Test-Aankoop: dommel bestaat niet... allez dan

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

omdat ik zoals velen allicht al weten TELENET de hel toewens wegens die belachelijke xxxlimiet [ExpressNet] daarom gaat mijn opzeg binnen een weekje aangetekend de deur uit met de postduif richting Mechelen :lol: ik heb gekozen voor EDPnet omdat ik binnen 1.5 km van de centrale woon [theorietisch kan ik snelheden halen van 22Mbps/1024Kb, ik ben al tevreden met een constante 10 Mbps] TA 5 euro reductie per maand geniet, wat erop neerkomt dat ik 41.80 ipv 46.80 euro per maand betaal voor EDPNet Max24Dyn ADSL2+ via Scarlet netwerk. Daar krijg je 60 GB traffic per maand [5x meer dan de schamele 12 GB bij Telenet en Belgacom NV] Dommel Cityconnect is nog goedkoper dan EDPnet maar dat was nog niet beschikbaar in Antwerpen en elders, dus daarom is het EDPnet geworden. En ik betaal 1.11 € per maand minder plus geen irritante Telemeter meer :wink:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ispwatch schreef:
xenne schreef:dat cityconnect er niet tussen staat is normaal, is gewoon nog te zeldzaam. maar hun netconnect produkten zijn al jaren beschikbaar, zijn die bij TA nog niet opgevallen of zitten ze te slapen... maar ah, 't zal wel geen toeval zijn. :roll: dxADSL kennen ze plots ook niet meer :roll:


Zie ook mijn ander bericht, het is net over de adsl bij dommel dat er nu meer en meer negatieve feedback van klanten opduikt (service, administratie), dit wijst duidelijk op groeipijnen en in dergelijke fase zou ik zo'n provider ook niet op nummer één zetten.
wat voor zever is me dat? over elke provider zijn er klachten. moeten ze daarom niet in de lijst opgenomen worden? zever in pakjes. idem voor dxADSL :!:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

ispwatch schreef:
xenne schreef:dat cityconnect er niet tussen staat is normaal, is gewoon nog te zeldzaam. maar hun netconnect produkten zijn al jaren beschikbaar, zijn die bij TA nog niet opgevallen of zitten ze te slapen... maar ah, 't zal wel geen toeval zijn. :roll: dxADSL kennen ze plots ook niet meer :roll:


Zie ook mijn ander bericht, het is net over de adsl bij dommel dat er nu meer en meer negatieve feedback van klanten opduikt (service, administratie), dit wijst duidelijk op groeipijnen en in dergelijke fase zou ik zo'n provider ook niet op nummer één zetten.


ispwatch hier op userbase zit maar een hééél klein percentage van Dommel hoor.Denk je mischien dat elke klant tijd en goesting heeft om hier rond te hangen.Overal heb tevreden en ontreveden klanten. Bij de 1 is dat wat meer als bij de ander.Dit zal zeker geen invloed hebben bij TA want daar draaid ook gewoon alles om geld.Wie het meeste geeft heeft de beste plaats in hun boekske.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Het gaat er mij om dat de dommelaars hier staan te roepen dat dommel niet vermeld wordt, want dommel zou zelfs op één moeten staan volgens hen.

Gezien de recente problemen zou ik zeker dommel niet op één zetten, dat is wat ik aangeef, voor de rest mag dommel qua behandeling aanschuiven bij de rest van de kleintjes totdat ze bewezen hebben dat ze hun groeischeut hebben kunnen verwerken.

De hele heisa doet me trouwens een beetje denken aan de beginperiode van EDPnet, toen mocht je ook niets verkeerd zeggen over EDPnet of de edpnetters stromen en masse toe om hun provider te verdedigen, userbase werd toen zelfs een tijdje smalend het edpnet forum genoemd.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

ispwatch schreef:Het gaat er mij om dat de dommelaars hier staan te roepen dat dommel niet vermeld wordt, want dommel zou zelfs op één moeten staan volgens hen.

Gezien de recente problemen zou ik zeker dommel niet op één zetten, dat is wat ik aangeef, voor de rest mag dommel qua behandeling aanschuiven bij de rest van de kleintjes totdat ze bewezen hebben dat ze hun groeischeut hebben kunnen verwerken.

De hele heisa doet me trouwens een beetje denken aan de beginperiode van EDPnet, toen mocht je ook niets verkeerd zeggen over EDPnet of de edpnetters stromen en masse toe om hun provider te verdedigen, userbase werd toen zelfs een tijdje smalend het edpnet forum genoemd.


mmm zelf nu al bijna 2 jaar bij Dommel en tja nog geen enkel probleem gehad (knok knok on wood :lol: )

Nu problemen worden altijd uitvergroot, denk eraan dat Dommel een kleine ISP is met strakke prijzen en weinig personeel, als men betere ondersteuning (lees handje houden) dan moet men bij de grote traditionele ISP`s zijn maar dan betaal je meer voor minder.

Ik persoonlijk lach me een breuk als ik het geklaag lees in de ADSL2+ thread .... elke dag van nog steeds niets etc ...
Frustrerend voor de betrokkenen maar het is niet anders, zelf zou ik nooit zo vroeg naar een ander soort abonnenment (ADSL => ADSL2+) gaan vooraleer ik zeker ben dat het fatsoenlijk werkt

Nu tenslotte kun je zeggen dat elke provider wel eens probleemgevallen heeft, de wereld is niet perfect 8)
It ain`t what you say but the way you say it !
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

En daar kan ik mij enkel bij aansluiten dat iedere provider zijn problemen heeft, maar een kleine provider worden die harder aangerekend dan een van de grote twee.
Ikzelf zit met een ADSL2+ aansluiting bij kleine provider e-leven, en voornamelijk de aansluiting had wat voeten in de aarde, op dit ogenblik echter ben ik zeer tevreden en een downloadsnelheid die voor de afstand tot de centrale meer dan normaal is.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ispwatch schreef:Het gaat er mij om dat de dommelaars hier staan te roepen dat dommel niet vermeld wordt, want dommel zou zelfs op één moeten staan volgens hen.
maakt mij het wat uit wie daar op één staat. kvind het gewoon dat een boekje als TA zich belachelijk maakt met een test en een paar belangrijke adsl spelers gewoon negeert. voor mij is het wel duidelijk dat er geld onder tafel gegaan is.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Ik dacht ook TA te kunnen gebruiken in m'n conflict met Telenet.

Ik nam een abonnement en kreeg dan van TA de raad,voort te doen met de Ombudsman zoals ik bezig was,want ik deed het goed zo.

Zolang m'n prob met TN duurt hou ik hun abo (dat maandelijks opzegbaar is).
Als ze me niet zouden kunnen bijstaan op het moment dat het nodig is vliegen ze tegen het goedkoopste tarief,de vuilbak in.
Tegen Domme-L zullen ze me niet veel kunnen helpen want ze kennen die precies niet.
Laatst gewijzigd door ceurrrix 31 jan 2008, 00:37, in totaal 1 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Dommel is vooralsnog geen belangrijke speler, maar ik ben het met je eens dat het overzicht van TA verre van compleet is.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ispwatch schreef:Dommel is vooralsnog geen belangrijke speler
ik heb er geen idee van hoeveel klanten ze hebben. en of ze veel minder klanten hebben dan bv FULL ADSL & EDPNET (wel in de test opgenomen). volgens mij is dat ook een facet dat totaal onbelangrijk is in deze test, de aanbiedingen worden vergeleken. als ze DOMMEL en dxADSL hadden opgenomen dan hadden die goed gescoord

Code: Selecteer alles

maar ik ben het met je eens dat het overzicht van TA verre van compleet is
oké :-D
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ispwatch schreef:Het gaat er mij om dat de dommelaars hier staan te roepen dat dommel niet vermeld wordt, want dommel zou zelfs op één moeten staan volgens hen.


Volgens mij moet je die zin nog eens nalezen. Wil dit nu net niet zeggen dat dommel users over het algemeen tevrede zijn?

Back on topic, TA is wel degelijk heeft wel degelijk zijn/haar sponsors ;) Ik wil daardoor niet op TA flamen, maar het is wel vrij logisch dat ze ook "ergens" van moeten leven. Trouwens, vorig jaar of 2 jaar geleden stond dommel wel in hun lijst ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Ach de huidige hype rond dommel hebben we indertijd ook met edpnet meegemaakt.

En TA, tja ze hebben meermaals aangetoond dat ze niet datgene zijn wat ze beweren te zijn.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

http://www.dommel.be/nl/company/jobs.php?cust=home

Alle mensen die klagen over de helpdesk kunnen zich altijd zelf aanbieden en af en toe moeten luisteren naar mensen zoals Ceurrixx.

Dommel wil wel investeren in personeel maar je moet het ook nog vinden.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

L-army schreef:
Goztow schreef:Kheb de indruk dat daar ook steekpenningen zitten, zoals bij overstappen.be ...


Dat wist ik al langer :)


Iedereen maar gillen "ik ga een klacht indienen bij Test-Aankoop", "Tik moet meer samenwerken met Test-Aankoop", "Test-Aankoop is heilig".

Als ik dan als kritisch tegengeluid laat horen dat Test-Aankoop wel goed is voor vergelijkingen van wasmachines of reisverzekeringen, maar totaal niet weet waarover het gaat als ze over internet schrijven; als ik zeg dat Test-Aankoop eigenlijk alleen maar sensatie zoekt en de huik met de wind laat draaien met de bedoeling van zo veel mogelijk boekskes te slijten, dan ben ik de boeman.

Maar nu komt eindelijk de aap uit de mouw en vallen de schellen van iedereen z'n ogen. Het ging eens tijd worden. Knoop het in uw oren mensen: Test-Aankoop is enkel gericht op zelfbehoud.

Om eventjes inhoudelijk op het artikel te reageren: als je ADSL2/ADSL2+/VDSL/WiMax buiten beschouwing laat, dan klopt de conclusie van het artikel. Telenet is dan inderdaad de beste koop. Laat ons niet zitten muggenziften over volumeblokken van 1,00 of 1,02 €. Da's ocharme 2% verschil op iets dat (dixit Telenet) maar 6% van de klanten gebruiken. (6%*2% = 0,12%)
IK HERHAAL: als je ADSL2/ADSL2+/VDSL/WiMax buiten beschouwing laat

ispwatch schreef:De hele heisa doet me trouwens een beetje denken aan de beginperiode van EDPnet, toen mocht je ook niets verkeerd zeggen over EDPnet of de edpnetters stromen en masse toe om hun provider te verdedigen, userbase werd toen zelfs een tijdje smalend het edpnet forum genoemd.

Waar staat deze server gehost? ;-)

Ok, toegegeven, nu verwijt de pot de ketel, maar dat gaat niet blijven duren.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

BK adsl: Euphony EuSurf 0,5

Dit abo biedt 1Gb volume, 1Mbps down & 128Kbps up aan 19,99€. Voor welgeteld 4 eurocent minder heb je EDPnet Max Starter: ook 1Gb volume, maar wel 6Mbps down & 640Kbps up. 6 keer sneller voor eenzelfde prijs. Mij lijkt de keuze eenvoudig?


Inderdaad, EDPnet hadden ze er ook mogen bijzetten. De light van Euphony heeft wel 256 kb/s upload.
Je betaalt bij Euphony ook 0,5 ipv 1 € per bijkomende GB. Iedereen kan wel 1Mb/s down krijgen, maar zeker niet iedereen kan de 6 Mb/s krijgen.
Je hebt ook 25 € activatiekost bij EDPnet en voor particulieren is er enkel factuur via e-post. Na 17 u is de klantendienst ook een 0900-nummer.
Daar staat dan weer tegenover dat de klantendienst bij EDPnet een stuk professioneler en bekwamer is.
Zo eenvoudig is de keuze m.a.w. niet.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Steven7 schreef:De light van Euphony heeft wel 256 kb/s upload.

Euh, waar lees jij dat? Ik lees hier: http://euphony.be/site/internet/eusurf0 ... LGIE%20(NL) echt wel:
Maximale uploadsnelheid*: 128 Kbps

:?

Steven7 schreef:Je betaalt bij Euphony ook 0,5 ipv 1 € per bijkomende GB.

Hier heb je een punt, doch een "light" abonnement is niet echt gericht op consumenten die meer dan 1 a 2 Gb verbruiken dacht ik zo (cfr. het inbegrepen volume).

Steven7 schreef:Iedereen kan wel 1Mb/s down krijgen, maar zeker niet iedereen kan de 6 Mb/s krijgen.

Klopt ook, doch de meerderheid kan echt wel meer dan 1Mbps krijgen. Feit blijft: EDPnet is (zeer) merkbaar sneller.

Steven7 schreef:Zo eenvoudig is de keuze m.a.w. niet.

Ik - mocht ik dan een light-gebruiker zijn en dus niet meer dan 1Gb/maand verbruiken - zou het in elk snel weten. Maargoed, Euphony heeft natuurlijk een grotere marketingslag en is gekender, dus voor een doorsnee Belg zal Euphony wel aantrekkelijker klinken...
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

- Wat die 128 upload betreft. Ik weet het omdat ik het weet, zelf regelmatig installeer. Je kan trouwens ook zien bij de snelheidstesten. Dat is een fout op de webstek zelf.

- Waarom zou je met een verbruik hoger dan 2 GB geen light nemen? Enige verschil ligt in de limiet. Maar als je maar 0,5 per GB bijbetaald is dat geen argument.

- Wat de snelheid betreft heb je duidelijk een punt. Evenzeer zou je kunnen zeggen dat iemand die een light neemt de snelheid minder belangrijk vindt, maar dat lijkt me niet om dezelfde reden als hierboven aangegeven. Al moet ik zeggen dat 1 Mb/s voor de sporadische surfer volstaat in mijn ogen.

- Ook nog vergeten te vermelden is dat de light-gebruiker bij Euphony 3 e-postadressen krijgt ipv 1 en 50 MB webruimte in plaats van geen.


Steven
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

@ localhost, ik ken U niet, maar U lijkt me toch wat impact te hebben in deze wereld. Wat ik wel weet is dat ik dxADSL heb leren kennen door een artikel in de standaard vorig jaar, daar werden ze nummer 1 geprezen door TA (nu plots niet vermeld?), de standaard en hln nemen hun artikels gewoon over ... om te vermijden dat deze foute info nog verder in het land wordt verspreid, kan er mss iemand met naam, en dan denk ik aan U localhost in naam van Tik vzw, de standaard en HLN informeren van de verkeerde info die TA op de markt brengt ... mss TA zelf ook :)

Het is uiteraard maar een vraag, en vragen staat vrij, U beslist uiteraard zelf of U dit doet of niet.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Ik ben er niet kwaad voor dat ze Dommel niet mee opgenomen hebben. Ik vind het leuk bij een kleine provider te zitten, daar wordt je als klant iets serieuzer genomen dan bij een grote provider.
Laat Dommel te veel groeien en alles wat mij aantrekt in Dommel zal rap teruggeschroefd worden (ns toegang, limieten...)

Good job, testaankoop zou ik zo zeggen :wink:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Steven7 schreef:- Wat die 128 upload betreft. Ik weet het omdat ik het weet, zelf regelmatig installeer. Je kan trouwens ook zien bij de snelheidstesten. Dat is een fout op de webstek zelf.

Hmm, dit is net ontkracht door Euphony zelf...

---------- Forwarded message ----------
From: adsl support (be) <[email protected]>
Date: 2008/2/1
Subject: RE: Euphony 0,5 ?


Geachte heer
Geachte mevrouw

De downloadsnelheid voor de Eusurf 0.5 wordt vanaf heden 1Mbps; en de uploadsnelheid: 128kbps

Met vriendelijke groeten



Inge Van Gorp
Customer Service Agent/ Training Support Customer Service


EDIT: zucht! "EDIT" gedaan i.p.v. "QUOTE" waardoor mijn oorspronkelijke reply weg is. Soit... :|
Laatst gewijzigd door cloink 01 feb 2008, 10:49, in totaal 2 gewijzigd.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Wat een flauwe zever hier allemaal of een provider belangrijk genoeg is of niet. Test Aankoop is een organizatie dat de consument bewust probeert te maken van de prijs/kwaliteit van goederen en diensten en van de rechten/plichten die er zijn. Daarbij proberen ze ook nog de beste naar voren te schuiven. Hierin falen ze gewoon als ze niet alle spelers op de markt kennen.

Ze proberen zich natuurlijk in te dekken want Dommel is geen grote speler dus hun ervaring met dommel is null en dommel dan aanraden als beste koop kan zowel positief als negatief uitvallen. Misschien is het aanbod prachtig maar de service een regelrechte ramp? Precies of ze UB al gelezen hebben :)

Gewoon mailen naar test aankoop en hun bewust maken van alle spelers. Wijs ze eventueel door naar user base voor een goed overzicht.
Please help, looking for a way to get rich and fast
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Daar zullen ze bij TA niet naar luisteren.

Ze willen ook schrijven wat de domme belg geloofd.
Gaan ze schrijven 'Telenet is de minste', dan gaan ze veel gebrainwashte belgen tegen hun krijgen, gaan ze ongeloofwaardig overkomen etc...

Nu komen ze enkel ongeloofwaardig over tov een groep marginale isp kenners :wink:
de koe zegt boe
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

[MJ] schreef:Ik ben er niet kwaad voor dat ze Dommel niet mee opgenomen hebben. Ik vind het leuk bij een kleine provider te zitten, daar wordt je als klant iets serieuzer genomen dan bij een grote provider.
Laat Dommel te veel groeien en alles wat mij aantrekt in Dommel zal rap teruggeschroefd worden (ns toegang, limieten...)

Good job, testaankoop zou ik zo zeggen :wink:


Dat is het risico dat je als beginnende/kleine provider loopt als je gehypet wordt, zeker met die downloadlimieten van dommel zie ik voornamelijk heavy users overstappen, en hoe nefast die mannen voor de stabiliteit van het netwerk zijn, daar kan al menig beginnende/kleine provider over meespreken.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

cloink schreef:Tenzij het weer een fout op de site is vertelt Euphony toch echt dat het 512Kbps is en niet 1Mbps... 0,5Mbps is echt wel traag (64KB/s).

Had een mailtje gestuurd en ondertussen is het inderdaad aangepast: van 0,5Mbps naar 1Mbps. De upload-snelheid staat echter nog steeds op 128Kbps?
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

ispwatch schreef:
[MJ] schreef:Ik ben er niet kwaad voor dat ze Dommel niet mee opgenomen hebben. Ik vind het leuk bij een kleine provider te zitten, daar wordt je als klant iets serieuzer genomen dan bij een grote provider.
Laat Dommel te veel groeien en alles wat mij aantrekt in Dommel zal rap teruggeschroefd worden (ns toegang, limieten...)

Good job, testaankoop zou ik zo zeggen :wink:


Dat is het risico dat je als beginnende/kleine provider loopt als je gehypet wordt, zeker met die downloadlimieten van dommel zie ik voornamelijk heavy users overstappen, en hoe nefast die mannen voor de stabiliteit van het netwerk zijn, daar kan al menig beginnende/kleine provider over meespreken.


Klopt, trouwens, wie zegt er dat Dommel misschien bewust niet meewerkte met TA om niet vermeld te worden? Ik heb al heel wat artikels gelezen waar Dommel er bewust voor kiest om traag te groeien. Deze strategie heeft pas resultaten op lange termijn, waar ze volgens het laatste artikel (in Knack dacht ik?) vanaf vorig jaar langzaam de vruchten van beginnen plukken...
Dus misschien is het gewoon wel Dommel die bewust eventjes de boot afhoudt... Ik denk ook niet dat hun infrastructuur plots veel nieuwe klanten aan kan?

Just my 2 cents...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik denk niet dat TA gaat vragen welke providers WILLEN opgenomen worden zenne. ze zetten gewoon de providers in hun boekje die € overgemaakt hebben
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

EDPnet ADSL Max6 Dyn (€ 29,95 per maand of € 26,95 per
maand indien u Test-Aankoop-abonnee bent)


... :roll:

De plusformules tot slot mikken op de echte internetfanaten. Telenet
TurboNet en Chello Extreme zijn de beste uit de test. Ex-Chello-klanten
genieten het best nog zo lang mogelijk de voordelen van hun vroegere abonnement.
Het heeft hier weinig zin Beste Kopen aan te duiden. Doorgaans
zal dit de kabelverbinding zijn die in uw woonplaats beschikbaar is.



Man dat iemand da artikel serieus kan nemen...

misschien moete we zo is een partij voor fatsoenlijk internet oprichten :) zoiets gelijk die piraten partij in zweden ..

Al is't maar om aandacht te trekken voor het onderwerp ;) (4040)

Anyway ik ben geen voorstander voor pubertjes die alles willen downloaden wat ze kunnen en dit ook doen.. Maar wel voor fatsoenlijk internet voor iedereen anno 2008!
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

Ik ben zelf geen dommel klant, maar ik heb toch een aantal opmerkingen ivm dat onderzoek.

Ik heb de indruk dat ze vooral kijken naar de downloadsnelheid en nauwelijks naar het volume dat je mag dlen per maand en naar de prijs.

En dan is natuurlijk telenet de grote winnaar ......... maar dat volume van 12/15 GB is gewoon belachelijk laag. Ik heb de indruk dat TA zijn huiswerk niet goed heeft gemaakt en ten onrechte telenet en belgacom goede punten geeft. Ofwel hebben beide spelers een grote donatie gedaan ..... .

Normaal staan zowel belgacom als telenet onderaan als je prijs en volume meetelt en niet enkel naar downloadsnelheid kijkt.

Daarnaast vind ik toch ook dat men alle spelers moet vermelden hoe klein ze ook zijn want je kan wel degelijk dommel krijgen als je wil.

Ik vind dat TA hier de bal compleet misslaat en stel me dan ook vragen over hun andere onderzoeken en ben geneigd van te zeggen dat TA waardeloos is als ze altijd dit soort conclusies trekken.

En ik zou iedereen altijd aanraden om in deze tijd zelf prijzen te vergelijken ipv te vertrouwen op anderen.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

bambipower schreef:Daar zullen ze bij TA niet naar luisteren.

Ze willen ook schrijven wat de domme belg geloofd.
Gaan ze schrijven 'Telenet is de minste', dan gaan ze veel gebrainwashte belgen tegen hun krijgen, gaan ze ongeloofwaardig overkomen etc...

Nu komen ze enkel ongeloofwaardig over tov een groep marginale isp kenners :wink:

Telenet was best vanwege de download snelheid (4Mb tov minder) en prijs +- 30€,,,maar edp light zat er bvb niet bij! (20€, 1Gig, max downl en uploadsnelheid)
EDP gewoon zat er wel in.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Ik heb dxADSL eens aangesproken via hun live chat ivm dit probleem.
Volgens hen heeft testaankoop zich gefocussed op nuria.be een tool die om het uur speedtests doet ... Moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit heb van gehoord :)

dxADSL staat er zelfs niet in ... Testaankoop heeft hen aangeraden een link te zetten naar deze tool om zo dit probleem te vermijden in de toekomst ...

Vreemde dingen ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

http://www.nuria.net/nuriamulti/about.php

Wat een grap! het is een tool die snelheden regelmatig meet. Dus als je constant downloadt gaat je lijn heel slechte waarden hebben???
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

saffie schreef:Ik heb dxADSL eens aangesproken via hun live chat ivm dit probleem.
Volgens hen heeft testaankoop zich gefocussed op nuria.be een tool die om het uur speedtests doet ... Moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit heb van gehoord :)

dxADSL staat er zelfs niet in ... Testaankoop heeft hen aangeraden een link te zetten naar deze tool om zo dit probleem te vermijden in de toekomst ...

Vreemde dingen ...


Tja, er zijn een hele hoop formules niet opgenomen zijn in die Nuria - affaire. En als je kijkt staat Telenet daar ook bovenaan in de rankschikking. Test-Aankoop zal dat gewoon bijna klakkeloos overgenomen hebben. Ik vermoed zelfs dat die Nuria zelf een marginaal iets is. Men had beter ook rekening gehouden met speedtest.nl en ISPmonitor de testen via Userbase en met al deze informatie kan je komen tot een meer uitgebreider en objectievere resultaten.

Dus Test-Aankoop gaat hier naar zijn eigen doen wel heel hard uit de bocht. Verlies van objectiviteit.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Goztow schreef:http://www.nuria.net/nuriamulti/about.php

Wat een grap! het is een tool die snelheden regelmatig meet. Dus als je constant downloadt gaat je lijn heel slechte waarden hebben???


Ik ken de tool niet, maar na 2 minuten op hun site door te browsen las ik dit:

In Nuria zit een aantal tests ingebouwd om te voorkomen dat er metingen worden uitgevoerd als uw computer of internetverbinding zwaar is belast. Bij het uitvoeren van metingen via de menu optie "Nu een meting uitvoeren" kunt u een melding van Nuria krijgen dat de CPU of netwerkbelasting te hoog is om een meting uit te voeren.


Eerst informeren dus voor je iets afbreekt...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Genghis schreef:Eerst informeren dus voor je iets afbreekt...

Kom kom... Het ding zit dan nog vol gaten. Zo heb ik 1 "download-PC" en 1 "werk-PC". Als de tool dus op mijn werk-PC draait, terwijl de download-PC de volle verbinding opsoupeert, dan zullen de resultaten allicht dramatisch te noemen zijn.

Toegegeven, dit soort toestanden zal je enkel vinden bij "intensieve gebruikers", maar laat dat nét de doelgroep van Dommel en co. zijn...
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

cloink schreef:
Genghis schreef:Eerst informeren dus voor je iets afbreekt...

Kom kom... Het ding zit dan nog vol gaten. Zo heb ik 1 "download-PC" en 1 "werk-PC". Als de tool dus op mijn werk-PC draait, terwijl de download-PC de volle verbinding opsoupeert, dan zullen de resultaten allicht dramatisch te noemen zijn.

Toegegeven, dit soort toestanden zal je enkel vinden bij "intensieve gebruikers", maar laat dat nét de doelgroep van Dommel en co. zijn...


Ge geeft de oplossing zelf he... Gebruik het dan op de PC die het meest gebruikt wordt om te downloaden...

Zo kunde voor elk toolke met uitvluchten afkomen he, ma ik denk ni da da de bedoeling van dit topic was.
Ik wou er maar gewoon is op wijzen dat sommige mensen hier nogal heel snel conclusies trekken, en dat dat vaak komt door niet goed geinformeerd te zijn.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Genghis schreef:Ge geeft de oplossing zelf he... Gebruik het dan op de PC die het meest gebruikt wordt om te downloaden...

Laatste off-topic bericht wat dit bereft: neen, want ook met de werk-PC wordt er wel al eens gedownload hé. ;-) Het is dus gewoon algemeen een probleem voor mensen die met meerdere PC's / een router werken... En zoals gezegd: ik denk dat Dommel net deze mensen aantrekt, waardoor dit tooltje voor hen minder gunstige resultaten zal boeken (niet dat ik durf beweren dat Dommel een snelheidskampioen is).
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Mij gaat het eigenlijk niet eens over de kwaliteit van deze tool.

Het gaat erom dat TA zich focussed op een tool die niet eens gekend is en vooral onvolledig ...

Om eerlijk te zijn, wie kende deze tool al? Zullen er maar heel weinig zijn denk ik ... laat staan dat Jan met de pet deze tool kent ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

localhost schreef:Laat ons niet zitten muggenziften over volumeblokken van 1,00 of 1,02 €. Da's ocharme 2% verschil op iets dat (dixit Telenet) maar 6% van de klanten gebruiken. (6%*2% = 0,12%)

Als je zo met procenten rekent dan kun je alles relativeren.
Zeg dan ineens dat telenet x% van belgië voorziet van internet, belgen zijn y% van de wereldbevolking dus komt het op x% * y % * 6% *2% en dan is uw getalleke nog kleiner.
Uiteindelijk verandert dat nog altijd niet dat 1,02€ 2% meer is dan 1,00€.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

PieterV schreef:
ispwatch schreef:
[MJ] schreef:Ik ben er niet kwaad voor dat ze Dommel niet mee opgenomen hebben. Ik vind het leuk bij een kleine provider te zitten, daar wordt je als klant iets serieuzer genomen dan bij een grote provider.
Laat Dommel te veel groeien en alles wat mij aantrekt in Dommel zal rap teruggeschroefd worden (ns toegang, limieten...)

Good job, testaankoop zou ik zo zeggen :wink:


Dat is het risico dat je als beginnende/kleine provider loopt als je gehypet wordt, zeker met die downloadlimieten van dommel zie ik voornamelijk heavy users overstappen, en hoe nefast die mannen voor de stabiliteit van het netwerk zijn, daar kan al menig beginnende/kleine provider over meespreken.


Klopt, trouwens, wie zegt er dat Dommel misschien bewust niet meewerkte met TA om niet vermeld te worden? Ik heb al heel wat artikels gelezen waar Dommel er bewust voor kiest om traag te groeien. Deze strategie heeft pas resultaten op lange termijn, waar ze volgens het laatste artikel (in Knack dacht ik?) vanaf vorig jaar langzaam de vruchten van beginnen plukken...
Dus misschien is het gewoon wel Dommel die bewust eventjes de boot afhoudt... Ik denk ook niet dat hun infrastructuur plots veel nieuwe klanten aan kan?

Just my 2 cents...

Wat si veel? dat is relatief he. Volgens het artikel in de Trends is Dommel hun klantenbestand verdubbelt vorig jaar en denken ze nog is te verdubbelen dit jaar. Dus enigszins voorbereid zijn ze wel denk ik. Maar om nu, laat ons zeggen 10% van BGC hun klanten over te nemen is misschien teveel vant goeie.

Ben trouwens wel benieuwd naar hoeveel klanten EDPnet en Dommel hebben, van de drie grote kunt ge dat redelijk makkelijk vinden.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

In het nieuws op één vertellen ze dat TA ,
5 tot 6 000 euro vraagt om sommigen ( :???: ),bij de beste koopjes , op een bevoordeligde plaats te zetten.
Dat het gebeurde,ok,maar hoeveel er voor moest betaald worden,da wisten we nog niet,hé ?? :smash2:

Hoeveel zou ( vul maar in ) betalen om op de éérste plaats gezet te worden ? ? :curt:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”