Scarlet opeens traag geworden?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Hoi,

Ik heb Scarlet Unlimited ( ben al klant sinds PlanetInternet ).

Normaal zit ik op een 3.3 Mbit lijn (016 regio ), wegens afstand tot aan de centralewordt dit ongeveer 350 kByte/sec max aan download snelheid. Upload is ongeveer 40kByte/sec.

Maar! Afgelopen week haal ik maar maximum 20 kByte/sec meer. Downloads, youtube, sites openen, mail ontvangen....Alles veel trager.

Upload is nog altijd perfect aan 40kByte/sec, en pings zijn ook dik in orde.

Online gamen gaat perfect, aangezien je met 20 kByte/sec meer dan genoeg hebt, maar probeer maar eens een 200MB update voor het spel binnen te halen :/ *edit* Net een update van HL2ep2 en portal: max 40KB/s, duurde 15 minuten, voor een zeer kleine update. Ook gaat de lampjes van mijn gateway maar sporadisch hevig flikkeren, niet zoals vroeger het een mooi constant geflikker.

Dus: zijn er mensen met hetzelfde probleem ?( Iemand die 2 straten verder woont heeft ook een gelijkaardig probleem ) Ligt het aan mij? Waarom zo plots? Kan ik Scarlet contacteren ZONDER 15 minuten naar muziek te luisteren (toen heb ik opgehangen )? Enige troubleshooting tips aan mijn zijde?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dubbel post...
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Mod mag gerust het topic verplaatsen naar het juiste board....maar dit probleem is nogal dringend==> meer ogen == meer kans op een oplossing
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ehm, ik weet niet of dat bij scarlet bestaat, maar zou je misschien op smallband staan?
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Heb ik inderdaad al aan gedacht, aangezien de meter kapot was vorige maand, misschien hebben ze een fout gemaakt en zit ik nu op smallband.

De meter geeft allesinds nu 6% van 30GB. Niet over de limiet dus.

Trouwens, ik heb net examen periode gehad dus helemaal niet zo veel tijd voor internet.

Daarnet nog eens 25 minuten naar de Scarlet Muziekradio geluisterd. Héél tof hoor :roll: .
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Modem eens uittrekken.
En anders Scarlet bellen.
Zal vermoedelijk te maken hebben met de meterproblemen.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Een vriend van me die aan het einde van de straat woont heeft exact dezelfde problemen. Hij is wel binnengeraakt bij Scarlet helpdesk en daar beweren ze dat er niets mis is, en dat hij niet op smallband zat.


Ik heb mijn Linksys WAG200G al eens 10 minuten zonder stroom gezet, firmware geupdate...Ik betwijfel serieus of het aan onze kant ligt.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Hier schommelt de snelheid momenteel wel wat meer dan anders in regio 016/63.*.* met Scarlet One. Ma ik haal toch geregeld nog 350 k. Deze morgen haalde ik wel constant de max snelheid.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Mja, iedereen hier is regio 016/58**** denkik.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

DSL Connection
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 3328 kbps
Upstream Rate: 384 kbps
Downstream Margin: 23 db
Upstream Margin: 26 db
Downstream Line Attenuation: 10 db
Upstream Line Attenuation: 3 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 13 db


--------------------------------------------------------------------------------

PVC Connection
Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Up





Is hier iets mis mee?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Hmm Ik ben niet helemaal zeker he, maar ik geloof dat met pppoa de encapsulation op VC Mux moet staan.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Hmm....

Op mijn Linksys WAG 200G staat onder encapsulatino enkel:


Bridge Mode only
RFC 1483 Bridged
RFC 1483 Routed
RFC 2516 PPPoE
RFC 2364 PPPoA


Hij staat nu op RFC 2364 PPPoA.
Multiplexing staat op LLC.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Ok, scarlet eindeljik aan de lijn gehad :roll: .


Hij vond niets abnormaal aan de lijn.
Moest een andere modem testen (gedaan -> resultaat: zelfde problemen ).

En screenshots doorsturen van speedtest.nl.


*edit*


Hij zei dat ik moest doorsturen naar: [email protected]

Dit email adres bestaat niet. Heb variaties geprobeerd.

Weet iemand wat er juist zou kunnen zijn?
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Ik heb er ook last van. Alles gaat pak trager (soms maar 40KB/s).
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Vandaag iemand anders aan de lijn gehad, heeft een ticket aangemaakt...Binnen 2 3 dagen es terug bellen als het niet opgelost is.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Yanman.be schreef:Vandaag iemand anders aan de lijn gehad, heeft een ticket aangemaakt...Binnen 2 3 dagen es terug bellen als het niet opgelost is.


Dat is wat men als service betiteld bij Scarlet, laat ons even ernstig blijven aub

Vandaag probleem met mijn Internetbankieren, iemand onmiddellijk aan de lijn (KBC bank voor Mr t er weer over zeurt) Gaf me aan aantal aanwijzingen (ik ben geen leek)
Ze zei ik bel je terug binnen het half uur (pc moest herstart worden wat ook klopte) binnen het halfuur, kbc helpdesk aan de lijn met de vraag werkt het of moeten we verder zoeken.

Dat is service en niet het amateuristische gedoe bij Scarlet.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Rudi.$ schreef:
Yanman.be schreef:Vandaag iemand anders aan de lijn gehad, heeft een ticket aangemaakt...Binnen 2 3 dagen es terug bellen als het niet opgelost is.


Dat is wat men als service betiteld bij Scarlet, laat ons even ernstig blijven aub

Vandaag probleem met mijn Internetbankieren, iemand onmiddellijk aan de lijn (KBC bank voor Mr t er weer over zeurt) Gaf me aan aantal aanwijzingen (ik ben geen leek)
Ze zei ik bel je terug binnen het half uur (pc moest herstart worden wat ook klopte) binnen het halfuur, kbc helpdesk aan de lijn met de vraag werkt het of moeten we verder zoeken.

Dat is service en niet het amateuristische gedoe bij Scarlet.


En wat heb ik hiermee te maken?
Het gedrag van TIK/STUG leden begint steeds zieliger en zieliger te worden.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Mr.T schreef:
Rudi.$ schreef:
Yanman.be schreef:Vandaag iemand anders aan de lijn gehad, heeft een ticket aangemaakt...Binnen 2 3 dagen es terug bellen als het niet opgelost is.


Dat is wat men als service betiteld bij Scarlet, laat ons even ernstig blijven aub

Vandaag probleem met mijn Internetbankieren, iemand onmiddellijk aan de lijn (KBC bank voor Mr t er weer over zeurt) Gaf me aan aantal aanwijzingen (ik ben geen leek)
Ze zei ik bel je terug binnen het half uur (pc moest herstart worden wat ook klopte) binnen het halfuur, kbc helpdesk aan de lijn met de vraag werkt het of moeten we verder zoeken.

Dat is service en niet het amateuristische gedoe bij Scarlet.


En wat heb ik hiermee te maken?
Het gedrag van TIK/STUG leden begint steeds zieliger en zieliger te worden.


Wie jou kent weet wie hier zielig is.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

joepie! :roll:
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Mr.T schreef:joepie! :roll:


Op eenzame hoogten kan je rare verschijnselen krijgen, en hier eindigt dit onnozel gedoe. Het ga je goed.
krisc
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:12

Ik heb hier dus hetzelfde probleem. Ik woon ook in de zone 016/58**** en de laatste dagen is mijn connectie tergend traag.
Ik heb al enkele testen gedaan via de speedtest hier op userbase en zit steeds rond dezelfde resultaten, nl. :

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 89 kbit/s or 11 kbyte/s
- Upload speed : 527 kbit/s or 66 kbyte/s
Wed Jan 30 2008 at 19:19:06 UTC+0100

Ik heb afgelopen maandag een mailtje naar de helpdesk van scarlet gestuurd, en volgens hen is er niets mis met mijn lijn.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Ik denk dat ze inderdaad gelijk hebben als ze zeggen dat er met jouw lijn niks mis is, als je echter vraagt of er met hun netwerk iets mis is denk ik dat je een ander antwoord krijgt.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Ik weet nu al 5 mensen dat in mijn regio wonen die hetzelfde probleem hebben.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Vraag is wat we hieraan kunnen doen. Ik doe zelfs de moeite niet meer om helpdesk te bellen.
Ook weinig actie bij TIK over deze problemen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Fluppeke schreef:Vraag is wat we hieraan kunnen doen. Ik doe zelfs de moeite niet meer om helpdesk te bellen.
Ook weinig actie bij TIK over deze problemen.


Je denkt dat misschien, maar als ze de oren dichtstoppen bij Scarlet komen ook wij nergens.
Zelfs al klagen we steen en been. Zie de Tiksite.

We zijn nog steeds op zoek naar mensen die hun vrije tijd willen steken in het mee ondersteunen van Tik/stug.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

En misschien dat STUG eens moet gaan kijken bij klanten van andere providers die van het Scarlet netwerk gebruik maken.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

ispwatch schreef:En misschien dat STUG eens moet gaan kijken bij klanten van andere providers die van het Scarlet netwerk gebruik maken.


Geen slecht idee!! :-D
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Opgelost? :???:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 2859 kbit/s or 357 kbyte/s
- Upload speed : 315 kbit/s or 39 kbyte/s
Fri Feb 1 2008 at 10:57:04 UTC+0100



an efficiency of ~48% ( bedoelen ze daarmee dat ik normaal 6mbps heb? Ik zit op 3,3Mbit profiel wegens afstand )
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

De efficiency bij de speedtest houdt geen rekening met het ADSL profiel en wordt steeds berekend tegen een 6Mbit profiel.
De maximale snelheid die je kan halen op een 3.3Mbit profiel is 416KB/s
Hou je rekening met de atm overhead, kom je op ongeveer 375KB/s.
Het resultaat dat je hier dus toont, is uitstekend.

Het kan zijn dat ze de VP geupgrade hebben. Het kan ook zijn dat er op dit moment gewoon weinig mensen aan het surfen zijn. Ik zou zeggen hou het in het oog en moesten er nog problemen zijn om een nieuw ticket te openen en vragen om de VP capaciteit te controleren.
krisc
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:12

Ik had deze morgen nog eens een meting gedaan en toen was het probleem nog niet opgelost, maar sinds +- 10u lijkt me dat alles terug zoals voorheen.

Hier zijn de resultaten van de metingen :
Scarlet ADSL Unlimited 126 531 2% 01-02-2008 07:06 krisc
Scarlet ADSL Unlimited 5260 538 88% 01-02-2008 09:59 krisc
Scarlet ADSL Unlimited 3425 534 57% 01-02-2008 11:49 krisc

Laten we hopen dat alles nu blijft zoals het is.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Scarlet ADSL Unlimited 5260 538 88% 01-02-2008 09:59 krisc


ola da was ne schone :-o
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Het zakt terug? :?
krisc
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:12

Yanman.be schreef:
Scarlet ADSL Unlimited 5260 538 88% 01-02-2008 09:59 krisc


ola da was ne schone :-o


Ja, het was een aangename verassing om terug deze snelheden te halen na een week aan 1 à 2% efficiency te moeten surfen.
Jammer genoeg blijven ze bij scarlet beweren dat er geen netwerk-probleem geweest is. Zie hier de antwoorden die ik vanwege de helpdesk gekregen heb.

Het antwoord op mijn eerste mail van maandag 28/1 (antwoord ontvangen op woensdag):
U lijn is perfect ok. Trage verbindingen worden meestal veroorzaakt door firewalls, anti-virus programma's , spyware, p2p software. Gelieve dit is na te kijken en deze software te verwijderen. Om spyware te achterhalen installeert u best adaware of spysweeper. Deze kan u op www.download.com gratis downloaden.


Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice


En dan hier het antwoord, dat ik vandaag ontvangen heb, op mij 2e mail, waarin ik zelfs verwezen heb naar deze thread in het forum :
Uw lijn is nog steeds in orde. Er is hier dus geen probleem. Dit probleem komt vanuit uw intern netwerk.

Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice


Dat er al eens een probleem is, daar kan ik mee leven, maar dat men blijft ontkennen dat er een netwerk-probleem is en daarbij nog eens de schuld bij de klant legt, vind ik onaanvaardbaar.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

krisc schreef:
Yanman.be schreef:
Scarlet ADSL Unlimited 5260 538 88% 01-02-2008 09:59 krisc


ola da was ne schone :-o


Ja, het was een aangename verassing om terug deze snelheden te halen na een week aan 1 à 2% efficiency te moeten surfen.
Jammer genoeg blijven ze bij scarlet beweren dat er geen netwerk-probleem geweest is. Zie hier de antwoorden die ik vanwege de helpdesk gekregen heb.

Het antwoord op mijn eerste mail van maandag 28/1 (antwoord ontvangen op woensdag):
U lijn is perfect ok. Trage verbindingen worden meestal veroorzaakt door firewalls, anti-virus programma's , spyware, p2p software. Gelieve dit is na te kijken en deze software te verwijderen. Om spyware te achterhalen installeert u best adaware of spysweeper. Deze kan u op www.download.com gratis downloaden.


Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice


En dan hier het antwoord, dat ik vandaag ontvangen heb, op mij 2e mail, waarin ik zelfs verwezen heb naar deze thread in het forum :
Uw lijn is nog steeds in orde. Er is hier dus geen probleem. Dit probleem komt vanuit uw intern netwerk.

Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice


Dat er al eens een probleem is, daar kan ik mee leven, maar dat men blijft ontkennen dat er een netwerk-probleem is en daarbij nog eens de schuld bij de klant legt, vind ik onaanvaardbaar.


Zijn we gewend van hen, trouwens het is opnieuw huilen met de pet op. Klant wordt door helpdesk veelal als een dikke lomperik behandeld die ze alles kunnen wijsmaken.
Het is lang goed gegaan maar nu is het al meer dan een maand met zeer onregelmatige snelheden, meestal in de avond soms ook wel eens in de morgen maar dat is zeldzaam.

Volgens sommige bronnen zou het kunnen te maken hebben met een verzadiging.

In ieder geval dat van die firewall en consoorten is dikke flauwe kul, of het zou moeten zijn dat we dat in de avond dus moeten afzetten volgens hen.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Spyware op 2 linux distro's? Een verse install van windows xp pro? En een maat die langs is geweest met een Macbook Pro? Ja, daarom dat het afgelopen week zo traag was :roll:
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Ok, nu is er weer iets vreemd aan de hand, de snelheid piekt om de 2 seconden, dan weer niets, dan terug volle bak :roll: .
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Yanman.be schreef:Ok, nu is er weer iets vreemd aan de hand, de snelheid piekt om de 2 seconden, dan weer niets, dan terug volle bak :roll: .


Klopt, bij grote downloads zie ik dat hier ook. Sommigen geven aan dat het zou gaan om te zware belasting op een te licht bevonden Scarlet.
stef456
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2008, 14:40

Kheb het ook zitten, snelheid download is meer dan helft trager dan normaal, haal nog maar 46kb ipv 110kb, zit op 1mpbs profiel, da kan er nog bij hé. Upload is normaal.
Zouden ze het ons moe aan het maken zijn om van ons vanaf te geraken???
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Vandaag weer tergend traag. Dus niet opgelost wat mij betreft.


@Rudi.$ graag had ik actief meegewerkt aan STUG .. ben al lid op de site daar... contacteer me maar met pm ofzo.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het gerucht doet idd de ronde dat Scarlet niet al te veel investeringen meer doet.

<offtopic> Rudi.$, ik zie niet in waarom Mr. T er bij gehaald moest worden. Als je professioneel wil overkomen, mag je ook navenant acteren. </offtopic>
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”