Scarlet opeens traag geworden?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Het gerucht doet idd de ronde dat Scarlet niet al te veel investeringen meer doet.


De gieren cirkelen al ondertussen.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

tis weer van dat ..
Zeer veel mensen die problemen hebben met goendi ... begrijp niet dat hij hier nog steeds welkom is.

Nu ja ga me niet in de discussie mengen maar ik hoop dat de operators hier een juiste beslissing in kunnen treffen.

@on topic
Vandaag gaat het al heel de dag redelijk goed... maar de avondspits moet nog komen zeker?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ja die TOPradio operatoren toch niet waar Fluppeke?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Off topic mode on

Doet nu even niets terzake .. maar ook daar ben je idd even bazig, rot en onvriendelijk. misbruik van macht en dergelijke meer...
Nuja ik had hier liever niet verder op ingagaan .. maar jij moet het blijkbaar aanhalen.

Off topic mode off
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik aanhalen? Ik meen me een post te herinneren waar jij het oprakelde, en waar het eveneens totaal irrelevant was. Wat ik zei tegen Sven.$ gaat U niets aan, en als je de moeite zou doen om terug te scrollen in deze topic, dan zou je zien dat voornoemde zelf de aanleiding gaf. Als dat mij voor het hoofd stoot is dat mijn zaak, niet de uwe.

En dat geheel terzijde: je bent je er toch van bewust dat je nu bezig bent over een IRC kanaal? Geen idee waar jij het opmerkelijke idee vandaan haalt dat IRC een democratisch gegeven is, waar je een beroep kunt doen op 'rechten als user', en dergelijke, maar misschien moet je je eens informeren? In tegenstelling tot de alledaagse niet-virtuele realiteit, zet op IRC nog steeds het individu de lijnen uit, en niet het collectief. Basicly: get over it.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

deej schreef:
Goendi schreef:Het gerucht doet idd de ronde dat Scarlet niet al te veel investeringen meer doet.


De gieren cirkelen al ondertussen.

Ja, en deze keer komen ze uit een landje net ten Noorden van ons, en is niet uit Spanje/Frankrijk. lol
Oranje gieren ipv Vale :D
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Rudi.$ schreef:Afscheid van Stug en Tikfrom Tik vzw - Telecom & Internet Klantenvereniging by Andromeda
Beste vrienden Stugleden

Er is veel voorafgegaan vooraleer ik de stap heb gezet, en het is
geenszins mijn bedoeling om de mensen van Tik
of Stug tekort te doen of om na te trappen.

Niet over 1 nacht ijs gegaan, al is er dan nog weinig onderlinge
solidariteit tussen klanten, maar ook zij verdienen
het beste al was het alleen al om te beseffen dat zij het zijn die de
isp waar ze bij zijn groot houden en maken,
en op zijn minst recht hebben op wat hun beloofd is.

Gevoel mag er ook niet meer bij zijn, maar kille soupspelletjes en
spionnen die je overal tegenkomt.

Wel daar pas ik voor, men zit niet meer te wachten op mijn
sentimentaliteit en mijn bevlogenheid, men wacht niet meer op wat
menselijke omgang, wel op geschoolde shit die uiteindelijk niks oplevert

lees verder


Een wijze beslissing. Alleen spijtig dat het al van de tik site verwijderd is
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Mr.T schreef:
Een wijze beslissing. Alleen spijtig dat het al van de tik site verwijderd is


Dan heb je toch niet goed gekeken.
donderdag 7 februari 2008
20:35
Geplaatst: Do 07 Feb 2008 00:15 Onderwerp: Ontslag Stug
Geplakt uit http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=9078&highlight=
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Het stond ook op de site zelf hoor.
http://www.tik.be/afscheid_van_stug_en_tik
Maar daar is het reeds verdwenen.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Oesje, zo snel verdwenen daar dat ik het zelfs niet gezien had, het lijkt telenet wel daar bij tik.
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

Ik weet het niet zeker, maar ik vrees dat als je naar "scarlet" belt dat je eigenlijk bij een callcenter terechtkomt dat ook BGC en Telenet en andere doet en die mensen hebben dus zo goed als 0 kennis in vele gevallen zeker als het wat specifiek met je ISP te maken heeft.

Als het niet in hun standaardboekje met antwoorden staat kunnen ze je vaak niet helpen.

Dus als het niet eenvoudig op te lossen is, wordt je vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Dit is volgens mij het grote nadeel aan callcenters.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

tooslow schreef:Ik weet het niet zeker, maar ik vrees dat als je naar "scarlet" belt dat je eigenlijk bij een callcenter terechtkomt dat ook BGC en Telenet en andere doet en die mensen hebben dus zo goed als 0 kennis in vele gevallen zeker als het wat specifiek met je ISP te maken heeft.

Als het niet in hun standaardboekje met antwoorden staat kunnen ze je vaak niet helpen.

Dus als het niet eenvoudig op te lossen is, wordt je vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Dit is volgens mij het grote nadeel aan callcenters.


Nee hoor. De technische helpdesk is in eigen beheer.
Over de technische kennis ga ik niet oordelen. De ene is al beter als de andere, maar dat is met alles zo.
Flipken
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2007, 17:47

Oh mensen, bekvechten en velen de ziel en biechtgeheimen even blootleggen hebben wij als Scatlet abon. daarom geen streepje meer snelheid.
Dat was inderdaad geloof ik toch de bedoeling van deze topic?

Tinne schreef :

Inderdaad wat baat kaars en bril als ...
En wat baat het steeds te klagen op deze site?
We weten nu allemaal dat we van Scarlet niets moeten verwachten en dat ze misschien wel nog redelijke krampen hebben van het grijnzen en lachen met deze topics.

Dus we moeten veranderen van provider tot dat ze lachen dat ze groen zien.
Ik stap over naar Dommel, aangevraagd voor 15/03.

Ziezo ze kunnen ze kussen.

Maar ik leef zeker mee met de mensen die nog vastzitten aan die provider met de schilpaddengang.
Was hun leuze ook niet ... Sprinten over het internet..

Laat je zeker niet doen.. Klant is koning.


Ik geloof dat dit de enige oplossing is en ik sluit mij allesinds aan en verander op 20/03 van provider.
Er mogen nu nog 20 stug, tiks, userbase, ect.. gelanceerd worden, je moet toch steeds het roer in eigen handen nemen en je voordeel grijpen.
Geen enkele klaagmuur helpt bij zo'n werkwijze als bij deze provider.
Ik ga naar Dommel.
Dus veranderen is de boodschap, en doen zulle..
Het ga je allen goed met die slakkengang waarvan ik ook al zo'n 8 maanden deel uit maak en laat je zeker niet doen door die provider van mijn voeten.

Groeten,
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Daarnet ( 12.30 ) via mijn GSM iemand van Scarlet aan de lijn gehad, helaas dacht ik dat dit een prank call was ( ik was nl. een studenten optocht aan het leiden ) Hopelijk bellen ze later terug.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

ik ben ook van plan over te stappen naar dommel hoor.
Alleen ligt dat bij mij wat moeilijker aangezien je bij scarlet one niet meer over een actieve blegacom lijn beschikt (en dommel pas aangevraagd kan worden wanneer je belgacom nummer 72 uur in dienst is)
Ik verwacht dus veel downtime van mijn internet .. een een scarlet box die geen kl*te meer waard is ...
Nieuwe fritzbox (voor betamax) komt er dus aan ..waardoor ik mn besparingen zie opgaan in apperatuur .. maar bon ;) liever dat dan aan belgacom.

Maar dat wil nog niet zeggen dat je niet mee ten strijde mag trekken tegen scarlet .. het probleem wordt geminimaliseert
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Eh, ik heb ooit eens een scarlet box geflashed... Als dat die copperjets zijn is dat een heel karwei, maar je kunt er zowel VoATM als VoIP firmware op flashen. Daarna zijn ze zeker en vast nog bruikbaar. Of ze enige (toegevoegde) waarde hebben, is een andere zaak natuurlijk.
Tinneke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2007, 19:34

Hoi,

Na ongeveer 6 maanden een surfsnelheid van 1 mbps te mogen genieten van onze vrienden van Scarlet ben ik overgestapt naar Telenet Turbo.

Dus mensen blijf niet sukkelen met die slakkengang van Scarlet en stap overnaar een andere provider, een hemel op aarde wat betreft de snelheid.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Tinneke schreef:Hoi,

Na ongeveer 6 maanden een surfsnelheid van 1 mbps te mogen genieten van onze vrienden van Scarlet ben ik overgestapt naar Telenet Turbo.

Dus mensen blijf niet sukkelen met die slakkengang van Scarlet en stap overnaar een andere provider, een hemel op aarde wat betreft de snelheid.
Van de hel naar het vagevuur :-S. Of omgekeerd zelfs als je wil :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Isoik
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2007, 23:18
Locatie: Vlaams-Brabant

Tinneke schreef:Hoi,

Na ongeveer 6 maanden een surfsnelheid van 1 mbps te mogen genieten van onze vrienden van Scarlet ben ik overgestapt naar Telenet Turbo.

Dus mensen blijf niet sukkelen met die slakkengang van Scarlet en stap overnaar een andere provider, een hemel op aarde wat betreft de snelheid.


Ik ben ook van plan om te veranderen van ISP zodra mijn jaar om is. Ik heb er ook genoeg van gekregen.
jjvk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 sep 2007, 21:37

Hoi,

Ik heb zopas mijn abonnement bij Scarlet afgezegd.
Morgen vertrekt mijn aangetekend schrijven. Voor hun maakt een klant minder niet veel uit, maar voor mij is het inderdaad een hele stap vooruit.
Van die vastgezette 1 mbps, waar ik volgens de metingen op speednet nog zo'n 0,600 mbps haal naar een behoorlijke snelheid...
Maar wat die reactiebetreft op die topic van Tinneke :
Na ongeveer 6 maanden een surfsnelheid van 1 mbps te mogen genieten van onze vrienden van Scarlet ben ik overgestapt naar Telenet Turbo.

Dus mensen blijf niet sukkelen met die slakkengang van Scarlet en stap over naar een andere provider, een hemel op aarde wat betreft de snelheid.
Van de hel naar het vagevuur :-S. Of omgekeerd zelfs als je wil


Als je zo'n 15 tot 20 mbps kan halen, en je moet wel begrijpen dat niet iedereen, inclusief mezelf, die grote download limieten nodig hebben, denk ik wel dat dit inderdaad een mooie oplossing is.
En qua service, op tv, gebied moet ik allesinds niet klagen. s'avonds storing gehad, en de volgende dag op de middag stonden ze hier al.

Dus, we gaan het daar ook even gaan proberen... wie weet valt het daar nog wel goed mee, of.. je vindt mij binnenkort terug op de forum van Telenet...?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

jjvk schreef:Hoi,

Ik heb zopas mijn abonnement bij Scarlet afgezegd.
Morgen vertrekt mijn aangetekend schrijven. Voor hun maakt een klant minder niet veel uit, maar voor mij is het inderdaad een hele stap vooruit.

Misschien weet je het niet, maar je kan ook gewoon in mijn.scarlet.be je abonnement opzeggen ;)
Isoik
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2007, 23:18
Locatie: Vlaams-Brabant

lithion schreef:
jjvk schreef:Hoi,

Ik heb zopas mijn abonnement bij Scarlet afgezegd.
Morgen vertrekt mijn aangetekend schrijven. Voor hun maakt een klant minder niet veel uit, maar voor mij is het inderdaad een hele stap vooruit.

Misschien weet je het niet, maar je kan ook gewoon in mijn.scarlet.be je abonnement opzeggen ;)


Daar zou ik maar niet je volle vertrouwen aan geven.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Dat zal zelfs vlotter gaan dan via brief ;) Nadat je via de website hebt opgezegd zal je zeker nog een opgebeld worden, maar ze doen dit zonder problemen.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Hier is het sinds vandaag ook opeens een "beetje" trager. 10Kb perst de speedtest er nog uit. Modem is al eens gereset, niemand download en in de alcatel modem staan nog steeds dezelfde waarden als voorheen.
Flipken
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2007, 17:47

hi,

Vandaag is het juist geteld één jaar en twee dagen dat ik, voor mij althans, een abonnement afgesloten heb bij de traagste provider van het land.
Ik haal nu nog juist geteld 0.424mbps, volgens de laatse metingen op speednet en betaal hiervoor zo'n 34.50€ per maand.
Ik heb me dus op de site van Scarlet laten afschrijven en stuur in de voormiddag mijn aangetekende brief.
Mijn twee gebuurs halen bijna zo"n 4 mbps bij Dommel, en daar heb ik mij ook dus laten inschrijven.
Hopelijk voor mij ook zo'n gunstige snelheid...
Ik heb wel al aan de lijve mogen ondervinden dat de informatiedienst bij Dommel ook op niets trekt, maar hun snelheid is wellicht wel beter.
Dus laat je niet blijven vangen bij Scarlet en indien je ook mag genieten van die sprint op het net met de 1 mbps..., verander VAN PROVIDER !!Groeten
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”