Windows XP SP3

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Memtest86+ al gedraaid? Misschien is je geheugen toevallig gesneuveld...
(m.a.w. hier geen last van, 3 XP's)
Afbeelding
Willy1
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 okt 2005, 17:14
Locatie: Limburg

Patje schreef:Alleen in het opstarten, een 15 tal seconden langer vooraleer de icoontjes geladen worden.
Benieuwd of het bij iedereen zo is, kan ook aan het feit liggen dat de prefetch map werd geledigd en daardoor alles opnieuw moet inladen de eerste keren dat pc opstart.
Toch niet echt een verbetering volgens mij ...... :?


Ik ben tevreden over SP3. Niet veel verschil.
Maar juist het inladen van die icoontjes en quick launch gaat nu veel sneller.
Ik heb origineel win xp pro sp1. In het begin altijd goed gegaan.
Maar het zeer langzaam opstarten wat ik toch altijd een probleem vond is volgens mij gestart na sp2. (Ook na een format)
Dus nu :-D
Laatst gewijzigd door Willy1 10 mei 2008, 09:14, in totaal 1 gewijzigd.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

tis wss in orde: advanced windows care eens gerund, kon evt. spyware zijn :s (het waren wel de typische kenmerken van spyware)
spyware die niet compatibel is met sp3 mss.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... kan bevestigen dat SP3 wel degelijk rotsstabiel moet werken. Als dat bij iemand niet het geval is, duidt dat op een verdoken probleem uit andere hoek.

Wat WEL heel grappig is, is het tijdsverschil van installatie van een SP1 onder Vista of een SP3 in XP. Het eerste kan makkelijk een uur duren, het tweede is in enkele minuten gefixed. En als je een integrated maakt, denk je in eerste instantie zelfs dat je hem gemist hebt : als je niest is het al gebeurd. :lol:

XP rules :wink: .
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

en weer probleem met de httpd service :s (op een andere pc is er geen probleem), geheugen is paar weken terug getest.

edit:alles kan crashen.

Iemand een idee wat het kan zijn? anders mijt ik sp3 er toch af.
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Hier krijg ik de melding dat een extra setup bestand nodig is voor de installatie,... :lol: het duurt dan een goed half uur voor hij begint te installeren en dan werkt het nog altijd niet...
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Lutin schreef:Hier krijg ik de melding dat een extra setup bestand nodig is voor de installatie,... :lol: het duurt dan een goed half uur voor hij begint te installeren en dan werkt het nog altijd niet...


Intussen is de installatie gelukt na de procedure even opnieuw gestart te hebben :P
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:36
Locatie: Torhout
Contacteer:

SP3 werkt perfect, enkel een klein opvallend gegeven:

Tijdens de opstart worden niet alle icoontjes geladen rechtsonder (zoals batterij-status en geluid). Als ik dan explorer.exe opnieuw opstart is het probleem verholpen.
Het gebeurt trouwens niet iedere keer dat niet alle icoontjes geladen worden. Vreemd. :-)
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

en hup, rdp naar nt4 werkt niet meer, domain username weg na locken pc. Microsoft denkt voor u...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

hm.

Ik had SP3 gezien in m'n automatic updates, niet geinstalleerd. Werkmannen thuis zetten de stroom af, PC valt uit, ik reboot en ik zie nu andere updates en géén SP3 meer :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb onlangs nog een kale XP geinstalleerd en die zag SP3 pas nadat ik SP2 had geinstalleerd (hoopte nochtans die stap over te slaan). Download van SP3 die ik kon vinden was trouwens Engels (geen Nederlandse gevonden).
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

r2504 schreef:Ik heb onlangs nog een kale XP geinstalleerd en die zag SP3 pas nadat ik SP2 had geinstalleerd (hoopte nochtans die stap over te slaan). Download van SP3 die ik kon vinden was trouwens Engels (geen Nederlandse gevonden).

Je moet SP1 geinstalleerd hebben (of op z'n minst enkele updates die daarin zitten) om SP3 te kunnen installeren.

't Is best van een geslipstreamde XP SP3 installatie-CD te maken als je meerdere keren een install wilt doen.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

r2504 schreef:Ik heb onlangs nog een kale XP geinstalleerd en die zag SP3 pas nadat ik SP2 had geinstalleerd (hoopte nochtans die stap over te slaan). Download van SP3 die ik kon vinden was trouwens Engels (geen Nederlandse gevonden).


Je kan eventueel de standalone-setup afhalen, maar in aantal MB maakt dat weinig uit denk ik.
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Siglo schreef:en hup, rdp naar nt4 werkt niet meer, domain username weg na locken pc. Microsoft denkt voor u...

NT4? :eek:
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

en regelmatig een ongewenste reboot, het sp3 verwijderen lukt ook al niet.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

@ laurens7

Rogue schreef:Memtest86+ al gedraaid? Misschien is je geheugen toevallig gesneuveld...
Afbeelding
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Rogue schreef:@ laurens7

Rogue schreef:Memtest86+ al gedraaid? Misschien is je geheugen toevallig gesneuveld...

de plus nog niet, de gewone wel, zit er veel verchil in?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

svhost crashed elke 5-10 seconden, de rest is even opgelost.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Rogue schreef:
r2504 schreef:Ik heb onlangs nog een kale XP geinstalleerd en die zag SP3 pas nadat ik SP2 had geinstalleerd (hoopte nochtans die stap over te slaan). Download van SP3 die ik kon vinden was trouwens Engels (geen Nederlandse gevonden).


Je kan eventueel de standalone-setup afhalen, maar in aantal MB maakt dat weinig uit denk ik.


Die is blijkbaar enkel als ISO beschikbaar voor Nederlands. Is op zich geen groot probleem, maar toch bizar deze manier van werken.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

r2504 schreef:
Rogue schreef:
r2504 schreef:Ik heb onlangs nog een kale XP geinstalleerd en die zag SP3 pas nadat ik SP2 had geinstalleerd (hoopte nochtans die stap over te slaan). Download van SP3 die ik kon vinden was trouwens Engels (geen Nederlandse gevonden).


Je kan eventueel de standalone-setup afhalen, maar in aantal MB maakt dat weinig uit denk ik.


Die is blijkbaar enkel als ISO beschikbaar voor Nederlands. Is op zich geen groot probleem, maar toch bizar deze manier van werken.


http://www.microsoft.com/downloads/deta ... 1555d4f3d4

;)

@ laurens7:

nee dat maakt niet zo'n groot verschil

kijk eens in de event log of je daar rare dingen tegenkomt
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Rogue schreef:http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

;)


Thanks... die vond ik dus niet meteen. Nu ja, ondertussen is het opgelost met eerst SP2 te installeren, daarna kwam hij vanzelf in de update lijst.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

en er was een geheugen-latje corrupt(256MB), nu nog 512MB over (nog genoeg zeker?, alle visualisaties zijn uitgezet).
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Mja 512 MB is "prima" voor XP :)

voor wat wordt de PC voornamelijk gebruikt?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zelfs voor XP is 512 MB echt wel weinig. 1 GB Ram zou toch wel een minimum moeten zijn, dat is een ware verademing tegenover 512 MB.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Rogue schreef:Mja 512 MB is "prima" voor XP :)

voor wat wordt de PC voornamelijk gebruikt?



BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 20:29 Onderwerp:
Zelfs voor XP is 512 MB echt wel weinig. 1 GB Ram zou toch wel een minimum moeten zijn, dat is een ware verademing tegenover 512 MB.


Smartram geeft nog +-270MB free ram weer.
(dscaler,msn,webserver(httpd,apache,mysql),antivir, firefox en VLC actief)

cpu gebruik is wel erg hoog(dscaler).
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

mha cv nog :)

uw hoog cpuverbruik is van uw VLC (dscaler ken ik niet, zou kunnen dat dat ook wel wat verbruikt)

mysql & firefox vreten wel geheugen :)
Afbeelding
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Rogue schreef:mha cv nog :)

uw hoog cpuverbruik is van uw VLC (dscaler ken ik niet, zou kunnen dat dat ook wel wat verbruikt)

mysql & firefox vreten wel geheugen :)


nu ff alle systeemcache uitgezet, nu nog maar 200MB over, overigens gebruikt dscaler 50% cpu. Dscaler is het beste open source programma voor TV-kaarten.
VLC gebruikt nu 0% cpu.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”