![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
wat voor zever is me dat? over elke provider zijn er klachten. moeten ze daarom niet in de lijst opgenomen worden? zever in pakjes. idem voor dxADSLispwatch schreef:Zie ook mijn ander bericht, het is net over de adsl bij dommel dat er nu meer en meer negatieve feedback van klanten opduikt (service, administratie), dit wijst duidelijk op groeipijnen en in dergelijke fase zou ik zo'n provider ook niet op nummer één zetten.xenne schreef:dat cityconnect er niet tussen staat is normaal, is gewoon nog te zeldzaam. maar hun netconnect produkten zijn al jaren beschikbaar, zijn die bij TA nog niet opgevallen of zitten ze te slapen... maar ah, 't zal wel geen toeval zijn.dxADSL kennen ze plots ook niet meer
ispwatch hier op userbase zit maar een hééél klein percentage van Dommel hoor.Denk je mischien dat elke klant tijd en goesting heeft om hier rond te hangen.Overal heb tevreden en ontreveden klanten. Bij de 1 is dat wat meer als bij de ander.Dit zal zeker geen invloed hebben bij TA want daar draaid ook gewoon alles om geld.Wie het meeste geeft heeft de beste plaats in hun boekske.ispwatch schreef:Zie ook mijn ander bericht, het is net over de adsl bij dommel dat er nu meer en meer negatieve feedback van klanten opduikt (service, administratie), dit wijst duidelijk op groeipijnen en in dergelijke fase zou ik zo'n provider ook niet op nummer één zetten.xenne schreef:dat cityconnect er niet tussen staat is normaal, is gewoon nog te zeldzaam. maar hun netconnect produkten zijn al jaren beschikbaar, zijn die bij TA nog niet opgevallen of zitten ze te slapen... maar ah, 't zal wel geen toeval zijn.dxADSL kennen ze plots ook niet meer
mmm zelf nu al bijna 2 jaar bij Dommel en tja nog geen enkel probleem gehad (knok knok on woodispwatch schreef:Het gaat er mij om dat de dommelaars hier staan te roepen dat dommel niet vermeld wordt, want dommel zou zelfs op één moeten staan volgens hen.
Gezien de recente problemen zou ik zeker dommel niet op één zetten, dat is wat ik aangeef, voor de rest mag dommel qua behandeling aanschuiven bij de rest van de kleintjes totdat ze bewezen hebben dat ze hun groeischeut hebben kunnen verwerken.
De hele heisa doet me trouwens een beetje denken aan de beginperiode van EDPnet, toen mocht je ook niets verkeerd zeggen over EDPnet of de edpnetters stromen en masse toe om hun provider te verdedigen, userbase werd toen zelfs een tijdje smalend het edpnet forum genoemd.
maakt mij het wat uit wie daar op één staat. kvind het gewoon dat een boekje als TA zich belachelijk maakt met een test en een paar belangrijke adsl spelers gewoon negeert. voor mij is het wel duidelijk dat er geld onder tafel gegaan is.ispwatch schreef:Het gaat er mij om dat de dommelaars hier staan te roepen dat dommel niet vermeld wordt, want dommel zou zelfs op één moeten staan volgens hen.
ik heb er geen idee van hoeveel klanten ze hebben. en of ze veel minder klanten hebben dan bv FULL ADSL & EDPNET (wel in de test opgenomen). volgens mij is dat ook een facet dat totaal onbelangrijk is in deze test, de aanbiedingen worden vergeleken. als ze DOMMEL en dxADSL hadden opgenomen dan hadden die goed gescoordispwatch schreef:Dommel is vooralsnog geen belangrijke speler
Code: Selecteer alles
maar ik ben het met je eens dat het overzicht van TA verre van compleet is
Volgens mij moet je die zin nog eens nalezen. Wil dit nu net niet zeggen dat dommel users over het algemeen tevrede zijn?ispwatch schreef:Het gaat er mij om dat de dommelaars hier staan te roepen dat dommel niet vermeld wordt, want dommel zou zelfs op één moeten staan volgens hen.
Iedereen maar gillen "ik ga een klacht indienen bij Test-Aankoop", "Tik moet meer samenwerken met Test-Aankoop", "Test-Aankoop is heilig".L-army schreef:Dat wist ik al langerGoztow schreef:Kheb de indruk dat daar ook steekpenningen zitten, zoals bij overstappen.be ...
Waar staat deze server gehost?ispwatch schreef:De hele heisa doet me trouwens een beetje denken aan de beginperiode van EDPnet, toen mocht je ook niets verkeerd zeggen over EDPnet of de edpnetters stromen en masse toe om hun provider te verdedigen, userbase werd toen zelfs een tijdje smalend het edpnet forum genoemd.
Inderdaad, EDPnet hadden ze er ook mogen bijzetten. De light van Euphony heeft wel 256 kb/s upload.Dit abo biedt 1Gb volume, 1Mbps down & 128Kbps up aan 19,99€. Voor welgeteld 4 eurocent minder heb je EDPnet Max Starter: ook 1Gb volume, maar wel 6Mbps down & 640Kbps up. 6 keer sneller voor eenzelfde prijs. Mij lijkt de keuze eenvoudig?BK adsl: Euphony EuSurf 0,5
Euh, waar lees jij dat? Ik lees hier: http://euphony.be/site/internet/eusurf0 ... GIE%20(NL) echt wel:Steven7 schreef:De light van Euphony heeft wel 256 kb/s upload.
Maximale uploadsnelheid*: 128 Kbps
Hier heb je een punt, doch een "light" abonnement is niet echt gericht op consumenten die meer dan 1 a 2 Gb verbruiken dacht ik zo (cfr. het inbegrepen volume).Steven7 schreef:Je betaalt bij Euphony ook 0,5 ipv 1 € per bijkomende GB.
Klopt ook, doch de meerderheid kan echt wel meer dan 1Mbps krijgen. Feit blijft: EDPnet is (zeer) merkbaar sneller.Steven7 schreef:Iedereen kan wel 1Mb/s down krijgen, maar zeker niet iedereen kan de 6 Mb/s krijgen.
Ik - mocht ik dan een light-gebruiker zijn en dus niet meer dan 1Gb/maand verbruiken - zou het in elk snel weten. Maargoed, Euphony heeft natuurlijk een grotere marketingslag en is gekender, dus voor een doorsnee Belg zal Euphony wel aantrekkelijker klinken...Steven7 schreef:Zo eenvoudig is de keuze m.a.w. niet.
Hmm, dit is net ontkracht door Euphony zelf...Steven7 schreef:- Wat die 128 upload betreft. Ik weet het omdat ik het weet, zelf regelmatig installeer. Je kan trouwens ook zien bij de snelheidstesten. Dat is een fout op de webstek zelf.
EDIT: zucht! "EDIT" gedaan i.p.v. "QUOTE" waardoor mijn oorspronkelijke reply weg is. Soit...---------- Forwarded message ----------
From: adsl support (be) <[email protected]>
Date: 2008/2/1
Subject: RE: Euphony 0,5 ?
Geachte heer
Geachte mevrouw
De downloadsnelheid voor de Eusurf 0.5 wordt vanaf heden 1Mbps; en de uploadsnelheid: 128kbps
Met vriendelijke groeten
Inge Van Gorp
Customer Service Agent/ Training Support Customer Service
Dat is het risico dat je als beginnende/kleine provider loopt als je gehypet wordt, zeker met die downloadlimieten van dommel zie ik voornamelijk heavy users overstappen, en hoe nefast die mannen voor de stabiliteit van het netwerk zijn, daar kan al menig beginnende/kleine provider over meespreken.[MJ] schreef:Ik ben er niet kwaad voor dat ze Dommel niet mee opgenomen hebben. Ik vind het leuk bij een kleine provider te zitten, daar wordt je als klant iets serieuzer genomen dan bij een grote provider.
Laat Dommel te veel groeien en alles wat mij aantrekt in Dommel zal rap teruggeschroefd worden (ns toegang, limieten...)
Good job, testaankoop zou ik zo zeggen
Had een mailtje gestuurd en ondertussen is het inderdaad aangepast: van 0,5Mbps naar 1Mbps. De upload-snelheid staat echter nog steeds op 128Kbps?cloink schreef:Tenzij het weer een fout op de site is vertelt Euphony toch echt dat het 512Kbps is en niet 1Mbps... 0,5Mbps is echt wel traag (64KB/s).
Klopt, trouwens, wie zegt er dat Dommel misschien bewust niet meewerkte met TA om niet vermeld te worden? Ik heb al heel wat artikels gelezen waar Dommel er bewust voor kiest om traag te groeien. Deze strategie heeft pas resultaten op lange termijn, waar ze volgens het laatste artikel (in Knack dacht ik?) vanaf vorig jaar langzaam de vruchten van beginnen plukken...ispwatch schreef:Dat is het risico dat je als beginnende/kleine provider loopt als je gehypet wordt, zeker met die downloadlimieten van dommel zie ik voornamelijk heavy users overstappen, en hoe nefast die mannen voor de stabiliteit van het netwerk zijn, daar kan al menig beginnende/kleine provider over meespreken.[MJ] schreef:Ik ben er niet kwaad voor dat ze Dommel niet mee opgenomen hebben. Ik vind het leuk bij een kleine provider te zitten, daar wordt je als klant iets serieuzer genomen dan bij een grote provider.
Laat Dommel te veel groeien en alles wat mij aantrekt in Dommel zal rap teruggeschroefd worden (ns toegang, limieten...)
...EDPnet ADSL Max6 Dyn (€ 29,95 per maand of € 26,95 per
maand indien u Test-Aankoop-abonnee bent)
De plusformules tot slot mikken op de echte internetfanaten. Telenet
TurboNet en Chello Extreme zijn de beste uit de test. Ex-Chello-klanten
genieten het best nog zo lang mogelijk de voordelen van hun vroegere abonnement.
Het heeft hier weinig zin Beste Kopen aan te duiden. Doorgaans
zal dit de kabelverbinding zijn die in uw woonplaats beschikbaar is.
Telenet was best vanwege de download snelheid (4Mb tov minder) en prijs +- 30€,,,maar edp light zat er bvb niet bij! (20€, 1Gig, max downl en uploadsnelheid)bambipower schreef:Daar zullen ze bij TA niet naar luisteren.
Ze willen ook schrijven wat de domme belg geloofd.
Gaan ze schrijven 'Telenet is de minste', dan gaan ze veel gebrainwashte belgen tegen hun krijgen, gaan ze ongeloofwaardig overkomen etc...
Nu komen ze enkel ongeloofwaardig over tov een groep marginale isp kenners
Tja, er zijn een hele hoop formules niet opgenomen zijn in die Nuria - affaire. En als je kijkt staat Telenet daar ook bovenaan in de rankschikking. Test-Aankoop zal dat gewoon bijna klakkeloos overgenomen hebben. Ik vermoed zelfs dat die Nuria zelf een marginaal iets is. Men had beter ook rekening gehouden met speedtest.nl en ISPmonitor de testen via Userbase en met al deze informatie kan je komen tot een meer uitgebreider en objectievere resultaten.saffie schreef:Ik heb dxADSL eens aangesproken via hun live chat ivm dit probleem.
Volgens hen heeft testaankoop zich gefocussed op nuria.be een tool die om het uur speedtests doet ... Moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit heb van gehoord
dxADSL staat er zelfs niet in ... Testaankoop heeft hen aangeraden een link te zetten naar deze tool om zo dit probleem te vermijden in de toekomst ...
Vreemde dingen ...
Ik ken de tool niet, maar na 2 minuten op hun site door te browsen las ik dit:Goztow schreef:http://www.nuria.net/nuriamulti/about.php
Wat een grap! het is een tool die snelheden regelmatig meet. Dus als je constant downloadt gaat je lijn heel slechte waarden hebben???
Eerst informeren dus voor je iets afbreekt...In Nuria zit een aantal tests ingebouwd om te voorkomen dat er metingen worden uitgevoerd als uw computer of internetverbinding zwaar is belast. Bij het uitvoeren van metingen via de menu optie "Nu een meting uitvoeren" kunt u een melding van Nuria krijgen dat de CPU of netwerkbelasting te hoog is om een meting uit te voeren.
Kom kom... Het ding zit dan nog vol gaten. Zo heb ik 1 "download-PC" en 1 "werk-PC". Als de tool dus op mijn werk-PC draait, terwijl de download-PC de volle verbinding opsoupeert, dan zullen de resultaten allicht dramatisch te noemen zijn.Genghis schreef:Eerst informeren dus voor je iets afbreekt...
Ge geeft de oplossing zelf he... Gebruik het dan op de PC die het meest gebruikt wordt om te downloaden...cloink schreef:Kom kom... Het ding zit dan nog vol gaten. Zo heb ik 1 "download-PC" en 1 "werk-PC". Als de tool dus op mijn werk-PC draait, terwijl de download-PC de volle verbinding opsoupeert, dan zullen de resultaten allicht dramatisch te noemen zijn.Genghis schreef:Eerst informeren dus voor je iets afbreekt...
Toegegeven, dit soort toestanden zal je enkel vinden bij "intensieve gebruikers", maar laat dat nét de doelgroep van Dommel en co. zijn...
Laatste off-topic bericht wat dit bereft: neen, want ook met de werk-PC wordt er wel al eens gedownload hé.Genghis schreef:Ge geeft de oplossing zelf he... Gebruik het dan op de PC die het meest gebruikt wordt om te downloaden...
Als je zo met procenten rekent dan kun je alles relativeren.localhost schreef:Laat ons niet zitten muggenziften over volumeblokken van 1,00 of 1,02 €. Da's ocharme 2% verschil op iets dat (dixit Telenet) maar 6% van de klanten gebruiken. (6%*2% = 0,12%)
Wat si veel? dat is relatief he. Volgens het artikel in de Trends is Dommel hun klantenbestand verdubbelt vorig jaar en denken ze nog is te verdubbelen dit jaar. Dus enigszins voorbereid zijn ze wel denk ik. Maar om nu, laat ons zeggen 10% van BGC hun klanten over te nemen is misschien teveel vant goeie.PieterV schreef:Klopt, trouwens, wie zegt er dat Dommel misschien bewust niet meewerkte met TA om niet vermeld te worden? Ik heb al heel wat artikels gelezen waar Dommel er bewust voor kiest om traag te groeien. Deze strategie heeft pas resultaten op lange termijn, waar ze volgens het laatste artikel (in Knack dacht ik?) vanaf vorig jaar langzaam de vruchten van beginnen plukken...ispwatch schreef:Dat is het risico dat je als beginnende/kleine provider loopt als je gehypet wordt, zeker met die downloadlimieten van dommel zie ik voornamelijk heavy users overstappen, en hoe nefast die mannen voor de stabiliteit van het netwerk zijn, daar kan al menig beginnende/kleine provider over meespreken.[MJ] schreef:Ik ben er niet kwaad voor dat ze Dommel niet mee opgenomen hebben. Ik vind het leuk bij een kleine provider te zitten, daar wordt je als klant iets serieuzer genomen dan bij een grote provider.
Dus misschien is het gewoon wel Dommel die bewust eventjes de boot afhoudt... Ik denk ook niet dat hun infrastructuur plots veel nieuwe klanten aan kan?
Just my 2 cents...