Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

Ik heb net ook antwoord gekregen, maar ik word er niet veel wijzer van. Het enige wat ze zeggen is dat je huidige abonnement automatisch wordt omgezet.

Dus dan zul je er goed op moeten letten dat hetgeen je dubbel betaald je ook weer terug krijgt :roll:

Als je je belgacom lijn opzegt, moet je dan nog iets speciaals zeggen?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Dat je je nummer wil behouden?
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Ik vind het allemaal maar een raar gedoe. Is er eigenlijk nu al één iemand aangesloten bij Dommel Homeconnect ? Ik vind dat ze maar heel vaag doen bij Dommel als je ze een vraag stelt over dit product.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Blijkbaar hebben ze bij Dommel enkele technische problemen waardoor ze nog niemand kunnen activeren.

Geheimzinnig of vaag heb ik hen echter totnogtoe niet weten doen - over de aard van hun technisch probleem weiden ze natuurlijk niet uit.

Van zodra mijn activatie rond is, laat ik het weten. Ik wacht al sinds 6/5 en toen ging het 10 werkdagen duren. Vorige week vrijdag (30/5) zeiden ze dat het toch nog anderhalve week zou duren. :? Ik verwacht dus tegen midden volgende week wat nieuws. En anders bellen we nog maar eens :roll:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mja bij dommel zijn er meestal vertragingen, maar het komt er altijd wel hoor :-D
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Waarschijnlijk zeer veel belangstelling voor het nieuwe abbo van Dommel,messchien zitten ze daar zo een beetje'overspoeld'???
Ikzelf ben bij Scarlet,het heeft bij mij meer dan 2 maanden geduurd,het waren ook de eerste'one 6' abbo's.De technieker wist mij te vertellen,dat hij bijna zot werd van het werk.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Het daarnet nog een belleke gedaan naar de activatiedienst van dommel ( 0800 ), en die wist me te vertellen dat alle activaties in de loop van volgende week in orde zou moeten zijn. Het blijft dus afwachten :). We zouden een mail en/of brief krijgen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Het contract wordt hernieuwd voor terug 1 jaar, je mag dus tussentijds niet opzeggen als je al klant was.

Met dat ik nog content ben zal ik maar mijn contract tekenen éh :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

ok, waarvoor ik vreesde is gebeurd, telenet heeft de stekker uitgetrokken! Was natuurlijk zo stom om na het opsturen van mijn contract naar dommel mijn telenet abbo op te zeggen.... Ik heb ondertussen nog niets van dommel gehoord! Heb dus geen internet meer, en ik heb zo het gevoel dat dit nog lang zal duren .... Heb mijn iphone gelukkig nog om toch een beetje te kunnen surfen... Maar ik ga mijn mailbox ook niet meer kunnen openen als dommel mij men login gegevens stuurt! Ik hoop da ze ook een brief sturen, ik zal best maar eens bellen... Pfff komaan dommel doe jullie best... Ik heb het net nodig voor mijn werk!!!
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Nooit opzeggen vooraleer je verbinding bij de nieuwe provider actief is! Veel waarschuwen maar luisteren? :wink: Volgende keer beter éh!

Je belt hen best, maar kan je bij je buren of kenissen niet aan je mails?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Nergens een onbeveiligd wireless signaal in de buurt? ;) Of nog beter, even je buren vragen of je op hun wireless netwerk mag. Mag best wel hoor, zou hier geen probleem zijn.
Afbeelding
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Mijn email adres bestaat zelfs niet meer! Die mannen van telenet zijn wel stipt... Wireless genoeg in de buurt, maar ofwel beveiligd of wel te ver.... Nu ja, eigen schuld dikken bult he :-) nu maar hopen op dommel he. Heb daarnet nog gebeld, normaal gezien sturen ze volgende week de brieven rond, maar belgacom moet ook nog altijd zijn ding doen, zou me verbazen dat die twee tegelijk in orde komen... We zien wel
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Mijn Franstalige baas wil graag Dommel Homeconnect nemen, maar bij het bestellen van Homeconnect wordt je altijd doorgestuurd naar de ééntalige site van een reseller. Kan je dat niet gewoon via de site van Dommel aanvragen?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

verb schreef:Mijn Franstalige baas wil graag Dommel Homeconnect nemen, maar bij het bestellen van Homeconnect wordt je altijd doorgestuurd naar de ééntalige site van een reseller. Kan je dat niet gewoon via de site van Dommel aanvragen?
Kun je je baas dan niet assisteren? Of kan je baas geen nederlands leren? :P
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:
verb schreef:Mijn Franstalige baas wil graag Dommel Homeconnect nemen, maar bij het bestellen van Homeconnect wordt je altijd doorgestuurd naar de ééntalige site van een reseller. Kan je dat niet gewoon via de site van Dommel aanvragen?
Kun je je baas dan niet assisteren? Of kan je baas geen nederlands leren? :P


Hij woont in Wallonië en zijn Nederlands is niet geweldig, maar met Engels zou hij al tevreden zijn. :-)
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

verb schreef:Hij woont in Wallonië en zijn Nederlands is niet geweldig, maar met Engels zou hij al tevreden zijn. :-)


Dit zal denk ik moeilijk gaan, aangezien de cd, die meegeleverd is, waarschijnlijk ook in het Nederlands gaat zijn. (Correct me if i'm wrong)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

dean3009 schreef:
verb schreef:Hij woont in Wallonië en zijn Nederlands is niet geweldig, maar met Engels zou hij al tevreden zijn. :-)


Dit zal denk ik moeilijk gaan, aangezien de cd, die meegeleverd is, waarschijnlijk ook in het Nederlands gaat zijn. (Correct me if i'm wrong)
Klopt, al dacht ik de mogelijkheid gezien te hebben om ook in het Frans de installatie te doen... Heb nu geen zin om die cd uit de zolder te gaan halen :D

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Als Dommel een vertaling ervan wil, ze kunnen me PM'en. Ik zal het voor een mooi prijsje doen ;).

Referenties: ik heb www.xs.be vertaald :D.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Goztow schreef:Als Dommel een vertaling ervan wil, ze kunnen me PM'en. Ik zal het voor een mooi prijsje doen ;).

Referenties: ik heb www.xs.be vertaald :D.
Ik doe het wel gratis ;-)
Tweetalig éh.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Lord Utopia schreef:
verb schreef:Mijn Franstalige baas wil graag Dommel Homeconnect nemen, maar bij het bestellen van Homeconnect wordt je altijd doorgestuurd naar de ééntalige site van een reseller. Kan je dat niet gewoon via de site van Dommel aanvragen?
Kun je je baas dan niet assisteren? Of kan je baas geen nederlands leren? :P


Een Vlaming zou zijn plan wel trekken desnoods met een woordenboek bij de hand. :roll:
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Zambo schreef:
Lord Utopia schreef:
verb schreef:Mijn Franstalige baas wil graag Dommel Homeconnect nemen, maar bij het bestellen van Homeconnect wordt je altijd doorgestuurd naar de ééntalige site van een reseller. Kan je dat niet gewoon via de site van Dommel aanvragen?
Kun je je baas dan niet assisteren? Of kan je baas geen nederlands leren? :P


Een Vlaming zou zijn plan wel trekken desnoods met een woordenboek bij de hand. :roll:



@ Zambo wat is dat voor een kleuter opmerking .....
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen er deze week geactiveerd gaan worden. Volgens de helpdesk zou iedereen deze week actief moeten zijn. Laten we hopen.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Yargo schreef:Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen er deze week geactiveerd gaan worden. Volgens de helpdesk zou iedereen deze week actief moeten zijn. Laten we hopen.


De vraag zal dan zijn of alle problemen opgelost zijn ;-)
Ik hoop het van hart en dan kan ik ook er aan denken om over te stappen :-)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

nog niemand een brief gehad? nog geen volt op mijn telefoonlijn..


het was trouwens wit & grijs 1ste lijn of vergis ik me?
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

't Is wit & blauw...normaal gesproken.
Moeten we trouwens zelf aan dat ISRA-punt liggen prutsen of komt daar nog een technieker voor langs? Dat is me nog steeds niet duidelijk.
Ik kom namelijk ook van Telenet en natuurlijk hebben de mannen hier ook de oorspronkelijke kabel naar de telefooncontactdozen doorgeknipt.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

driesel schreef:'t Is wit & blauw...normaal gesproken.
Ik kom namelijk ook van Telenet en natuurlijk hebben de mannen hier ook de oorspronkelijke kabel naar de telefooncontactdozen doorgeknipt.


Dat zijn geen dingen dat ze mogen . Dat is vernieling van eigendom , daarom dat ik alles van telenet al enkele jaren geleden heb buiten gesmeten .
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

icekiller2k6 schreef:nog niemand een brief gehad? nog geen volt op mijn telefoonlijn..


het was trouwens wit & grijs 1ste lijn of vergis ik me?


Hier ook nog niets... En het is idd wit en blauw....
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Aha, is het wit een blauw? Ik heb de volgende opstelling in de contactdoos is het huurhuis ( nog maar een jaar oud, nooit actief geweest ).
Bijlagen
vb.jpg
(5.32 KiB) 217 keer gedownload
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Zonet nog eens belleke gedaan naar dommel voor de stand van zaken. En het is nog steeds voor deze week gepland, dus hopelijk morgen of overmorgen briefje in de bus :).
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Als morgen de brief in de bus moet zitten, dan hadden ze je bij Dommel wel gezegd dat hij al verstuurd was hé...
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

FullHD schreef:Als morgen de brief in de bus moet zitten, dan hadden ze je bij Dommel wel gezegd dat hij al verstuurd was hé...


Daar heb je een punt :-D Ok, overmorgen dan misschien :).
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Yargo schreef:Aha, is het wit een blauw? Ik heb de volgende opstelling in de contactdoos is het huurhuis ( nog maar een jaar oud, nooit actief geweest ).

als ik het zo zie zou het weleens oranje blauw of grijs wit kunnen zijn... Gewoon eens meten he voor je aansluit, normaal is de spanning ongeveer 50v, voor een analoge lijn. Als er enkel een adsl signaal opzit weet ik het eigenlijk niet... Mss kan je dit niet meten met een voltmeter? Iemand?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

glenner05 schreef:
Yargo schreef:Aha, is het wit een blauw? Ik heb de volgende opstelling in de contactdoos is het huurhuis ( nog maar een jaar oud, nooit actief geweest ).

als ik het zo zie zou het weleens oranje blauw of grijs wit kunnen zijn... Gewoon eens meten he voor je aansluit, normaal is de spanning ongeveer 50v, voor een analoge lijn. Als er enkel een adsl signaal opzit weet ik het eigenlijk niet... Mss kan je dit niet meten met een voltmeter? Iemand?


dacht 48 volt bij normaal, en 90 ofzo bij gebruik.. met een voltmeter DC @ 200 meten..
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zal de voltmeter eens meenemen naar daar. Ik ga vrijdag terug. Hopelijk is de lijn tegen dan actief.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Zijn er eigenlijk al mensen die een homeconnect aansluiting hebben?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

nope.. iedereen zou deze week aangesloten moeten worden.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

icekiller2k6 schreef:nope.. iedereen zou deze week aangesloten moeten worden.
Contract gisteren doorgestuurd per mail. Nog niks gehoord tot nu toe :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Ken schreef:
icekiller2k6 schreef:nope.. iedereen zou deze week aangesloten moeten worden.
Contract gisteren doorgestuurd per mail. Nog niks gehoord tot nu toe :-)



;) moeilijk doener.. 2dagen eer het daar is tem 10 werkdagen om het te verwerken...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ken schreef:Contract gisteren doorgestuurd per mail. Nog niks gehoord tot nu toe :-)

Grapjas! :-)
Mijn contract is al 36 dagen (25 werkdagen) geleden doorgestuurd...

Edit: heb net even gebeld (rond de middag) en de brieven zijn nog niet verstuurd. Voor morgen zal het dus ook niet zijn.

Hij: "De eerste klanten zouden deze week moeten worden geactiveerd. De brieven worden vandaag of morgen verstuurd"
Ik: "Maar ze zijn nog niet verstuurd?"
Hij: "Neen"
Ik: "Het zal dus nijpen om het deze week nog in orde te laten komen"
Hij: "We kunnen dat niet beloven. We kunnen daar geen tijd op plakken. Nog even geduld en het zal wel in orde komen"

:evil:
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

FullHD schreef:
Ken schreef:Contract gisteren doorgestuurd per mail. Nog niks gehoord tot nu toe :-)

Grapjas! :-)
Mijn contract is al 36 dagen (25 werkdagen) geleden doorgestuurd...

Edit: heb net even gebeld (rond de middag) en de brieven zijn nog niet verstuurd. Voor morgen zal het dus ook niet zijn.

Hij: "De eerste klanten zouden deze week moeten worden geactiveerd. De brieven worden vandaag of morgen verstuurd"
Ik: "Maar ze zijn nog niet verstuurd?"
Hij: "Neen"
Ik: "Het zal dus nijpen om het deze week nog in orde te laten komen"
Hij: "We kunnen dat niet beloven. We kunnen daar geen tijd op plakken. Nog even geduld en het zal wel in orde komen"

:evil:



Dommel is wat te inpulsief geweest . Ze hadden beter eerst alles in orde gebracht voor ze die dingen gingen laten verkopen . Nu hebben ze enkel maar meer werk op hun dak gehaald door de onderbemande helpdesk nog meer te belasten met zaken die niet nodig waren geweest .
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”