs nog verrekend lol.


Ben zelf dus super-content, hoewel ik niet blind ben voor hun groeipijnen het laatste jaar.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gent32m schreef:
Rimson schreef:ik heb zelf 0 herinneringen gekregen,

zelf vandaag pas de laatste waarschuwing ivm die 2 facturen van 63€
maar toch opnieuw suspended ...

nuja ze doen maar


Ja, kan zijn dat dit systeem nog niet helemaal goed op poten staat. De meeste Dommelaars betalen echter maandelijks hun facturen (dus het probleem stelt zich niet echt, behalve bij een specifieke geval zoals dit).

Dommel kan op dit (en andere punten) zeker nog verbeterd worden.
Alvast veel succes bij je nieuwe ISP.

wat bedoel je NOG niet helemaal? Tis al zeker 3 jaar in werking.
Waarom is dat zo moeilijk hier voor sommigen om aan te nemen dat hun autobetalings systeem op niks trekt als er iets gecorrigeerd moet worden?
PS: wat ceurrix betreft: hij had gelijk maar heeft ook zeer slecht probleem aangepakt + als ik zijn reacties lees die @helpdesk waren gericht. Neemt niet weg dat dommel daar ook in de fout was doordat ze niet willen//kunnen factureringen aanpassen. En dat is geen nieuwe probleem.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

ketter schreef:
margaaas schreef:
Heb me juist een
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=EDPnetHome

met 24 Mbps en NO LIMIT aan 39.95 euro/maand besteld nu nog bellen om te horen of ze de dommel op mijn ander lijn kunnen vervangen.

En zonder 99 euro activatie te betalen voor een 12Mbps abonnementje of een andere modem te moeten kopen en ze sluiten aan zonder eerst te moeten betalen.

Dat is tenminste service


Ai, ze weten niet wat ze binnen gehaald hebben. :roll:
Ik ben is benieuwd hoeveel dagen het gaat duren dat je daar problemen gaat hebben.

Ketterke,Draco888tje, Gent32mtje en consoorten ,als u alles las,
dan zou u weten dat ik daar al lang klant ben,en de stommiteit heb begaan ,
een van de twee abonnementen die ik er had,om te ruilen voor een Dommel abonnementje.
Ze weten daar dus al lang wat ze aan mij hebben en ik kan er zonder problemen bestellen zonder enkele maanden facturen op voorhand te moeten betalen zoals bij die afzetters van rommel voor wie ik al een mooie verrassing in petto heb.

Edpnet schreef:Geachte klant,

Bedankt voor uw bestelling!

In bijlage kunt u uw orderbevestiging vinden.

Indien u een dsl-abonnement bestelde, dan informeren wij u van zodra wij een geplande activatiedatum ontvangen hebben (de opleveringsstermijn voor dsl-abonnementen kan tot max. 20 werkdagen duren).
Voor overige EDPnet-producten, ontvangt u na oplevering de nodige gegevens.

U zult na de oplevering uw eerste factuur per post ontvangen, samen met enkele belangrijke praktische richtlijnen.


Zij proberen ook niet facturen op te sturen via een internet dat ge nog niet hebt of dat ze hebben gedeactiveerd.
Laatst gewijzigd door margaaas op 01 jul 2008, 16:50, 8 keer totaal gewijzigd.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

dat zou ik toch ook beter vinden, voor oplevering had ik al 3 facturen gekregen :-(
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

liger schreef:wat bedoel je NOG niet helemaal? Tis al zeker 3 jaar in werking.
Waarom is dat zo moeilijk hier voor sommigen om aan te nemen dat hun autobetalings systeem op niks trekt als er iets gecorrigeerd moet worden?
PS: wat ceurrix betreft: hij had gelijk maar heeft ook zeer slecht probleem aangepakt + als ik zijn reacties lees die @helpdesk waren gericht. Neemt niet weg dat dommel daar ook in de fout was doordat ze niet willen//kunnen factureringen aanpassen. En dat is geen nieuwe probleem.


liger, hierover moeten we toch niet blijven zeuren, ofwel ? Je klinkt al, als ceurrix :?

Dommel heeft zijn plus en zijn contra's. Net zoals iedere ISP dat heeft !
Als klant kun je je informeren over deze pro's en contra's. En maak je een keuze. Dat is de werking van de vrije markt.

Verwacht alvast geen super service bij een kleine provider als Dommel, die wegens zijn succes nog onderbemand is ook. En wat op de toppen van zijn tenen soms moet lopen (denk ik).

Ik heb zelf een paar maanden geleden een huis gekocht. Argenta als bank kon mijn geld via een speciaal bank order niet onmiddellijk op de rekening van de notaris storten. Die service bieden zij niet (het is een kleine bank). Dus heb ik via een bankcheque moeten werken. Verwacht je echter wel zo een service, dan moet je naar een grootbank (maar daar betaal je ook meer voor, aan beheerskosten, kaarten, etc).

Edit: Het betalingssysteem is wat het is (en ja, dit kan anders en ja, dit kan misschien ook verbeterd worden. maar nu is het zo)

En ik heb daar zelf allemaal niet zoveel problemen mee. De situatie van Rimson (zie starter post) is andere koek. En ik hoop voor hem, dat dit wordt rechtgezet.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

... En dat iedereen gelukkig mag wezen bij zijn ISP.

Hetzij Dommel, RealADSL, Scarlet, Tele2, EDPNet, Belgacom, Telenet, etc...

En dien nu geen klacht tegen mij in, omdat ik er een paar vergeten opnoemen ben :wink:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gent32m schreef:
liger schreef:wat bedoel je NOG niet helemaal? Tis al zeker 3 jaar in werking.
Waarom is dat zo moeilijk hier voor sommigen om aan te nemen dat hun autobetalings systeem op niks trekt als er iets gecorrigeerd moet worden?
PS: wat ceurrix betreft: hij had gelijk maar heeft ook zeer slecht probleem aangepakt + als ik zijn reacties lees die @helpdesk waren gericht. Neemt niet weg dat dommel daar ook in de fout was doordat ze niet willen//kunnen factureringen aanpassen. En dat is geen nieuwe probleem.

liger, hierover moeten we toch niet blijven zeuren, ofwel ? Je klinkt al, als ceurrix :?


ik zie toch anders iedereen zeuren over download limiet van belgacom//telenet? Punt is dat het een ZEER sterke negatieve punt is van dommel en moet volgens mij niet zo geminimaliseerd worden zoals sommigen het doen.
Dommel heeft zijn plus en zijn contra's. Net zoals iedere ISP dat heeft !
Als klant kun je je informeren over deze pro's en contra's. En maak je een keuze. Dat is de werking van de vrije markt.

agreed
Verwacht alvast geen super service bij een kleine provider als Dommel, die wegens zijn succes nog onderbemand is ook. En wat op de toppen van zijn tenen soms moet lopen (denk ik).

Zie, hier ben ik dus helemaal niet mee akkoord. Ten eerste kan ik al 2 providers noemen die klein en zijn en hebben snelle en correcte helpdesk (edpnet, dxadsl)
Ten tweede: feit dat je klein bent of wat dan ook is geen excuus om incompetent te zijn met facturering.
Ten derder itt wat sommigen hier beweren is dat niet allemaal te wijten aan plotse klantenloop waarvoor dommel niet bereid is aangezien probleem aansleept sinds begin dat dommel hier bekend raakte + dommel heeft zelf aangegeven dat ze een force verhoging van klanten verwachten in 1 van de artikels.


Edit: Het betalingssysteem is wat het is (en ja, dit kan anders en ja, dit kan misschien ook verbeterd worden. maar nu is het zo)


bij al die kleine providers is betalingssysteem zowat automatisch, toch kunnen ze daar makkelijk veranderingen aanbrengen? Ergste is niet dat er problemen ontstaan maar dat dommel heeft meermals bewezen dat moest je hen contacteren je nog altijd geen oplossing wordt gegeven
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

liger schreef:
Gent32m schreef:Verwacht alvast geen super service bij een kleine provider als Dommel, die wegens zijn succes nog onderbemand is ook. En wat op de toppen van zijn tenen soms moet lopen (denk ik).

Zie, hier ben ik dus helemaal niet mee akkoord. Ten eerste kan ik al 2 providers noemen die klein en zijn en hebben snelle en correcte helpdesk (edpnet, dxadsl)
Ten tweede: feit dat je klein bent of wat dan ook is geen excuus om incompetent te zijn met facturering.
Ten derder itt wat sommigen hier beweren is dat niet allemaal te wijten aan plotse klantenloop waarvoor dommel niet bereid is aangezien probleem aansleept sinds begin dat dommel hier bekend raakte + dommel heeft zelf aangegeven dat ze een force verhoging van klanten verwachten in 1 van de artikels.


Liger, deze discussie lijkt wel een stukje spelen met woorden. Misschien moeten we samen eens naar de zevende dag (in de politiek) gaan :wink:

Er is geen verband tussen een kleine isp zijn en mindere support leveren. Dat kan, maar kan ook niet. Bij Dommel is de support 'momenteel' wat minder (in vergelijking met andere ISP's). Maar zo erg en slecht is die support nu ook weer niet.

Ik denk dat iedere ISP ergens keuzes moet maken. Je beschikt over zoveel kapitaal (inkomsten), hoeveel ga je daarvoor gebruiken aan nieuwe investeringen, aan de technologische uitwerking van je product.

Ik vind dat Dommel technisch een heel sterk product heeft. Veel sterker dan bv EdpNet (dat kun je op het forum ginder lezen, welke problemen daarmee zijn). Maar de afhandeling van facturen is dan bij EdpNet misschien weer net wat anders. En zo zitten er een heleboel verschillen tussen de ISP's.

Welke provider biedt onbepert downloaden/bellen aan ?
Welke provider laat je niet automatisch bijbetalen voor extra verbruik
Welke provider biedt mediumband aan (ipv smallband) ?
Welke provider biedt happy hours aan ?
Welke provider rekent de upload niet aan ?
Welke provider biedt email aan ?
Welke provider biedt nieuwsgroepen aan ?
Welke provider biedt welke snelheden aan ?
Welke provider biedt welke stabiliteit aan ?
Welke provider biedt aan welke prijs aan ?
Etc...

Ik vind dat Dommel op al deze vlakken heel goed scoort.
- Technisch krijgt het een 9/10 van mij
- Financieel ook een 9/10
- Support geef ik maar een 7

Je kunt je hierbij ook de vraag stellen hoeveel 'energie' een ISP in zijn support dient te steken ? Bij al hun klanten waar het product goed werkt, hebben ze die support zelfs niet eens nodig.

Maar support zal er hoe dan ook ergens altijd moeten zijn. Soms maakt een klant een fout (zoals bv margaas, die zijn betaalformulier verkeerd invulde). En tja, dan beginnen de problemen natuurlijk.

Niet iedere helpdesker is ook even competent (dat heb ik zelf al gemerkt bij Dommel en ook bij Argenta, bij die laatste zitten zelfs onderbetaalde job-studenten, je kan dus nagaan :|)

Ik denk alvast dat support bieden een bedrijf handen veel geld kost. Zonder kun je niet. Maar hoe minder, hoe beter natuurlijk. Er is dan ook vaak kritiek op Dommel dat ze voor die support (aan de telefoon) geld aanrekenen. De 09 (24u op 24u) lijnen bv. Waar het bij Belgacom (denk ik) tijdens de kantooruren gratis is.

Die andere ISP's (zoals Belgacom en telenet) hebben echter massa's geld. En kunnen heel veel van dit geld verkwisten aan stomme reklame maken, daarmee hun producten veel te duur verkopend, maar wel gratis support aan de klanten aanbieden. (Edit: Of Telenet gratis support biedt weer ik niet)

Echter als je als klant van die support nauwelijks gebruik maakt, waarom zou je daarvoor dan elke maand (bij wijze van spreken) 10 euro meer betalen ? Want die support zit natuurlijk ergens verrekend in de prijs van je product.

Wil je als klant dan liever niet wat minder aan support betalen en meer aan de specs van je product ? In zake snelheid, download limieten, etc..

Dat zijn allemaal keuzes die je als klant en ISP moet maken.
En waarin je elkaar hoopt te vinden (of niet te vinden)...

Het leuke aan een forum als deze, is alvast dat de mensen hier veel informatie over hun ISP kunnen vinden (en ook vragen kunnen stellen).

In zekere zin is dit forum al een soort van Dommel (of voor een andere ISP) support. En dat kunnen we alleen maar toejuichen, vind ik.

Soit, we kunnen hierover blijven discussieren, liger :wink:

In de ideale wereld is alles perfect natuurlijk, maar die ideale wereld bestaat nog niet. Tenzij we Plato mogen geloven :wink:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Misschien een tip voor Dommel (en ook ieder andere ISP).

Probeer meer technische informatie op je website te plaatsen. In zake installatie van je pakket, gebruik van de modem, oplossingen van allerlei problemen, download/installatie drivers, etc..

Een soort uitgebreide technische FAQ.

Als klanten problemen ondervinden, kunnen die dan eerst hiernaar surfen (= gratis service).

Willen ze toch persoonlijk door een medewerker geholpen worden, kunnen ze naar de betalende helpdesk bellen.

Enige minpuntje met deze FAQ is natuurlijk dat je ervoor op het internet moet kunnen. Echter kun je in de bib (of bij je buur) ook altijd eventjes snel gratis surfen...

Als de informatie zijn weg maar vindt...
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Gent32m schreef:Ik denk dat iedere ISP ergens keuzes moet maken. Je beschikt over zoveel kapitaal (inkomsten), hoeveel ga je daarvoor gebruiken aan nieuwe investeringen, aan de technologische uitwerking van je product.


Hier vind je een beetje achtergrond ivm de financiele keuzes die Dommel maakt. Ze schijnen bewust voor een trage (financiele) groeistrategie te kiezen. Misschien is deze niet helemaal adequaat meer gezien hun forse (?) toename van klanten ?

Gent32m schreef:Ik vind dat Dommel technisch een heel sterk product heeft. Veel sterker dan bv EdpNet (dat kun je op het forum ginder lezen, welke problemen daarmee zijn).


Daar ben ik eerlijk gezegd niet van overtuigd:
1) recent zie ik veel meer post over problemen met Dommel (maar misschien zijn er ook gewoon meer Userbasers bij Dommel);
2) ikzelf ben al jaren erg tevreden van EDPnet.

Gent32m schreef:Maar de afhandeling van facturen is dan bij EdpNet misschien weer net wat anders.


Mijn persoonlijke ervaring is dat de EDPnet helpdesk ongeloofelijk goed werk levert: ik heb regelmatig "niet standaard" vragen, en steeds weer is de support prima (trouwens voor mij een zeer belangrijke reden om bij EDPnet te blijven).

Gent32m schreef:Je kunt je hierbij ook de vraag stellen hoeveel 'energie' een ISP in zijn support dient te steken ? Bij al hun klanten waar het product goed werkt, hebben ze die support zelfs niet eens nodig.


Je zou verwachten dat een ISP (net) voldoende energie steekt in zijn support als nodig is. Maw dat er veel klanten geen support nodig hebben is irrelevant. Het gaat erover dat er support moet zijn voor die klanten die het wel nodig hebben.

Gent32m schreef:Die andere ISP's (zoals Belgacom en telenet) hebben dan ook massa's geld. En kunnen heel veel van dit geld verkwisten aan stomme reklame, daarmee hun producten te duur latend, maar wel gratis support aan hen aanbieden.


Ik denk niet dat EDPNET, DXASDL enz. massa's geld hebben, maar toch kiezen ze ervoor om een goede support aan te bieden. Maw, het is geen toeval dat Dommel minder support levert, het is hun bewuste strategie (net zoals bv. Aldi ervoor kiest om minder in versiering van de winkels te investeren dan Delhaize).

Gent32m schreef:Dit zijn dingen (en dat bedoelde ik dus met mijn comment) die je als klant voor jezelf dient uit te maken.

Wil je een goede support. En onder goed versta JIJ bv gratis, snel geholpen, etc (weet ik wat). Dan moet je 'minder' bij Dommel wezen.

Echter, als je van die support nauwelijks gebruik maakt, waarom zou je daarvoor elke maand (bij wijze van spreken) 10 euro meer betalen ? Want die support zit verrekend in de prijs van je product.


Het probleem is natuurlijk dat het grote publiek niet op de hoogte is van de qualiteit van de support van ISPs .

Gent32m schreef:Het leuke aan een forum als deze, is dat de mensen hier ook veel informatie kunnen vinden (en vragen kunnen stellen).


Ben ik volmondig mee eens.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dag Jan_B,

Ik ben het volledig met je analyse eens.

Wat deze comment betreft:

Jan_B schreef:
Gent32m schreef:Ik vind dat Dommel technisch een heel sterk product heeft. Veel sterker dan bv EdpNet (dat kun je op het forum ginder lezen, welke problemen daarmee zijn).


Daar ben ik eerlijk gezegd niet van overtuigd:
1) recent zie ik veel meer post over problemen met Dommel (maar misschien zijn er ook gewoon meer Userbasers bij Dommel);
2) ikzelf ben al jaren erg tevreden van EDPnet.


Ik vind het productaanbod van Dommel sterker dan dat van EdpNet (maar dit is natuurlijk een kwestie van voorkeur). Naar jouw behoeften, zal EdpNet sterker zijn dan Dommel. En dat is maar goed zo. Zo vindt ieder zijn ISP op maat.

EdpNet heeft problemen gekend, maar Dommel idd ook. Het ene moment lees je forummers die klagen over EdpNet, het andere moment over Dommel, en dan weer over een ander...

EdpNet is zeker ook een goed product. Maar voldeed niet aan mijn wens. Overigens, toen ik van Tele2 kwam, heb ik een keuze gemaakt tussen Dommel en EdpNet! EdpNet was toen iets sneller, maar bood geen smallband. Als ik meer verbruikte, moest ik daarvoor bijbetalen. Bij Dommel was dit niet. Ik heb daarvoor toen mails rondgestuurd naar hen. En toen de keuze voor Dommel gemaakt. Voor mij was vooral belangrijk dat ik iedere maand een vast bedrag aan internet kon betalen. En niet voor onaangename verrasingen kwam te staan.

Zo heb ik bij Tele2 indertijd een light abbo gekocht (512 kbps, aan 20 euro in de maand en 250 Mb download). Echt belachelijk als je dit vergelijkt met wat ik kreeg toen ik naar Dommel ging. Plus ook, ik verbruikte iedere maand gewoon meer dan 250 Mb. Daar kwam ik niet mee toe, bij het surfen. En wat deed Tele2 toen. Ze rekende me voor extra verbruik iedere maand tot 10 euro (plafondwaarde) aan. Ik denk dat ik zoiets van een 1 à 2 Gb per maand toen verbruikte. En heb dus jarenlang telkens 30 euro in de maand betaald ipv 20 euro. En dit voor een 512 kbps abonnementje...

Enfin, die reklame slogan's het is allemaal mooi, tot je de kleine lettertje in je contract ziet staan.

Door mijn trauma :wink: bij Tele2, heb ik uiteindelijk voor Dommel gekozen en niet voor EdpNet (omdat ze dus net als Tele2 ook extra verbruik aanrekenden). Ik wens die meter niet zo in de gaten te moeten houden. En ik surf ook niet alleen, er zijn nog mensen thuis. Maar wie betaalde wel maandelijks de factuur. Ik...

Andere voordelen van Dommel tov EdpNet, waren ook hogere downloadlimiet, echter wel lagere snelheid (Dommel 4 Mbps, EdpNet 6 Mbps). Zijn allemaal dus verschillen op basis waarvan ieder voor zich zijn keuze moet maken...

Enfin, die voorwaarden zijn ondertussen al van een jaar geleden.
Het internet (en pc) landschap verandert zo snel.

Probeer het maar eens bij te houden! :roll:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het systeem van de facturen is bij Dommel volledig automatisch.
Dit wil zeggen,als u na een jaar,van formule veranderd dat dit in de centrale computer moet aangepast worden.
Indien dit niet gebeurd(zoals hier) heeft u dus een fout.
Dan belt men naar de helpdesk,en legt de situatie uit.
Maar......niet alle mensen van de helpdesk kunnen in de centrale computer iets veranderen,(dit is mijn gedacht hierover)en moeten dit aan anderen doorgeven,die wel zo een toelating hebben,waardoor er volgens mij wel het een en ander kan verkeerd lopen.
Het is wel normaal dat niet iedereen bij Dommel daar in die centale computer de facturatiegegevens kan veranderen!!!!
Als er toch grote problemen zijn,is men toch nog altijd best met een aangetekend schrijven!!
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

er gaat nog 1 aangetekend schrijven naar de beste mensen van Dommel :) een opzegbrief :)
wooter
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2007, 10:22

Rimson, je hebt volledig gelijk.

Het voordeel dat wij hebben, áls we ontevreden zijn over Dommel, is dat hun kantoor amper 10 minuten rijden is. Het is nog niet voorgevallen, maar het is een voordeel dat zeker en vast meespeelde bij onze keuze.

Ik ga binnenkort zelf eens zien wat ze gaan toveren, als ik het contract overzet van natuurlijk persoon naar vennootschap.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

wooter schreef:Rimson, je hebt volledig gelijk.

Het voordeel dat wij hebben, áls we ontevreden zijn over Dommel, is dat hun kantoor amper 10 minuten rijden is. Het is nog niet voorgevallen, maar het is een voordeel dat zeker en vast meespeelde bij onze keuze..

Er staat ergens een verhaaltje van iemand die er naar toe ging
en te horen kreeg dat men hem niet kon helpen ,hij moest bellen.

wooter schreef:Ik ga binnenkort zelf eens zien wat ze gaan toveren, als ik het contract overzet van natuurlijk persoon naar vennootschap.

Toveren laat je best over,aan hen die het kunnen
Ik ben al tevree als ik een kaarsje voor u kan aansteken :|
@ Rimson
Ik heb mijn opzeg gedaan via hun ticketsysteem en wacht op hun onzinnig antwoord.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”